📚#نشریه معرفتی – تربیتی راهنما
✍️این نشریه به صاحب امتیازی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، در موضوعات معرفتی- تربیتی و در سه سرویس #تربیت، #تشکل و #مهارت با مخاطب هدف مربیان اتحادیه، منتشر میشود.
📍همچنین مربیان و فعالان حوزه تربیت از دیگر مخاطبان مخاطبان این نشریه تربیتی میباشند.
https://afaagh.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7/
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
05.mp3
14.05M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه پنجم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
نشریه راه نما 49 - راه و چاه تربیت اینجاست (تربیت در منظومۀ فکری علامه طباطبایی).pdf
8.58M
📋#نشریه_راه_نما
📍شماره 49: راه و چاه تربیت اینجاست
🔹تربیت در منظومۀ فکری علامه طباطبایی(ره)
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
اصول و راهکارهای بصیرت افزایی طلاب.pptx
6.3M
🔰اصول و راهکارهای #بصیرت افزایی طلاب
📤پیوند دریافت از سایت حجره نما
https://ftp.ismc.ir/tahzib/asnad/t-78.pdf https://ftp.ismc.ir/tahzib/asnad/t-78.pptx
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید.
🎙#امام_خمینی:
⚠️فکر علاج بدبختیهای مردم باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایی دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می برند، بساط اسلام را به هم می زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانیها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند.
⚠️بیدار شوید، و به این حقایق و واقعیتها توجه کنید.
♻️به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این اهمالکاریها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟ مگر ملائکه تنبل پرورند؟
🔹ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن می کنند؛ چون مردی است که به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ میکند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و شهرت جهانی پیدا می کند؛ با زمامداری آن حضرت جامعهای خوشنام و آزاد و پر حرکت و پر فضیلت به وجود می آید.
🔸البته ملائکه برای حضرتش خضوع میکنند. و همه برای او خضوع و خشوع می کنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند.
💢برای شما که جز مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.
📔ولایت فقیه، صفحه ۱۴۴
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
AUD-20220314-WA0029.mp3
3.38M
🔰بزرگترین وظیفهی منتظران امام زمان
این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.
کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آمادهی دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشتهی اسلام است، میتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت.
اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟
کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههای صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.
۱۳۸۱/۰۷/۳۰
#امام_خامنهای (مدظلهالعالی)
#مهدویت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
06.mp3
14.32M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه ششم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 ضرورت یافتن راههای #تهذیب
🖌 «در بخش تهذیب، من حرف دارم. .. بایستی راههای تهذیب را پیدا کرد.
درس اخلاق مهم است ... .»
🖇 بیانات رهبری در دیدار طلاب، ۱۳۸۹
#مطالبات_رهبری_درباره_تهذیب
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید
@nedaye_tahzib
نشست جمع میان سلوک فردی و اجتماعی - سخنان استاد عالم زاده نوری.mp3
17.45M
🔰 جمع میان سلوک فردی و اجتماعی
🎙حجة الاسلام و المسلمین عالمزاده نوری
📌نشست علمی "جمع میان سلوک فردی و اجتماعی" توسط مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات با همکاری معاونت تهذیب حوزههای علمیه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
07.mp3
15.42M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه هفتم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
محصولات نمایشگاهی معاونت.pdf
136.2K
🔰لیست محصولات نمایشگاهی معاونت تهذیب و تربیت
📍برای دریافت محصولات به سایت حجرهنما مراجعه فرمایید.
https://hojre-nama.ir
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
08.mp3
14.58M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه هشتم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
گزارش راهبردی مسئله هویت طلبگی.pdf
393.2K
📗گزارش راهبردی مسئله #هویت_طلبگی
✍️هیئت اندیشه ورزی علمی تربیتی اندیشکده حوزه علمیه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
09.mp3
15M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه نهم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
آیتالله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
🎙بیانات استاد مفیدی حفظه الله
در جمع طلاب مقدمات میبد یزد
🕌قم- مسجد آیت الله بهجت رحمه الله
۱۴۰۱/۱۲/۳
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
10.mp3
15.77M
💠 میثاق طلبگی
🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان
▫️ جلسه دهم
#میثاق_طلبگی
#آشنایی_با_نظام_تعلیم_و_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
چهل_كردار_اهل_بيت.pdf
6.65M
🟢 مجموعه بروشور #منظومه_جهادی
📌چهل کردار اهل بیت علیهم السلام
پیرامون جایگاه و اهمیت خدمات رسانی اجتماعی
✍️جهادگران حوزوی
@jahadgaranhowzavi
#جهاد
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💠 میثاق طلبگی
🔰 رسم طلبگی
🎙حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری
🎥 دریافت فیلم جلسات:
1. جلسه اول
2. جلسه دوم
3. جلسه سوم
4. جلسه چهارم
5. جلسه پنجم
6.جلسه ششم
7. جلسه هفتم
8. جلسه هشتم
9. جلسه نهم
10.جلسه دهم
11.جلسه یازدهم
12.جلسه دوازدهم
13.جلسه سیزدهم
14.جلسه چهاردهم
15.جلسه پانزدهم
16.جلسه شانزدهم
17.جلسه هفدهم
18.جلسه هجدهم
19.جلسه نوزدهم
20.جلسه بیستم
21.جلسه بیست و یکم
🎞 مشاهده فیلم جلسات:
لینک دسترسی به کل مطالب در سایت ندای تهذیب
#میثاق_طلبگی
#رسم_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
035.pdf
4.43M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۳۵.#طرح_ارتقای_مسجد_در_تراز_اسلام_ناب_و_انقلاب_اسلامی:
✍ این طرح در راستای ارتقای نقش و کارکردهای مسجد در تراز اسلام و انقلاب اسلامی سامان یافته است که ازجمله آنها میتوان به اثربخشی حداکثری فضای مساجد در ساختن محیط و جامعهاسلامی و تبدیل آن به پایگاه بیبدیل پرورش و تربیت دینی مردم مرتبط کارکردها و مأموریتهای مسجد اشاره نمود.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدف❗️
هدف باید «صراط اللَّه» باشد؛
«صراط اللَّه العزیز الحمید» ،
«انّک علی صراط مستقیم» ،
«ادع الی سبیل ربّک» .
