بعد از تنبیه متجاوز،
یک ایران خوشحال شد...
با همه اختلاف سلایق،
همگی دور مام وطن حلقه زدیم و بعد از مدتها ناراحتی بابت دیدن تصاویر به شهادت رسیدن مردم شریف غزه، جگرمان حال آمد...
لکن...
لکن...
لکن...
ولی یک نکته ای اینجا چند وقت است ، آزارم میدهد
مردم شریف،
ما علنا در محاصره تمام عیار اسرائیل و قوم پست صهیون هستیم...
چگونه؟
محاصره نظامی؟!
کاملا مضحک است
حماسه کواد کوپتر های امروز را دیدید😄
ما علنا در محاصره فرهنگی صهیون هستیم...
از کجا معلوم؟!
از اونجایی که اقتصادت اونقدر شکننده هست،
که با زدن موشک و اعلان اقتدار نطامی ات به دنیا،
پول ملتت بی ارزش،
و دلار ۷۰ تومنی به عمل میآید...
با اقتصاد لیبرالی،
نمیتوان حکومت اسلامی را پیش برد...
نمیتوان دولت اسلامی را تشکیل داد،
با ربای بانکی ۳۶ درصدی،
نمی توان گفت : اسرائیل بره ماستش رو بخوره...
عملا با نفوذی های اقتصادی،
ماستش رو ته کشیده و سطلش رو انداخته دور...
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌 #شبهه:
چندسال پیش برنامه ضدارزشی #رودست شبهه ای را مطرح کرده بود که: در منابع #حدیثی آمده است که امام #حسین(ع) فرمود:
ما از تبار #قریش هستیم، هواخواهان ما #عرب و #دشمنان ما #ایرانیان هستند.
روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است.
ایرانیها را باید دستگیر کرد و به #مدینه آورد، زنانشان را به #کنیزی #اعراب درآورده و به فروش برسانید و مردانشان را به #غلامی و بردگی اعراب گماشت.
#پاسخ_شبهه از حجت الاسلام دکتر محمد جواد #یاوری سرتختی
#اولا:
این روایت که سند ضعیفی داشته و غلط ترجمه شده، از امام #صادق(ع) است نه امام حسین(ع)؛ به علاوه وقتی در کتاب سفینه البحار آمده یعنی اصلش نیز در بحار الأنوار نیز آمده.
📚مجلسی، بحار، ج 64،ص176
#ثانیا:
این روایت از معانی الاخبار شیخ #صدوق نقل شده و #سند آن #ضعیف است؛ زیرا #عثمان بن جبله در سند آن #مجهول است، نیز فرضا که امام صادق(ع) این کلام را فرموده باشند، علامه مجلسی در ادامه آن می نویسد:
بيان:
" #وشيعتنا_العرب " أي العرب الممدوح من كان من شيعتنا، وإن كان عجما، والعجم المذموم من كان عدونا، وإن كان عرب.
یعنی، منظور این روایت آن است که اگر فرضا عرب، #ممدوح باشد و #عجم، مذموم، #شیعه_ما_عرب است اگرچه عجم باشد و دشمن ما عجم است اگر چه عرب باشد.
یعنی به عبارت دیگر:
این کلام بر فرض صحت صدور از معصوم(ع) در مقام #جدل با عرب هایی است که دیگران را خوار
می شمارند؛ اگر چه #شیعه اهل بیت(ع) باشند و امام(ع) فرموده است:
از نظر ما شما که عرب هستید، اما #دشمن ما اصلا #عرب نیستید و عجم هستید، اما #شیعیان ما عرب هستند حتی اگر خراسانی و اصفهانی و رازی و ... باشند.
#ثالثا:
باید توجه کرد، آن عباراتی که در سفینه البحار در ادامه حدیث آمده، از متن #حدیث نیست و از #شیخ_عباس_قمی است که می خواسته نشان دهد در کنار این فرمایش امام صادق(ع)، نگاه #خلفا به ایرانیان چگونه بوده است.
بعد می نویسد:
#عمر گفته است که ایرانیان را باید #کشت و زنانشان را به کنیزی به ایران آورد. این قسمت با "و قال #الثانی" شروع می شود و ثانی یعنی #دومی که همان #عمر است.
#رابعا:
مرحوم شیخ علی نمازی شاهرودی (ج۷، ص۱۰۷ – ۱۰۸) در تکمیل نوشته شیخ عباس قمی در کتاب مستدرک سفینه البحار می نویسد:
سوای رای دومی(عمر) درباره ایرانیان:
ابن شهرآشوب در #مناقب نقل کرده که وقتی #اسیران ایرانی را به #مدینه آوردند و تصمیم گرفتند که #زنان را بفروشند و مردان را به #غلامی درآورند که ناتوانان را در طواف #کعبه بر پشت خود حمل کنند،
اميرمؤمنان #علی(ع) فرمود:
#پیامبر(ص) فرموده است:
بزرگ هر قومی را گرامی بدارید اگرچه مخالف شما باشد و این ها #ایرانیان هستند که #حکیم و #کریم هستند، با ما از در مسالمت درآمده اند و به #اسلام رغبت دارند و من برای خدا آنان که به من و بنی هاشم داده اید آزاد کردم
و در پایان:
رواﯾﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ در ﻣﺪح اﯾﺮاﻧﯿﺎن آﻣﺪه است. ﯾﮑﯽ از آن روایات ﮐﻪ در اﺑﺘﺪای اﯾﻦ ﻣﺘﻦ آﻣﺪه اﺳﺖ وﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﻐﺮﺿﺎﻧﻪ شبه افکنان آن را ﺣﺬف ﮐﺮده اﻧﺪ چنان است که
اﻣﺎم ﺻﺎدق(ع) ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
«اﮔﺮ ﻗﺮآن ﺑﺮ #ﻋﺠﻢ و ﻏﯿﺮ #ﻋﺮب ﻧﺎزل ﻣﯽﺷﺪ، ﻋﺮب ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن ﻧﻤﯽآورد، و #ﻗﺮآن ﺑﺮ ﻋﺮب ﻧﺎزل ﺷﺪ و ﻋﺠﻢ ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن آوردﻧﺪ و اﯾﻦ ﻓﻀﯿﻠﺘﯽ اﺳﺖ ﺑﺮای ﻋﺠﻢ».
نه تنها در ﻫﯿﭻ رواﯾﺘﯽ ﻧﮑﻮﻫﺶ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﻧﯿﺎﻣﺪه است، بلکه ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﺎ #ﻗﺮآن و روح ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص) سازگاری ندارد آنجاکه ﻣﯽﻓﺮﻣﻮد:
«ﻫﯿﭻ ﻋﺮﺑﯽ را ﺑﺮ #ﻋﺠﻢ ﻓﺨﺮ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ و ﮔﺮاﻣﯽﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﺰد ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮاﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎﺳﺖ» ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺖ.
👇👇
🌻 @ahlebait110
تجافی | محمدرضا معینی 🇮🇷
🔺در مسیر زن زندگی آزادی ! 🗣عماد مطیع قوامی 🚨 @AkharinTwitte
❌برام جالبه؛ خبرگزاری وقتی میخواسته مجرمین رو به تصویر بکشه، سرشون چادر گداشته .
💯پدیده تاثیر ناخود آگاه بر ذهن طرف، که همه چی زیر سر محجبه هاست.
این اقلیت منافق جامعه...
🎥در بسیاری از فیلم های سینمایی،
زنان چادری نماد عقب ماندگی، درگیری ذهنی و وسواس بودند...
💰قبلا گفته میشد،
از نظر اقتصادی، محجبه بودن هزینه بالایی دارد و یک چادر نسبتا معمولی بین ۸۰۰_۷۰۰ آب میخورد( بالا و پایین میشود)
از این طرف،
مانتوهای روباز،
شلوار های پاره،
و...
که در فروشگاه ها جا خوش کرده اند؛
برای یک زن، کمتر از یک چادر آب میخورد...
🤯الان میخواهند هزینه #فرهنگی حجاب را بالا ببرند..
باید یکزن محجبه،
نماد بدبختی و فلاکت،
دورویی و نفاق،
حساسیت و تحجر،
و... باشد
🔰بهترین کار ، ورود دستگاه های فرهنگی و رسانه حکومتی و غیر حکومتی برای #فرهنگسازی_حجاب است...
💠برایم جالب بود، اشاره ظریف رهبر انقلاب به تاثیر فرهنگی زنان محجبه ورزشکار بر تبلیغ حجاب :
در میدانهای ورزشی؛ شما ببینید، دخترهای ما میروند در میدانهای ورزشی، قهرمان میشوند، طلا میگیرند با حجاب اسلامی؛ کدام تبلیغ برای حجاب بهتر از این است؟ تعدادی از این خانمها آمدند آن طلاهایشان را به بنده اهدا کردند. من البتّه برمیگردانم به خودشان که نگه دارند؛ امّا واقعاً من افتخار میکنم به این جور خانمها. در یک میدان بینالمللی که میلیونها انسان از پشت دوربینها دارند میبینند، این دختر ایرانی میرود آنجا، مدال طلا را میگیرد، پرچم کشورش را بالا میبرد و آن وقت با حجاب ایستاده؛ تبلیغی برای حجاب بهتر از این، بیشتر از این؟۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🖥شاهد بودید در برهه ای از زمان،
یک برنامه تلویزیونی، #از_لاک_جیغ_تا_خدا چه
تاثیر مثبتی در سطح کشور داشت ...
🪓برنامه ای که شاید بتوانیم بگوییم،
از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاثیر گذاری بیشتری داشت ...
🧐آیا مسئولان کشوری،
استانی،
شهرستانی،
و...
تخصص ، سواد و تجربه لازم، برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی در جامعه را دارند؟!
یا صرفا اکتفا به جسباندن پوستر زیبنده ترین زینت زن .... و تبریک ۲۲ بهمن خواهند کرد؟!
✅ تجافی ( نیم خیزی برای تحول)
🔰@Tajafi
#کتابایی_که_خوندم
📚جاذبه و دافعه علی(علیه السلام)
✍ شهید مرتضی مطهری
🤔فکر نمیکردم خود کتاب اینقدر جاذبه داشته باشد.
از ویژگی های ممتاز این دانشمند شهید،
عدم توجه به مباحث سطحی و طرح مباحث ریشه ای و عمیق است...
💯در این کتاب،
ابتدا از قانون جذب،
در تمام موجودات عالم شروع کردند،
سپس به زیبایی،
بحث را به ریشه های عشق،
راز جذابیت و دافعه،
و فرق عشق حقیقی و کاذب
کشاندند ...
♨️بسیار سخن گفتند در باب قدرت جاذبه، علی (ع) و افرادی که در طول تاریخ مجذوب او شدند،
از صعصعه ابن صوحان که بر سر قبر او ، خاک بر سرش میریخت تا پروفسور طه حسین اندیشمند مصری که سخن
《اِنَّکَ لَمَلبوسُ عَلَیکَ》 مولا خطاب به کسی که در جنگ جمل، دچار شک و تردید شده بود را بهترین سخن بعد از قرآن می داند...
🔰در قسمت اول که عاشق علی شدید،
و با بیان خصایص او،
شیرینی محبت او را در دل چشیدید،
چند ورق میزنید
تا میرسید به قدرت دافعه علی (صلوات الله علیه) که به طور ویژه تر به خوارج میپردازند...
‼️بله او دافعه شدیدی داشت ...
به حدی که وصیت کرد،
قبر مطهرش مخفی باشد،
مباد دشمنان بعد از مرگ به جسد او نیز جسارت ورزند...
❇️شهید مطهری در اواخر کتاب چه زیبا فرمودند که :
از آنچه گفتیم معلوم شد که علی (ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است:
1⃣ منافقان زیرک
2⃣ زاهدان احمق
✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi
📚کتابی که تازه شروع کردم...
از بزرگ علامه دهر ،
فیلسوف شهیر و نوآور معاصر،
مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی...
📌جدیدتر ها شخصیت ایشان،
برام مورد توجه و علاقه شده است...
انشاالله کتاب رو که خوندم،
آن را برایتان توصیف خواهم کرد...
✅ تجافی (نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi
🔰ما باید دنبال علم باشیم، پیش هرکسی که باشه!
🔷شیخ صدوق، از علمای بزرگ شیعه که حدود ۳۰۰ کتاب از خودش به یادگار گذاشته است. کتاب او در فقه، حدیث و اصول، جزو ۴ کتاب اصلی است.
ایشان کتابی به نام کمال الدین و تمام النعمه در موضوع مهدویت دارد که روایات اهلبیت درباره حصرت حجت عج، غیبت ، ظهور و... را جمع آوری کرده است.
🔶این مرد،
با این همه عظمت علمی،
یک ویژگی منحصر به فرد داشت که میتواند الگوی ما قرار بگیرد...
ایشان از هرکسی که در موضوعی دانشمند و عالم بود، یاد میگرفتند
حتی اگر مخالف او بودند
🔷یکی از اساتید ایشان به نام " احمد بن محمد بن ضبی " بوده که شیخ صدوق در وصف او می گوید از او ناصبی تر ندیده ام!!!
( منبع : کتاب درایه الحدیث کاربردی، استاد ربانی بیرجندی ، ج 1 ، ص 249 )
🔶بله ، اعتقادات او را قبول نداشت، اما در موضوع احادیث نبوی از او استفاده می کرد
به طور مثال علامه شعرانی که استاد علامه حسن زاده و علامه جوادی آملی بودند، زبان عبری یهودی را از یک روحانی یهودی یاد گرفته بودند
🔷در پایان چه زیباست این نقل از امیرالمؤمنین صلوات الله علیه:
خُذِ اَلْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ فَإِنَّ اَلْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ اَلْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ اَلْمُؤْمِنِ.
: حكمت را هر جا هست فراگيريد، كه حكمت در سينه منافق هم هست، در آنجا قرار نمى گيرد تا بيرون آيد و در سينه مؤمن با ديگر يارانش آرام گيرد.
📚نهج البلاغه ج ۱ ص ۴۸۱
ارزش علم بالاتر از آن است که بخواهیم با این بهانه های کوچک ، خودمان را از یادگیری آن محروم کنیم و یا اینکه فکر کنیم هرکس همفکر ما و غیر جناح سیاسی ما بود، حتما باید علم او را دور بریزیم!!!
✅ تجافی( نیم خیزی برای تحول)
💠 @Tajafi