eitaa logo
راه و رسم طلبگی
75 دنبال‌کننده
141 عکس
73 ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌الله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
🎙بیانات استاد مفیدی حفظه الله در جمع طلاب مقدمات میبد یزد 🕌قم- مسجد آیت الله بهجت رحمه الله ۱۴۰۱/۱۲/۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
10.mp3
15.77M
💠 میثاق طلبگی 🔰 آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه 🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان ▫️ جلسه دهم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
چهل_كردار_اهل_بيت.pdf
6.65M
🟢 مجموعه بروشور 📌چهل کردار اهل بیت علیهم السلام پیرامون جایگاه و اهمیت خدمات رسانی اجتماعی ✍️جهادگران حوزوی @jahadgaranhowzavi 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
035.pdf
4.43M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۳۵.: ✍ این طرح در راستای ارتقای نقش و کارکردهای مسجد در تراز اسلام و انقلاب اسلامی سامان یافته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به اثربخشی حداکثری فضای مساجد در ساختن محیط و جامعه‌اسلامی و تبدیل آن به پایگاه بی‌بدیل پرورش و تربیت دینی مردم مرتبط کارکردها و مأموریت‌های مسجد اشاره نمود. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدف❗️ هدف باید «صراط اللَّه» باشد؛ «صراط اللَّه العزیز الحمید» ، «انّک علی صراط مستقیم» ، «ادع الی سبیل ربّک» . هدف تمام پیامبران⬅️ کشاندن مردم به صراط مستقیم است و صراط مستقیم هم یعنی⬅️ عبودیت؛ «و ان اعبدونی هذا صراط مستقیم» . باید مردم را به عبودیّت الهی که همان صراط مستقیم است، سوق دهید. البته این عبودیّت، در زمینه اخلاق، در زمینه عمل فردی و در زمینه عمل اجتماعی کاربرد دارد، که وقتی بحث عمل اجتماعی پیش آمد، آن‌وقت بحثهای سیاسی، تحلیلهای سیاسی - تبیین سیاسی - هم در حوزه کار شما قرار میگیرد. ❌اشتباه کسانی که در گذشته مسائل سیاسی را از تبلیغ کنار میگذاشتند، در این بود که عبودیّت را به منطقه فردی منحصر میکردند. آنها این‌جا را غلط میفهمیدند و غلط عمل میکردند. بله؛ هدف، کشاندن مردم به عبودیّت است؛ منتها عبودیّت منطقه وسیعی در زندگی انسان دارد و آن منطقه به عمل شخصی منحصر نیست. وقتی که عمل جامعه، عمل یک مجموعه عظیم انسانی و مردم یک کشور، عمل اقتصادی، عمل سیاسی و موضعگیریهای سیاسی مشمول بحث عبودیّت شد، آن وقت دعوت شما هم میتواند شامل این مسائل باشد و باید هم باشد؛ چاره‌ای ندارید. باید درس اخلاق بگویید، درس اخلاق سیاسی هم بگویید، درس اخلاق و معنویّت هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی❗️ را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی❗️
 
را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب شیطان را هم معرفی کنید. وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه اَشکال آن تبرّی جوید. «انداد اللَّه»، یک وقت نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه میگویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه سیاسیاند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشسته‌اند. «انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، نفی اینها را میطلبد؛ چاره‌ای ندارید. ما توصیه نمیکنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبه‌های فردی و شخصی منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه زندگی اجتماعی - سیاسی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آن‌جا هم بایستی طواغیت ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. 🎙مقام معظم رهبری مدظله العالی- ۱۳۷۶/۱۰/۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
