پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال امیرحسین حاجی نصیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ _سابقون السابقون..
🔰چندی است نماز جماعت مغرب وعشاء تحت عنوان پویش مومنانه در یکی از بدنام ترین پارک های سطح کرج به نام پارک تندرستی فردیس کرج اقامه میشود به لطف خدا و همت تعدادی از مومنان دلسوز نظام وانقلاب
🔻استمرار این این طرح نیاز به حضور مستمر وپای کار بودن دارد.. پس #بی_تفاوت_نباشیم
✔️حضور مومنانه عرصه بر هنجار شکنی سخت تر خواهد کرد.
#پویش_حضور_مومنانه
🔴اصحاب آخر زمانی امام زمان و مکتب سید الشهدا را تنها نذارید..
#بسم_الله ✊✊
✊نماز هرروز برقرار است ساعت۱۹:۳۰ کنار ابشار موزیکال پارک
✅پایگاه مردمی سکوت ممنوع فردیس
🔻@fardissokotmamnoo
🌿🌿🌿 یادداشتهای هر از گاهی : مردم محور شدن قوه قضائیه🌿🌿🌿
بسم الله الرحمن الرحیم
داستان مال قریب بیست سال پیشه. همسایه روبرویی مون حاج قنبری که خدا ایشالا حفظش کنه آدم اهل فکری بود. می نشست روی مشکلات کشور فکر می کرد و ایده طراحی می کرد. بعدها که طرح شوراهای حل اختلاف اجرا شد حاج قنبری می گفت این طرح رو از حل اختلاف های ریش سفید محور ایده گرفتم و فرستادم برای قوه قضائیه. وقتی انجام شد ایشون می گفت طرح ما رو اجرا کردند و خبر هم به ما ندادند. بگذریم چه این طرح همان ایده ایشون باشه و چه نباشه متاسفانه درست اجرا نشد. قرار بود کار مردمی بشه و باری از دوش حکومت برداشته بشه ولی خودش دکان و دستگاه جدیدی شد....
حضرت آقا در دیدار نوروزی امسال فرمودند:
شاید بشود گفت مهمترین مشکل اقتصاد ما تصدّیگری دولتی است. بیشترین توجّه ما در دههی ۶۰ به این مسئله بود که کلید اقتصاد کشور را به دولت بسپریم؛ این به اقتصاد ما ضربه زد؛ این مربوط به خود ما است، ما خودمان کردیم. شاید مهمترین نقطهضعف اقتصاد ما تصدّیگری افراطی دولت است. وقتی که مردم از مدیریّت اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی کنار میمانند، کارهای بزرگ، شرکتهای مهم، تولیدهای ثروتساز برای کشور در اختیار دولت قرار میگیرد و در اختیار فعّالان اقتصادی از مردم قرار نمیگیرد، همین مشکلاتی پیش میآید که ما امروز در اقتصادمان مشاهده میکنیم. مهمترین مشکل ما «دولتی بودن اقتصاد» است. در ارائه و اعلام سیاستهای اقتصادی اصل ۴۴ با کمک کارشناسان متعدّد با دقّت روی این کار کردیم ــ یعنی کارشناسها کار کردند ــ و سیاستها ابلاغ شد. بنای این سیاستها بر این بود که ما مدیریّتها و فعّالیّتهای اقتصادی مورد نیاز مردم را به مردم بسپریم؛ البتّه بعضی از بخشها هست که یا مردم طالب آن نیستند یا حتماً باید در اختیار دستگاههای دولتی باشد؛ آنها به کنار، امّا بخشهای مهمّ اقتصاد باید در اختیار مردم باشد. بارها این را تکرار کردیم که بنگاههای دولتی، شرکتهای دولتی، شرکتهای شبهدولتی ــ که با تعبیر زشت «خصولتی» از آنها یاد میکنند که تعبیر خوبی نیست؛ [بلکه] شبهدولتی است ــ باید با بنگاههای خصوصی رقابت نکنند و بگذارند تولید را مردم انجام بدهند. ما آن روزی که همهی سررشتهی کارها را دست دولت دادیم، به این نیّت این کار را کردیم که عدالت اقتصادی برقرار بشود؛ و عدالت اقتصادی برقرار نشد. به خطا خیال میکردند که اگر چنانچه کلید اقتصاد دست دولت باشد، عدالت اقتصادی به وجود میآید؛ این اشتباه بود و چنین چیزی اتّفاق نیفتاد. دولت تصدّیگری را بایستی کم کند، نظارت را باید زیاد کند؛ دخالت را کم کند، نظارت را زیاد کند؛ مراقبت کنند. یکی از عیوب بزرگ اقتصاد ما، شاید بزرگترین عیب اقتصاد ما این است؛ این را به هر کدام از دولتهای متعدّد که سر کار آمدند سفارش شده که واگذار کنید؛ این واگذاریها بعضی انجام نگرفت، بعضیها به شکل غلط انجام گرفت. به جای اینکه به سود مردم واگذار بشود، در مواردی به ضرر مردم واگذار شد.
تصدی گری دولتی فقط در اقتصاد بد نیست بلکه همه جا بد است. در فرهنگ هم نگاه باید مردم محور باشد در رسانه هم باید مردم محور باشد و حتی در امنیت و نیروی نظامی و قوه قضاییه هم باید کار مردمی پیش برود...
در قرآن کریم از اول توپ انتخاب قاضی و تعیین قاضی تحکیم در زمین مردم انداخته شده است :
فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليما (النساء : 65)
و در بسیاری موارد نیازی به رجوع به امام جامعه هم نیست و کار با قاضی تحکیم حل می شود. یعنی خود طرفین ببینند چه کسی را قبول دارند و به او رجوع کنند.
در مقبوله عمر بن حنظله هم به دادخواهی مردم محور تاکید شده است و نظام دادخواهی مردم بنیاد تایید شده است.
