♻️ عروج پيامبر بزرگ الهي، حضرت عيسي(ع) (33م)
✍️ حضرت عيسي بن مريم(ع)، يكي از پيامبران اولوالعزم است كه در 25 دسامبر سال اول ميلادي ،622 سال قبل از هجرت نبي مكرم اسلام(ص) در بيت لحم يا ناصره واقع در فلسطين امروزي، به امر خدا از حضرت مريم(س) دختر عمران زاده شد. قبل از تولد آن حضرت، ميلاد ايشان پيش بيني شده بود و اين امر براي حكّام زمان، ناگوار بود. از اين رو، چون از جانب هردوس، والي روم مورد تهديد بود، خانواده او، وي را به مصر بردند.
✅ ايشان در سي سالگي در شهر جليله، شروع به تبليغ دين خود كرد كه مورد عداوت روز افزون فريسيان قرار گرفت. معجزات آن حضرت به دو دوره تقسیم می شود: معجزات پیش از رسالت که عبارت است از تکلم عیسی بن مریم در طفولیت و معجزات بعد از رسالت که عبارتند از جان دادن به مجسمه، شفای بیماران صعب العلاج و ناعلاج، زنده کردن مردگان، إخبار از غیب و مائده آسمانی.
✅ موضوع به دار آويخته شدن حضرت عيسي(ع) از نظر مكتب اسلام، چنانكه در قرآن به آن تصريح شده است، امري بي پایه و اساس است و به تعبير قرآن، امر بر آنها مشتبه شده است. بدین صورت که فرد دیگری که شباهت با عیسی داشت به دار آویخته شد. اما خداوند عيسي(ع) را در آن حال به آسمان برد. حضرت عيسي(ع) در هنگام عروج، 33 سال داشت.
🔴امام خمینی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت از سیدمهدی هاشمی: میخواهید از یک قاتل حمایت کنید؟!
🔻18فروردین سالروز قتل مرحوم آیتالله شمسآبادی به دست باند تروریستی سیدمهدی هاشمی
♦️حمایت منتظری از رئیس باند تروریستی
♦️ مرحوم آیتالله شمسآبادی به دست ایادی سیدمهدی هاشمی به قتل رسید و با توجه به جوّ پلیسی و خفقانآور آن زمان برخی از مبارزین گمان داشتند که قتل ایشان توسط ساواک و به منظور بدنامسازی مبارزات انقلابی ملت ایران صورت گرفته است و به همین منظور برای آزادی سیدمهدی هاشمی از زندانهای پهلوی تحصنی در کلیسای سنتمری ترتیب دادند اما امام #نفوذی_بیت_آقای_منتظری، یعنی سید مهدی هاشمی را به خوبی میشناخت و به واسطه عاملیّت در قتل آیت اللّه شمس آبادی و برخی اقدامات ناروای دیگر، نسبت به وی ذهنیتی کاملاً منفی داشت.
♦️حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در خاطره ای در خصوص این جریان می گوید:
«...به امام گفتم: محمّد آقای منتظری می گوید که برویم و در آنجا[کلیسا] متحصّن شویم. امام پرسیدند برای چه متحصّن شوید؟ گفتم: سید مهدی هاشمی را محکوم به اعدام کرده اند و برای دیگر مبارزین مشکلاتی پیش آمده است.[برای اعتراض به این موارد میخواهیم تحصّن کنیم].
♦️امام گفتند: می خواهید بروید برای یک «قاتل» تحصّن کنید!
♦️ نیز مرحوم آقای انصاری که از طلبه های خیلی خوب #نجف بود و تأثیر خوبی روی جوان ها و فرزندان علما در نجف داشت و بعد از انقلاب نماینده آقای #منتظری در زندان ها شد، ایشان هم به #تحصّن_کلیسا نرفت. رفت خدمت امام و همین سؤال را در مورد تحصّن کلیسا از امام داشت. امام جواب داده بودند که می خواهید بروید از یک «قاتل» حمایت کنید!؟
♦️من این مطلب را در زمان قائم مقامی آقای منتظری هم به ایشان گفتم، وقتی که ایشان می گفت امام در قضیّه مهدی هاشمی تحت تأثیر اطرافیان می باشد. به ایشان گفتم که موضع امروز امام، مربوط به امروز نیست که بگویید تحت تأثیر کسی قرار گرفته است! در نجف این موضع امام بود و شما می توانید از آقای انصاری که الآن در خدمت شما هست، سؤال کنید. ایشان در پاسخ به من فقط سکوت کرد.»(روزگار قائممقامی ص81-80)
🌷🌾🍃🍂🍁🌾
سالروز شهادت سردار سپاه اسلام شهید ولی الله چراغچی مسجدی گرامی باد
🌷🍃🌾
🌷در اول شهریور۱۳۳۷ در مشهد مقدس چشم به جهان گشود.
