eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰احساس امام حسین علیه‌السلام بود و این احساسات لطیف آن حضرت، بر رفتار دوستان و یارانش نیز تاثیر گذاشته و آن‌ها را به کانونی از احساسات تبدیل کرده بود. در این‌جا به چند نمونه اشاره می‌کنیم: ▪️یک عده‌ای از بصره برای یاری امام ع حرکت کردند که در بین راه خبر شهادت امام را شنیدند. این خبر و این‌که نتوانسته و نتوانسته بودند امام علیه‌السلام را یاری کنند، به‌شدت آن‌ها را ناراحت کرد و شروع به ناله و فریاد کردند. ▪️وقتی هلال بن نافع با گروهی بیست و سه‌نفره و به‌اتفاق علیه‌السلام برای آوردن آب، شبانه اعزام شدند، نگهبان دشمنی که از آب پاسداری می‌کرد، حلال را شناخت و به او اجازه داد که آبی بنوشد ولی حلال گفت: «به خدا قسم! من قطره‌ای از این آب نمی‌نوشند نمی‌نوشم درحالی‌که حسین و اصحابش تشنه باشند» . ▪️احساسات لطیف امام حسین علیه‌السلام: 🔺یک. گریه امام: هنگامی‌که او می‌خواست از مدینه خارج شود، با محمد ابن حنفیه (برادرش) خداحافظی کرد و هر دو برادر گریستند. همچنین امام هنگام خداحافظی با مسلم، معانقه و گریه نمود. 🔺دو: رفتار محبت‌آمیز امام حسین علیه‌السلام با : هنگامی‌که مسلم مسلم‌بن‌عقیل شهید شد، امام حسین ع به دختر مسلم فرمود: «دخترم! من پدر تو و دخترانم خواهران تو هستند» . 🔺سه: علاقه به کودکان: امام حسین علیه‌السلام دخترش را دوست‌داشت و به او ابراز محبت می‌کرد، طوری که در غوغای جنگ او را به سینه می‌چسباند و بین دو چشمش را می‌بوسید و اشک‌هایش را پاک می‌کرد. 🔺چهار: گریه به حال دشمن: امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان یک مربی و هدایتگر، تمام تلاش خود را برای هدایت مردم به کار می‌برد و هنگامی‌که مؤثر واقع نشد، آن‌قدر ناراحت شد که به حال افراد گمراه گریه کرد. او ناراحت بود که چرا مردم کافر می‌شوند و از ثواب الهی دوری می‌کنند. ؛ از مدینه مدینه تا کربلا ، نوشته احمد قلی‌زاده ص 13-15.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (6) 🔰فقط پرداختن به صفحه سیاه انحراف است 🔺من نمی دانم كدام جانی یا جانی
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (7) 🔰روضه مرکب از حماسه و مصیبت من نمی گویم آن صفحه ی تاریك (مصیبت های عاشورا) را نباید دید؛ بلكه باید آن را دید و خواند، اما این مرثیه همیشه باید مخلوط با حماسه باشد. اینكه گفته اند رثای حسین بن علی باید همیشه بماند، حقیقتی است و از خود پیغمبر گرفته اند و ائمه ی اطهار نیز به آن توصیه كرده اند. این رثاء و مصیبت نباید فراموش بشود، این ذكرا، این یادآوری نباید فراموش بشود و باید مردم را همیشه بگیرید، اما در . پس اول باید بودنش برای شما مشخص بشود و بعد در رثای قهرمان بگریید، وگرنه رثای یك آدم نفله شده ی بیچاره ی بی دست و پای مظلوم كه دیگر گریه ندارد، و گریه ی ملتی برای او معنی ندارد. در بگریید برای اینكه احساسات قهرمانی پیدا كنید، برای اینكه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازه ای نسبت به حق و حقیقت پیدا كنید، شما هم بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد كنید، شما هم باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود كه یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، یعنی چه. اگر ما صفحه ی نورانی تاریخ حسینی را خواندیم، آن وقت از جنبه ی رثائی اش می توانیم استفاده كنیم وگرنه بیهوده است. ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 23-22.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب آه 1.mp3
8.55M
بارخوانی مقتل امام حسین (ع) را در بشنوید. کتاب آه براساس ترجمه مقتل «نفس المهموم » نوشته ی محدث قمی، مصیبت‌های واقعه جانگداز کربلا و مقتل امام حسین (ع ) را روایت می کند. دوستانی که خیلی فرصت خواندن کتاب ندارند، این کتاب را در 19 فصل بشنوند. فصل اول/مرگ معاويه، به‌ خلافت‌ رسيدن يزيد و خروج امام حسين (ع) از مدينه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شورش به خانه طوعه و سنگباران کردن وآتش زدن خانه 🔺منابع: تاريخ طبري/ ج 5 ص 371 الإرشاد شیخ مفید/ ج 2 ص 54. لَمّا رَأى [مُسلِمٌ‏] أَنَّهُ قَد أمسى ولَيسَ مَعَهُ إلّا اولئِكَ النَّفَرُ [ثَلاثونَ نَفَرا]، خَرَجَ مُتَوَجِّها نَحوَ أبوابِ كِندَةَ، وبَلَغَ الأَبوابَ وَمَعهُ مِنهُم عَشَرَةٌ، ثُمَّ خَرَجَ مِنَ البابِ وإذا لَيسَ مَعَهُ إنسانٌ، وَالتَفَتَ فَإِذا هُوَ لا يُحِسُّ أحَدا يَدُلُّهُ عَلَى الطَّريقِ، ولا يَدُلُّهُ عَلى مَنزِلٍ، ولا يُواسيهِ بِنَفسِهِ إن عَرَضَ لَهُ عَدُوٌّ. فَمَضى عَلى وَجهِهِ يَتَلَدَّدُ في أزِقَّةِ الكوفَةِ، لا يَدري أينَ يَذهَبُ، حَتّى خَرَجَ إلى دورِ بَني جَبَلَةَ مِن كِندَةَ، فَمَشى حَتّى انتَهى إلى بابِ امرَأَةٍ يُقالُ لَها: طَوعَةُ...فَسَلَّمَ عَلَيهَا ابنُ عَقيلٍ، فَرَدَّت عَلَيهِ. فَقالَ لَها: يا أمَةَ اللّهِ اسقيني ماءً، فَدَخَلَت فَسَقَتهُ، فَجَلَسَ، و أدخَلَتِ الإِناءَ ثُمَّ خَرَجَت فَقالَت: يا عَبدَ اللّهِ، ألَم تَشرَب؟ قالَ: بَلى، قالَت: فَاذهَب إلى أهلِكَ! فَسَكَتَ. ثُمَّ عادَت فَقالَت مِثلَ ذلِكَ، فَسَكَتَ. ثُمَّ قالَت لَهُ: فِئ‏ للّهِ، سُبحانَ اللّهِ يا عَبدَ اللّهِ، فَمُرَّ إلى أهلِكَ عافاكَ اللّهُ! فَإِنَّهُ لا يَصلُحُ لَكَ الجُلوسُ عَلى بابي، ولا احِلُّهُ لَكَ. فَقامَ فَقالَ: يا أمَةَ اللّهِ، ما لي في هذَا المِصرِ مَنزِلٌ ولا عَشيرَةٌ، فَهَل لَكِ إلى أجرٍ ومَعروفٍ، ولَعَلّي مُكافِئُكِ بِهِ بَعدَ اليَومِ؟ فَقالَت: يا عَبدَ اللّهِ وما ذاكَ؟ قالَ: أنَا مُسلِمُ بنُ عَقيلٍ، كَذَبَني هؤُلاءِ القَومُ وغَرّوني. قالَت: أنتَ مُسلِمٌ؟! قالَ: نَعَم. قالَت: ادخُل، فَأَدخَلَتهُ بَيتا في دارِها غَيرَ البَيتِ الَّذي تَكونُ فيهِ، وفَرَشَت لَهُ، وعَرَضَت عَلَيهِ العَشاءَ... ترجمه: مسلم، چون ديد شب شده و جز سى نفر با او كسى نمانده، به سمت درهاى كِنده به راه افتاد و وقتى به آن درها رسيد، ده نفر باقى مانده بودند و از مسجد كه خارج شد، ديگر كسى با او نبود. توجّه كرد. ديد كسى نيست تا به او راه را نشان دهد و او را به خانه‏اى ببرد و اگر دشمن بر او حمله كرد، با او همدردى نمايد و از او دفاع كند. همان گونه سرگردان در كوچه‏هاى كوفه مى‏گشت و نمى‏دانست كجا مى‏رود، تا به خانه‏هاى بنى جَبَله (از قبيله كِنْده) رسيد. رفت تا به درِ خانه زنى رسيد كه نامش طَوعه بود. آن زن، كنيز اشعث بن قيس بود و چون از او بچّه‏دار شده بود، او را آزاد كرده بود. آن گاه اسَيدِ حضرمى، با او ازدواج كرد و فرزندى به نام بلال از او داشت. بلال به همراه مردم، بيرون رفته بود و مادرش بر در ايستاده بود و انتظارش را مى‏كشيد. پسر عقيل بر زن، سلام كرد و زن، جواب داد. مسلم به زن گفت: بنده خدا! به من، قدرى آب بده. زن رفت و برايش آب آورد. مسلم، همان جا نشست. زن، ظرف آب را بُرد و باز گشت و گفت: مگر آب نخوردى؟ مسلم گفت: چرا. زن گفت: پس نزد خانواده‏ات باز گرد. مسلم، سكوت كرد. زن، دو مرتبه حرف‏هايش را تكرار كرد. باز مسلم، سكوت كرد. آن گاه زن گفت: به خاطر خدا باز گرد، سبحان اللّه! اى بنده خدا! خدا، سلامتت بدارد! نزد خانواده‏ات باز گرد. شايسته نيست بر درِ خانه من بنشينى و من، اين كار را روا نمى‏دارم. مسلم برخاست و گفت: اى بنده خدا! من در اين شهر، خانه و خانواده‏اى ندارم. آيا مى‏خواهى پاداشى ببرى و كار نيكى انجام دهى؟ شايد در آينده بتوانم جبران كنم. زن گفت: اى بنده خدا! جريان چيست؟ گفت: من، مسلم بن عقيل هستم. اين مردم به من دروغ گفتند و مرا فريفتند. زن گفت: تو مسلم هستى؟ گفت: آرى. زن گفت: داخل خانه شو. و او را داخل اتاقى غير از اتاق نشيمن خود كرد و فرشى برايش انداخت و برايش شام برد 🔺تاريخ طبري: ج 5 ص 350؛ لهوف، سید بن طاووس: ص 120 كانَ ابنُها [أيِ ابنُ طَوعَةَ] مَولىً لِمُحَمَّدِ بنِ الأَشعَثِ، فَلَمّا عَلِمَ بِهِ [أي بِمُسلِمٍ‏] الغُلامُ، انطَلَقَ إلى مُحَمَّدٍ فَأَخبَرَهُ، فَانطَلَقَ مُحَمَّدٌ إلى عُبَيدِ اللّهِ فَأَخبَرَه‏ پسر طوعه، از ياران محمّد بن اشعث بود و چون از وجود مسلم باخبر شد، نزد محمّد آمد و به وى گزارش داد و محمّد هم به سرعت نزد عبيد اللّه رفت و به وى خبر داد.
