eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
138 دنبال‌کننده
402 عکس
329 ویدیو
61 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله لنگرودی در خواب و عالم مکاشفه امام حسین علیه السلام را دیدند. دستخط ایشان هست مطالعه بفرمایید👆 سلام بر امام مهدی عزیزم. جان ناقابل ما به قربانش. «السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِه همه با هم سلامی ویژه به محضر حضرت
قُلْتُ لاِءَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: إِنِّی مَرَرْتُ بِقَاصٍّ [۱] یَقُصُّ وَهُوَ یَقُولُ: هذَا الْمَجْلِسُ الَّذِی لاَ یَشْقی بِهِ جَلِیسٌ، قَالَ: فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: «هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ، 😊 🙈[۳] ؛ إِنَّ لِلّهِ مَلاَئِکَةً سَیَّاحِینَ سِوَی الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ، فَإِذَا مَرُّوا بِقَوْمٍ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ، قَالُوا: قِفُوا، فَقَدْ أَصَبْتُمْ حَاجَتَکُمْ؛ فَیَجْلِسُونَ، فَیَتَفَقَّهُونَ مَعَهُمْ، فَإِذَا قَامُوا عَادُوا مَرْضَاهُمْ، وَشَهِدُوا جَنَائِزَهُمْ، وَتَعَاهَدُوا غَائِبَهُمْ ؛ ». ---------- [۱]: «القاصّ»: من یأتی بالقِصَّة. والمراد هنا القصص الکاذبة الموضوعة [۳]: «الخَطَأ»: نقیض الصواب. و «السَّتْه» ویحرّک: الإست، وجمعه: أستاه: الْعَجُزُ أو حَلَقَة الدبُر. الصحاح، ج ۱، ص ۴۷ (خطأ) ؛ القاموس المحیط، ج ۲، ص ۱۶۳۷ (سته). وفی مرآة العقول، ج ۹، ص ۸۵: «والإخطاء عند أبی عبید: الذهاب إلی خلاف الصواب مع قصد الصواب، وعند غیره: الذهاب إلی غیر الصواب مطلقا... والمراد بالحُفرة: الکنیف الذی یتغوّط فیه. وکأنّ هذا کان مثلاً سائرا یضرب لمن استعمل کلاما فی غیر موضعه، أو أخطأ خطأ فاحشا». 🔰 الکافی، بَابُ تَذَاکُرِ الاْءِخْوَانِ، ح ۳ @talab_elm
هدایت شده از دولت قوی
نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیری، مسائل را بر مبنای علوم انسانی غرب حل می‌کنند که این علوم، رسالهٔ عملیهٔ کفار هستند؛ اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، یعنی همین. 🔆 آیت‌الله حائری شیرازی 🔸علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. 🔸اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. @haerishirazi 🆔@Asre_jadid_57
یک مسئله‌ی مهم در مورد ، نگاه جهانی و فراسرزمینی آحاد مسلمان است؛ از این نباید غفلت کرد. اسلام از آحاد مسلمان خواسته است که نگاهشان، نگاه فراسرزمینی باشد. طبعاً انسان با مسائل بلندمدّت و کوتاه‌مدّت و روزمرّه‌ی زندگی مواجه است؛ در این تردیدی نیست، از این گزیری نیست امّا در این منحصر نباید بود. ضمن اینکه شما به زندگی شخصی‌تان، زندگی خانوادگی‌تان، به فرزندانتان، به آینده‌تان،‌ به شغلتان، به آینده‌ی کشورتان، به پیشرفت و اعتلای کشورتان فکر میکنید، باید به دنیا هم فکر کنید؛ تعلیم اسلام این است. یک روایتی من اینجا یادداشت کرده‌ام که اتّفاقاً به مناسبت همین حج است که آن هم از امام صادق (علیه السّلام) است؛ البتّه روایت، طولانی‌تر از این است؛ این روایت در وسائل، ابواب «وجوب الحج» است. توجّه کنید نکته این است که این حرفها را امام (علیه السّلام) به مناسبت وجوب حج میزنند. از جمله‌ی تعابیری که در این روایت هست، [این است که] میفرمایند: ؛ اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند، ؛ از بین میروند. اگر شما ندانید در دنیا چه میگذرد، ضعیف میشوید؛ هَلَکوا، تعبیر امام صادق (علیه السّلام) است. ؛ همان کشور خودتان، منطقه‌ی مورد نظر خودتان هم نابود میشود، خراب میشود. ــ‌ «جَلَب» یعنی درآمد ــ درآمدهای ملّی‌تان هم کاهش پیدا میکند. باید بدانید دنیا چه خبر است. ؛(۷) از دنیا بی‌خبر میمانید. باید نگاه کنید به دنیا، ببینید دنیا چه خبر است. اینکه ما تکرار میکنیم مسئله‌ی را، اینکه ما عرض میکنیم دشمن را بشناسید، روشهای دشمن را بشناسید، کارکرد دشمن را بشناسید، مقدار پیشرفت دشمن را بشناسید، ضعف دشمن را بشناسید، قوّت دشمن را بشناسید، این فقط به مسئولین نیست، [هم هست]. کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درس‌خوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود. ما خیلی‌ جاها در معاملات جهانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئله‌ی جهانی توجّه نداشتیم. این طرفِ ما با چه نیّتی وارد میدان شده، با چه نیّتی این حرف را به ما میزند، این اصرار را روی فلان مسئله انجام میدهد، مشکل او چیست، ما چقدر احتیاج داریم، او چقدر احتیاج دارد؛ اینها را باید [بدانیم]. اگر اینها را بدانیم، سرمان کلاه نمیرود. هر جا اینها را دانستیم و بر طبق این دانسته‌ها عمل کردیم، پیش رفتیم... 27 اردیبهشت 02 @talab_elm
هدایت شده از جناح کوئیز
🛑پیرو درخواست کاربران محترم مبنی بر بارگذاری نسخه کم حجم جلسه پرسش و پاسخ با حضور استاد معظم حجت‌الاسلام والمسلمین ، لینک مطلوب در آپارات بارگذاری گردید👇 📽قسمت اول : https://www.aparat.com/v/GqVdn 📽قسمت دوم : https://www.aparat.com/v/CBauY 📽قسمت سوم : https://www.aparat.com/v/D8sRV 📽قسمت چهارم : https://www.aparat.com/v/DhuBQ 📽 قسمت پنجم : https://www.aparat.com/v/zEMWN
وقتی لباست میوفته دست یه هنرمند...
