ه دخالتها با استقلال حوزه منافات ندارد؟
۶- تعجب دیگر آنکه گروهی دلسوز حوزه انقلابی گشتهاند و نامه آیت الله یزدی را مخالف با رویه حوزه انقلابی دانستهاند، تعجب از اینکه همین دوستان دائم حوزه را حوزه درس و بحث میدانند و نه حوزه انقلابی و متعهد به ارزشهای انقلاب
۷- یادآوری این نکته نیز ضروری است؛ که گروهی در پی بهانهای برای زدودن غبار از چهره فتنهگران و فتنه انگیزان میباشند که متذکر میشود؛ شما حال و روز معیشت مردم، تورم، بیکاری و رکود شکننده را ببینید و خیال نکنید با حائل قرار دادن چنین مواردی، اذهان مردم شریف را از مسائل اصلیشان، معطوف و متوجه امر دیگری میکنید.
۸- امروز دامن زدن به مسائلی اینگونه شادی دشمنان بخصوص دشمنان حوزه و روحانیت شیعه را درپی خواهد داشت، مروری بر پوشش خبری و تحلیلی گسترده رسانههای معاند در روزهای اخیر نشانگر آن است که ایجاد اختلاف در میان حوزویان در صدر برنامههای آنان است تا از کاهی کوه بسازند و دلهای مؤمنین و ارادتمندان به ساحت روحانیت و بویژه مرجعیت عظیم الشأن را مکدّر سازند.
آری! سخن بسیار است که مرور زمان نشان خواهد داد که بسیاری از این دغدغهها از سوی برخی نه جایگاه مرجعیت است و نه استقلال حوزه و نه مسأله حوزه انقلابی.
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم با اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه و کمال احترام به مرجع آگاه و وارسته حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(متّع الله المسلمین بطول بقائه) نامه حضرت آیت الله یزدی را در راستای صیانت و حراست از جایگاه والای مرجعیت و دفاع از نظام و ارزشهای انقلاب اسلامی دانسته که صداقت ایشان در دفاع از رکن رکین مرجعیت، بر کسی پوشیده نیست.
همچنین به ضرابان سکه جهل و تجاهل و صیادان منافع دنیوی، حزبی و جناحی گوشزد مینماید؛ با درایت بزرگان حوزه همواره چنین موضوعاتی مرتفع گردیده و حوزههای علمیه با صلابت و استقلال راستین و با حفظ سنتهای اصیل حوزه و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی، راه تعالی را بیش از گذشته پیش گرفته و ضمن احترام به دغدغههای واقعی حوزویان محترم به بدخواهان حوزههای علمیه و دشمنان انقلاب اسلامی اعلام میدارد: شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) با اتحاد و همدلی و با وجود حوزهئی متحد، همچون گذشته استوار و اثرگذار و حامی شأن و جایگاه مرجعیت و دستآوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود.
والسلام علیـــکم و رحمه الله و برکاته
۹۷/۸/۹
هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
انتهای خبر / خبرگزاری حوزه / کد خبر ۴۶۷۱۱۵
سایر تصاویر


کلید واژههای مطلب:
بیانیه صدور بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین آیت الله یزدی
اخبار مرتبط
روایتی از واکنش شخصیت های حوزوی به نامه رئیس جامعه مدرسین (۱)
واکنش روزنامه ها کشور به نامه جنجالی چه بود؟ +تصاویر
دفتر آیت الله العظمی شبیری واکنشی به نامه آیت الله یزدی نداشته است
در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه از قلم فرسایی نابجا پرهیز شود
نامه سرگشاده آیت الله یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی
نام :
ایمیل:
متن نظر:
ارسال
نمایش نظرات
امین:
احسنت این متن بیانیه واقعا جامع و مانع است. هر عاقل سلیم القلبی اگر این بیانیه را بخواند، به صداقت گفتار و منش جامعه مدرسین و آیةالله يزدی اذعان میکند.
0

0

حسن:
سلام نامه آیت الله یزدی(حفظه الله) کاملا به جا و دلسوزانه بود ؛ کسانی که به این نامه اعتراض کردند دوست آن مرجع گرانقدر نیستند و یقینا دشمن آیت الله شبیری (حفظه الله) هستند؛ ای کاش ایشان از ملت فهیم ایران عذر خواهی کنند واگرنه....
1

0

مسلم:
احسنت بر جامعه فهیم و بادرایت و آگاه مدرسین حوزه علمیه قم ان شاءالله این بیانیه نهر هتمی باشه بر گزافه گویی ها و دشمنی منافقین داخل و خارج
1

0

ابوالفضل:
با سلام؛ از این که حق و حقایق را بیان فرمودید و سریع و دقیق و عمیق این بیانیه را صادر فرمودید از شما بزرگان متشکرم.
7

1

مرتضی:
هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باسلام واحترام چند توصیه بیان می دارم امید وارم که مورد تفکر قرار گیرد ۱-بعنوان نماد اسلام وترویج اخلاق اهلبیت خواهشمند است از تند خویی بپرهیزید ومومنانی که تند خو وعصبانی مزاج هستد نیز به مشاغل دیگر مشغول دارید. واز نامه نگاری خودداری نمایند. ۲-مطالب داخل حوزه را حتی الامکان داخل حوزه حل وفصل نمائید چرا که با ظاهر شدن اختلافات احترام طرفین از بین می رود همانگونه که بواسطه یک عمل آقای یزدی متاسفانه مطالبی از ایشان به بیرون درز پیدا کرد که سوال برانگیز است ۳-. براساس متن نامه وتجربه ۴۰ ساله ازخصوصیات نگارنده مفهوم ومضمون نامه مشخص می باشد وسوال اینست چرا جامعه محترم مدرسین سعی در حمایت بی چون وچرا از یک عمل اشتباه است ۴-مگر دیدار با چند تن از مسئولان سابق نظام چقد س
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویژه
🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها رو بستند.
حتماً بفرستید برای طرفداران برجام
@Afsaran_ir
تاملی دیگر
#ویژه 🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها ر
الا لعنه الله علی الشیخین، من یوم علی امیرالمومنین ع و الشیخین من یوم علی بن الجواد الحسینی ع
🔸 #استخدام_دختر #دست_بوسی_پدر
🔺 خانم زهره یوسفیان ملا فرزند عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس، در سال ۹۵ با حکم و نامه مستقیم وزیر نفت آقای زنگنه به استخدام پژوهشگاه نفت ایران در آمده است
✍ حالا میفهمید دلیل بوسیدن دست حسن روحانی توسط یوسفیان ملا را؟
🇮🇷🌷 یاران بهوش باشید🌷🇮🇷 در زمین تاراج دهندگان منافع ملت بازی
🌷🇮🇷🇮🇷🇮🇷نکنید🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌷
الحمد لله تمام نهادهای حوزوی به دفاع از آیه الله یزدی و نقد دیدار با فتنه گران پرداختند.
دیدار های آدمهای سوخته و دولمتردان سوخته، با آیه الله زنجانی هم، هیچ، از قبح قضیه نمی کاهد.
این جماعت، بزدل تر از آن هستند که بتوانند از دیدارهای آدمهای فراموش شده یا روفوزه های فتنه ۸۸ با ملاقات کننده مدعی دوری کننده از سیاست؛اما حاضر در پشت پرونده های خاطیان، جانیان، مفسدان اخلاقی؛ جانی تازه کنند.
از این پس،تمام منفعت این دیدارها، در بزرگ نمائی خود، بعد ضربه کاری آیه الله یزدی و سرگرم سازی نیروهای انقلاب است.
دوستان مسیر بحث را بسمت مطالبه گری از مهاجمان و غارتگران منافی ملی، همان بازندگان برجام ببرید. بسمت مبازه با آمریکا ببرید.
مسیر بحث باید بسمت تقبیح fatf و برجام و ناتوانی جریان غرب زده و سکولار در دفاع از منافع ملی و منافع ملت ببرید .
ضربه کاری الان بعد حرکت هوشمندانه آیه الله یزدی، برگشت به نقطه سرخط مطالبه گری است
هدایت شده از روزنه
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟!
درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرف امروز و دیروز نیست؛ #استعمار غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با #استخدام عده ای عمله٬ تلاش کرده در #تصمیم_سازی و #مناسبات_حوزویان در #سطوح عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد.
از #فرقه_سازی_ها (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه #انحرافات_فکری و #شبکه_های_مخفی_استعماری٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس #شیخیه٬ #بابیه٬ #ازلیه٬ #بهائیت٬ گرفته تا تأسیس #لژهای_سری و #انجمن_های_مخفی٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و #کژراهه_پویی پیشه کرده اند.
بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است.
استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم #شیخ_علی_تهرانی و #جلال_گنجه_ای هایی پیدا شدند که نقش #محلل را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند.
اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این #وحدت_گفتمانی تصادفی است؟! #ساده_اندیشی دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است.
در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از #پول و #امکانات_حاکمیتی و #وجوهات_شرعیه به #تشکل_سازی و #نیروپروری بپردازند.
اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که #قرائت_دیگری از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود.
طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید #شبکه_فکری٬ #تشکیلات_رسانه_ای و #اتاق_های_فکر متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم.
در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است.
نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و #صلح_کل است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های #فتنه_طلب و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند.
ادامه دارد....
جمعه. ۱۱آبان ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
تاملی دیگر
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟! درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات
خیلی زیبا، عالمانه و دقیق بود
هدایت شده از سید هادی حسینی
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما ببینید::
🔴 کدهای مهم رهبر انقلاب در سال ۸۹ درباره فتنههایی که از قم آغاز خواهند شد...
✅ آنتیتزهایی که توسط خودیها از قم شروع میشود...
هدایت شده از نقد الحاد و آتـِـئیسمــ 🚫
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌
✍نقادی رحیمپور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفتهای گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفتهای متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود.
✍لُب کلام رحیمپور این بود که حوزههای فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کردهاند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیمپور چون از حوزه بیاطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است.
✍به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی میتوان رحیمپور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇
✍شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریهای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرالترین لیبرالها مثل هایک (لیبرتارینها) تا کامنتارینهایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایشها در چپها درباره عدالت، نظریه و نظریههایی را برساختهاند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشتهاند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهجالبلاغه و... را در اختیار داشتهاند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده میشود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانستهایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید.
✍تنبیهالامه و تنزیهالمله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا میکند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپهای بعدی کتاب تکرار میشود.
✍اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بیسوادی و بیمایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالیها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمیتوانند توپ بزنند و نزدهاند.
✍سطح درگیریها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی میکرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیفنژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفیپورها جور کار را میکشند.
✍آیا حوزه و فقه میتواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریهای پرورده و نهادسازیهای لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟
✍دستگاه قضایی نزدیکترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلیترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شدهاند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزهها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟
✍بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیمپور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیتها و چالشها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیمپور گفت، رادیکالتر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکالتر، چه خواهید کرد؟!
دکتر پرویز امینی
@najva_net
✅ @feghheakbar
@naghde_elhad
هدایت شده از حمید رسایی
1.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این نوجوان با دستانش، قدم زد تا زیارت اربعین را بجا آورد، من و تو که از نعمت پا برخوردار بودیم برای اقامه اربعین چه کردیم؟!
🔺کانال حمید رسایی🔻
Eitaa.com/rasaee