#تبرک_صحابه_به_موی_سر_پیامبر
صلي الله عليه وآله
روایتى را انس بن مالک نقل مى کند:
«رسول خدا(صلى الله علیه وآله) را در حالى دیدم که سلمانى مشغول تراشیدن موهاى سر ایشان بود و اصحاب آن حضرت را احاطه کرده بودند و هر کدام سعى مى کرد تار مویى از آن حضرت به دست آورد و مویى بر زمین نیفتد.»
مسند احمد بن حنبل، ج 3، ص 137.
در همین مورد، بخاری چنین نقل می کند: «مقدارى از موى رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نزد امّ سلمه همسر آن حضرت موجود بود و هنگامى که شخصى به چشم زخم دیگران به مرضى دچار مى شد، کاسه اي آب نزد امّ سلمه مى بردند تا موى پیامبر(صلى الله علیه وآله) را در آن قرار دهد و مریض را به این وسیله مداوا مى کردند.
صحیح بخارى، ج 4، ص 27.
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نجدیون [وهابیان] جاسوس آمریکا و اسرائیل و عامل اختلاف و تفرقه میان مسلمین هستند.
🎙 #شیخ_احمد_کریمه[عالم_اهل_سنت_الازهر_مصر].
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایش اقتدار طالبان
ماموران و دست نشانده های آمریکا که دچار سوء تفاهم شدند
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
#تبرک به دستان مبارک رسول خدا صلي الله عليه
روایتى که در صحیح بخارى در مورد بوسیدن دست پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده است که بدین مضمون مى باشد: رسول خدا در هواى گرم تابستان به سوى شهر بطحا خارج شد و وضو گرفت و نماز ظهر و عصر را به صورت شکسته به جاى آورد... سپس مردم برخاستند و براى تبرک خود را به پیامبر(صلى الله علیه وآله) نزدیک کردند آنها دست هاى پیامبر را می گرفتند و بر صورتشان مى مالیدند. راوى می گوید: من هم دست حضرت را گرفتم و به صورتم گذاشتم. دستانى که از برف سردتر و از مشک خوشبوتر بود.»
صحیح بخارى،ج4، ص 229
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
#تبرک برخی از سپاهيان عايشه به پشكل شتر وي
طبری در تاریخ خود چنین می نویسد:
افرادی از قبيله هاي ضبه و ازد دور شتر عایشه می چرخیدند و مردانی از قبيله ازد پشكل اين شتر را برميداشتند و بو ميکردند و ميگفتند: پشكل شتر مادر ما، بوي مشک و عنبر ميدهد.
أطافت ضبة والأزد بعائشة يوم الجمل وإذا رجال من الأزد يأخذون بعر الجمل فيفتونه ويشمونه ويقولون بعر جمل أمنا ريحه ريح المسك.
تاریخ طبری، ج 4 ص 552 – 553.
#تبرك پيروان ابن تيميه به ريسمان شپش و آب غسل او + تصوير كتاب
ابن كثير سلفي اموي در كتاب البداية والنهاية در شرح حال ابن تيميه مي نويسد:
زنان بسياري در (تشييع جنازه ابن تيميه) حاضر شده بودند كه حدود پانزده هزار نفر تخمين زده مي شدند؛ البته غير از آن هائي كه بر بالاي بام ها بودند، همه اين زنان براي ابن تيميه طلب رحمت مي كردند و برايش گريه مي كردند . اما مردان از شصت هزار نفر تا صد و يا دويست هزار نفر تخمين زده مي شدند .
عده اي از تشييع كنندگان از باقي مانده آب غسل ابن تيميه، نوش جان كرده و باقي مانده سدر را كه با آن جنازه را شسته بودند، بين خودشان تقسيم كردند.
و نيز ريسماني را به جيوه آغشته كرده و به گردن او براي دفع شپش هايش انداخته بودند، به يك صد و پنجاه درهم خريدند. همچنين گفته اند كه طاقيه (نوعي كلاه) او را كه بر سرش بوده، به پانصد درهم خريدند.
