eitaa logo
طلیعه
559 دنبال‌کننده
645 عکس
483 ویدیو
29 فایل
کانال طلیعه با هدف شناخت هویت حقیقی بانوی مسلمان ایرانی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی،طراحی گردیده است.تلاش می گردد تا ضمن آگاهی و آگاهی بخشی در خصوص رویدادها،مسیرهای اصلی بانوی مسلمان ایرانی در راه تمدن سازی و صدور انقلاب اسلامی،مورد بحث قرار گیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: وضعیت حجاب در دانشگاه در این دولت به حال خود رها شده؛ بحث از روسری گذشته، این وضعیت عریانی است 🔸«غلامرضا جمشیدی‌ها» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا: 🔸به دانشجوها هم می‌گویم وضعیت پوشش به نحوی شده است که دیگر اصلا بحث روسری مطرح نیست، بلکه این وضعیت بی‌حجابی و عریانی‌ست و این وضعیت خوب نیست. 🔸من خودم به لحاظ شخصی و تجربه‌ای که دارم با این پوششی که امروز خانم‌ها دارند، خیلی موافق نیستم. بخشی از مسئله ممکن است فرهنگی باشد، اما دلایل عمده‌ای از مسئله هم ممکن است سیاسی باشد چون غربی‌ها روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 🔸وضعیت فعلی خوب نیست و در شان جمهوری اسلامی هم نیست. ما به دانشجوها چیزی نمی‌گوییم، ولی خب ناراضی هستیم. چون اصلا نمی‌خواهیم نظم و آرامش به هم بخورد. دانشگاه هم به ما دستوری نداده که کاری کنیم. 🔸در دولت شهید رئیسی در هر دانشکده‌ای، مثلا دانشکده‌ ما که دانشکده علوم اجتماعی بود چندین خانم می‌آمدند و تذکر می‌دادند. ما هم چیزی نمی‌گفتیم. متاسفانه در این دوره این خانم‌ها هم نمی‌آیند تذکر بدهند؛ یعنی قبل از این از حراست خانم‌ها می‌آمدند و اوضاع خوب بود، اما الان همه چیز رهاست. خب این‌ها هم رویکرد دولت است و ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم. 🔸همانطور که اشاره کردم، دیگر بحث از روسری گذشته و این وضعیت عریانی است. به هر حال هیچ جای دنیا رها نیست. من الان آشنایان بسیاری در خارج از کشور دارم. خودم هم برای تحصیل دوره دکترا به انگلستان رفتم، آنجا دانشجوها اینطور که در دانشگاه تهران با آرایش به دانشگاه می‌آیند وارد دانشگاه نمی‌شوند. 🔸باید از گروه‌های مختلف دعوت کرد که نظرشان را بگویند و به یک جمع‌بندی برسند و دولت این جمع‌بندی را اجرایی کند. اصلاح از بالا شروع می‌شود نه از پایین. از همین رو اصلاح جامعه از بالا شروع می‌شود.
مدارس مسجدمحور، چرایی و چگونگی؟ : دیروز مهمان گردهمایی مدارس مسجدمحور تهران بودم. مجموعه هایی دلسوز و دغدغه مند، تحول خواه ، فعال ، کم توقع و کاملاً مردمی چه چیزی از این بهتر ضرورت راه اندازی این گونه مدارس آنجایی بیشتر احساس می شود که مدارس دولتی هم از نظر فضای آموزشی و امکانات و هم از نظر تامین معلم کافی، هم از نظر توانایی جذب معلم متدین و دغدغه مند و از حیث محتوا و ساختار آموزشی تقریباً به بن بست رسیده اند. فضای مدارس ما تبدیل شده است به یک نابسامان گاه تربیتی که به شکل روزانه تولید کننده ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی است. از دیگر سو مدارس غیر دولتی نیز که یکی از مهمترین فلسفه های وجودی آنها جبران کمبودهای تربیتی مدارس دولتی بود، امروزه به حیاط خلوت قشر هنجار شکن جامعه تبدیل شده است. ضوابط سخت گیرانه تاسیس مدارس غیر دولتی که دیگر صرفاً به ضوابطی شکلی و رقمی تقلیل یافته است موجب گردیده توان تاسیس مدرسه از قشر مذهبی گرفته شده و به دست کمپانی های کنکورباز و هوس فروش سپرده شود. کمترین نظارت اخلاقی-تربیتی و حتی اجتماعی بر تاسیس مدارس غیر دولتی نبوده و فردی با بی اعتقادی محض و بلکه تقابل جدی با نظام مقدس جمهوری اسلامی، می تواند با یک پوشش و تظاهر اولیه، صدها مدرسه زنجیره ای غیردولتی تاسیس کرده و در آنجا کارخانه بمب‌های سیار فتنه‌های آتی را تربیت نماید. در این شرایط حساس جهانی، در این بحران های پی در پی فرهنگی-سیاسی و حتی نظامی پیرامون مان، این آموزش و پرورش مان است که خوش و خرم مشغول اجرای مو به موی ضوابط دست و پا گیر و کم فایده بروکراسی عریض و طویلش شده و عرصه‌ی محتوا، اندیشه، تربیت و... را به بطور کلی واگذار نموده است. خوب؛ چاره چیست؟ چاره همانی است که اول انقلاب ما را از ابَر بحران های پسا انقلاب به کوه جودی امنیت و صلابت رساند، یعنی سپردن کار به نیروهای مردمی انقلابی چگونه؟ تسهیل‌گری برای گروه‌های فعال مذهبی، اندیشه‌ورز، دغدغه‌مند و انقلابی برای تاسیس مدرسه غیر دولتی تضییق جذب بعنوان معلم و تاسیس مدرسه برای افراد و بنگاه‌های تجاری یا ضدفرهنگی و همچنین محدود کردن مدارس موجود و در نهایت، تاسیس مدارس مسجدمحور یا مدارسِ مراکز قرآنی و مذهبی اما این فقط یک طرف ماجراست، از طرف دیگر اگر پای درد دل مدارس مسجدمحور بنشینی، و از آنها بپرسی مهمترین مشکل شما چیست، بلافاصله با هماهنگی خواهند گفت : مسجد !!! 😢 و بعد هم مثل یک گروه سرود هماهنگ که حتی نُت های صداهاشان نیز با هم کوک شده است، بدون هماهنگی قبلی، به تفصیل برایتان می شمارند: 1- امام جماعت 2- هیات امنا 3- بسیج 4- گروه فرهنگی مسجد 5- پیرمردها و پیرزن ها و... نمی دانم شما هم مثل من این حس را دارید که حال و روز ما و بچه،هایمان مثل کشتی تایتانیک در حال غرق شدن است و داخل این کشتی، همه مسافرانش مشغول کار خودشانند. آشپزها دارند غذایشان را تزیین می کنند، خدمه با تلاش تمام به نظافت می‌پردازند، مطربها دارند می نوازند، مسافران هم دارند از مطربانه های کشتی لذت می برند. راستش را بخواهید شروع کنندگان و جریان سازان این جریان (مدارس مسجد محور) در کشور، از دوستان صمیمی و نزدیکم هستند. اوایل که این مدارس را راه انداختند، به همان دلایل بالا و البته دیگر دلایل، امید چندانی به این کار نداشتم. اما هر چه جلوتر رفت، و سختگیری های شکلی آ.پ بیشتر شد، وضعیت فرهنگی وخیم‌تر شد، دولتها بی خیال‌تر و بی مسوولیت‌تر شدند، توان متدینین (خصوصاً چند فرزندی‌ها) برای ثبت‌نام در غیردولتی‌های مذهبی پایین‌تر آمد، به نظرم رسید که گویی این راه از معدود راه‌های برون‌رفت از وضع موجود است. بگذریم از این که دست باز مدارس مسجدمحور و نبود کنترل‌های کم فایده آموزش و پرورش موجب بروز خلاقیت‌ها و اتفاقات جذاب و پرخیری در شیوه مدرسه‌داری شده است که خود حدیث مفصل و مبارکی است. نهایتاً این که مدارس مسجدمحور جایگزینی برای امثال ما مدارس مذهبی غیردولتی است که با خون دل خوردن‌هایی چراغ مدارس‌مان را روشن نگه داشته ایم. و در نگاه مادی امروزی، گرمی بازار آنها سردی معرکه ی ماست. اما اولاً حق را باید گفت و لو علی انفسکم و ثانیاً من می بینم که کشتی در حال غرق شدن است و هر سکوت یا منفعت طلبی، خیانت است به خون هزاران هزار شهید راه حق راستی! شما هم مثل من را کشتی نوح آخرالزمان می دانید؟
اگر این جملات را خودم در کتاب فرانتس فانون نمی‌خواندم، باور نمی‌کردم که این روان‌پزشک و فیلسوف سیاسی، اهمیت حجاب و چادر را به این وضوح و زیبایی بیان کرده باشد: هر چادری كه می‌افتد, هر بدنی كه از فشار سنتی چادر نماز رها می‌شود، هر چهره كه به نگاه جسور و ناآرام اشغالگر عرضه می‌گردد، برگردان اين معناست كه الجزاير آغاز به انكار وجود خويشتن کرده و هتك ناموس را از جانب اشغالگر پذيرفته است. با هر چادری كه رها می‌شود گويی جامعه الجزاير خويشتن را به مكتب ارباب تسليم كرده و تصميم می‌گيرد تحت رهبری و انقياد اشغالگر عادات و رسوم خويش را تغيير دهد! ✍🏻محسن انبیائی
تفاوت «آزادی اقتصادی» در اسلام و نظام سرمایه‌داری بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بیمسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند| رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه 24 مهر 1366
🔺اعلام حمایت «گروه کشورهای عربی» در شورای امنیت از دولت سوریه 🔹گروه کشورهای عربی در شورای امنیت (22 کشور) در بیانیه‌ای که از سوی نماینده لبنان در سازمان ملل قرائت شد، بر همبستگی کامل خود با جمهوری عربی سوریه «در مواجهه با تروریسم» از جمله داعش و جبهة النصره و گروهک‌های وابسته تأکید کردند. 🔹 این کشورها همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و ادامه اشغال جولان را محکوم کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س) 🛑🎥 فرارسیدن سالروز شهادت غریبانه صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت می گوییم... 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همسر شهید لبنانی: ما در لبنان از زنان ایرانی یاد گرفتیم چگونه کنار حق بایستیم 🔹به برکت این زنان که در کنار امام خمینی (ره) ایستادند و شهید تقدیم کردند چیزی به اسم جمهوری اسلامی داریم.
لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَةُ الزهراء
دین افیون توده هاست، یک سلاح قوی جنگ شناختی(قسمت اول) آیا واقعا مردم ما یا مردم جوامع دیگر که دین را کنار گذاشتند بر اساس تحلیل و انتخاب عقلانی شان بود یا توسط جریان های هدفمند شرطی شدند؟ آیا دین افسونگر است یا دین نماها؟ در سیر انقلاب اسلامی کاملا پاسخ این سوالات وجود دارد. انقلاب ما اسلامی بود یعنی مردم به رهبری امام خمینی قیام کردند تا یک حکومت اسلامی داشته باشند. پس دین اسلام و پیوست به آن معرفان دین یعنی روحانیت راس هرم حرکت انقلابی مردم بود. آیا همه آنهایی که در راس هرم بودند اسلامی بودند یا اسلام نما؟ یعنی در ظاهر مدافع شدید اسلام و پایبند قوی به تظاهرات اسلامی، اما در باطن نه درک نه شناخت نه تعهد به اسلام داشتند بلکه تعهد به قدرت، ثروت و منافع دنیای خود داشتند و دین ابزار کار آنها بود. اما هرچه بود توانسته بودند نفوذ کنند و توده های مردم را هم بدنبال خود بکشانند تا پایه های نظام و در حقیقت خودشان قوی شود و بتوانند به مطامع بیشتر دست یابند. در این سیر بدنبال کشاندن مردم، عده ای از آنها فهمیدند که گند زدند یعنی اینقدر در اجرای احکام دین خشونت و زیاده روی کردند و از آنطرف بی عدالتی و حق خوری از مردم کردند که صدای جامعه در آمد. استراتژی را عوض کردند بجای اینکه میدان را خالی کنند و سهم خواهی را کم کنند با ایجاد استعاره های جدید تغییر ریل دادند. اسلام را با پسوند اسلام خشن اسلام مستبد و از آن طرف اسلام منعطف اسلام اختیاری بکار بردند بعد خود را در سمت اسلام منعطف و آزادیخواه جا انداختند و بقیه بدنه نظام را اسلام مستبد و خشن معرفی کردند. وقتی مردم این مطالب را از افرادی که خود را معلمان دین و دینداری معرفی کرده بودند، شنیدند، گیج شدند مگر اسلام انواع مختلف دارد!توده مردمی که از بی عدالتی ها، انحصارطلبی های بخشی از بدنه نظام که قدرت هم داشتند ناراضی بودند حالا توسط همان قشر شرطی شدند و به آنها القا شد که درد شما همراه با اسلام مستبد است. در اینجا جامعه دیگر بین محرک دردناک اصلی و محرک شرطی شده تفکیک قائل نشد و از اسلام متنفر شد. روحانیت بطور کلی متهم درجه یک شد و هر اقدام نظام در جهت آرمانهای انقلاب انگار فعال کننده محرک دردناک در ذهن جامعه گردید. اما راهکار چیست؟ در قسمت دوم خدمتتان بیان می کنم. بشری هاتف، عضو هئیت اندیشه ورز جامعه زنان و دانشیار مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ع
دین افیون توده هاست، یک سلاح قوی جنگ شناختی(قسمت دوم) من دخترم را در دوره دبستان و دوره اول دبیرستان در مدارس اسلامی گذاشتم. همیشه هم سعی کردم اصول پایه ای دین را به زبان ساده و عمل به او بفهمانیم. بارها سوالی که از من می پرسید این بود که این معلمان و مسیولین مدرسه ما که در ظاهر دیندارند اصلا مسلمان نیستند. او با اینکه هنوز شناختش کامل نشده بود متوجه تناقض شده بود و بیان می کرد. او می دید که ملاک های مسلمانی در آنها وجود ندارد . با اینکه ظاهر دیندار دارد اما در ذهن او در گروه مسلمانان قرار نمی گرفت چرا چون ظاهر بخش اصلی مسلمانی نبود. در دوره های قبل از انقلاب یک اتفاق بد افتاد و اون اینکه برای همراه کردن مردم بخش تظاهر به دین بسیار پررنگ شد. آنقدر که جای باطن دینداری و صفات اصلی مسلمانی یعنی صداقت ، وفای به عهد و امانتداری را گرفت. بلاخره هر انقلابی بخش هیجانی قوی دارد تا با ایجاد یک موج بزرگ یک اتفاق را رقم بزند. اما عوارض این جوسازی و وزن دادن به ظاهر دینداری بلای جان باورهای توده مردم شد. و در نهایت هم توسط عده ای سودجو شرطی سازی اتفاق افتاد. با این توصیف و فرض موجود چگونه می توان اصلاح رویه کرد؟ اگر بر اساس بنیان‌های عصب شناسی قضیه بخواهیم راهکار بدهیم، سه راهکار وجود دارد یا بازیابی شناختی یعنی در جامعه با آگاه سازی و بکارگیری شناخت و همان جهاد تبیین متوجه کنیم که مسیر را اشتباه رفته اند و در مسیر درست قرار گیرند که زمانبر است و بیشتر می توان برای جامعه جوان که هنوز شرطی نشدند استفاده کرد و نتیجه گرفت. یا محرک دردناک را حذف کرد یعنی عدالت به جامعه برگردد و جامعه احساس درد نکند که این هم نیاز به تلاش جهادی توسط یک بدنه حاکمیتی سالم و قوی دارد که احتمال آن در شرایط موجود خیلی کم است. راه سوم شرطی سازی جدیدی برای رفع شرطی سازی قدیمی است. محرک دردناک با اسلام خشن شرطی شده بود حالا باید محرک دردناک را با ثروتمندان وقیح شرطی کنیم.‌یعنی مردم درد می کشند چون یک عده ثروت را با روشهای غیر قانونی و با رانت بدست آوردند و تازه پز هم می دهند. باید جامعه ایرانی که اتفاقا مردم پیگیر و فضولی هستند را به جان این گروه بیاندازیم که در جامعه تجمل گرایی خود را به نمایش می گذارند و مردم را به دشمنی با دین مشغول کرده اند. باید جامعه را با رسانه با هنر مطالبه گر کنیم و البته این شرطی سازی اصلا کاذب نیست و به حق است. بشری هاتف ، عضو هئیت اندیشه ورز جامعه زنان و دانشیار مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑این لعن از اسرار است و‌ بسیار مجرب برای گرفتن حاجت آیت الله شیخ جعفر توسلی رضوان الله علیه: لعن کردن دشمنان حضرت فاطمه الزهرا علیها السلام به این عبارت: «لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَة الزهراء»، کنز است، از گنج هم بالاتر است، خیلی راهگشا و پر برکت است. این از الطاف الهی به من است و این لعن را از کتابی نیاموختم. این لعن را زیاد بگویید و حضرت زهرا سلام الله علیها را خطاب قرار دهید. ✅مشکلات به صورت اعجازآمیزی حل می شود. از این لعن برکاتی دیدم. این لعن، از طریق عارفانه به من رسیده است، نه اینکه کسی به من آموخته باشد. از خود اهل بیت علیهم السلام به من رسیده است که این لعن را به این نحو بگو. حرف من این است؛ صلواتی که بی لعن باشد، تکمیل نمی شود! اللهم رزقنا شفاعتها و زیارتها و برکاتها و اعجازها. 📚 کتاب در محضر عارف دارالشفا صفحه ۱۳. مزار ایشان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، صحن آیینه، روبروی مزار قطب راوندی ره، حجره ۱۶
سلام علیکم ان شاءالله فردا از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح کارگاه توانمندسازی و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۴:۳۰ منتظر ارائه گزارش ۱۰ استانی که نامه از مرکز هماهنگی برایشان ارسال شده است هستیم. با تشکر
چراییِ سقوط سوریه و آیندۀ محور مقاومت 🔹سوریه مورد توطئه و تهاجمی قوی از سوی ائتلاف بین‌المللی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه قرار گرفته که راهبرد خطرناک آن، قطع رابطۀ ایران با جبهۀ مقاومت، شکاف در امت اسلامی، کوچک‌سازی قاعدۀ قدرت جمهوری اسلامی و محدودسازی قدرت بازیگری و تاثیر نظام در مرزهای خود است. 🔹حضور و نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای اسلامی از جنس حضور دیگران و صرفا دارای ماهیت نظامی نیست. حضور ایران در منطقه معنوی، عقیدتی، فکری، فناوری و فرهنگی است و این نفوذ با سقوط دولت سوریه هم از بین نخواهد رفت. 🔹وجود بشار اسد در راس حکومت سوریه هم برای ایران و هم برای او یک فرصت بود. ایران از این فرصت برای تقویت جبهۀ مقاومت و ارتقای حکمرانی در سوریه استفاده کرد ولی او به اندازۀ کافی به توصیه‌های جمهوری اسلامی در خصوص مردم‌سالاری و دفاع مردمی توجه ننمود. 🔹همراهی نکردن مردم با دولت به‌دلیل اوضاع وخیم اقتصادی، ضعیف شدن ارتش و آلوده شدن به فساد، اعتماد دولت سوریه به برخی وعده‌های دولت‌های خارجی در ازای دست برداشتن از مقاومت برخی از همین اشتباهات است. 🔹تا جایی که همان‌گونه که حتی در رسانه‌ها نیز به‌چشم می‌خورد، بشار حتی تا همین چند روز قبل هم درخواست صریحی از جمهوری اسلامی برای کمک نکرده بود در حالی‌که روشن بود نظام حکومتی سوریه توان لازم برای ایستادگی را ندارد. 🔹پیروزی گروه‌های مسلح تکفیری آغازی بر فتنه در کشورهای منطقه و حتی اروپا خواهد بود. این یک پدیدۀ مسموم، مرموز و شوم است که دامن‌گیر بشریت شده و هیچ کشوری، حتی خود ترکیه نیز از آن در امان نخواهد ماند. 🔹باید...
امام خمینی(ره): متاثر نشوید، پیروزی با شماست 🔹کمربندهایتان را ببندید که هیچ‌چیز تغییر نکرده‌‎. امروز روزی است که خدا اینگونه خواسته و دیروز خدا آنگونه خواسته‌‎ ‌‏بود و فردا انشاءالله روز پیروزی سپاه حق خواهد بود. 🔹ما تابع امر خداییم و به‌همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به‌‎‌‏همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیرخدا نمی‌رویم. 🔹ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام و ای‌‎ ‌‏نیروهای مردمی، هرگز از دست‌دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و‌‎ ‌‏شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به‌قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با‌‎ ‌‏آخرت. ‏
🔴 سقوط اسد ✍ سید علیرضا آل‌داود سقوط اسد حاصل ایجاد اختلال محاسباتی برای او توسط نفوذی‌ها بود.اسد پیش از سقوط از قدرت، در اذهان و قلوب مردمش با سلاح‌های جنگ شناختی سقوط کرده بود. پس از شکست داعش توسط شیرمردان مدافع حرم با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، در محاسبات بشار اسد گرگ‌ها اختلال محاسباتی ساختند و با نفوذ موریانه وار، سرمایه اجتماعی سوریه را طی کمتر از ۷ سال نابود کردند. از شب گذشته که اخبار سقوط نظام سوریه و واکنش مردم این کشور را دیدم یاد این فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با بسیجیان افتادم: امام خامنه‌ای حفظه الله: «طرف با نقشه وارد میدان شده. برنامه هم این است که کاری کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها... دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. برای این کار شروع می‌کند محتوای ذهنی برای ذهن فعال جوان درست کردن. این‌همه دروغ، حرف‌های انحرافی و تهمت برای این است.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ و ۱۴۰۱/۹/۵ پ ن: سلاح‌های جنگ شناختی دشمن در ایران ما هم فعال هستند. مراقب نفوذ موریانه‌ها باشیم. ✍سید علیرضا آل‌داود
🔰 سقوط بشار و صعود بشارت‌ها 🔹با انتشار اخبار سقوط حکومت سوریه، شاهد تحلیل‌های هیجانی و ناامید کننده گوناگونی هستیم؛ 🔸«خون شهدای مدافع حرم را به باد دادند!» گویا که شهدای مدافع حرم برای دفاع از حکومت سوریه و شخص بشار اسد می‌جنگیدند، در حالی که با رفتن بشار، آرمان دفاع از حرم‌ها و مقدسات سوریه بر زمین نخواهد ماند. 🔸 «مقصر پزشکیان و عراقچی هستند که با ابزار دیپلماسی و مذاکره، به دنبال مدیریت مسئله پیچیده‌ی سوریه بودند»، انگار نه انگار که عراقچی در دوحه و علی لاریجانی به نمایندگی از رهبری دوبار در دمشق به دنبال مدیریت صحنه و متقاعد سازی طرف‌های درگیر و انگیزه‌سازی برای بشار اسد و حاکمیت سوریه بودند. 