لزوم جایگزینی پرداخت کارمحور و خروجی محور به جای پرداخت زمان محور...
◻️«هوش مصنوعی»، «عدالت اداری» و «پرداخت عادلانه حقوق و مزایا»؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بر اساس همه وضعیتسنجیهای مختلفی که در ادارات و سازمانهای دولتی انجام گرفته و میگیرد، بهرهوری و میزان ساعات مفید کار در میان کارکنان بخش دولتی، بسیار پایینتر از حد انتظار است. در این جهت، جزء بدترینهای دنیا هستیم!
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای محترم هیئت دولت شهید رئیسی ضمن بیان این ضعف مهم در مدیریت کشور، نسبت به اصلاح این وضعیت «دستور صریح» صادر کردند:
«یکی از مواردی که ما دچار ضعف بهرهوری هستیم همین نیروهای کارمندی دولتی هستند که کار مفیدشان در طول هفته خیلی محدود است، چند ساعت بیشتر نیست. این همین کاهش بهرهوری است در مورد نیروی انسانی. اینها باید اصلاح بشود.» (۱۰/ بهمن/ ۱۴۰۱)
متأسفانه در اغلب سازمانهای دولتی، نگاه کارکنان به مدیران و مسؤولان ارشد دولتی نیز نگاهی طلبکارانه و مطالبهگرانه است؛ دائماً از حقوق و مزایای پایین خود مینالند! و از وضعیت موجود خود ناراضیاند. کمتر کسی را میتوان یافت که در اندیشه انجام وظایف و تکالیف و مسئولیتهای قانونی خود باشد؛ غالباً در اندیشه دریافت حقوق و مزایای بیشتر و بیشترند. [البته در اینجا هیچ موضعگیری نسبت به اینکه حقوق فعلی کارکنان بخشهای دولتی مناسب است یا خیر ندارم]
به هر حال، همگان میدانیم که تداوم چنین وضعیتی شایسته کشور نیست.
چارهای جز اصلاح آن نداریم.
باید بهرهوری را بالا برد.
باید از نیروی کار استفاده بهینهتری کرد.
و همچنین باید حقوق و مزایا به صورتی عادلانه و منصفانه و در ازای کار مفید پرداخت شود.
اما علیرغم این علم و آگاهی، مع الاسف قوانین اداری به گونهای تدوین شدهاند که حقوق و مزایای کارکنان در ازای کارآیی و کارآمدی و انجام کار مفید پرداخت نمیشود بلکه بر اساس رتبه و پایه و پست پرداخت میشود!
♦️اگر ارادهای جدی برای اصلاح این وضعیت و تحقق عدالت اداری باشد، به نظر میرسد با طراحی نرمافزارهایی هوشمند در موضوع سنجش عملکرد یکایک کارکنان دولتی، بتوان حقوق و مزایای افراد را ماهانه و بر اساس کارکرد و کارآیی آنان پرداخت کرد؛ و نه به صورتی ثابت و دائمی حتی با علم به ناکارآمدی افراد!
#مدیریت
#بهرهوری
#عدالت
@talabegitaejtehad
«مرکز آموزش های آزاد برگزار می کند»
دورۀ
📜 «کاربست تحلیل گفتمان انتقادی در پژوهشهای تاریخی»
استاد:
سرکار خانم دکتر زهره باقریان
دکتری تاریخ اسلام
عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده
🧾هدف: چگونگی کاربست تحلیل گفتمان در فهم و بازیابی معانی تاریخ،روایت،متن و خطابه.
🖋سرفصل ها:
1-جستجوی حقیقت در تاریخ / رویکردها و روشهای آن
2-رویکرد پست مدرنیسم
3-روند تاریخی نگرشهای پساساختارگرایان و پست مدرنیسم که منجر به ظهور روش گفتمان شد
4-گفتمان / تعاریف و نگرشهای مختلف در گفتمان .
5-ساخت گرایان / کارکردگرایان / برساخت گرایان
6-گفتمان انتقادی / CDA)
7-توصیف / کردار گفتمانی
8-کردار اجتماعی / قدرت و ایدئولوژی در متن
💳 هزینه ثبت نام:
400 هزار تومان
🎁تخفیف ویژه برای دانشجویان و طلاب دانشگاه باقرالعلوم (ع)
📺بصورت حضوری و مجازی
به همراهِ:
🎓 اعطای گواهـی معتبر مورد تایید وزرات علوم
🏷 مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)
📋 ثبت نام:
🖥https://survey.porsline.ir/s/Poob3QPQ
📲 کسب اطلاعات بیشتر 👇🏻
@alisalehi9
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#گفتمان_انتقادی
#علوم_انسانی
#مرکز_آموزشهای_آزاد
#دانشگاه_باقرالعلوم(ع)
➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖
🏢مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)
🆔 @azadbou_ir
هدایت شده از آقای نفوذی
🔴 موسسه سینمایی اوج یا بنگاه اقتصادی برای سلبریتیهای ضد نظام ؟
دو هفته است شایعاتی نگرانکننده به گوش میرسند.
