درس اخلاق استاد مویدی مهرماه 1402.mp3
18.12M
✅ جلسه اخلاق استاد مؤیدی در خانه طلاب جوان - مهر ۱۴۰۲
🔻 در مسیر معنویت و حیات ابدی و سیر الی الله، هرگز خود را ایمن از فریب نفس نبینیم؛ 2:00
🔻 همین که همت #کار_جهادی دارید خیلی خوب است. هر وقت که این را به یاد میآورید خدا را شکر کنید؛ 6:00
🔻 کلوا من الطیبات یعنی کوشش کنید وارداتتان طیب و پاک و پاکیزه باشد، از خوراکیها، شنیداریها و دیداریها؛ 7:50
🔻 خودمان را محور قرار ندهیم، بلکه الله محور باشد 11:25
🔻 کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم 16:07
🔻 همانطور که کار مورد رضایت حجت خداست و مهم، شیاطین نیز محکم با عِدّه و عُدّه بالای سر کار ایستادهاند، باید مراقب بود؛ 24:00
🔻 در گمنامی بیشترین ملکوت و احوال معنوی انسان بیشتر میدان میگیرد 26:20
#درس_اخلاق
#استاد_مؤیدی
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
هدایت شده از معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
🌐 دینداری، حقیقتی معنوی، اجتماعی و تمدنی/لزوم تغییر نگرش به امور تهذیبی و توجه به معنای صحیح آن
🔊 معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فهم درست از معنای صحیح از تهذیب را امری ضروی خواند و بر لزوم توجه بیشتر مسئولان و اهالی رسانه به معنویت و تقوا تأکید کرد.
ادامه در 👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3056
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
Episode0Project_80.mp3
11.84M
✳️ "کی، چی، چرا ؟" ✳️
🎧 فصل اول | قسمت صفر
1️⃣ ما کی هستیم ؟
2️⃣ چی میخوایم بگیم ؟
3️⃣ چرا میخوایم بگیم ؟
♨️ آنچه خواهید شنید:
📍توی این قسمت با خود ما و زاویه نگاه ما به طلبگی آشنا میشید.
📍دلیل اصلی که باعث شد این پادکست رو راه بندازیم رو بهتون میگیم.
📍همچنین در مورد موضوعاتی که میخوایم توی این فصل بهش بپردازیم، حرف میزنیم.
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
S1E1_Final_80.mp3
17.23M
✳️ " دَردمون چیه ؟ " ✳️
🎧 فصل اول | قسمت اول
1️⃣ چرا ما طلبه ها نمیتونیم خودمون رو توضیح بدیم ؟
2️⃣ توصیف نشانه های مشکلات هویتی در زندگی ما طلبه ها
3️⃣ چی شد که دین از سیاست جدا شد و نهاد دین دچار بحران هویت شد ؟
♨️ آنچه خواهید شنید:
📍توی این قسمت تو زندگی طلبگیمون سرک میکشیم و به بعضی از نشونه های مشکل هویت طلبگی میپردازیم.
📍یه کم هم در مورد جایگاه طلبه در جامعه حرف میزنیم.
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب #هویت_طلبگی
#تحجر #حوزه_علمیه #حوزه #روحانیت
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
HojrePodcast_S1E2_64.mp3
15.3M
✳️ " نگاهت به کیه ؟ " ✳️
🎧 فصل اول | قسمت دوم
1️⃣ ما چه تصوری از مجموعه رفتارهای پیامبر اکرم و اهل بیت داریم ؟
2️⃣ اگر اهل بیت کاری به سیاست و حکومت نداشتند، چرا همه ی آنها شهید شدند ؟
3️⃣ چرا حوزه علمیه، حل مشکلات و مسائل نظام دینی را وظیفه ی خود نمیداند ؟
♨️ آنچه خواهید شنید:
📍در این قسمت در مورد شناخت اشتباه ما از اهل بیت و مقداری هم در مورد چگونگی نفوذ فرهنگ جدایی دین از سیاست در فرهنگ عمومی حوزه هم گفتگو کردیم.
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب #هویت_طلبگی
#تحجر #حوزه_علمیه #حوزه #روحانیت
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ بالاخره ما طلبه ها توی جامعه چهکاره هستیم ؟
✍️ چرا نمیتونیم خودمون رو توضیح بدیم ؟
✍️ چرا و تا کی باید درس بخونیم ؟
✍️ کی بریم سراغ یه کار تخصصی ؟
✍️ چرا مردم اینقدر از ما انتظار دارن ؟
✳️ در این پادکست، بر روی مساله ی هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب تمرکز کرده ایم.
✋ به لطف خدا و حمایت های شما، تا اینجای کار رو اومدیم و انشالا ادامه خواهیم داد...
🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل میشوید:
0️⃣ فصل اول | قسمت صفرم | "کی، چی، چرا ؟ "
1️⃣ فصل اول | قسمت یکم | " دَردمون چیه ؟ "
2️⃣ فصل اول | قسمت دوم | " نگاهت به کیه ؟ "
3️⃣ فصل اول | قسمت سوم | " سرباز کی هستی ؟ "
4️⃣ فصل اول | قسمت چهارم | " نسبت من با مردم چیه ؟ "
5️⃣ فصل اول | قسمت پنجم | " از تَبار کی هَستی ؟ "
6️⃣ فصل اول | قسمت ششم | " این دوران رو میشناسی ؟ "
این مجموعه ادامه دارد...
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
SE1EP4_mixdown_96.mp3
19.73M
🎙 فصل اول | قسمت چهارم
✳️ نسبت من با مردم چیه ؟ ✳️
♨️ توی این قسمت در مورد نقش مردم و قدرت مردم در نظام اندیشه دینی، نسبت صحیح حوزه و طلبه با مردم حرف زدیم و در پایان هم به توصیف حوزه بدون مردم پرداختیم ‼️‼️
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
S1E5_96.mp3
20.61M
🎙 فصل اول | قسمت پنجم
✳️ از تَبار کی هَستی ؟ ✳️
♨️ در این قسمت در مورد وضعیت علما بعد از غیبت حضرت ولی عصر(عج) و دوران هایی که علما به عنوان رابط امام و مردم تا عصر حاضر طی کردن صحبت کردیم.
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
S1E6_80.mp3
16.01M
🎙 فصل اول | قسمت ششم
✳️ این دوران رو میشناسی ؟ ✳️
♨️ توضیح دادیم که دوران انقلاب اسلامی چه ویژگی هایی داره و تلاش کردیم هویت طلبگی در این دوران جدید را بازخوانی کنیم ‼️‼️
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
Shenoto
〰️〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
hojrePodcastS1E3_96.mp3
18.66M
🎙 فصل اول | قسمت سوم
✳️ " سرباز کی هستی ؟ " ✳️
♨️ توی این قسمت در مورد شغل طلبه و مفهوم رسالت طلبگی حرف زدیم و در ادامه به مُتعَلق این رسالت پرداختیم و گفتیم کی طلبه هست و کی طلبه نیست ‼️‼️‼️
ارتباط با پادکست حجره :
@HojrePodcast
در شنوتو با کیفیت بالا گوش کنید :
HojrePodcast
〰️〰️〰️〰️〰️
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
هدایت شده از معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 4
⏺ انسان بزرگ(قسمت سوم)
🔸اگر انسان آرمانی پیش رو نداشته باشد و تلاشهای خود را به سوی قلهای رفیع معطوف نگرداند، روزمرگی و غفلت او را به دنبال کردن امور نازل و درجه دو خواهد کشانید و سرمایهی عمر و جوانی، صرف دستیابی به کالای اندکی خواهد شد.
