eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 باید مثل امام علی (ع) برای محرومین دل بسوزاند. دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزانداین هم با تمام قدرت،دل بسوزاند برای محرومین،مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند،چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۸ ، صفحه ۱۳۰ 👈بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع رؤسای جمهوری و مجلس ، گروهی از مستضعفین جنوب تهران 🗓مورخ: ۱۳۶۲/۰۷/۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گزیده معراج السعاده (2) انسان از دو عنصر جسم و روح تشکیل شده است. جسم ترکیبی است از اعضا و جوارح ملموس و محسوس؛ اما روح گوهری است از عالم ملکوت و از جنس فرشتگان. خداوند به حکمت خود ارتباطی بین روج و جسم برقرار کرده و آن را تا روز معین محصور در بدن کرده است. شناخت بعد جسمانی انسان آسان است؛ اما برای انسانی - که حقیقت آدمی است- تنهاترین راه این است که انسان نفس خود را به رسانده و علاقه اش را به بدن کم گردادند. در آن صورت به اجمالی نفس دست پیدا خواهد کرد. خلاصه معراج السعاده صفحه 18.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت هجدهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان مدیریت اعضای مهم بدن: 1.. چشم 2.. زبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 🎙پادکست: «مقامات معنوی مؤمنین و لذت آنان در هنگام نماز» حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍀 بله! یک چیزهایی هست که می‌گویند؛ مؤمنین و متعبدین کارشان به جایی می‌رسد، که کأنه [هنگام عبادت] شخصی را می‌بینند دارند او را می‌پرستند؛ و او معدن خیرِ [است]، برای اهل خیر. پس سر تا پای نماز آن‌ها، التذاذ به حضور [در پیشگاه خداوند] است. 🔸 پس چی؟ عبادات را از ما می‌خواهد، برای اینکه ما خوش بگذرانیم و راحت باشیم و مُلتذّ باشیم به عبادتش (از عبادتش لذت ببریم)؟ عجب! قضایایی است. همین‌جا، نه در آخرت [و] جنت (بهشت). 🔸همین‌جا منبع خیر است؛ منبع لطف است؛ منبع الطاف است [وقتی‌که] پیش او حاضر باشید، آن وقت، خدا می‌داند [چه لذت‌های معنویه‌ای برای انسان پیش خواهد آمد]. 🔸 پس؛ این همه تحمیلات و [ تکالیف و اینکه فرموده‌است] جهنم می‌برم و بهشت می‌برم و ...؛ این‌ها برای چیست؟ شما [که با این عبادات، نقداً] ما را وادار کردید، رفتیم در لذائذ معنویه. 💫خدا می‌داند در آن [عبادات] چه هست، چه الطاف معنویه‌ای در آن‌ها هست. 📚 درس خارج فقه، کتاب حج، ١٩ آذر ١٣٨۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا