eitaa logo
تاملی دیگر
481 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
81 فایل
با سلام وادب اندیشه و مرام مدیر کانال با قلمش، به صورت موضوعی یا مناسبتی منتشر میشود. ضمنا مطالبی که در کانالها و گروهای دیگر هم اگر مناسب یافت انتشار می دهد لینک گروه تاملی دیگر..👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3901358083Ce31c8a5fc9
مشاهده در ایتا
دانلود
تاملی دیگر
#ویژه 🎥/ 700 تیم خارجی بعد از برجام دولت روحانی را تخلیه اطلاعاتی کردند و راه های دورزدن تحریم ها ر
الا لعنه الله علی الشیخین، من یوم علی امیرالمومنین ع و الشیخین من یوم علی بن الجواد الحسینی ع
🔸 🔺 خانم زهره یوسفیان ملا فرزند عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس، در سال ۹۵ با حکم و نامه مستقیم وزیر نفت آقای زنگنه به استخدام پژوهشگاه نفت ایران در آمده است ✍ حالا می‌فهمید دلیل بوسیدن دست حسن روحانی توسط یوسفیان ملا را؟
🇮🇷🌷 یاران بهوش باشید🌷🇮🇷 در زمین تاراج دهندگان منافع ملت بازی 🌷🇮🇷🇮🇷🇮🇷نکنید🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌷 الحمد لله تمام نهادهای حوزوی به دفاع از آیه الله یزدی و نقد دیدار با فتنه گران پرداختند. دیدار های آدمهای سوخته و دولمتردان سوخته، با آیه الله زنجانی هم، هیچ، از قبح قضیه نمی کاهد. این جماعت، بزدل تر از آن هستند که بتوانند از دیدارهای آدمهای فراموش شده یا روفوزه های فتنه ۸۸ با ملاقات کننده مدعی دوری کننده از سیاست؛اما حاضر در پشت پرونده های خاطیان، جانیان، مفسدان اخلاقی؛ جانی تازه کنند. از این پس،تمام منفعت این دیدارها، در بزرگ نمائی خود، بعد ضربه کاری آیه الله یزدی و سرگرم سازی نیروهای انقلاب است. دوستان مسیر بحث را بسمت مطالبه گری از مهاجمان و غارتگران منافی ملی، همان بازندگان برجام ببرید. بسمت مبازه با آمریکا ببرید. مسیر بحث باید بسمت تقبیح fatf و برجام و ناتوانی جریان غرب زده و سکولار در دفاع از منافع ملی و منافع ملت ببرید . ضربه کاری الان بعد حرکت هوشمندانه آیه الله یزدی، برگشت به نقطه سرخط مطالبه گری است
هدایت شده از روزنه
غوغاسالاران از جان چه می خواهند؟! درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حرف امروز و دیروز نیست؛ غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با عده ای عمله٬ تلاش کرده در و در عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد. از (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه و ٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس ٬ ٬ ٬ ٬ گرفته تا تأسیس و ٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و پیشه کرده اند. بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است. استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم و هایی پیدا شدند که نقش را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند. اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این تصادفی است؟! دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است. در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از و و به و بپردازند. اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود. طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید ٬ و متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم. در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است. نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند. ادامه دارد.... جمعه‌. ۱۱آبان ۱۳۹۷ @rozaneebefarda
هدایت شده از سید هادی حسینی
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما ببینید:: 🔴 کدهای مهم رهبر انقلاب در سال ۸۹ درباره فتنه‌هایی که از قم آغاز خواهند شد... ✅ آنتی‌تز‌هایی که توسط خودی‌ها از قم شروع می‌شود...