هدف تمام پیامبران⬅️ کشاندن مردم به صراط مستقیم است
و صراط مستقیم هم یعنی⬅️ عبودیت؛
«و ان اعبدونی هذا صراط مستقیم» .
باید مردم را به عبودیّت الهی که همان صراط مستقیم است، سوق دهید.
البته این عبودیّت، در زمینه اخلاق، در زمینه عمل فردی و در زمینه عمل اجتماعی کاربرد دارد،
که وقتی بحث عمل اجتماعی پیش آمد، آنوقت بحثهای سیاسی، تحلیلهای سیاسی - تبیین سیاسی - هم در حوزه کار شما قرار میگیرد.
❌اشتباه کسانی که در گذشته مسائل سیاسی را از تبلیغ کنار میگذاشتند، در این بود که عبودیّت را به منطقه فردی منحصر میکردند.
آنها اینجا را غلط میفهمیدند و غلط عمل میکردند. بله؛ هدف، کشاندن مردم به عبودیّت است؛ منتها عبودیّت منطقه وسیعی در زندگی انسان دارد و آن منطقه به عمل شخصی منحصر نیست.
وقتی که عمل جامعه، عمل یک مجموعه عظیم انسانی و مردم یک کشور، عمل اقتصادی، عمل سیاسی و موضعگیریهای سیاسی مشمول بحث عبودیّت شد، آن وقت دعوت شما هم میتواند شامل این مسائل باشد و باید هم باشد؛ چارهای ندارید.
باید درس اخلاق بگویید، درس اخلاق سیاسی هم بگویید، درس اخلاق و معنویّت هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی❗️ را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی❗️
را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب شیطان را هم معرفی کنید. وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه اَشکال آن تبرّی جوید. «انداد اللَّه»، یک وقت نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه میگویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه سیاسیاند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشستهاند. «انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، نفی اینها را میطلبد؛ چارهای ندارید. ما توصیه نمیکنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبههای فردی و شخصی منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه زندگی اجتماعی - سیاسی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آنجا هم بایستی طواغیت ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. 🎙مقام معظم رهبری مدظله العالی- ۱۳۷۶/۱۰/۳ 📱به #ندای_تهذیب بپیوندید: @nedaye_tahzib
1HEMATIAN.mp3
12.78M
💠 میثاق طلبگی
🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی
🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان
▫️ جلسه اول
#میثاق_طلبگی
#اهداف_طرح_میثاق_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
نقش استاد و مدرسه علمیه
🔦 کجا درس بخوانیم؟
💎شاید بتوان گفت بهترین حوزههای علمیه حوزههایی هستند که اساتید قوی موفق و پرتلاش داشته باشند.
استاد باسواد و ملا و مهذب، بخش اعظم تربیت و آموزش طلاب را تأمین خواهد کرد؛ بنابراین مدرسهای انتخاب کنید که اساتیدش موفق، منظم و مهذب باشند. یک مدرسهی خوب میتواند سرنوشت و آینده طلابش را تأمین کند و در این میان، استاد بیشترین تأثیر را بر رشد معنوی و علمی طلبه میگذارد.
در احوالات علمای قدیم دیده میشود که گاه برای یافتن استاد، از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر سفر کردهاند.
«آیا ما برای پیدا کردن استاد و کسب علم، به این سیره عمل میکنیم؟»
📚 برشی از کتاب «بر بال فرشتگان» ، ص۶۹
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚دریافت فایل PDF سلسله نشستهای راهبردی معیشت و اشتغال
📌 در این جلسات بیش از ۵۰ نفر از نخبگان این عرصه اظهار نظر کرده و ادبیات گفت وگو را در مورد مهمترین مسائل راهبردی حوزه معیشت و اشتغال را ایجاد کردند.
🔻موضوع نشستها:
🔹بورس
🔹رابطه شغل و شأن و منزلت طلاب
🔹شهریه طلاب
🔹معیشت نخبگان
🔹موقوفات و نقش آنها در معیشت حوزه
🔹کارآفرینی و استارتاپ
🔹معیشت علمای سایر ادیان و مذاهب و خدمات معیشتی به طلاب
📤مشاهده و دریافت فایلها در سایت حجره نما
https://b2n.ir/s27978
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به تربیت ایمانی فرزندان.pdf
1.76M
📗بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به #تربیت ایمانی فرزندان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib