eitaa logo
تا مردم
504 دنبال‌کننده
353 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه محاربه - ج 17.mp3
13.73M
مسأله ۴: اثبات محاربه با اقرار و شهادت
وصله نچسب ♐️♐️♐️ مراجعه کنید به کتاب نظام اقتصادی در اسلام( مباحث کاربردی) آنجا شهید بهشتی در قالب چند نشست، اندیشه پشتیبان اصول اقتصادی قانون اساسی را توضیح میدهد. اصول ۴۳ تا ۵۵. 🌀تمایزات با اقتصاد لیبرالیستی و کمونیستی را هم شرح میدهد. نظریه پردازی می کند. محور این اندیشه اقتصادی هم توزیع عادلانه ابزار تولید توسط حکومت اسلامی است. آحاد مردم در این زمینه توزیع عادلانه آزادی اقتصادی دارند و از این طریق نه برده اقتصاد سرمایه داری اند و نه بنده اقتصاد دولتی. اینها تصریحات شهید بهشتی است. 🌀مالکیت شخصی _ مندرج در ۴۷ ( که شهید بهشتی توضیح میدهد تفاوتش را با مالکیت خصوصی) از طریق کار روی، همین ثروتهای عمومی توزیع شده به دست می آید و در قانون محترم شمرده شده است. 🌀انقلاب اسلامی و رهبران فکری آن، دارای نظام اقتصادی منسجم و متمایز از اقتصادهای چپ و راست است و انگ کمونیستی بدان نمی چسبد. دوگانه اقتصاد دولتی و خصوصی، دوگانه منحرفی است و اقتصاد مردمی، ایده کانونی اقتصاد اسلامی است. 🌀کاش در مناظره آقایان غنی نژاد و درخشان، این ایده کانونی مورد بررسی قرار می گرفت و دامن نویسندگان قانون اساسی و در راس آنها شهید بهشتی ناجوانمردانه مورد اتهام کمونیستی قرار نمی گرفت. @tamardom
همچنان، فجازی از ما تلفات میگیرد ❇️❇️❇️ 💠سوء قصد و شهادت روحانیون در این ایام چندین بار تکرار شد. از شهید علی وردی که به جرم طلبه بودن شهید شد، دو طلبه ای که در حرم امام رضا به ضرب چاقو به شهادت رسیدند تا طلبه همدانی و آیت الله سلیمانی و زیر گرفتن طلبه تهرانی و آخری هم که در قم با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت. آقای سجاد جهانگیری 💠خیلی ها از این اتفاقات، جدا شدن مردم از دین و روحانیت را نتیجه می گیرند. طبیعی است اوج تنفر در این وقایع کاملا به چشم می خورد. استدلالهایی هم شبیه به این که مردم به خاطر اوضاع اقتصادی خراب دیگه کارد به استخونشون رسیده و طلبه ها رو هم نماینده حاکمیت میدانند، به کمک این خط رسانه ای می آید. 💠خط رسانه ای که ماههاست اصرار دارد ایران و مردمش را مردمی بی دین و اخلاق و در ضدیت با روحانیت و نظام معرفی کند. ایران را هم برای عناصر مذهبی و حزب اللهی، ناامن جلوه دهد. اما توجه به برخی نکات، اصل ماجرا را برای ما روشن تر می کند و دروغ بودن این خط رسانه ای را آشکار می سازد: 💠اولا اینکه این سوء قصدها نتیجه یک کار رسانه ای و استفاده از جهل مردم است و الا چرا باید برای اعتراض به وضع اقتصادی یا فساد در مملکت، یک طلبه ساده که خود در ایستگاه اتوبوس منتظر وسیله نقلیه است هدف قرار بگیرد. چرا باید طلبه ای که شاید وضع زندگی اش از آن ضارب ضعیف تر است به شهادت برسد؟! 💠طلبه ای که خود برای درد مردم در کرونا، جهادی وارد میدان می شود و خود را کمک حال کادر درمان تعریف می کند. یادتان هست آن طلبه مظلومی که به بیماران کرونایی خدمت می کرد و وقتی خانم باردارش در همان بیمارستان از دنیا رفت، به گوشه ای دور از چشم کادر درمانی، آرام و بیصدا گریه می کرد؟ آقای محمد مداح را می گویم. 💠ثانیا در تشییع پیکر همه شهدای روحانی در این ماهها، می توان موج حمایت آحاد مردم را دید. عمده این است که ما قدرت روایت رسانه ای دارایی های خود را نداریم. بی شمار مردمی که اعلام حمایت از مظلومی می کنند را نمی بینیم و اقلیتی جری و بی پروا که جرات می کنند را به نام مردم، در ذهن خود ترسیم می کنیم. 💠مردم را باید در شبهای قدر و تشییع شهدا و کمک های مومنانه به همدیگر در بحرانهای طبیعی و .... دید. ❗️بدانید و آگاه باشید، همچنان مشغول نوش جان کردن ولنگاری فضای مجازی هستیم❗️ @tamardom
هدایت شده از خانه طلاب جوان
خبری در راه است... 💠 پویش ⏳ منتظر باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
نیم روزی در نمایشگاه مشاهدات بنده از نمایشگاه امسال ۱. نمایشگاه به شدت شلوغ بود. در سالن ویژه کودک و نوجوان، جای سوزن انداختن هم نبود. به خصوص نشر پرتقال و قدیانی ۲. خرید کتاب هم زیاد بود، علاوه بر آماری که اعلام شده، صفهای طولانی پای برخی صندوقها با وجود تعدد متصدیان، دل خوش کننده بود. ۳. همه اقشار با سلایق مختلف را میبینی از پیرمردهای عصا به دست تا بچه های ۴. ۵ ساله که در میان غرفه ها دنبال جور کردن لیست کتابهایشان هستند. حزب اللهی و غیر حزب اللهی چادری و مانتویی و مکشفه اما همه مشتاق و مشتری کتاب ۴. نمایشگاه کتاب، میدان حضور تمامی تولید کنندگان فکر در جامعه است. راهبران اجتماعی باید نگاه کلی و کلان به این میدان فرهنگی داشته باشند. نقاط قوت و ضعف را از نزدیک ببینند. اینکه در چه حوزه هایی کم کاریم و در کجاها فتوحاتی داشتیم. در روایت و ، آثار متنوع و جذاب فراوان داریم که خیلی هم مورد استقبال مردم قرار گرفته. بر عکس در حوزه کودک، رسما دچار یک شبیخون شدیم و آثار ترجمه ای متعدد و جذابی که به شدت هم مورد استقبال بچه هاست و هیچ ربطی به فرهنگ ما هم ندارد و در بسیاری از موارد، تهدید کننده آداب و رسوم مان است. ۵. ، ابتکار جالبی زده و یک محفل داغ با نام دهه هشتادی ها راه انداخته، نوجوانان از طیفهای مختلف دور هم نشستند و ما که رسیدیم بحثشان راجع به آزادی و پوشش بود. ۶. در نمایشگاه تابلوهایی هم هست که جمله ای راجع به دل پاک و حجاب نوشته، پایینش تخته سفیدی گذاشتند که موافق و مخالف، نظر بدهند. پای این تخته ها که حدود ۳۰ تایی میشود، جمعهایی کوچک و بزرگ شکل گرفته و عین فضای انتخابات، مردم با هم بحث می کنند. بسیاری از این گفتگو ها را که از نزدیک شنیدم، کاملا کارشناسی و فنی بود. ۷. بسیاری از فروشندگان کتاب، صرفا فروشنده نیستند، بر محتوای کتابها مسلط بودند و کاملا حرفه ای، کتاب ها را معرفی می کردند. ۸. توصیه می کنم با خانواده در این رویداد فرهنگی شرکت کنید، در علاقه مند شدن فرزندان تان به کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است. @tamardom