✨خدای بزرگ نیز امور متعالی و نگاه کردن به افقهای دوردست را دوست میدارد و تنگنظری یا اکتفا به امور پست و حقیر را نمیپسندد: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ مَعَالِيَ الْأُمُورِ وَ يَكْرَهُ سَفْسَافَهَا»
📚بسنده کردن به اهداف خرد و اکتفا به بهرههای معمولی و دم دستی، و خود را آماده اقدامات بزرگ ندیدن و شور حرکت عالی نداشتن، نشان از کوچکی شخصیت و پایین بودن قیمت انسان است. همانگونه که دلمشغولیهای بزرگ و در سر پروراندن همتهای عالی، نشان از عظمت شخصیت و علوّ قیمت او است. مردان کوچک، صاحب همت و آرزوهای کوچکاند، با دنیایی حقیر و تمنایی خرد؛ اما مردان پرقدرت و بزرگ، تمنایی بلند و همتی متعالی و بزرگ در سر میپرورند... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه مقاله "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/16
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🗞فهرست گزیده منتشر شده از کتاب «عمار انقلاب» در روزنامه کیهان
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
بخش پنچم
بخش ششم
بخش هفتم
بخش هشتم
بخش نهم
بخش دهم
بخش یازدهم
بخش دوازدهم
بخش سیزدهم
بخش چهاردهم
بخش پانزدهم
بخش شانزدهم
بخش هفدهم
بخش هجدهم
بخش نوزدهم
بخش بیستم
بخش بیست و یکم
بخش بیست و دوم
بخش بیست و سوم
بخش بیست و چهارم
بخش بیست و پنجم
بخش بیست و ششم
بخش بیست و هفتم
بخش بیست و هشتم
بخش بیست و نهم
بخش سیام
بخش سی و یکم
بخش سی و دوم
بخش سی و سوم
بخش سی و چهارم
بخش سی و پنجم
بخش سی و ششم
بخش سی و هفتم
بخش سی و هشتم
بخش سی و نهم
بخش چهلم
بخش چهل و یکم
بخش چهل و دوم
بخش چهل و سوم
بخش چهل و چهارم
بخش چهل و پنجم
بخش چهل و ششم
بخش چهل و هفتم
بخش چهل و هشتم
بخش چهل و نهم
بخش پنجاه
بخش پنجاه و یکم
بخش پنجاه و دوم
بخش پنجاه و سوم
بخش پنجاه و چهارم
بخش پنجاه و پنجم
بخش پنجاه و ششم
بخش پنجاه و هفتم
بخش پنجاه و هشتم
بخش پنجاه و نهم
بخش شصتم
بخش شصت و یکم
بخش شصت و دوم
بخش شصت و سوم
بخش شصت و چهارم
بخش شصت و پنجم
بخش شصت و ششم
بخش شصت و هفتم
بخش شصت و هشتم
بخش شصت و نهم
بخش هفتاد
بخش هفتاد و یکم
بخش هفتاد و دوم
بخش هفتاد و سوم
بخش هفتاد و چهارم
بخش هفتاد و پنجم
بخش هفتاد و ششم
بخش هفتاد و هفتم
بخش هفتاد و هشتم
بخش هفتاد و نهم
بخش هشتاد
بخش هشتاد و یکم
بخش هشتاد و دوم
بخش هشتاد و سوم
بخش هشتاد و چهارم
بخش هشتاد و پنجم
بخش هشتاد و ششم
بخش هشتاد و هفتم
بخش هشتاد و هشتم
بخش هشتاد و نهم
بخش نود
بخش نود و یکم
بخش نود و دوم
بخش نود و سوم
بخش نود و چهارم
بخش نود و پنجم
بخش نود و ششم
بخش نود و هفتم
بخش نود و هشتم
بخش نود و نهم
بخش صد
بخش صد و یکم
بخش صد و دوم
بخش صد و سوم
بخش صد و چهارم
بخش صد و پنجم
بخش صد و ششم
بخش صد و هفتم
#عمار_انقلاب
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلبه ها!...💔
@ViraNet_org👨🏻💻
꧁با ویرا هوشمند باش꧂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری
⚠️ درمان تزلزل
➕هر هفته یک #نکته_اخلاقی از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
📥دریافت سایر کیفیت ها👇
http://emam.com/posts/view/28929
✅ @EMAM_COM
1_1276221712.mp3
3.55M
بیداری بین الطلوعین وارتباطش با رزق و روزی
استاد امینی خواه
1390.07.20 .mp3
11.63M
👆🏻
⭕️ منشأ انحراف انسانها، یک رفتار نادرست است!
📌 رفتار زشت، کم کم اعتقادات انسان را از بین میبرد!
⭕️تنها چیزی که اثر دارد، فعالیت مثبت و تربیت اخلاقی است...
🎙صحبتهای علامه مصباح یزدی (ره) در افتتاحیه موسسه اخلاق و تربیت قم
🌀 چقدر کلمه کلمه این سخنان، دقیق و درسآموز است. به نظرم با این سخنرانی میتوان مسیر آینده زندگیمان را مشخص نمود...