🌷با تشکیل سپاه، وارد این ارگان شد
و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد شتافت. و در عملیات ظفر آفرین بدر که مسئولیت جانشین فرماندهی لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح شد و در بیمارستان شهدای تهران بستری گردید و پس از ۲۳ روز بیهوشی، سرانجام در ۱۸فروردین ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نایل گشت و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد آرام گرفت.
🌷🍃🌾
سردارِ شهید حسن باقری میگفت:
شهید چراغچی جزو معدود فرماندهانی است که سختترین نقاط را که برای انجام مأموریت به او محول میکنیم آن را میپذیرد.
🌷🌾🍃🍂🍁🌾🌺🍃🍂🍁
نام پدر : سید عباس
محل تولد : اصفهان
تاریخ تولد : ۱۳۳۳/۱/۲۲
رشته ی تحصیلی: مهندسی عمران
محل خدمت: قرارگاه مهندسی رزمی صراط المستقیم
آخرین مسئولیت: فرمانده قرارگاه
محل شهادت: جزیزه مجنون
تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۱/۱۸
نام عملیات: کربلای ۵
محل دفن: گلستان شهدای اصفهان – قطعه حمزه – ردیف ۲ – شماره ۱
شهید صفوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی حکمی مامور تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا شد. علاوه بر این ، کمیته شهرستان سمیرم را نیز راه اندازی کرد. با توجه به حضور خوانین و مساله سازی آن ها در منطقه ، با همکاری روحانیون در منطقه و نیروهای حزب الله سپاه را در این دو شهر تشکیل داد و تا مدتها فرماندهی سپاه شهرهای یاد شده را به عهده داشت.
مدتی بعد به عنوان مسئول مهندسی وزارت سپاه در استان اصفهان انتخاب شد. او در مواقع عملیات نیز عموما در جبهه حضور می یافت.
قرارگاه صراط المستقیم تمام پروژه های مهندسی وزارت خانه های مختلف را زیر پوشش خود قرار داد و علاوه بر پشتیبانی آن ها نسبت به حسن اجرای پروژه ها های فوق نیز نظارت فنی می کرد.
🌹 قال علی علیه السلام:
کُفْرانُ النِّعَمِ یُزِلُّ الْقَدَمَ وَ یَسْلُبُ النِّعَمِ
کفران نعمت، سبب لغزش قدم ها (و به زمین خوردن در زندگى) و موجب سلب نعمت ها خواهد شد.
📚غررالحکم، ص۶۳۰
عاقبت ظلم و کفران نعمت
☎️ زنگ عبرت:
🔴سمت چپ، فروردین سال گذشته بود که فیلم زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی منتشر و تاثر افکار عمومی را برانگیخت. این اقدام تاسف بار که با توجیه "تنظیم بازار" انجام می شد علاوه بر ظلم، کفران نعمت نیز بود.
🔴سمت راست، اواخر سال گذشته و اوایل امسال است که صف های طویل مرغ، لزوم "تدبیر" و علاوه بر آن پرهیز از ظلم و کفران نعمت را به بشر ناسپاس یادآوری می کند.
امام خمینی (ره): ملتی احساس کرد که ارزاقش را دیگران نمی دهند به او، خودش به فکر می افتد که برای خودش درست کند. مادامی که در نظرش این است که نه، ما می آورند برایمان، می دهند به ما، نمی تواند کار بکند
#امام_خمینی
صحیفه نور؛ جلد ۱۳؛ صفحه ۱۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی(ره): اطمینان داشته باشید که اگر بخواهید میشود
گزیده معراج السعاده (13):
در مقابل هر صفت #خوبی، صفت #بدی وجود دارد. نقطه مقابل حکمت ، #جهل است و ضد شجاعت ، #ترس ، ضد عفت، #طمع و آزمندی است و مقابل عدالت ، #ستم می باشد.
هر فضیلتی ، حد وسطی فرض می شود که در طرف #افراط و #تفریط آن رذیله ای یافت خواهد شد.
انواع #حد_وسط:
یک: گاهی #حقیقی است که دستیابی به آن آسان نیست. اگر دایره ای فرض شود که مرکز آن با نقطه ای مشخص شود و در سایر محیط آن، نقاط ریزی تصور شود. نقطه مرکز که یکی است ، حد وسط (فضیلت) و نقاط ریز بی نهایت رذائل هستند. در این صورت نرسیدن به حد وسط به معنی حضور در نقاط رذائل می باشد. برای یافتن و حفظ راه مستقیم در میان راه های متعدد انحراف ، نیازمند #استقامت_مستمر و طاقت فرسا هستیم.
دو: #اضافی و نسبی. مانند عدد چهار که نسبت به دو و شش حد وسط است. اما نسبت به شش و هشت تفریط خواهد بود. حد وسط نسبی نسبت به افراد و حالات متفاوت است. مرتبه ای از اوصاف برای یکی فضیلت ولی برای دیگری رذیله محسوب می شود.
گزیده معراج السعاده صفحه 28-29.
#کتاب_معراج_السعاده