این همه پرونده که الان متاسفانه در قوه قضائیه جمع شده است بالای نود درصد آنها با قاضی تحکیم و حکمین من الطرفین قابل حل است. قرآن کریم فرمود :
وَ إِنْ خِفْتُمْ شِقاقَ بَيْنِهِما فَابْعَثُوا حَكَماً مِنْ أَهْلِهِ وَ حَكَماً مِنْ أَهْلِها إِنْ يُريدا إِصْلاحاً يُوَفِّقِ اللَّهُ بَيْنَهُما إِنَّ اللَّهَ كانَ عَليماً خَبيرا (النساء : 35)
حضرت امام درباره آموزش و پرورش اسلامی مردم بنیاد در 19 خرداد 65 می فرمایند:
مردم را در همهى امور شركت بدهيم. دولت به تنهايى نميتواند كه اين بار بزرگى كه الان به دوش اين ملّت هست بردارد. همانطورى كه ملاحظه ميكنيد چنانچه اين شور و شعف ملّت و جوانهاى عزيز نبود، هيچ دولتى نميتوانست مقابله كند با اين قدرتهايى كه همهى قدرتشان را، قوّهشان را پهلوى هم گذاشتند و به ما حمله كردند. بدون اينكه اين ملّت همراهى كند ما نميتوانستيم كارى بكنيم. هرچى داريم از اينها است و هرچى هست مال اينها است؛ دولت عامل اينها است، قوّهى قضائيه عامل اينها است، قوّهى اجرائيه عامل اينها است. قوّهى مقنّنه عامل اينها است؛ اداى تكليف بايد بكنند، شركت بدهند مردم را در همهى امور. همانطورى كه با شركت مردم در اين جنگ، شما بحمدالله پيروز شديد و پيروزتر هم خواهيد شد، با شركت اينها شما ميتوانيد اداره كنيد اين كشور را. مردم را در امور شركت بدهيد، در تجارت شركت بدهيد، در همهى امور شركت بدهيد. مردم را در فرهنگ شركت بدهيد، مدارسى كه مردم ميخواهند درست كنند كارشكنى نكنيد برايشان؛ البتّه نظارت لازم است، انتقاد هم لازم است، لكن كارشكنى نكنيد....
قوى باشيد و پشت هم باشيد، دولت و ملّت باهم باشد؛ ملّت پشتيبان دولت در امور باشد، دولت خدمتگزار ملّت باشد در امور. شركت بدهند مردم را در همهى امور. دانشگاهها بايد مردم درش دخالت داشته باشند. مردم خودشان بهطور آزاد بايد دانشگاه داشته باشند، منتها دولت نظارت بايد بكند. نظارت دولت حتمى است، لكن اينطور نباشد كه خيال كنيد كه خود دولت ميتواند همهى كارها را انجام بدهد؛ مىبينيد كه نميتواند، اعتراف دارند همه بر اين، دولت اعتراف دارد، همه اعتراف دارند بر اينكه بدون ملّت ما نميتوانيم. اين ملّت را از دست ندهيد، نگهش داريد.
اینکه در قرآن کریم فرمود : لیقوم الناس بالقسط برای همین است، انبیاء کار را با مردم پیش برده اند و ائمه هم همین طریق را رفتند و ظهور هم با همین قیام مردم تحقق خواهد یافت .
حضرت امام خمینی رحمه الله در این باره در اول دیماه 1362 می فرماید:
ما تكليف داريم آقا! اينطور نيست كه حالا كه ما منتظر ظهور امام زمان- سلام اللَّه عليه- هستيم پس ديگر بنشينيم تو خانه هايمان، تسبيح را دست بگيريم و بگوييم «عَجّلْ عَلى فَرَجِهِ». عجّل، با كار شما بايد تعجيل بشود، شما بايد زمينه را فراهم كنيد براى آمدن او. و فراهم كردن اينكه مسلمين را با هم مجتمع كنيد. همه با هم بشويد.
تا قوه قضائیه مردمی نشود و از ظرفیت مردم در قوه استفاده نشود و عمده پرونده های غیر کیفری به دست مردم حل و فصل نشود همین تجمع پرونده خواهد بود....
و لله الحمد اولا و آخرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالی:لایحه سران قوا باید به دیوار کوبیده شود این لایحه هیچ ارزش ندارد
مسئولان هرچه سریعتر این وضعیت را جمع کنند
همه ما ازین وضعیت دلمان خون است. این لایحه فعلی حجاب باید به دیوار کوبیده شود و هیچ ارزشی ندارد..!
💎 اطلاعیه / ضرورت ورود نخبگان حوزوی جهت اصلاح و تکمیل لایحه برنامه هفتم توسعه
🌐 AEOS.IR/post/123 دانلود سند
🔹 از همه نخبگان حوزوی خواهشمندیم که در خصوص اصلاح و تکمیل لایحه برنامه هفتم توسعه که ریل گذاری کلان پنج سال آینده کشور در حوزههای مختلف متأثر از آن است اهتمام جدی داشته باشند و با مطالعه و مباحثه جدی متن سند که توسط دولت محترم سیزدهم تهیه و به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده است اصلاحیهها و پیشنهادات خود را مکتوب و به نماینده شهر خود در مجلس شورای اسلامی تحویل دهند.
🔸 با توجه به رهنمودهای امام خامنهای در خصوص اهمیت ویژه این سند بالا دستی و فرصت محدودی که جهت اصلاح و تکمیل آن وجود دارد و همچنین فرصت خوبی که به واسطۀ رویکرد انقلابی و غیر غربگرا در دولت سیزدهم و همسویی بیش از پیش قوه مقننه و قوه قضائیه با قوه مجریه برای کشور و مردم فراهم شده است موقعیت مناسبی است که نخبگان حوزوی توصیههای الگوی پیشرفت اسلامی را در این سند اعمال کنند.
🔺 عدم ورود نخبگان حوزوی در حوزه ریل گذاری و برنامه ریزی کلان کشور جهت حکمرانی مطلوب اسلامی مسیر را برای سلطه اسنادی مانند 2030 فراهم میکند!
#️⃣ #علوم_سیاسی #برنامه_هفتم_توسعه #نخبگان_حوزوی #الگوی_پیشرفت_اسلامی
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
🏳️ مراسم جشن عید سعید غدیر خم
💠 به همراه آیین عمامه گذاری تعدادی از سربازان امام زمان( عجل الله )
👤سخنران: آیت الله اراکی
🎤 مداح: حاج جواد برزگر
📍مکان: مسجد مقدس جمکران، باب الرضا علیه اسلام (درب6) سالن شهید سلیمانی
🗓 زمان: پنج شنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲
🕛 ساعت: ۱۸ عصر
کانال های رسمی آیت الله اراکی:
سایت | آپارات | ایتا | سروش | روبیکا
هدایت شده از روح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ویژوالایزر روزه عید غدیر
🎙️ مرحوم علامه مصباح
🇮🇷تنظیم: ملت امام حسین- مددکاران مدرسه معصومیه
تولید محتوا با ما، نشر با شما.
