آنچه در این کتاب می خوانیم تمنای وصال است.
بیش از آنکه بگویند باغبان مهربان آفرینش هستی از شمشیرت گفتند؛ اما نگفتند این شمشیر برای صلح و آشتی است نه جنگ .
🌺🌺🌺🌺
کتاب مسابقه بزرگ
" آرزوی آفاق "
ویژه نوجوانان
رمان و داستان جذاب و جالب درباره حضرت مهربانی ها امام زمان
🪴🪴🪴
برای تهیه کتاب با شماره
۰۹۱۰۶۱۴۷۱۶۹
و یا با آیدی
@khandan1368
#لبیک یا مهدی
#کانال تخصصی نماز
#گروه تبلیغی نورالثقلین
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
🌹🌹🌹
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
🌹🌹🌹
مسابقه بزرگ مهدوی.mp3
2.05M
صوت دعوت به مسابقه
🌺🌺🌺
دعوت نویسنده محترم کتاب
حجت حی
آرزوی آفاق
از دوستداران امام زمان
# مرکز تخصصی نماز
#گروه تبلیغی نورالثقلین
🌹🌹🌹
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
🪴🪴🪴
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
پیشاپیش ایام عزای سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش را تسلیت عرض می کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♣️♣️
ماه عزای سیدالشهدا نزدیکه..
انشالله کربلاء همدیگر رو ببینیم
نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده میشد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
«عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بیدلیل مغرور نشو! اینها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمیآمدند و «علی» را انتخاب میکردند.
«معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نمازگزاران را ثابت میکند.
پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخنرانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود را به نوک بینیاش برساند، خدا بهشت را بر او واجب مینماید و بلافاصله مشاهدهکرد که همه تلاش میکنند نوک زبانِشان را به نوک بینیِشان برسانند تا ببینند بهشتیاند یا جهنمی؟
«عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش میکند و سعی میکند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت احمق خلیفه احمقی چون تو میخواهند. «علی» برای این جماعت حیف است.
تاریخ در حال تکرار است
امتحان انسان همیشه در طول تاریخ بوده و خواهد بود .
از به آتش انداختن ابراهیم و......تا به شهادت حسین
ولایت ولایت ولایت همیشه مرز شناخت انسانیت بوده وهست .
تا سلمان فارسی ها و مالک اشتر ها شناخته شوند و عمر وعاص ها وعمر سعد ها در تاریخ به جا بمانند.
یا حق
#لبیک یا علی
#لبیک یاحسین
# کانال تخصصی نماز
#گروه تبلیغی نورالثقلین
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
♣️♣️
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
وقيل للصادق عليهالسلام : سيدي جعلت فداك، إنّ الميت يجلسون له بالنياحه بعدموته أو قتله، وأراكم تجلسون أنتم وشيعتكم من أوّل الشهر بالمأتم والعزاء على الحسين عليهالسلام!! فقال عليهالسلام : «يا هذا إذا هل هلال محرم نشرت الملائكة ثوب الحسين عليهالسلام وهو مخرق من ضرب السيوف ، وملطخ بالدماء ، فنراه نحن وشيعتنا بالبصيرة لا بالبصر ، فتنفجر دموعنا».
شخصی به امام صادق علیه السلام عرض می کند: قربانت گردم، میّتی که از دنیا می رود باز ماندگان او برایش بعد از مرگش مجلس عزا برپا می کند ولی شما و شیعیانتان روز اول ماه محرم که می رسد مجالس عزا و عزاداری برای سید الشهداء علیه السلام برپا میکنید؟
امام صادق علیه السّلام در جواب فرمودند: وقتی هلال ماه محرم می رسد، ملائکه پیراهن پاره پاره و غرق به خون سید الشهداء علیه السلام را در آسمان منتشر و ظاهر می کنند، پس ما و شیعیانمان آن را با چشم دل میبینیم و اشکمان جاری می شود.