💎#مرجع_اطلاع_رسانی: ↪️
🔻رویدادها و عملیات های تبیینی فرهنگی هنری
🔻عملیات روانی و رسانه ای
https://eitaa.com/roshanayazd
🔴نصیحت رهبر انقلاب به دختر حاج قاسم
🔹 در ابتدای دیدار خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبر انقلاب زینب سلیمانی (فرزند شهید سلیمانی) گزارشی از کارهای فرهنگی و هنری انجام گرفته بیان کرده و از حضرت آیتالله خامنهای درخواست میکند که برایش نصیحتی داشته باشند.
🔹 رهبر انقلاب در بخشی از سخنانشان در پاسخ به این درخواست میفرمایند: « حالا این خانم گفتند به ما یک نصیحتی بکنید؛ خیلی خب، همین نصیحت: در کارهایتان اخلاص داشته باشید؛ یعنی نگذارید شائبه منیّت در انگیزههای شما و در کارهای شما دخالت کند؛ اخلاص یعنی فقط برای خدا [کار کردن]. آنجایی که میبینید شائبه منیّت است، پس بکشید؛ یعنی انسان کار را ترک کند، بهتر از این است که کار را برای دیده شدن انجام بدهد. این یک نکته است؛ نکته اخلاص در ایشان.»
🌀 شهادت اتفاقی نیست؛ مخصوصا شهادت در روز ولادت حضرت زهرا و در آغوش حاج قاسم
📝 به یاد طلبه شهید علیرضا محمدیپور
🔸 ده سال بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد و داغ یتیمی را چشید؛ آخرین فرزند خانواده و تکپسر بود؛ از همان موقع مردی بود برای خودش و دربست در خدمت مادرش بود؛
✅ مهمترین شرط ازدواجش این بود که دختری که قرار است با او ازدواج کند بپذیرد مادرش هم باید با آنها زندگی کند.
✅ انقلابی بود و عاشق امامین انقلاب.
در فضای دروس طلبگی هم از طلاب بسیار درسخوان و با همت بود؛ عاشق طلبگی بود و شدیدا اهل رعایت مسائل اخلاقی.
مطالعات جنبی در فضای شهدا و شهادت هم زیاد داشت.
🔺 بسیار با شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده عجین بود و انس داشت؛ برای همین خیلی پیگیر کتب و شرح حال این شهید بود.
🔻 کار فرهنگی یکی از مساجد را به عهده گرفت و با وسع محدودی که در اختیار داشت، قفسه کتابخانهای برای این کار در مسجد قرار داد. کتابخانهای که بوی شهدا از آن استشمام میشد.
♨️ همین عید غدیر عروسیاش بود و دختری در راه داشتند به نام #زینب...
💠 و دیروز علیرضا سبکبال همچون الگوی شهیدش مصطفی صدرزاده پر کشید تا ملاقات خدا؛ میهمان حضرت زهرا شد در روز ولادت حضرتش در جوار مرقد پرنور حاج قاسم سلیمانی...
به فاتحه و صلواتی یاد کنیم از این شهید جوان روحانی ۲۴ ساله...
#شهدای_روحانیت
#جنایت_کرمان
#شهید_محمدی_پور
https://eitaa.com/talabeqi
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋 فراموش نکنیم که ما صاحب داریم و اگر در هر کاری، یک رابطه قلبی با ایشان برقرار کنیم عنایت ایشان شامل حال ما می شود و موفق و پیروز می شویم.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنای من ینتظر از منظر رهبر معظم انقلاب
من ینتظر به معنای صرفاً انتظار برای شهادت نیست؛ البته همه باید آرزوی شهادت داشته باشند اما هدف شهادت نیست بلکه شهادت هدیه الهی است. من ینتظر یعنی منتظر انجام یک ماموریت جدید هستند.
رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی):
«همه باید آماده باشید. در هرجایی که هستید، باید آمادهی خدمتگزاری باشید؛ «و منهم من ینتظر». «ینتظر» یعنی چه؟ یعنی منتظر مردنند؟ نه، یعنی منتظر انجام وظیفهاند؛ کجا وظیفه آنها را صدا خواهد زد، تا آنجا حاضر باشند. ما باید منتظر انجام وظیفه باشیم. هرچه که تکلیف الهی ما ایجاب کرد، بخواهیم آن را انجام بدهیم. این، ما را پیروز خواهد کرد و به موفقیت بزرگ خواهد رساند.»
(بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه ۱۳۷۰/۶/۲۷)
#سعید_صلح_میرزایی
#شهادت
#جهاد
https://eitaa.com/hamim1/1215
@hamim1
دستورات آیت الله قاضی در ماه های رجب و شعبان بانوان و آقایان
هان! ای برادران عزیز و گرامیم؛ آگاه باشید! متوجّه و هشیار باشید که ما در قرقگاه زمانی (ماه های رجب، شعبان و رمضان) داخل شده ایم!
و همان گونه که در زمین های حرم باید از محرّمات اجتناب نمود و ارتکاب یک سلسله اعمالی که در جایی جرم نیست، امّا در حرم جرم محسوب می شود، در این ماه ها هم که قرقگاه زمانی محسوب می شوند، چنین است و باید با هشیاری و مواظبت در آن وارد شد و به همان نحو که در قرقگاه مکانی که حرم است
آیت الحق مرحوم حاج میرزا علی قاضی طباطبائی درباره ماه های رجب، شعبان و رمضان فرمود:
هان! ای برادران عزیز و گرامیم؛ آگاه باشید! متوجّه و هشیار باشید که ما در قرقگاه زمانی (ماه های رجب، شعبان و رمضان) داخل شده ایم!
و همان گونه که در زمین های حرم باید از محرّمات اجتناب نمود و ارتکاب یک سلسله اعمالی که در جایی جرم نیست، امّا در حرم جرم محسوب می شود، در این ماه ها هم که قرقگاه زمانی محسوب می شوند، چنین است و باید با هشیاری و مواظبت در آن وارد شد و به همان نحو که در قرقگاه مکانی که حرم است، انسان به کعبه نزدیک می شود، در این ماه ها هم که قرقگاه زمانی است، انسان به مقام قرب خداوند می رسد. پس چقدر نعمت های پروردگار بر ما بزرگ و تمام است؟! و او هرگونه نعمتی را بر ما تمام نموده است.
پس حال که چنین است، قبل از هر چیز، آنچه که بر ما واجب و لازم می باشد، توبه ایست که دارای شرایط لازم و نمازهای معلومه است1 و پس از توبه، واجب ترین چیز بر ما، پرهیز از گناهان صغیره و کبیره است تا جایی که توان و قدرت و استطاعت داریم!.
پس به راستی، هر کسی که در صدد متذکّر شدن به ذکر حقّ و در مقام خشیّت از ذات اقدس حضرت حقّ متعال بوده باشد، می تواند از راه مراقبه و محاسبه و معاتبه و معاقبه متذکّر گردد!.
پس از این مرحله، با دل های خود، به خداوند رو آورده، بیماری های گناهانتان را معالجه و مداوا نمائید و به وسیلۀ استغفار، بزرگی و سنگینی عیوب خود را کاهش دهید و بپرهیزید از اینکه حریم الهی را بشکنید و پرده های حجاب را بالا زده، حرمت حرم را هتک نمائید!
زیرا به راستی چنین شخصی در نظام تکوین بی آبرو و مهتوک است؛ گرچه خداوند کریم از روی کرمش، به حسب ظاهر، آبروی او را حفظ نماید و همین جزای اوست و نیازی به مجازات پروردگار ندارد!.
و امّا دستورالعمل این سه ماه:
بر شما باد به اینکه نمازهای فریضۀ خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید و اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت آن را به جا بیاورید؛
و امّا در مورد نافلۀ شب، به خصوص باید بدانید که: انجام دادن آن در نظر مؤمنان و سالکان حضرت معبود، از واجبات است و هیچ چاره ای جز به جا آوردن آن نیست؛
بر شما باد به قرائت قرآن کریم در نافله های شب! که انسان را حرکت داده، سیر او را سریع می نماید و برای او بسیار مفید است. پس تا می توانید در شب ها قرائت قرآن کنید، زیرا قرائت قرآن شراب مؤمنان است؛
بر شما باد به انجام دادن اوراد و أذکاری که هر یک از شما به عنوان دستور در دست دارید و بر شما باد به مداومت سجدۀ یونسیّه و گفتن ذکر یونسیّه: «لا إلهَ إلا أنتَ سُبحانکَ إنی کُنْتُ مِن الظالمین7» در سجده از پانصد تا هزار مرتبه؛
بر شما باد به زیارت مشهد اعظم، که مراد همان حرم مطهّر امیرمؤمنان(ع) و قبر نورانی آن بزرگوار است و نیز سایر مشاهد مشرّفۀ اهل بیت(ع) و مساجد معظّمه، مانند: «مسجد الحرام»، «مسجدالنّبی»، «مسجد کوفه»، «مسجد سهله» و به طور کلّی هر مسجدی از مساجد؛ زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا!
