eitaa logo
نشر تمدن نوین اسلامی
1.4هزار دنبال‌کننده
74 عکس
1 ویدیو
4 فایل
🌐وبگاه: tamadonenovin.ir 👤مدیر کانال: @tamaddonnovin 🔗درگاه‌های ارتباطی: https://zil.ink/tamadonenovin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
چاپ دوم کتاب نفس مطمئنه در راه است. استاد آیت‌الله میرباقری از متفکرینی هستند که سال‌ها در سخنرانی‌های خود مباحثی بدیع و جذاب، و درعین‌حال نظام‌مند و دارای چهارچوب را از روایات و آیات مربوط به عاشورا استنباط کرده‌اند. درواقع نقطه مزیت اصلی نگاه ایشان، این است که از چشمه‌های گوارای روایات سیراب شده و بر سر این خوان نشسته‌، و برای یافتن گوهرهای ناب، رنج شرق و غرب را نکشیده‌اند. همان‌طورکه از عنوان کتاب روشن است، کتابی که پیش رو دارید تقریری از مباحث استاد میرباقری است که در سخنرانی‌های مختلف پیرامون حادثه عظیم عاشورا مطرح کرده‌اند و به قلم حجت‌الاسلام آقای محمدرضا ترابی نوشته شده است. چاپ دوم این کتاب با قیمت ۲۲۰ هزار تومان در ۴۹۶ صفحه به همت نشر تمدن نوین به‌زودی روانه بازار کتاب می‌شود. ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات 🟢 نشر تمدن نوین اسلامی .
کتاب ورد واحد: خانواده توحیدی به چاپ سوم رسید. لازمهٔ موحد بودن آن است که همه زندگی انسان در تمامی ابعاد و زوایا «کلّها وِرداً واحداً» حول محور توحید و هم‌آهنگ با آن باشد؛ تا ازجمله در زندگی خانوادگی، که مرکز پرورش عبد صالح است، روابط و نقش‌ها بر اساس توازنی منطقی و مستدل به دین شکل بگیرد. بر این اساس ضروری است تا با اصلاح تعاریف موجود از وجوه فطری هر یک از زن و مرد، مثل تعریف از قدرت، عدل، ولایت، جمال، عاطفه، هنر و.... نقش‌ها و کارکردهای آن‌ها تبیین توحیدمحورانه بیابد. خانواده در رویکرد اسلامی، هم محیط پرورش و کمال یافتن افراد است، هم ز یرساخت جامعه اسلامی به حساب می‌آید؛ چنانچه کمال انسانها رسیدن به مقام عبودیت و اخلاص یا همان مقام توحید باشد، نقش‌ها و وظایفی هم که برای ارکان خانواده و همچنین برای یک خانواده و ارتباطات بیرونی آن تعر یف می‌شود، می‌بایست همسو و هماهنگ با آهنگ توحید و بندگی باشد؛ لذا شکلی متفاوت با نقش‌ها و وظایف و ارتباطات خانواده غیر توحیدمحور پیدا می‌کند. در این کتاب، بر اساس اهمیت موضوع توحید و توحیدمحوری در ارکان خانواده، بر رابطه بین توحیدمحوری و نقش‌ها و وظایف هر یک از ارکان خانواده تأکید می‌شود. پس از بیان تعر یف کلی از توحیدمحوری و ابعاد و مراتب و گستره آن، یافته‌های تحقیق ارائه خواهد شد. این کتاب که به قلم خانم شیده صادقی و جناب حجت‌الاسلام آقای پیروزمند است در ۲۵۴ صفحه با قیمت ۱۲۰ هزار تومان چاپ و عرضه شده است. ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات 🟢 نشر تمدن نوین اسلامی .