الخصائص الزینبیه، خصیصة 19
#لبیک یاحسین
# کانال تخصصی نماز
#گروه تخصصی نورالثقلین
♣️♣️♣️
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
🍏 https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
▫️ ﷽
🏴 چرا مشکی میپوشیم؟
✍ دکتر مجتبی خندان
▪️ با فرارسیدن ماه محرم، شبههافکنان پیرامون موضوعات مختلف دست به کار شده و میکوشند تا هرچقدر که بتوانند از عظمت، شکوه و پیوند روزافزون مسلمانان نسبت به واقعهی عاشورا بکاهند. البته میدانند تا عاشورا زنده است، نقشههایشان حتی سراب هم نیست.
اما پاسخهایی متفاوت و متنوع به این سوال که: چرا در عزای آل الله(ع) مشکی میپوشیم؟
🏴 پوشیدن لباس خاص در عزاداری به دوران باستان بازمیگردد. در مصر، یونان و رُم باستان مردم هنگام عزاداری لباسهایی میپوشیدند که از رنگ و شکل با سایر لباسهایشان تفاوت داشته است
🏴 مطابق برخی اسناد موجود، استفاده از لباس سیاه در ایران به دوره قبل از اسلام بازمیگردد. در دوران هخامنشی و ساسانیان هم از رنگ سیاه در لباس عزا استفاده میکردند
🏴 یکی از مراسم کهن ایرانی به نام سوگ سیاوش یا سیاوشان از زمانهای بسیار قدیم برگزار میشده است که در آن زنان و مردان لباس سیاه به تن میکردند
🏴 در ادبیات کهن نیز به سیاهپوشی در ایام عزا تصریح شده است. جهت اختصار، تنها بیتی از فردوسی آورده میشود:
به یک سال در سیستان سوگ بود
همه جامههاشان «سیاه» و کبود
🏴 میشل پاستورو (نویسنده فرانسوی) در کتاب «مشکی، تاریخ یک رنگ» نشان داده است که رنگ سیاه از سال ۱۵۰۰ تبدیل به رنگی شد که بسیار پرطرفدار بوده است.
علاوه بر دوران باستان و قرون وُسطی، با شروع دوران مدرن بود که این رنگ به عنوان رنگی برای پوشش در مراسم عزاداری انتخاب شد.
رنگ سیاه خالی از نور و نماد ظلمت و شب است و انتخاب درستی برای پوشیدن در مراسم عزای یک عزیز به شمار آمد
🏴 در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه در اروپا، رنگ مشکی رنگ اصلی لباس عزاداران است و بعضاً حتی جواهرات خاص ایام عزا نیز استفاده میشود که عموما از شبق سیاه ساخته شدهاند
🏴 با توجه به فراگیری رنگ سیاه در ایام عزاداری، همینک به عنوان رایجترین رنگ در جهان شناخته میشود. پوشیدن لباس سیاه در بسیاری از فرهنگها علامت سوگواری و عزا است و به عنوان یک رسم عرفی و اجتماعی پذیرفته شده است
🏴 رنگ سیاه معنای حُزن و اندوه میدهد. سیاه رنگ ابهت است و در برخی از موارد در تاریخ ایران، از جمله نهضت سربداران یا سیاه جامگان از رنگ سیاه برای جنبههای قدرتافزایی و ایجاد ثبات و شخصیت استفاده میکردند
🏴 شیعیان هم در ایام عزای اهل بیت(علیهم السلام) با سیاهپوشی اعلام میدارند که در منطق ما، بی حسین(علیه السلام) و آبا و اولادش، جامعه تاریک و جهان بیفروغ و سیاه است
🏴 امام حسن مجتبی(علیه السلام) در سوگ امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) جامه سیاه بر تن کرد و میان مردم آمد و برایشان خطبه خواند.
(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید)
🏴 امام محمدباقر(علیه السلام) فرمود: زنان بنیهاشم در سوگ اباعبدالله الحسین(علیه السلام) جامه سیاه بر تن کردند... پدرم (امام سجاد(علیه السلام)) به علت اشتغال آنان به مراسم عزاداری، برایشان غذا درست میکرد.
(بحارالانوار، جلد ۹)
🏴 حرف آخر:
پوشیدن پیراهن مشکی برای عزای اهل بیت به ویژه امام حسین(علیه السلام) امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و در واقع یک پرچم است؛ پرچمی که دشمن پیامش را به خوبی درک کرده که تا سیاهپوشان محرم و صفر هستند، شعار «هیهات منا الذله» زنده و جاری است.
اگر باور ندارید، بر میزان و حجم تخریب و توهین دشمن نسبت به سیاهپوشی محبان اهل بیت، دقت دوبارهای داشته باشید!
لبیک یاحسین
ــــــــــــــــ
#لبیک یاحسین
#کانال تخصصی نماز
#گروه نورالثقلین
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
🔷🔷
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
48.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز و وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان
-حتما گوش کنید
-راه کارهای خوبی میده
# کانال تخصصی نماز
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آداب ورود به ماه محرم
🎙#استاد_عالی
#کانال تخصصی نماز
گروه نورالثقلین
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
🔷🔷🔷
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
کتابهای امام حسین و فلسفه قیام امام حسین
یاقیمت های مناسب
ویژه عموم
برای خرید کتاب ها وارد کانال رکن الهدی بشوید.
# کتاب فروشی رکن الهدی
👇👇👇
https://eitaa.com/rokno_al_hoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس سه روز نماز نخواند از روی عمد بر او نماز میت نخوان
#تارک نماز
#کانال تخصصی نماز
#گروه تبلیغی تخصصی نورالثقلین
🔷🔷🔷🔷
با ما همراه شوید
عضویت در مانال ها مون
👇👇👇
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
و
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
تا حالا نماز انسان های بزرگ رو دیدی؟
تا حالا سعی کردی نمازت را بزرگ کنی؟
تا حالا وقت برای بهتر کردن نمازت گذاشتی؟
الان نماز مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت فومنی ببین و لذت ببر
عزیزان دنبال کننده در کانال تخصصی نماز
مسابقه کتاب خوانی کتاب حجت حی و آرزوی آفاق رو شرکت کنید
کتابی مناسب و خواندنی برای فرزندان و نسل جوان است
با جوایز ارزنده
قیمتش هم بسیار عالی 50 هزار تومان
فقط نیت کن بچت رو با امام زمان آشنا کنی
بقیه اش با خوندن این کتاب حل میشه
# حجت حی
# آرزوی آفاق
#کانال تخصصی نماز
# گروه تبلیغی تخصصی نورالثقلین
🔷🔷🔷
عضویت در کانال هامون
👇👇👇
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
و
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
کتاب آرزوی آفاق
کتاب مسابقه امام زمانی
و داستان های مربوط به امام زمان در قالب رمان است
جواب سوالاتی که در ذهن بچه ها هست؛ به زیبایی داده میشه...
برای تهیه کتاب با شماره ۰۹۱۰۶۱۴۷۱۶۹ تماس و یا در ایتا پیام دهید.
# آرزوی آفاق
#کانال تخصصی نماز
#گروه نورالثقلین
عضویت 👇👇👇
https://eitaa.com/takhasosi_namaz
و
https://eitaa.com/NoorALsaqalinKashsN
بسم الله الرحمن الرحیم
پرسمان نماز
حجت الاسلام دکتر مجتبی خندان
1- آيا كنجكاوي و پرسش درباره «فلسفه احكام» درست است؟
از منظر دين هيچگونه مانعي در خصوص كنجكاوي و پرسش از فلسفه احكام وجود ندارد چرا كه
اولا: صدها آيه و حديث، مردم را به تعقل و تفکر فرا مي خواند و هيچ مکتبي به اندازه اسلام، به انديشيدن دعوت نکرده است.
ثانيا: يکي از انتفادهاي شديد قرآن بر مشرکان و بت پرستان، تقليد کورکورانه و بي دليل از نياکان است.
ثالثا: خود قرآن، بارها در کنار بيان احکام، به دليل آن هم اشاره کرده است و می خواسته تا مردم فلسفه احکام را بدانند. امامان معصوم نيز در روايات، به بيان اين حکمتها پرداخته اند.
2- علاقه زیادی دارم که علت و فلسفه تمام احكام را بدانم، لطفا راهنمایی ام کنید؟
در خصوص فلسفه عبادات از جمله نماز، نكاتي را بايد همواره مد نظر داشت:
1. آگاهي کامل از فلسفه همه احكام، دانشي فراتر از دانش بشري مي طلبد. ليكن بطور اجمال می دانیم كه همه احكامِ واجب و مستحب به گفته خداوندِ حکیم، مفید و دارای مصلحت و احکامِ حرام و مکروه مضرّ و دارای مفسده است. بنابراين در صورتي كه فلسفه حكمي را بالخصوص ندانيم باز بايد آن را انجام دهیم.
2. دانستن فلسفه و حكمتهاي همه احکام ـ اگر برای همه غیر ممکن نباشد ـ براي بیشتر مردم غير ممكن است و مانع از انجام وظايف و کار و زندگی آنها ميشود. بنابراين لازم نيست دليل همه احکام را همه مردم در همه زمانها بدانند.
3. کسی که می گوید تا فلسفه احکام را ندانم به آن عمل نمی کنم خود را از فواید اين دستورات محروم ساخته است. مانند بيماري كه بخواهد تمام جزئيّات نسخه يك طبيبِ حاذق را بررسي كند و رابطه آن را با مزاج خود تشخيص دهد و سپس به آن عمل کند. کسي که دستورهای خداوند را بر اساس حکمت مي داند، نبايد به خاطر اينکه دليل حکمي را نمي داند از انجام آن تخلف کند.
4. همين قدر كه احکام با عقل و علمِ ثابت مخالف نباشد، قابل پيروي است؛ مانند دستور طبيب كه همين قدر كه بدانيم طبابت او بر خلاف قوانين مسلّم طبّي و تندرستي نيست به آن عمل ميكنيم؛ با اين تفاوت كه در طبابت احتمال خطا و اشتباه می دهیم ولی در دستورات ديني، احتمال خطا و اشتباه هم نمي دهيم.
5. در جستجوي فلسفه احكام نبايد هميشه به دنبال علوم تجربي رفت و دليلي مادي و فيزيولوژيك برايش جست و جو نمود. اینکه همواره در پي يافتن مصلحت يا مفسده اي پزشکی يا ... باشيم برخاسته از نگرشي مادي گرايانه است. در حالي كه بسياري از احكام مصالحيِ معنوي دارند كه با علوم بشري و تجربي قادر به ردّ یا اثبات آن نيستند و يا اگر نظري بدهند بسيار سطحي است. چنان كه در مورد روزه، علوم به خواص بهداشتي آن پرداخته اند ولي قرآن مجيد فلسفه اي بالاتر را بيان فرموده و آن دست يابي به تقوا است.
6. هر جا از قرآن و حديث، دليل محکمي بر فلسفه حکمي نداريم، بهتر است ساکت باشيم و با توجيهات و حدسيات، دليل تراشي نکنيم.
7. همان عقلي که ما را به فهميدن فلسفه احکام دعوت مي کند، همان مي گويد: اگر علتِ حکمی را ندانستي، از آگاهان بپرس و اگر یقین داشتی آنها از طرف خداوند سخن می گوید، گفته آنها را بپذیریم و اين همان تعبد در برابر اولياي دين است.
8. اگر گوشه اي از فلسفه حکمي را فهمیدیم، نباید خيال کنیم تمام فلسفه آن حکم را درک کرده ایم. مگر با عقل و فکر محدود انساني، مي توان به عمق احکامي که از علم بي انتهاي خدا سرچشمه گرفته، پي برد؟
9. در دوران ائمه عليهم السلام از آنجایی که همه مردم قدرت هضم بسياري از اسرار را نداشتند؛ ائمه (ع ) در جواب افرادي كه فلسفه احكام سوال مي نمودند، مطالبي را كه مطابق با فكر و درك آنها بود، بيان مي كردند. بديهي است كه نمي شود حكم كرد كه فلسفه و اسرار آن احكام منحصر به چيزي است كه در آن روايت اشاره شده است؛ زيرا اگر پرسش كنندگان اسرار زيادتري را مي خواستند، پيشوايان ديني مطالب زيادتري مي گفتند.