🔸 «جمهوری اسلامی مقصر است که گذاشت حکومت سوریه سقوط کند!» یعنی انتظار دارند وقتی رئیس‌جمهور سوریه نمی‌خواهد، مردم سوریه نمی‌خواهند و ارتش سوریه نمی‌خواهد به هر دلیلی مقاومت کند، ایرانی‌ها دایه‌ی دلسوزتر از مادر شوند و با دخالت بیجا در امور داخلی یک کشور دیگر، اراده خود را بر مردم و حاکمیت آن کشور به هر قیمتی تحمیل کنند! ما قبلا هم با درخواست سوریه و حاکمیت و شخص بشار اسد، عملیات مستشاری در این کشور داشتیم. 🔸«چون عملیات وعده‌ی صادق با تعلّل روبرو شد، دولت سوریه سقوط کرد» رهبر معظم انقلاب تأکید کردند نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم؛ همه‌ی ما به تدابیر رهبر جبهه مقاومت و فرمانده کل قوا ایمان داریم و با تهمت «تعلل کردیم که سید حسن نصرالله به شهادت رسید»، تدابیر امام خامنه ای و بیانات صریح ایشان را نادیده نمی‌گیریم و دل مردم منطقه و حاکمان کشورهای جبهه مقاومت را با وسوسه های سرپنجه‌های رسانه ای دشمن، خالی نمی‌کنیم. 🔸 «اگر حاج قاسم بود، سوریه سقوط نمی‌کرد» گویا که نمی‌دانند استاد و پیر مراد حاج قاسم، تأکید کردند که با آمدن سردار قآآنی، خلاءِ حضور حاج قاسم رفع گردید. تضعیف سرداران سپاه و فرماندهان میدان _که این روزها تا توانستند تلاش کردند تا علاوه بر متقاعدسازی حاکمیت سوریه، آرایش میدان و جبهه‌های مبارزه را سروسامان دهند_، اشتباه راهبردی بوده و تنها به سود رژیم صهیونیستی تمام می‌شود. 🔻 بهترین پایه‌ی تحلیل برای این روزها همان بشارت ماندگار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز است که: «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که: نترسید و نترسیم و نترسانیم.» و چه زیبا فرمود امام راحل عظیم الشان ما: «چه کوته نظرند آنهایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است، ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده‌ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند.» ✍جعفر ولایی منش
‌ حمایت جمعی از پزشکان، دندان‌پزشکان و داروسازان از قانون حجاب 🔹در آستانۀ ابلاغ قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» معروف به قانون حجاب، جمعی از پزشکان، دندان‌پزشکان و داروسازان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و مردم ایران، ضمن تاکید بر اینکه این قانون، برخلاف سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای، محصول ساعت‌ها کار کارشناسی نمایندگان مجلس و مشورت آن‌ها با صاحب‌نظران عرصه فرهنگ، حقوق، دین و علوم اجتماعی است،‌ بر لزوم اجرای آن تاکید کرده و آمادگی خود را برای ارائه مقالات دنیا در مورد اثرات بدپوششی و برهنگی بر ابعاد مختلف سلامت فردی، روانی و اجتماعی به رئیس جمهور اعلام کردند. متن کامل نامه را اینجا بخوانید @Farsna
یادداشتی که خانم ملانی فرانکلین ( مرضیه هاشمی) خبرنگار و مستند ساز آمریکایی ـ ایرانی در اینستاگرام شون منتشر کردند: دوست دارم به مردم سوریه تبریک بگم. حتی به اونهایی که از سقوط دولتشون خوشحال شدن. آخه دوران خیلی سختی داشتن این مردم از آشوب، ترور، و تحریم های فلج کننده آمریکا ... میخوام تبریک بگم حرکت بخشی از ملت سوریه رو با امید داشتن دمکراسی. ولی خب سنم زیاده و یادمه چطور آمریکا به بهانه نجات افغانستان از کمونیسم، طالبان رو تجهیز کرد و بعد از طالبان هم بیست سال افغانستان رو اشغال کرد، به مرکز کشت هرویین دنیا تبدیل