eitaa logo
راه و رسم طلبگی
75 دنبال‌کننده
141 عکس
73 ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سلسله مباحث «اخلاق انقلابی»، جناب استاد فلاح، جلسه ششم، 7 رمضان 1444.MP3
24.32M
🎧 🔰 سلسله مباحث «» 🔸 جلسه ششم ⏱ ۷ رمضان ۱۴۴۴ / ۹ فروردین ۱۴٠۲ 📔پای درس —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا تحصیل در حوزه ظاهرا است؟ ♻️حوزه، اهل میخواهد... 🎙حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
05GHAEMI.mp3
15.95M
💠 میثاق طلبگی 🔰 اخلاق و آداب طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قائمی ▫️ جلسه پنجم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💢 حوض را جرم كش زدی؟ جناب علامه از مرحوم نقل می کند كه می‌فرمودند حوض را جرم كش زدی؟ گاهی مشاهده می كنی آب حوض صاف است ولی بو می دهد. اين برای آن است كه گوشه و كنار حوض هنوز آشغال است و آب را بودار می كند و اين آقا كه جرم كش انداخته آن كنار زاويه را نگرفت. آب صاف است ولی بو می دهد، چون درست آن زاويه ها را جرم كش نگرفته. آن زاويه نمی گذارد آب بی بو باشد. انسان نماز می خواند. روزه هم گرفته خلوتی هم دارد ولی می بينی به وقتش بو می دهد، چون روحش را خوب تطهير نكرده. شيخ می فرمايد علاوه بر رفض كه ترك كردن است نفض هم بكنيد. يعنی فرش را بتكانيد. تنها رويش را جارو زدن كافی نيست. جارو كشيدن رفض است تكان دادن نفض. سعدی حجاب نيست، تو آيينه پاك دار زنگار خورده چون بنمايد جمال دوست!؟
💢 با برف‌انبار کردن کسی فیلسوف و فقیه نمی‌شود 💢 از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید 💎 چه اتفاق عظیمی می‌افتد؟! انقلاب: وقتی در جامعه‌ی ما صدها نفر شخصیت دارای دانش دین و مسلطِ بر منطق و استدلال دینی، در فلسفه و کلام و فلسفه‌ی جدید و محاجه‌ی با شبهه افکنان وجود داشته باشند، ببینید چه اتفاق عظیمی در جامعه می‌افتد. وقتی به وسیله‌ی همین مجموعه، هزاران ، و های علمی با منتشر شود، شما ببینید چه خورشید فروزانی از این نقطه ی عالم بر همه‌ی فضای فکری جهان بشری پرتو خواهد افکند. همه‌ی این ها شدنی است؛ خیالات نیست. تصور نکنید این‌ها آرزوهای پوچ و توخالی است؛ نخیر، این ها واقعیت های دست یافتنی است؛ منتها باید دست دراز کرد، خود را به این واقعیت رساند و آن را گرفت؛ این کار همت می‌خواهد. باید به طور جدی درس بخوانید - همان توصیه‌یی که من همیشه به جوان‌های طلبه می کنم - علومی را که امروز در اختیار حوزه‌های علمیه است، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. انسان با سرهم بندی، محقق نمی‌شود. با برف انبار کردن، انسان فقیه و فیلسوف نمی شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روی هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید. 📙 شریعه شهود به کوشش استاد ، ص ۹۴ (بیانات رهبری با اساتید و طلاب حوزه آیت الله مجتهدی / ۲۱ خرداد ۸۳ ) ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعجب استاد قرائتي از وضعيت زندگي و خانه روحانيونی که سال گذشته در حرم امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند،شادی روح بلندشان صلوات
30.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | "راه‌های نفوذ شیطان در قوه‌ی خیال" 🔸 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق 🆔 @KHAMENEI_QOM
✨ انقلابی درس خوان 🍃درس نمی‌خواندیم. به خیال خودمان فکر می‌کردیم مبارزه کردن واجب‌تر است. محمد نصیحتمان می‌کرد؛ می‌گفت: «این چه حرفی است که افتاده در دهان شماها؟ یعنی چه که درس خواندن وقت مان را تلف می‌کند؟ باید هم درس بخوانید، هم مبارزه‌تان را ادامه دهید. آدم بی‌سواد که به درد انقلاب نمی‌خورد.» 📚کتاب یادگاران؛ جلد ۱۶؛ کتاب رهنمون، نویسنده: محمد رضاپور، خاطره شماره ۱۸ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
