eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.4هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3هزار ویدیو
333 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقصد «فرار دوم» محمدرضا در تاریخ (۲۶ دی سال ۵۷) کدام کشور بود و او تا لحظه مرگ برای پناهندگی به چه کشورهایی سفر کرد؟ ✍به ترتیب؛ ۱)شهر اسوان در کشور مصر(۲۶ دی ۵۷) ۲)مراکش(بهمن ۵۷ مصادف با ورود امام خمینی به ایران) ۳)جزایر باهاما در آمریکای مرکزی ۴)مکزیک ۵)آمریکا ۶)مصر(مرگ وی در ۵ مرداد ۵۹) @talebieh_tabriz
4️⃣2️⃣3️⃣امام خمینی در مورد فرار «محمد رضا پهلوی»(در ۲۶ دی ۵۷) چه فرمود؟ ✍امام خمینی که در آن روز در فرانسه به سر می برد، فرمود : «رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‏ کنم و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است‏.» 📚صحیفه امام، ج۵،
امام خمینی در مورد فرار «محمد رضا پهلوی»(در ۲۶ دی ۵۷) چه فرمودند؟ ✍امام خمینی که در آن روز در فرانسه به سر می برد، فرمود : «رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‏ کنم و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است‏.» 📚صحیفه امام، ج۵، ص۴۸۴ @talebieh_tabriz
🔥چرا اروپا و امریکا از اجراي حکم اعدام جاسوس وحشت زده شده اند؟ ✍قاسم روانبخش 🔸تصميم دستگاه قضايي بر اجراي حکم اعدام نسبت به ابر جاسوس انگليس به نام اکبري اقدامي بود که بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج داشت و دولت‌های فرانسه،‌ انگليس،‌ آلمان و امريکا با محکوم کردن اين اقدام جمهوري اسلامي، اعلام کردند که با شنيدن خبر اعدام اين جاسوس وحشت‌زده شده‌اند. انگليس علاوه بر احضار سفير ايران،‌سفير خودش را نيز به انگليس فراخوانده است. 🔹درباره اقدام تحسین‌برانگیز دستگاه قضايي نسبت به اجراي اين حکم نکاتي متذکر می‌شویم: 🔸 یکی از دلایل به وحشت افتادن کشورهای غربی این است که با این اعدام، راه جاسوس پروری بسته می‌شود؛ زیرا تاکنون روال بر این بود که جاسوس را با مبالغ بلوکه‌شده در آن کشورها یا با چند ایرانی زندانی در آن کشورها مبادله می‌ کردند . این روند موجب می‌شد که افراد سست ایمان به جاسوس شدن تن بدهند زیرا این‌گونه توجیه می‌کردند که از این طریق به نان و نوایی می‌رسیم و اگر هم دستگیر شدیم با حمایت‌های کشوری که برایش جاسوسی کرده‌ایم مبادله خواهیم شد و سرانجام یک زندگی خوبی در همان کشور خواهیم داشت. ولی اجرای حکم اعدام برای جاسوس، ترس و وحشت در دل جاسوسان و افرادی که در معرض جاسوس شدن هستند می‌اندازد. طبیعی است که دولت‌های غربی جاسوس پرور دچار وحشت‌زدگی بشوند. 🔸 یکی دیگر از دلایل وحشت‌زدگی آن‌ها به وحشت افتادن جاسوس‌های موجود در نظام است که درنتیجه موجب خودداری یا کندی ارسال مطالب به آن‌ها می‌شود؛ و این خسارت سنگینی برای کشورهای حامی جاسوسی است. 🔸 با اعدام جاسوس‌ها و بسته شدن راه جاسوسی برای دشمن، دست دشمن برای برنامه‌ریزی علیه نظام اسلامی خالی می‌شود و منجر به شکست دشمن در جنگ نرم و سخت علیه نظام اسلامی می‌شود. 🔸 بنابراین پیشنهاد می‌شود رسماً اعلام شود از این به بعد، راهبرد جمهوری اسلامی در برابر جاسوس، اعدام است و دیگر از مبادله خبری نیست. بی‌تردید اتخاذ چنین راهبردی منافع بیشتری از مبادله برای ما تأمین می‌کند. تردیدی نیست که در اکثر فتنه‌های پرهزینه گذشته، ازجمله فتنه اخیر، دست خارجی در کار بوده است و یک کشور خارجی بدون برنامه وارد چنین فضاهایی نمی‌شود؛ حتماً برای ورود به فضای براندازی و فتنه به برنامه نیاز دارد و برنامه نیز اطلاعات دقیقی لازم دارد که جاسوسان در اختیارشان می‌گذارند. با محاسبه هزینه‌هایی که در فتنه‌ها داده می‌شود روشن است که این هزینه‌ها به‌مراتب از مبالغی که در مبادله جاسوس به دست می‌آید بیشتر است. @talebieh_tabriz