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌ ✍نقادی رحیم‌پور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفت‌های گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفت‌های متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود. ✍لُب کلام رحیم‌پور این بود که حوزه‌های فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کرده‌اند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیم‌پور چون از حوزه بی‌اطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است. ✍به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی می‌توان رحیم‌پور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇 ✍شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریه‌ای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرال‌ترین لیبرال‌ها مثل هایک (لیبرتارین‌ها) تا کامنتارین‌هایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایش‌ها در چپ‌ها درباره عدالت، نظریه و نظریه‌هایی را برساخته‌اند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشته‌اند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهج‌البلاغه و... را در اختیار داشته‌اند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده می‌شود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانسته‌ایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید. ✍تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا می‌کند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپ‌های بعدی کتاب تکرار می‌شود. ✍اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بی‌سوادی و بی‌مایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالی‌ها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمی‌توانند توپ بزنند و نزده‌اند. ✍سطح درگیری‌ها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی می‌کرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیف‌نژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفی‌پورها جور کار را می‌کشند. ✍آیا حوزه و فقه می‌تواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریه‌ای پرورده و نهادسازی‌های لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟ ✍دستگاه قضایی نزدیک‌ترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلی‌ترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شده‌اند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزه‌ها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟ ✍بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیم‌پور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیت‌ها و چالش‌ها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیم‌پور گفت، رادیکال‌تر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکال‌تر، چه خواهید کرد؟! دکتر پرویز امینی @najva_net@feghheakbar @naghde_elhad
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این نوجوان با دستانش، قدم زد تا زیارت اربعین را بجا آورد، من و تو که از نعمت پا برخوردار بودیم برای اقامه اربعین چه کردیم؟! 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از H. غفاری فر
🔻اشک تمساح اصلاح‌طلبان برای مرجعیت/ مروری بر کارنامه سیاه اصلاح‌طلبان در توهین به مقدسات 🔹پس از نامه حضرت آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، موجی از نگرانی! از سوی رسانه‌ها و اشخاص معلوم‌الحال درباره حفظ جایگاه مرجعیت شکل گرفته است. فارغ از اینکه این اشخصا و رسانه‌ها تا چه میزان صلاحیت ورود به بحث میان دو مجتهد جامع‌الشرایط را دارند، شاید مروری بر مواضع پیشین اصلاح‌طلبان در توهین به مقدسات و هتک حرمت علما و مراجع بتواند به صحت‌سنجی این نگرانی‌های نمایشی اصلاح‌طلبان کمک کند: ▪️روزنامه مردم امروز در مطلبی از روزنامه «شارلی ابدو» که به ساحت پیامبر اسلام هتاکی کرده بود، حمایت کرد و توقیف شد. ▪️روزنامه آسمان در مطلبی لایحه قصاص را «غیر انسانی» خواند و توقیف شد. ▪️امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت با هتاکی به ساحت امام رضا(ع)، حین فرار از کشور دستگیر شد. ▪️پویان خوشحال، خبرنگار هتاک به ساحت امام حسین(ع) در حین فرار از کشور دستگیر شد. ▪️سایت خبری انصاف نیوز در مطلبی از همسران شهدا به عنوان «طعمه‌های جنسی برای مقاصد امنیتی» یاد کرد. ▪️رضا مهرداد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیشابور به مجالس عزاداری امام حسین(ع) حمله کرد و نوشت: «اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟» ▪️مجری برنامه ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام نامه‌ای قرائت کرد که حاوی توهین به مقدسات و ائمه اطهار(ع) بود و موجب محکومیت وی شد. ▪️محمد خاتمی گفته بود : «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست!» ▪️عبدالکریم سروش در روزنامه صبح امروز نوشت که ولایت پیامبر بعد از به کسی منتقل نشده است. ▪️ابراهیم اصغر زاده در روزنامه آفتاب نوشت که حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. ▪️روزنامه دولتی ایران نوشته بود به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید. ▪️آقاجری گفته بود در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست. ▪️رجبعلی مزروعی در نشریه حریم نوشت که حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. ▪️عزت الله سحابی در دوره دوم خرداد گفت که معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. ▪️عطاالله مهاجرانی اعلام کرد که نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. ▪️اکبر گنجی گفت که خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ▪️محمد خاتمی معتقد بود که اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است. ▪️عبدالکریم سروش نوشت که فرهنگ شهادت خشونت آفرین است. ▪️حبیب الله پیمان گفت که قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است. ▪️مهرانگیز کار اعلام کرد که احکام کیفری اسلام کارایی ندارد و موجب رواج خشونت می‌گردد. ▪️عمادالدین باقی معتقد است که اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست. ▪️غلامرضا بهزادی سالار گفته بود که تفکر شیعه‌گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ▪️جواد مقامی درباره عاشورا نوشت: سال‌های فراوان و بلکه قرن‌ها این بزرگداشت حاصلی جز تأثر، حزن و اشک‌آوری نداشته است. ▪️اکبر گنجی قیام عاشورا را نتیجه خشونت و جنگ‌های پیامبر در صدر اسلام دانست. ▪️فائزه هاشمی گفت که اگر در متون اسلام تحقیق کنند، «دیه» پایه قرآنی ندارد! ▪️روزنامه بهار بی‌اعتباری شهادت زنان را مصداق تبعیض جنسی دانست. 🔸این‌ها تنها چند نمونه از توهین به مقدسات توسط کسانی است که امروز با خطاب قرار دادن یک مرجع تقلید توسط یک مجتهد در تراز مرجعیت، ناله وا اسلاما و وا مرجعیتا سر می‌دهند. 📎 در لینک زیر بخوانید: yon.ir/aTEgz 🇮🇷 eitaa.com/velayatfaghi 🇮🇷 sapp.ir/velayatfaghi
هدایت شده از شورای هماهنگی گروهها و فعالان فرهنگی حوزه(سید شهیدان خدمت)
هدایت شده از شورای هماهنگی گروهها و فعالان فرهنگی حوزه(سید شهیدان خدمت)