کنجکاوم نظر آقای #احسان_محمدحسنی را به عنوان مدیر فرهنگی انقلابیترین نهاد سینمایی کشور و رئیس «سازمان هنری-رسانهای اوج»، بدانم؛
«آیا #سعید_روستایی، کارگردان فیلم ایرانستیز ضدّ قانونی #برادران_لیلا، صلاحیّت همکاری با نهادهای جبههی انقلاب را دارد؟»
بماند که حتّی #محمدحسین_مهدویان نیز، از پنج سال قبل و با ساختن فیلم «درخت گردو» و «فیلم شیشلیک»، به وضوح مرزبندی کرده با جمهوری اسلامی ایران و جبههی انقلاب -علی رغم آنکه وامدار و مدیون آنان محسوب میشود- و امروز، همگان نیک واقفند، تنها و مهمترین معیار کاری مهدویان، بدل شده به پول و او جهت حصول انتفاع مالی، به عنوان یک هنرمند، حتّی هنر را هم کماهمّیّت میانگارد، چه رسد به انقلاب و منظومهی اندیشهای-ارزشی-هنجاری ایران اسلامی را؛
همانطور که نوید محمّدزاده، شدیداً علاقهمند بوده و هست جهت ایفای نقش «شهید همّت»، «مانی حقیقی» شبهروشنفکر ضدّ انقلاب نرمبرانداز و «محسن تنابنده» -که چند سال یک بار، لگدی شدید به «نظام، صدا و سیما و جشنوارهی فجر»ی میزند که هر آنچه اعتبار، شهرت و ثروت دارد مرهون همانهاست، مایل بودهاند نقش «شهید چمران» را در فیلم «چ» بازی کنند، گرچه سال گذشته، به محض اینکه نفوذیهایی قصد انعقاد نطفهی چنین تصمیم بهتآور و مهلکی را داشتند، پیرو انتشار مطلب پیوستشده، از رقم خوردن این فاجعهی فرهنگی-اجتماعی-سیاسی-امنیّتی-هنری، جلوگیری به عمل آمد و مشخّص شد حتّی خانوادهی شهید هم از آن بیاطّلاع بودهاند و گویا بنا بوده، پنهانی گامهایی برداشته شوند و همه، در عمل انجامشده قرار گیرند!
@mr_nofoozi
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩
🍃 استاد شبزندهدار 🍃
🔍 بعضی ادبهایی که متأسفانه گاهی در کتب اخلاقی هم نقل میشود و برخی طلابی که تازه وارد شدهاند هم گرفتار آنها میشوند، آثار سوء دارد. مثلاً از فلان کس نقل میکنند که این آقا وقتی میخوابید، هیچگاه پای خود را دراز نمیکرد، به خاطر اجلالاً لله! آیا این پا دراز کردن یا نکردن، ادب و بیادبی نسبت به خدای متعال است؟ از کدام پیامبر و از کدامیک از ائمّۀ هدی علیهم السلام اجمعین نقل شده است که پاهایشان را دراز نمیکردند؟
🔍 ادب در برابر خدا این است که وقتی که مؤذّن میگوید «حی علی خیر العمل» که در حقیقت از سوی خداست، به سوی نماز بشتابی و اطاعت امر الهی را بهجا بیاوری؛ ادب این است که گناه نکنی. اما «وقتی میخواهی بخوابی، پایت را دراز نکن»؛ این را از کجا آمده است؟
🔍 بله، ما در عرفیات داریم که وقتی پدر یا عالمی نشسته، حتی یک شخص دیگر نشسته است، پایت را دراز نکن. اما مگر خدا جسم و جسمیات و اینهاست که وقتی پایت را دراز کردی، نسبت به او بیادبی بشود. پس اگر اینطوری باشد، انسان باید تا حد امکان کمتر غذا بخورد تا کمتر قضای حاجت داشته باشد، چون که بیادبی است؛ یا «تناکحوا تناسلوا» را باید هر چه میتوانید کمتر داشته باشید، چون که بیادبی به محضر خداوند است. این حرفها درست نیست. ما گاهی ملاکات را با هم مخلوط میکنیم. ... ممکن است بزرگی یک جایی اعمال سلیقه کرده و احتمالاً آنجا کجسلیقگی کرده باشد؛ اینها ملاک نیست.
📚 پندهای سعادت – جلد اول
@talabegitaejtehad
مهارتی عجیب داشتند...