توییت سخنگوی دولت درباره میزان غارت اموال ملت ایران هنگام فرار شاه بهادری جهرمی: 🔹۳۵ میلیارد دلار اموال ایرانیان، ۳۸۴ چمدان جواهر و الماس، دو تاج با ۵ هزار قطعه الماس، ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حبه مروارید که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است، بخشی از اموالی است که دیکتاتور هنگام فرار با خود به خارج برد. @talebieh_tabriz
🕸 خاندان ؛ کثیف‌ترین و جنایت‌کارترین دیکتاتوری قرن ❌ یکی ویژگی رژیم پهلوی؛ خشونت، شکنجه و کشتار مردم بود. ☑️ روزنامه هرالد تریبون در تاریخ ۴ آذر ۱۳۵۷ به‌نقل از ریچارد دساوین؛ فروشنده رسمی تجهیزات نظامی انگلیس، درباره شکنجه در زندان‌های محمدرضا پهلوی می‌نویسد: از جمله این شکنجه‌ها واردکردن شوک الکتریکی به شقیقه‌ها و آلت تناسلی و گذاشتن سوزن‌های داغ قرمز شده زیر انگشت‌ها بود. نوع دیگر شکنجه، استعمال باتوم از پشت بود. ☑️ مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ به‌نقل از دکتر مصطفی چمران که از شاهدان واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است؛ می‌نویسد: روز ۱۵ آذر یکی از دربانان دانشگاه شنیده بود که تلفنی به یکی از افسران گارد دانشگاه دستور می‌رسد که باید دانشجویی را شقه کرد و جلوی درب بزرگ دانشگاه آویخت که عبرت همه شود و هنگام ورود نیکسون؛ رئیس جمهور وقت آمریکا، صداها خفه گردد و جنبنده‌ای نجنبد. در اول بهمن ۱۳۴۰ چتربازان و کماندوها به دانشگاه تهران حمله می‌کنند. دکتر احمد فرهاد؛ رئیس وقت دانشگاه، در نامه‌ای به علی امینی؛ نخست‌وزیر محمدرضا پهلوی می‌نویسد: پس از حمله به دانشگاه، سربازان و چتربازان بدون فرق و تفاوت، یک‌سان به دانشجویان پسر و دختر حمله کردند، دانشجویان بسیاری را به‌قصد کُشت مضروب نمودند. من هیچ‌گاه ندیده و نشنیده‌ام تا این‌حد بی‌رحمی، سادیسم، خشونت و خراب‌کاری از ناحیه قوای دولتی اِعمال شود. بعضی از دختران را سربازان در تالارهای درس دانشگاه ازاله بکارت کردند … هنگام سرکشی در بناهای دانشگاه صحنه‌ای نظیر هجوم قشون وحشی به خاک دشمن را در برابر چشمان‌مان مجسم ساخت… حتی بیمارستان دانشگاه از خراب‌کاری سربازان در امان نمانده بود و عده زیادی از سرپرستاران و بیماران یا مضروب شده بودند و یا مجروح. 🔥 حمله رژیم کثیف پهلوی به دانشگاه‌ها و مساجد و کُشتار وحشیانه دانشجویان و مردم، یکی از نقاط سیاه پرونده این رژیم است: ✖️ در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ جواب اعتراض دانشجویان را با گلوله می‌دهد! ✖️ در بهمن ۱۳۴۰ در جواب مطالبه دانشجویان، کماندوهای خود را به دانشگاه روانه می‌کند! ✖️ در اردیبهشت ۱۳۵۷ با نیروهای شهربانی و گارد دانشگاه، دانشجویان دانشگاه آذرآبادگان را به گلوله می‌بندد! ✖️ در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در حوالی دانشگاه تهران، خشن‌ترین حادثه پس از ۱۷ شهریور را رقم می‌زند! ✖️ در سال ۱۳۵۷، در مسجد حبیب شیراز، به مردم‌ حمله می‌کند! ✖️ در سال ۱۳۵۷، مسجد جامع کرمان را به آتش می‌کشد! ✖️ در سال ۱۳۵۷، به مسجد جامع ارومیه و مسجد جزایری اهواز حمله می‌کند! ❌ ازجمله ویژگی رژیم‌‌ پهلوی؛ ترویج فرهنگ غربی بود. ☑️ در صفحه ۷۴ کتاب نفوذ در عصر پهلوی می‌خوانیم: تاسیس مدارس مدرن؛ یکی از ابزارهایی بود که نفوذ تمدن و معارف اروپایی، از طریق آن‌ها پی‌گیری می‌شد. برخی از این مدارس، توسط میسیون‌های مذهبی خارجی یا نیروهای فرهنگی خارجی ایجاد می‌شد؛ حتی تاسیس نخستین دانشگاه در ایران به‌سبک نوین و به‌تقلید از غرب، نمودی از شروع این‌کار و برگزیدن سیاست استفاده از افکار غربی در ایران بوده است. تاسیس این دانشگاه در زمان رضاشاه که مدرنیزاسیون و غربی‌شدن، ترجیع بند حاکم‌ بر فضای روشن‌فکری بود، زمینه‌ساز نفوذ افکار و ایدئولوژی‌های مدرن غربی در ساحت اندیشه و تربیت نیروها و نخبگان حاکمیتی بود. در دوره پهلوی دوم؛ این امر شدت بیش‌تری پیدا کرد. روند سرمشق‌پذیری از غرب، در دوران محمدرضا شاه به اوج خود رسید؛ چنان‌که در طول سلطنت پهلوی، نمودهای عینی تعمیق روند سلطه فرهنگی و سلطه‌پذیری ایران آشکارتر می‌شود.. @talebieh_tabriz