eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ طیب الله انفاسکم حاج اقا! تشکر بابت انتقاد جدی و ورود شما به معضل ولنگاری کشف‌حجاب کشور خانواده شهدا و امت حزب الله زودتر از اینها منتظر شکستن سکوت و خاموشی علما و ائمه جمعه نسبت به هتک و بی حرمتی به ارزش‌های اسلام بودند‼️ انتقاد قاطع و جدی به وزیر گردشگری و سخنرانی طوفانی آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز. وقتشه تمامی ائمه جمعه و تریبون داران نسبت به اوضاع موجود اعتراض کنند. در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز افراد کشف حجاب کرده به نمازگزاران فحش می دهند‼️😳 امت حزب الله منتظر شکستن سکوت سایر علما ،فقها ،فضلا، ائمه جمعه و جماعات بعنوان حصون و مرزبانان ارزش‌های اسلامی، در برابر منکرات اجتماعی و فسق علنی و تذکر و اخطارهای جدی به ترک فعل مسئولان هستند. برای هر تریبون داری که می شناسید بفرستید.
حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روشن تن (دام توفیقاته) سلام علیکم بدینوسیله انتصاب بجا و شایسته حضرتعالی بعنوان مشاور استاندار محترم آذربایجانشرقی در امور روحانیت، را از صمیم قلب تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون برای جنابعالی در تعالی حوزه و روحانیت از خداوند منان مسئلت می‌نماییم. کادر و اساتیدحوزه علمیه طالبیه تبریز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 🔹أللَّهُمَّ اهْدِنی فیهِ لِصَالِحِ الْأعْمالِ وَ اقْضِ لی فیهِ الْحَوائِجَ وَ الآمالَ یا مَنْ لایَحْتَاجُ إلیَ التَّفْسیرِ وَ السُّؤالِ یا عالِماً بِما فی صُدُورِ الْعالَمینَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🔸 خدایا! مرا در این روز به اعمال شایسته راهنمایی کن و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای کسی که نیازمند به شرح و سئوال بندگان نیستی! ای خدایی که ناگفته به حاجات و سرائر خلق آگاهی! درود فرست بر محمد و خاندان پاک او 🔰پیام‌های دعا 1- درخواست هدایت الهی به سمت اعمال صالح 2- برآورده‌شدن حوائج و آرزوها 3- خدا نياز به شرح و سؤال ندارد 4- صلوات در دعا موجب اجابت دعا 🔰پیام منتخب ✍️ شرط قبولی دعا و برآورده‌شدن آرزو ها، این است که امیدمان فقط به خدا باشد. زیرا خدای سبحان به یکی از پیامبرانش فرمود: «قسم به عزت و جلالم! آرزوی هر آرزوکننده را از غیر خودم قطع می‌کنم؛ او را مأیوس می‌کنم، پیش مردم لباس خواری بر تنش می‌پوشانم و از گشایش و فضل خود، دورش می‌کنم. آیا بنده‌ام غیر مرا در سختی ها امید دارد؛ درصورتی که سختی‌ها در دست من است! و آیا امید به غیر من دارد؛ در حالی که من بی‌نیاز و جوادم، کلیدهای درهای بسته شده در دست من است و درب رحمتم برای دعاکننده‌ها باز است. 📚 الکافی،ج ۲،ص ۶۶
🌹17 ماه رمضان/معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله ♦️معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله در سال های بعد از بعثت در شب چنین روزی واقع شده، (1) و آیه ی «سُبحانَ الَّذی أسری بِعَبدِهِ لَیلاً مِنَ المَسجِدِ الحَرامِ اِلَی المَسجِدِ الأقصی …» (2)، در این باره نازل شده است. معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله در 21 ماه رمضان نیز نقل شده است. (3) ♦️معراج از جمله ضروریات اسلام است (4)، و از آیات کریمه و احادیث متواتره ثابت شده است که خداوند متعال حضرت رسول صلّی الله علیه و آله را در یک شب از مکّه ی معظمه تا مسجد الأقصی و از آنجا به آسمان ها تا سدرة المنتهی و عرش أعلی بُرد، و عجایب آفرینش آسمان ها را به حضرت نمایاند و رازهای نهانی و معارف نامتناهی را به آن حضرت إلقا فرمود و آن حضرت در بیت المعمور تحت عرش به عبادت حقّ تعالی قیام فرمود و با انبیاء علیهم السلام ملاقات نمود و داخل بهشت شد و منازل بهشت و احوال کسانی که در عذاب بودند را مشاهده فرمود. ♦️احادیث متواتر دلالت دارد که عُروج آن حضرت به بدن بوده و نه به روح، و در بیداری بوده نه در خواب. (5) اقوال دیگر در تعیین روز معراج چنین است : 17 ماه رمضان سال 12 قبل از هجرت، 17ربیع الأوّل قبل از هجرت، 17 رجب قبل از هجرت، 17 ماه رمضان 5 سال قبل از بعثت، 27 ماه رمضان، 21 ماه رمضان، 9 ذی الحجّة. درباره ی مکانی که آغاز حرکت پیامبر صلّی الله علیه و آله به سوی معراج بوده نیز چند قول است : از منزل خدیجه علیها السلام، منزل امّ هانی خواهر امیر المؤمنین علیه السلام، از شعب ابی طالب علیه السلام. (6) امام صادق علیه السلام فرمودند : «حق تعالی حضرت رسول صلّی الله علیه و آله را صد و بیست و چهار مرتبه به آسمان بُرد، و در هر مرتبه به آن حضرت درباره ی ولایت و امامت امیر المؤمنین علیه السلام و دیگر ائمه ی طاهرین علیهم السلام زیاده از سایر فرایض تأکید و توصیه نمود». (7) 📚 منابع : 1. الوقایع و الحوادث : ج 1، ص 194. و ... . 2. سوره ی اسراء : آیه ی 1. 3. مسار الشیعة : ص 9. و ... . 4. الغدیر : ج 5، ص 16. و ... . 5. بحار الأنوار : ج 18، ص 289. حق الیقین : ص 30. 6. بحار الأنوار : ج 18، ص 302، 319، 380، ج 95، ص 196، ج 97، ص 168. و ... . 7. بصائر الدرجات : ص 79. و ... .
33.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 داستان جمکران 📺 روایت تصویری تاسیس بنای مسجد مقدّس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه و دستور به حسن بن مثله رحمت الله علیه ✅ به مناسبت هفدهم¹⁷ رمضان، هزار و هفتاد و دومین ۱۰۷۲ سالروز فرمان امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف جهت تأسیس بنای مسجد مقدّس جمکران
32.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای تناقص از دبیر شورای عالی فضای مجازی سوالمون اینه برای مهار این عنصر ضد انقلاب که ظاهرا برادرشونه یا فامیلشونه چکار کردند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب تفسیری به به جانم به این مفسر جانم به این آقا از کنار این کلیپ به سادگی عبور نکنید لطفاً برای حال و هوای این روزهایمان است...