در تشييع جنازه گريه، زاري و ناله هاي زيادي سر داده شد و در صالحيه و شهر چندين قرآن براي او ختم كردند، مردم روزهاي زياد و شبانه روز براي زيارت قبر او مي آمدند و در كنار قبر او بيتوته كرده و تا صبح مي ماندند، خواب هاي خوب زيادي براي او ديدند و جماعتي در رثاي او شعر سرودند.
البداية والنهاية، ج 16، ص 210.
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
تعظیم ابن خزیمه به بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام
ابن حجر عسقلانی در شرح حال امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام مینویسد:
حاکم نیشابوری می گوید: از محمّد بن مؤمل شنیدم که میگفت: همراه ابن خزيمه پيشواي اهل حديث و همتراز او ابو علی ثقفی و جمع زيادي از بزرگان ، به زيارت قبر علي بن موسي الرضا علیهما السلام، در طوس رفتيم. ابن خزیمه، چنان در برابر بارگاه آن حضرت، تعظیم میکرد که حیرت زده شدیم
تهذيب التهذيب، ج 7، ص 338
#زیارت
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
🔆 برکت ایران
🌸 رهبرانقلاب: برکت وجود حرم مطهر حضرت رضا علیهالسلام در سرزمین ما و حضور معنوی ایشان در سرتاسر کشور و در دل آحاد مردم ما آشکار است. امام هشتم علیهالصّلاةوالسّلام ولىّنعمتِ معنوی و فکری و مادّی ملت ماست. ۱۳۸۱/۱۰/۲۵
زائری بارانی ام آقا بدادم میرسی؟
بی پناهم، خسته ام،تنها به دادم میرسی ؟
گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی ؟
از کبوترها که میپرسم نشانم میدهند
گنبد و گلدسته هایت را به دادم میرسی ؟
من دخیل التماس را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم میرسی ؟
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei
❁﷽❁
✍️یادداشت بسیار مهم استاد جواد ابوالقاسمی درباره #طالبان و ماهیت آن
◀️ طالبان ذاتا دشمن ما نيست! سیاستش اقتضای دشمنی با ما را دارد!
در اغلب گروههای اسلامی مدعي بنياد گرایی، سیاست آنها بر اعتقاد ميچربد! تنها جایی كه سياسیكاري بر دين مقدم نمیشود، بر اساس مبانی تشيع انقلابی است؛ كه اعتقاد دارد سياست و ديانت عين هم هستند، و نبايد به خاطر سیاست دين را قرباني كرد، و دين نيز بدون سياست تجلی خود را پيدا نميكند.
اما در بقيه گروهها، از صدر اسلام تا كنون، سياست حاكم بر دين آنها بوده است! هميشه گروهها براي رسيدن به حاكميت و باقي ماندن در آن ديانت و مبانی ديني خود را قرباني كردهاند! و طالبان نيز از اين مسئله استثنا نبوده است و نخواهد بود!
طالبان، گروهی است با تفكر فقهی حنفی ديوبند، کلامی ماتريدي، تجهيز شده توسط اطلاعات پاكستان؛ و به تازگی با پول قطر متمايل به گرايش سیاسی اخوان المسلمين است.
در فقه حنفی اغلب علمای احناف (با وجود تصريح به صحيح نبودن تكفير شيعه به خاطر مخالفت مذهبي) به خاطر سياست و تبعيت از حكومت بارها فتوا به تكفير شيعه دادهاند! علاوه بر اين، در جنبه ديني چيزي را بهكار بردهاند كه در بقيه مذاهب كمرنگتر بود! يعنی تكفير سياسي! و فتوا قتل بنا بر سياست! يعني اگر حاكم برای سياستش مصلحت ديد حق دارد شخصي را بدون اينكه حكم او قتل باشد، بكشد!
ديوبند نيز شاخهاي از فقه حنفی است و همين الان در سايتهای فتوای مركزی دار العلوم ديوبند، آمده است شيعيان به خاطر اعتقاد به اينكه قرآن بايد به حضرت علي عليه السلام نازل ميشده و جبرئيل اشتباه كرده است!!! كافر هستند!
در ديدگاه ماتريدي نيز در نواقض الاسلام (با وجود تصريح به اينكه طبق مبانی اهل سنت جهل در اصول دين موجب تكفير نيست) در موارد متعدد حكم به تكفير منكر خلافت خلفا شده است!
سياستزده بودن گروه اخوان المسلمين هم كه نياز به سخن ندارد! و در زمان مُرسي و تلاش براي نابود كردن سوريه و عراق و پس از آن ايران به خاطر نزديكي به امريكاييها و تلاش براي قدرت گرفتن اخوان المسلمين تجلی واضح اين سياستزدگي بود!
البته در هر گروهی هستند كسانی كه گمان دارند كه برای خدا كار ميكنند و از مقدمكردن سياست بر دين ناخشنود هستند، اما هيچگاه اين افراد در راس نبودهاند!
💧 در اينجا پاسخ به چند سوال ضروري است:
1. آيا طالبان جزو محور مقاومت است؟ پاسخ: جزو محور نه، اما وقتي سياستش اقتضا كند ضميمه محور مقاومت ميشود! همانطور كه در دو سال گذشته براي تشكيل حكومت نيازمند جنگ با امريكا و صلح با ايران بود! اما بعد از بيرون راندن امريكاييها حكام طالبان در همين مدت محدود، چند مليارد دلار به صورت مستقيم از امريكا كمك گرفتهاند! و براي بقاي در حكم خود را نيازمند امريكا ميدانند، اما نسبت به ايران اينگونه نيست! بلكه ايران را خطری براي خود احساس ميكنند! و از روزهای اول به قدرت رسيدن نيز بارها اين مطالب را در گوشه و كنار بر زبان آوردهاند!
2. آيا طالبان تغيير كرده است؟ پاسخ: خير! طالبان تغيير نكرده است، اقتضائات سياست تغيير كرده است! و گرنه وقتي قدرت پيدا كنند به سمت عقايد باطل خود كه آن را جايگزين بنياد گرايي حقيقي كردهاند خواهند رفت! به عنوان نمونه درس خواندن زنان، پوشش زن و مرد و ... نمونههايي بود كه چرخش موضع طالبان از ادعاهاي روز اول تا بخشنامههاي اين روزها به خوبي نشانگر آن است.
و يكي از عقايد باطل آنها چيزي است كه آن را خلافت يا امارت اسلامي ميدانند! و در واقع ميراث «الحق لمن غلب» و تلاش براي گسترش آن به كل دنيا (و نه فقط ايران) است! اما پاكستان براي طالبان مانند مادر است! و در شمال نيز نگران حساسيت روسيه و جنگ مجدد با آنها هستند! (اگر چه گسترش حكومت به سمت شمال نيز به خاطر وجود مسلمانان اهل سنت سلفي زده و خلافت يا امارت خواه، جزو احتمالات قوي در سياست طالبان به نظر ميرسد). مرزهاي با چين نيز بسيار محدود است و درگيري با چين يك ميليارد نفري و ارتش آن براي طالبان معقول نيست! و طبيعيترين جا براي گسترش فكر خلافت و امارت ايران است! كه در نظر بسياري از طالبان و بر اساس القائات غلط چند قرن گذشته، حكومتي رافضي و دشمن اهل سنت است!
3. آيا بايد با طالبان بجنگيم؟ طرح اين سوال كوفتن طبل جنگ بر ضد طالبان نيست، كه از روز اول، گفتيم كه اكنون جنگ با طالبان به مصلحت ما نيست، چون ما جنگ بزرگتر و دشمن مهمتری داريم! كه مشغول شدن به طالبان ما را از پايان كار او باز ميدارد!
✍️ ادامه یادداشت در پست بعدی👇👇
❁﷽❁
✍️یادداشت بسیار مهم استاد جواد ابوالقاسمی درباره #طالبان و ماهیت آن
◀️ قسمت دوم
اما حكومت طالبان نيز مانند ديگر حكومتهاي ظالم دنيا بخشي از استكبار جهاني هستند! فرقي بين امريكا و طالبان از اين جهت كه به دنبال استكبار هستند نيست! بله يكي استكبار صهيونيستي و ديگري استكبار اسلامي! مگر آل سعود تا زماني كه با ما دشمني ميكرد جزو محور استكبار نبود؟! البته ما شروع كننده جنگ بر ضد عربستان نبوديم، اما براي آنها خطر به حساب ميآمديم، تا چندوقت قبل كه متوجه شدند ضرر درگيري با ما، از ضرر مداراي با ما و تحمل ما براي آنها بيشتر است!
در مورد طالبان نيز همين مطلب صدق ميكند! و بايد به آنها يا به صورت منطقي يا در صورت نفهميدن با زباني ديگر فهمانده شود كه ضرر درگيري با ما براي آنها بسيار زياد و غير قابل جبران و تحمل است!
اما اگر بنا باشد كه طالبان بخواهد خود را به عنوان خطري جدي براي ما نشان دهد، همان بلايي كه سر عربستان آمد بايد بر سر طالبان نيز بيايد! كه چند موشك و پهپاد براي اين كار كافي است!
اما اگر شده به حسب سياست، رفتار غلط خود را كنار گذاشتند ارتباط سياسي با آنها نيز مشكلي نخواهد داشت! همانطور كه ارتباط سياسي با عربستان اكنون كه تا حد بسيار زيادي در جنگ بر عليه ما كوتاه آمده اشكالي ندارد.
در هر صورت نه طالبان را تطهير كنيم، و نه ما شروع كننده جنگ با آنها باشيم! اما تلاش كنيم كه بر سر عقل بيايند و از جنگ با آنها هم در صورتي كه به زياده خواهي و استكبار خود ادامه دادند ترس به دل راه ندهيم!
جواد ابوالقاسمی
#تبرک به آثار پیامبر؛ چه در زمان حیات آن حضرت و چه بعد از وفات او، باوری است که صحابه، تابعین و تمام علمای اهل سنت آن را قبول داشتهاند؛ از جمله احمد بن حنبل و شمس الدین ذهبی
بدانید که صحابه به آثار پیامبر(ص) تبرک می جستند چه در زمان حیات و چه بعد از حیات حضرت و مسلمانان تا این زمان بر همان سیره باقی هستند و جایز بودن این کار از افعال پیامبر(ص) دانسته می شود.
وقتی پیامبر (ص) در حجه الوداع سرش را تراشید، موهای سر خود را در بین اصحابش توزیع کرد برای اینکه متبرک شوند
پس پیامبر(ص) امت خودش را به تبرک به آثارش رهنمود کرد. بعضی از صحابه یک تار مو و دیگری دو تار مو از موهای حضرت را برداشتند و تبرک کردند ؛ چه در زمان حیات پیامبر(ص) و چه بعد از وفات ایشان ؛ تا جایی که صحابه موی ایشان را در آب می گذاشتند و آب را به مریض برای تبرک می خوراندند .
متقدمین و متأخرین اهل سنت نیز تبرک را جایز می دانند. و آنچه این قول را ثابت می کند قضیه ای است که ذهبی متوفای 748 در کتاب سیر اعلام النبلاء ج11 ص212 چاپ موسسه الرساله نقل کرده است که عبد الله پسر احمد بن حنبل می گوید:
“پدرم را دیدم که تار موی پیامبر(ص) را بر می دارد و بر دهانش می گذارد و می بوسد و روی چشمش قرار می دهد و آن را در آب قرار می دهد و آب را برای شفا می نوشد
و پدرم احمد بن حنبل را دیدم که ظرف پیامبر(ص) را برداشت و در چاه آب شست سپس با آن کاسه آب نوشید و دیدم که از آب زمزم برای شفا می نوشد و دست و صورت خود را با آن می شست”
ذهبی می گوید : کجاست آن لجوجی که منکر این داستان احمد بن حنبل شود؟
عبد الله پسر احمد سؤال کرد در مورد کسی که به منبر پیامبر(ص) دست می زند و حجره پیامبر(ص) را لمس می کند، احمد بن حنبل جواب داد :
“این کار اشکالی ندارد”
«خداوند ما و شما را از نظر خوارج و اهل بدعت محافظت کند»
این کلام ذهبی بود. پس عزیزان قول کسانی که منکر تبرک به آثار پیامبر(ص) می شوند هیچ ارزشی ندارد
🔺برای نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضو کانال طلبه سیستانی شوید🔻
https://eitaa.com/talabesistanei