علامه سید محمد حسین طهرانی رحمه الله می نویسد: علامه طباطبایی قدس الله روحه در علوم غريبه، در رَمْل و جَفْر وارد بودند؛ ولى ديده نشد كه عمل كنند. در علم اعداد و حساب جُمّل به ابْجَد و طرق مختلف آن، مهارتى عجيب داشتند. در جَبر و مقابله و هندسه فضائى و مسطّحه و حساب استدلالى سَهمى بسزا داشتند. و در هيئت قديم استاد بودند؛ به پايه اى كه به آسانى مى توانستند استخراج تقويم كنند، و همانطور كه عرض شد يك دوره از آنرا به ما درس گفتند. ولى چون رياضيّات را چه از حساب و هندسه و چه از مثلّثات، اين حقير در مدارس جديده بطور مستوفَى خوانده بودم ديگر لزومى نداشت كه نزد ايشان نيز بخوانم. بارى، استاد ما علوم رياضى را در نجف اشرف نزد آقا سيّد أبو القاسم خونسارى كه از رياضى دانهاى مشهور عصر بود فرا گرفته بودند. و خود ايشان مى فرمودند كه: هر وقت براى بعضى از استادان رياضى جامعه بغداد (دانشگاه بغداد) مسأله اى مشكل پيش مى آمد كه از حلّ آن عاجز مىشدند، به نجف مى آمدند و به خدمت آقاى سيّد أبو القاسم مى رسيدند و اشكال خود را رفع مى كردند. (مهر تابان ص 21)
@talabegitaejtehad
مگر غیر از این نحوه بوده؟
چون جناب مرحوم استاد الهی قمشه ای حکمت منظومه را شروع به تدریس کرد، به این و آن اطلاع دادیم که هر کس بخواهد از این خرمن خوشه بردارد و از این مخزن توشه بگیرد، مقتضی موجود است و مانع مفقود.ر به مدت قلیلی جمع کثیری در حدود پنجاه تا شصت نفر شرکت کردند، یک هفته دو تا نشد که حسن زاده یکه و تنها شد.نماز مغرب و عشا را به مرحوم الهی اقتدا کردم، بعد از ادای فریضه رو به من کرد و گفت: آقا! منظومه را نیاوردی؟ عرض کردم: چرا ولی کسی نیامد، فرمود: همیشه همین طور بود، محصل کو؟ مگر حوزه درس ما در محضر استاد آقا بزرگ غیر از این نحوه بود؟ منظومه را بده . باز کرد و شروع به تدریس فرمود. تا پس از مدت مدیدی بعضی از یاران با وفا رفیق راه شدند و به همین روش بود، درسهایی که با استاد شعرانی و با دیگر اساتید داشتیم و اکنون که خودمان سمت تدریس را حایزیم، که «هر کسی پنج روزه نوبت اوست» نیز به همین منوال است، در ابتدای شروع " ید خلون فی دین الله افواجا " و پس از چند روزی" لولّیت منهم فرارا " . آری، مگر هر کس موفق است که از ابتدای طلوع فلق تا انتهای غروب شفق، بلکه تا ماورای غسق، دفتر دانش را ورق زند، ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء. (نقل از کتاب جمع پراکنده)
@talabegitaejtehad
🔰کانون تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه به همت هسته تبلیغی تهران برگزار می نماید.
🔹دوره «#کارگاه_های_تبلیغ_فاطمی»
*استاد قنبریان ( محتوای تبلیغ فاطمیه )
*استاد واضحی ( کلیات فن رثاء )
*استاد سلمه ای (کلیات مخاطب شناسی)
*استاد امینی نژاد ( تبلیغ و هویت طلبگی )
🕖 سوم الی پنجم آذرماه 1403
✅ مزایای شرکت در دوره:
💢 آشنایی با بایسته های تبلیغ فاطمی
💢امکان اعزام به صورت گروهی و تشکیلاتی به همراه اساتید راهنما
💢ثبت پرونده تبلیغی و مصاحبه سامانه های سماوات و سمتا در قبل و بعد از دوره
⬅️ جهت ثبت نام از طریق لینک زیر وارد شده و فرم مورد نظر را تکمیل نمایید.
🔗 فرم ثبت نام
#معاونت_تبلیغ
✊ بسیج مدرسه معصومیه قم
@basij_masoumieh
این شب ها مجالس روضه مشرف میشید دعامون بفرمایید...
خواستید این بیت رو هم زمزمه بفرمایید و اشک بریزید...
من عفن بودم و در آب نجس جایم بود
مادر آورد در این روضه ی رضوان حسین
یا حضرت مادر...
@talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمک کنید ... ولو صد هزارتومن ...
عکس کمکها رو هم بفرستید بذارم.🌸🙏
https://www.leader.ir/fa/monies