♨️ دلیل شکل گیری دستگاه بزرگ #آموزش_و_پرورش در دنیا چیست؟!
انسانسازی؛ منطقِ ایجادِ دستگاه عظیم آموزش و پرورش
💠یک نکته که نکتهی اصلی است، طرح این سؤال و پاسخ به این سؤال است که چه منطقی پشت سر آموزش و پرورش، این دستگاه عظیم، قرار دارد؟ نه فقط در کشور ما؛ در همهی کشورهای دنیا. اینکه یک تشکیلات به این عظمت درست میکنند، یک لشکر فرهنگی در واقع به وجود میآید از دانشآموز و معلّم و کارمندان گوناگون و مدیران مختلف، منطق این کار چیست؟ میدانیم پاسخ مجملش را. منطق، انسانسازی است؛ یعنی مادّهی خامی که کودکِ مثلاً ششساله و هفتساله است، وارد این کارخانه میشود و دوازده سال در این کارخانه زیر و رو میشود و یک محصولی، یک بروندادی باید از این کارخانه خارج بشود؛ آن برونداد چیست؟ انسان شایسته؛ منتها تعریف «انسان شایسته» در مکاتب مختلف، تفکّرات مختلف، کشورهای مختلف، جوامع مختلف، مختلف است؛ همه «انسان شایسته» را یک جور نمیدانند؛ برای همین هم هست که نوع آموزشها و پرورشها در جوامع گوناگون، یکسان نیست. ما در جمهوری اسلامی همین هدف را دنبال میکنیم؛ ما میخواهیم در این مجموعهی دوازدهساله انسان تربیت بشود. خصوصیّت این دوازده سال هم این است که بهترین زمانهای فراگیری است؛ یعنی در این سنین، یادگیری آسانتر، ماندگارتر، و بهتر و شایستهتر است؛ از این جهت مهم است.
۱۳۹۹/۰۶/۱۱
🔰به نظر شما چرا آموزش و پرورش به این هدف واقعی خود، نرسیده است؟!
دقیقا چه راههای اصلاحی برای تک تک ضعف های این دستگاه عظیم وجود دارد؟!
متاسفانه امروزه، انتقاد خشک و خالی، تبدیل به تیپ و کلاس برای بعضی روشنفکرنماها شده، وقتی سؤال میشود راهکارتان چیست؟! از دادن پاسخ عاجزند
❌منتقد دلسوز، ابتدا ضعف و خلا را نشان میدهد سپس برای برطرف کردن مشکل، از زمین و زمان راه حل جور میکند...
تحول بشدت سخت و دشوار است، چون باید جلو متحجرین و خشک فکر ها مقاومت کنید و هزینه بدهید، ولو به قیمت دادن مال، آبرو و حتی جان تمام شود...
✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi
❇️ایام شعبانیه هست...
حیفه ماه شعبان تموم شه و یک بار #مناجات_شعبانیه که همه ائمه اون رو خوندن و بهش سفارش داشتن، رو نخونیم
🍇طعم یک #عشق_حلال و درگوشی های عاشقانه رو تو کلمه بع کلمه این مناجات دیده میشه...
💯وَقَدْ جَرَتْ مَقادِيرُكَ عَلَىَّ يَا سَيِّدِى فِيما يَكُونُ مِنِّى إِلىٰ آخِرِ عُمْرِى مِنْ سَرِيرَتِى وَعَلانِيَتِى وَبِيَدِكَ لَابِيَدِ غَيْرِكَ زِيادَتِى وَنَقْصِى وَنَفْعِى وَضَرِّى .
♨️همانا آنچه برای من تقدیر کردهای ای آقای من، در آنچه تا پایان عمر بر من فرود میآید از نهان و آشکارم جاری شده است و تنها به دست توست نه به دست غیر تو، فزونی و کاستیام و سود و زیانم،
✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi
هدایت شده از انسانِ کامل
MonajatShabaniyeh-960302.mp3
34.94M
🇮🇷 تجافی | محمدرضا معینی 🇵🇸
🎥 #نماهنگ| بی مردم 🎙مداح: حاج مهدی رسولی 📝شاعر: حاج محمد رسولی ♨️خیلی جالب بود، پر از محتوا... نو
در آستانه انتخابات، تماشای این اثر فاخر خالی از لطف نیست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| از این به بعد، انفاق نکنید
♨️داستان معاویه و فریب دادن بنی هاشم
💯تطبیق و قضاوت با شما
✅تجافی (نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi
هدایت شده از مباحث اعتقادی، استاد هندی
علم ازلی و اختیار انسان
فرض کنید کسی شاهد رخداد یک جرم است در زمان حال؛ معلوم است که در فرض یاد شده هرگز این شبهه در ذهن شکل نمیگیرد که چون تو میدانی و شاهدی پس آن حادثه، جبرا رخ داد و مثلا کننده کار، به خاطر حضور و شهود تو مجبور شد آن کار را بکند وگرنه تمامی مجرمان عالم، در صورت وجود شاهدانی که شاهد صحنه جرم بودهاند، تبرئه میشدند و ...
