ツ
📜 #حــدیثامـــروز
♥️ امام علی علیهالسلام :
سَبَــبُ زَوالِ النِّعَــمِ الڪُفــرانُ
ناسپاسىسببنابودىنعمتهاست
📗 غررالحڪم حدیث ۵۵۱۷
#مسابقه_سردار_فاطمی:
◼️گفت: فاطمیه سال بعد من نیستم.
🔘بخش های مسابقه:
▫️زیارت به نیابت از سردار فاطمی
▫️حفظ زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها
▫️جواب نامه های سردار
▫️بخش ویژه کودک
🕑مهلت شرکت در مسابقه:
از۱۱ تا ۲۸دی ماه
🎁جوایز:
۵۰نگین متبرک مضجع شریف حضرت معصومه علیها السلام
۳۰پک فرهنگی آموزشی کودک
لینک شرکت در مسابقه:
Keramat.amfm.ir
🔷🔸💠🔸🔷
جوان نو؛ رسانه اختصاصی نوجوانان فاطمی
آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🆔http://eitaa.com/joinchat/3295150098C8f44199aee
⌨️https://javaneno.amfm.ir
🔴️ چرا خاموشیهای تابستان این بار به زمستان هم کشیده شد؟
#سید_یاسر_جبرائیلی
🔹یکی از فجایع رخ داده در دولت آقای روحانی، عدم توسعه کافی ظرفیت نیروگاهی کشور بوده و چنانکه پیش از این مفصل تشریح کردهام، دلیل این امر اجرای غیرقانونی #توافق_پاریس است.
🔸در سال ۱۳۸۴، مجموع ظرفیت اسمی نیروگاههای کشور ۴۱۰۴۳ مگاوات بوده است که این ظرفیت در سال ۹۲ به ۷۰۲۷۹ مگاوات میرسد. یعنی در طول ۸ ساله دولت سابق، ما شاهد افزایش ۷۱ درصدی ظرفیت اسمی نیروگاههای کشور بودهایم. به عبارت دیگر، در دولت سابق سالانه به طور میانگین ۳۶۵۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است.
🔹اگر افزایش ظرفیت نیروگاههای کشور با همین روند ادامه پیدا میکرد، باید در پایان سال ۹۹ ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاههای کشور به ۹۵۸۶۴ مگاوات میرسید. اما این ظرفیت تا پایان آبان ۱۳۹۹ در ۸۳۵۴۸ مگاوات متوقف است. در این دولت نسبت به دولت سابق، حدود ۵۵ درصد کاهش رشد سالانه ظرفیت تولید برق داشتهایم.
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #مسابقه_پیامکی دهه بصیرت
📅۱۶ دی ماه
📝لازمه نگه داشتن پرچم انسانیت و توحید در دنیا چیست؟
1⃣ دشمن شناسی
2⃣داشتن بصیرت و استقامت در امور
3⃣ مبارزه با استکبار و منافقین
🎁جوایز:۵ جایزه ۱ میلیون ریالی
✅ارسال عدد گزینه صحیح همراه نام و نام خانوادگی به:
30000253
⏰تا ساعت ۲۴ #امشب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 ماجرای هجوم به خانه #حضرت_فاطمه زهرا (س) و حوادث پس از آن
🎙 از زبان #رهبر معظم انقلاب
❌ بریده باد زبانی که شان زهرا رو از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل میکند..
🔴اگر خطبه زهرا را نگفتی گریه زهرا هم معنی پیدا نمیکند
در ميان فِرق متصوفه، كسانى هم در زمينه ذكر لفظى و هم در زمينه ذكر قلبى راه افراط و تفريط را پيش گرفتهاند.
مرحوم علامه آیت الله مصباح مینویسد:
«گروهى از آنان آن چنان بر ذكر لفظى تأكيد مىورزند كه «حلقه هاى ذكر» تشكيل مىدهند و در جلساتى دور هم مىنشينند و با آهنگ و حركاتى خاص اذكارى را با صداى بلند ساعت ها با هم تكرار مىكنند و اصطلاحاً آن را «ذكر جلىّ» مىنامند.
از سوى ديگر نيز برخى فرقه هاى آنها به اذكار لفظى توجهى ندارند و فقط به ذكر قلبى اكتفا مىكنند.
خودِ من برخى از اينها را ديدهام كه نماز مىخوانند بدون آنكه از اول تا آخر نماز لبشان حركت كند و چيزى بگويند! تمام اجزاى نماز را از قرائت گرفته تا سجده و ركوع، همه را با سكوت كامل انجام مىدهند.
دليلى هم كه براى اين كار مىآورند اين است كه ذكر لفظى فقط براى اين است كه دل توجه پيدا كند، وقتى دل ما توجه داشت ديگر ذكر لفظى لزومى ندارد، بلكه اصلاً مانع و مزاحم نيز هست!😳
از ديدگاه معارف اهل بيت(عليهم السلام) هر دوى اين گرايش ها انحراف است. با مراجعه به قرآن و روايات، مىبينيم اذكار خاصى تعيين و بر گفتن آنها تأكيد شده است. حتى در برخى روايات تأكيد شده كه عين همان لفظى كه حضرت فرموده، بى هيچ كم و زيادى بايد گفته شود.»
شرح برهان شفا، به سوی او، «ذکر قلبی یا لفظی»، علامه مصباح یزدی، ص ۱۰۳
#نقد_تصوف
🔈https://www.instagram.com/p/CJodzd0HguD/?igshid=xey95zi16zm0
﷽؛
اینجا همون موسسهای هست که میگن زیرزمینش دادگاه تفتیش عقاید تشکیل دادند.
اینجا همون موسسه ایه که میگن بنیانگذارش تئوریسین خشونته
اینجا همون موسسهایه که خیال میکنند یک عده با چماق نشستند برای سرکوب زنها و دیوارکشی میان مردان و زنان نقشه میکشند.
بله.
اینجا موسسه آموزشی پژوهشی علامه مصباح یزدی، #تئوریسین_نظام هست، که خانم دکتر «پریرخ دادستان» از شاگردان پیاژه، برای تدریس به طلاب دعوت شده بود به این موسسه.
.
نه فقط این عکس؛ که دهها فکت و تصویر دیگر هست که نشون میده یکدرصد از آزاداندیشی و بلندمنظری آیت الله مصباح رو که نمودش در موسسهی ایشون بوده، بسیاری از مدعیان دروغین ازادی بیان و روشنفکری نداشتند.
#علامه_مصباح #مصباح #آیت_الله_مصباح_یزدی #آیت_الله_مصباح #فلسفه
#حکایت
✍️گویند: شبی ابراهیم ادهم همۂ تاج و تخت و پادشاهیاش را برای رسیدن به خدا از دست داد و درویشی بیاباننشین شد. تابستانی روزی گرم به میدان شهر رفت تا او را شاید کسی برای لقمهای نان به کارگری برد. آنقدر گرسنگی بر تن خود داده بود که بسیار لاغر و نحیف شده بود و کسی او را برای کارگری هم نمیبرد. جوانی دلش به حال او سوخت او را با خود به مزرعهاش برد و بیل به دستش داد تا زمین را شخم زند، ابراهیم از فرط گرسنگی و ضعف زمین خورد ولی از خدای خود شرم کرد که لقمهای نان از او بخواهد. جوان گرسنگی او را چون دید، لقمهای نان به او داد و چون ابراهیم قوّت گرفت به سرعت کار کرد.
🌘نزدیک غروب، جوان دستمزد او حاضر کرد اما ابراهیم نگرفت و گفت: دستمزد من لقمهای نان بود که خوردم و تا دو روز مرا سرپا نگه میدارد. جوان گفت: با این حال نحیف در شگفتم در حسرت این باغ من نیستی؟
⁉️ابراهیم گفت: به یاد داری بیست سال پیش این باغ را چه کسی به تو هدیه داد؟ آن کس امیر لشگر من و تو سرباز او بودی و این باغ یکی از دهها هزار باغهای ابراهیم ادهم بود و من ابراهیم ادهم هستم.
🍃بدان! زمانی پادشاهی داشتم ولی خدا را نداشتم، هر چه سرزمین فتح میکردم سیر نمیشدم چون میدانستم برای من نیست و روزی کسی که مرا سرنگون میکند همۂ آنها را از من خواهد گرفت. نفسام هرگز سیر نمیشد. اکنون که همۂ باغ و ملک و تاج و تخت را رها کردهام و خدا را یافتهام، هر باغ و کوهی را که مینگرم آن را از آنِ خود میدانم.
💢بدان! هر کس خدا را داشته باشد هر چه خدا هم دارد از برایِ اوست و هر کس خدا را در زندگیاش ندارد، اگر دنیا را هم فتح کند سوزنی از آن، مال او نیست.
تفاوت فتاوای مراجع که در کاری مرجعی می گوید انجام بده و مرجعی اجازه نمی دهد پس کدام اسلام حقیقی و حکم خداوند واقعی متعال می باشد؟.mp3
2.11M
سوال: 918
#اسلام_واقعی
❓ تفاوت فتاوای مراجع که در کاری مرجعی می گوید انجام بده و مرجعی اجازه نمی دهد پس کدام اسلام حقیقی و حکم واقعی خداوند متعال می باشد؟
پرسمان اعتقادی #استادمحمدی
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هشدار مقام معظم رهبری در مورد تخریب حجاب اسلامی توسط عده ای(روزنامه نگار، روشنفکر نما ، آخوند و معمم)
《اونی که بنده را #حساس میکنه این هست که ناگهان شما میبینید از دهان یه گروهی از افرادی که جز خواص محسوب میشوند مساله حجاب اجباری مطرح میشه، این معنایش این هست که عده ای ان شاءالله نادانسته همان #خطی را دنبال میکنند که #دشمن نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند》
----------------------
امام على عليه السلام:
قطع اميد كردن، آزادى دوباره است
اليَأسُ عِتقٌ مُجَدَّدٌ
غررالحكم حدیث756
امام زين العابدين عليه السلام:
تمامِ خوبى را ديدم كه در قطع اميد كردن از آنچه مردم دارند، گرد آمده است. هر كس در هيچ چيزى به مردم اميد نبندد ( هيچ چشمداشتى نداشته باشد) و كار خود را در همه امورش به خداوند عزّوجلّ وا گذارد، خداوند عزّوجلّ در هر چيزى او را اجابت مى كند
رَأَيتُ الخَيرَ كُلَّهُ قَدِ اجتَمَعَ في قَطعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيدِي النّاسِ ، ومَن لَم يَرجُ النّاسَ في شَيءٍ ، ورَدَّ أمرَهُ إلَى اللّهِ عزّو جلّ في جَميعِ اُمورِهِ ، استَجابَ اللّهُ عزّ و جللَهُ في كُلِّ شَيءٍ
الكافی ج2 ص148