📖 کتاب خطبه فدکیه (مبانی معرفتی و زمینه‌های تاریخی) چه می‌گوید؟! (قسمت ششم و آخر) ✅ در بخشی از کتاب می‌خوانیم: بلای اولیای الهی، مقدمه تطهیر و تهذیب امت: یکی از بهترین ابزارهای سیر مؤمن و تهذیب او و رشد او در درجاتِ قرب، بلای الهى است. لذا وقتی مؤمنین به مرحله‌ی اضطرار می‌رسند، خدای متعال آنها را با بلا سیر می‌دهد؛ یعنی وقتی از سیرشان به سوی خدای متعال عاجز و مضطر شدند خدای متعال آنها را با بلای خودش تهذیب و تطهیر می‌کند تا مهیای تحمل ولایت بشوند که این در روایاتی با توضیح بیان شده است. پس به طور کلی بلایی که خدای متعال برای جبهه‌ی مؤمنین رقم می‌زند، بلای تطهیر است که گاهی اوقات در شکل بلای فردی است و گاهی در شکل بلای جمعی است. خدای متعال وقتی جنگ احد را در قرآن توضیح می‌دهد می‌فرماید: «وَلِيَبْتَلِيَ اللَّهُ ما فِي صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما في قُلُوبِكُمْ (آل‌عمران:۱۵۴) تا خدا آنچه در سینه دارید بیازماید و آنچه در دل دارید پاک و خالص گرداند»؛ طريق تحميص و تلخیص قلب و ابتلای ما في الصدور، این امتحان‌های سنگین است. این ابتلائاتی که برای انسان‌ها پیش می‌آید، گاهی ظرفیتش محدود است و فقط برای تهذیب خودشان کارساز است، ولی وقتی شخصیت، شخصیت عظیمی است که مقام شفاعت و شأن شفاعت دارد، بلای او طريق تهذيب دیگران هم واقع می‌شود؛ این مطلب را در روایات با بیان‌های مختلفی توضیح دادند؛ در ذیل داستان حضرت يوسف، حدیثی در کافی است که امام صادق علیه‌السلام فرمودند، گاهی صبر یک مؤمن عامل نجات یک امت می‌شود، مثل یوسف صدیق علیه‌السلام که صبرشان در امتحان‌های سنگینی که از ایشان گرفته شد، موجب نجات مردم مصر از قحطی و کفر شد. بنابراین بلایی که نازل می‌شود و یک ولی از اولیاء خدا و یک معصوم تحمل می‌کند ظرفیتش فقط برای خود آن مؤمن نیست، بلکه ظرفیت شفاعت و تطهیر دیگران را هم دارد. بلکه چه بسا خیلی از ابتلائاتی که معصومین در راه خدا تحمل می‌کردند، اصولاً به خاطر شفاعت بوده؛ یعنی در این تحمل بلاء، شفاعت منظور بوده نه مقامات خودشان. البته نمی‌گویم برای خودشان مقام نبوده؛ تلقی حقیر از بعضی از آیات و روایات این است که خیلی از عبادات وجود مقدس نبی اکرم الله به خاطر مقام شفاعت حضرت است که بتوانند دستگیری کنند و آن عهدی که با خدا بستند محقق شود. (ص۱۰۷و۱۰۸) پایان ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۲۰ درصدی ویژه ایام فاطمیه) ایتا | وب‌سایت انتشارات .
