eitaa logo
راه و رسم طلبگی
76 دنبال‌کننده
146 عکس
78 ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ آنچه که جامعه اسلامی بشدّت به آن نیازمند است چیست؟ ✅ نیاز جامعه اسلامی به علمائی بیدار ▫️ امروز جامعه ی مسلمانان به علمائی احتیاج دارد که یک لحظه دچار نشوند؛ دنیا را خوب بشناسند؛ نقشه‌های دشمنان اسلام را خوب بفهمند، خوب بدانند که از کدام سو حمله میکند. ▫️ اگر دیدبانی به جای آنکه بر روی برج مانند عقابی اطراف قلعه را نگاه کند، برود داخل صندوق خانه‌ای بخوابد، دشمن را نخواهد دید، اگر همانجا که هست چشمانش را ببندد دشمن را نخواهد دید؛ اگر یک لحظه به فکر چرت زدن و ندیدن بیفتد دشمن را نخواهد دید؛ اگر از دشمن بترسد، ولو دشمن را ببیند در مقابل او نخواهد کرد، اگر با دشمن سر و سرّی پیدا کند، دشمن را نخواهد زد. ▫️ ...آن کسی که آن بالا می‌ایستد، باید مثل یک عقاب تیزپری، با چشم‌های دوربین و تیزبین تمام اطراف منطقه اسلام را ببیند، باید باشد، باید را از دور بشناسد، باید مرکز حمله دشمن را بفهمد، باید دل مقابله‌ی با دشمن را داشته باشد و تا دشمنی از دور جُنبید او را هدف تیر خود قرار بدهد و از قلعه‌ی اسلام حمایت کند. ▫️ این وظیفه‌ی یک است؛ این است آنچه جامعه ی اسلامی بشدّت به آن نیازمند است؛ این است آنچه این پیکر مُرده را روح و جان خواهد داد، و اگر اسلام چنین دیدبانانی داشته باشد، یک حمله‌ی دشمن علیه قرآن و اسلام به ثمر نخواهد رسید و یک تیر بر پیکر اسلام و قلعه ی اسلام نخواهد نشست از طرف دشمن. ▫️ عالِم این است، وظیفه‌ی عالِم این است... بایستی تیرهای ، برهان، ، فکر عالی در اختیارش، کمانش در دستش، چشمانش دائما دُور بزند، نگاه کند، از همه طرف دشمن را بپاید، از هر طرف دشمن حمله کرد به قلعه اسلام، او را جا به جا خُرد کند؛ او را در جای خود بنشاند؛ حمله ی او را خنثی کند، نقشه ی او را خراب کند. 🗓 ۱۳۵۳/۰۶/۱۵ کتاب شرح نهج البلاغه؛ منشور حکومت علوی؛ ص۷۸؛ ۱۳۵۳/۰۶/۱۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
۲۰۲۳-۰۲-۲۷_۱۹_۳۳_۲۰.mp3
20.4M
🔰 صوت جلسه سوم مهارت برنامه ریزی 🔷️استاد رضایی شورکی(زید عزه) @bahjatqom
4_5927222251945461067.MP3
20.04M
🎧 فایل صوتی سخنرانی استاد وکیلی () 📌 موضوع: «نقش حوزه و روحانیت در تحقق گام دوم انقلاب» 1️⃣ مطالبۀ اصلی رهبری از مجموعۀ و طلاب در چیست❓ 2️⃣ رسالت حوزه و طلبۀ انقلابی نسبت به معارف دینی و تحقق دین در جامعه چیست❓ 3️⃣ تفاوت فعالیت فرهنگی طلبۀ عصر انقلاب با دانشجوی متدین و با دغدغه چیست❓ 4️⃣ دلیل نارسایی فعالیت‌‌های رایج فرهنگی، در حل معضلات اجتماعی مثل بدحجابی چیست❓ 5️⃣ ویژگی‌های حوزۀ تراز انقلاب اسلامی چیست؟ معنای صحیح پشتیبانی حوزه از نظام اسلامی چیست❓ 6️⃣ اهمیت و جایگاه علوم انسانی نسبت به سایر علوم به چه صورت است؟ علت سرمایه گذاری کشورهای غربی بر نخبگان حوزۀ علوم انسانی چیست❓ 7️⃣ ارتباط انقلاب، نظام و دولت اسلامی در روند تشکیل تمدن اسلامی به چه نحو است(جایگاه قدرت و استقلال سیاسی)❓ 8️⃣ معنای صحیح حوزۂ سکولار چیست❓ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
آن چه که از سیر علمی حوزه باید توقع داشت چیست ؟.mp3
2.84M
💼 آنچه از سیر و حوزه باید توقع داشت 🧐 چرایی عدم بررسی آرا علامه جعفری در درس های فلسفه حوزه ❓ علت شهریه دادن به طلبه 💠 مواجهه بزرگان با قرآن 🎙 حضرت استاد احمد عابدی 💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکته‌ها و اشتراک داده‌های ناب علوم حوزوی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
873.8K