چرا حاضر می شویم حق را انکار کنیم.mp3
1.08M
🎙 آیت‌الله مصباح یزدی: ❓چرا حاضر می‌شویم حق را انکار کنیم؟ ❇️ جوهر کفر دنیا پرستی است. آن چیزی که باعث می‌شود آدم حق را بشناسد و انکار کند چیزی نیست جز این که می‌خواهد دنبال لذت‌های دنیایش برود. 👌 و الا چه دلیلی دارد وقتی حق را می‌شناسد، قبول نکند. می‌بیند خواسته‌هایش تامین نمی‌شود پس حق را انکار می‌کند. ❗️ آنقدر این مسأله مهم است که خدای متعالی به انبیا وحی فرموده که از عالِمی که محبت دنیا دارد پرهیز کنید. 📖 عالِم است، زحمت کشیده، ده‌ها سال علوم دین خوانده، تحقیق کرده، کتاب نوشته اما ته دلش دنیا را دوست دارد؛ خدا به پیغمبر‌هایش می‌فرماید از چنین کسی پرهیز کنید. ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
📌رهبر انقلاب خطاب به علما و طلاب: 🔻اگر انبيا فقط احکام می‌گفتند، کسی با آنها دشمنی نمی‌کرد : 🔹انبيا كارشان مسئله‌گويى فقط نبود. اگر انبيا فقط به اين اكتفا ميكردند كه حلال و حرامى را براى مردم بيان كنند، اينكه مشكلى وجود نداشت؛ كسى با اينها درنمى‌افتاد. 🔹در اين آيات شريفه‌اى كه اين قارى محترم با صوت خوش و با تجويد خوب در اينجا تلاوت كردند: « اَلَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسٰالاٰتِ اللّٰهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لاٰ يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّٰهَ‌ » ؛ اين چه تبليغى است كه خشيت از مردم در او مندرج است كه انسان بايد از مردم نترسد در حال اين تبليغ؟ 🔹اگر فقط بيان چند حكم شرعى بود كه ترس موردى نداشت كه خداى متعال تمجيد كند كه از مردم نميترسند؛ از غير خدا نميترسند. 🔹اين تجربه‌هاى دشوارى كه انبياى الهى در طول عمر مبارك خودشان متحمّل شدند، براى كى بود؟ چه‌كار ميكردند؟ « وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قٰاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمٰا وَهَنُوا لِمٰا أَصٰابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَ مٰا ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكٰانُوا » ؛ چى بود اين رسالتى كه بايد برايش جنگيد؟ بايد جنود الله را براى او بسيج كرد، پيش برد؛ فقط گفتن چند جمله‌ى حلال و حرام و گفتن چند مسئله است‌؟! 🔹انبيا براى اقامه‌ى حق، براى اقامه‌ى عدل، براى مبارزه‌ى با ظلم، براى مبارزه‌ى با فساد قيام كردند، براى شكستن طاغوتها قيام كردند. طاغوت آن بتى نيست كه به فلان ديوار يا در آن زمان به كعبه آويزان ميكردند؛ او كه چيزى نيست كه طغيان بخواهد بكند. طاغوت آن انسان طغيانگرى است كه به پشتوانه‌ى آن بت، بت وجود خود را بر مردم تحميل ميكند. 🔹طاغوت، فرعون است؛ « إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلاٰ فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهٰا شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طٰائِفَةً مِنْهُمْ‌ » ؛ اين، طاغوت است. با اينها جنگيدند، با اينها مبارزه كردند، جان خودشان را كف دست گذاشتند، در مقابل ظلم ساكت ننشستند، در مقابل زورگويى ساكت ننشستند، در مقابل اضلال مردم سكوت نكردند. انبيا، اينند. 🚩 بیانات در ديدار روحانيّون و طلّاب، ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ @andisheh_tahzib
بسیج 7.jpg
8.11M