لیکن مشکل(البته برای برخی) زمانی جدی است که شخص مجرم ادعا کند خدایم شاهد است و هو بکل شئ شهید. اگر قاضی دادگاه ذهنش آلوده به برخی شبهات فلسفی و ...باشد لاجرم لختی در اصدار حکم درنگ خواهد نمود. آری! خداوند شاهد ازلی است که تو فلان جرم را مرتکب میشوی. پس تو مجبوری. " ادرء الحدود بالشبهات" عفو! لازم نیست اعدامش کنید!
هویت علم، ذاتا هویت کشف و دلالت و ارائه است. اینکه محققان و اهل درایت گفتهاند علم تابع معلوم است مرادشان همین نکته پیش گفته است که اگر علم دلالت صادق نداشته باشد حتما جهل است و زمانی دلالت و انکشاف تام است که حقیقتا واقعنما باشد و واقع وراء را آنگونه که هست بنمایاند.
فرض کنید یک دوربین عکاسی و مانند آن این قوه را دارد که گذشته را آنگونه که هست نمایش دهد. واضح است که اگر شخص واقع در آینده به برکت آن دوربین از گذشته گزارش نمود و آن گزارش هم عالمانه بود هیچ کس نتیجه نمیگیرد که علم تو در آینده موجب شد گذشتگان در فعلشان مجبور باشند.
باز اگر کسی در زمان حال نسبت به یک واقعه حالی، علم صحیح یافت، نخواهند گفت علم تو سبب شد که این فعل اختیاری از فلان فاعل مختار صادر شود. خیر! دانستن تو تاثیری در فعل فاعل فرضی نداشت و ندارد.
حال در مقام فرض محض، اگر شخص موجود در زمان حال، دوربینی داشت که به واسطه آن میتوانست وقائع اینده را مشاهده کند؛ از جهت لوازم ذاتی علم چه فرقی است میان این تصویر با دو تصویر سابق؟ در هر سه حالت، علم اگر بناست علم باشد نه جهل، باید تابع معلوم بوده آن را همانگونه که هست ارائه دهد و باز در هر سه حالت، علم عالم، علت موجده حوادث نخواهد بود. آری آن شخص عالم میتواند دانستههای خود را در دفتری بنگارد و به برخی از دوستان معتمد نشان دهد و اعلام کند که مثلا در آیندهای نه چندان دور فلان جنگ یا صلح یا ...رخ خواهد داد. اما آیا نتیجهی چنین دانشی آن است که آیندگان در افعال خود مجبور و ...باشند؟ کلا!
البته واضح است در مورد خداوند سبحان که منزه از زمان و قبل و بعد" سبق الاوقات کونه" و گذشته و حال و آینده است اینکه گفته شود او از گذشته دور میداند و ...غلط است و مصداق تشبیه. ولی خداوند هرگز از اصل دانستن نسبت به ماکان و مایکون و ماهو کائن و مالم یکن و ...منزه نیست. و صرف اشراف حق به وقائع، موجب جبر و ...نیست و در اینجا هم این قاعده صادق است که اشراف حق به امور، زمانی حقیقتا اشراف است که وقائع را که منها افعال اختیاری همانگونه که توسط فاعل مختار اختیار میشود بداند والا علم او جهل است و در اینجا نیز اشراف و احاطه حق به افعال عباد در لازمان موجب جبر و ...نخواهد شد.
پس عفو لازم نیست، اعدامش کنید.
«در سی شب ماه رمضان، سحرها بلند شوید و #دعای_ابوحمزه بخوانید. اگر کسی سی شب ابوحمزه خواند و سر این سفره نشست، کمکم فضاهای جدیدی به رویش باز میشود و با عوالم دیگری رفیق میشود.
اگر کسی سی شب آمد و [با این دعا] گریه کرد، کمکم طعم دعای ابوحمزه با ذائقهاش آشنا میشود؛ کمکم حال دعا به او دست میدهد.»
#استاد_میرباقری
✅ تجافی ( نیم خیزی برای تحول)
💠 @tajafi