مردم انقلابی نمیشوند تا وقتی که حوزه و دانشگاه انقلابی شود حوزه با رسائل و مکاسب انقلابی نمیشود حوزه با نهج البلاغه انقلابی میشود 🔰آیت الله جوادی آملی @talab_elm
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: 💠مَن لَم یَصبِر عَلی ذُلِّ التَّعَلُّمِ ساعَةً بَقِیَ فی ذُلِّ الجَهلِ أبَدا آن که ساعتی، خواریِ فراگرفتن علم را تحمّل نکند، برای همیشه در خواری نادانی خواهد ماند. 📙بحارالأنوار، ج ۱ ، ص ۷۷ @talab_elm
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عاملی که باعث شد بنده به عنوان یک وظیفه دنبال مسائل سیاسی بروم سفارش آیت الله بهجت بود. 📱 @mesbahyazdi_ir
👓 گاهی ۲ساعت هیچ ماشینی ما را سوار نمی‌کرد! خانمهای نیمه عریان را عمدا کنار ما سوار می‌کردند! 🔹 پیش از انقلاب، وقتی من معمم بودم و در خیابان راه می رفتم، فحش می خوردم. البته همین الان هم فحش می خوریم اما آن زمان بیشتر فحش می خوردیم. آن زمان وقتی سوار تاکسی می شدیم، راننده عمدا یک خانم لختی را کنار ما سوار می کرد، وقتی می گفتیم آقا این کار خوب نیست. می گفت او هم بنده خداست باید سوار شود!(خنده حضار) ❗️ وقتی جمعه ها می خواستیم برای دیدن پدر و مادرمان به کن برویم، برخی اوقات تا دو ساعت هیچ ماشینی ما را سوار نمی کرد. امام یک بار گفتند که مردم می گویند روحانیون اگر سوار ماشین بشوند، ماشین پنچر می شود!! 🌐 مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی @HozeTwit
👓 پدرم دهه ۵۰ طلبه بودند؛ نقل می‌کرد در دهه پنجاه آقای مجتهدی را کنار خیابان دیدم که منتظر تاکسی هستند. ❗️ وقتی سوارشان کردم، شناختند و گفتند فلانی خدا خیرت بده سه ربع ساعت منتظرم هرکس میاد بقیه رو سوار می‌کنه ولی با اینکه جا داره منو سوار نمی‌کنند خیلی خسته شدم! 🔹 بعد هم توصیه کردند دنیا میخواهی نماز شب آخرت میخواهی نماز شب! 💬 سین @HozeTwit
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 کلاسهای درس شما، علامه‌های سابق را پرورش نمی‌دهد 🎥 مرحوم استاد حائری شیرازی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج: ذکر چند نکته برای فهم دقیق استدلال استاد حائری شیرازی شایان ذکر است: 1️⃣ در اینجا اصل استدلال (کبری) مورد توجه است؛ لذا در مورد صحت و سقم مصداقی (صغری) که ایشان ذکر می‌کنند، اطلاعاتی نداریم. 2️⃣ استدلال ایشان، وقتی نتیجه می‌دهد که سیستم آموزشی غیر اصیل فعلی از آموزش حوزه برچیده شود و نظام آموزشی اصیل و بومی متناسب با حوزه‌های علمیه و اهداف بلند آن از ریشه، درست تعریف و عملیاتی گردد؛ تا موجب تقویت هویت حوزه‌ای و فاصله‌گرفتن از شاخصه‌های عاریتی شود: ✅ یعنی در این سیستم، شاخصه‌های «استاد مطلوب برای حوزه» تعریف شود؛ بر اساس آن، اساتید شناسایی، رتبه‌بندی و تربیت شوند؛ همچنین مورد حمایت‌های مادی و معنوی کامل قرار بگیرند. ✅ تا از سویی هویت صنفی و اجتماعی اساتید نهادینه شده و از طرف دیگر شاگردپروری حقیقی (همچون سلف صالح) در حوزه‌ها جریان یابد. ⛔️ تا وقتی در حوزه‌ها، حاکم نشود و بر مدار سیستم دانشگاهی مشی شود، حذف «امتحان و حضور و غیاب» موجب خسارت بیشتر است. 🔺 با توجه به اهمیت این نکته‌ی محوری که است و همچنین با نظر به زوایای مختلف آن و انواع ملاحظات اجرایی و مدیریتی، از اساتید و مدیران مدارس علمیه و حوزه‌ها، درخواست داریم، رسانه حوزوی مناهج را در راستای رسالت نقد و نظر فنی و عالمانه یاری کنند. بی‌شک هم‌افزایی اندیشه‌ها با هدف ارتقای حوزه‌ها، راه برون‌رفت از شرایط فعلی و شتاب‌دهنده‌ی رشد حوزه‌ها است. @Manahejj