⚠️ انقلابیان و پرهیز از افراط و تفریط 🔅از افراط و تفریط باید پرهیز کرد... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) : «خداوند إن شاء اللّه به اين لباس مقدس و تعمم به تيجان الملائكه را بر شما عزيزان مبارك بفرمايد. برادران عزيزى كه معمم شدند، از اين لحظه به‌طور رسمى مسئوليتشان مضاعف مى‌شود. در نظام اسلامى همه مسئولند؛ «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه»؛ ليكن بعضى از موقعيتهاى اجتماعى، مسئوليتهاى مضاعفى دارد؛ و لباس ما از جمله‌ى آن موقعيتهايى است كه از چند جهت مسئوليتش مضاعف است: 1️⃣ اولًا چون لباس علم است و عالم از ديگران مسئول‌تر است؛ بخصوص علم دين است، كه اذاعه‌ى علم دين و بيان حقايق الهى، شغل انبياى عظام پروردگار است. 2️⃣ ثانياً چون مردم معتقدند كه در ملبسان به اين لباس، معنويت و تقوا و ورعى هست. مردمى كه در امور مادّى و معنويشان با احتياط برخورد مى‌كنند، به يك روحانى كه مى‌رسند، احساس اعتماد مى‌كنند. با اين لباس هرجا باشيد، مردم به شما احترام و سلام مى‌كنند؛ وقت نماز بشود، اگر بخواهند از بين خودشان يك نفر را به امامت بگمارند، شما را خواهند گمارد؛ اين‌ها حاكى از اعتماد دينى مردم به اين لباس است؛ اين خود به طور اضافه مسئوليتى را بر دوش ما بار مى‌كند. ما بايد كارى كنيم كه مشمول آن رواياتى نباشيم كه هركس باطن او از ظاهرش كمتر بود، «فهو ملعون». 3️⃣ مسئوليت سوم اين است كه امروز در نظام سياسى كشور، روحانيت نقش دارد چون نظام، نظام دينى است و اين نقش در شكلهاى مختلف مشاهده مى‌شود؛ از حضور در دستگاهى براى اقامه‌ى نماز جماعت يا بيان احكام دين بگيريد، تا زمامدارى جامعه. كارهاى دينى و مسئوليتهايى كه متوقف به معرفت دينى است؛ حتّى خيلى از آن‌هايى هم كه متوقف به معرفت دينى نيست، به روحانيون محول مى‌شود؛ اين‌ها مسئوليتهاى شماست. شما اگر معمم هم نبوديد، البته مسئوليت داشتيد. اگر كسى عالم دين باشد و معمم نباشد، البته مسئوليت دارد؛ اما اگر معمم باشد، اين مسئوليت مضاعف است؛ حواستان را جمع كنيد.» 🎙بیانات در مراسم گروهى از طلاب و اهداى جوايز به طلاب نمونه‌ى حوزه‌ى علميه‌ى قم، در خجسته سالروز ميلاد حضرت مهدى (عجّل الله تعالى فرجه)؛ 30 بهمن 1370 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
استاداعوانی صحیفه سه شنبه ۱۵فروردین۱۴۰۲جلسه اول.mp3
11.19M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 صوت های جلسه (چرایی مطالعه صحیفه سجادیه خاطره علامه مجلسی عنایت امام زمان) استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 🔹جلسه اول سه شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
استاد اعوانی جلسه دوم تبیین جایگاه صحیفه سجادیه بخش دوم.m4a
34.75M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 صوت های جلسه (چگونه صحیفه سجادیه بخوانیم) استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 🔹جلسه دوم بخش اول و دوم چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
استاداعوانی شنبه ۱۹فروردین جلسه سوم.mp3
14.14M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 صوت های جلسه (چگونه صحیفه سجادیه بخوانیم) استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 🔹جلسه سوم شنبه۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
استاداعوانی یکشنبه ۲۰فروردین جلسه چهارم.mp3
14.7M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 صوت های جلسه (چگونه صحیفه سجادیه بخوانیم) استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 🔹جلسه چهارم یک شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
استاداعوانی دوشنبه ۲۱فروردین جلسه پنجم.mp3
23.98M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 صوت های جلسه (چگونه صحیفه سجادیه بخوانیم) استاد حجت الاسلام والمسلمین اعوانی 🔹جلسه پنجم دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
زي طلبگي
هدایت شده از ندای تهذیب
🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 📚 جهت دسترسی به کتب ✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در کانال ، نام کتاب را لمس کنید🔻🔻🔻 📕 «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی» 📔 «معادله الزام و اختیار در تربیت» 📘 «جمع‌سپاری و مردمی‌سازی تربیت» 📙 «مهارت های مدیریت تحصیل» 📔 «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 📙 «ظرفیت‌های تربیتی مدرسه علمیه مطلوب» 📗 «مدیریت خشم در خانه» 📘 «بر بال فرشتگان» 📔 «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه» 📗 «فرازها و فرودها» 📘 «نماز در سیره علما» 📙 «مدیریت تحصیلی» 📔 «سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی» 📗 «لباس روحانیت در نبرد نمادها» 📙 «سیر مطالعاتی تاریخ اسلام» 📘 «فرهنگ حجره نشینی» 📗 «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» 📔 «همسران همراه» 📘 «مهر و اقتدار در خانواده» 📗 «الگوی اخلاقی طلبه مطلوب» 📔 «از تفاوت تا تفاهم» 📘 «میثاق طلبگی» - دفتر اول 📔 «میثاق طلبگی» - دفتر دوم 📗 «میثاق طلبگی» - دفتر سوم 📙 «لباس روحانیت؛ چراها و بایدها» 📗راه و رسم طلبگی، دفتر اول: ارزش و افتخارات طلبه 📒راه و رسم طلبگی، دفتر دوم: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی 📕راه و رسم طلبگی، دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
1_4247171185_2023_04_18_05_32_12_094.mp3
1.56M
🎙استاد میرباقری: شبانه روز از شب شروع می‌شود باید برنامه ریزی را از شب آغاز کرد و گرنه شبِ ما تابع اشتغالات روز می‌شود. پ.ن: استاد میرباقری در جای دیگری می‌فرمودند که اصلاح خواب از اهم امور در اصلاح سبک زندگی خصوصا برای فعالان مؤمن انقلابی است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
13981119000708_Test_NewPhotoFree-۱.jpg
7.78M
🔹«حوزه مطلوب» از منظر امام خمینی(ره)/ مرارت‌‌هایی از جنس جهاد در راه خدا 🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت 🆔 https://eitaa.com/joinchat/414449849C8f315b0445
💠 مرحوم آیة الله گلپایگانی، کرار این جمله را از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل می کردند، که: ✔️ بر طلاب لازم است در هفته، دو شب به رساله های عملیه رجوع کنند. 📚 قبلا که به حجره‌های طلاب مراجعه میشد، در هر حجره‌ای عروة الوثقی، تحریر و رساله‌های عملیه وجود داشت و آقایان مراجعه می‌کردند، 📑 اما حال، حجرات پر است از انواع مجله ها و روزنامه ها که به هیچ وجه، به درد کمال نفس نمی‌خورد و اگر این روزنامه‌ها خوانده شود یا نشود، كمال نفس کم یا زیاد نمی‌شود. 📍 اما احکام خدا را باید یاد گرفت. مسائل مورد ابتلا در هر صورت باید فرا گرفته شود. 💡 این موضوع در واجبات و مستحبات اهمیت دارد؛ حتی در مکروهات و مباحات هم باید بدانیم که این مباح است یا نه. 👌 حضرت امام رحمه الله می‌فرماید: انسان باید تمام مسائل حرکات و سکنات خود را بداند؛ ✅ مثلا این عملی که انجام می‌دهد، یا جایی که می‌رود و یا چیزی را تماشا می‌کند، جایز است یا خیر. 🔹 در این زمینه، نکات زیادی هست که به نحو اجمال بیان می‌شود. 📗 کتاب رسم پارسایی، درسهای اخلاق حضرت آية الله اشتهاردی (رحمة الله علیه)، ص۱۲۵ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
ZKR-JMI.mp3
3M
📌ذکر جمعی: «ذکر دسته‌جمعی موجب می‌شود که برکات و آثار ذکر بر دسته‌جمع نازل بشود. ذکر الله آثاری دارد که در قرآن به این آثار اشاره شده است: «اَلا بِذِکرِ اللَهِ تَطمَئِنُّ القُلوب‌» ... بنده یک وقتی در ذیل آیه‌ی شریفه‌ی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» عرض کردم که حتّی اعتصام بحبل‌الله هم جمیعاً باید باشد. این اجتماع در اسلام یک چیز عجیبی است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم، آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمع نازل می‌شود، بر جمع نازل می‌شود. در قرآن دارد: ‌«فَاِنَّ الذِّکرىٰ تَنفَعُ المُؤمِنین» این نفع، مال همه می‌شود.» (۵ مرداد ١۴٠١) @andisheh_tahzib