6.هیچ گاه پس از نمازهای واجب خود، تسبیحات حضرت صدّیقه(س) را ترک ننمایید؛ زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کبیر» شمرده شده است؛
7.یکی از وظایف مهم و لازم برای سالک إلی الله، دعا برای فرج حضرت حجّت(عج) در قنوت «وَتْر» است. بلکه باید در هر روز و در همۀ اوقات و همۀ دعاها، برای فرج آن بزرگوار دعا نمود؛
8.یکی دیگر از وظایف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه، معروف به «جامعۀ کبیره» در روز جمعه است؛
لازم است که قرائت قرآن حتماً کمتر از یک جزء نباشد؛
تا می توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید؛ زیرا به راستی آنها برادرانی هستند واقعی که در تمام مسیر، همراه انسانند و با رفاقت خویش، آدمی را از تنگناها و عقبات نفس عبور می دهند!؛
به زیارت اهل قبور ملتزم باشید؛ ولی نه به صورت مداوم و همه روزه (مثلاً در هفته، یک روز انجام بگیرد) و نباید زیارت قبور در شب واقع گردد.
🧕 @Gildik ™
نهج البلاغه
حکمت 73 - ضرورت خودسازى رهبران و مديران
وَ قَالَ عليهالسلام مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ
و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه خود را رهبر مردم قرار داد، بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد، خود را بسازد، و پيش از آن كه به گفتار تربيت كند، با كردار تعليم دهد
وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ اَلنَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ
زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند سزاوارتر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد.
کانال راه و رسم طلبگی
https://eitaa.com/talabeqi
هوالهادی
#تهذیب_طلبه
🔹 کتابی که باید دقیقتر از مکاسب و کفایه مطالعه کرد
#آیتالله_مشکینی:
گاهی با خودت خلوت کرده و کتاب نفس خود را باز کن و دقیق تر از مطالبِ مشکلِ مکاسب و کفایه، آن را مطالعه کن
یک وقت می بینی سر تا پا غلط است.
به راحتی دروغ گفته می شود!
هر حرفی را می زنی!
هر غذایی را می خوری!
به هر خانه ای که دعوتت کردند می روی! وقتی بیدار میشوی، میبینی عجب نفس بدی تربیت کرده ای!
📚 مجله مبلغان، شماره ۱۰۷، ص ۶۴.
#روش_تحصیل_حوزه
#سلوک #مراقبه
https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیکل این بچه به کل حکام بی غیرت عرب می ارزه…
بهش میگه بگو من اسراییلی هستم تا بهت گوشت بدم، با اینکه گرسنه است ،ظرف غذا رو میذاره و میره…
راه و رسم طلبگی
https://eitaa.com/talabeqi
هدایت شده از ندای تهذیب
امام خامنه ای:
❗️اگر جوان ما ظاهراً و سنّاً جوان، ولی روحیتاً پیر و بینشاط و بیحوصله و بیابتکار و ناامید باشد، بسیار چیز بدی است.
🌱طلبه باید منشأ #امید و #شور و #نشاط و #تحرک باشد.
🔰اگر اینطور شد، آن وقت طلبه، در صفوف مقدم مسائل انقلاب هم شرکت میکند. شرط اصلی صلاح حوزه، این است.
⚠️اگر حوزه کارش به آنجا برسد که طلبه نسبت به مسائل انقلاب، احساس بیتفاوتی کند، خطر بزرگی است و نباید بگذارید چنین شود.
📍یکی از مهمترین وظایف هر مجموعهی مسؤولی در حوزهی علمیهی قم و بقیهی حوزههای علمیه، این است.
🗓بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزهی علمیهی قم-۱۳۶۹/۱۱/۰۴
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib