eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
717 دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
7.2هزار ویدیو
733 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گزیده معراج السعاده (34): 🔆علم عقاید (3) 🔺در مورد شایسته است که در ابتدای سن تمییز، به آنها به صورت حفظ و بدون براهین عقلی، آموزش داده شود و به تدریج معانی اعتقادات برای آنها توضیح داده شود تا در دل پیدا کند. 🔺بعد از این مرحله، به جای آموزش تفصیلی براهین عقلی و ارجاع به کتاب های کلامی، آنها را با و روایات همنشین کرده و مراقبت بر و انجام عبادات را تعلیم شان داد و باید از هم نشینی آنها با صاحبان جلوگیری شود. 🔺 اگر بعد از ورود به ، نوجوان اهل دنیا شد، از این مرتبه نه سقوط می کند و نه عروج؛و اگر با همین عقاید بمیرد اهل ایمان است. 🔺 اما اگر سعادت یارش شد و به عبادت و مشغول شد، حقایق عقاید بر او معلوم می گردد. ؛ صفحه 106-107.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خون تازه بعد از نه سال 🔺شبها تا دیر وقت، زیر نور چراغ فانوس مشغول خواندن و نوشتن بود. می گفت: می خواهم زود خواندن و نوشتن را یاد بگیرم تا امام حسین (ع) شوم. 🔺محرم که می شد مردم را جمع می کرد و برای شان روضه می خواند. 🔺وقتی شهید شد، ۱۸ روز روی ارتفاعات کردستان مانده بود و ۲۸ روز بعد از شهادت آوردندش برای تشییع. بدن سالم سالم بود و بوی عطر می داد. 🔺نُه سال بعد از شهادتش هم، وقتی شدت باران قبرش را خراب کرده بود، سنگ لحد را که برداشتیم، جنازه سالم بود. خواستند بیاورندش بیرون دست های شان خونی شد. راوی: پدر شهید ۱، حسین کاجی، انتشارات حماسه یاران، چاپ دوم ۱۳۹۵، ص ۱۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (5) 🔰مکتب حسین (ع) 🔺حسین را یك روز كشتند و سر او را از بدن جدا كردند، ا
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (6) 🔰فقط پرداختن به صفحه سیاه انحراف است 🔺من نمی دانم كدام جانی یا جانی هایی جنایت را به شكل دیگری بر حسین بن علی وارد كردند و آن اینكه بن علی را مورد تحریف قرار دادند و همان چرندی را كه مسیحی ها در مورد مسیح گفتند درباره ی حسین گفتند كه حسین كشته شد، برای آنكه بار گناه امّت را به دوش بگیرد. برای اینكه ما گناه بكنیم و خیالمان راحت باشد، حسین كشته شد. برای اینكه گنهكار تا آن زمان كم بود، بیشتر بشود. لذا بعد از این انحراف، چاره ای نبود جز اینكه ما فقط صفحه ی سیاه و تاریك این حادثه را بخوانیم، فقط رثاء و مرثیه ببینیم. 🔺خیال می كنیم حسین بن علی در آن دنیا منتظر است كه مردم برایش دلسوزی كنند یا- العیاذ باللّه- حضرت زهرا علیه السلام بعد از هزار و سیصد سال، آن هم در جوار رحمت الهی منتظر است كه چهار تا آدم فكسنی برای او گریه كنند تا پیدا كند! . 🔺من نمی گویم آن صفحه ی تاریك را نباید دید؛ بلكه باید آن را دید و خواند، اما این مرثیه همیشه باید مخلوط با حماسه باشد. ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 23-22.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا کربلا ...: چهل روایت از دلدادگی شهدا به سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا ناشر نشر امینان نویسنده گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی تعداد صفحات : 228 معرفی کتاب کتاب حاضر، مشتمل بر مجموعه ای از سرگذشت های شهدای کربلا و دفاع مقدس است. در خلال این سرگذشت ها حکومت یزید، قیس بن سهر، صف آرایی دو سپاه، اهل نجات، نبرد اول، اهل بصره، شهدای صبح عاشورا، از تبار عیسی، قبل از ظهر عاشورا، پیرمردان سپاه، حبیب بن مظاهر و ... مورد بررسی و توجه قرار گرفته است. «اولاد عقیل»، «آخرین اصحاب»، «کوفه و عبدالله عفیف»، «پسران ام البنین»، «شبه پیامبر»، «تبعیت از امام»، «علمدار» و ... عنوان های موضوعی داستان های این کتاب هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
🔰بدان ایدک الله (9) 🔆سه: غفلت از هدف؛ آفت طلاب 🔺اگر #طلبه امروز ما به #درس_خواندن بی‌اعتنایی کند،
🔰بدان ایدک الله (10) 🔆چهار طلبه؛ مهم‌ترین عنصر حوزه 🔺اگر ما عنصر عناصر اصلی حوزه را چهار تا پنج عنصر بدانیم (استاد، شاگرد، فضای آموزشی، مواد درسی و از این قبیل) شاید به اعتباری بتوان گفت: مهم‌تر از همه، عنصر است؛ چون همه این امکانات برای اوست. اگر طلبه نباشد، وجود فضای آموزشی، کتاب درسی، علم استاد و فن سخن و سخنوری او بی‌معنا می‌شود؛ و این یک طرف قضیه است. 🔺طرف دیگر آن، است که آن‌هم در دست طلبه امروز است. یعنی همین طلبه امروز که مهم‌ترین ناقل و رسانه است، فردا هم مهم‌ترین وسیله و ناقل است بنابراین به اعتباری، طلبه اهم عناصر در این باب است . (نرم‌افزار حوزه و روحانیت صفحه 707. . در دیدار روحانیون و طلاب ایرانی و خارجی در صحن مدرسه فیضیه قم 16 آذر 1374.) 🔅نقش طلاب در مثمر ماندن حوزه حالا چه بکنیم که این حوزه مثمر بماند؟ یک مسئله این است که و فضلای جوان، آیا برای سازندگی و برای آینده‌ی حوزه نقشی دارند یا نه؛ جواب این است که بلی، دارند. هر کسی نقش خودش را دارد. در یک مجموعه، همه افراد دارای نقش اند. در یک بدن سالم، هر سلولی مشغول کار است. اگر هر کدام ما در آنجایی‌که هستیم، کار خود را خوب انجام بدهیم به‌سلامت مجموعه کمک کرده‌ایم؛ اما اگر هر کدام ما کار خود را خوب انجام ندهیم، به‌قدر خود، به‌سلامت مجموعه ضربه زده‌ایم؛ (رحم الله امراً عمل صالحاً فأتقنه» . 🔺کار را باید و خوب انجام داد؛ درس را باید خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ تدین را باید در زندگی خود اصل دانست؛ را در آداب زندگی، در خلقیات عبادی و عملی باید اسوه و الگو قرارداد. چیزهایی هم هست که البته به تطور زمان متطور می‌شود؛ آن‌ها را هم باید متطور و متحول کرد. پس افراد حوزه، از بزرگ و کوچک، تا طلبه‌ی تازه به حوزه آمده، در خود می‌توانند نقش ایفا کنند که آن نقش در سلامت حال و آینده حوزه، اثر خواهد گذاشت. (نرم‌افزار حوزه و روحانیت صفحه 425. اجتماع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یکم اسفند 1370) ؛ صفحه 7-6. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا