eitaa logo
طلبه انقلابی | سجاد امیری
248 دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
12.8هزار ویدیو
112 فایل
ارتباط با ادمین @khamush https://virasty.com/s_amiri
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ کاهش تمرکز و انحصار تولید تا سال 1404 🔰 یکی دیگر از برنامه های بسیار مثبت و اثرگذار حوزه افزایش کیفیت خودرو و کاهش قیمت آن کاهش تمرکز و شکستن انحصار تولید در حوزه خودروسازی است. 🔹در حال حاضر تولید خودرو در کشور به طور متمرکز است و 90 درصد تولید به دو خودروساز اصلی اختصاص دارد و سایر خودروسازان سهم 10 درصدی دارند. 🔸 اما برنامه‌هایی تدوین شده که تا سال 1404، تیراژ تولید به 3 میلیون دستگاه برسد. علاوه بر آن، تا سال 1404، معادل 30 درصد تولید خودرو توسط خودروسازان دیگر، به جز دو شرکت بزرگ، انجام خواهد شد و تمرکز تولید کاهش می‌یابد. 🔹 این برنامه‌ها نشان می‌دهد که تا سال 1404، حدود یک میلیون خودرو از 3 میلیون دستگاه تولیدشده، صادر می‌شوند. با توجه به برنامه کاهش تمرکز تولید تا سال 1404، حدود 900 هزار دستگاه در کارخانه‌هایی غیر از دو خودروساز اصلی تولید خواهند شد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
🔴 با معامله ۳۴ هزار و ۸۱۶ خودرو در بورس؛ ۱۰هزار و ۴۱۰میلیارد تومان رانت از کف دلالان خودرو رفت. 🔹‌ بررسی روند معاملات خودرو در بورس از ابتدای عرضه یعنی ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۱۸ دی ماه (یکشنبه هفته گذشته) نشان می‌دهد که در نتیجه فروش ۳۴ هزار و ۸۱۶ خودرو در بورس کالا، ۱۰ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان سود از جیب دلالان به خودروساز و خریدارخودرو منتقل شده است. 🔹در این میان ۵هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان منفعت تولیدکنندگان، ۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان منفعت خریداران خودرو و ۵۴۰ میلیاردتومان منفعت دولت از دریافت مالیات ارزش افزوده همگی از مزایای ورود خودرو به بورس کالا بوده است که در مجموع باعث شده تادست دلالان همانند روش قرعه کشی به رانت ۱۰ هزار میلیارد تومانی نرسید. 👈 یعضی از فشارها و نقدهایی که پیرامون ورود خودرو به بورس در روزهای اخیر به وجود آمده به دلیل جیغ بنفش دلالان هست چون منافعشون رو در خطر میبینند. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
◀️ چند ماه پیش، دولت با کمک سازوکارهای بورس توانست التهابات بازار فولاد و سیمان را نیز برطرف و دست دلالان و شبکه های مافیایی پیرامون آن را قطع کند. ◀️ ان شاالله با پیاده سازی همین سیاست، تعادل به بازار خودرو نیز برخواهد گشت. 🔻 این خبر را مطالعه کنید 👇👇👇 🔹وزیر صمت اعلام کرد: 🔸تنظیم موفق بازار فولاد از مسیر بورس کالا/ تعادل بازار بدون برخورد قهری و دستوری https://www.imereport.ir/news/73968/ https://www.imereport.ir/news/76237/ https://www.imereport.ir/news/72628/ 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
🔴 شرایط شرکت در بورسِ خودرو 🔸هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو بوده و خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته باشند. 🔹همچنین اشخاصی که در عرضه‌های قبلی و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید شدند امکان ثبت سفارش ندارند. ◀️ شروط ذکر شده نشان میدهد عملا در این سازوکار تعیین شده، دست دلالان و مافیای خودرو از سودهای هنگفت خالی از سودهای میلیاردی شده است و علت فشارها و جیغ های بنفش روزهای اخیر بر همین مبنا بوده است. ◀️ امیدواریم بزودی بازار خودرو به تعادل عرضه و تقاضا برسد 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