نشر تمدن نوین اسلامی
📖 کتاب نهر عظیم - آداب و مراحل درایت در روایات اهل بیت (ع) - چه می‌گوید؟! (قسمت سوم‍) ✅ از مهمترین مباحث گفتار سوم این است که استاد بیان داشته که چه کسانی – هر قدر هم که روایت بخوانند و بر علوم لازم برای فهم حدیث نظیر صرف و نحو و رجال و فقه و... مسلط باشند – راهی به سمت درک حقایق معارف اهل بیت علیهم السلام ندارند؛ ایشان در بخشی از مباحث خود در این زمینه چنین بیان می‌دارند: «درایت و فهم صحیح و عمیق و دقیق روایت را لزوماً به کسی که بسیار روایت می‌خواند، نمی‌دهند؛ ممکن است کسی در تمام عمرش روایت بخواند، ولی باب یک روایت هم به رویش گشوده نشود، چون همواره مشغول لهو و لعب، و مراء و مباهات بوده است. چنین کسی درایت روایت را هم برای مباهات می‌خواهد، یعنی حتی با اسرار ائمه علیهم‌السلام هم مراء و مباهات می‌کند؛ و کسی که علوم ائمه علیهم‌السلام را برای تجارت و مباهات می‌خواهد، از اسرار محروم می‌شود.» یک‌سوم پایانی کتاب به این بحث اختصاص یافته که برای تحقق درایت و فهم صحیح و عمیق احادیث، چه مسیری را باید طی کرد؛ فهرست عناوین این بخش که به خوبی گویای محتوا و سیر مباحث هستند عبارتند از: مرحله‌ی اول: کثرت روایات (انس با روایات همراه با ادب حضور در محضر روایات)؛ مرحله‌ی دوم: آشنایی و انس با موسوعه‌ی بحار الانوار؛ مرحله‌ی سوم هم تحقیق و پژوهش؛ هر یک از این مراحل سه‌گانه نیز به طور نسبتاً مفصل شرح داده شده‌اند و در دل خود نکات ارزشمندی دارند. در ادامه نیز برخی دیگر از موانع درایت ذکر شده که عناوین آن‌ها عبارت‌اند از: سطحی‌نگری یا تعمّق بی‌ضابطه؛ نگاه جزیره‌ای؛ غفلت‌ از نیازهای جامعه‌ی مؤمنین؛ انکار سایر دانش‌ها (افراط) و حاکم‌کردن آن‌ها در فهم (تفریط) (این بحث از مهمترین مباحث کل کتاب است!). در ادامه بیان می‌شود که اصلاً هدف از درایت و فهم حدیث باید چه باشد؛ سلوک فردی و احیای امر امام جامعه به عنوان دو هدف مهم برشمرده شده و شرح داده شده است. ادامه دارد... ⬅️ خرید کتاب ایتا | وب‌سایت انتشارات .
📖 کتاب نهر عظیم - آداب و مراحل درایت در روایات اهل بیت (ع) - چه می‌گوید؟! (قسمت چهارم) ✅ بحث پایانی کتاب نیز تحت عنوان افق درایت بیان شده، در ذیل این عنوان بیان می‌شود که نسبت به میراث حدیثی شیعه چه کم‌کاری‌هایی انجام شده که در ادامه باید به سمت رفع آن‌ها گام برداشت و از جمله به این موارد اشاره می‌شود: تدوین موسوعه‌های روایی جدید در مقیاس برنامه‌ریزی اجتماعی؛ اعتبارسنجی جامعه روایات مبتنی بر ظرفیت‌های جدید (در اینجا تأکید می‌شود که شیوه اعتبارسنجی کنونی که بر محور علم رجال است کافی نیست و باید روش‌های جامع‌تری با محوریت محتوای احادیث ابداع شود.)؛ تفقّه جامع در مقیاس اداره‌ی جامعه‌ی مؤمنین و تربیت نفوس. بخش پایانی کتاب هم به پرسش و پاسخ اختصاص یافته، برخی از مهمترین پرسش‌های مرتبط با مباحث طرح شده در کتاب که در این بخش آمده به شرح ذیل هستند: برای مصونیت از انحراف در برداشت از روایات چه راهی وجود دارد؟ آیا عقل بر امام مقدّم نیست؟ نسبت این دو چیست؟ آیا تفسیر رویکرد علامه طباطبایی در روش تفسیری قرآن به قرآن به «حسبنا کتاب الله» منتهی نمی‌شود؟ مواجهه‌ی ما با سایر علوم در نسبت با علوم اهل بیت علیهم‌السلام باید چگونه باشد؟ آیا آیه‌ی شریفه‌ی «فبشّر عباد الذین یستمعون القول فیتّبعون أحسنه» از ما نمی‌خواهد همه‌ی حرف‌ها را بشنویم و بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم؟ ادامه دارد... ⬅️ خرید کتاب ایتا | وب‌سایت انتشارات .
