1-9.lite.mp3
2.02M
تفسیر گویای سوره همزة
استاد محسن قرائتی
#تفسیر_گویا
26.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 قرآنِ سیاسی
قسمت دوم: ریزشها و رویشها
✅نکات مدیریتی در قرآن
🔴انسجام رویه
💠ما مُحَمَّدٌ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِكُمْ... (۱۴۴)
خداوند در بیان ضعفهای جنگ احد و توبیخ كسانی كه شایعه شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله را انتشار دادند فرمود: محمد پیامبری است كه قبل از او هم پیامبرانی آمدهو رفته، پس آیا اگر او بمیرد یا كشته شود، شما به وضعیت گذشته خود برمیگردید؟(آلعمران ۱۴۴)
⚜️رویههای سازمانی باید چنان تشكّل و انسجامی داشته باشند كه حتی نبودن مدیر و رهبر در برهه ای از زمان، ضربه ای به سازمان و جریان امور آن نزند.
#دنیا_چیست؟
🔳 دنیا همین طبیعت، همین بدن ما، زندگی ما، جامعهی ما، سیاست ما، اقتصاد ما، روابط اجتماعی ما، فرزند ما، ثروت ما، خانهی ماست.
#دلبستگی به این دنیا، دلباخته شدن به این نمونهها، کار مذمومی است. دلباخته نباید شد. این دلباخته نشدن، دلبسته نشدن، اسمش #زهد است؛ امّا اینها را رها هم نباید کرد.
کسی از متاع دنیا، زینت دنیا، از نعمتهای الهی در دنیا رو برگرداند، این هم ممنوع است. «قل من حرّم زینة الله الّتی اخرج لعباده و الطّیبات من الرّزق قل هی للّذین امنوا»؛ یعنی کسی حق ندارد که از دنیا اعراض کند... این، نگاه فردی است.
در این نگاه به فردِ انسان، اسلام استفادهی از لذائذ زندگی و لذائذ حیات را برای او مباح میکنند؛ اما در کنار او یک #لذت_بالاتر را که لذت #اُنس_با_خدا و لذت ذکر خداست، آن را هم به او یاد میدهند.
انسان در یک چنین راهی به عنوان انسانِ اندیشمند و دارای اختیار، باید #انتخاب کند و در این صراط حرکت کند و برود.
۱۳۸۶/۲/۲۵
023_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
6.98M
💠 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
قَالَ: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع لَأَنْسُبَنَّ الْإِسْلَامَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهُ أَحَدٌ قَبْلِي وَ لَا يَنْسُبُهُ أَحَدٌ بَعْدِي إِلَّا بِمِثْلِ ذَلِكَ إِنَّ الْإِسْلَامَ هُوَ التَّسْلِيمُ وَ التَّسْلِيمَ هُوَ الْيَقِينُ وَ الْيَقِينَ هُوَ التَّصْدِيقُ وَ التَّصْدِيقَ هُوَ الْإِقْرَارُ وَ الْإِقْرَارَ هُوَ الْعَمَلُ وَ الْعَمَلَ هُوَ الْأَدَاءُ إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَمْ يَأْخُذْ دِينَهُ عَنْ رَأْيِهِ وَ لَكِنْ أَتَاهُ مِنْ رَبِّهِ فَأَخَذَ بِهِ.
#جهاد_با_نفس
#وسائل_الشیعة
#مصطفی_امینی_خواه
جلسه بیست و سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر روضه خانگی در بیرون راندن شیاطین و حضور ملائکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری | اگر همیشه وقت کم میاری | استاد فاطمی نیا
توبه و حق الناس.mp3
2.97M
🎙 #پادکست
🔹قبل از شروع ماه مبارک رمضان، با خدا معامله کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از عبادتهامون آرامش نمیگیریم⁉️
#محمد_جواد_نوروزی_نصرت
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری | نیروهای انقلابی چرا دبستان نمیزنند؟
| #استاد_پناهیان
فضا و محیطی که انسان تو آن محیط میخواهد رشد و نموّ بکند بسیار پر اهمیت است! همین درس را از زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) گرفته باشیم کافی است.
مهمترین سنّ تربیت در دو تا هفت سال اول است. هفت سال اول هم سنّ تربیت است. بچه چشمش را باز کرده تازه دارد محیط را میبیند. هفت سال دوم اصل دوران تربیت است. تازه هفت سال اول جنبۀ مقدّماتی دارد. هفت سال دوم دوران ادب کردن است. دوران مؤدب بار آوردن بچه است. که متأسفانه آموزش و پرورش ما زیاد در این زمینه موفق نیست.