▪️منِ طلبه برای چی باید برم اردو جهادی، بیل بزنم،کار کنم❓ ▪️از لحاظ علمی هم به درد میخوره❓ ▪️فضای تربیتی-معنوی‌ش چطوره❓ شیخ علی مهدیان @ahd_ba_khomeini @ali_mahdiyan
🔰 امام خامنه ایی "زید عزه" : عزیزان من! برادران من! فرزندان من! جوانان! طلاب دختر و پسر! اگر میخواهید مثل بوته‌ی گلی عطر شما فضا را معطر کند، اگر میخواهید معنویت مثل چشمه‌ای از شما سرازیر شود و بدون اجبار، بدون اکراه، تشنگان بنوشند و به سوی آن بشتابند، راهش این است: «فلیبدأ بتعلیم نفسه». ١٣٩٠/٧/٢٠ 💠حکمت 73 - ضرورت خودسازى رهبران و مديران‏ 🔸وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه خود را رهبر مردم قرار داد، بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد، خود را بسازد، و پيش از آن كه به گفتار تربيت كند، با كردار تعليم دهد 🔸وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ اَلنَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند سزاوارتر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد کانال تبلیغ دانش آموزی 🆔https://eitaa.com/talabeqi
1_3731740202.opus
851.4K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش اول شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731767428.opus
977.3K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش دوم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731780568.opus
931.4K
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش سوم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_3731795776.opus
1.28M
هویت و ویژگیهای منتظر حقیقی بخش چهارم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
هدایت شده از ندای پاک فطرت
🎧 مجموعه پادپخش‌‌های با موضوع گناه شناسی👇 ◽️خطرات گناه از منظر معصومین علیهم السلام ◽️معنای گناه ◽️گناه در نزد مومن و کافر ◽️سبک شمردن گناه ◽️خطر توجیه و کوچک شمردن گناه ◽️آثار گناه در انسان(۱) ◽️آثار گناه در انسان(۲) ◽️آثار گناه در انسان(۳) ◽️آثار مخرب گناه ◽️آثار سوء گناه در فطرت انسان ◽️آثار گناه در سلب نعمت الهی ◽️رابطه گناه نو ظهور انسان با بلا جدید ◽️آسیب های مخرب گناه در انسان ◽️رضایت از وضع موجود خود ◽️آثار زدودن گناه در تربیت نفس ◽️آثار دستورالعمل بزرگان برای ترک گناه ◽️عوامل موثر در ترک گناه ◽️علت ناتوانی انسان در ترک گناه ◽️عوامل موثر کنترل قوه وهم در ترک گناه ◽️اهمیت کنترل قوه وهم در ترک گناه ◽️تقویت اراده برای مقابله با گناه ◽️نفوذ شیطان در ارتکاب انسان به گناه ◽️راهکارهای مقابله با وسوسه های شیطان ◽️راهکار مبارزه با وسوسه های شیطان ◽️راهکار ترک رذیله خشم ◽️راهکار ترک رذیله نگاه حرام ◽️کنترل چشم در مواجهه با نامحرم ◽️تناسب مجازات انسان با ارتکاب گناهش ◽️اثر وضعی اعمال در وجود انسان ◽️درجه وجودی انسان یعنی چه؟ ◽️جهنم؛ ظهور جنبۀ عدمیِ انسان 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat
هدایت شده از ندای تهذیب
📚اسناد راهبردی و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 📘سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه 📙منشور حوزه‌های علمیه 📘نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه 📙طرح جامع حوزه انقلابی 📘طرح تعالی 📙طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی 📘برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه‌های علمیه 📙نقشه جامع علمی حوزه 📘کارویژه‌های روحانیت 📙درختواره مهارتی و کاربردی و ........ 🎁تعداد و طرح تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در در سایت حجره نما می‌توانید مشاهده و دریافت کنید. https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib