سلسله مباحث «اخلاق انقلابی»، جناب استاد فلاح، جلسه سوم، 4 رمضان 1444.MP3
23.87M
🎧 #صوت
🔰 سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸 جلسه سوم
⏱ ۴ رمضان ۱۴۴۴ / ۶ فروردین ۱۴٠۲
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
۶ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی قابل تامل از همسر شهید حمید باکری...
🌹هدیه به روح مطهر شهید صلوات
#ایمان
#سلوک_مجاهدانه
@andisheh_tahzib
۷ فروردین ۱۴۰۲
سلسله مباحث «اخلاق انقلابی»، جناب استاد فلاح، جلسه چهارم، 5 رمضان 1444.MP3
24.18M
🎧 #صوت
🔰 سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸 جلسه چهارم
⏱ ۵ رمضان ۱۴۴۴ / ۷ فروردین ۱۴٠۲
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
۷ فروردین ۱۴۰۲
طلبه سطح تا چه مقدار برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی میتواند وقت بگذارد؟.mp3
6.05M
.
چقدر برای کار های اجتماعی و سیاسی وقت بزاریم؟!
.
🔸️ طلاب از چه زمانی باید وارد
اجتماع شوند؟
🔹️ در مسائل مهارتی چه باید کرد؟!
.
💫 #استاد_وکیلی
.
طِیُّ الطریق | طلبگی حرفه ای
@teyotarigh
۸ فروردین ۱۴۰۲
سلسله مباحث «اخلاق انقلابی»، جناب استاد فلاح، جلسه پنجم، 6 رمضان 1444.MP3
23.42M
🎧 #صوت
🔰 سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸 جلسه پنجم
⏱ ۶ رمضان ۱۴۴۴ / ۸ فروردین ۱۴٠۲
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
۹ فروردین ۱۴۰۲
استاد حیدری فسایی.mp3
15.37M
.
هدایت تحصیلی 🌱
.
✅ هدف علمی طلاب
✅ روش برنامه ریزی
✅ راز موفقیت استاد فسایی
.
💫 #استاد_حیدری_فسایی
.
طِیُّ الطریق | طلبگی حرفه ای
@teyotarigh
۹ فروردین ۱۴۰۲
ارکان برنامه ریزی - ویژگی های هدف مورد نظر در برنامه ریزی.mp3
1.58M
.
ارکان برنامه ریزی 📝
.
🔹️تعیین هدف
🔸️تعیین راهبرد های رسیدن به هدف
🔹️ ویژگی های هدف مورد نظر در برنامه ریزی
.
💫 #آیت_الله_ملک_زاده
.
طِیُّ الطریق | طلبگی حرفه ای
@teyotarigh
۹ فروردین ۱۴۰۲
تحول در حوزه، تحول در اساتید حوزه_۲۰۲۱_۱۲_۰۶_۱۷_۱۹_۲۳_۴۲۱.mp3
1.32M
.
تحول در حوزه و تحول در اساتید🌱
.
🔸️ منظور از تحول
تحول در کتب نیست !!
.
💫 #استاد_حیدری_فسایی
.
طِیُّ الطریق | طلبگی حرفه ای
@teyotarigh
۹ فروردین ۱۴۰۲
هدف از علم آموزی؟.mp3
4.13M
.
🔸️ هدف از علم آموزی چیست؟
.
🔹️ طلبه برای خدمت به دین
نباید درس بخواند...
.
💫 #آیت_الله_مفیدی
.
طِیُّ الطریق | طلبگی حرفه ای
@teyotarigh
۹ فروردین ۱۴۰۲
آیت الله مصباح یزدی (ره):
🌄 بهترين اوقات، سحر و بينالطلوعين [است که] وقت كار اجتماعى نيست.
🔹 آنجا بايد با خدا صحبت كرد.
🔸 آنجا بايد خودسازى كرد.
🔹 آنجا بايد انسان فكر و تامل كند،
🔸 مراقبه و محاسبه داشته باشد.
۱۳۸۴/۰۱/۱۸
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
۹ فروردین ۱۴۰۲
سلسله مباحث «اخلاق انقلابی»، جناب استاد فلاح، جلسه ششم، 7 رمضان 1444.MP3
24.32M
🎧 #صوت
🔰 سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸 جلسه ششم
⏱ ۷ رمضان ۱۴۴۴ / ۹ فروردین ۱۴٠۲
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
۹ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا تحصیل در حوزه ظاهرا #طولانی است؟
♻️حوزه، اهل #صبر میخواهد...
🎙حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
#طلبگی
#پذیرش_حوزه_علمیه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۰ فروردین ۱۴۰۲
05GHAEMI.mp3
15.95M
💠 میثاق طلبگی
🔰 اخلاق و آداب طلبگی
🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قائمی
▫️ جلسه پنجم
#میثاق_طلبگی
#اخلاق_و_آداب_طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۱ فروردین ۱۴۰۲
💢 حوض را جرم كش زدی؟
جناب علامه #طباطبایی از مرحوم #قاضی نقل می کند كه میفرمودند حوض را جرم كش زدی؟ گاهی مشاهده می كنی آب حوض صاف است ولی بو می دهد. اين برای آن است كه گوشه و كنار حوض هنوز آشغال است و آب را بودار می كند و اين آقا كه جرم كش انداخته آن كنار زاويه را نگرفت.
آب صاف است ولی بو می دهد، چون درست آن زاويه ها را جرم كش نگرفته. آن زاويه نمی گذارد آب بی بو باشد.
انسان نماز می خواند. روزه هم گرفته خلوتی هم دارد ولی می بينی به وقتش بو می دهد، چون روحش را خوب تطهير نكرده. شيخ می فرمايد علاوه بر رفض كه ترك كردن است نفض هم بكنيد. يعنی فرش را بتكانيد. تنها رويش را جارو زدن كافی نيست. جارو كشيدن رفض است تكان دادن نفض.
سعدی حجاب نيست، تو آيينه پاك دار
زنگار خورده چون بنمايد جمال دوست!؟
۱۱ فروردین ۱۴۰۲
💢 با برفانبار کردن کسی فیلسوف و فقیه نمیشود
💢 از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید
💎 چه اتفاق عظیمی میافتد؟!
#رهبرمعظم انقلاب:
وقتی در جامعهی ما صدها نفر شخصیت دارای دانش دین و مسلطِ بر منطق و استدلال دینی، در فلسفه و کلام و فلسفهی جدید و محاجهی با شبهه افکنان وجود داشته باشند، ببینید چه اتفاق عظیمی در جامعه میافتد.
وقتی به وسیلهی همین مجموعه، هزاران #کتاب، #مجله و #مقاله های علمی #در_سطح_دنیا با #زبانهایمختلف منتشر شود، شما ببینید چه خورشید فروزانی از این نقطه ی عالم بر همهی فضای فکری جهان بشری پرتو خواهد افکند.
همهی این ها شدنی است؛ خیالات نیست. تصور نکنید اینها آرزوهای پوچ و توخالی است؛ نخیر، این ها واقعیت های دست یافتنی است؛ منتها باید دست دراز کرد، خود را به این واقعیت رساند و آن را گرفت؛
این کار همت میخواهد.
باید به طور جدی درس بخوانید - همان توصیهیی که من همیشه به جوانهای طلبه می کنم - علومی را که امروز در اختیار حوزههای علمیه است، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. انسان با سرهم بندی، محقق نمیشود. با برف انبار کردن، انسان فقیه و فیلسوف نمی شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روی هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید.
📙 شریعه شهود به کوشش استاد #خسروپناه، ص ۹۴ (بیانات رهبری با اساتید و طلاب حوزه آیت الله مجتهدی / ۲۱ خرداد ۸۳ )
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعجب استاد قرائتي از وضعيت زندگي و خانه روحانيونی که سال گذشته در حرم امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند،شادی روح بلندشان صلوات
۱۴ فروردین ۱۴۰۲
30.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | "راههای نفوذ شیطان در قوهی خیال"
🔸 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق
🆔 @KHAMENEI_QOM
۱۷ فروردین ۱۴۰۲
✨ انقلابی درس خوان
🍃درس نمیخواندیم. به خیال خودمان فکر میکردیم مبارزه کردن واجبتر است.
محمد نصیحتمان میکرد؛ میگفت:
«این چه حرفی است که افتاده در دهان شماها؟ یعنی چه که درس خواندن وقت مان را تلف میکند؟
باید هم درس بخوانید، هم مبارزهتان را ادامه دهید. آدم بیسواد که به درد انقلاب نمیخورد.»
📚کتاب یادگاران؛ جلد ۱۶؛ کتاب رهنمون، نویسنده: محمد رضاپور، خاطره شماره ۱۸
#سیره_شهدا
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
۱۷ فروردین ۱۴۰۲
۱۸ فروردین ۱۴۰۲
چرا حاضر می شویم حق را انکار کنیم.mp3
1.08M
🎙 آیتالله مصباح یزدی:
❓چرا حاضر میشویم حق را انکار کنیم؟
❇️ جوهر کفر دنیا پرستی است. آن چیزی که باعث میشود آدم حق را بشناسد و انکار کند چیزی نیست جز این که میخواهد دنبال لذتهای دنیایش برود.
👌 و الا چه دلیلی دارد وقتی حق را میشناسد، قبول نکند. میبیند خواستههایش تامین نمیشود پس حق را انکار میکند.
❗️ آنقدر این مسأله مهم است که خدای متعالی به انبیا وحی فرموده که از عالِمی که محبت دنیا دارد پرهیز کنید.
📖 عالِم است، زحمت کشیده، دهها سال علوم دین خوانده، تحقیق کرده، کتاب نوشته اما ته دلش دنیا را دوست دارد؛ خدا به پیغمبرهایش میفرماید از چنین کسی پرهیز کنید.
۱۳۹۲/۱۱/۲۳
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
📌رهبر انقلاب خطاب به علما و طلاب:
🔻اگر انبيا فقط احکام میگفتند، کسی با آنها دشمنی نمیکرد
#رهبر_انقلاب:
🔹انبيا كارشان مسئلهگويى فقط نبود. اگر انبيا فقط به اين اكتفا ميكردند كه حلال و حرامى را براى مردم بيان كنند، اينكه مشكلى وجود نداشت؛ كسى با اينها درنمىافتاد.
🔹در اين آيات شريفهاى كه اين قارى محترم با صوت خوش و با تجويد خوب در اينجا تلاوت كردند: « اَلَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسٰالاٰتِ اللّٰهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لاٰ يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّٰهَ » ؛ اين چه تبليغى است كه خشيت از مردم در او مندرج است كه انسان بايد از مردم نترسد در حال اين تبليغ؟
🔹اگر فقط بيان چند حكم شرعى بود كه ترس موردى نداشت كه خداى متعال تمجيد كند كه از مردم نميترسند؛ از غير خدا نميترسند.
🔹اين تجربههاى دشوارى كه انبياى الهى در طول عمر مبارك خودشان متحمّل شدند، براى كى بود؟ چهكار ميكردند؟ « وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قٰاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمٰا وَهَنُوا لِمٰا أَصٰابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَ مٰا ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكٰانُوا » ؛ چى بود اين رسالتى كه بايد برايش جنگيد؟ بايد جنود الله را براى او بسيج كرد، پيش برد؛ فقط گفتن چند جملهى حلال و حرام و گفتن چند مسئله است؟!
🔹انبيا براى اقامهى حق، براى اقامهى عدل، براى مبارزهى با ظلم، براى مبارزهى با فساد قيام كردند، براى شكستن طاغوتها قيام كردند. طاغوت آن بتى نيست كه به فلان ديوار يا در آن زمان به كعبه آويزان ميكردند؛ او كه چيزى نيست كه طغيان بخواهد بكند. طاغوت آن انسان طغيانگرى است كه به پشتوانهى آن بت، بت وجود خود را بر مردم تحميل ميكند.
🔹طاغوت، فرعون است؛ « إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلاٰ فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهٰا شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طٰائِفَةً مِنْهُمْ » ؛ اين، طاغوت است. با اينها جنگيدند، با اينها مبارزه كردند، جان خودشان را كف دست گذاشتند، در مقابل ظلم ساكت ننشستند، در مقابل زورگويى ساكت ننشستند، در مقابل اضلال مردم سكوت نكردند. انبيا، اينند.
🚩 بیانات در ديدار روحانيّون و طلّاب، ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
@andisheh_tahzib
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
بسیج 7.jpg
8.11M
⚠️ انقلابیان و پرهیز از افراط و تفریط
🔅از افراط و تفریط باید پرهیز کرد...