🔴 در بورس خودرو چه اتفاقی افتاده؟ منافع آن به جیب چه کسانی رفته؟ 🔰 به زبان ساده میتوان گفت: 🔹 تا قبل از این، 10000 خودرو دنا پلاس را و به قیمت 189.5 میلیون تومان از میخریدند و با قیمت حداقل 600 میلیون تومان به میفروختند. و سودی معادل 4.1 همت سود به جیب دلال میرفت. 🔹 حالا از طریق بورس چه اتفاقی افتاده؟! 🔸 10000 خودرو دنا پلاس در بورس فروخته شده که: ▪️ مردم 1.7 همت سود کرده است.( سود مردم در خرید ارزانتر از بازار هست) ▪️ خودرو ساز سود کرده است.(سود خودروساز در فروش مستقیم در بازار رقابتی و با قیمت متناسب است که در میان مدت بخش قابل توجهی از بدهی های انباشته اش را میتواند تسویه کند.) ▪️ دولت 0.5 همت درآمد کسب کرده است.(درآمد دولت از کسب مالیات معاملات خودرویی در بورس است) ▪️ دلال 0 ریال سود کرده است. ◀️ حالا به نظرتان چه کسانی ناراحت هستند؟ کیا به دنبال این هستند که دیگر خودرو در بورس معامله نشود؟ ❇️ چند نکته ویژه: 1️⃣ این ده هزار نفر که امروز خودرو دنا پلاس را از طریق بورس خریده اند دیگر نمیتوانند هیچ خودرویی را از طریق سازوکار بورس خریداری کنند. ▪️ طبیعتا هر مقدار خودرو در بورس عرضه شود، خریداران (تقاضا) کاهش پیدا میکند و از طرفی تعداد خودرو(عرضه) با افزایش روبرو میشود که نتیجه اش کاهش قیمت خودرو در بورس و به طبع آن در بازار خودرو میگردد. 2️⃣ هر کد ملی یک بار میتواند در این سازوکار شرکت کند. لذا دست دلالها از سوء استفاده و کسب سود بادآورده از بازار خودرو قطع میگردد. و از طرفی خودرو با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده واقعی میرسد. 3️⃣ با ایجاد تعادل در بازار، عملا خودرو از سبد کالاهای سرمایه ای خارج شده و نوسانات قیمتی آن بصورت منطقی و طبیعی در بازار تعیین میگردد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
🔴 نقدینگی سرگردان 🔰 باز هم به زبان بسیار ساده و گویا توضیح میدهم: ◀️ نقدینگی چیست؟ 🔻 به تعبیری، نقدینگی مجموع دارایی های نقدی کل کشور هست 🔹 این نقدینگی در دو دسته تقسیم میشود: 1️⃣ تامین مایحتاج ضروری و معمولی خانوارها، مجموعه های تولیدی و نهادهای دولتی و سازمانهای خصوصی 2️⃣ دارایی های نقدیِ مازاد دسته اول ( یعنی هر چه ضروری بوده خریداری شده و حالا مبالغی نقد در جیب برخی افراد مانده است) ❇️ عملا این نقدینگی مازاد بر تامین نیازها، بلای جان هر اقتصادی هست بخصوص اگر حجمش بسیار زیاد باشد!! ❇️ این نقدینگی، عملا سرگردان میشود. مالک آن به دنبال سرمایه گذاری در حوزه ای میشود که بتواند برای او کسب کند. لذا سرگردان میان بازارهای مختلف است. ❇️ این نقدینگی، گاهی وارد بازار دلار و طلا میشود! گاهی ملک، گاهی خودرو و ... ؛ عملا این نقدینگی سرگردان به هر بازاری وارد شود فاتحه آن بازار را میخواند. چرا؟!!!! 👈 چون میزان تقاضا را نسبت به عرضه بصورت نامتعارفی افزایش میدهد. همین موضوع باعث میشود آن بازار از حالت تعادل خارج شده و نوسانات شدید قیمتی را تجربه کند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
