البته در کنار موضوع ذکر شده که واقعیت می باشد ، هدف مهمتر این بود که با سوژه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط پدافند هوایی سوریه ، موضوع ایجاد اختلاف در محور مقاومت وبازی با افکار عمومی داخلی ایران را به این بهانه در دستورکار قرار بدهند. این موضوع برای آمریکاییها ، به ویژه بعداز سفر نخست وزیر عراق به ایران ، اهمیت بیشتری برای آمریکا و اسرائیل پیدا کرده است
هیچ وقت از بیان اعتقاداتتون نترسید!
اگر از بيان اعتقاداتتون ميترسيد به ايمانی كه رو اعتقادتون داريد شک كنيد...!
" چرایی الهیاتی شدن کرونا "
قسمت اول
مسئله کرونا یک مسئله بهداشتی است، ولی با مسائل الهیاتی ارتباط پیدا کرد. این مسئله از چند جهت قابل تحلیل است:
یک - در برخی کشورها شیوع یا آغاز این بیماری به مراکز یا شهر های دینی مرتبط شد؛ مانند کره، ایران و فرانسه.
کره دومین کشوری بود که کرونا در آن با سرعت زیادی شیوع پیدا کرد. مبداء اصلی انتشار ویروس، کلیسای مسیحی به نام شین چانجی در شهر دگو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی بود. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز ۲ مارس (۱۲ اسفند) در کره ۵۲۱۲نفر بوده است که از این تعداد۳۰۸۱ نفر مبتلا در شهر دگو بودهاند و ۷۳ درصد آنها از پیروان فرقه شین چانجی بوده اند. نیویورکتایمز گزارشی نسبتاً تفصیلی از موقعیت این کلیسا در جامعه و موضع گیری مردم نسبت به آن آن در ۵ مارس منتشر کرده است.
شیوع کرونا در ایران به شهر قم گره خورد . در یک شیطنت رسانهای قم، مرکز شیوع کرونا معرفی شد. در حالیکه قم از شهرهای ایران بود که کرونا در آن شناسایی شد نه اینکه قم عامل شیوع کرونا در ایران باشد .و مضافاً اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده قبل ازقم در پانزده استان کشور این بیماری بوده است
.
مراسم سالیانه در کلیسای پانتکوتیست در شهر لوموز فرانسه به عنوان یکی از منشاهای مهم گسترش ویروس در فرانسه، شناسایی شد.
٢ _ به دنبال شیوع ویروس کرونا مراسم، مناسک و مراکز دینی تعطیل شد. این موضوع بازتاب گستردهای داشت.
۳ _ برخی معتقدند شیوع کرونا اقدامی از طرف نظام سلطه برای تضعیف نظام های دینی بود ؛ زیرا شهرهای مذهبی درگیر آن شدند .
قم در ایران (به عنوان پایگاه شیعه)
و رم (واتیکان) در ایتالیا به عنوان پایگاه مسیحیت کاتولیک به عنوان شهرهای مذهبی شناخته میشوند .
۴ _ شیوع کرونا اظهارنظرها و شبهات زیادی را در مورد دین و خدا مطرح کرد؛
مانند خشم خدا، أخرالزمان ، ظهور منجى ، دعا به درگاه الهی و مرگ.
جریان شناسی مواجهه الهیاتی با کرونا
در تحلیل و بررسی مواجههی جامعه دینی و همچنین ادبیات الهیاتی کرونا دونوع رویکرد بنیادگرایانه و خردگرایانه میتوان مشاهده کرد که هر یک از مبانی دینداری و تحلیل دینی ویژه خود برخوردار است.
م_ع_ص
ادامه دارد…
🚫 سامانه پیشخوان طلاب سراسر کشور تا ۱۱ مرداد قطع میباشد.
🔸 با توجه به بهروزرسانی سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزههای علمیه، از تاریخ ۹۹/۵/۴ لغایت ۹۹/۵/۱۱ کلیه فعالیتهای سامانه به حالت تعلیق خواهد بود.
💢بر اساس این گزارش: در این مدت زمان امکان ورود به سامانه وجود نخواهد داشت.
