eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
137 دنبال‌کننده
402 عکس
329 ویدیو
61 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
7ویژگی عمر که سسب شده عمر به منبعی منحصر به فرد تبدیل شود.mp3
545.8K
و ⏪ ویژگی هایی که سبب شده، به منبعی منحصر به فرد و ، تبدیل شود؛ ▪️ آیت الله ملک زاده قسمت دوم در؛ https://eitaa.com/mabaheth/6419
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تسلط و تدریس خوب رسائل، كفايه و سطح اسفار، تازه اول درس خواندن است. مبادا قانع شوید که یک کتابی نوشتم یک سال از آن استفاده نشد! ❗️ باید ده تا مثل محقق نایینی و علامه طباطبایی داشته باشیم! ٩٢/١١/١٠ _آیت الله 💬 حوزه علمیه تمدن ساز @HozeTwit
عَنْ أَبِی حَمْزَةَ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: 🛑«إِذَا قَالَ الرَّجُلُ لاِءَخِیهِ الْمُوءْمِنِ: ، [۱]؛ وَ إِذَا قَالَ: أَنْتَ عَدُوِّی، کَفَرَ أَحَدُهُمَا [۲]، وَ لاَ یَقْبَلُ اللّهُ مِنْ مُوءْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ مُضْمِرٌ عَلی أَخِیهِ الْمُوءْمِنِ سُوءاً». ---------- [۱] فی مرآة العقول: «خرج من ولایته» أی . ویحتمل أن یکون کنایة عن الخروج عن الإیمان. [۲] لأنّه إن کان صادقا کفر المخاطب، وإن کان کاذبا کفر القائل.
أَخْبَرَنَا أَبُو بَصِیرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «أَیُّمَا رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا اسْتَعَانَ بِهِ رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِهِ فِی حَاجَةٍ فَلَمْ یُبَالِغْ فِیهَا ، فَقَدْ خَانَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْمُوءْمِنِینَ قَالَ أَبُو بَصِیرٍ: قُلْتُ لاِءَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: مَا تَعْنِی بِقَوْلِکَ: «وَ الْمُوءْمِنِینَ»؟ 😱قَالَ: «مِنْ لَدُنْ أَمِیرِ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام إِلی آخِرِهِمْ».
مشکلات و اشکالات رجال الکشی.mp3
19.43M
⭕️ مشکلات و اشکالات رجال الکشی استاد حیدری فطرت جلسه پنجم
⭕️ مشکلات و اشکالات کشی⭕️ 1⃣اشکالات علمی 2⃣مشکلات بهره وری از کتاب • اسناد کشی • مرسلات ○ تعلیقات ○ رجال غریب یا اسناد مفرد ○ ضعف پاره ای از اسناد ○ تصحیف در عناوین راویان • مشکل استخراج اطلاعات از کتاب ○ پراکندگی اطلاعات مربوط به یک راوی ○ ارائه ندادن جمع بندی نهایی درباره وضعیت رجالی راویان ○ تصحیف ○ منطبق نبودن عنوان با محتوا ○ به کار رفتن مثل ها و استعارات ○ فهم نشدن ارتباط گزارش با مساله 📌متن کامل تر در تصویر 👌 صوت در؛ https://eitaa.com/talab_elm/964
نکاتی که از بررسی مدخل‌ها به دست آمد:
طلب العلم فریضة🌟
أَخْبَرَنَا أَبُو بَصِیرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «أَیُّمَا رَجُلٍ
عن الکافی: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: «مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ، فَاحْتَاجَ مُوءْمِنٌ إِلی سُکْنَاهَا، فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا، قَالَ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: یَا مَلاَئِکَتِی، بَخِلَ عَبْدِی عَلی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا، وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی، لاَ یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً». ----------
هدایت شده از اجتهاد