تمدن دریایی 🌻🌻🌻 🎯یکی از بسترهایی که ظرفیت تمدن سازی را بالا میبرد، دریاست. دریاست که میتواند اقتصاد و فرهنگ و سیاست را از دایره یک ملت خارج و وارد معادلات جهانی کند. در طول تاریخ هم کشورهایی که دسترسی به دریا داشتند، قدرت و نفوذ بین المللی خود را افزایش داده اند. 🎯در حال حاضر هم ۷۰ درصد سطح کره زمین را آب فرا گرفته و نزدیک به ۹۰ درصد تجارت جهانی هم از طریق دریا صورت می گیرد.چرا که ارزان ترین، آسانترین و مطمئن ترین شیوه جابجایی کالا و انسان هنوز از طریق دریا است. به طوری که به ازای مصرف هر اسب بخار انرژی توسط هواپیما ۸ کیلوگرم، توسط جاده ۱۰۰ کیلوگرم، توسط راه آهن ۸۰۰ کیلوگرم و توسط کشتی و از طریق دریا ۴ تن بار را میتوان جابه جا نمود. منابع شناخته شده غذایی در دریا قادر به تامین ۵ برابر جمعیت کره زمین است. 🎯 ایران نیز با قرارگیری در مجاورت خلیج فارس، دریای عمان، سواحل مکران و دریای خزر از موهبتی بزرگ برخوردار است. وسعت خلیج فارس اندکی کمتر از ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع بوده که سومین خلیج بزرگ جهان به شمار میآید همچنین دریای عمان با حدود ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت پیشروی اقیانوس هند در خشکیهای آسیای جنوب غربی است و دریای خزر نیز با مساحت حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه جهان است. برابر اعلام مؤسسات معتبر انرژی دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان ذخایر بسیاری از منابع انرژی از قبیل نفت و گاز را در خود جای داده است. 🎯بر اساس همه این ظرفیت ها و ابعاد دیگری که مجال دیگری می طلبد، دریا و دریانوردی میتواند بستری برای رشد و ارتقای عزت، امنیت و اقتصاد ملی شود. با این مقدمه ارزش کار دریانوردی هشت ماهه ناوشکن دنا روشن میشود. این حرکت عظیم که به حق، میتوان آن را نقطه عطفی در رکورد جهانی دریانوردی دانست، در هیاهوی رسانه ای ارزش واقعی آن درک نشد. 🎯این ناوشکن تمام ایرانی که همه سازندگانش، جوانان ایرانی بودند، توسط تیم دریانوردی ای هدایت شد که متوسط سنی آنها کمتر از سی سال است و امیر فتاحی، فرمانده ناوشکن متولد سال ۵۷ میباشد. استاندارد وزن همچون ناوشکنی با این مقدار کیلومتر، سفر دریایی، که دوری در همه قاره های جهان محسوب میشود، چیزی حدود ۷ هزار تن است. در حالی که دنا چیزی حدود هزار تن وزن داشت 🎯علاوه بر این تمامی نرم افزارهای هدایت کننده ناوشکن هم که توسط آمریکا تحریم شده بودیم را خودمان طراحی کردیم از نرم افزار پیش بینی آب و هوا تا نرم افزار توزین بار در ناوشکن. نرم افزار هایی که ما را از طوفانهای عجیب و غریب اقیانوس آرام و اطلس در عمده موارد در امان نگه داشتند. 🎯بخوانید گفت و گوهای فرمانده و تیم ناوشکن را که چه طور فرهنگ صلح طلبانه و استکبار ستیز کشورمان را به سرتاسر دنیا با صدای بلند رساندند و به جبهه مقاومت در آسیا و اروپا و آمریکا و آفریقا هویت بخشیدند و افتخار مردم ایران شدند. 🎯به جرات این حرکت را گامی بلند در جهت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی میتوان تحلیل کرد. تبریک به خانواده های تیم دریایی کشورمان که با صبر و استقامت خود این حماسه بزرگ را آفریدند. @tamardom
موافقین و مخالفین لایحه حجاب ⏰⏰⏰ لایحه دولت در موضوع عفاف و حجاب که تقدیم مجلس شده، بحثهای مختلفی را در پی داشته. منتقدین معتقدند که ⁉️اولا در این لایحه، بی حجابی، جرم انگاری نشده و به یک تخلف مثل نبستن کمربند ایمنی تقلیل یافته ⁉️ثانیا جرائمی هم که برای این تخلف در نظر گرفته شده، بازدارنده نمی باشد. جریمه نقدی بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد برای خیلی از خانمهای متخلفه در حد پول خرده. اما موافقین این لایحه هم استدلال های قابل تاملی دارند: ✅اولا طبق قانون قبلی( تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی) فردی که کشف حجاب کرده است مجرم بوده و ضابط قضایی باید آن را دستگیر کند و دادگاه تشکیل و خانم مکشفه برای خود وکیل بگیرد و در نهایت بر اساس قانون جریمه شود که با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان پذیر نیست. به همین خاطر در گام اول، مثل یک تخلف با بی حجابی برخورد میشود. ✅ثانیا بسیاری از خانمهای بی حجاب جاهل و غافل هستند و هیچ عنادی پشت سر بی حجابی شان نیست. وابسته به هیچ سازمان و نهاد ضد انقلاب هم نیستند. تدریجی بودن اجرای مجازات این افراد را از مرحله آخر اجرای حکم که ارجاع به محاکم قضایی است، بازمی دارد و در همان مراحل ابتدایی، بازدارنده است و جرم انگاری، فقط برای افراد خاص متجری مصداق پیدا می کند و دادگاه می‌تواند و باید با احکام بازدارنده این افراد را محدود کند. ✅ثالثا برای عموم مردمی که از سر غفلت بی حجاب هستند، جریمه بین ۲۰۰ تا یک میلیون و نیم واقعا بازدارنده هم هست اگر نهادهای ذی ربط زیر ساخت اجرای این لایحه( مخصوصا تجهیزات بیومتریک) را داشته باشند، میتواند گام مناسبی برای علاج کشف حجاب باشد. @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅و من یقین دارم که دعای مردم مستجاب می‌شود و خدا، تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه میدارد✅ @tamardom
🌷این عکس با عنوان «روز محشر» توسط عکاس ایرنا در ایام رحلت امام خمینی گرفته شده. ، عکاسی که در نهضت امام و انقلاب اسلامی، قدم به قدم رشد کرده و تلاش کرده، عالم قدسی عشق به امام را در عکاسی اش، وارد کند. 🌷هنر در منطق انقلاب اسلامی از طریق تحول انفسی هنرمند، متحول میشود. قلب و ذهن انسان اسیر حقیقت که شد و به آزادی حقیقی رسید و از بند اوهام، رهایی یافت، میشود هنرمند. 🌷مصاحبه جذابی با خالق این اثر جهانی که مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفته را در لینک زیر بخوانید https://b2n.ir/g36365 @tamardom
خانم دکتر علم الهدی ⏰⏰⏰ ۱. بیان منطق جدید جمهوری اسلامی در معرفی در جهان، زنی که نه در پستو و دور از تحولات جامعه است و نه کالای کم ارزش دنیای سرمایه داری. ۲. توضیح تشکیل ، که گامی بود در جهت هویت بخشی در مقیاس جهانی به تعریف جدید از زن ۳. روایت پیشرفت زنان ایرانی ۴. بیان درگیری ذاتی و عمیق نظام سلطه با خانواده و دفاع مستدل از جایگاه خانواده ۵. افشای تناقضات رسانه ای در ماجرای مهسا امینی این فهرست که سرفصلهای گفت و گوهای خانم دکتر علم الهدی با شبکه تلویزیونی «تله سور» ونزوئلا است برای عقده گشایی علیه ایشان کافی نیست ؟! گفت و گوی دکتر جمیله علم الهدی با شبکه تلویزیونی «تله سور» ونزوئلا 🌿تشکیل اتحادیه بین المللی زنان تاثیرگذار جهان و دعوت از هشتاد خانم موثر اجتماعی از سرتاسر جهان 🌿بازدید از نمایشگاه بانوان موفق و مخترع ایرانی و زیارت قم توسط بانوان کنگره 🌿خانمهای ونزوئلایی روشنفکر و خانواده دوست 🌿شدیدتر بودن خشونت های سازمان یافته خارج از خانه از خشونت های خانگی 🌿استثمار زنان توسط دولتها در صورت عدم پشتیبانی خانواده از زن 🌿درس خواندن و کار کردن زن با حفظ زنانگی نه شبیه مردان 🌿به اسم طرفداری از زن، از خانواده یک دیکتاتور سابقه دار حمایت کردند 🌿کتاب من راجع به نظر امام خمینی در طرد فردگرایی (سوبژکتیویسم) 🌿فلسفه خانواده، تعاون و همبستگی اجتماعی، همگی طرد سوبژکتیویسم است 🌿کمک به آزادی خواهان در سراسر جهان نتیجه تربیت زنان 🌿تلاش دیکتاتوری رسانه ای برای نابود کردن ایمان و نجابت و علم دختران ایران 🌿تمدن چند هزار ساله ایران و هضم فرهنگهای مهاجم به خاطر محوریت خانواده 🌿من هیات علمی دانشگاهی هستم که عمر آمریکا از سن و سال درختان این دانشگاه کمتر است. 🌿عربده های دروغین برای مهسا امینی و سکوت در برابر شهدای مدافع امنیت 🌿سانسور رابطه پدر فرزندی میان رهبری و مردم در رسانه های دیکتاتور @tamardom
چرا باز هم فریب می خوریم؟! ⁉️⁉️⁉️ فیلم کامل سردار مفخمی را دیدید؟ با یک تغییر دوربین و زاویه دید و چند ثانیه قبل از صحبتی که از ایشان پخش شده بود، کاملا روشن شد که خطاب ایشان ناظر به اراذل و اوباش بوده و نه مقوله بی حجابی . ✅تصمیم قاطع برای برخورد با مثل افرادی که از ناموس مردم زورگیری می کردند. دو روز است که پر کرده اند فضای مجازی را از اینکه گردن بی حجابها را قرار است بشکنند!! ✅آن قدر تکرار می کنند که شما باور کنی جمهوری اسلامی بناست نه فقط بی حجابها، بلکه هر مخالفی را گردنش را بشکند. ❌هیچ هم حیا نمی کنند وقتی دروغشان برملا می شود. رسانه آنها ماموریت و رسالت خود را انجام داده است و حالا باید به فکر خوراک بعدیشان باشد. ⁉️عجیب تر آنکه اصلا این خبر واقعی که عملا تکذیب آن ماجرایی است که در وهله اول پخش کرده اند، دیده نمی شود. شما خبر را در صفحه موبایلتان می بینید، اما ذهن به آن قلاب نمی شود. ⛔️دقیقا مانند شیطان که ولو فریب و تدلیس او را مکرر آزموده اید ولی باز که از روزنه ای به نفس شما نفوذ می کند و معصیت را زینت می بخشد، دچار وسوسه می شوید و شیطان و جنودش مانع از شکل گیری حقیقتی به نام عبرت می شوند. 🔰 راهکار تحقق عبرت در ادبیات دینی برائت نام دارد. برائت یعنی جدا کردن ذهن و دل و عمل از هر آنچه رنگ حقیقت ندارد جدا شدن از طاغوتها در همه ابعاد زندگی ات. این ها را دنبال نکن. لایک نکن. محبت شان را از قلبت بیرون کن. راجع به داستانهای تاراج ملتها توسط این دزدان بین المللی بیشتر بخوان و .... 🔰این ها همان قواعد نانوشته رسانه در عصر حاضر است. رسانه هویت سلطه ای پیدا کرده است. سلطه بر اذهان و افکار آن گونه که صاحبان این رسانه ها یعنی امپراطوری رسانه ای جهانی می پسندد. 🔰رسانه امروز ابزار سلطه شده است و حاکمیتی که در برابر این ابزار، مجهز نباشد استقلال و عزت ملی او و افکار عمومی آحاد مردم خود را نمی تواند حراست کند. یقین بدانید این هیاهویی که حول و حوش این ماجرا درست کردند که فردا و پس فردا هم سراغ مسائل دیگر خواهند رفت، چقدر در کم کردن اراده نیروهای نظامی در برخورد با اراذل و اوباش موثر است. به نام زن و زندگی و آزادی و عملا ناامنی برای زن و زندگی و آزادی. @tamardom
هشداری جدی و راهبردی ‼️‼️‼️‼️ خدا به استاد فلاح خیر دهد. اول بار با کلاسهای بدایه متفاوتش ما را اسیر کرد. اسیر حقیقت. گرفتار و اسیر بودیم و به مدد کلاسهای با نشاط بدایه ایشان با حقیقت آشتی کردیم. ⏰از دالان همین کلاس بود که با امام و شخصیت طوفانی این مرد خدا آشنا شدیم. کوهی از معرفت و ایمان و حماسه را در امام به ما نشان داد. حق پدری در طلبگی به گردن ما دارند ایشان. ⏰با جلسات که هفته ای یک بار بود، ماموریت گرا بودن در دنیای طلبگی را از ایشان آموختیم. اینکه تمام طلبگی ناظر به اهداف و راهبرد انقلاب اسلامی تعریف و طراحی شود. فهرست دیون ما به ایشان بیش از این حرفهاست. بماند. ⏰اما آخرین تذکر ایشان نسبت به کاستی زندگی طلبگی مان، مهجوریت قرآن بود. قرآن خود را شفاء و رحمت برای همه مردم معرفی کرده. اما عموما تجربه ملموس و روشنی از دستگیری قرآن در زندگی مان نداریم. با قرآن، زندگی و سلوک نمی کنیم. اهل بیت و خصوصا امام حسین به فضل الهی در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما حضور جدی دارند، اما قرآن نه. ‼️این یک خطر بسیار راهبردی برای زی طلبگی و مسلمان انقلابی است. حتی برای این درد عمیق و جدی، زبان و ادبیات غنی ای نداریم!!! این قرآن برای گذاشتن روی طاقچه و چهچهه زدن با آن نیست. آخرین هدیه خداوند به بشر برای طراحی زندگی همه جانبه اوست. ‼️پاسخهایی که به مسائل مختلف فردی و اجتماعی میدهیم، اگر نسبتش با قرآن، روشن نباشد، به همان میزان، جامعه را از خدا یعنی حقیقت تمام عالم محروم کردیم ⏰علمای بزرگ و مصلحان اجتماعی ما، در محضر قرآن مسائل فردی و اجتماعی خود را حل می کردند. روزانه هشت نوبت با تامل و تدبر قرآن تلاوت می کردند. ✅بنا گذاشتیم هفته ای یک جلسه قرآن را با سوره حمد که بنا به فرمایش خود قرآن (وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثاني‏ وَ الْقُرْآنَ الْعَظيمَ ) عدل قرآن حساب می شود، آغاز کنیم. با همین رویکرد که به دستگیری قرآن برای امروز خود و جامعه مان برسیم. ان شاء الله. @tamardom
حرام سیاسی دختر معنوی خودمان 🔰🔰🔰 دو جریان در برخورد با بی حجابی دیده میشود ۱. جریانی که عملا برخورد با این مساله را به فراموش سپرده و آن را به گذر زمان حواله داده که مثلا با گشایشهای اقتصادی ماجرا به گونه دیگری رقم بخورد. ‼️ این دسته از تکرار حوادث بعد از فوت دست و دلشان به برخورد با مقوله بی حجابی نمی رود. این جملات که «این خانمها هم شهروندان همین کشور هستند و باید دیگر آنها را به رسمیت شناخت»، «تغییر فرهنگ را نمیشود با وضع ،قانون دنبال کرد» «نزدیک است و مردم را نباید ناراضی کرد» و استدلالهایی از این دست همگی در سطوح مختلف این پروژه را دنبال میکند که بی خیال ماجرای حجاب شوید. ⁉️ اصلا امام هم اول انقلاب اشتباه کرد که این حکم شرعی را تبدیل به قانون کرد کما اینکه از میان علماء هم مخالفینی در این باره وجود داشت. ⁉️ اصلا مگر قرار است همه احکام اسلام تبدیل به قانون والزام سیاسی شود؟ مگر ریش تراشی را جرم .... می دانید؟ مگر غیبت را جریمه می کنید؟ و... ۲. جریان دیگر اما دقیقا نقطه مقابل دسته بالایی است. معتقد به برخورد محکم با هتک حرمت کنندگان احکام الهی و قانون هستند. خانمهای بی حجاب و مردانشان را مرتکبین یک گناه و جرم معمولی نمیدانند حجاب ،امروز شده است و نماد حفظ و کارآمدی جمهوری اسلامی و مبارزه با طاغوتهای عالم. ‼️این دیوار بریزد دیگر ساختمان جمهوری اسلامی فرو خواهد ریخت. بی حجاب امروز یک گناهکار معمولی نیست این گناه مثل ریش ترایشی و غیبت و ... نیست. اولا که در حوزه عمومی اجتماع وجود دارد نه مثل غیبت که برای حوزه فردی انسانهاست و مهم تر اینکه بر خلاف ریش تراشی عنوان ثانوی پیدا کرده و به تعبیر رهبر انقلاب یک شده است، علاوه بر حرام شرعی ✅به نظر می رسد هر کدام از این جریانات به نکته صحیحی توجه کردند و از جنبه دیگر مساله غفلت کرده اند: ۱. سکوت در مقابل هتک حرمت به سبب نزول بلا برای جامعه میشود بلا هم نه به این معنا که از آسمان، سنگ ببارد. حرمت احکام خدا که هتک شود دیگر اعتباری برای هیچ قانونی نمیماند، آزادی دیگر ضامنی نخواهد داشت و هیچ ارزش دیگری معنا نخواهد داشت خانواده و حرمتهای آن از بین می رود و ... به خصوص حرام سیاسی ای که دیگر هویت انقلاب و کشور به این مساله گره خورد است. ۲. تفکیک میان فعل و فاعل یکی از راهبردهای اساسی است که حضرات اهل بیت به اصحاب خود برای برخورد با گنه کاران نشان دادند به عنوان نمونه: 🔰شخصی میگوید به موسی بن جعفر (ع) عرض کردم یکی از دوستان شناخته شده شما شراب مینوشد و مرتکب گناهان هلاکت بار میشود آیا از او بیزاری جوییم؟ فرمود از کار او بیزاری جویید نه از خودش، او را دوست داشته باشید و کارش را دشمن بدارید. گفتم میتوانیم او را فاسق و فاجر بنامیم؟ فرمود نه، فاسق و فاجر آن کافری است که ما را انکار میکند و دشمن دوستان ما است؛ خداوند نخواسته دوست ما - گرچه گناهانی هم داشته باشد - فاسق و هرزه باشد، ولی شما او را فاسق العمل و هرزه کار بگویید مؤمن النفس و پلید کردار، پاک جان و پاک بدن بدانید.» در روشهای اعمال قانون حجاب باید دقت کرد که خود را مقابل خانمهای بی حجاب قرار ندهیم، آنها را فاسق و خدایی ناکرده هرزه خطاب نکنیم اینها به تعبیر مقام معظم رهبری دختران خود ما و اهل معنویت و تضرع هستند. دلیل اصلی بی حجابی در کشور ما بی عفتی نیست، غربزدگی است، تقلید از غرب است. ✅حال عمومی مردم باید این باشد که این ،خانمها دچار یک حرام بزرگ الهی شده اند و نباید بی تفاوت و بی خیال از کنار این ماجرا گذشت هر چند گویا دختران خودمان دچار این بلیه شده اند. حتما این نگاه مساله را به گونه صحیحی پیش خواهد برد. @tamardom
تا مردم
حرام سیاسی دختر معنوی خودمان 🔰🔰🔰 دو جریان در برخورد با بی حجابی دیده میشود ۱. جریانی که عملا بر
✍ امر و نهی از روی حب صورت می‌گیرد... 🎙آیت‌الله حائری شیرازی: «هر چه هست، حب است، جهاد بر اساس حب و عشق صورت می‌گیرد، زکات به وسیله‌ی حب صورت می‌گیرد، امربه‌معروف به وسیله‌ی حب صورت می‌گیرد. مؤمن را دوست ‌داری، دلت می‌خواهد خوب شود، کار خوب را به او توصیه می‌کنی، و دلت می‌خواهد خراب نشود، از روی عشق و دلسوزی که به او داری کار بد را از دستش می‌گیری پرتاب می‌کنی دور. پدر بچه‌ی خودش را گاهی می‌زند، گاهی می‌بوسد. وقتی می‌زند چون دوستش دارد، وقتی می‌بوسد باز چون دوستش دارد. شرط اینکه کسی در امر به معروف و نهی از منکر موفق شود، این هست که به خودش مراجعه کند، ببینید از مخاطبش متنفر است یا به او علاقه‌مند است؟ اگر از او متنفر است، امر به معروف و نهی از منکر نکند، با نفرت نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اگر دید طرف را دوست دارد و از باب دوستی می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکرش کند، قدم جلو بگذارد و بگوید و ان‌شاء‌الله مؤثر است. شما بچه خودتان را با چه نیتی امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید؟ پستانک بچه می‌افتد روی زمین، زمین کثیف است می‌خواهد بگذارد در دهانش، از دستش می‌گیرید، خب نیتتان از این کار چه است؟ به دلیل علاقه‌تان به بچه؛ بچه می‌خواهد به بخاری دست بزند، دستش تاول می‌زند، روی دستش می‌زنید، از روی علاقه، از روی عشق. خب شما می‌گویید: من می‌خواهم به بد حجاب تذکر بدهم، به خودم مراجعه کنم ببینم من به این بدحجاب علاقه‌مند هستم یا نیستم. نمی‌گویم آقا نگاهش بکن ببین از شکلش خوشت می‌آید، حسابی لذت می‌بری، آن موقع امر به معروفش کن! این را من نمی‌گویم. می‌گویم به عنوان یک انسان چه نظری به او دارید؟ وگرنه از بی‌حجابی او باید بدتان بیاید. فرق است بین عمل انسان و خود انسان. ترک امر به معروف کار خوبی نیست. فعل منکر کار بدی است، آدم باید از آن متنفر باشد. اما فرق است بین عمل و عامل. می‌گوید این عامل یک انسان است. چرا بگذارم بدبخت شود؟ چرا نجاتش ندهم؟ دارد می‌افتد در چاه. چرا به او نگویم این چاه است؟ خب وقتی می‌خواهید بگویید به طرف که آقا این چاه است می‌افتی تویش، آن نگاه کند چاه را ببیند از شما تشکر می‌کند اما اگر آمدی به او گفتی که حق نداری از این راه بروی وگرنه تنبیهت می‌کنم، می‌گوید برو پی‌کارت! می‌رود بعد می‌افتد توی چاه، بعد هم که افتاد توی چاه به او بگویی من که به تو گفتم، می‌گوید اصلا من فکر نمی‌کردم که بحث چاهی در راه من باشد، فکر می‌کردم می‌خواهی به من زور بگویی، می‌خواهی زورگویی‌ات را نسبت به من به خودت ارضا کنی. خیال کردم می‌خواهی در زندگیم دخالت کنی، مرا تحقیر کنی، خیال کردم تو می‌خواستی تکبر خودت را ارضا کنی. اگر می‌دانستم که در این راه چاهی هست، نمی‌رفتم. حالا این علاقه چگونه به دست می‌آید؟ شما می‌گویید این کبوتر باز است، من از او بدم می‌آید. این قمار باز است من از او بدم می‌آید. این شارب الخمر است من ازش بدم می‌آید. این زنا کار است من از او متنفرم. نه شما از شارب الخمر متنفر نباش، از شرب خمر بدت بیاید، از زنا بدت بیاید، از کبوتر بازی بدت بیاید، اما حساب عمل و عامل را از هم جدا کن. بگو هم نوع من است. چرا در این اشتباه بماند؟! من می‌خواهم از اشتباه بیاورمش بیرون. نیت کردید که به او خدمت کنید. آن موقع دیگر از سواره پیاده شدید. می‌توانید با هم حرف بزنید. او هم در را باز می‌کند که ببیند چه داری در بساط شما چه است؟ شاید پسندید. این که باید طرفی که امر به معروفش می‌کنیم از ما وحشت داشته باشد و بترسد، این برای یک عده مغرور است نه عموم مردم، کسانی که مغرور به قدرت‌شان شدند، آن‌ها را نهی از منکر می‌کنیم که همان شدت و تندی و این‌ها داشته باشد. 👈 «الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ» (نهج‌البلاغه) نهی از منکر برای این است که سفیه را سر جایش بنشانیم. فرق است بین عامه و سفها. با عامه به نظر مردم نگاه می‌کنی و به عنوان خدمت به مردم حرف می‌زنی با سفیه با شدت.» 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
امروز سالگرد شهادت ، اولین مسئول در سال ۶۰ به دست منافقینه. 🌿همو که به خاطر رفتار کریمانه اش با زندانیان، پدر توابین نامیده شده بود و به دست یکی از همین منافقین به ظاهر توبه کرده شهید شد.
ذوالفقار برهنه 🔰🔰🔰 روزی علی به او گفت: تو پس از من دستگیر و به دار آویخته میشوی و با سرنیزه، تو را زخمی میکنند و در روز سوم، از بینی و دهانت خون سرازیر میشود و محاسنت را رنگین میکند منتظر آن رنگین شدن باش و تو دهمین نفری هستی که بر در خانه عمرو بن حریث، به دار آویخته میشوی و چوبه دارت از همه آنان کوتاه تر و از همه به جوی آب نزديك تر است بیا برویم تا درخت نخلی را که بر چوبه آن به دار کشیده میشوی، به تو نشان دهم. 🔸 پس آن را به او نشان داد و میثم هماره نزد آن نخل می آمد و کنارش نماز میخواند و می گفت: چه نخل مبارکی! من برای تو آفریده شده ام و تو برای من بزرگ شده ای و پیوسته با آن، تجدید دیدار می کرد تا آن که قطع شد و مکان دار زدن در کوفه مشخص شد و میثم، عمرو بن حریث را میدید و به او می گفت من همسایه تو میشوم. پس خوب همسایه داری کن و عمرو میگفت: آیا خانه ابن مسعود را میخری یا خانه ابن حکیم را؟ و نمیدانست که مقصود میثم چیست. 🌿بیشتر بین عاشقان علی، حرف سلمان و مالک است، ولی 🌿رقص خرمافروش بر سرِ دار دل ما را همیشه آب کند. سالروز شهادت
تعطیلی دیدار سالیانه ✅✅✅ رهبر انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون سراسر کشور با اشاره به اهمیت مقوله در جامعه، نسبت به امر تبلیغ در حوزه های علمیه، ابراز نگرانی کردند. شاید به ذهنتان این طور برسد، حوزه ها که کاری جز تبلیغ ندارند و در ایام به خصوصی مثل محرم و صفر و رمضان و ایام تبلیغی دیگر هم به صورت سنتی، تبلیغ میروند. ❓❓پس ریشه و دلایل این نگرانی چیست؟ میتوان دلایل این نگرانی را در موارد زیر فهرست کرد: ۱. در فرهنگ رایج حوزه، تبلیغ اولویت اول محسوب نمیشود و یک مبلغ مثلا نسبت به یک محقق، جایگاه پایین تری دارد و این ارزش تبلیغ را در ذهن طلبه پایین می آورد و حال آنکه اهداف مختلف دین به واسطه تبلیغ محقق میشود چه و عدالت اجتماعی، چه تشکیل نظام اسلامی و چه اقامه معروف همگی در گرو تبلیغ است. اینها همه بدین خاطر است که تبلیغ یعنی رساندن پیام دین به ذهن و قلب مردم ۲. بدون تبلیغ، ایمان مردم که پایه اصلی حفظ نظام است، از بین خواهد رفت و دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد و معروف و منکر جای هم خواهند نشست، مظلوم و جلاد تشخیص داده نمیشوند. به تعبیر سیلی ای خواهیم خورد که تا مدتها اثرش باقی خواهد ماند. این یک رهبر را از وضعیت تبلیغ نگران می کند. ۳. تبلیغات را اگر جدی نگیریم، از حرام های الهی، قبح زدایی خواهد شد و همان بلایی که دنیای غرب، گرفتارش شده، گریبان ما را هم خواهد گرفت. ارزش خانواده از بین میرود، حرمت ها شکسته میشود، و... 🔰با همه این اوصاف، حوزه علمیه چه در تولید محتوا و چه در روش های به روز و متناسب با مخاطب با سطح آگاهی بالا، آمادگی لازم را ندارد. مخاطب امروز در آشفته بازار فضای مجازی، باید صدای قوی و رسایی را بشنود تا اثر بگیرد، حتی در این فضا، خانواده ها تاثیرات تربیتی شان کم شده. 🔰امروز نمی توان صرفا با تکیه بر محتوا و ابزارهای سنتی، تبلیغ یعنی رساندن پیام دین به ذهن و قلب مخاطب را انجام داد، هر چند شیوه های سنتی، مثل منبر، ابزارهای بی بدیلی هستند که باید حفظ شوند. ولی استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی هم یکی از ضرورت هاست که در این قسمت هم کمیت حوزه لنگ میزند. 🔰علاوه بر اینها سطح گسترده نیاز در کشور از مدارس و دانشگاهها تا نهادها و سازمانها، مساجد و هیئات، و دهها بستر تبلیغی دیگر، نیاز به تربیت مبلغ مناسب هر کدام از این بسترها را دارد که باز هم در این مورد، کما و کیفا کاستی مشاهده میشود. به شهادت خود رهبر انقلاب در همین جلسه بسیاری از مساجد کشور احیا نیستند و فقط زمان نماز باز هستند و یا در همین تهران و نه شهرستان ها نبود یک طلبه خوش فکر و خوش ذوق در برخی ارگانها کاملا مشهود است. 🔰همه اینها را اگر بخواهم در یک جمله آسیب شناسی کنم، این میشود که حوزه خود را در جایگاهی که رهبری مستفاد از دین، از حوزه ها انتظار دارد، نمی بیند و آن رسالت اقامه دین در جامعه است. سوال اساسی این است حوزه دقیقا مسئول تحقق چه چیزی در کشور است، کشته های کرونا زیاد شود، یقه وزارت بهداشت را می گیریم. 🔰حوزه پاسخگوی کدام نیاز مشخص در کشور است که هم مردم بدانند و هم خود طلاب شاید سر برگزار نشدن ثابت جلسات سالیانه رهبر انقلاب با حوزه هم همین باشد که روشن نیست با مسئول چه بخش مشخصی در حال گفت و گو هستیم. @tamardom
کارت شهریه 🧭🧭🧭 هوا به شدت گرم بود و عطش کرده بودم. ماشین را پارک کردم و وارد مغازه شدم. خیلی بزرگ بود و اما کسی را در نگاه اول پشت دخل نیافتم. ذهنتون جای بد نرود😄 رفتم سراغ یخچال و آبمیوه خنک که صدای سلام بلند یک خانم آمد که ظاهرا با بنده بود. یکی از خدمه های فروشگاه بود. حالا دیگر یک خانم پشت دخل آمده و ذهن شما هم دیگر جای بدی نمی رود😂 خدا را شکر. ⏰آبمیوه را انتخاب کردم و رفتم سمت دخل مغازه که چشمتان روز بد نبیند. خانم متاسفانه از آن شل حجابها بودند که به هیچ وجه نمی شود نگاهشان کرد. به مثابه آدمهای مثبت، سرم را پایین انداخته و کارت را تقدیم کردم و در لحظه قبض و اقباض آبمیوه و کارت، خانم فروشنده، سوالی را با کسب اجازه پرسید و من هم در حالی که همچنان سرم مثل همان آدمهای مثبت سابق پایین بود، اذن دادم. ⁉️گفت: این کارت شهریه که روی کارت نوشته یعنی چی؟ یعنی اولین بار در عمرم بود که یک خانم این سوال را از من پرسیده بود و حالا باید چه می گفتم؟ خیلی راحت و ساده توضیح دادم که آقایان مراجع، ماهیانه کمک هزینه ای را به طلاب میدهند مثلا آقای مکارم 300 هزار تومان و آقای سیستانی 500 و با یک بانکی قرارداد می نویسند و به جای اینکه حضوری این مبلغ را بگیریم به این کارت واریز می کنند، گفت: تصورم این بود که کارت شهریه یعنی شما مبلغی را پرداخت می کنید. ✅ توضیح دادم که اصلا شهریه گونه ای مشترک لفظی است 😁که در هر دو معنا به کار می رود و این جا معنای شهریه گرفتن مراد است نه شهریه دادن. تشکر صمیمانه ای کرد و عذرخواهی هم بابت این سوال کنجکاوانه و بنده هم عذرش را پذیرفتم جالب آنکه قبل از این عذرخواهی، حجابش را کامل کرد و بعد هم خداحافظی ✅به همین سادگی✅ 🧭گفت و گوی با این خانمها اگر صورت یک برنامه و طرح را به خود بگیرد، بسیاری از سوء تفاهم را برطرف می کند. حرفهای بسیار ساده ای که تصورش را هم نمی کنیم، می تواند برای خیلی ها گره گشا باشد. ✅به علاوه تصویر گفت و گوی میان روحانیت و خانم های این چنینی، می تواند حباب حجاب اجباری را به راحتی از بین ببرد. تصویر توهمی ای که با هزینه های هنگفت رسانه ای، در ذهن بسیاری ته نشین شده است. ✅قبول دارم گفت و گوی با خانم بی یا بد حجاب، آسیب های خود را دارد که به شدت باید از آن مراقبت کرد ولی راه همین است. علاوه بر اینکه می توان از ظرفیت مبلغ های خانم هم در این جهت استفاده کرد. @tamardom
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
حرف های آقای کاظم زاده.mp3
2.46M
🔰 ویژه برنامه پادکست حجره 🔰 1️⃣ دلیل عدم دیدار سالیانه رهبر انقلاب با حوزه علمیه روشن است. 2️⃣ حوزه علمیه چه مسئولیتی را در نظام اسلامی به عهده دارد ؟ ♨️ آنچه خواهید شنید: 🎧 بخش های از صحبت های آقای حسین کاظم‌زاده در ویژه برنامه پادکست حجره با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با طلاب این ویژه برنامه را از اینجا بشنوید 👇👇 🎧 " امام جامعه نگران است " ارتباط با پادکست حجره : @HojrePodcast پادکست حجره در شنوتو : HojrePodcast 〰️〰️〰️〰️ 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
انقلابی تر از نظام نداریم 🌿🌿🌿🌿 خیلی ها اولین لغزش را در سال 73 میدانند، آنجایی که علی رغم اصرار رهبر انقلاب، بر باقی ماندنش در روزنامه کیهان را زمین گذاشت و روزنامه را به سپرد و رفت سراغ انتشار نشریه صبح. 🔰در مهدی نصیری نمانیم او می داند و خدای خودش و جدایی از جریان و حرکت انقلاب اسلامی که به قول هر کس به این نظام تیر انداخت، آواره می شود. بذر جدایی ایشان از انقلاب به سالها قبل برمی گردد. آنجایی که به لحاظ مبانی فکری از انقلاب جدا شد: او فلسفه و عرفان را تخطئه می کرد و ورود در این دو دانش را بی تقوایی می دانست. در حالی که بزرگان فلسفه و عرفان ما این دو دانش را در خدمت فهم عمیق تر آیات و روایات، میدانند بلکه بسیاری از آموزه های وحیانی و اهل بیت را بدون این دو علم، قابل فهم نمی دانند. نصیری در کتاب جایگاه اجتماعی زن در اسلام خود و در بخش اول آن با عنوان «تساوی یا تفاضل رتبه‌ای مرد بر زن»، معتقد است که نوع مرد بر زن برتر است. او برتری مردان بر زنان را نتیجه مشیت و حکمت خداوند دانسته و می‌گوید که نباید خلاف مشیت و مصلحت الهی، تمنا کرد. 🔰در بخش دوم همین کتاب معتقد است که زنان باید به طور حداکثری پرده نشین باشند و از اختلاط، هم صحبتی و معاشرت با نامحرمان، خودداری کنند؛ حتی با حفظ حجاب و رعایت مسائل، بهتر است در خانه بمانند و به شوهرداری بپردازند و حتی برای نماز جماعت هم، از منزل خارج نشوند و در پستوی خانه، نماز بخوانند. شاید خیلی از ما، تاکید مکرر رهبر انقلاب، خطاب به جوانان را مبنی بر جدی گرفتن و اهتمام به مبانی فکری انقلاب اسلامی را متوجه نشدیم یا آن را یک امر مستحب و تشریفاتی دانستیم. ‼️ نصیری یکی از نمادهای جریانی است که در فضای رسانه و کنشهای اجتماعی وارد می شود بدون یک پایه متقن و صحیح فکری. عجیب و عبرت آموز اینکه در یک تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای نسبت به این مبانی سابق خود، در این سالهای اخیر از نصیری حرفهای شگفت انگیز می شنویم: در خصوص عدم لزوم داشتن از او این چنین می شنویم: «در صد سال اخیر، تجدد و مدرنیته بر شئون مختلف زندگی ما سیطره پیدا کرده و در پی غلبه مدرنیته، سبک زندگی و نگرش زن سنتی به نحوی تغییر یافته که باور به حجاب نیز تضعیف شده است. به همین خاطر التزام به حجاب میان زنان کاسته شده و می‌بایست در برابر این امر کوتاه آمد.» ⁉️به همین بی آبرویی می خواهد دست از حکم خدا و خواست عموم مردم نسبت