💠 معاونت آموزش حوزه علمیه طالبیه
#دعاے_عهد
❣ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ❣
🔆اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ🔅وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُور🔅وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
🔅وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ🔅وَ مُنْزِلَ #الْقُرْآنِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ🔅وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🔆اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ🔅وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ🔅وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ🔅یا حَىُّ یا قَیُّومُ
🔆أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ🔅وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ🔅یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ🔅یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ🔅یا #حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🔆اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
#الْقائِمَ بِأَمْرِکَ🔅صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ🔅عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ🔅فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها🔅سَهْلِها وَ جَبَلِها🔅وَ بَرِّها وَ بَحْرِها🔅وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ🔅وَ مِدادَ کَلِماتِهِ🔅وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ🔅وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.
🔆أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى #صَبیحَةِ یَوْمى هذا🔅وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
#عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى🔅لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🔆اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِه🔅وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِه🔅وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ🔅وَالْمُحامینَ عَنْهُ🔅وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ🔅#وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
🔆اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ🔅الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً🔅#فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى🔅مُؤْتَزِراً کَفَنى🔅شاهِراً سَیْفى🔅مُجَرِّداً قَناتى🔅مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى🔅فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🔆اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ🔅وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَة🔅َوَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ🔅وَ #عَجِّلْ فَرَجَهُ🔅وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ🔅وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ🔅وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ🔅وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ🔅وَاشْدُدْ أَزْرَهُ🔅وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ🔅وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ🔅فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:
🌷ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ🌷
🔆فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا #وَلِیَّکَ🔅وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ🔅الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک🔅حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ🔅وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ🔅وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ🔅وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ🔅وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ🔅وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ.
🔆اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ #بِرُؤْیَتِهِ🔅وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ🔅وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ.
🔆اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ🔅وَ عَجِّلْ لَنا #ظُهُورَهُ🔅إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ #قَریباً🔅بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج💠
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊
💠 دعای #فرج حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)
﷽
🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅
🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅
🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ
🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷
💐💐💐
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: شنبه - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
میلادی: Saturday - 25 July 2020
قمری: السبت، 4 ذو الحجة 1441
🌹 امروز متعلق است به:
🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم
💠 اذکار روز:
- یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه)
- یا حی یا قیوم (1000 مرتبه)
- يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️3 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام
▪️5 روز تا روز عرفه
▪️6 روز تا عید سعید قربان
▪️11 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام
▪️14 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia
🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
هدایت شده از کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
" چرایی الهیاتی شدن کرونا "
مسئله کرونا یک مسئله بهداشتی است، ولی با مسائل الهیاتی ارتباط پیدا کرد. این مسئله از چند جهت قابل تحلیل است:
یک - در برخی کشورها شیوع یا آغاز این بیماری به مراکز یا شهر های دینی مرتبط شد؛ مانند کره، ایران و فرانسه.
کره دومین کشوری بود که کرونا در آن با سرعت زیادی شیوع پیدا کرد. مبداء اصلی انتشار ویروس، کلیسای مسیحی به نام شین چانجی در شهر دگو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی بود. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز ۲ مارس (۱۲ اسفند) در کره ۵۲۱۲نفر بوده است که از این تعداد۳۰۸۱ نفر مبتلا در شهر دگو بودهاند و ۷۳ درصد آنها از پیروان فرقه شین چانجی بوده اند. نیویورکتایمز گزارشی نسبتاً تفصیلی از موقعیت این کلیسا در جامعه و موضع گیری مردم نسبت به آن آن در ۵ مارس منتشر کرده است.
شیوع کرونا در ایران به شهر قم گره خورد . در یک شیطنت رسانهای قم، مرکز شیوع کرونا معرفی شد. در حالیکه قم از شهرهای ایران بود که کرونا در آن شناسایی شد نه اینکه قم عامل شیوع کرونا در ایران باشد .و مضافاً اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده قبل ازقم در پانزده استان کشور این بیماری بوده است
.
مراسم سالیانه در کلیسای پانتکوتیست در شهر لوموز فرانسه به عنوان یکی از منشاهای مهم گسترش ویروس در فرانسه، شناسایی شد.
٢ _ به دنبال شیوع ویروس کرونا مراسم، مناسک و مراکز دینی تعطیل شد. این موضوع بازتاب گستردهای داشت.
۳ _ برخی معتقدند شیوع کرونا اقدامی از طرف نظام سلطه برای تضعیف نظام های دینی بود ؛ زیرا شهرهای مذهبی درگیر آن شدند .
قم در ایران (به عنوان پایگاه شیعه)
و رم (واتیکان) در ایتالیا به عنوان پایگاه مسیحیت کاتولیک به عنوان شهرهای مذهبی شناخته میشوند .
۴ _ شیوع کرونا اظهارنظرها و شبهات زیادی را در مورد دین و خدا مطرح کرد؛
مانند خشم خدا، أخرالزمان ، ظهور منجى ، دعا به درگاه الهی و مرگ.
جریان شناسی مواجهه الهیاتی با کرونا
در تحلیل و بررسی مواجههی جامعه دینی و همچنین ادبیات الهیاتی کرونا دونوع رویکرد بنیادگرایانه و خردگرایانه میتوان مشاهده کرد که هر یک از مبانی دینداری و تحلیل دینی ویژه خود برخوردار است.
م_ع_ص
ادامه دارد…
به اطلاع طلاب محترم می رساند با توجه به اختلال در سیستم آموزشی و اتوماسیون، عزیزان جهت گرفتن گواهی از ۱۴ مردادماه به بعد مراجعه فرمایند.
" چرایی الهیاتی شدن کرونا "
قسمت دوم
بنیادگرایانه
رویکرد بنیادگرایی در مواجهه الهیاتی با کرونا درگیر خوانشهای تقلیل گرایی دینی و روایت پردازی های ساده انگارانه از دین است. مهمترین مبنای رویکرد را می توان نص گرایی اخباری و انحصار دین در ابعاد فردی ،مناسکی و اخروی دانست. با توجه به ایجاد برخی شبهات در نقطه مقابل، جایگزینی مواجهه ژرفانگر با ابعاد شناختی،پیامدی،مناسکی،و اعتقادی دینداری، دور از ذهن نیست .برخی از این رویکردهای تقلیل گرایانه با هدف حفظ ایمان عوام ارائه میشود، اما مانع شکل گیری کامل و پایدار نظام معرفت دینی می شود .
کارکرد این قبیل روایت پردازی های تدبیرگرا، تا حدودی بازداشتن عامه دین باوران از موءانست و تدبر در خوانش های عمیق حکمی،فلسفی و عرفانی تز دین بوده است. از سوی دیگر ،خوانش های ساده انگارانه طی رویارویی با متغیرهای جدید جامعهشناسی (مانند جهانیشدن، رسانه جمعی و شبکههای اجتماعی ارزان، نوظهور و سهل الوصول) و نیز سنتهای فلسفه تفسیری و سازه گرا (مانند هرمنوتیک و پایدار شناسی) کارکردها،اقتدار و قدرت اقناعی کنندگی پیشین خود را به صورت معناداری برای عامی مومنان از دست دادهاند و آنها را در مصاف نابرابر میان باورمندی دینی و زیست جهان مدرن و زیست جهان مدرن و بلکه پسامدرن،رها کرده و بیپناه گذاشته اند .
تعدادی از شیوخ سلفی از شیوع کرونا در بلاد کفر استقبال کردند و آن را از عذاب الهی دانستند .وقتی این ویروس به کشورهای اسلامی رسید لحن شان تغییر کرد و آن را از باب رحمت الهی و امتحان مومنین توصیف کردند. کرونا در جهان گشای اش به هیچ تفسیری تن نداد و تا خانه خدا پیش رفت حرمین را خالی از مومنان ساخت و برای اولین بار در تاریخ بود که کعبه خالی ماند و مسجد نبوی به انزوا رفت .در اینجا برخی کرونا را علامت قیامت دانستند .
در سایر ادیان نیز مواجه بنیادگرایانه با کرونا مشاهده شد .برخی از دینداران مراسم های دسته جمعی خود را تعطیل نکردند ؛ مثلاً کلیساهای ارتودوکس یونانی در بسیاری از نکات دنیا از جمله کشور استرالیا برگزاری جمع های مذهبی هزار نفره و استفاده از یک قاشق مشترک را مجاز میدانند؛ چرا که از نظر آنها جام مقدس نمیتواند حامل بیماری باشد.
رویکرد بنیادگرایانه با بیماری واگیر را می توان در تاریخ جهان اسلام نیز به خوبی مشاهده کرد.
تاریخ بیماری های واگیردار در جهان اسلام را می توان به دو دوره تقسیم کرد: یک _ آغاز ظهور اسلام تا قرن هشتم هجری
در این دوره جهان اسلام شاهده وبا هایی بود که گسترش محدودی داشتند. دو _ در قرن هشتم هجری تا قرن سیزدهم هجری (۱۹میلادی)
در این دوره که با تقویت گرایش های سلفی در اهل سنت همراه است کتاب هایی نوشته شد؛ مانند بذل الماعون فی فوائد الطاعون ( ابن حجرعسقلانی)و الطب النبوی (ابن قیم جوزی ) بر اساس این کتاب ها،بدون توجه به ابعاد طبی بیماری ولزوم رعایت اصول بهداشتی، با استناد به برخی روایات ،طاعون از آثار جن و شیاطین است ؛ مرگ به طاعون شهادت است .و فرار از طاعون ،فرار از جهاد و تقدیر الهی است .
حتی برخی از آیات قرآن نیز بر همین اساس تفسیر شده است؛ (مانند آیه ۲۴۳ سوره بقره ابن کثیر جلد ۳ صفحه ۲۹۸ زمخشری جلد ۱ صفحه ۱۴۷)
این روند با نوشتن کتابی مانند " تحفةالمومنین و مرشدة الضالين" توسط محمد بن سلیمان مناعی متوفای ١٢٤٧ ادامه پیدا کرد . او در این کتاب قول به تحریم فرار از طاعون را توجيه می کند که البته سخنانش در این مورد بازگویی سخن متقدمان و مبتنی بر دو اصل است:
یک_ مرگ نتیجه تقدير الهی است نه طاعون ، در نتیجه فرار از آن اجل مقدر ا تغییر نمی دهد؛
دو_ فرار باعث میشود مبتلایان و درماندگان بی پرستار بمانند و قطع رحم رخ دهد.
مناعى، قرنطینه (عدم حضور در اجتماع، نماز جمعه وجماعات) را نوعی بدعت می داند و می کند .
م_ع_ص
ادامه دارد....
#دعاے_عهد
❣ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ❣
🔆اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ🔅وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُور🔅وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
🔅وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ🔅وَ مُنْزِلَ #الْقُرْآنِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ🔅وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🔆اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ🔅وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ🔅وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ🔅یا حَىُّ یا قَیُّومُ
🔆أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ🔅وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ🔅یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ🔅یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ🔅یا #حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🔆اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
#الْقائِمَ بِأَمْرِکَ🔅صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ🔅عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ🔅فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها🔅سَهْلِها وَ جَبَلِها🔅وَ بَرِّها وَ بَحْرِها🔅وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ🔅وَ مِدادَ کَلِماتِهِ🔅وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ🔅وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.
🔆أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى #صَبیحَةِ یَوْمى هذا🔅وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
#عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى🔅لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🔆اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِه🔅وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِه🔅وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ🔅وَالْمُحامینَ عَنْهُ🔅وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ🔅#وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
🔆اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ🔅الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً🔅#فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى🔅مُؤْتَزِراً کَفَنى🔅شاهِراً سَیْفى🔅مُجَرِّداً قَناتى🔅مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى🔅فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🔆اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ🔅وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَة🔅َوَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ🔅وَ #عَجِّلْ فَرَجَهُ🔅وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ🔅وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ🔅وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ🔅وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ🔅وَاشْدُدْ أَزْرَهُ🔅وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ🔅وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ🔅فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:
🌷ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ🌷
🔆فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا #وَلِیَّکَ🔅وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ🔅الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک🔅حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ🔅وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ🔅وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ🔅وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ🔅وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ🔅وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ.
🔆اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ #بِرُؤْیَتِهِ🔅وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ🔅وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ.
🔆اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ🔅وَ عَجِّلْ لَنا #ظُهُورَهُ🔅إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ #قَریباً🔅بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج💠
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
میلادی: Sunday - 26 July 2020
قمری: الأحد، 5 ذو الحجة 1441
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
💠 اذکار روز:
- یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه)
- ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه)
- یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹جنگ سویق، 2ه-ق
📆 روزشمار:
▪️2 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام
▪️4 روز تا روز عرفه
▪️5 روز تا عید سعید قربان
▪️10 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام
▪️13 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia
🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊
💠 دعای #فرج حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)
﷽
🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅
🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅
🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ
🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷
💐💐💐
آداب حضور در شبکههای اجتماعی از قول
دکتر محمدعلی تهرانی
دانشیار دانشگاه علامه گروه روزنامه نگاری :
🔵🔸۱ - هر چیزی را فورأ به اشتراک نگذارید. ابتدا آنرا با دقت بخوانید و کمی در آن تأمل کنید.