💢بررسی مالکیت داده‌های کلان از منظر فقهی ✔️امروزه با جمع آوری خیل عظیمی از داده‌‌ها و ایجاد کلان داده، مباحث مهمی پیرامون اینکه مالکیت این دارایی‌های ناملموس برای چه کسی است و چه قوانین فقهی و حقوقی بر آن منطبق می‌شود شکل گرفته است. فقه اسلامی قوانین مشخصی برای دارایی‌ها و تملیک آن دارد که می‌توان از این قوانین در بررسی ماهیت دارایی‌های ناملموس الهام گرفت. در ایران، مالکیت کلان داده ممکن است به دو صورت دولتی و خصوصی باشد. در حالت دولتی، این نوع داده‌ها به عنوان دارایی‌های ملی محسوب می‌‌شوند و معمولا در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، امنیت ملی و … مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. در حالت خصوصی، داده‌ها ممکن است اطلاعات مشتریان، تراکنش‌‌های تجاری و سایر داده‌های مرتبط با فعالیت‌های تجاری باشند که به کمک آن فرآیندهای تجاری و اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک برای مشتریان از سوی شرکت‌های خصوصی تسهیل می‌شود در هر صورت استفاده از این داده‌ها بایستی در چهارچوب‌های مشخص شرعی و قانونی باشد. 📝 بخوانید: بررسی ماهیت کلان داده (BIG DATA) و اسباب مالکیت آن از منظر فقهی: http://ijtihadnet.ir/?p=73910 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
👓 نقد جدی رهبری به ترویج سطحی دین ❌ ترویج سطحی دین اصلا تبلیغ نیست! 🔹 باید توجه داشت ایمانی که مردم پیدا میکنند، سست، عوامانه، سطحی و قشری نباشد؛ بشدت از این پرهیز شود. ❗️ اکتفا نشود به تغلیظ احساسات مردم و تشریفات افراطی. تأکید بر این چیزها به‌طور افراطی، اصلاً مفید نیست و به‌هیچ‌وجه تبلیغ دین محسوب نمیشود. این را پایه‌ی کار قرار دهید! 🗓 ۸۳/۰۹/۱۱ @HozeTwit
❎از خدا بترسیم یا به او امید داشته باشیم...؟ ⭕️[روضة الواعظین] وَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: یَا بُنَیَّ خَفِ اللَّهَ خَوْفاً أَنَّكَ لَوْ أَتَیْتَهُ بِحَسَنَاتِ أَهْلِ الْأَرْضِ لَمْ یَقْبَلْهَا مِنْكَ وَ ارْجُ اللَّهَ رَجَاءً أَنَّكَ لَوْ أَتَیْتَهُ بِسَیِّئَاتِ أَهْلِ الْأَرْضِ غَفَرَهَا لَكَ. 🔹حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: ای فرزند! از خدا بترس، بگونه ای که اگر با اعمال حسنه تمام مردم زمین به محضرش برسی، باز هم احتمال عدم پذیرش آنها را بدهی. و طوری به خدا امیدوار باش که اگر فرضا با گناهان جمیع مردم روی زمین وارد شوی، باز هم امید به مغفرت و بخشش او داشته باشی. 📚 بحارالأنوار ٫ جلد 67 ٫ صفحه 394
🔴اتفاقات عجیبی در بیمارستان‌های دنیا می‌افتد که ما حتی در بیمارستان‌های خود نمی‌توانیم تصورش کنیم 🔹معمولا در کشور ما بیمارانی که لحظات آخرعمرخود را سپری می‌کنند از خدمات معنوی و آنچه که آداب دین ما برای یک محتضر مسلمان است برخوردار نمی‌شوند. اعمالی مثل تلاوت قرآن، خوابیدن رو به قبله، اما بسیار ناباورانه است که بگوییم در کانادا نسبت به دین بیمار مبلغان مذهبی برای بالین آنها حاضر شده و سعی می‌کنند بیمار را در این لحظات سخت یاری کنند‌. 🔹حال جالب‌تر آن است بیمارستان‌های روحانی نیز شکل گرفته و در کنار خدمات درمانی، مبلغان مذهبی در پاسخ به نیازهای روحی، روانی، اجتماعی، عاطفی و جسمی بیماران، مراقبت های جامع را به بیماران ارائه می‌کنند تا آنها آرامش بیشتری برای درمان داشته باشند. منبع: https://mercyships.ca/en/hospital-chaplaincy/ https://church.mt/watch-polish-seminarian-with-terminal-cancer-ordained-in-hospital/ ✍عالیه سادات