#غدیری_ام
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
#غدیر
#امیرالمومنین
تولیدات و انتشارات ویژه دهه ولایت و عید الله الاکبر روز غدیر ولایت مولا در طلبگی تا اجتهاد
🌷🌿🌷🌿🌷
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام
۱... یادداشت هر از گاهی: جمهوری اسلامی از شروع با ولایت فقیه حداقلی تا حرکت به سمت ولایت فقیه حداکثری
۲. یادداشت هر از گاهی: از تمدن سگی و خوکی و کاکتوسی غربی تا تمدن گل و بلبل و پروانه اسلامی
۳ نموداری محتوامحور و معنامحور متن کل قرآن کریم در قالب ایکسمایند و پی دی اف
۴. معرفی طرح ترجمه دوطرفه ی قرآن کریم
۵. نمودار ایکسمایند و پی دی اف مناجات خمس عشر
۶. نمودار ایکسمایند و پی دی اف صحیفه مبارکه سجادیه
۷. رساله درآمدی بر روش تفقه مفاتیحی و ضرورت آن
۸. رساله درآمدی بر فقه قرآن محور و ضرورت آن
۹. مقاله روش شناسی اهل بیت علیهم السلام در جمع بین آیات مختلف الظاهر
۱۰. مقاله روش شناسی اهل بیت علیهم السلام در جمع بین روایات مختلف الظاهر
۱۱. تقریر چندلایه ایکسمایندی باب تعادل و تراجیح رسائل
۱۲. رساله درآمدی بر اصول فقه ثقلین محور و ضرورت تدوین آن
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿
از تمدن گل و بلبل و پروانه اسلامی تا تمدن سگ و خوک و کاکتوس و مار و عقربی غربی، نگاهی به تفاوت نمادسازی های طبیعیاتی در تمدن های الهی و شیطانی
بسم الله الرحمن الرحیم
بخواهیم یا نخواهیم در روایات شریفه حیوانات از حیث تاثیر و تاثر و از حیث هویتی در دو طیف متقابل معرفی شده اند. بله از حیث مخلوقیت همه مخلوق اویند ولی هر یک از مجرایی و با هدفی خلق شده است و لذا در آن ها نکات خاصی کارگذاری شده است.. داستان خلقت سگ در اولین جدال حضرت آدم و ابلیس را حتما بخوانید... داستان خلقت خوک در کشتی حضرت نوح را حتما بخوانید... صدها روایت درباره حیوانات و تعامل مثبت و منفی با آنها داریم.. غربی ها با تحریف تاریخ سعی می کنند تخیلات خود را برای انسان دارای مستند تاریخی نشان دهند و لذا در نامه ی حضرت امیر علیه السلام به فرزندشان ایشان حتی پیش از قرآن کریم به یادگیری تاریخ اشاره می فرمایند چون هر مظروفی در ظرفش معنا پیدا می کند و بسیار اتفاق می افتد یک مظروف در یک ظرف معنای خوبی بدهد و در ظرف دیگر معنای بدی بدهد. مثلا اگر یونجه را در توبره برای همسایه ببری نشان لطف و محبت است و اگر همان یونجه را در بشقاب ببری نشان توهین است. ظرف وقوع حوادث به حوادث معنا و جهت می دهد و لذا در روایات اینهمه به لزوم فهم شان نزول و فی ما نزل و فی من نزل و فی ای یوم نزل و فی ای موضع نزل و ... تاکید شده است و بدون قرائن تفسیر ممنوع اعلام شده است.
در روایات داریم در خانه حمامه و کبوتر داشته باشید در روایات دیگری آمده است که اصل کبوتر های حرم ها از کبوترهای حضرت اسماعیل علیه السلام است:
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ:
هَذِهِ الْحَمَامُ حَمَامُ الْحَرَمِ هِيَ مِنْ نَسْلِ حَمَامِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ علیه السلام الَّتِي كَانَتْ لَه
عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ:
الْحَمَامُ مِنْ طُيُورِ الْأَنْبِيَاءِ علیهم السلام.
عَنْ حَفْصِ بْنِ الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
إِنَّ أَصْلَ حَمَامِ الْحَرَمِ بَقِيَّةُ حَمَامٍ كَانَ لِإِسْمَاعِيلَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ علیه السلام اتَّخَذَهَا كَانَ يَأْنَسُ بِهَا فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يُسْتَحَبُّ أَنْ تَتَّخِذَ طَيْراً مَقْصُوصاً تَأْنَسُ بِهِ مَخَافَةَ الْهَوَامِّ.
عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى مَوْلَى آلِ سَامٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ:
إِنَّ أَوَّلَ حَمَامٍ كَانَ بِمَكَّةَ حَمَامٌ لِإِسْمَاعِيلَ علیه السلام.
عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
لَيْسَ مِنْ بَيْتٍ فِيهِ حَمَامٌ إِلَّا لَمْ يُصِبْ أَهْلَ ذَلِكَ الْبَيْتِ آفَةٌ مِنَ الْجِنِّ إِنَّ سُفَهَاءَ الْجِنِّ يَعْبَثُونَ فِي الْبَيْتِ فَيَعْبَثُونَ بِالْحَمَامِ وَ يَتْرُكُونَ الْإِنْسَان
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
شَكَا رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآاله و سلم الْوَحْشَةَ فَأَمَرَهُ أَنْ يَتَّخِذَ فِي بَيْتِهِ زَوْجَ حَمَامٍ.
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ صَنْدَلٍ عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ قَالَ:
ذُكِرَتِ الْحَمَامُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ اتَّخِذُوهَا فِي مَنَازِلِكُمْ فَإِنَّهَا مَحْبُوبَةٌ لَحِقَتْهَا دَعْوَةُ نُوحٍ علیه السلام وَ هِيَ آنَسُ شَيْءٍ فِي الْبُيُوتِ.
در روایات داریم در خانه گوسفند داشته باشید و در آغل گوسفندان نماز بخوانید :
عن امیرالمومنین علی علیه السلام:
أَفْضَلُ مَا يَتَّخِذُهُ الرَّجُلُ فِي مَنْزِلِهِ لِعِيَالِهِ الشَّاةُ فَمَنْ كَانَتْ فِي مَنْزِلِهِ شَاةٌ قَدَّسَتْ عَلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ فِي كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً وَ مَنْ كَانَتْ عِنْدَهُ شَاتَانِ قَدَّسَتْ عَلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ مَرَّتَيْنِ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ كَذَلِكَ فِي الثَّلَاثِ تَقُولُ بُورِكَ فِيكُم
عنهم علیهم السلام:
نَهَوْا صلی الله علیهم عَنِ الصَّلَاةِ فِي الْمَقْبَرَةِ وَ بَيْتِ الْحُشِّ وَ بَيْتِ الْحَمَّامِ. وَ رَخَّصُوا ص فِي الصَّلَاةِ فِي مَرَابِضِ الْغَنَمِ وَ قَالُوا فِي أَعْطَانِ الْإِبِلِ لَا يُصَلَّى فِيهَا إِلَّا مِنْ ضَرُورَةٍ فَإِنَّهَا تُكْنَسُ وَ تُرَشُّ وَ يُصَلَّى فِيهَا
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم:
نَظِّفُوا مَرَابِضَ الْغَنَمِ وَ امْسَحُوا رُغَامَهُنَّ فَإِنَّهُنَّ مِنْ دَوَابِّ الْجَنَّةِ.
روایت است در آغل گوسفندان نماز بخوانید ولی در آغل شتر نماز نخوانید... حتما فرقی هست...
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
سَأَلْتُهُ عَنِ الصَّلَاةِ فِي مَرَابِضِ الْغَنَمِ فَقَالَ صَلِّ فِيهَا وَ لَا تُصَلِّ فِي أَعْطَانِ الْإِبِل
در روایات است که با گل و سبزه تعامل داشته باشید و نگاه به خضره باعث نشاط و روحیه و امید می شود. نگاه به آب همین طور. در روایت است گاهی حضرات صرفا برای قرار گرفتن در یک فضای گل و بلبل به خانه ی برخی اقوامشان تشریف می بردند.