کرد، شکنجه گاه بگرام رو ساخت و کلی جنایت جنگی دیگه که دیوان بین المللی اجازه تحقیق درباره اش رو نداره... میخوام تبریک بگم آزادی سوریه رو از "دیکتاتوری". اما دقیق اخبار رو دنبال کرده ام اون زمان که بعد از "آزادسازی" عراق و پایین کشیدن مجسمه صدام، آمریکایی ها عراق رو بمباران شیمیایی کردن، مرکز شکنجه ابوغریب رو ساختن، و نظامیانی مثل بلک واتر آوردن که کلی قتل و تجاوز دسته جمعی انجام داد. دوست دارم کنار سوری های مخالف اسد شادی کنم. اما یاد مخالفین قذافی میفتم که به چشم دیدن بمبارون کشورشون توسط نیروهای ناتو رو بعد از خلع سلاح شدن دیکتاتور. و حالا جلوی چشمشون تو روز روشن برده فروشی میشه و آمریکا با خیال راحت از نبود یک قدرت مستقل بهترین نفت سبک دنیا در لیبی رو غارت میکنه و البته شاید قشری از سوری ها که مستقیم قربانی نمیشن ازین ببعد کمتر اخبار تاسف بار مملکت رو بشنون. چون وقتی آمریکایی ها و مزدورانشون صاحب جایی باشن، رسانه ها به ندرت بدبختی های مردم و جنایتهای حاکمانشون رو پوشش میدنـ در هر صورت فقط میتونم به همه ملت سوریه تسلیت بگم. چه اونهایی که میدونن چه بلایی سرشون اومده، و چه اونها که خواهند فهمید. تنها شیر مردهایی امروز شایسته تبریکن که بزرگترین فداکاری ها رو انجام دادن، نه برای حفظ اسد که برای رضای خدا و نجات خلق خدا از همه بازوهای تروریستی غرب از صهیونیسم گرفته تا داعش. و تبریک بزرگتر به شیرزنانی که پسران و همسران عزیزشون رو راهی این مسیر مقدس کردن. امروز که مردم منطقه طعم تلخ معامله با آمریکا و اس-را-ئیل رو میچشن، برنده فقط کسانی هستن که با خدا معامله کردن. مثقال ذره ای از اعمالشون تلف نخواهد شدو پاداش این معامله قطعا بهشتیست هزاران تبریک به قهرمانان مقاومت!
‍ ✅برای نخستین بار منتشر میکنم. 💠💠گفت‌وگو با همسر رهبری درباره آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای، زندگی خانوادگی و حجاب ⭕️مصاحبه برگرفته از مجله محجوبه است که نشریه‌ای خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان به زبان انگلیسی برای خارج از کشور می‌باشد. این مصاحبه در سال ۱۳۷۲ چاپ و منتشر شده و به به فارسی برگردانده شده است. ⭕️مصاحبهٔ مذکور در ماهنامه خبری و فرهنگی ره آورد دانشگاه در سال ۱۳۷۲ منتشر شده بود. ❓لطفا کمی از دوران مدرسه‌تان برای ما بگوئید. ✅من خاطرات روشنی از دوران مدرسه‌ام از جمله معلم فرزانه قرآنم، خانم‌ پور رنجبر دارم که گویا اخیراً به رحمت ایزدی پیوسته‌اند. این خانم محترم و متین معلم قرآن ما بود. آن روز‌ها لباس او منحصر به فرد بود. گرچه چادر سرش نمی‌کرد اما حجاب کامل اسلامی داشت. مقنعه بلند او تا کمرش می‌رسید، این خانم شیوه ابداعی ویژه‌ای در تدریس قرآن داشت. چهره‌اش که مملو از متانت و وقار بود هنوز جلوی چشمانم هست و هرگز نمی‌توانم فراموشش کنم. ❓شما چطور با همسرتان آشنا شدید؟ ✅من در سال ۱۳۴۳با ایشان ازدواج کردم، البته این ازواج همانطور که در خانواده مذهبی آن زمان مرسوم بود، صورت گرفت به این ترتیب که مادر ایشان برای خواستگاری به منزل ما آمدند و بعد از مباحثات معمول مراسم ازدواج انجام شد. ❓شما چند فرزند دارید؟ ✅ما چهار پسر و دو دختر داریم. همه پسرانمان قبل از انقلاب و دخترانمان بعد از انقلاب به دنیا آمدند. ❓لطفاً کمی در مورد زندگی‌تان، طی دوران قیام اسلامی علیه شاه صحبت بفرمایید. ✅آن زمان دوران مشقت‌باری بود و امتحان الهی بود و من خودم را برای تمام مشکلات ممکن آماده کرده بودم و هرگز درباره هیچ چیز لب به شکوه نگشودم. یادم می‌آید که طی اولین ماه‌های بعد از ازدواجمان، یک روز همسرم از من پرسید: اگر من دستگیر شوم تو چه احساسی خواهی داشت؟ این سوال غیرمنتظره‌ای بود و من ابتدا خیلی ناراحت و آزرده‌خاطر شدم، اما ایشان آنقدر درباره درگیری، خطرات و مشکلاتش و وظیفه همه افراد در این رابطه صحبت فرمودند که کاملا مرا قانع کردند. ✅ایشان این مطلب را درست‌‌ همان روزی که امام خمینی (ره) دوباره بازداشت شدند و ایشان را از قم به تهران آورده و سپس به ترکیه تبعید کردند، مطرح نمود. در آن روز آقای خامنه‌ای و دیگران در مشهد برای نشان دادن مخالفتشان با این امر آماده شده بودند و در همین زمان بود که از من در برخورد با مساله دستگیریشان سوال کردند. از‌‌ همان روز من خودم را از لحاظ فکری آماده رویارویی با خطراتی که در راه مبارزات همسرم پیش خواهد آمد، نمودم. بنابراین، هر وقت ایشان زندانی یا تبعید می‌شدند یا هنگامی که مجبور بودند پنهانی و مخفی فعالیت نمایند، تمامی مشکلات را با راحتی تحمل می‌کردم. ✅ بعد‌ها که ما فرزندان بیشتری داشتیم و زندگی گاهی اوقات مشکل‌تر می‌شد که البته خداوند همیشه ما را یاری می‌نمود و هرگز نا‌امید نشدم. ❓شما چگونه همسرتان را در مبارزاتشان یاری نمودید؟ ✅فکر می‌کنم بزرگ‌ترین نقش من حفظ جو آرامش خانه بود. طوری که ایشان بتوانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. من سعی داشتم تا ایشان را از نگرانی در مورد خو و فرزندانم دور نگه‌دارم. گاهی اوقات که برای ملاقات ایشان به زندان می‌رفتم از مشکلاتی که داشتیم چیزی به ایشان نمی‌گفتم و در پاسخ به سوالاتشان درباره وضعیت خودم و فرزندان صرفا خبرهای خوب می‌دادم. برای مثال، طی ملاقات‌هایی که با ایشان در زندان داشتم یا در نامه‌هایی که در دوران تبعید برای ایشان می‌نوشتم هرگز چیزی در مورد بیماری فرزندان نمی‌گفتم و نمی‌نوشتم. ✅البته من نیز در زمینه‌های مختلف نظیر پخش اعلامیه‌ها، حمل پیام‌ها، اختفای اسناد و نظیر آن فعالیت داشتم، ولی فکر می‌کنم اصلا قابل ذکر نیستند. در آخرین ماه‌های مبارزه در رابطه با پیام‌های تلفنی امام خمینی (ره) از پاریس کار می‌کرد من آن‌ها را برای تکثیر و توزیع به مراکزی در مشهد و دیگر شهر‌ها ارسال می‌نمودم و اخبار را از مشهد و دیگر شهرهای خراسان جمع آوری نموده و به پاریس مخابره می‌کردم. اما فکر می‌کنم مهم‌ترین کار زنان مبارز و آزاده آن زمان، پشتیبانی معنوی، همدردی و راز داری و تحمل مشقات بود.
▪️یک تحلیل متفاوت درباره ایران و سوریه و آینده علیرغم تصور رایج مبنی بر شکست سنگین ایران در سوریه، فایننشال تایمز در تحلیل اخیر خود دیدگاهی متفاوت ارائه داده و استدلال می‌کند که اقدامات ایران نه یک شکست، بلکه یک عقب‌نشینی استراتژیک و حساب‌شده بوده است. با تغییر شرایط سوریه، ایران نیروها، دیپلمات‌ها و پرسنل خود را از این کشور خارج کرده و تمرکز خود را بر تقویت نفوذ در عراق و سایر مناطق معطوف کرد. این تغییر مسیر، نه به‌عنوان یک عقب‌نشینی، بلکه به‌عنوان یک چرخش استراتژیک برای حفظ نفوذ ژئوپلیتیک تهران تلقی می‌شود.
📸 باخت در جنگ روانی
🌹شهيد محراب آيت الله دستغيب:هركس ميخواهد بداند که اگر امام زمان عج ظهور فرمايد, نسبت به ايشان چه موضعي خواهدداشت، ببيند الان با نائب برحقش چگونه است اگر توانست مطيع ايشان باشد,اطاعت ازامام زمان عج هم ميتواند بكند. 🔺سالگرد شهادت آیت الله دستغیب
آقا جان چشممان مشتاقانه منتظر بیانات فردای شماست هر آنچه امر فرمایید باید اطاعت شود
هراسی نیست افعی‌ها اگر جمعند در میدان تماشا کن هنرهای عصای دست موسی را...