🔺مقتل الحسين عليه السلام خوارزمي: ج 1 ص 208 أمَرَ ابنُ زِيادٍ خَليفَتَهُ عَمرَو بنَ حُرَيثٍ المَخزوِميَّ أن يَبعَثَ مَعَ مُحَمَّدِ بنِ الأَشعَثِ ثَلاثَمِئَةِ رَجُلٍ مِن صَناديدِ أصحابِهِ، فَرَكِبَ مُحَمَّدُ بنُ‏ الأَشعَثِ حَتّى وافَى الدّارَ الّتي فيها مُسلِمُ بنُ عَقيلٍ، فَسَمِعَ مُسلِمٌ وَقعَ حَوافِرِ الخَيلِ و أصواتَ الرِّجالِ، فَعَلِمَ أنَّهُ قَد اتِيَ، فَبادَرَ مُسرِعا إلى فَرَسِهِ، فَأَسرَجَهُ و ألجَمَهُ وصَبَّ عَلَيهِ دِرعَهُ، وَاعتَجَرَ بِعِمامَتِهِ وتَقَلَّدَ سَيفَهُ، وَالقَومُ يَرمونَ الدّارَ بِالحِجارَةِ، ويُلهِبونَ النّارَ في هوارِي القَصَبِ، فَتَبَسَّمَ مُسلِمٌ ثُمَّ قالَ: يا نَفسِي! اخرُجي إلَى المَوتِ الَّذي لَيسَ مِنهُ مَحيصٌ ولا مَحيدٌ. ثُمَّ قالَ لِلمَرأَةِ: رَحِمَكِ اللّهُ وجَزاكِ خَيرا، اعلَمي إنّي ابتُليتُ مِن قِبَلِ ابنِكِ، فَافتَحِي البابَ، فَفَتَحَتهُ، وخَرَجَ مُسلِمٌ في وُجوهِ القَومِ كَالأَسَدِ المُغضَبِ، فَجَعَلَ يُضارِبُهُم بِسَيفِهِ حَتّى قَتَلَ جَماعَة ابن زياد به جانشين خود، عمرو بن حُرَيث مخزومى، دستور داد كه سيصد مرد دلاور را از ياران خود، به همراه محمّد بن اشعث بفرستد. محمّد بن اشعث، سوار شد و به خانه‏اى كه مسلم در آن بود، رسيد. مسلم، صداى‏ سُم اسبان و سر و صداى مردان را شنيد و دانست كه به سراغش آمده‏اند. با سرعت به سمت اسبش رفت و آن را زين كرد و زره پوشيد و عمامه بر سر نهاد و شمشير به كمر بست. سپاهيان، خانه را سنگباران مى‏كردند و با نى‏هاى آتش گرفته، آتش مى‏افكندند. مسلم، لبخندى زد و گفت: اى جان! به سمت مرگ بشتاب كه از آن، چاره و گريزى نيست. آن گاه به زن گفت: خدا، تو را رحمت كند و به تو پاداش خير دهد! بدان كه من از جانب پسرت، گرفتار شدم. درِ خانه را بگشا. زن، در را گشود و مسلم مانند شير خشمگين در برابر سپاهيان، قرار گرفت و با شمشير بر آنان حمله بُرد و گروهى را كُشت. 🔰جریان آتش زدن درب خانه حضرت زهرا و اهانت به ایشان از زبان خلیفه دوم 🔺بحارالانوار علامه مجلسی، جلد 30 ص294 ... إِنْ لَمْ یَخْرُجْ جِئْتُ بِالْحَطَبِ أَضْرَمْتُهَا نَاراً عَلَى أَهْلِ هَذَا الْبَیْتِ وَ أُحْرِقُ مَنْ فِیهِ وَ أَخَذْتُ سَوْطَ قُنْفُذٍ فَضَرَبْت... گفتم:اگر علی بیرون نیاید هیزم فراوانی می آورم و خانه را با هر که در آن است می سوزانم تا اینکه برای بیعت بیاید.پس تازیانة قنفذ را گرفته بر او زدم.
روضه مسلم. میثم مطیعی.mp3
6.46M
مقاومت غریبانه شهید حسین قُجه ای و غربت و تنهایی مسلم بن عقیل در کوفه (مقتل)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...◾️یکی از نمایندگان حضرت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی رحمت الله علیه میگوید:یک سالی در ایام محرم و صفر در نجف اشرف خدمت ایشان رسیدم ودر آن گرمای شدید ایشان را درحالی دیدم که از سرتاپایشان سیاه پوش بود، حتی لباسهای زیر و جوراب های ایشان نیز سیاه بود. . ◾️من درحالی که تعجب کرده بودم و نگران حال ایشان بودم از آقا سوال کردم که آیا فکرنمیکنید با این وضعیت سرتاپا سیاه پوش در این هوا،ممکن است مریض و یا گرمازده شوید؟؟!!! . ◾️ایشان در پاسخ فرمودند:فلانی من هرچه دارم از سیاه پوشی سرتاپا برای حضرت سیدالشهداء علیه السلام دارم.پرسیدم:چطور؟؟فرمود:بنشین تا برایت تعریف کنم. . ◾️سپس اینگونه برایم تعریف نمود: پدر من مرحوم حاج سیدعلی اکبر خوئی از وعاظ و منبری های معروف زمان خود بود.همسرش که مادر من باشد هرچه از ایشان باردار میشد پس از دو سه ماه بارداری بچه اش سقط میشد و خلاصه بچه دار نمیشدند. . ◾️روزی پدرم بالای منبر این جمله را به مردم میگوید:...که ایهاالناس دستتان را از دست امام حسین و اهلبیت علیهم السلام رها نکنید که اینها خاندان کرامت و بخشش اند،و هر حاجت یا مشکل بزرگی که دارید جز درب خانه ی ایشان جای دیگری نروید که این خانواده حلال مشکلات اند.... . ◾️پس از آنکه پدرم از منبر پائین میاید زنی به او میگوید آسیدعلی اکبر شما که به ما سفارش میکنید تا برای حل مشکلات و گرفتن حوائجمان درب خانه ی اهلبیت و امام حسین علیهم السلام برویم،چرا خودت از امام حسین علیه السلام نمیخواهی تا به تو فرزندی عنایت فرماید؟؟!! . ◾️ایشان درحالیکه به شدت ناراحت میشوند به خانه میرود.همسرشان (مادربنده)میپرسد آقا چرا اینقدر ناراحتید؟؟؟و ایشان قضیه ی منبر و صحبت آن زن را بازگو میکنند. . ◾️مادرم میگوید خب راست گفته،چرا خودت چیزی نذر امام حسین علیه السلام نمیکنی تا حضرت عنایتی فرموده و ما نیز بچه دار شویم؟؟پدرم میگوید: ما که چیزی نداریم تا نذر کنیم؟؟ مادرم در جواب میگوید حتما لازم نیست چیزی داشته باشیم تا نذر کنیم،اصلا شما نذر کن که امسال تمام ۲ ماه محرم و صفر را برای امام حسین علیه السلام از سر تا پا،حتی جوراب و کفشتان هم سیاه باشد و سیاه بپوشید. . ◾️در آن سال پدرم به این نذر عمل کرد و از اول محرم تا پایان ماه صفر سرتاپاسیاه پوش شد.در همان سال هم مادرم باردار میشود و ۷ ماه نیز از بارداری اش میگذرد و بچه اش سقط نمیشود.یک شبی یکی از طلبه ها که از شاگردان پدرم بوده در آخرشب درب منزل ایشان می آید. . ◾️وقتی پدرم درب را باز میکند پس از سلام و احوال پرسی عرض میکند که من یک سوال دارم. . ◾️پدرم که گمان میکند سوال او یک مساله ی علمی و یا فقهی باشد میگوید بپرس.اما در کمال ناباوری آن طلبه میپرسد آیا همسرشما باردار است؟؟؟ایشان با تعجب میگوید بله،تو از کجا میدانی؟ . ◾️کسی از این قضیه اطلاع ندارد. باز میپرسد ایشان ۷ ماهه باردارند؟؟پدرم با تعجب بیشتری پاسخ مثبت میدهد. ناگهان آن طلبه شروع به گریه کردن میکند و میگوید:آسیدعلی اکبر من الآن خواب بودم،در خواب وجود مبارک پیامبراکرم صل الله علیه و آله را زیارت کردم. . ◾️حضرت فرمودند:برو و به آسیدعلی اکبرخوئی بگو که بخاطر آن نذری که برای فرزندم حسین کردی و ۲ ماه از سرتاپا سیاه پوشیدی این بچه ای را که ۷ ماه است همسرت در رحم دارد را ما حفظ میکنیم و او سالم میماند و ما او را بزرگ میکنیم و او را فقیه و عالم در دین میگردانیم و به او شهرت میدهیم. و او را به نام من "ابوالقاسم" نام بگذار. ....حالا فهمیدی که من هرچه دارم از سیاه پوشی سرتاپایی دارم؟؟؟..... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
450.7K
🔊 بسیار تاثیر گذار 🎙🌸 آيت الله حاج آقا تهرانی (ره) 🏴موضوع : کسانی که کار دنیا رو بر عزاداری (سلام الله علیه)مقدم می کنند و فقط یک یا دو شب یا سه شب میرن عزاداری حتما تو این دنیا چوبش رو میخورند
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💐 حضرت آیت‌الله مصباح یزدی (ره) 🏴 و به معنای عام آن، چه جایگاهی در زندگی انسان دارد؟ 1️⃣ قسمت اول
@dars_akhlaq.mp3
1.57M
🔊 🎙🌸 آيت الله استاد تهرانی (ره) 🏴 موضوع : بهره گیری از ماه محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت آیت‌الله استاد مجتبی تهرانی (ره) آیا ما خودمان پای حق می ایستیم❗️ خود ما از موقعی که چشم باز کردیم، وقتی دهۀ عاشورا و بحث امام حسین(ع) و کوفه به میان می آمد، کوفی ها را لعنت می کردیم؛ امّا باید دید که اگر خودمان هم بودیم، پای امام(ع) می ایستادیم یا برای حفظ دنیایمان دست از حقّ بر می داشتیم؟! ⚠️ امشب بروید سرتان را زیر لهاف کنید و با خودتان فکر کنید که اگر شماها بودید، حاضر می شدید پای عقیدۀ تان بایستید تا آنجا که عمروانصاری ایستاد؟! می گویند: در روز عاشورا تا وقتی عمروانصاری زنده بود، یک تیر به امام حسین(ع) اصابت نکرد.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ارتفاع عاشورا🔸 همان‌طور که اگر خواستید آبادی را ببینید باید از بلندی ببینید، اگر خواستید جریانات فکری، انحرافی ،حق و باطل را مشاهده کنید، باید از ارتفاع عاشورا به صحنه نگاه کنید.