به ضرورت حجاب بردارد. نصیری که زنان را خانه نشین می پسندید و جز به ضرورت، حضور در جامعه را تجویز نمی کرد، مدافع جنبش زن زندگی آزادی ای می شود که شعارش دست برداشتن از همه ارزشهای الهی و انسانی است و اصلا مساله اش به حجاب هم خلاصه نمی شود. ✅اما این همه داستان نیست، بسیاری از افرادی را در تاریخ انقلاب می شناسیم که به لحاظ مبانی فکری همراه رهبران انقلاب نبودند، اما این چنین هم شمشیر علیه انقلاب و مردم نکشیدند. بلکه کاملا همراه بودند و در بزنگاههای انقلاب اسلامی، همراهی شان تاثیر دوچندان داشت. نمونه بارز این جریان مرحوم شیخ از بزرگان و مخالف فلسفه و عرفان است که با وجود اختلافات جدی مبنایی با ، اما در بحبوحه انقلاب و در کوران دفاع مقدس لباس رزم می پوشد و به قول خودش در صف ابراهیمیان حاضر می شود و قول شفاعت از رزمندگان می گیرد. درک حق بودن نظام اسلامی یعنی جریان مردمی ولایی ای که حرف جدیدی را در عالم زده و امید همه مستضفان عالم شده، از واضحات امروز ماست و ندیدن این واقعیت چشم نابینایی می خواهد. ✅روشن است منظور از نظام عملکرد فلان آقا و بهمان نهاد جمهوری اسلامی نیست که حتما نسبت به برخی از این افراد و مجموعه ها نقد و انتقاد وجود دارد. مراد از نظام همان است که شهید سلیمانی در وصیت نامه اش آن را حرمی می داند که اگر ماند بقیه حرم های علوی و حسینی هم باقی خواهند ماند. جریان امت و امام که از ابتدای انقلاب، به مسیر رو به پیشرفت خود ادامه داده و بنا بر تحلیل مقام معظم رهبری نمی توان انقلابی بود و از نظام خود را کنار بکشیم: «گاهی می‌شنویم انقلاب از اهداف خودش دور شده است. نه، اگر انقلاب از اهدافش دور شده بود دشمن این همه دشمنی نمی‌کرد. برخی که می‌خواهند بگویند به انقلاب دل بسته‌اند، می‌گویند انقلاب از اهدافش دور شده است. من این را قبول ندارم و دلبستگی آنها را هم به انقلاب قبول ندارم» 🧭نصیری نماد یک جریان بیمار در جامعه است که می خواهد انقلابی و آرمان جو باشد اما هم به لحاظ مبانی فکری اتصالی به اندیشه مترقی انقلاب اسلامی ندارد و هم به جهت راهبردی، متوجه اهمیت جایگاه نظام اسلامی در امتداد انقلابی گری نیستند و عملا نظام را تضعیف می کنند. @tamardom
هدایت شده از حاج محمود کریمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | بیا برگرد خیمه، ای کس و کارم منو تنها‌ نگذار، ای علمدارم 🎙 📍نشر آثار [کانال حاج محمود کریمی] @HajMahmoud_Karimi
تا مردم
🎬 #ریلز | #باآستین بیا برگرد خیمه، ای کس و کارم منو تنها‌ نگذار، ای علمدارم 🎙 #حاج_محمود_کریمی 📍
میدان داری زنان در سوگواری عاشورایی، امری است برآمده از فطرت زنانه. فرقی نمی کند در کجای مجلس باشند، در حاشیه، در متن، حتی اگر اصلا بطور فیزیکی در لحظه ی روضه خوانی حضور نداشته باشند. باز هم اوج حزن را دریافت می کنند. مثل مادر حاج محمود، 👆 که اصلاً او را بیرون از مجلس یا از فاصله ای دور در این حالت دیده و دلش نه تنها به حزن پسر گره خورده است، بلکه سوز و گداز او را نیز به راحتی به اوج استیصال اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا گره می زند. مادر حاج محمود دریافت می کند. از همان حاشیه از همان بیرون متن. 🏴 اینکه می گوییم زنان عاملیت تام در صحنه ی سوگ عاشورایی دارند، یعنی از ظرفیتی سخن می گوییم که می تواند دل را بلرزاند نه تنها دلهای عاشق و عاشورایی مردان مومن را ، بلکه دلهای سنگ و سیمانی جبهه ی کفر را. اشکهای کثیف معاویه را هم زنی سرازیر کرد به محبت علی (علیه آلاف التحیة و الثناء). 🏴 اصلآ در خود روز واقعه ی محرم ۶۱ هجری، زنان کجا بودند؟؟؟ در متن یا در حاشیه؟؟؟ بله در میانه ی میدان ، حسین( علیه‌السلام) و اصحابش جنگیدند و زنان در حرم و خیام مانده بودند. اما چه کسی می تواند بگوید که زینب (سلام الله علیها) در این صحنه عاملیت تام نداشت؟؟؟ زنان عاشورا در تمام روضه های ما، نقشی را خلق می کنند و حرکتی میدان دارانه در نوع خود دارند، نه در مقایسه با مردان. معمولاً شمشیر بدست نمی گیرند، اما تصویر بدیع خلق می کنند؛ از همسر زهیر که او را به صحنه فرستاد تا مادر وهب تا بانو سکینه و رباب و ....و زینب (سلام الله علیها). 🏴می خواهم بگویم عاملیت زنان در صحنه ی سوگ و رهبری عواطف انسانی لامکان است و شاید لازمان . حتی در حاشیه مجالس روضه بودنشان خللی به اصل این بنیان مرصوص نمی زند، چون از طبیعت و فطرت رحامتی وجود زن برخاسته است. به همین دلیل در طول تاریخ سوگواری عاشورایی ، هدایت و انتقال این حزن مقدس و عشق اولا کار زنها بوده است و همه غم و مهر حسین را از مادر گرفتیم. پس میانداری پنهان او همیشه بوده است. هرچند توجه بیشتر به این ظرفیت الهی و تاثیر آن در ساختمان جامعه ی دینی، می تواند به حرکت جامعه در سفینه النجاة حسینی تسریع بخشد. اما توجه کنیم در این جا از نقش اجتماعی در مفهوم جامعه شناسی مدرن سخن نمی گوییم که افراد تنها در مناسبات اجتماعی تعریف می شوند و ایفای نقش می کنند. بلکه از یک ظهور انفسی حرف می زنیم و سرشت این کوتاه سخن معرفت شناسانه است. هرچند با این بینش معرفتی می توان به طرحی بدیع در عاملیت زنان اشاره کرد که گاه روایت ها و نگاه ها آنرا ندیده اند و گاه کوچک انگاشته شده است. https://eitaa.com/srahimi50313