من فکر میکنم در جامعۀ ما باید یک نهضتی راه بیفته مطالبهگری بکند نسبت به تربیت فرزندانمان در آموزش و پرورش، بهویژه در دوران دبستان. جالب است اخیراً حوزههای علمیه یک اهتمامی کردند برای فرستادن طلبههای جوان به دبیرستانها. خب در دبیرستان چرا؟! میخواهند مشکلاتی که تو دبستان آمده را جبران کنند. خب دبستان! اصلاً هر حوزۀ علمیهای یک دانه دبستان غیر انتفاعی کنار خودش بزند، نود درصد این بچهها بعداً بروند دانشگاه.
@nedaye_tahzib.mp3
2.44M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_صوتی |امام صادق علیه السّلام و گره گشایی از دوستان
سخنرانی: مرحوم استاد محمدتقی فلسفی
یکی از اصحاب امام صادق علیه السّلام به نام "یونس بن عمّار" به بیماری بَرَص مبتلا شد. عدّه ای به او طعنه زدند و گفتند: "اگر خیری در وجود تو بود، خدا تو را به این بیماری گرفتار نمی کرد." لذا با ناراحتی، نزد حضرت آمد و ماجرا را تعریف کرد. امام صادق علیه السّلام به وی فرمود: "به این سخنان، اعتنا نکن! مومن آل فرعون، چهار انگشت دستش به هم چسبیده بود. ولی چون دارای ایمان و اراده ای قوی بود، این عیب، باعث نشد که منفعل و منزوی شود و از مردم کناره گیری کند." امام صادق علیه السّلام علاوه بر اینکه فکر و ذهن یونس بن عمّار را از اندوه نجات داد، برای درمان او دستوری داد که باعث رفع برص از او گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید ابراهیم علی معصومی
در قم سید بزرگواری بود و چایخانه داشت که از خواص علامه طباطبایی و محرم سر ایشان بود. میگوید:
« روزی با آقا کار داشتم، رفتم درب منزل ایشان، هر چه در زدم و منتظر ماندم کسی نیامد، معلوم شد کسی در منزل نیست، ناگهان صدایی در گوشم گفت: در نزن، آقا رفتهاند قبرستان نو! کسی هم در کوچه و اطراف من نبود.
با خود گفتم میروم قبرستان نو، در ضمن به صحت و سقم این صدا هم پی میبرم. با سرعت خودم را به قبرستان نو رساندم، دیدم ایشان در میان قبرها در حال قدم زدن هستند.
خودم را آماده کرده بودم که تا ایشان را دیدم قضیه این صدا را به ایشان بگویم، حتی اگر تردید کردند قسم بخورم. همین که خواستم مطلب را بگویم، فرمودند: دست و پایت را گم نکن، از این صداها زیاد است، گیرنده میخواهد! »(,فهمیدم که این صدا از جانب ایشان بوده )
کیش مهر، صفحه 48
چرا نباید در نماز او شرکت کنم
یکی از ائمه جماعات قم ، در مورد مسایل سیاسی یا احیاناً فلسفی ، با امام مخالف بود. ولی امام ، گاه و بی گاه
به نماز ایشان می رفتند و به او اقتدا می کردند. خدا شاهد است که هیچ قصدی در کار نبود. خود ایشان می
فرمودند:(( فلانی سلیقه اش با من جور در نمی آید. اگر او اشتباه کرده باشد ، من که در کارم اشتباه نکرده ام
، چرا نباید در نماز او شرکت کنم؟))*
. * به نقل از: آیت الله مجتبی عراقی- پابه پای آفتاب- جلد 4 - صفحه 2
#خاطرات_امام
#شیخ_حسنعلی_نخودکی
فرزندش می گوید :
" به دستور پزشکان، پدرم در بیمارستان بستری شد.
روزی در راه بیمارستان چشمم به صحنه ای افتاد. چون به خدمت پدر رفتم، مرا مؤاخذه کرد عرض کردم به عمد خطایی مرتکب نشدم.
فرمود:" می دانم، ولی تو که در خیابان جویای کسی نبودی، چرا نگاهت را گرداندی تا به #نامحرمی تصادف کند؟!"
📒 کتاب افلاکیان خاک نشین، ص ۱۰۷