در روایت است گل بی خار باشید نه خار بی گل مثل کاکتوس (البته کاکتوس گل هم می کند ولی ظهورش در خار بودن است):
قالَ أبو جعفرٍ عليه السلام:
كُنْ خَيراً لا شَرَّ مَعهُ، كُنْ وَرَقاً لا شَوكَ مَعهُ.
قال أمير المؤمنين عليّ عليه السلام:
عهدت الناس ورقا لا شوك فيه، و هم اليوم شوك لا ورق فيه.
عنهم علیهم السلام:
كونوا من السابقين بالخيرات و كونوا ورقا لا شوك فيه فان من كان قبلكم كانوا ورقا لا شوك فيه و قد خفت ان تكونوا شوكا لا ورق فيه
عن النبی صلی الله علیه و آله و سلّم:
اعْلَمُوا رَحِمَكُمُ اللَّهُ أَنَّ مَثَلَكُمْ فِي هَذَا الْيَوْمِ كَمَثَلِ وَرَقٍ لَا شَوْكَ فِيهِ إِلَى أَرْبَعِينَ وَ مِائَةِ سَنَةٍ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ شَوْكٌ وَ وَرَقٌ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ شَوْكٌ لَا وَرَقَ فِيهِ حَتَّى لَا يُرَى فِيهِ إِلَّا سُلْطَانٌ جَائِرٌ أَوْ غَنِيٌّ بَخِيلٌ أَوْ عَالِمٌ رَاغِبٌ فِي الْمَالِ أَوْ فَقِيرٌ كَذَّابٌ أَوْ شَيْخٌ فَاجِرٌ أَوْ صَبِيٌّ وَقِحٌ أَوِ امْرَأَةٌ رَعْنَاءُ ثُمَّ بَكَى رَسُولُ اللَّهِ ص
دشمن الکی و بی برنامه اینقدر دنبال ترویج کاکتوس نیست...
تمثیل به گل در روایات زیاد دیده می شود:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْوَلَدُ رَيْحَانَةٌ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ رَيْحَانَتَايَ من الدنیا
عن امیرالمومنین علیه السلام :
المراة ریحانه
فرق است بین کسی که عقرب خالکوبی می کند با کسی که گل و بلبل خالکوبی می کند
فرق است بین کسی که نشان سینه گل و بلبل به سینه می زند با کسی که نشان سگ و مار و عقرب و کاکتوس به سینه می زند
فرق است بین لباس های با تصویر درندگان و سبع و مفترسین با لباس های با تصویر گل و بلبل و پروانه
بخواهیم یا نخواهیم احساس و خلق و خویی که این مفاهیم و گیاهان و حیوانات در انسان ایجاد می کنند با هم متفاوت است و دشمن دنبال تقویت شهوت خوکی و غضب سگی در انسان است و از تاثیر لطافت کبوتری و مهر و محبتی و انس و رحمتی که برخی حیوانات به انسان ارائه می کنند جلوگیری می کند...
چند وقت پیش یک فروشگاه اسباب بازی دیدم همه عروسکهایش عروسک خوک بود. این که دشمن تصویر خوک روی جلد دستمال کاغذی چاپ می کند و حتی به عروسک های فروشگاه های ما هم نظر دارد و ما بی توجهیم این آسیب است. غفلت چیزی جز خسارت به بار نمی آورد. این که برنامه کودک سگ های نگهبان این همه به یکباره ترویج می شود تصادفی نیست. این همه واردات سگ تصادفی نیست. اگر در کودکی سگ را در ذهن بچه زیبانمایی کردی و به این وسیله انس سازی شد در بزرگی این انسان مثل سگ پاچه گیر می شود.
عن أَبَی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ:
أَلَا إِنَّ شِيعَتَنَا قَدْ أَعَاذَهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ سِتٍّ مِنْ أَنْ يَطْمَعُوا طَمَعَ الْغُرَابِ أَوْ يَهِرُّوا هَرِيرَ الْكِلَاب
قال أمير المؤمنين عليه السّلام لشيعته:
كونوا في الناس كالنحل في الطير، ليس شيء من الطير إلّا و هو يستضعفها، و لو يعلم ما في أجوافها لم يفعل بها كما يفعل. خالطوا الناس بأبدانكم و زايلوهم بقلوبكم و أعمالكم، فإنّ لكلّ امرئ ما اكتسب، و هو يوم القيامة مع من أحب
عن المعصوم علیه السلام:
كونوا من السابقين بالخيرات و كونوا ورقا لا شوك فيه فان من كان قبلكم كانوا ورقا لا شوك فيه و قد خفت ان تكونوا شوكا لا ورق فيه و كونوا دعاة الى ربكم و ادخلوا الناس فى الاسلام و لا تخرجوهم منه و كذلك من كان قبلكم يدخلون الناس فى الاسلام و لا يخرجونهم منه.
عن يزيد بن عبد الملك عن أبي عبد الله علیه السلام قال:
إنه لن يغضب لله شيء كغضب الطلح و السدر، أن الطلح كانت كالأترج، و السدر كالبطيخ، فلما قالت اليهود: يد الله مغلولة- نقصا حملهما فصغر فصار له عجم، و اشتد العجم، فلما أن قالت النصارى المسيح ابن الله- إذ عرتا فخرج لهما هذا الشوك و نقصتا حملهما، و صار الشوك إلى هذا الحمل، و ذهب حمل الطلح، فلا يحمل حتى يقوم قائمنا [أن تقوم الساعة] ثم قال: من سقى طلحة أو سدرة- فكأنما سقى مؤمنا من ظمآن.
الطلح: شجر حجازية و منابتها بطون الأودية و لها شوك كثير و يقال لها أم غيلان أيضاً تأكل الإبل منها أكلا كثيراً. و قيل: كل شجر عظيم كثير الشوك.
برای مطالب بیشتر به رساله ضرورت احیای طبیعیات در حوزه های علمیه که در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شده است مراجعه فرمایید..
@talabegitaejtehad
دانلود فایل ایکسمایند و pdf نموداری محتوا محور و معناگرای کل قرآن کریم برای حفظ و تدبر
بسم الله الرحمن الرحیم
قرآن رحمت خدا است و آنان که قرآن می سوزانند رحمت خدای متعال را به آتش می کشند. اینها بقایای همان هایی هستند که دیروز بیت رحمت الهی را به آتش کشیدند.
خدای متعال فرمود:
فَضُرِبَ بَیْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فیهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذاب (حدید 13)
این آتش ها فردا عذاب آنها خواهد شد و خود آن را افروختند.