1HEMATIAN.mp3
12.78M
💠 میثاق طلبگی 🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان ▫️ جلسه اول 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
نقش استاد و مدرسه علمیه 🔦 کجا درس بخوانیم؟ 💎شاید بتوان گفت بهترین حوزه‌های علمیه حوزه‌هایی هستند که اساتید قوی موفق و پرتلاش داشته باشند. استاد باسواد و ملا و مهذب، بخش اعظم تربیت و آموزش طلاب را تأمین خواهد کرد؛ بنابراین مدرسه‌ای انتخاب کنید که اساتیدش موفق، منظم و مهذب باشند. یک مدرسه‌ی خوب می‌تواند سرنوشت و آینده طلابش را تأمین کند و در این ‌میان، استاد بیشترین تأثیر را بر رشد معنوی و علمی طلبه می‌گذارد. در احوالات علمای قدیم دیده می‌شود که گاه برای یافتن استاد، از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر سفر کرده‌اند. «آیا ما برای پیدا کردن استاد و کسب علم، به این سیره عمل می‌کنیم؟» 📚 برشی از کتاب «بر بال فرشتگان» ، ص۶۹ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📚دریافت فایل PDF سلسله نشست‌های راهبردی معیشت و اشتغال 📌 در این جلسات بیش از ۵۰ نفر از نخبگان این عرصه اظهار نظر کرده و ادبیات گفت وگو را در مورد مهم‌ترین مسائل راهبردی حوزه معیشت و اشتغال را ایجاد کردند. 🔻موضوع نشست‌ها: 🔹بورس 🔹رابطه شغل و شأن و منزلت طلاب 🔹شهریه طلاب 🔹معیشت نخبگان 🔹موقوفات و نقش آنها در معیشت حوزه 🔹کارآفرینی و استارتاپ 🔹معیشت علمای سایر ادیان و مذاهب و خدمات معیشتی به طلاب 📤مشاهده و دریافت فایلها در سایت حجره نما https://b2n.ir/s27978 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به تربیت ایمانی فرزندان.pdf
1.76M
📗بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به ایمانی فرزندان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
ماهیت و جایگاه معاونت تهذیب.pdf
520.1K
📗 متن سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری 📍موضوع: ماهیت و جایگاه 📤پیوند دریافت و مشاهده در سایت حجره نما: http://hojre-nama.ir http://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2023/01/t-228.pdf 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
15.mp3
629.4K
💢 بدون نماز شب این سفر سخت است. 🎙 آیت الله جوادی آملی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💢 تبیین بایسته های 👈 حوزه انقلابی باید توان پایه ریزی اندیشه و حل مسائل نظام را داشته باشد ✅ حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه در گفت‌وگو با رسا: 🔹 حوزه با شعار انقلابی نمی ماند، حوزه ای انقلابی است که بتواند مسئله حل کند و اگر مسائل نظامش را نتواند حل کند، انقلابی نیست، می خواهد انقلابی باشد اما انقلابی در جای خودش نیست. حوزه انقلابی تنها حوزه برپایه شعار و مجلس گرفتن نیست، حوزه کارکرد دیگری هم دارد و آن پایه ریزی اندیشه انقلاب و حل مسائل نظام است. 🔹 انقلاب ما جوان است و ما فرتوت هستیم، دلمان می خواهد با او باشیم اما توان هم پایی با آن را نداریم و باید برای آن تدبیر کنیم. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/howzahh 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 طلبه را اهل نماز شب کنیم. 🖌 «ما همت می‌کنیم، طلبه را اهل نماز شب کنیم؛ این خیلی کمک می‌کند. برنامه ریزی کنید که از میان پنجاه هزار طلبه حوزه قم [حالا با حذف یک عده خیلی پائین‌ترها و یک عده خیلی پیرترها] اقلاً سی‌هزارتاشان هرشب نماز شب بخوانند اگر این شد، به نظر من از جهت اخلاقی راه می‌افتد.». به بپیوندید @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "اولین گام عملی مبارزه با نفس" 🔹حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