📖 کتاب نهر عظیم - آداب و مراحل درایت در روایات اهل بیت (ع) - چه می‌گوید؟! (قسمت پنجم) ✅ در بخشی از کتاب می‌خوانیم: نکته‌ی دیگری که می‌تواند به عنوان آفت مطرح شود این است که انسان در این مسیر، دانش‌های دیگر را انکار کند. البته نباید دانش‌های دیگر، محور تفکر انسان قرار گیرد، اما هیچ ضرورتی ندارد که دانش‌های دیگر، مثل فلسفه، کلام، عرفان، انکار شوند. بنابر این گاهی اوقات این تلقی پیش می‌آید که منظور از رویکرد به روایات این است که باید معارف روایی، جای تمام دانش‌های دیگر را بگیرد. مانند تلقی برخی که گمان می‌کنند، منظور از علوم اسلامی، علوم نقلی است و باید همه‌ی دانش‌ها به دانش‌های نقلی تبدیل شوند! این تلقی، درست نیست، بلکه ممکن است علوم دیگر در جای خود، قابل دفاع باشند؛ اما باید به دو نکته توجه داشت؛ نکته اول این است که جایگاه سایر دانش‌ها نسبت به معارف، تَبَعی است؛ و نکته‌ی دوم این است که باید سایر علوم بر محور معارف اهل بیت علیهم‌السلام اصلاح، پالایش و گاهی هم ممکن است برخی از آن‌ها حذف شوند، یعنی ممکن است نیاز به آن دانش منتفی شود، لذا معنای گرایش به اخبار و روایات، انحصار حوزه‌های معرفتی به حوزه‌ی نقل نیست. بنابراین باید از این آفت‌ها پرهیز شود، چون معمولاً کسانی که با محور قرار دادن اخبار اهل بیت علیهم‌السلام مخالفت می‌کنند، با یکی از این آفات مخالف هستند؛ یعنی معتقدند که این رویکرد باعث می‌شود انسان تعقل نکند، علوم دیگر را به طور مطلق انکار کند، مبتلا به سطحی‌نگری و اخباری‌گری شود، و اجتهاد و تفقه را نفی کند؛ در حالی که معنای محور بودن روایات، این‌ها نیست. اما طبیعتاً کسی که محور اندیشه‌اش روایات است، با رویکرد دیگری با سایر دانش‌ها مواجه می‌شود و با منطق دیگری تعمق می‌کند و برای تعمق در روایات، ادبیات دانش‌های دیگر را بر روایات حاکم نمی‌کند. بنابراین باید توجه داشته باشیم که در عین اینکه نباید برای تعمق در روایات، ادبیاتِ دانش‌های دیگر را محور قرار دهیم، نباید تعمق در روایات را هم نفی کنیم؛ کما اینکه محور قرار گرفتن روایات، به معنای نفی دانش‌های دیگر نیست. (نهر عظیم، ص۱۵۳ تا ۱۵۵) ⬅️ خرید کتاب ایتا | وب‌سایت انتشارات .
در اولین روز زمستان، چاپ دوم کتاب نفس مطمئنه، روانه بازار کتاب شد. این کتاب که تقریری از مباحث عاشورایی استاد میرباقری است به قلم حجت‌الاسلام آقای محمدرضا ترابی نوشته شده است. چاپ دوم این کتاب با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، در ۴۹۶ صفحه، به همت نشر تمدن نوین اسلامی، با طرح جلدی متفاوت به چاپ رسید. ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات 🟢 نشر تمدن نوین اسلامی .
فهرست نفس مطمئنه.pdf
2.88M
📖 فهرست کتاب نفس مطمئنه ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات 🟢 نشر تمدن نوین اسلامی .
📣 کتاب ، در بیست و دومین همایشِ کتاب سال حوزه (۱۶ بهمن ۱۳‌۹۹)، به عنوان اثر شناخته شد. این کتاب تا کنون ۱۶ بار تجدید چاپ شده و تیراژ آن تاکنون ۲۲ هزار جلد بوده است. ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات 🟢 نشر تمدن نوین اسلامی .