🔵🔸۲ - هر چیزی را ازهر جایی کپی نکنید.
🔵🔸۳ - لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروههای مجازی وجود دارد، ذوقزده نشوید! شاید مسیر را گم کرده باشید و به بیراهه بروید.
🔵🔸۴ - اول از همه، اهداف گروهتان را مشخص کنید.
🔵🔸۵ - هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید.
🔵🔸۶ - حجم خبرهایي را که به اشتراک میگذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!
🔵🔸۷ - گاهی تماشاگر باشید.
🔵🔸۸ - واکنش سریع نشان ندهید.
🔵🔸۹ - همیشه حواستان باشد که چه پست میکنید.
🔵🔸۱۰ - مطالب متناسب با مخاطب پست کنید.
🔵🔸۱۱ - گاهي وقتها مي توانيد با كم يا زياد كردن کلمات یا جملات، پيام قبلي را اصلاح و يا تكميل نماييد.
🔵🔸۱۲- هوشيارانه عمل كنيد چون شاید در آينده، از أثرات منفی این پيامها، در شرایطی عليه خودتان یا خانواده تان استفاده شود!
🔵🔸۱۳ - دقت کنید که اشاعه دهنده بی بند و باری و فحشا نباشید.
🔵🔸۱۴ - آبروی دیگران، بازیچه شما و ابزاری برای سرگرمی دوستانتان نیست!
🔵🔸۱۵ - در به اشتراک گذاشتن فایلها و عکسها، کمی دوراندیش باشید! شاید قربانی بعدی شما باشید.
🔵🔸۱۶ - در هر شرایطی که قراردارید، ترویج دهنده افکاری سازنده و سالم باشید.
🔵🔸۱۷ - اگر شما را در گروهي عضو كردند و شما هيچ كس را نمي شناسيد و يا از هدف گروه بي اطلاعيد، سریعأ از آن خارج شويد.
🔵🔸۱۸ - پيامي كه قبول نداريد به ديگران ارسال نكنيد!
🔵🔸۱۹ - توجه كنيد كه امروزه يكي از راههاي شناخت شخصيت شما همين شبكه هاي اجتماعي است.
🔵🔸۲۰ - در انتقاد از دیگران انصاف را رعایت کنید.
🔵🔸۲۱ - در مبارزه با نظرات و عملکرد دیگران از جاده مردی و مردانگی خارج نشوید.
🔵🔸۲۲ - همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید.
🔵🔸۲۳ - از دین استفاده ابزاری نکنید.
🔵🔸۲۴ - خرافه پرستی را ترویج نکنید.
در پناه خداوند باشيد
باطلاع طلاب محترم ميرساند؛
شهريه همراه بسته معیشتی روزهای دوشنبه وسه شنبه و چهارشنبه ۰۸و۰۷و ۹۹/۰۵/۰۶ (فقط سه روز) پرداخت خواهد شد.
از ساعت: ۹ الی۱۲ ظهر.
همچنين طلاب شهرستاني ميتوانندباواسطه دريافت نمايند. باتشكر
*امام باقر (ع)*:
در دل هیچ انسانی کبر(تکبر) وارد نمی شود مگر آنکه عقلش به همان اندازه ناقص می شود ، خواه کم باشد یا زیاد.
_الحدیث جلد 2 صفحه 319_
◾️ *شهادت مظلومانه شاهد لحظه های تب آلود عاشورا امام محمد باقر(ع) تسلیت باد.* 🏴
بسم الله الرحمن الرحيم
" چرایی الهیاتی شدن کرونا "
قسمت سوم
خرد گرایانه
عقلانیت و کاربست سیاسی -اجتماعی از مهمترین مبانی رویکرد خرد گرایانه است. پیش فرض این روشن آن است که عقل ابزاری مستقل برای کسب معرفت است .از طرف دیگر حیطه و کارکرد دین در تعامل عقل و وحی ،افزون بر عرصه فردی، عرصه سیاسی و اجتماعی را نیز پوشش دهد و سعادت دنیوی و اخروی انسان را به عنوان هدف دین برمیگزیند.
