تاملی دیگر
📣📣📣مطالبه اساتید حوزه از ریاست معزز قوه قضائیه؛ بابت احقاق حق ملت در مقوله فضای مجازی، از آق
H. غفاری فر:
H. غفاری فر:
با سلام به مخاطبان
عزیزانی که نامه مطالبه اساتید و فضلای حوزه از رئیس قوه قضائیه مطالعه فرمودید و تمایل به امضاء آن دارند لطفا؛
نام و نام خانوادگی
شهر
و سمت علمی، مدیریتی یا تعلیمی خود (استاد درس حوزه، مدیریت...درس خارج ، سطح) را
به آیدی زیر ارسال نمائید :ف ِ شیرازی طلبه فعال انقلابی:
@enghelabi_m
با توجه به تاکیدات و اظهار نگرانی های بسیار زیاد حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای دام عزه در خصوص فضای مجازی کشور لطفا در این کار همکاری کرده و ما را یاری کنید.
🔸التماس #طلبه نیجریهای برای خدمت به کروناییها
🔹طلبه نیجریه ای زبان فارسی هم خوب بلد نبود ولی التماس میکرد اجازه دهیم بیاید خدمتگزاری بیمارها کند. ما طلبه ها وقتی خودمان یا خانواده مان کم میآوریم میرویم سراغ زندگی این طلبه های خارجی. طرف چند سال است در غربت است و نمیتوانسته به پدر و مادرش سر بزند بمیرم برای خانواده اش. اگر بپرسی چرا ایران چرا قم چرا طلبگی چرا حتی دین؟ فقط یک پاسخ میدهد؛ انقلاب.
🔹طلبه هفده هجده ساله دیشب شیفت شب بوده تا صبح. پریشب هم شیفت شب بوده تا صبح. امروز هم التماس میکند. میگوییم استراحت کن. چته ؟ چی دیدی؟ برو شب تلویزیون ببین. استراحت کن. پیش خانواده باش. نمیدانم چرا اینطور مصر است. چرا واقعا؟
🔹شب پیر مرد خوابش نمیبرد. طلبه چند بار به او سر زد. آخرش یک راهی به ذهنش رسید. گفت حاجی میخواهی برات قصه بگویم. پیر مرد لبخند زد و گفت آره پسرم. طلبه کنارش نشست و قصه گفت. بسم الله الرحمن الرحیم یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود.....
🔹بیمار، تنگی نفس داشت. نمیخوابید. میگفت میترسم بخوابم و توی خواب نتوانم نفس بکشم. چه ترسیه آخه این ترس. طلبه گفت تا صبح کنارت مینشینم. بخواب. من بیدارم.
🔹جانباز شیمیایی با ترکشی در ریه اش. کرونا هم اضافه شده بود. طلبه کنار او مینشیند آهسته آهسته غذا در دهانش میگذارد. ناگهان با دو تا سرفه، بیمار همه را بالا میآورد. طلبه میگوید به دلم رجوع کردم دیدم احساس اذیت نمیکنم چندشم نشد با افتخار تمیز کردم. امروز من نوکر نوکران توام حسین جان....
🔹باور میکنید یا نه مهم نیست. اما من به چشم دیده ام و بشکند این قلم اگر ننویسد این زیباییها را تا ویروس منحوس خودحقیر پنداری ارتقا یافته که خطرناک تر از کرونا است عده ای را در ایران این خاک زرخیز مقاومت نابود نکند.