عوامل تقويت اراده و افزايش قدرت عمل.pdf
465.7K
📘عوامل تقويت و افزايش قدرت عمل ✍️محمد عالم زاده نوری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
دیدگاههای تربیتی آیه الله بنابی در امور معیشتی طلبه.pdf
301.8K
📗 دیدگاه‌های تربیتی آیه الله بنابی در امور معیشتی طلبه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💠 میثاق طلبگی 🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان ▫️ جلسه دوم 🔗 دریافت فیلم جلسه: https://ftp.ismc.ir/tahzib/misagh1/ahdaf/2HEMATIAN.mp4 🔗 مشاهده در سایت ندای تهذیب: https://nedaye-tahzib.ir/?p=4558 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
2HEMATIAN.mp3
9.23M
💠 میثاق طلبگی 🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان ▫️ جلسه دوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 برنامه‌‌ریزی جهت انس طلاب با قرآن و اهتمام به خواندن نماز اول وقت و نوافل 🖌 «نافله بخوانید، قرآن بخوانید، نماز اول وقت بخوانید که این سه چیز برای طلبه واجب است. نمی‌خواهم بگویم که واجب شرعی است؛ واجب وظیفه‌ای و شغلی است. طلبه‌ای که با قرآن انس نداشته باشد، طلبه‌ای که اهل نافله نباشد، طلبه‌ای که نمازش را آخر وقت بگذارد، چیز مهمی کسر دارد ». 🖇 بیانات رهبری در مراسم عمامه گذاری، ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ به بپیوندید @nedaye_tahzib
🟢 مجموعه‌ی مدیریت‌کردن گوشی 🎙 🔹قسمت اول: جهنمِ فضای مجازی: ظاهرش فریبا و پرجاذبه است، ولی باطنش جهنم است جهنم. 🔹قسمت دوم: چند کاسه خون: اگر فکری برای موبایل‌ها نکنیم، مثل این است که ... 🔹قسمت سوم: تأثیر موبایل بر معنویت: به داد خودمان برسیم 🔹قسمت چهارم: باید گوشی را مدیریت کنیم: همّتِ این که «به جاهایی که می‌دانیم ضربه می‌خوریم، نرویم.» را اگر پیدانکنیم، بخواهیم یا نخواهیم، فردا چوبش را می‌خوریم. 🔹قسمت پنجم: چه کار کنیم؟ : می‌پرسند: «چه کار کنیم راه بیفتیم؟»، بعضی‌ها باید موبایل‌ها را کنار بگذارند. 🔹قسمت ششم: ترک گناهی که نمی‌توانیم: از «دعا»، ده‌ها بار، ده‌ها بار، ده‌ها بار، ناامید نشویم. 🔹قسمت هفتم: اگر نتوانستیم گوشی را مدیریت کنیم: اگر نتوانستیم گناه‌نکردن در موبایل را مدیریت کنیم 🔹قسمت هشتم: خداحافظی با موبایل: آیا تصمیم بگیریم گوشی را تا آخر عمر کنار بگذاریم؟ 🔘برای خواندن خلاصه‌ی این هشت قسمت در چند جمله، روی اینجا بزنید. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💠 میثاق طلبگی 🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان ▫️ جلسه سوم 🔗 دریافت فیلم جلسه: https://ftp.ismc.ir/tahzib/misagh1/ahdaf/3HEMATIAN.mp4 🔗 مشاهده در سایت ندای تهذیب: https://nedaye-tahzib.ir/?p=4580 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
3HEMATIAN.mp3
10.33M
💠 میثاق طلبگی 🔰 اهداف طرح میثاق طلبگی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان ▫️ جلسه سوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
👓 مـسـاله دیگر، مساله حوزه‌های روحانیت است که دارد زیاد می‌شود. وقـتـی تشریفات زیاد شد، کنار می‌رود. وقتی ساختمانها و مـاشینها و دم ودستگاه‌ها زیاد شد، موجب می‌شود بنیه فقهی اسلام صدمه بـبـیـند؛ یعنی با این بساطها نمی‌شود شیخ مرتضی و صاحب جواهر تحویل جـامـعه داد این موجب نگرانی است... این تشریفات اسباب آن می‌شود که روحـانـیت شکست بخورد. زندگی صاحب جواهر را با زندگی روحانیون امروز کـه بـسنجیم خوب می‌فهمیم که چه ضربه‌ای به دست خودمان به خودمان می‌زنیم! @HozeTwit