این رویکرد ضمن حضور فعال اجتماعی، با خرافات و مواجهه سطحی و ظاهر گرایانه با دین، مخالف است چنان چنان که ائمه علیهم السلام و علما نیز چنین بودند.
این رویکرد در مواجهه با ویروس کرونا ضمن نگاه جامعه گرایانه دینی، با توصیه های بهداشتی همراه شد و دینداران را به رعایت ضوابط اجتماعی در این راستا فراخواند. بر این اساس تعطیلی مراکز و مناسک دینی را پذیرفت تا معنویت را در عرصه خدمات اجتماعی توسعه دهد. البته با شیوع کرونا دینداران جهان مناسک دینی را در قالب جدید و بدون حضور پیروان ادیان به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی پوشش داده اند.
تاکید مراجع بر لزوم اصول بهداشتی و همراه شدن با تعطیلی مراکز و مناسک دینی نشان داد که فکر شیعه پویاست به مسائل سیاسی و اجتماعی توجه دارد. تاریخ شیعه نیز این نوع مواجهه را نشان میدهد. در سیره علمای سلف نیز مشاهده میشود که در هنگام بلایای عمومی واگیر مکتوبات ای داشته اند؛ مانند سید نعمت الله جزایری (متوفی ۱۱۱۲ قمری از شاگردان معروف علامه مجلسی و عالمان سرشناس عهد صفویه) که کتاب' مُسَکِّن الشُجُون فى الفرار من الطاعون ' را در سال ١١٠٣ قمری ، درشهر شوشتر در مورد طاعون فراگیر سال ۱۱۰۲ قمری نوشت.
این بیماری این بیماری از جهت روند و منشأ شروع و همچنین آثار و بازتاب دینی در سطح اجتماعی شبیه بیماری کرونا در زمان فعلی ماست. منشاء این بیماری استانبول و شامات بود که سپس به بغداد و حرمهای شریف ائمه علیهم السلام در عراق و از آنجا به بصره و سپس به جنوب ایران رسید و در هویزه و دُورَق موجب مرگ بسیاری از مردم و تعطیلی مدارس و مساجد شد. نویسنده سختی این بیماری را با زمان صدر اسلام و محاصره اقتصادی مسلمانان و سال فوت حضرت ابوطالب علیه السلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها مقایسه کرده، آن سال را عام الحزن نامیده است.
اين كتاب در پنج بخش تنظیم شده است:
١- مرگ و عجایب آن؛
٢- اطلاع رسانی بهداشتی و آن چه دلیل رخ داد بیماریهای واگیر و طاعون است؛
٣- حکم فقهی فرار از وبا (برخی از مردمی که از ترس وبا فرار میکردند، مورد شماتت گروهی قرار میگرفتند که معتقد بودند فرار از وبا، به معنی نارضایتی به مقدس و سرنوشت الهی است .نویسنده بر اساس مبانی فقهی در مورد حفظ جان، این افکار ناصحیح و خرافی را رد میکند)؛
۴- مرگ و پایان پذیری زندگی( این بخش با تمرکز بر رحمت الهی التیامی است بر کسانی که در سوگ عزیزان نشسته اند)؛
٥- وظیفه عالمان دینی و حاکمان در چگونگی برخورد با این گونه بلایاى فراگیر .
در این کتاب میتوان هوشیاری ،جامعه نگری و سطح تحلیل یک عالم دینی از نیازهای مخاطبان خود در مواجهه با رخدادی را مشاهده کرد که هم جانشان را تهدید کرده و هم با بسته شدن مساجد و مدارس، قانون را در یک شوک معنوی و دانشی فرو برده است. تقسیم بندی کتاب و پرداختن به نیازهای کاربردی و نکاتی که نویسنده آن را برای اطلاع رسانی با قید فوریت مورد توجه قرار داده، مويدو این مسئله است.
' مروری بر شبهات دینی در مورد کرونا '
از ابتداى شروع ویروسکرونا مباحث گسترده الهیاتی با رویکردها و انگیزههای مختلف مطرح شده است.
برخی از انسانها که مبنای دینی آنها تقلید اجتماعی یا امور احساسی است، در هنگام بلایا از جهت اعتقادی و ایمانی در معرض آسیب و چالش قرار می گیرند؛ بنابراین لازم است به شبهات آنها به خوبی پاسخ داده شود تا از جهت معرفتی ارتقا یابند.