ارشاد گیلان ⏰⏰⏰ تا اظهار نظر قطعی راجع به مدیر کل ارشاد گیلان، باید منتظر ماند. اما فرض می گیریم که این خبر درست باشد. نکات ذیل می تواند در قضاوت جامع ما در این مساله کمک کند. 1. ایشان چون جزء مسئولین کشور بوده باید در برخورد با ایشان، کاملا سخت گیری کرد. او با فرد عادی فرق دارد. عمل سوء مدیر جمهوری اسلامی، علاوه بر بردن آبروی کشور، مردم را هم ناامید می کند و این ها گناهان و جرائم کوچکی نیستند. این برخورد شدید می تواند اندکی این آبروریزی و ناامیدی را ترمیم کند. به هیچ عنوان در این قضیه نباید مماشات کرد. 2. یک خطایی که ممکن است در ذهن ما رخ دهد و شیطنت های رسانه های دشمن هم به آن دامن می زند، تعمیم این ماجرا به همه مسئولین و القای این مساله است که نعوذ بالله مرکز فحشا شده. رسانه های کثیفی که خود به وقتش از فاحشه ها و هم جنس بازها حمایت می کنند و اربابانشان ازدواج با محارم و هم جنس بازی را تبدیل به قانون رسمی کرده اند، حالا لباس عزا به تن کرده اند که کجایید که ارزشهای انسانی در جمهوری اسلامی، زیر پا گذاشته شد. واقعا دنیای کثیف و مملو از نفاقی است. 3. در این فضای رسانه ای، خوراک شایعات متعدد هم آماده می شود و با همان دست فرمانی که گفته شد، هزار وصله ناجور به این مسئول خاطی می چسبانند. راه آن است که قرآن به آن اشاره می کند: نباید زشتی کاری کسی باعث شود شما از دایره عدالت خارج شوی. تا مساله ای قطعی نشده است به کسی نسبت ندهیم. 4. مسئولین ما در این موارد باید سرعت عمل به خرج دهند و خود را بسازند، نه اینکه نظاره گر باشند که دشمن، هر چه دلش می خواهد را به جمهوری اسلامی بچسباند و ذهنیت ها را شکل دهد و تازه بعد از این به میدان بیاید و تازه بخواهند مو را از ماست بکشد. ‼️یک تذکر اخلاقی هم در آخر که خود را مبرای از هیچ گناهی ندانیم و کسی را سرزنش نکنیم، معلوم نیست که ما در جایی که زمینه گناه پیش بیاید چه می کنیم به قول جناب یوسف وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسي‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحيم‏. خدای غفور رحیم بر همه ما رحم کند. @tamardom
به همین سادگی، وارد کشتی امام حسین شوید ✅✅✅✅ این دو وضعیت را با هم مقایسه کنید: وقتی که در مجلس روضه امام حسین شرکت می کنید با زمانی که در منزل یا محله خود، بانی مجلس توسل به سیدالشهداء میشوید، ممکن است این محله شما به اندازه منطقه، شهر، کشور و حتی جهان، بزرگ تر شود و شما هیاتی در مقیاس کل بشریت برپا کنید. 🌿اما همان مقیاس کوچک را پیش ببریم. شرکت در هیات و بانی روضه خانگی. حتما تایید خواهید کرد، دومی هم لذت عمیق تر و ماندگارتری دارد و هم احساس رشد و معنویت بیشتری روشن است در صورت دوم، شما کار سخت تری را انجام دادید، به تعبیر روایات «احیای امر اهل بیت» کردید. 🌿به هر میزان، قبول مسئولیت در دستگاه امام حسین وسیع تر باشد، ارج و قرب، هم بالاتر میرود. همان طور که گفته شد ممکن است مقیاس نصرت شما نسبت به امام حسین تا حد اقامه عزای ایشان در جهان و حتی تاریخ بالا رود. اما من چه کنم با بضاعت و سرمایه اندکم؟ من نهایت بتوانم روضه خانگی ای بگیرم یا در مجلس عزای سیدالشهداء شرکت کنم که این خود صوابی بس عظیم دارد. چند راهکار در آموزه های اهل بیت در این جهت دیده میشود ۱. مقوله که در برخی روایات ناب شیعه وارد شده این است که انسان با قدم نیت در تمام عبادات خوبان در طول تاریخ، شریک شود، یعنی در تمام ثواب عباداتی که انبیا و اولیا انجام داده اند شریک شود. در نهج البلاغه آمده که حضرت امیر از جنگ جمل بر میگشتند که یکی از اصحاب ایشان آهی کشید و گفت: ای کاش برادرم نیز همراه شما بود و در رکاب شما به سعادت نائل می آمد. حضرت امیر فرمودند آیا دل برادرت با ما بود؟ یعنی نیتش این بود که با ما باشد؟ آن فرد :گفت بله ولی مانعی داشت که نتوانست در خدمت شما باشد. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: او هم همراه ماست بعد ادامه دادند: کسانی که هنوز به دنیا نیامده اند و در رحم مادران و صلب پدران هستند، آنها هم در لشکر ما بودند. 🌿یا در نقل تاریخ است که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه وقتى اربعين سيد الشهدا علیه السلام به کربلا رفتند، جابر سر قبر سيد الشهدا علیه السلام حاضر شد، شروع کرد به خاک ریختن روی سرش و اشک ریختن، وقتی آرام گرفت به عطیه گفت ما در ثواب با شهدایی که در کربلا به شهادت رسیدند، شریکیم. عطیه که از علما و مفسران قرآن بود گفت چگونه شریکیم؟ ما که در کربلا و جنگ نبودیم و شمشیر نزدیم، دست و سری از ما جدا نشد جابر گفت از حبیبم رسول خدا صلي الله عليه وآله شنیدم که میفرمود: «من أحب قوماً حُشِرَ معهم و من أحب عملهم أشركَ فى عملهم؛ اگر کسی عمل یک قوم را دوست داشته باشد با آنها شریک است» و ما جبهه سیدالشهدا را دوست داشتیم و دوست داشتیم که با آنها باشیم؛ پس با آنها شریکیم. ۲. آموزه دوم، نیاز به یک مقدمه دارد : در هر مقطعی از تاریخ، جریان و جبهه حق، یک جلودار و راهبری دارد که جهت گیری کلی حرکت این جبهه را او تعیین و محقق می کند، او را در فرهنگ شیعه، امام می نامند. جریان امامت در دوران حضور معصومین در امام معصوم، تجلی پیدا می کند و در دوران غیبت، این وظیفه را حضرات اهل بیت، بر عهده یعنی مجتهد عالم عادل شجاع زمانه شناس گذاشته اند. اگر این طرح کلی حرکت جبهه حق فهم نشود، بسیاری از رفتارها و تصمیمات امامان جبهه حق فهم نمی شود. مثال بارزش سپاه امام حسن مجتبی است که صلح ایشان با معاویه را سازش پذیری امام ( نعوذ بالله) و ذلت مومنین تلقی می کند و امام را با طعنه « السلام علیک یا مذل المومنین » خطاب می کند. در نکته شماره یک در واقع، با یک نیت درونی خود را بزرگ می کنیم و به جبهه تاریخی حق متصل و در این نکته با فهم طرح راهبردی امام جامعه، عمل کوچک خود را توسعه میدهیم. وقتی شما فهمیدی که هدف امام حسن از صلح شکوهمند خود، همان نرمش قهرمانانه به تعبیر رهبر انقلاب است و بناست با عنصر تقیه، امام، شیعه را در دهان اژدهایی به نام معاویه حفظ کند، حالا دیگر عمل شما در این جهت، ولو کوچک باشد، ضریب پیدا می کند. در سپاه حق کنار امام که بودی، دیگر خیلی فرقی ندارد در میمنه باشی یا میسره. ظهر عاشورا اگر بودیم، وظیفه مان ایثار و جانبازی در راه امام حسین بود، اما از عصر عاشورا، ماموریت کلی جبهه حق مشخصا کاروان امام حسین، روایت کربلا و مرثیه عاشوراست تا هدف سیدالشهداء بدین طریق، تکمیل شود. امروز،خدمت مهم به دستگاه پربرکت سیدالشهداء، فهم جهت گیری کلی انقلاب اسلامی و حرکت در آن جهت است، جهت گیری ای که امروز خلاصه شده است در به صحنه آمدن ایمانهای مردم در حوزه های مختلف. ایران که در دنیای تاریک جهان مدرن، پرچم سیدالشهداء را بلند کرده است، موی دماغ دشمنان امروزی نهضت کربلا شده و برای او برنامه ها دارند.