قرآن حکمت است و برهان و با برهان نمی توان با آتش مواجه شد. برهان در اذهان نفوذ خواهد کرد و این آتش زدن ها صرفا توجهات را به کتاب حکمت الهی جلب خواهد کرد کما اینکه آتش زدن حضرت ابراهیم علیها السلام نیز جز جلب توجه به ایشان و اثبات حقانیت ایشان با گلستان شدن آتش صرفه ی دیگری برای دشمنان حق و حقیقت نداشت.
قرآن کریم مکرر ما را به تدبر و تفکر در خود فرا می خواند. در صدر اسلام قرآن نقطه گذاری و حرکت گذاری نشده بود. این به دلیل آن نبود که در خط عربی خللی بود یا کتابت بدوی و عصر حجری بود زیرا قرآن های باقیمانده از آن عصر در زیباترین خط و نوشتار و خوش نویسی هستند و در روایات متعدد درباره کیفیت کتابت حروف نکاتی از جانب نبی مکرم صلوات الله علیه و آله اعلام شده بود. مثلا درباره کشیدن سین بسم الله روایت داریم.
یکی از بهترین راه های مواجهه تفکر محور و تدبر محور با قرآن کریم دیدن آیات در قالب نمودار محتوا محور است. این خود باعث می شود ذهن ما با ساختار محتوایی متن درگیر شود و مجبور شویم روی متن و ...
http://tt-ej.ir/post/783
@talabegitaejtehad
سیر تکامل ترجمه های واژه محور فارسی به همراه ایده ی جدید ترجمه ی دو طرفه برای ارائه همزمان ترجمه واژه به واژه و جمله به جمله
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آقا نسبت به ترجمه ی قرآن کریم تاکید ویژه ای دارند و مکررا فرموده اند که ترجمه خوانی باید رواج پیدا کند و ایشان فهم معنای تک تک کلمات را مقدمه تدبر در قرآن کریم می دانند که خب تدبر هم فرمان الهی است و در خبر است که: لا خیر فی قراءة لیس فیها تدبر....
اخیرا در فضای ترجمه ی واژه به واژه کارهای خوبی انجام شده است که در این مطلب مروری بر نمونه های انجام شده با ارجاع به تفصیل مطلب درباره آنها به همراه یک نمونه کار انجام شده از ایده ی جدید ترجمه دوطرفه ی قرآن کریم تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/784
@talabegitaejtehad
دانلود نمودار ایکس مایندی و pdf مناجات های خمس عشر امام سجاد علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحیم ...
یکی از والاترین گنجینه های معرفتی اهل بیت علیهم السلام ادعیه ی شریفی است که از این بزرگواران باقی مانده است. ایشان در این ادعیه در بالاترین سطح معرفتی و راقی ترین فهم و مقام مخاطبه با خدای متعال تکلم فرموده اند و معارف نابی وجود دارد که منحصرا در ادعیه ایشان دیده می شود و لذا علمای اعلام عنایت ویژه ای به ادعیه داشتند. بسیاری از این بزرگواران به خاطر اوج معرفتی و بلاغی ادعیه مطالب آن را فراتر از حد بشری می دانستند و برای تایید صدور این ادعیه نیازی به بررسی سند آنها نمی دیدند. به تعبیر برخی بزرگان ادعیه ی ایشان قرآن صاعد است. جدای از غنای علمی این ادعیه، انسان سازی و تصفیه و تزکیه و تطهیر نفسی و انفسی که در اثر خوانش با توجه و تضرع این ادعیه حاصل می شود خود اعجاز دیگری است که حیف است انسان در عمرش از آن محروم باشد.
برای فهم بهتر این ادعیه و خوانش راحت تر آنها می توان از نسخه نموداری آنها که اخیرا تهیه شده است استفاده کرد. هم توجه علمی به معانی دعا به انسان می دهد و هم خوانش فراز به فراز و معنامحور و راحت ادعیه با این نمودارها حاصل می شود.
http://tt-ej.ir/post/785
@talabegitaejtehad
دانلود نمودار ایکس مایندی و PDF رساله شرائع الدین امام صادق علیه السلام یک دوره مختصر احکام اسلام...
بسم الله الرحمن الرحیم ... الحمدلله ائمه ی اطهار علیهم السلام در چند رساله ی فشرده به صورت مختصر و مفید امهات و مهمترین قوانین احکام اسلام را بیان فرموده اند. پیش تر نموداری رساله محض الاسلام از امام رضا علیه السلام از چنین رساله هایی تقدیم گردید. متاسفانه این رساله ی شریف امام صادق علیه السلام همانند رساله محض الاسلام امام رضا علیه السلام در جایگاه حقیقی و متناسب با شان خود در بین کتب تعلیمی شیعه قرار نگرفته است. حقیقتا برای شروع یادگیری احکام این رساله و رساله محض الاسلام بهترین رساله ها هستند. البته ممکن است در چند عبارت و جمله برای جلوگیری از برداشت ناصواب نیاز به پاورقی از روایات دیگر وجود داشته باشد ولی اصلا عقلانی نیست که به خاطر چنین نکاتی خود را و جامعه علمی و نوآموزان احکام را از این دو رساله شریف محروم کنیم… الحمدلله اخیرا به همت برخی بزرگان بسیاری از احادیث که به تعبیر حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله سالها خاک می خوردند در حال احیاء هستند. شکر خدا حضرت آیت الله تحریری حفظه الله شرح حدیث اربعمائه حضرت امیر را شروع فرموده اند که چاپ هم شده است.. حیف است طلاب از این احادیث محروم شوند...
http://tt-ej.ir/post/786
@TALABEGITAEJTEHAD
دانلود نسخه ایکس مایندی نمودار ساختاریابی شده همه ۵۸ دعای صحیفه مبارکه سجادیه...
بسم الله الرحمن الرحیم... دعاهای صحیفه سجادیه از بالاترین متون معارفی اسلام هستند. به تعبیر بزرگان این ادعیه قرآن صاعد هستند و از لسان مبارک قرآن های ناطق صادر شده اند آن هم در مقام مخاطبه با خدای متعال و در اوج ظهور علمی ائمه علیهم السلام. باید روی این رساله ها کار علمی صورت گیرد. برای تدبر و شرح نویسی و خوانش با دقت این ادعیه نمودار ایکس مایندی آنها کمک خوبی است. در ادامه نسخه ایکس مایند نمودار صحیفه مبارکه سجادیه شامل همه ۵۸ دعای آن مرتب شده به ترتیب تعداد کلمات دعا تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/791
@talabegitaejtehad
هدایت شده از سازمان تبلیغات اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹
#گزارش
🔸 نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز»
🔹شنیدن و تماشای داستان تولد تمدنهای بشری همیشه جذاب بوده. بهخصوص که در دل یک نمایشگاه قرار بگیرد و پر از طرحها و ویدئوهای جذاب و دیدنی و اطلاعات شنیدهنشده باشد.
🔹یکی از اتفاقاتی که چند ماهی هست میهمان مسجد مقدس جمکران شده، نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» است، نمایشگاهی که روایتی از آغاز تمدنهای بشری است تا امروز.
🔹رویدادی که تلاش میکند به مخاطب بگوید مسجد میتواند چه تاثیرگذاری جدیای در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی محله داشته باشد.
🔹شما می توانید همه روزه از این نمایشگاه واقع در طبقه دوم شبستان بقیع مسجد جمکران بازدید کنید.
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#بنیاد_هدایت
💠@sazmantablighaat
دانلود رساله فوائد معصومیه در ضرورت احیای تفقه مفاتیحی و جوامع الکلمی قاعده محور...
بسم الله الرحمن الرحیم ... در عصر صفویه بعد از آنکه فقهای شیعه ولو موقتا و ولو ظاهرا در مصادر امور قرار گرفتند دریافتند که فقه مسئله محور برای اداره حکومت کافی نیست و به فقه قاعده محور نیاز است و لذا دو کتاب شریف مفاتیح الشرایع و الفصول المهمه فی اصول الائمه در این عصر تدوین شد. این دو کتاب گرچه شروع خوبی برای تفقه مفاتیحی بودند و شروح و عنایت علمی گسترده ای به آنها شد ولی متاسفانه آنگونه که حق مطلب بود پیگیری و تکمیل نشدند.
الحمدلله بعد از انقلاب اسلامی فضای لازم برای تدوین فقه و اصول اصیل اهل بیتی باز شده است و می توان مجددا همان مسیر تدوین کتبی مانند اصول الائمه شیخ حر عاملی رحمه الله و مفاتیح الشرایع ملا محسن فیض کاشانی رحمه الله را پی گرفت و کار را به سرانجام رساند. در این زمینه تلاش های خوبی از جانب بزرگان حوزوی معاصر و متاخر انجام شده است که در ادامه در کنار تبیین ضرورت این حرکت به آن تلاش ها نیز اشاره خواهد شد. به امید آن که به لطف ایزد منان روز به روز با تدوین فقه و اصول ثقلین محور خود و جامعه مان از این برکات علمی بهره ی بیشتری داشته باشیم ان شاء الله.
http://tt-ej.ir/post/787
@talabegitaejtehad
دانلود فایل ایکسمایندی و pdf الگوریتم اجتهادی صاحب جواهر رحمه الله در بیان آیت الله ربانی بیرجندی حفظه الله...
بسم الله الرحمن الرحیم... پیش تر الگوریتم اجتهادی برخی از فقها تقدیم شد. در این مطلب الگوریتم اجتهادی صاحب جواهر رحمه الله تقدیم می شود.حضرت امام با تعبیر کردن از فقه اهل بیت علیهم السلام به فقه جواهری مقام صاحب جواهر را در فقه به بالاترین درجه رساند. حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله نیز می فرماید:
خدا صاحب جواهر را غريق رحمت کند،او سلطان در فقه است؛ اگر ميخواهيد ملّا شويد و اگر بخواهيد سرمايه حوزوي شويد، هيچ چارهاي نداريد مگر اينکه در خدمت جواهر باشيد. او سلطان فقه است و کلّ فقه در دست اوست و قلم، قلم سُربي است،او مکه نرفت و خيلي از جاها نرفت، نشست در کنار مضجع ملکوتي حضرت امير(سلام الله عليه) و اين را سُرب ريخته، اين است. (درس خارج فقه 12 آبان94)
ایشان در بیان دیگری درباره ایشان می فرمایند:
مرحوم استاد شیخ محمد تقی آملی که از شاگردان بنام مرحوم قاضی است، برای ما می گفت: استاد مرحوم شیخ عبدالنبی(قدس سره) از مرحوم شیخ انصاری (قدس سره) نقل کرد که مرحوم شیخ انصاری فرمود: به هیچ مطلبی در کتاب های فقهی نرسیدم؛ الا اشار الیه صاحب جواهر بنفی او اثبات. این سخن از مرحوم شیخ انصاری است که من به هر مطلبی رسیده ام، مورد اشاره صاحب جواهر بود. (سخنرانی معروف ایشان در آبان 78 بعد از داستان جسارت منتظری)
http://tt-ej.ir/post/789
@talabegitaejtehad
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿
جمهوری اسلامی از شروع با ولایت فقیه حداقلی تا حرکت به سمت ولایت فقیه حداکثری...
بسم الله الرحمن الرحیم
در حال حاضر ولایت فقیه در اکثر اذهان دارای یک فهم بسیط و صفر و یکی است در حالی که ظهور و عینیت پیدا کردن این ولایت کاملا تشکیکی و طیفی است.
ولایت فقیهی که در حضرت امام رحمه الله عینیت پیدا کرد و عمق نفوذی که دستورات ایشان داشت نسبت به عمق نفوذ دستورات حضرت آقا حفظه الله در دوران ابتدای رهبری متفاوت بود.
تشکیکی بودن عینیت و ظهور ولایت معصومین علیهم السلام نیز در بیان خود بزرگواران تصریح شده است.
حضرت امیر سلام الله علیها وقتی به خلافت ظاهری رسیدند در ابتدا عینیت و ظهور ولایت ایشان و عمق نفوذ دستوراتشان اینقدر نبود که بتوانند سنت های سه خلیفه قبل را تغییر دهند و لذا فرمودند:
وَ قَالَ علی علیه السلام: لَوْ قَدِ اسْتَوَتْ قَدَمَايَ مِنْ هَذِهِ الْمَدَاحِضِ لَغَيَّرْتُ أَشْيَاءَ
و در نقل دیگری فرمودند : أما و اللّه لو ثبتت قدماي لغيّرت امورا كثيرة
ایشان در آن خطبه ی معروف که در کافی شریف آمده است انحرافاتی که باید اصلاح شوند را چنین شمرده و می فرمایند:
لَوْ أَمَرْتُ بِمَقَامِ إِبْرَاهِيمَ ع فَرَدَدْتُهُ إِلَى الْمَوْضِعِ الَّذِي وَضَعَهُ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ رَدَدْتُ فَدَكاً إِلَى وَرَثَةِ فَاطِمَةَ ع وَ رَدَدْتُ صَاعَ رَسُولِ اللَّهِ ص كَمَا كَانَ وَ أَمْضَيْتُ قَطَائِعَ أَقْطَعَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص لِأَقْوَامٍ لَمْ تُمْضَ لَهُمْ وَ لَمْ تُنْفَذْ وَ رَدَدْتُ دَارَ جَعْفَرٍ إِلَى وَرَثَتِهِ وَ هَدَمْتُهَا مِنَ الْمَسْجِدِ وَ رَدَدْتُ قَضَايَا مِنَ الْجَوْرِ قُضِيَ بِهَا وَ نَزَعْتُ نِسَاءً تَحْتَ رِجَالٍ بِغَيْرِ حَقٍّ فَرَدَدْتُهُنَّ إِلَى أَزْوَاجِهِنَ وَ اسْتَقْبَلْتُ بِهِنَّ الْحُكْمَ فِي الْفُرُوجِ وَ الْأَحْكَامِ وَ سَبَيْتُ ذَرَارِيَّ بَنِي تَغْلِبَ وَ رَدَدْتُ مَا قُسِمَ مِنْ أَرْضِ خَيْبَرَ وَ مَحَوْتُ دَوَاوِينَ الْعَطَايَا وَ أَعْطَيْتُ كَمَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص يُعْطِي بِالسَّوِيَّةِ وَ لَمْ أَجْعَلْهَا دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ وَ أَلْقَيْتُ الْمِسَاحَةَ وَ سَوَّيْتُ بَيْنَ الْمَنَاكِحِ وَ أَنْفَذْتُ خُمُسَ الرَّسُولِ كَمَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ فَرَضَهُ وَ رَدَدْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِلَى مَا كَانَ عَلَيْهِ وَ سَدَدْتُ مَا فُتِحَ فِيهِ مِنَ الْأَبْوَابِ وَ فَتَحْتُ مَا سُدَّ مِنْهُ وَ حَرَّمْتُ الْمَسْحَ عَلَى الْخُفَّيْنِ وَ حَدَدْتُ عَلَى النَّبِيذِ وَ أَمَرْتُ بِإِحْلَالِ الْمُتْعَتَيْنِ وَ أَمَرْتُ بِالتَّكْبِيرِ عَلَى الْجَنَائِزِ خَمْسَ تَكْبِيرَاتٍ وَ أَلْزَمْتُ النَّاسَ الْجَهْرَ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم وَ أَخْرَجْتُ مَنْ أُدْخِلَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص فِي مَسْجِدِهِ مِمَّنْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَخْرَجَهُ وَ أَدْخَلْتُ مَنْ أُخْرِجَ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص مِمَّنْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَدْخَلَهُ وَ حَمَلْتُ النَّاسَ عَلَى حُكْمِ الْقُرْآنِ وَ عَلَى الطَّلَاقِ عَلَى السُّنَّةِ - وَ أَخَذْتُ الصَّدَقَاتِ عَلَى أَصْنَافِهَا وَ حُدُودِهَا وَ رَدَدْتُ الْوُضُوءَ وَ الْغُسْلَ وَ الصَّلَاةَ إِلَى مَوَاقِيتِهَا وَ شَرَائِعِهَا وَ مَوَاضِعِهَا وَ رَدَدْتُ أَهْلَ نَجْرَانَ إِلَى مَوَاضِعِهِمْ وَ رَدَدْتُ سَبَايَا فَارِسَ وَ سَائِرِ الْأُمَمِ إِلَى كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ صلی الله علیه و آله و سلم إِذاً لَتَفَرَّقُوا عَنِّي
اما متاسفانه در آن عصر اعراب به جای آنکه روز به روز عمق نفوذ ولایت ایشان را بیفزایند روز به روز از آن کاستند تا آنکه حضرت امیر سلام الله علیها، روز به روز مظلوم تر و تنهاتر شدند و کار به شهادت ایشان منجر شد.
اما فرق ملت شریف ایران با اعراب آن دوره آن است که این ملت عزیز چون اهل و فهم و علم و بصیرت است و فرهنگ و ادب می شناسد روز به روز برای ولایت فقیه کارآمد و با کفایت می افزاید و لذا عمق نفوذ ولایت فقیه حضرت امام در زمان رحلت بیش از دوره پیروزی انقلاب اسلامی بود و الحمدلله امروز عمق نفوذ ولایت حضرت آقا بسیار بیشتر از آن دوره مظلومیت دهه هفتاد ایشان است...
اما روی کاغذ جدای از اینکه بعد از آنکه برخی آقایان فقهای شیعه سلام الله علیهم در بحث های نظری روی گستره و سعه ی ولایت فقیه بنابر احتیاط بیجا و نزاهت کاذب از مقامات دنیا و کم توانی سیاسی اختلافاتی داشتند و برخی شمول آن را کمتر و برخی بیشتر می دانستند وقتی داستان به نبرد با روس رسید و فتحعلی شاه و اطرافیان یهودی او فقها را آنگونه مفتضح کردند که سید مجاهد رحمه الله از غم آن دق فرمود و اشک ملا احمد نراقی رحمه الله درآمد کار به جایی رسید که ملا احمد نراقی رحمه الله برای اولین بار اختلافات در دایره ولایت فقیه را به پایان رساند و ولایت فقیه را مساوی ولایت رسول الله صلوات الله علیه و آله دانست.. گزاره ای که بعدها در بیان حضرت امام اینگونه مشهور شد که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است..
البته اصل سلطه و حکومت برای فقها را همه قبول داشتند ولی در دایره ی آن که آیا محدود به قضاوت و اوقاف و موارد حداقلی است یا سعه دارد و امور سیاسی و بین المللی و حکومتی را تماما در بر می گیرد آنگونه که محقق کرکی رحمه الله هم قائل به آن بود و با شاه طهماسب بر سر آن رفت و برگشت داشت.
این که حضرت امام رحمه الله با نظر حضرت آیت الله بهجت رحمه الله مخالفت فرمودند و کار را تدریجی پیگیری فرمودند از همین باب گسترش دایره نفوذ فقیه و ولایت عینی اوست.
همان که حضرت زهرا سلام الله نیز با تمثیل تعامل نرم و منعطف حضرت امیر با شتر خلافت به آن اشاره دارند.
این که امروز در امور نظامی و موشک سازی و هوافضا و دریانوردی نظامی الحمدلله پیش رفته ایم به خاطر آن است که در این فضا فرمان ولایت بیشتر نفوذ داشته است و ریح ولایت بیشتر وزیدن گرفته است. در هر فضایی که با امر ولایت مجاهدانه ملت ورود کرده اند کار پیش رفته است و در هر فضایی که با فرمان ایشان مخالفت شده است مثل داستان بانک ها و پول و اقتصاد کار لنگ مانده است و گره خورده است.
باید تلاش کرد که از نواحی غصب ولایت فقیه در کشور که متولیان آن متاسفانه اجازه ورود به فرمایشات ایشان نمی دهند کم شود. مثل خودرو و داستان واردات ها و مثل داستان ارز و بانک و ...
این همه برکات در هوافضا و نانو و زیست فناوری و هسته ای و بالا آمدن رتبه کشور به برکت پیگیری فرمایشات ایشان و ولایت پذیری است.
پیروزی های محور مقاومت و طلیعه ی تمدن نوین اسلامی از برکات همین ولایت فعلی ایشان است که می تواند در بسیاری از فضاهای دیگر هم وزش داشته باشد.
متاسفانه مجلس ها و دولت ها بارها ساز مخالف زده اند و بودجه نظامی و علمی را کم کرده اند و غصب ولایت داشته اند و التزام عملی نداشته اند.
تا جاییکه وقتی در دوره اول دولت نهم مقداری فرمایشات ایشان پیگیری شد ایشان با خوشحالی در تمجید دولت فرمودند فرق این دولت با دولتهای قبلی این است که دنبال حاکمیت دوگانه نبود.
دولت نهم ابتدا ابراز وجود در برابر ولی فقیه نداشت هرچند بعدا متاسفانه سقوط در ولایت پذیری را تجربه کرد..
باید قانون اساسی برای یک ولایت فقیه حداکثری بازنویسی شود. البته اصل در مقام عمل است ولی برخی فضای قانون روی کاغذ را هم حداقلی می نویسند..
هر چه ولایت فقیه بیشتر ظهور کند مردم سالاری بیشتر ظهور می کند چون مردم سالارترین فرد جامعه ولی فقیه است کما اینکه ایشان در دفاع از رای مردم تا پای به پرتگاه رفتن کشور و نظام مبتنی بر ولایت فقیه در فتنه 88 ایستادند..
امروز هم ایشان بزرگترین مشکل کشور را تصدی گری دولتی می دانند و می خواهند حق مردم را در پیش بردن امور کشور در زمینه ها مختلف به مردم بازگردانند و همه امور را مردمی کنند... ایشان از همه بیشتر پیگیر تحقق اصل 44 قانون اساسی و مردمی شدن اقتصاد بودند.
باید تلاش شود تا ولایت فقیه حداکثری روز به روز بیشتر در رسانه و سیاست و فرهنگ و علم و اقتصاد محقق شود تا مردم سالاری حداکثری محقق شود.
الان ولایت فقیه در حد حداقلی آن هم برای جلوگیری از دیکتاتوری و جلوگیری از نفوذ دشمن و حفظ استقلال کشور و ایستادگی در برابر استعمار با ابزارهای اکثرا نظامی وجود دارد.
حواسمان باشد که موشک فتاح از برکات ولایت فقیه حداقلی است و هر چه این ولایت فقیه بیشتر پیش رود و توسعه یابد و حداکثری شود شرایط ظهور ولایت عظمای حضرت حجت ارواحنا فداه بیشتر مهیا می شود..
و لله الامر اولا و آخرا و الحمدلله رب العالمین و السلام علی عباد الله الصالحین
دانلود پیش نویس رساله ضرورت احیای فقه قرآن محور و تفقه قرآن مبنا...
بسم الله الرحمن الرحیم.. قرآن کریم قویم ترین متنی است که در دست بشر است و به تعبیر خود قرآن کریم کتابی است که احکمت آیاته ثم فصلت من لدن حکیم خبیر و باز هم به تعبیر خود قرآن کریم یهدی للتی هی اقوم است. در روایات شریفه از کتاب الهی به ثقل اکبر و سبب متصل بین الناس و بین الله تعبیر شده است. در روایات متعدد حضرات معصومین علیهم السلام به اصحاب و مراجعین فرموده اند که هر چه از ما شنیدید بپرسید که از کجای قرآن چنین مطلبی را به شما ارائه می کنیم یعنی حضرات معصومین علیهم السلام علم خود را مستند به علم قرآن کریم ارائه می فرمایند و سند روایات این بزرگواران قرآن کریم است و این سندیت برای ما هم قابل فهم است و استنادها استنادهایی عقل پذیر است. در دسته ی دیگری از روایات ملاک اول برای تشخیص روایت صحیح از روایت جعلی عرضه به قرآن کریم و ما وافق الکتاب و ما شابه الکتاب بودن و هماهنگ بودن با منظومه ی معارف قرآن کریم است. در گذشته تا کسی قرآن کریم را نمی آموخت و حفظ نمی کرد حق ورود به حوزه های علمیه را نداشت. ادامه در سایت..
http://tt-ej.ir/post/790
@talabegitaejtehad
هدایت شده از دست اول
دغدغه رهبری پیرامون موضوع مهم #تبلیغ و شنیدید ؟؟ الان سال ۱۴۰۲ست
بدون حاشیه و حرف اضافی حرفهای جالب و دقیق رهبری تو سال ۱۳۷۰ و بخونیم
یعنی ۳۲سال پیش هم رهبری به موضوع مهم تبلیغ پرداختند
همون موقع هم تبلیغ اولویت اول میدونستد
با دقت مرور کنیم👇👇👇
❇️هرکس از دوستان ما برای معالجه یا کار دیگر به خارج رفت، آمد گفت به فلان کشور مبلّغ بفرستید؛ اما من به آنها میگویم آن نیازی را که شما احساس کردهاید، من پیش از شما از آن خبر داشتم؛ اما کسی را نداریم؛ شما آدمی را معرفی کنید تا من بفرستم؛ میگویند نداریم! از کشورهای مختلف میآیند و از ما #مبلّغ میخواهند؛ اما نداریم! از داخل شهرهای ایران میآیند و از ما مبلّغ و امام جمعه میخواهند؛ اما نداریم؛ خیلی #عجیب است! بنده به مسائل امامت جمعه اشراف پیدا کردهام. من دایماً گزارش آقایان دبیرخانهی ائمهی جمعه و جناب آقای رسولی را - که رئیس دبیرخانه هستند - میبینم و خبرها را میخوانم. جاهایی هست که گاهی شش ماه یا یک سال بدون امام جمعه میماند؛ این در حالی است که ما حوزهی به این عظمت را داریم! مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم!
چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را بهوجود بیاورید.
تبلیغ که اولیترین کار ماست، حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند! با زحمت و تلاش زیاد، در فصل تابستان و یا به مناسبتی، آقایان عدهیی را برای #تبلیغ میفرستند؛ بنده هم پشتیبانی و کمک میکنم و بر این معنا اصرار میورزم. ما در این دو، سه ساله، از سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات خواهش کردیم، عدهیی را فرستادند؛ ولی این کافی نیست. جاهایی هست که اصلاً روحانی پایش به آنجا نمیرسد! در سفر به استان بوشهر به منطقهیی رفتیم و وارد ده بزرگی شدیم؛ گفتیم روحانی و عالم شما کیست؟ گفتند ما روحانی نداریم! پرسیدیم چرا؟ گفتند نمیآیند بمانند! من از شما سؤال میکنم که چرا نمیروید بمانید؟ این واقعاً سؤال جدی است؛ چرا نمیروید بمانید؟ بروید در یک ده بمانید؛ چه اشکالی دارد؟ حوزه نمیتواند برای اینطور جاها #مبلّغ بفرستد
.۱۳۷۰/۱۱/۳۰
بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم
❇️پ ن :
در این ۳۲سال به فرمایشات رهبر جامعه عمل کردیم ؟؟؟!!!
#سید_مرتضی_پورعلی
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #تیزر اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مثل خمینی"
مسیری برای کشف هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🔖 ویژه طلاب برادر
🗓زمان: ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه
📌مکان: قم المقدسه، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه
توجه! « ظرفیت دوره محدود است»
🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
یا از طریق سایت:
خانهطلاب: khanetolab.ir
نجاح: login.ismc.ir
جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید
╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮
@ahd_ba_khomeini
╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