🏴 مجموعه لوح | ◽️ رهبر انقلاب: ماجرای عاشورا درس است؛ درس اقدام و نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان‌های بزرگ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺من لازم میدانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که و همه‌ی ، یک دور را بخوانند. 🔺مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) گرایش سلوکی و معنوی هم داشت؛ یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردی امام، یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردی مرحوم علامه‌ی طباطبایی، یک مقدار هم بعدها با بعضی از اهل دل و اهل حال مأنوس و آشنا شده بود. 🔺ایشان و تضرع و دعای نیمه‌شب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه‌ی معنوی، توحیدی و سلوک کاملاً مشهود است. 🔺یکی از کارهای لازم در حوزه‌ها ایشان است. ۱۳۸۳/۰۴/۱۵ بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان همدان‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلسوز یا تشنه خون مردم ایران؟ 🔹هر کاری که برای کاهش قربانیان کرونا امکانپذیر باشد، مطلوب و مغتنم است. اما همین دغدغه عمومی و انسانی، متاسفانه بهانه عقده گشایی توسط دو طیف نزدیک به هم شده؛ یکی غربگرایان و دیگری بانیان دولت روحانی. ♦️این دو دسته، در حالی پشت نام مردم پنهان می شوند که زندگی مردم، به گواهی کارنامه شان، بی ارزش ترین موضوعات بوده است. آنها از یک طرف، دولتِ هنوز تشکیل نشده رئیسی را زیر ضرب گرفته اند که چرا کاری کرده که شمار قربانیان کرونا به 500 نفر رسیده؛ 🔹و از طرف دیگر، می گویند "چرا واکسن وارد نمی کنید؟". یا "چرا نگذاشتید واکسن وارد نشود؟". ته خط برخی از اینها هم که مامورند، این است که چرا در مذاکره، تسلیم آمریکا نمی شوید؟ ♦️اما اصل ماجرا چیست؟ آقای روحانی در مسیر مهار شیوع، خودرایی پیشه کرد و با ادعای این که از پیک کرونا عبور کرده ایم، چراغ سبز سفرهای پرحجم نوروزی را به مردم داد. در آخرین روزهای کاری هم، شش روز تعطیلی را بدون ممانعت از سفر به اجرا گذاشت که موجب تشدید بحران شد. اصلاح طلبان، عمدا درباره این سوء مدیریت سکوت کرده و گریبان آقای رئیسی را گرفته اند که از تحلیفش چهار روز سپری شده است! 🔹اما درباره خرید واکسن، با وجود پرداخت هزینه ها توسط ایران، تامین واکسن توسط کواکس انجام نگرفت و آنها خلف وعده کردند. همچنین در حالی که دو طیف مورد بحث، سرگرم بزک دولت بایدن هستند، همین دولت بر سر راه خرید واکسن توسط کشورمان کارشکنی های مکرر انجام داده است. ♦️دو طیف مذکور، در این باره اگر صداقت داشتند، باید به آمریکا اعتراض می کردند و صادقانه به ملت ایران می گفتند شیطان بزرگ، مطلقا قابل اعتماد نیست؛ چرا که حتی دارو را هم که از تحریم های سازمان ملل استثناست، مورد تحریم قرار داده و بار دیگر خباثت خود را نمایان کرده است. 🔹اما آنها بر عکس -و طبق هماهنگی با آمریکا- همین رفتار جنایتکارانه دولت بایدن را ابزار فضاسازی و فشار علیه نظام قرار دادند و ماجرا را وارونه روایت کردند. برخی از آنها در سابقه سیاه خود، درخواست اعمال "تحریم های فلج کننده" علیه مردم خود را پس از شکست در فتنه سال 88 دارند. ♦️این نکته هم گفتنی است که برخی از واکسن ها مثل آسترازنیکا در حالی مورد تاکید طیف های مذکور برای واردات بوده که استفاده از آن بعد از مشاهده‌ی عوارض جدی، در سوئد، آلمان، فرانسه، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، دانمارک، نروژ، هلند، لوکزامبورگ، پرتغال، اندونزی، ایرلند، بلغارستان، تایلند، رومانی، ایسلند و اتریش ممنوع شده است. 🔹کرونا مصیبت عالمگیری است که همچنان حتی در پیشرفته ترین کشورها قربانیان بسیار می گیرد و در برخی از این کشورها با وجود واکسیناسیون گسترده، مجددا اوج گرفته است. با این وجود به نظر می رسد کمتر کشوری مثل ما در معرض موج سازی رسانه ای منفی است. علت همان است که «اکبر گنجی» از افراطیون (فراری) مدعی اصلاح‌طلبی اسفند 98 فاش کرد: ♦️«ما کارمندان دولت‌های راست افراطی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. ما کارمند رسمی ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، جانسون، نتانیاهو و سعودی هستیم. وظیفه ما وحشت‌‌افکنی است تا با فروپاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی و... هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌‌ های راست افراطی هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید‌ترین تحریم‌ های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم انجام دهیم». ✍️محمد ایمانی
♨️ هيئت انقلابی در زمانه کرونا *بار دیگر محرم حسینی فرارسید و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت لباس سیاه بر تن کرده و اقامه عزا نموده‌اند! بیش از چهارده قرن است که قلب‌ها برای حسین (ع) می‌تپد و چشم‌ها می‌گرید و این حرارت حب حسین (ع) است که روزافزون در حال بسط و اوج‌گیری است و امروز نیز جهان و جهانیان همچنان نیازمند توسل و تمسک به حسین و راه حسین علیه‌السلام هستند! 👈 گزاره‌ های تحلیلی 1️⃣ اولین نکته در باب برگزاری مجالس عزاداری حسینی، توجه به جهت‌گيري کلی و روح حاکم بر هيئات مذهبي است که انتظار آن است در راستاي اقامه امر سیدالشهدا(ع) و مبتني بر اهداف و آرمان‌هاي نهضت حسيني باشد. متأسفانه در سال‌هاي اخير، جريان‌هايي انحرافي تلاش کرده‌اند تا هيئات مذهبي را از روح و جوهره خود جدا سازند. اين جريان که توسط حکيم فرزانه انقلاب اسلامي به جريان «تشيع انگليسي» شهرت يافته است، الگويي از هيئت داري را ارائه مي‌کند که مي‌توان آن را «هيئت سکولار» ناميد.‌ در هيئت سکولار قرائتي از نهضت امام حسين(ع) ارائه مي‌گردد که در آن نسبتي بين اسلام و سياست وجود ندارد و اين در حالي است که رکن اساسي نهضت حسيني مبارزه با قدرت فاسد و حاکميت ناخلفي بود که به‌زور بر جايگاه صالحان و انبياء و اولياء الهي تکيه زده بود. امروز چگونه مي‌توان از اباعبدالله‌الحسين(ع) ياد کرد، بدون آنکه دغدغه مظلوماني را داشت که در سوريه و عراق و يمن و فلسطين و افغانستان و ... مظلومانه به خاک و خون می‌غلتند؟! چگونه مي‌توان در رساي مظلوميت خاندان اهل‌بیت(ع) گريست و بنی‌امیه را لعنت کرد و از ديگر سو از لعن و نفرين يزيديان زمان پرهيز کرد؟! 2️⃣ ملاحظه بعدی، توجه به ماجرایی است که این روزها کشورمان درگیر آن شده است! اوضاع کشور این روزها خوب نیست! و آمار کرونا سیاه‌ترین روزها را نشان می‌دهد! متأسفانه اوج‌گیری کرونا با فترت عبور از دولت دوازدهم به سیزدهم همراه شده و این خلأ بی‌دولتی، بستر را برای جولان کرونا بیشتر کرده است! در این شرایط بدون شک برگزاری مجالس و محافل حسینی بدون توجه جدی به پروتکل‌های اعلام‌شده، اقدام ناصوابی است که موجب وهن دین شده و رضایت اباعبدالله (ع) را به همراه نخواهد داشت! عزاداران حسینی باید پیشگام مراقبت و صیانت از سلامت جامعه بوده و در این مسیر الگو و اسوه دیگران قرار گیرند و اجازه ندهند فرصت‌طلبانی که به دنبال هجمه به شعائر اسلامی هستند، مجالس حسینی را عامل شیوع کرونا معرفی نمایند! ✍️ مهدی سعیدی