◀️ نکته ویژه ای که در موضوع عرضه خودرو در بورس وجود دارد این هست که ها نمیتوانند در این سازوکار ورود کنند. یعنی سهامداران عمده نمیتوانند به عنوان خریدار بیایند و بصورت انبوه تمام یا بخشی از خودروها را خریداری کنند.👌👌 🔹 هر خودرو برای یک کد بورسی یعنی یک فرد مشخص که پول خودرو را نیز دارد.👌👌👌( کارکرد بند 6 (بعد از دو روز کاری که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید، شما آماده خرید خودرو از بورس کالا هستید و باید منتظر اعلامیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید. اعلامیه هر عرضه با توجه به صحبت های انجام شده از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام می شود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کند. به طور مثال در روز چهارشنبه هفته گذشته خودروی کارای تک کابین با قیمت پایه حدود 291 میلیون تومان عرضه شد. در صورتی که فردی درخواست خرید این خودرو را داشت، باید مبلغ 291 میلیون تومان را قبل از عرضه در حساب وکالتی خود شارژ می کرد) برای جلوگیری از تقاضای کاذب هست، یعنی همانی که در قرعه کشی ها شاهدیم!! الان برای قرعه کشی 20 هزار خودرو 9 میلیون نفر ثبت نام کرده اند!!! چرا؟! چون برای ثبت نام نیازی نبوده اثبات کنند که پول خرید خودرو را دارند) 🔹 در این سازوکار عملا هم تقاضای کاذب حذف شده و هم دست دلال و واسطه گر/صراط
با فروش 10000 خودروی دناپلاس در بورس چه اتفاقی افتاد؟ ◀️ عملا این 10000 نفر بجای اینکه این خودرو را به مبلغ بیش از 600 میلیون در بازار خریداری کنند با 170 میلیون کمتر خریداری کرده اند. ◀️ عملا 10000 تقاضای خرید دنا پلاس از بازار خودرو کاهش پیدا کرد. ◀️ عملا سود این معامله بجای سرریز شدن در جیب دلال، بین خودروساز، خریدار و دولت تقسیم شد. ✅ نکته: قطعا دو گزینه قرعه کشی و بورس در بازار خودرو به عنوان یک و راه حل است تا بتوان بازار را به تعادل رساند. و الا بهترین و معقولانه ترین شیوه خرید خودرو همان شیوه های مرسوم سالیان گذشته از نمایندگیهای مجاز خودروساز در قالبهای فروش نقدی، اقساطی است./صراط
1.8M
در رابطه فروش ۱۰ هزار خودرو خب همینی که خودرو از بورس به این قیمت خریده باز همین خودرو رو میاره بازار آزاد به همون قیمت بالاتری که از بازار انتظار داره میفروشه/صراط
🔴 آیا مابه‌التفاوت مازاد قیمت پایه و قیمت فروش خودرو در بورس به جیب خودروساز میرود؟! 🔰 طبق تصمیمات اتخاذ شده نسبت به مابه‌التفاوت مازاد قیمت پایه و قیمت فروش خودرو در بورس، در موارد ذیل هزینه میشود: 1️⃣ ۲۰ درصد این مبلغ صرف توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده 2️⃣ ۱۰ درصد صرف افزایش کیفیت و کمیت تولید خودرو 3️⃣ ۲۰ درصد از این مبلغ به‌عنوان تسهیلات به زوج‌های جوانی فاقد خودرو 4️⃣ ۵۰ درصد باقیمانده تحت عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه برای تحقیق و توسعه به خودروسازان داده میشود ❇️ طبق طراحی دولت، عملا تمام مابه التفاوت مازاد قیمت پایه و قیمت فروش خودرو در بورس، در جیب خودروساز نمیرود و موارد مصرف آن بصورت منطقی مشخص گردیده است. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
✅ پیشرفت صنعت خودروسازی در ایران 🔰 برای بهبود بازار خودرو در بلندمدت ما ناچاریم چند اقدام مبنایی را انجام دهیم: 1️⃣ افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور 🔻اگر ظرفیت تولید ما بیش از نیاز کشور باشد، ما هم میتوانیم بخشی از تولید را صادر کنیم و هم میتوانیم همیشه بین تقاضای داخلی و عرضه خودرو ایجاد کنیم. 2️⃣ اخذ 🔻 با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه میتوانیم دست را از بازار خودرو قطع کنیم و خودرو را از یک کالای سرمایه ای به جایگاه خود یعنی یک بازگردانیم. 3️⃣ ایجاد بازار رقابتی در تولید 🔻 در صورت رقابتی شدن بازار تولید خودرو، ما هم شاهد خودروهای تولید داخل خواهیم شد و هم از ایجاد شبکه های مافیایی و سودجو جلوگیری خواهیم نمود. بعلاوه تنوع تولید نیز میتواند بخش قابل توجهی از سلایق متقاضیان را تامین کند و از از کشور جلوگیری کند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