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
🎙توصیههای کوتاه #استاد_مؤیدی درباره ماه مبارک رمضان
🔹سفارش بزرگان است که دعای سحر را هیچ شبی فراموش نکنید.
🔸در این ماه مبارک رمضان، انشاءالله آیات قرآن را یک دوره تلاوت کنیم.
🔹این کار را بکن تا ماه مبارک، سایهاش را روی سرت بیندازد.
🔸تا اینجوری هستی ولو هیچ کاری هم انجام ندهی، لحظهلحظهات نور است.
🔹در این ماه لااقل یک دوره تلاوت آیات قرآن را داشته باشیم
🔸اولین توصیه در ماه رمضان: بهترین عمل
🔹دومین توصیه در ماه رمضان: محاسبهی یک عمر و تصمیم بر جبران گناهان
🔸یک دوره ختم قرآن داشته باشیم و ثوابش را هدیه کنیم به ...
#ماه_رمضان
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
🌷امام خامنهای (حفظه الله تعالی) :
«خداوند إن شاء اللّه #تلبس به اين لباس مقدس و تعمم به تيجان الملائكه را بر شما عزيزان مبارك بفرمايد. برادران عزيزى كه معمم شدند، از اين لحظه بهطور رسمى مسئوليتشان مضاعف مىشود.
در نظام اسلامى همه مسئولند؛ «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه»؛ ليكن بعضى از موقعيتهاى اجتماعى، مسئوليتهاى مضاعفى دارد؛ و لباس ما از جملهى آن موقعيتهايى است كه از چند جهت مسئوليتش مضاعف است:
1️⃣ اولًا چون لباس علم است و عالم از ديگران مسئولتر است؛ بخصوص علم دين است، كه اذاعهى علم دين و بيان حقايق الهى، شغل انبياى عظام پروردگار است.
2️⃣ ثانياً چون مردم معتقدند كه در ملبسان به اين لباس، معنويت و تقوا و ورعى هست. مردمى كه در امور مادّى و معنويشان با احتياط برخورد مىكنند، به يك روحانى كه مىرسند، احساس اعتماد مىكنند. با اين لباس هرجا باشيد، مردم به شما احترام و سلام مىكنند؛ وقت نماز بشود، اگر بخواهند از بين خودشان يك نفر را به امامت بگمارند، شما را خواهند گمارد؛ اينها حاكى از اعتماد دينى مردم به اين لباس است؛ اين خود به طور اضافه مسئوليتى را بر دوش ما بار مىكند. ما بايد كارى كنيم كه مشمول آن رواياتى نباشيم كه هركس باطن او از ظاهرش كمتر بود، «فهو ملعون».
3️⃣ مسئوليت سوم اين است كه امروز در نظام سياسى كشور، روحانيت نقش دارد چون نظام، نظام دينى است و اين نقش در شكلهاى مختلف مشاهده مىشود؛ از حضور در دستگاهى براى اقامهى نماز جماعت يا بيان احكام دين بگيريد، تا زمامدارى جامعه. كارهاى دينى و مسئوليتهايى كه متوقف به معرفت دينى است؛ حتّى خيلى از آنهايى هم كه متوقف به معرفت دينى نيست، به روحانيون محول مىشود؛ اينها مسئوليتهاى شماست. شما اگر معمم هم نبوديد، البته مسئوليت داشتيد. اگر كسى عالم دين باشد و معمم نباشد، البته مسئوليت دارد؛ اما اگر معمم باشد، اين مسئوليت مضاعف است؛ حواستان را جمع كنيد.»
🎙بیانات در مراسم #عمامه_گذارى گروهى از طلاب و اهداى جوايز به طلاب نمونهى حوزهى علميهى قم، در خجسته سالروز ميلاد حضرت مهدى (عجّل الله تعالى فرجه)؛ 30 بهمن 1370
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
۲۱ فروردین ۱۴۰۲
استاداعوانی صحیفه سه شنبه ۱۵فروردین۱۴۰۲جلسه اول.mp3
11.19M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#صحیفه_سجادیه
💠 صوت های جلسه
(چرایی مطالعه صحیفه سجادیه
خاطره علامه مجلسی
عنایت امام زمان)
استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی
🔹جلسه اول سه شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
۲۱ فروردین ۱۴۰۲