✍علی مهدیان
@tollabolkarimeh 🌷
آخرین خبر : سوالات تند میرسلیم درباره تصمیمات کرونایی روحانی
تاریخ انتشار: 99/01/07 - 16:34
فارس/ منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در نامهای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با کرونا، این پرسش را مطرح کرد که چرا 40 درصد مردم در واپسین روزهای پایانی سال به مسافرت رفتند و دولت مانع از آن نشد؟
مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در نامهای سرگشاده خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با کرونا، این پرسش را مطرح کرد که چرا 40 درصد مردم در واپسین روزهای پایانی سال به مسافرت رفتند و دولت مانع از آن نشد؟
متن این نامۀ به شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و با عرض تبریک فرارسیدن ماه شعبان المعظم،
امروز پس از هفته ها انتظار خبر تعطیل کردن فعالیتهای اقتصادی را بجز تعداد اندکی که امور ضروری و تأمین مایحتاج اولیۀ عمومی را برعهده دارند ، از زبان جناب عالی شنیدم و این که باید دستورهای بهداشتی را با فرارسیدن موج دوم کرونا جدی بگیریم... این خبر مرا خوشحال کرد که نهایتا جناب عالی و دولت فخیمه تان به این نتیجه رسید ه ا ید که چاره ای جز اعمال محدودیت بر فعالیتها و اصرار بر حضور مردم در خانه ندارید ، و برایتان آرزو می کنم در اعمال این محدودیتها ی اجتناب ناپذیر موفق شوید و کرونا را مهار کنید؛ اما بسیار افسرده شدم از این که دیدم و شنیدم شما با آرامی و لطافت عاطفی از موج دوم کرونا یاد فرمودید، گویی راه گریزی از آن نبوده است و از خدای متعال می خواهم دولت محترم و در رأس آن جناب عالی را که فرماندهی کل مبارزه با کرونا را بر دوش گرفته اید و حتی تعطیلات نوروزی را در کاخ سعد آباد با تشکیل جلسات اضطراری هیئت وزیران بر خود حرام کرده اید، در تسلط بر این موج دوم کرونا پیروز فرماید. اما با افسوس فراوان چند سؤال در ذهنم به جولان پرداخته که لازم می دانم به استحضار جناب عالی برسانم:
1- چرا با شناخت تجربۀ کشور چین و هشدار جدی اولیۀ و زیر بهداشت، روزی که متوجه شدید دو نفر اول مبتلا به کرونا در قم شناسایی شده اند بلافاصله و دست کم با همین قیافۀ جدی امروزتان دستور نفرمودید بر آن شهر محدودیتهایی که ضرورت آن را امروز اعلام و ابلاغ فرموده اید اعمال شود و از اصطلاح قرنطینه که برخی دلسوزان بکار بردند سراسیمه شدید و آن را دون منافع میهنی تشخیص دادید و گذاشتید پنج هفته بگذرد و میهن عزیز ما گرفتار چنین مصیبتی شود ؟
2- چرا علی رغم توصیه های مسئولان بهداشتی و درمانی کشور اجازه دادید تجمع مردم برای خریدهای شب عید، در فروشگاهها و اماکن عمومی بدون اعمال محدودیت انجام گیرد و در نتیجه کشور ما را به نقطۀ اوج اول در ابتدای فروردین ماه برساند؟
3- چرا روشهای عادی را که در دولتهای سابق هم رائج بود بکاربردید نظیر اعلام اختصاص اولیۀ 60 لیتر بنزین اضافی (که بعدا مفتضحانه لغو شد) و افتتاح برخی بزرگراهها در اواخر اسفند و بحبوحۀ اوج گرفتن کرونا که همه حکایت از بی خبری نسبت به عواقب چنان تصمیمات و اخباری بر روحیۀ مردم می کند و مشوق آنها برای برنامه ریزی سفرهای نوروزی می شود؟ آیا این قبیل امور نشانۀ عدم درایت و تدبیر مناسب نیست؟
4- چرا با وجود تأکید و التماس مسئولان و پزشکان بیمارستانهای پذیرای مبتلایان و پرستاران از جان گذشته بر ضرورت در خانه ماندن و شکستن زنجیرۀ سرایت کرونا ، اجازه دادید درحدود 40% سال گذشته عده ای بی خیال دست به سفرهای بین شهری بزنند ؟ آیا غافل بودید که این بی مبالاتی زحمات گذشتۀ آن فداکاران جبهۀ مبارزه با کرونا و مردم اسیر در خانه ها را بر باد می دهد و موج دوم کرونا را بر سر ما فرود می آورد؟
5- تا کی می خواهید درمورد مسائل اساسی کشور طنزگونه با مردم صحبت کنید؟ آیا هفت سال فرصت خدمت برای شما و دولت فخیمه تان کافی نبود که نگذارید هفت خوان گمرک به هفتاد تبدیل شود؟ مگر گمرک جزو دستگاههای اجرائی دولت نیست ؟ آیا توقع دارید از جای دیگری دستی از غیب برون آید و کاری بکند؟ شما مسئولید و باید پاسخگو باشید و نه موعظه گر ! آیا نشستن در صدر هیئت وزیران را با جلوس بر منبر یکسان پنداشته اید؟ موعظه و نصیحت در جای خود بسیار خوب است اما برازندۀ جایگاهی که شما اشغال کرده اید اقدام مسئولانه و خدمت خستگی ناپذیر و بدور از تشریفات و تبلیغات است : خدمت به مردم و گزارش نتائج موفقیتهای واقعی تان به آنها و در صورت نیاز کمک طلبیدن از مردم برای یاری دادن به دولت و برون رفت کشور از بحران .
6- تا کنون بیش از 2200 نفر بنابر آمار رسمی ، در اثر کرونا در ایران جان باخته اند و قطعا بخشی از آن ناشی از مسامحه دولت شما است اما بدانید که آنچه به نام موج دوم یاد کرده اید و افرادی که در آینده به دلیل اوج گرفتن مجدد کرونا جان خود را از دست خواهند داد، تماما به عدم قاطع
یت شما بر می گردد در حالی که بیش از یک هفته است از همراهی و همکاری ایثارگرانۀ دستگاههای عمومی و مردم نهادها و بویژه نیروهای نظامی و انتظامی برخوردارید !
7- تا کی می خواهید کار علمی و پژوهشی شناخت ویژگیهای ژنی این ویروس و مشابه آن را به عقب بیندازید ؟ چرا علی رغم پیشنهاد خیرخواهان دانشمند، دربارۀ تأسیس مرکز تحقیقات مقابله با تهدیدات زیستی تعلل می ورزید ؟ آیا باید چند بار از این نوع تهدیدات آسیب ببینیم تا دست به کار تحقیقات پیشرفتۀ و هماهنگ کردن اقدامات پراکنده ای که در این باره در کشور آغاز شده است باشیم؟
8- با توجه به گرفتاریهای متعددی که غیر از جنبه های بهداشتی و درمانی ، آثار بیماری فراگیر کرونا ، در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و تقنینی و قضائی برای مردم ایجاد کرده است ، چرا تشکیل قرارگاههای موردی هر زمینه را تشکیل نمی دهید تا با استفاده از همۀ امکانات کشور به مصاف این بلیه بروید ؟ چرا با توجه به اهمیت موضوع ، رسیدگی به آن را به چند جلسۀ اضطراری دولت و چند تماس تلفنی نمایشی با استانداران محدود می کنید ؟
9- تا کنون فرصتهای ارزنده ای از دست رفته است بویژه فرصت بی نظیر تعطیلات نوروزی ، آیا نمی خواهید برای ضایع نشدن زحمات طاقت فرسا و خدمات بی بدیل کسانی که در این پنج هفته ایثار کرده اند قاطعیت به خرج دهید و جلو تخلفات افراد ولنگار را با تصمیاتی که ضمانت اجرائی دارند بگ یرید؟ اگر عمل نکنید باید پاسخگوی جانهایی که به هدر خواهند رفت باشید .
خدایا به برکت ایام الله ماه معظم شعبان به همۀ ما صداقت و اخلاص و شجاعت و جرأت عطافرما.
سید مصطفی میرسلیم
نمایندۀ منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
#باهم_شکستش_میدهیم
ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید
akharinkhabar.ir/politics/6192435
سلام
روی دستش " پسرش " رفت ولی " قولش نَه "
نیزه ها تا " جگرش "رفت ولی " قولش نَه "
این چه خورشید غریبی است که با حال نزار
پای " نعش قمرش " رفت ولی " قولش نَه "
شیر مردی که در آن واقعه " هفتاد و دو " بار
دست غم بر " کمرش " رفت ولی " قولش نَه "
هر کجا مینگری " نام حسین است و حسین "
ای دمش گرم " سرش " رفت ولی " قولش نَه "
اَلسَّلامُ عَلَيْك یا اَباعَبْدِاللهِ الحُسَین(ع)
ولادت با سعادت امام حسین(ع)
بر همه شما عزیزان مبارک باد 💐
قدم به ساحت جهان زدند:
٣هم قدم،
٣هم قسم،
٣هم سخن،
٣هم نشین،
٣همسفر،
٣هم هدف،
٣هم نظر،
٣بی قرین،
٣دلربا،
٣جان به كف،
٣هم ندا،
٣ نازنین،
یكی پدر،🔆یكی پسر،🔆یكی عموي مه جبین
التماس دعای فراوان
هدایت شده از خیبر
توجه توجه ⚖
قابل توجه دوستان :
📢📣📢📣📢📣
🔴 بهترین نقد پایتخت ۶ با توجه به فرمایشات امام خامنه ای
🔸🔸🔸
1️⃣ شبهه: در پایتخت واقعیتها مردم و جامعه را نشان می دهد «اینها واقعیات جامعه است.»
امام خامنه ای:
♦️ يك حالت روشن فكرى خام وجود دارد كه معتقد است همه چيز را بايد به مردم گفت. من اين را قبول ندارم. چطور هر چيزى را بايد به مردم گفت؟ آيا در خانه ى شما، هر اتفاقى كه برايتان بيفتد، به بچه تان مى گوييد؟ بايد گفت، يا نبايد گفت؟ چرا شما همهى خبرهاى داخل خانهتان را به بچه تان نمىگوييد؟ چون بعضى از خبرها براى او مضر است و يا اصلًا جالب نيست.
(21/ 12/ 1369) بيانات در ديدار با مديران و مسئولان بخشهاى خبرى صدا و سيما
🔸🔸🔸🔸🔸
2️⃣ شبهه: پایتخت باعث شده در آن ساعت مردم کمتر ماهواره ببینند ما باید جذاب شویم
امام خامنه ای:
♦️ سليقه و اعتقاد من اين است كه بايد با يك ديد همه جانبه و به اصطلاح دورانديش با اين قضيه برخورد شود. اگر ما به تصور اين كه دشمن با ماهواره به سراغمان مى آيد - حرفى است كه امروز زياد رايج است- يا اينكه راديوها و تلويزيونهايشان تا چند صباح ديگر فضاى زندگى و جامعه ى ما را پوشش خواهد داد، بگوييم «پس بياييم عقب نيفتيم و خودمان براى ايجاد جاذبه در مردم، فيلمهاى ويدئويى يا سينمايى و يا تلويزيونى را به آن شكلى كه براى مردم جاذبه دارد توليد كنيم.» اين به نظر حرف درستى است؟ ميبينيم چنين فكرى در بعضى از ذهنها، واقعاً هست؛ اما اينطور كه نميشود با قضيه و با مشكل برخورد كرد. ما بايد مصونيت بدهيم. وقتى كه احساس ميكنيم خطر، عمومى است، يا خطر، در حال وسعت گرفتن است، بايد كارى كنيم و مصونيت ببخشيم.
(19/ 09/ 1371) بيانات در ديدار اعضاى «شوراى عالى انقلاب فرهنگى»
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
3️⃣ شبهه:پایتخت باید جاذبه داشته باشد اشکال ندارد رقص و موسیقی و....در سریال باشد به در قبالش مخاطب را جذب تلویزیون خودمان می کنیم
امام خامنه ای:
♦️ بنده يادم آمد يك ماجرايى را كه سيّد قطب در يكى از كتابهايش نقل ميكند كه بنده هم در يكى از نوشته ها كه مال سالها پيش است- مال قبل از انقلاب است- آن را از قول او نقل كردم. ميگويد در يكى از شهرهاى آمريكا داشتم ميرفتم، رسيدم به يك كليسايى؛ ديدم بغل كليسا يك سالن اجتماعات است. آن وقت آنجا برنامه زده اند «برنامه ى شب»؛ برنامه را كه خواندم، ديدم نوشته مثلًا موسيقىِ فلان جور، بعد موسيقى فلان جور، بعد آواز فلان جور، بعد يك شام سبك، بعد مثلًا جلسه ى چنين؛ علاقه مند شدم بروم ببينم قضيّه چيست؟ گفت شب رفتم ديدم بله، يك سالنى است مثل يك كاباره! آنجا دخترها، پسرها، جوانها مى آيند مى نشينند، با هم مأنوس ميشوند؛ آنجا هم برنامه هايى هست روى سِن؛ موسيقى و مانند اينها هست؛ من هم تماشا ميكردم وضعيّت اينجا را. بعد هم يك شام سبكى آوردند، دادند خورديم و [بعد] مثلًا يك نوشابه اى، چيزى؛ قسمت جالبش اينجا است؛ ميگويد كه شب چند ساعتى گذشت، آخرِ شب شد، ديديم كه كشيش- كشيشِ آن كليسا كه اين سالن، مربوط به آن كليسا است- با وقار تمام از يك طرف سِن وارد شد، رفت و يك مقدار از اين كليدهاى برق را زد و بعضى از چراغها را خاموش كرد بعد هم كشيش رفت. ميگويد من ديگر رفتم و نماندم. ميگويد فردا رفتم سراغ آن كشيش، گفتم كه خب اين چه وضعى است؟ آخر شما روحانى هستيد، شما آخوند هستيد، مبلّغ دين هستيد، اين چه وضعى بود مثلًا شما ديشب با اين همه جوان و اين برنامه ها؟ گفت كه آقا، شما توجّه نداريد؛ من براى جذب كردن جوانها به كليسا مجبورم اين كار را بكنم؛ ميگفت به او گفتم- حالا به تعبير بنده- مرده شور اين كليسا را ببرد! خب بگذار بروند كاباره؛ [اگر] همان كارهايى كه در كاباره ميكنند، اينجا بنا است بكنند، خب بروند همان كاباره بكنند؛ چرا بيايند كليسا؟
اگر قرار است كه ما جوان را به فسق و فجور و عيش و عشرت و موسيقى حرام و از اين قبيل چيزها بكشانيم، خب چرا اسممان را بگذاريم اسلامى؟ اين كه ديگر اسلامى نيست؛ اين غير اسلامى است، اين ضدّ اسلامى است. بنابراين جاذبه اى كه بنده ميگويم تشكّل اسلامى بايد پيدا كند، از اين قبيل جاذبه ها نيست، اينها ضدّ مصلحت است، ضدّ حق است؛ اينها خيانت به محيط دانشجويى است؛ جاذبه از راه هاى درست.
يكى از انواع ايجاد جاذبه اين است كه حرف نو پيدا كنيد: «سخن نو آر كه نو را حلاوتيست دگر»؛ حرفهاى نو.
(20/ 04/ 1394) بيانات در ديدار جمعى از دانشجويان در بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان 1436 در حسينيه ى امام خمينى رحمه الله
🌸🇮🇷🌸🇮🇷
#پایتخت
#دروغ
#هنجار_شکنی
لطفا در گروهها و دوستان به اشتراک بگذارید اجرتان با حضرت زهرا سلام الله علیها
📣📞📣📞📣📞
۱۶۲☎️صدا و سیما
۳۰۰۰۱۶۲📩پیامک
(تشکر بخاطر نقاط قوت و انتقاد بخاطر رقص و موسیقی مبتذل و هنجار شکنی و...)
فقط برای تجلیل از گمنام ترین سربازان آقا در جنگ کرونا، خواهران مغسل اموات مومنات.
برای سلامتی دین و دنیایشان و عزت و سربلندیشان صلوات
⭕️ نخست وزیر هند به مردم گفته 21 روز در خانه بمانید وگرنه هند 21 سال عقب میماند
رئيس جمهور ما هم تو دلش به ايرانیا گفته علی الحساب یه پنجاه سال عقب بیوفتید تا ببنیم انگلیس و آمریکا چه غلطی میکنن ماهم همون کار رو میکنیم
👤 حواس_پرت(محدود)
💠 به توییتر انقلابی بپیوندید:
http://eitaa.com/joinchat/2596339728Ca044fd9eeb
💥 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
💥 جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند.
💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی. ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه #فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند. این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. #احتمال_اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
#اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی و #حکمرانی_مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه #دستهای_پشت_صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند. @mirbaqeri_ir
ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️
این دورکاریها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از #جامعۀ_حقیقی به #جامعۀ_مجازی و ایجاد بستر برای پذیرشِ حلوفصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر بهویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومتها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنهای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد.
این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند.
به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیهها، بهخصوص احتمالات و #فرضیههای_بزرگ و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامهریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیههای بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکلدهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.
به نظر میرسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی میکرد، امروز میتوانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و بهخصوص نیروهای #آتش_به_اختیار، و نخبگان، فضاهای اندیشهورزی در این زمینهها را باید بهسرعت فراهم کنند و بستر #تأیید_یا_رد این فرضیهها را بررسی کنند و سپس بهدنبال یک طراحی همهجانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامههای خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگهای بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیهها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیتهایی در لایههای مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامهریزیهای عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف بهصورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد.
شکی نیست که تابآوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس میتواند برخلاف همۀ طراحیها، ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس میتواند به ظهور شکافها و ضعفهای فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بیرقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضعگیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحیهای غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد.
راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز #قوی_شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹۹/۱/۱۰)
☑️ @mirbaqeri_ir