PTT-20230117-WA0001.opus
204.9K
🔴 نظر اجمالی یکی از متخصصین حوزه اقتصاد درباره عرضه خودرو در بورس کالا/کانال حسین‌دارابی
🔵 عرضه ده هزار خودروی دنا در بورس کالا، یک اتفاق بی‌نظیر به نظرم یکی از بهترین اتفاقاتی که در این دولت انجام شد موضوع عرضه خودرو در بورس و مقابله و ایستادگی دولت و شخص وزیر اقتصاد جلوی مافیای خودرو بود. 🖐 البته فعلا قدم‌ اول رو برداشتن و امیدوارم این کار ادامه دار باشه و همه خودروها در این فضا عرضه بشه. 👈برای اینکه اهمیت این کار رو بدونیم باید متوجه باشیم که وضعیت فروش خودرو قبلا چه طور بوده. 👈چند ساله سازوکار اینطوریه که نهادهای مختلفی مسئول تعیین قیمت خودروها هستن مثلا این نهاد‌ها به خودروساز میگفتن تو حق نداری خودرویی مثل دنا پلاس رو بیشتر از ۲۰۰ میلیون بفروشی، با این قیمت‌گذاری خودروساز میگفت من دارم ضرر می‌کنم و هر روز زیان انباشته شرکت بیشتر میشد و احتمال ورشکستگی بیشتر می‌شد و کلی هزینه اضافی روی دوش دولت داشت 👈 از اونطرف هم چون با این قیمت برای خودروساز تولید جذابیت نداشت تعداد کمی خودرو تولید می‌کردن و عرضه کم شده بود . به همین دلیل قیمت خودرو تو بازار آزاد سر به فلک کشیده بود و همون خودروی دنا پلاسی که شرکت ۲۰۰ میلیون میفروخت رو مصرف کننده‌ی واقعی ۶۰۰ میلیون از بازار آزاد میخرید. 👈 یعنی این وسط هم تولید کننده ضرر می‌کرد و هم مصرف کننده و البته در این ماجرا فقط اون کسایی که سود میکردن که میتونستن خودرو ۲۰۰ میلیونی بخرن و همون رو بدون هیچ زحمتی ۶۰۰ میلیون بفروشن و ۴۰۰ میلیون پول بادآورده به جیب بزنن 🔴حالا این یه عده کیا هستن؟ 👈 یه بخش زیادی از این خودرو‌ها به دست مافیا می‌رسید و به وسیله این رانت سودهای وحشتناک میکردن البته بعد شکل گیری قرعه کشی‌ یه بخشی از این خودروهای ارزون به دست کسایی میرسید که تو قرعه کشی برنده می‌شدن و طبیعی بود خیلیا که اصلا نیاز به خودرو نداشتن هم تو قرعه کشی ثبت نام میکردن تا سود کنن، به همین دلیل تو اکثر قرعه کشی‌ها شانس برنده شدن کم تر از یک دهم درصد بود یعنی از هر هزار نفر یک نفر برنده می‌شد🙄🙄 ✅حالا با اومدن خودرو تو بورس فضایی ایجاد شده که رانت و شانس حذف بشه و مصرف کننده واقعی به تولید کننده وصل میشه و در فضایی مزایده مانند با هم معامله می‌کنند مثلا در عرضه اخیر خودرو دنا پلاس نزدیک ۴۰۰ میلیون معامله شد یعنی تولید کننده ۲۰۰ میلیون بیشتر از حالت قبلی سود میکنه و مصرف کننده هم همون خودرو رو ۲۰۰ میلیون ارزون تر میخره و خوشحاله یعنی هم فروشنده راضیه و هم خریدار. البته طبیعیه که مافیا که سود وحشتناکش رو از دست میده از این مدل کار ناراحت باشه و هر کاری کنه تا خودرو تو بورس نیاد و حتی داشتن کاری میکردن که عرضه خودرو لغو بشه منتهی دولت و آقای خاندوزی جلوی این مافیا ایستاد و خودرو رو تو بورس عرضه کرد. این یکی از بهترین دست‌آوردهای دولت تاکنون است که در هیچ دولتی رخ نداده بود. یعنی برخورد با مافیای خودرو. این اتفاق بزرگ رو باید تا میشه ازش حمایت کرد و منتشر کرد. عجیبه برخی از کانالها به این اتفاق بزرگ هم منتقد بودن😐 ✍️حسین‌دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت 🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود 🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان 🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند 🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی 🆔 @sandali_baz