📖 کتاب عصر جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبرد‌های بیانیه گام دوم) چه می‌گوید؟! (قسمت اول) ✅چرا عصر جدید؟ پس از رنسانس که حضور دین در عرصه‌ی اجتماع، به عنوان اصلی‌ترین عامل همه‌ی مشکلات و مانع اصلی رشد و شکوفایی و پیشرفت معرفی شد، در زمان اوج انسدادِ تاریخی ناشی از حاکم کردن همه‌جانبه‌ی این اندیشه، انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، یک فتح باب و «عصر جدید» بود، برای حضور حداکثری دین، در همه‌ی عرصه‌های اجتماع؛ در واقع پیوند «زندگی و بندگی» اصلی‌ترین شاخص این انقلاب بزرگ‌ بوده و هست! شاخصی که می‌خواهد دین را به عنوان تأثیرگذارترین و الهام‌بخش‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل به همه‌ی فرایندهای اجتماعی وارد کند و جامعه و تمدن نوینی بسازد. انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ چهل سالگی را پشت سر نهاد، در چنین مقطع و مطلعی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» به سه اقدام مهم دست زدند! نخست: بازخوانی کارنامه و سرگذشت انقلاب اسلامی و برشماري برخی از فتوحات و افتخارات و برکات مهم گذشته؛ دوم: تبیین آسیب‌ها و تهدیدها و ظرفیت‌های مختلف کنونی؛ سوم و از همه‌ مهم‌تر: طراحی استراتژی حرکت آینده انقلاب اسلامی و مأموریت‌های تمدنی جوانان. از منظر دیگر شاید بتوان گفت عصاره‌ی این پیام، تعیین تکلیف دوگانه‌ی یا است و رسالتِ این پیام، اثبات و تبیین و تعمیق تئوری انقلابی‌گری و مقاومت به جای سازش در برابر تمدّن غرب است! این پیامِ استراتژیک که محتوایی جامع، منسجم و متوازن دارد، به سرعت در جانِ شیفتگان آرمان‌های انقلاب نشست و امید و نشاط انقلابی را به جوانان و نخبگان و مسئولان کشور تزریق کرد و به مثابه‌ی نقشه‌ی راهِ حرکتِ انقلاب اسلامی در چله‌ی دوم انقلاب، پذیرفته و تثبیت شد. ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات .
📖 کتاب عصر جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبرد‌های بیانیه گام دوم) چه می‌گوید؟! (قسمت دوم) ✅پس از صدور نیز تفسیرها و تحلیل‌های متعددی از آن صورت گرفته است؛ استاد میرباقری نیز مبتنی‌بر نظام‌فکری عمیق، منسجم و مبنایی خود، در این اثر به تحلیل و خوانش مهمترین مضامین و راهبردهای بیانیه‌ی گام دوم پرداخته‌اند. ایشان در این کتاب به چند سرفصل مهم پرداخته‌اند از جمله: 1️⃣ تحلیل جایگاه این بیانیه و مقایسه‌ی آن با دیگر اسناد ملی و جهانی؛ 2️⃣ ارائه‌ی بایسته‌های تفسیر و فهم صحیح بیانیه‌ی گام دوم، به جای تحریف یا تقلیل آن؛ 3️⃣ تبیین ابعاد نوآوری‌های این بیانیه در زمینه‌های مختلف نظیر «مقایسه‌ی انقلاب اسلامی و رنسانس»، «شاخص‌های ارزیابی موفقیت‌های انقلابی اسلامی»، «شاخص‌های توسعه خرد و کلان»، «تفاوت دو نوع آسیب‌شناسی انقلاب (یعنی آسیب‌شناسی منفعلانه و مأیوسانه در مقایسه با آسیب‌شناسی فعال و واقع‌بینانه) و...؛ 4️⃣ تبیین بایسته‌های حرکت به سوی تمدّن‌ اسلامی مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی؛ 5️⃣ تبیین نقش نسل جوان در تحقق بیانیه گام دوم و حرکت به سوی ایجاد زیرساخت‌های دولت اسلامی. در کنار پنج سرفصل فوق، برخی دیگر از تأمّل‌برانگیزترین عناوین کتاب عبارتند از: ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از مبارزه با استبداد و استعمار؛ ❇️ تقابل انقلاب اسلامی و رنسانس، تقابل دو ایدئولوژی؛ ❇️ تفاوت «تمامیت‌خواهیِ» غرب با «هدایت‌گری» انقلاب اسلامی؛ ❇️ نقد آسیب‌شناسی انفعالی و مأیوسانه با میزان غرب‌گرایی و لیبرالیسم و تبیین آسیب‌شناسی فعال با شاغول اسلام و مبانی انقلاب؛ ❇️ توجه به پدیده‌های نو در کنار پایبندی به ارزش‌ها؛ ❇️ تفاوت شاخص‌های پیشرفت اسلامی با توسعه‌ی غربی؛ ❇️ تصحیح خطاهای انقلاب با «میزان دینی» نه «میزان سکولار»؛ ❇️ بیانیه گام دوم، پاسخی به نیازها‌ی تمدّنی انقلاب در پیچ‌ مهم تاریخی جهان (پیچ تاریخیِ دوران افول لیبرالیسم). ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات .
📖 کتاب عصر جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبرد‌های بیانیه گام دوم) چه می‌گوید؟! (قسمت سوم و آخر) ✅ در بخشی از کتاب می‌خوانیم: از منظر بیانیه‌ی گام دوم می‌توان گفت که مسئله‌ی اصلی ما، دوران جدیدی است که با رنسانس شروع شد که محصولش یک تمدن مادی فراگیر در جامعه‌ی جهانی است. اگر فرضاً به قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، مسئله‌ی دنیای اسلام در مواجهه با دنیای غرب چه بود؟ آیا کارخانه و ماشین و قطار برقی و نظام خیابان‌ها مسئله مستحدثه ما بود؟ خیر، مسئله مستحدثه ما انقلاب صنعتی و بلکه مسئلۀ «تمدن» بود و کمی که جلوتر بروید، مسئله «عصر جدید» است که ادعا دارد عصر جدا کردن زندگی بشر از قدسیت و تفکیک دین از دنیاست. به تعبیر رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامشان به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، «پیروزی انقلاب اسلامی عصر جدیدی بود که باید آن را عصر امام خمینی نامید؛ این عصر، تحول بزرگی در مناسبات عالم پدید آورد و تأثیرات عمیق و تدریجی در جهان ظاهر کرد و چهره‌ی سیاسی عالم دگرگون شد.» چنین نکته‌ای در بیانیه گام دوم هم مطرح شده است. امروز دورانی شکل گرفته که زندگی را از بندگی جدا کرده‌اند. اگر بگویید روح تمدن مدرن چیست، می‌گوییم سکولاریسم و عرفی‌سازی و جدا کردن ساحت دین و زندگی. آنها برای ساخت این تمدن، شش - هفت مرحله کار کرده‌اند؛ اول، ایدئولوژی‌شان را تولید کرده‌اند که رکن مهم و جان ایدئولوژی‌شان همین عرفی‌سازی و زمینی‌سازی و جدا کردن دین از زندگی بشر و عاری ساختن عرصه حیات از آموزه های قدسی است. سپس بر اساس این ایده‌ها، دکارت و کانت و هگل و... فلسفه‌های جدیدی را تولید کردند؛ بعد از شکل‌گیری این اندیشه‌های فلسفی، تحولات علمی اتفاق افتاد و بعد از آن در همان دوران، انقلاب صنعتی به راه افتاد و ساختارهای جدید جهانی و ملی درست شد، سپس سبک‌زندگی و محصولات قابل مصرف ایجاد کردند. این تمدن، حاصل دورانی است که با ایده‌ی جدا کردن دین از زندگی شروع می‌شود و همین ایده است که کم‌کم بسط پیدا می‌کند و به یک تمدن تبدیل می‌شود و یک سبک‌زندگی فراگیر و دهکده‌ی واحدی با ایدئولوژی واحد به وجود می‌آورد. سردمداران این تمدن می‌خواهند همۀ عالم را یک‌دست کنند؛ لذا اسناد بین المللی (مثل سند ۲۰۳۰ و...) می‌نویسند و آن اسناد توسط کشورهای جهان امضاء می‌شود و همه‌ی کشورها مکلف می‌شوند که به این اسناد عمل کنند تا جامعه‌ی جهانی هم‌بافت شود. (ص۱۵۹-۱۶۱) ⬅️ خرید کتاب (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) ایتا | وب‌سایت انتشارات .