💠 دوگانه کاذب شریعت و معیشت !!! 🔹برخی بی بند و بارها و مکشفه ها و یا افرادی که نسبت به رعایت مسائل دینی حساسیت و دغدغه ندارند، دوگانه حجاب و اقتصاد یا و اختلاس و مانند آن را مطرح می کنند تا جمهوری اسلامی در مقوله حجاب و عفاف عقب نشینی کند. 🔹برخی افراد که اتفاقاً ادعای انقلابی گری دارند هم در این دوگانگی کاذب غرق می شوند و معیشت و اقتصاد و اختلاس را برجسته می کنند و به نوعی به حجاب و عفاف لگد می زنند! 🔹امام خمینی (ره) به دلیل حساسیت و تقید دینی و همچنین روح بلند و بصیرتی که داشت از همان ابتدای انقلاب_ با وجود برخی پیشنهادها و همچنین فشارهای بعضی خواص و عوام _ در دام دوگانگی کاذب شریعت و معیشت نیفتاد و حجاب و عفاف و اجرای شریعت را معلق بر اقتصاد و اختلاس و معیشت نکرد! هر کدام را در جای خودش دید. 👈 در همان سال های دهه ۶۰ هم نتیجه گرفت؛ نتیجه آن، حاکم شدن معنویت بر کشور و دور شدن فضای جامعه از برخی فسق و فجور ها و بی بند و باری های زمان شاه بود. 🔹رهبر معظم انقلاب نیز بارها تصمیم امام (ره) درباره الزام حجاب را با افتخار بیان کرده اند و نظرشان همان نظر امام (ره) است. منتها برخی خواص و مسئولین هنوز دچار ساده اندیشی هستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 نگاهی به دعای روز هجدهم ماه رمضان : 🤲 اَللَّـهُمَّ نَبِّهْني فيهِ لِبَرَكاتِ اَسْحارِهِ وَنَوِّرْ فيهِ قَلْبي بِضيآءِ اَنْوارِهِ، وَخُذْ بِكُلِّ اَعْضآئي اِليَ اتِّباعِ اثارِهِ بِنُورِكَ، يا مُنَوِّرَ قُلـُوبِ الْعارِفينَ. 1⃣خدایا مرا از برکات سحرگاهان آگاهم کن تا این ساعات و لحظات گرانبها را قدر بدانم و بیهوده از دست ندهم. 2⃣بیداری سحر و درک فیض و برکتش، قلب را نورانی میکند. پس خدای من، قلبم را با روشنایی نور سحر، نورانی فرما. 3⃣خدایا کمکم کن تا فیض سحرگاهی را در طول روز نیز حفظ کنم و با تمام اعضایم در نورش حرکت کرده و با گناه و خطا، برکات سحر را تباه ننمایم. 🍃ای نور بخش دلهای عارفان، با نور خودت مرا به نور برسان.🍃
🔻 عزاداراری نوروزی ایران برای مرگ پادشاه سعودی!!! ✍شاه پهلوی بمناسبت درگذشت ملک فیصل پادشاه عربستان سعودی، هفت روز عزای عمومی اعلام کرد، آن هم در ایام نوروز سال ۵۴!!! 📚 منبع : روزنامه اطلاعات، ۶ فروردین ۱۳۵۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول اکرم (ص) فرمود: ” کسی که آیت الکرسی را بخواند و ثواب آنرا نثار اهل قبور نماید خداوند در قبر هر مرده ای از مشرق تا مغرب چهل نور (الهی) را داخل می فرماید و به قبرهای آن مرده ها وسعت می دهد و درجات آنها را بلند می فرماید و به خواننده آیت الکرسی ثواب شصت هزار پیغمبر کرامت می فرماید و از هر حرفی فرشته ای می آفریند که برای او تا روز قیامت تسبیح نماید
🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️ 🕌شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با اولین شب قدر و ضربت خوردن بر فرق مبارک حضرت امیر المومنین توسط اشقی الاشقیاء عبدالرحمن بن ملجم مرادی(لعنت الله علیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شیخ مفید می نویسد : در سال چهل هجری قمری، سه تن از خوارج همدیگر را در مکه ملاقات کردند و با هم به مذاکره پرداختند و پس از اتمام مراسم حج، سوگند یاد کردند که سه تن را که به اعتقاد خودشان مسئول وضع اسفبار مسلمانان بودند را بکشند. و با انگیزه ی انتقام از کشتار یارانشان در نهروان، آنها را از میان بردارند. 📋《فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مُلْجَمٍ : أَنَا أَكْفِيكُمْ‏ عَلِيّاً(ع)! وَ قَالَ الْبُرَكُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ التَّمِيمِيُّ : أَنَا أَكْفِيكُمْ مُعَاوِيَةَ! وَ قَالَ عَمْرُو بْنُ بَكْرٍ التَّمِيمِيُّ : أَنَا أَكْفِيكُمْ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ! وَ تَعَاقَدُوا عَلَى ذَلِكَ وَ تَوَافَقُوا عَلَيْهِ وَ عَلَى الْوَفَاءِ وَ اتَّعَدُوا لِشَهْرِ رَمَضَانَ فِي لَيْلَةِ تِسْعَ عَشْرَةَ ثُمَّ تَفَرَّقُوا》 ♦️عبدالرحمن بن ملجم گفت : من مسئول کشتن علی(ع) می شوم. برک بن عبدالله تمیمی نیز گفت : من مسئول کشتن معاویه می شوم. و عمرو بن بکر تمیمی نیز مسئولیت قتل عمروعاص را بر عهده گرفت. سپس یکی روانه شام شد تا معاویه را بکشد و دیگری روانه مصر شد تا عمرو عاص را ترور کند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی هم برای به شهادت رساندن امام علی(ع) روانه ی کوفه شد. مکان کشتن را در حین نماز و زمان روز کشتن را هفدهم ماه رمضان تعیین نمودند و سپس متفرق شدند.(۱) 📚منبع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸
✅پس از ورود ابن ملجم به کوفه، بلافاصله او پیش مردان قبیله اش کنده رفت، اما نیتش را بر ملا نکرد، چرا که می ترسید در همه جا فاش شود. بزرگ قبیله کنده اشعث بن قیس کندی بود. همان کسی که امام صادق(ع) از آنان به عنوان منفورترین خانواده در تاریخ یاد کردند و فرمودند : 📋《إِنَّ اَلْأَشْعَثَ بْنَ قَيْسٍ شَرِكَ فِي دَمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) وَ اِبْنَتُهُ جَعْدَةُ سَمَّتِ اَلْحَسَنَ(ع) وَ مُحَمَّدٌ اِبْنُهُ شَرِكَ فِي دَمِ اَلْحُسَيْنِ(ع)》 ♦️أشعث بن قیس کندی در خون امیر المؤمنین امام علی(ع) شریک بود و دخترش جعده امام حسن مجتبی(ع) را مسموم کرد و پسرش محمد در خون امام حسین(ع) شرکت کرد.(۱) پس براساس منابع تاریخی، اشعث از ماجرای شهادت امام علی(ع) آگاهی داشته است. یعقوبی می نویسد : هنگامی که ابن ملجم برای کشتن امام علی(ع) به کوفه رفت، یک ماه در منزل اشعث اقامت گزید و در این مدت شمشیرش را آماده می‌کرد.(۲) 📚منابع: ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۲، ص۲۲۸ ۲)تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۲۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شیخ مفید می نویسد : ابن ملجم در کوفه بود تا اینکه؛ 📋《ذَاتَ يَوْمٍ مِنْ تَيْمِ الرِّبَابِ فَصَادَفَ عِنْدَهُ قَطَامِ بِنْتَ الْأَخْضَرِ التَّيْمِيَّةَ وَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ قَتَلَ أَبَاهَا وَ أَخَاهَا بِالنَّهْرَوَانِ وَ كَانَتْ مِنْ أَجْمَلِ نِسَاءِ زَمَانِهَا فَلَمَّا رَآهَا ابْنُ مُلْجَمٍ شُغِفَ بِهَا وَ اشْتَدَّ إِعْجَابُهُ بِهَا فَسَأَلَ فِي نِكَاحِهَا وَ خَطَبَهَا》 ♦️ابن ملجم روزی گروهی از قبیله ی تیم الرباب را دید که برای کشتگان خود، در نهروان عزاداری می کردند و در میان آنان زنی زیبا رو به نام قُطامه بنت شجنه را دید که برای پدر و دو برادرش که در جنگ نهروان توسط امام علی(ع) کشته شده بودند، عزاداری می کرد. ابن ملجم دلباخته ی قطامه شد، و بعدها از وی خواستگاری نمود. قطام به او گفت : 📋《مَا الَّذِي تُسَمِّي لِي مِنَ الصَّدَاقِ؟ فَقَالَ لَهَا : احْتَكِمِي مَا بَدَا لَكِ! فَقَالَتْ لَهُ : أَنَا مُحْتَكِمَةٌ عَلَيْكَ ثَلَاثَةَ آلَافِ دِرْهَمٍ وَ وَصِيفاً وَ خَادِماً وَ قَتْلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع)!》 ♦️چه چيز مهر من خواهى كرد؟ ابن ملجم گفت : تو هر چه خواهى مهر قرار بده تا من بپردازم! قطام گفت : مهر من عبارت است از سه هزار درهم پول، و كنيز و غلامى و ديگر كشتن على بن ابى طالب(ع)! ابن ملجم گفت : 📋《لَكِ جَمِيعُ مَا سَأَلْتِ وَ أَمَّا قَتْلُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع)! فَأَنَّى لِي بِذَلِكِ؟! فَقَالَتْ : تَلْتَمِسُ غِرَّتَهُ! فَإِنْ أَنْتَ قَتَلْتَهُ شَفَيْتَ نَفْسِي وَ هَنَأَكَ الْعَيْشُ مَعِي وَ إِنْ قُتِلْتَ فَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الدُّنْيَا》 ♦️به جز كشتن على بن ابى طالب(ع) آنچه خواهى مهيا می كنم، و اما كشتن على بن ابى طالب(ع) را چگونه انجام دهم؟ قطام گفت : او را غافلگير كن! اگر او را کشتی، دل مرا شفا داده ای و به وصل می رسی و آن گاه با من زندگی خواهی کرد و اگر در این راه کشته شوی، در آخرت خیری نصیبت می شود که از دنیا بهتر است. ابن ملجم گفت : 📋《أَمَا وَ اللَّهِ مَا أَقْدَمَنِي هَذَا الْمِصْرَ وَ قَدْ كُنْتُ هَارِباً مِنْهُ لَا آمَنُ مَعَ أَهْلِهِ إِلَّا مَا سَأَلْتِنِي مِنْ قَتْلِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع)! فَلَكِ مَا سَأَلْتِ قَالَتْ فَأَنَا طَالِبَةٌ لَكَ بَعْضَ مَنْ يُسَاعِدُكَ عَلَى ذَلِكَ وَ يُقَوِّيكَ! ثُمَّ بَعَثَتْ إِلَى وَرْدَانَ بْنِ مُجَالِدٍ مِنْ تَيْمِ الرِّبَابِ فَخَبَّرَتْهُ الْخَبَرَ وَ سَأَلَتْهُ مَعُونَةَ ابْنِ مُلْجَمٍ》 ♦️به خدا سوگند هر آينه من به اين شهر نيامده‏ ام، و به اين حالت پنهانى و اختفاء و كناره‏ گيرى از مردم به سر نبردم، جز براى انجام همين خواسته تو و آن كشتن على بن ابى طالب(ع) است! پس بدان كه آنچه خواهى انجام می دهم!(۱) 📚منبع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸
5⃣کینه قطام از حتی به قیمت کابین خون!👇 ✅در تاریخ آمده است که؛ هنگام قطعی شدن تصمیم ابن ملجم لعین مبنی بر قتل امام علی(ع)، او در روزهای باقی مانده، شمشیرش را اصلاح می کرد و صیقل می داد و عیوبش را برطرف می ساخت. روزی آن را نزد قطام برد و قطام آن را گرفت و گفت : 📋《إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُعْمِلَ فِيهِ سَمّاً! فَإِذَا كَانَ مَسْمُوماً فَإِنْ لَمْ تَعْمَلِ الضَّرْبَةُ عَمِلَ السَّم‏ُ》 ♦️من می خواهم این شمشیر را با سمّی خالص که نزد خود دارم، مسموم سازم. چون می خواهم اگر ضربه ی تو در حق او کاری هم نبود، لااقل سمّ او اثر بگذارد.(۱) 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۲، ص۲۷۴