روند مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در ایران و عربستان قابل تامل است. ماخذ: پایگاه داده بانک جهانی به نقل از WHO سید یاسر جبرائیلی
اینم مقایسه ایران و عراق! حتی در همین مورد هم دروغ گفته‌اند! ایران با تعداد سفر بسیار بیشتر از عراق تعداد تلفاتش کمتر است. البته زیاد است و باید به سرعت کم شود. ♨️ اقْتِصادْباطَعْمِ‌مَلَسِ‌رَسانِه: 🇮🇷 کانال اقتصاد فرهنگی
رئیس پلیس راهور: تلفات رانندگی عراق نصف ایران بخاطر خودروی ایمن! اما حقیقت چیست؟ طبق نقشه رتبه بندی بهداشت جهانی عراق در رتبه 37 شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه 66 است. نرخ تلفات عراق 7.32 و ایران نیز 5.36 می باشد. همچنین ترند تلفات ایران با شیب تند نزولی و عراق صعودی است. طبق آمار statista، تعداد تصادفات رانندگی عراق سال 2015 8836 تصادف بوده است. همچنین آمار رسمی بانک جهانی 4134کشته و تخمین سازمان بهداشت جهانی 7686کشته را نشان می دهد. یعنی در بهترین حالت بین 50 تا 80درصد تصادفات عراق منجر به فوت می شود و نیز گزارش سالانه وزارت بهداشت عراق در سال 2009 فاش کرد که در عراق، تلفات تصادفات جاده ای تقریباً چهار برابر بیشتر از جراحات ناشی از اقدامات تروریستی است. در حالیکه جمعیت ایران نزدیک به 3برابر عراق است و به نقل از سالنامه آماری وزارت راه در سال 1400 بیش از 150هزار تصادف برون شهری رخ داده است و اصلی ترین عامل تصادفات نیز خطای انسانی می باشد. با این حال تخمین تلفات بانک جهانی و بهداشت جهانی حدود 16هزارنفر می باشد که در حدود 11درصد است. همچنین آمار مقایسه ای روند تلفات جاده ای نشان می دهد اتفاقا عدم واردات خودرو و افزایش ایمنی خودروهای داخلی با روند نزولی و کاهش شدید آمار تلفات رانندگی در ایران و گسترش واردات خودروهای خارجی و عدم واردات خودروهای ایرانی در عراق همزمانی دارد. در پایان از دادستان کل کشور تقاضا داریم تا رئیس پلیس راهور را به اتهام نشر اکاذیب متعدد در رسانه ها و تشویش اذهان عمومی بازخواست نماید. ✍️سیدامیرحسین حسینی ✅کانال افرا
حتما این پیام را از رئیس پلیس راه دیده‌اید: 🔹تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند. این حرف کاملا تحریف واقعیت است. اولا که آمار عراق آمار نیست و اصلا قابل استناد نیست. دوم اینکه تعداد سفر در ایران ده ها برابر عراق است. سوم اینکه چرا کشوری مثل فرانسه را مقایسه نکنیم؟ 1. میانگین تصادفات ایران 530000 2. میانگین تصادفات فرانسه 60000 3. جمعیت ایران 85 میلیون 5. جمعیت فرانسه 67 میلیون 5. میانگین کشته شدگان ایران 19000 6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000 7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد 8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد این به این معنا نیست که نباید کیفیت خودرو بالا برود. بلکه به این معناست که جناب رئیس پلیس محترم از زیر بار مسئولیتی که اتفاقا متوجه خودشان است شانه خالی نکنند و پیشگیری کنند از تصادفات! شاید هم ماشین‌های فرانسوی بی‌کیفیت است و ما خبر نداریم! ♨️ اقْتِصادْباطَعْمِ‌مَلَسِ‌رَسانِه: 🇮🇷 کانال اقتصاد فرهنگی
پیام یکی از دوستان: یک جلسه ای با آقای پناهیان بودیم می گفت من رو منبر داغ کردم شروع کردم انتقاد علیه خودروسازی ها و خلاصه ... میدونید دیگه چیا گفته؛ بعدش می گفت از ایران خودرو منو دعوت کردند برای بازدید و منم رفتم اونجا تکنولوژی و توان داخلی خودروسازها را نشان دادند و گفتند ما می توانیم خودروهای با کیفیت تولید کنیم ولی قیمت آن خیلی بالا می رود و مناسب بازار ما نیست یعنی غیر افراد معدودی نمی توانند بخرند. همین دنا پلاس و تارا را چند نفر می توانند بخرند؟!