در ادامه مهمترین شبهاتی که در این مورد مطرح شده است بررسی می شود:
الف - کرونا و خداشناسی؛ خدای قند یا زهر
انسان در هنگام بلاها خدا را میخواند وقتی مشکلش حل نمیشود این شبهه را مطرح میکند که خدایی در کار نیست و قبلا هم بیهوده برخی چیزها را به او نسبت داده داده است.
با این حال، نگاهی به متون دینی، تصویر دیگری از خدا را رقم میزند ،به طور مثال قرآن از زبان حضرت ابراهیم علیه السلام نقل می کند که خداوند کسی است که ما را آفریده ،هدایت میکند، غذا میدهد، سیراب میکند و به هنگام مریضی شفا میدهد. شعرا آیه ۷۸ الی ۸۰
در سوره اسراء خداوند خود را حرکت دهنده کشتیها در دریا و همچنین نجات دهنده طوفان زدگان دریا معرفی میکند.
اسراء آیه ۶۶ و ۶۷
همچنین در بیان یک قاعده، قرآن می فرماید اگر خداوند را یاری کنید، او نیز شما را در زندگی یاری خواهد کرد و به شما کمک می کند تا بر دشمنان خود غالب شوید. آل عمران ۱۶۰
ادامه دارد....
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊
💠 دعای #فرج حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)
﷽
🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅
🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅
🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ
🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷
💐💐💐
#دعاے_عهد
❣ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ❣
🔆اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ🔅وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُور🔅وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
🔅وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ🔅وَ مُنْزِلَ #الْقُرْآنِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ🔅وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🔆اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ🔅وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ🔅وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ🔅یا حَىُّ یا قَیُّومُ
🔆أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ🔅وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ🔅یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ🔅یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ🔅یا #حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🔆اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
#الْقائِمَ بِأَمْرِکَ🔅صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ🔅عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ🔅فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها🔅سَهْلِها وَ جَبَلِها🔅وَ بَرِّها وَ بَحْرِها🔅وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ🔅وَ مِدادَ کَلِماتِهِ🔅وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ🔅وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.
🔆أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى #صَبیحَةِ یَوْمى هذا🔅وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
#عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى🔅لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🔆اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِه🔅وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِه🔅وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ🔅وَالْمُحامینَ عَنْهُ🔅وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ🔅#وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
🔆اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ🔅الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً🔅#فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى🔅مُؤْتَزِراً کَفَنى🔅شاهِراً سَیْفى🔅مُجَرِّداً قَناتى🔅مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى🔅فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🔆اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ🔅وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَة🔅َوَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ🔅وَ #عَجِّلْ فَرَجَهُ🔅وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ🔅وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ🔅وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ🔅وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ🔅وَاشْدُدْ أَزْرَهُ🔅وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ🔅وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ🔅فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:
🌷ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ🌷
🔆فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا #وَلِیَّکَ🔅وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ🔅الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک🔅حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ🔅وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ🔅وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ🔅وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ🔅وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ🔅وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ.
🔆اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ #بِرُؤْیَتِهِ🔅وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ🔅وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ.
🔆اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ🔅وَ عَجِّلْ لَنا #ظُهُورَهُ🔅إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ #قَریباً🔅بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆
🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج💠
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: چهارشنبه - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
میلادی: Wednesday - 29 July 2020
قمری: الأربعاء، 8 ذو الحجة 1441
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه)
- حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه)
- یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹توطئه ترور امام حسین علیه السلام در مکه، 60ه-ق
🔹دعوت عمومی حضرت مسلم علیه السلام در کوفه، 60ه-ق
🔹حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سمت عراق، 60ه-ق
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا روز عرفه
▪️2 روز تا عید سعید قربان
▪️7 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام
▪️10 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم
▪️22 روز تا آغاز ماه محرم الحرام
✅ با ما همراه شوید...
🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia
🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌷 شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین (ع)
🌷شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین (ع)
روی دل با کاروان کربلا دارد حسین (ع)
🌷از حریم کعبه جدش به اشکی شست دست
مروه پشت سر نهاد اما صفا دارد حسین
🌷میبرد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم
بیش از اینها حرمت کوی منا دارد حسین
🌷پیش روراه دیار نیستی کافیش نیست
اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین
🌷بسکه محمل ها رود منزل به منزل با شتاب
کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین
🌷رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند
تا بجائی که کفن از بوریا دارد حسین
🌷بردن اهل حرم دستور بود و سر غیب
ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین
🌷سروران، پروانگان شمع رخسارش ولی
چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین
🌷سر به تاج زین نهاده راه پیمای عراق
می نمید خود که عهدی با خدا دارد حسین
🌷او وفای عهد را با سر کند سودا ولی
خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین
🌷دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا
با کدامین سر کند مشکل دو تا دارد حسین
🌷سیرت آل علی با سرنوشت کربلاست
هر زمان از ما یکی صورت نما دارد حسین
🌷آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند
عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین
🌷دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت
داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین
🌷بعد ازینش صحنه ها و پرده ها اشکست و خون
دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین
🌷ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ئی
گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین
🌷دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز
با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین
🌷شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا
جای نفرین هم بلب دیدم دعا دارد حسین
روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم)آمدند در حالیکه طلا و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند.
پس راهب رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( أبوبکر نیز درمیان جماعت بود ) و پرسید "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟"
پس جمعیت حاضر ، ابوبکر را نشان دادند ، پس راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟ ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است
راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است.c
راهب پرسید نام دیگری هم داری؟ ابوبکر گفت "نه هرگز"
پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست.
ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟
راهب پاسخ داد من بهمراه جمعی از مسیحیان از روم آمده ایم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و هدف ما این است که از خلیفه ی مسلمین چند تاپرسش بپرسیم ، پس اگر توانست به پرسشهای ما پاسخ دهد همه ی این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا میان مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست پرسشهای مارا پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم.
ابوبکر گفت پرسشهایت را بپرس ، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه پرسشهایم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس پرسشهایت را بپرس.
راهب سه پرسش را مطرح کرد:
1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟
چه چیزاست که از آن خدا نیست؟
2)ما هو شئ لیس عندالله؟
چه چیزاست که در نزد خدا نیست؟
3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟
آن چیست که خدا آن را نمیداند؟
پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت باید از عمر کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر فرستاد و راهب پرسشهایش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس درپی عثمان فرستاد و عثمان نیز از این پرسشها جا خورد ، و جمعیت گفتند چه پرسشی است که میپرسی؟خدا همه چیز دارد و همه چیز را میداند.
راهب خطاب به آن سه نفر(ابوبکر و عمر و عثمان)گفت این ها شیخ ها و مردان بزرگی هستند اما متأسفانه به خود مغرور شدند و قصد بازگشت به روم کرد.
سلمان فارسی که شاهد ماجرا بود بسرعت خود را به امام علی (ع)رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند.
پس امام علی(ع) بهمراه پسرانش امام حسن (ع )و امام حسین (ع ) درمیان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند.
ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر پرسشی داری از علی (ع) بپرس!
راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسیدنامت چیست؟
امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یهودیان "الیا" نزد مسیحیان "ایلیا" نزد پدرم "علی" و نزد مادرم "حیدر" است.
پس راهب گفت ، نسبتت با نبی (ص) چیست؟
امام (ع )فرمودند: او برادر و پسرعموى من است ومن نیز داماد او هستم.
پس راهب گفت ، به عیسی بن مریم سوگند که مقصود و گمشده ی من تو بودی.
پس به پرسشهایم پاسخ بده
و دوباره پرسشهایش را مطرح کرد.
امام علی (ع) پاسخ دادند:
آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است.
آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است
و آنچه خدا نمیداند ، شریک و همتا برای خود است.
(فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا
فلیس من الله ظلم لأحد
و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک)
پس راهب با شنیدن این پاسخها ، امام علی را به سینه فشرد و میان دو چشم مبارکش را بوسید و گفت:
"أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة"
به درستی که نامت درتورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، پس ماجرای تو با این قوم چیست؟
سپس همه هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را میان مسلمین قسمت کرد.
عزيزان کپی فضائل أمیرالمؤمنین (ع) توفيقيست كه نصيب هركسي نميشود.
پیامبر(ص)فرمود:هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)را نشردهد، "گناهان غیرازحق الناس " اوبخشیده می شود.)