eitaa logo
تجافی | محمدرضا معینی 🇮🇷
203 دنبال‌کننده
155 عکس
49 ویدیو
3 فایل
محمدرضا معيني هستم علاقه‌مند به مطالعه در زمینه تاریخ اسلام اینجا سعی میکنم مطالب تاریخی رو به زبون ساده بگم و جواب شبهات مشهور تاریخی رو قرار بدم همچنین: مطالب اعتقادی، تفسیری، حدیثی، رابطه علم و دین و... آیدی: @eslameahlebeit
مشاهده در ایتا
دانلود
📚کتابی که تازه شروع کردم... از بزرگ علامه دهر ، فیلسوف شهیر و نوآور معاصر، مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی... 📌جدیدتر ها شخصیت ایشان، برام مورد توجه و علاقه شده است... انشاالله کتاب رو که خوندم، آن را برایتان توصیف خواهم کرد... ✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول) 💠 @Tajafi
🔰ما باید دنبال علم باشیم، پیش هرکسی که باشه! 🔷شیخ صدوق، از علمای بزرگ شیعه که حدود ۳۰۰ کتاب از خودش به یادگار گذاشته است. کتاب او در فقه، حدیث و اصول، جزو ۴ کتاب اصلی است. ایشان کتابی به نام کمال الدین و تمام النعمه در موضوع مهدویت دارد که روایات اهلبیت درباره حصرت حجت عج، غیبت ، ظهور و... را جمع آوری کرده است. 🔶این مرد،‌ با این همه عظمت علمی، یک ویژگی منحصر به فرد داشت که می‌تواند الگوی ما قرار بگیرد... ایشان از هرکسی که در موضوعی دانشمند و عالم بود، یاد میگرفتند حتی اگر مخالف او بودند 🔷یکی از اساتید ایشان به نام " احمد بن محمد بن ضبی " بوده که شیخ صدوق در وصف او می گوید از او ناصبی تر ندیده ام!!! ( منبع : کتاب درایه الحدیث کاربردی، استاد ربانی بیرجندی ، ج 1 ، ص 249 ) 🔶بله ، اعتقادات او را قبول نداشت، اما در موضوع احادیث نبوی از او استفاده می کرد به طور مثال علامه شعرانی که استاد علامه حسن زاده و علامه جوادی آملی بودند، زبان عبری یهودی را از یک روحانی یهودی یاد گرفته بودند 🔷در پایان چه زیباست این نقل از امیرالمؤمنین صلوات الله علیه: خُذِ اَلْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ فَإِنَّ اَلْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ اَلْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ اَلْمُؤْمِنِ. : حكمت را هر جا هست فراگيريد، كه حكمت در سينه منافق هم هست، در آنجا قرار نمى گيرد تا بيرون آيد و در سينه مؤمن با ديگر يارانش آرام گيرد. 📚نهج البلاغه ج ۱ ص ۴۸۱ ارزش علم بالاتر از آن است که بخواهیم با این بهانه های کوچک ، خودمان را از یادگیری آن محروم کنیم و یا اینکه فکر کنیم هرکس همفکر ما و غیر جناح سیاسی ما بود، حتما باید علم او را دور بریزیم!!! ✅ تجافی( نیم خیزی برای تحول) 💠 @Tajafi
پایه اید چند تا کتاب خوب معرفی کنیم؟😊
هدایت شده از ' سائل '
برگزاری مراسم های خنثی و یادبودهای نوستالژیک برای هشت سال جهاد جانانه فرزندان خمینی به چه نتیجه ای در گسترش رفتار علوی مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و کاهش اختلاف طبقاتی و ... انجامیده است؟ اصلاً قرار بوده است که چنین رویکردی در کار فرهنگی برای دفاع مقدس غالب شود یا برعکس قرار بر این است که به جامعه یادآوری کنیم که می‌توان از شهدا حرف زد و اهل مبارزه هم نبود. آیا در عمل باید به ملت تفهیم کرد که نسبت شهادت و عدالت خواهی تباین است و این دو مفهوم در قاموس اسلام ناب آمریکایی هیچ ربطی به هم ندارند؟ آیا باید گفت که قرار نیست بعد از هر یاد و ذکری از شهدا، موتور آرمان خواهی در جامعه جا بگیرد و با استناد به سلوک و سیره شهدا و بسیجیان واقعی دست مطالبه مردم یقه اصحاب قدرت را برای وفا به عدالت در عرصه های فردی و اجتماعی بچسبد و چرخه ثروت قدرت را با مشکل مواجه کند؟ قرار نیست تجربه دفاع مقدس تکرار شود. قرار نیست مفهوم و پیام و آرمان عاشورا زیر آتش گلوله و در میدان جنگی نابرابر بازخوانی شود و به آن انفجار نورانی هشت ساله برسد. قرار نیست مفهوم و پیام و آرمان دفاع مقدس در میدان جنگ فقرو غنا جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد مرور شود و به نتایج خطرناک و حرکت آفرین برسد. قرار نیست "كُلُّ يَوْمٍ عاشورا وَ كُلُّ اَرْضِ كَرْبَلا" باشد و هر زمینی و هر زمینه‌ای کار حسینی بطلبد... 🔸 کتاب "شهدا برای چه افقی جنگیدند؟" 💠 @sedamir_313
رحمت خدا به روح پرفتوح مرحوم شیخ یعقوب کلینی❤️ صاحب کتاب ارزشمند و گهربار الکافی این عالم جلیل القدر، برای تأليف این کتاب ۲۰ سال زحمت کشید. خداوندا ! به ما توفیق بده قطره ای از تلاش ها و اثر گذاری های آنان روزی ما شود و ما را به خودمان وانگذار! ✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول) 💠 @Tajafi
سلام و ادب
امروز بعد از مدتها، از درونم خوشحالی عمیقی جوشید...
✅همه مون قبول داریم در حوزه آموزشی، بشدت دچار ضعف و کاستی هستیم... اما از اونطرف، هیچ شخصی از خارج نمی‌تونه بیاد و این وضع رو سر و سامون بده، چون هیچ فهمی از دین، فرهنگ، جو خاص کشور ما ندارند... 🔰کسانی می‌توانند منجی این شرایطِ حادّ باشند که خودشان با گوشت و پوست ضعف و کاستی ها را درک کرده باشند... نقص ها، آنها را به وادارد به حداقل، بسنده نکنند... و فوق العاده دغدغه‌مند باشند و در مقابل هر سنگی که جلوی راه‌شان پرتاب می‌شود، دلسرد نشوند...
❌متاسفانه وقتی وارد جامعه میشویم، گوش مان پر از درد دل و حرفه‌ای تکراری می‌شود که: آقا مشکل از سیستم آموزشیه... ۱۲ سال عمرمون تلف شد... ایکاش از اول مدرسه نمی رفتم... فقط سریع دیپلم/ لیسانس بگیریم،‌ راحت بشیم... ♨️اینها انسان های خوبی هستند، دلسوز هستند ، اما دغدغه مند نیستند... این دو مفهوم خیلی فرق دارد... در یک کلام: دلسوز می‌گوید: دلم می‌سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید دغدغه مند میگوید: من اگر برخیزم تو اگر برخیزی همه بر می خیزند... من اگر بنشینم تو اگر بنشینی پس که برمی‌خیزد؟
💠امروز میهمان شدم... الفتا یعنی: از الف تا ت تحول با اشخاص دغدغه مندی دیدار کردم و سخنان گهربارشان را شنیدم که فقط از کارنامه خود سخن می راندند و نه برنامه های آینده... 📌و من اینجا بشدت امیدوارم شدم... که واقعا اگر دغدغه این مدارس، به کل کشور تسری پیدا کند، تحول قطعی‌ست... شادمان شدم از مدارسی که جرقه تحول را زده اند و هر روز دارند بیش از پیش پیشرفت می کنند... بسیاری فقط حرف از تحول میزنند، بدون یک قدم حرکت... ❇️تصمیم گرفتم اقدامات خوبی که در این زمینه انجام داده اند، را در کانال به مرور زمان قرار دهم... از مهمترین برنامه های تحولی آموزش و پرورش است... با ما همراه باشید ✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول) 💠 @Tajafi
♨️خب آقا حاضرید امروز اولین قسمت رو بزاریم؟! قراره ریز برنامه های مدارسی که موفق شدند جرقه تحول رو بزنند، روایت کنیم... 💯مدارسی که دانش آموزانش، صبح گاه ، با شور و اشتیاق و علاقه وارد آن می‌شوند و از بودن در آنجا لذت می‌برند... 🔰روایت اول: امشب ساعت 8 مدرسه بعثت... ✅ تجافی ( نیم خیزی برای تحول) 💠 @Tajafi
⛔️یکی از بزرگترین دغدغه های والدین و دانش پژوهان¹، کسب مهارت و حرفه بجای وقت تلف کردن برای دروس غیر کاربردی بوده است. طوری که وقتی از مدرسه فارغ التحصیل شدند، بتوانند به راحتی کسب و کاری برای امرار معاش خود فراهم کنند. ‼️ببینید تا چه اندازه پیامبر اعظم (ص) بر این موضوع اصرار داشته اند👇👇👇 كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا نَظَرَ إِلَى اَلرَّجُلِ فَأَعْجَبَهُ قَالَ لَهُ حِرْفَةٌ فَإِنْ قَالُوا لاَ قَالَ سَقَطَ مِنْ عَيْنِي قِيلَ وَ كَيْفَ ذَاكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ لِأَنَّ اَلْمُؤْمِنَ إِذَا لَمْ يَكُنْ لَهُ حِرْفَةٌ يَعِيشُ بِدِينِهِ. ² 📝وقتی پیامبر به مردی نگاه می نمود و از او خوشش می‌آمد، میفرمود: آیا او حرفه ای دارد؟ مهارتی بلد هست؟ پس اگر می گفتند : نه. می‌فرمودند: از چشمم افتاد! میگفتند: چگونه؟(دلیلش چیست) میفرمودند: اگر مومن حرفه ای نداشته باشد، با دین خود کاسبی می‌کند ! 🔰در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اهداف عملیاتی نهایی نظام تعلیم و تربیت را اینگونه بیان میکند³: 📌《دارای حداقل یک مهارت مفید؛ برای تامین معاش حلال باشد، به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی، در هر مرحله توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند.》 ______ 1⃣ کلمه دانش آموز، لفظی دارای اشکال است و در بوته نقد صاحب‌نظران قرار گرفته است. 2⃣بحار الأنوار ج ۱۰۰، ص ۹، مستدرک الوسائل ج ۱۳، ص ۱۱،جامع الأخبار ج ۱، ص ۱۳۹ 3⃣سند تحول بنیادین، فصل هفتم، مورد اول، بند هفتم