🔹رفتار، قدرت تفکر انسان رو سامان میده و گرایشای او رو تنظیم میکنه.✔️
😒 صهیونیستا این موضوع (اهمیت رفتار و سبک زندگی) رو خیلی خوب فهمیدن
✖️بخاطر همین به مردم جهان میگن:
فکر و ایمان و دین شما مهم نیست؛ هر کسی را میخواید بپرستید، به هر پیامبری که میخواید معتقد باشید، هر دین و ایمانی که میخواید داشته باشید!
فقط سبک زندگیتون را بذارید ما تنظیم کنیم، آنوقت بردۀ ما خواهید شد‼️
🔴 الان صهیونیستا زیاد به جهانبینی مردم کاری ندارن، بلکه به رفتار و سبک زندگیِ اونا کار دارن!
⭕️ اونا روی سبک رفتار، لباسپوشیدن، مدل مو و... برنامهریزی میکنن
👈اونوقت میگن: «دین آزاده!»
چرا؟؟؟؟
چون دیگه از این دین احساس خطر نمیکنن.‼️
✨امیرالمؤمنین علیه السلام میفرمایند: تا وقتی که لباس و طرز غذاخوردنِ شما شبیه دشمنان نشود، سعادتمند خواهید بود.✨
🍃(لَا تَزَالُ هَذِهِ الْأُمَّةُ بِخَیْرٍ مَا لَمْ یَلْبَسُوا لِبَاسَ الْعَجَمِ وَ یَطْعَمُوا أَطْعِمَةَ الْعَجَمِ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِکَ ضَرَبَهُمُ اللَّهُ بِالذُّل؛ محاسن/2/410)🍃
اون کسایی که میخوان شما را نابود کنن، اگر سبک غذاخوردن و لباسپوشیدن شما را عوض کردن، بیچاره هستید‼️
༻🦋@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🔴 این پیام را از دست ندهید 👇 ⚠️ منطقی بنظر میرسه مگه نه؟ ➖ خانوادهام چه میشود؟ ➖ میخواهم تفسیر
💢 اگر خدا میخواست، من یارِ امام میشدم!
▫️ گاهی افراد از توجیهاتی مانند جبر یا قضا و قدر استفاده میکنند تا از خود، سلبِ مسئولیت کنند و بر رویِ کار یا گناهِ خود سرپوش بگذارند.
🔹 برای همین اگر به یک جبرگرا بگویید، با گناه به امام زمان نمیرسی، پس چرا گناه میکنی؟ احتمالا در جواب خواهد گفت: سرنوشتِ من اینطور نوشته شده است.
خدا خواسته که من آدمِ بدی باشم.
تقدیرم این بوده که در خانوادهای غیر مذهبی بزرگ شوم و...
▪️ اینکه همه چیز را گردنِ خدا و قضا و قدر بیندازیم، کارِ راحتی است؛ اما ما حق انتخاب داریم. ما میتوانیم انتخاب کنیم که همراهِ امام باشیم یا مقابلِ او.
▫️ شاید اگر حُر معتقد به جبرگرایی بود، گناه خود را اینگونه توجیه میکرد: «تقدیرِ من این بوده که در مقابل حسین باشم».
اما او به همرزم خود اینگونه گفت: «به خدا سوگند، من خودم را میان بهشت و جهنّم، مُخَیَّر میبینم و به خدا سوگند، بهشت را با هیچ چیزی عوض نمیکنم، هرچند تکه تکه و سوزانده شوم.»
▪️ ما نیز اگر بخواهیم، میتوانیم انتخاب و سرنوشتمان را عوض کنیم، زیرا «خدا سرنوشتِ هیچ ملتی را (به سوی بلا و نکبت و شقاوت) تغییر نمیدهد، مگر آنکه آنان آنچه (از صفات خوب و رفتار شایسته) در وجودشان هست را، به زشتی و گناه تغییر دهند.» (آیه ۱۱ سوره رعد)
#توجیه_المسائل_کربلا 5⃣3⃣
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
#تلنگر
از شیخ بهایی پرسیدند:
"سخت می گذرد" چه باید کرد؟
گفت: خودت که می گویی
سخت "مــــی گذرد"
سخت که "نمی ماند"!
پس خـــــــــدارا شکر که
"می گذرد" و "نمــی ماند"....
امروزت خوب یا بد "گذشت"
فردا روز دیــــــــــگری است....⛅️
༻🦋 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_101 لاَ يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلاَّ بِثَلاَث: ب
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_102
وَإِمَارَةِ الصِّبْيَانِ، وَتَدْبِيرِ الْخِصْيَانِ!.
امام(عليه السلام) فرمود:
حکومت به مشورت زنان و فرمانروايى کودکان و تدبير خواجه هاست
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_102 وَإِمَارَةِ الصِّبْيَانِ، وَتَدْبِيرِ الْخِصْيَانِ!.
شرح و تفسیر
پيش گويى عجيب
اين کلام حکمت آميز و پرمحتوا يکى از خبرهاى غيبى است که امام(عليه السلام) از زمان هاى آينده بيان مى کند و هشدارى است به اصحاب و ياران و پيروانش. امام(عليه السلام) زمانى را پيش بينى مى کند که سه گروه پست و بى ارزش، باارزش و سه کار نيک و گرانبها، زشت و بد شمرده مى شوند و سه گروه نالايق زمام حکومت را به دست مى گيرند.
نخست مى فرمايد: «زمانى بر مردم فرا مى رسد که تنها حيله گرانِ سخن چين، مقرب مى شوند و تنها فاجرانِ بدکار ظريف و لطيف شمرده مى شوند و افراد با انصاف، ضعيف و ناتوان محسوب خواهند شد»; (يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ لاَ يُقَرَّبُ فِيهِ إِلاَّ الْمَاحِلُ، وَلاَ يُظَرَّفُ فِيهِ إِلاَّ الْفَاجِرُ، وَلاَ يُضَعَّفُ فِيهِ إِلاَّ الْمُنْصِفُ).
اشاره به اين که در آن زمان نظام ارزشى اسلام و احکام الهى و کتاب و سنت وارونه مى شود، افراد زشت سيرت و گنه کار و فاسد بر سر کار مى آيند و نيکان را از صحنه اجتماع به عقب مى رانند. در چنين شرايطى منکر معروف و معروف منکر مى گردد.
تعبير به «ماحِل» از ماده «مَحْل» (بر وزن جهل) به معناى مکر و حيله و در اصل به معناى خشک و بى حاصل بودن زمين است. افراد حيله گر و سخن چين و مکّار را به همين سبب ماحل گفته اند.
«فاجِر» اشاره به افراد بى بند و بارى است که هرچه بر زبانشان آمد مى گويند و از شوخى هاى رکيک و زشت ابا ندارند و آن را نوعى شوخ طبعى و ظرافت و لطافت مى شمرند.
«مُنْصِف» کسى است که حق مردم را به خوبى ادا مى کند; ولى در محيط زشت کاران چنين کسى را آدمى ضعيف و ناتوان و بى دست و پا شمرده مى شود; ولى در نظر آنها افرادى که اموال و ثروت فراوانى از راه حرام و غصب حقوق مردم گردآورى مى کنند، آدم هاى زرنگ و لايقى هستند.
سپس مى افزايد: «(سه کار بسيار خوب، بد شمرده مى شود) در آن زمان کمک به نيازمندان خسارت و ضرر، و صله رحم (که حق مسلم خويشاوندان است) منّت، و عبادت (که وظيفه هر انسانى در پيشگاه خداست) وسيله برترى جويى بر مردم خواهد بود»; (يَعُدُّونَ الصَّدَقَةَ فِيهِ غُرْماً، وَصِلَةَ الرَّحِمِ مَنّاً، وَالْعِبَادَةَ اسْتِطَالَةً عَلَى النَّاسِ).
آرى در زمانى که ايمان و اخلاق از جامعه برچيده شود، مردم دليلى نمى بينند که به نيازمندان کمک کنند و طبق محاسبه هاى ظاهرى مى گويند: فلان مقدار به فلان نيازمند داديم و به همان اندازه از سرمايه ما کم شد و اين خسارت است و نيز هنگامى که به ديدار بستگان خود مى روند آن را دِين شرعى و اخلاقى و انسانى به شمار نمى آورند، بلکه گويى نعمت بزرگى به آنان داده اند و بر آنان منت مى نهند و هنگامى که وظيفه عبادى خود را انجام مى دهند به جاى اين که خضوع و تواضعشان بيشتر شود خود را از ديگران برتر و بلند مقام تر مى شمرند. کوتاه سخن اين که از اعمال به ظاهر نيک خود نتيجه هاى وارونه مى گيرند.
💓تنها مسیری های کردستان
شرح و تفسیر پيش گويى عجيب اين کلام حکمت آميز و پرمحتوا يکى از خبرهاى غيبى است که امام(عليه السلام)
جمله امام(عليه السلام) «يَعُدُّونَ الصَّدَقَةَ فيهِ غُرْماً» شبيه چيزى است که در قرآن مجيد آمده است که درباره عرب جاهلى مى فرمايد: (وَمِنَ الاْعْرابِ مَنْ يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ مَغْرَماً); بعضى از عرب هاى باديه نشين (که از تعاليم اسلام دورند) آنچه را در راه خدا انفاق مى کند غرامت و خسران براى خود مى پندارد».(1)
و جمله «صِلَةُ الرَّحِمِ مِنّاً» شبيه چيزى است که در آيه 17 سوره «حجرات» آمده است: «(يَمُنُّونَ عَلَيْکَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لاَّ تَمُنُّوا عَلَىَّ إِسْلاَمَکُمْ بَلِ اللهُ يَمُنُّ عَلَيْکُمْ أَنْ هَدَاکُمْ لِلاِْيمَانِ إِنْ کُنتُمْ صَادِقِينَ); آنها بر تو منت مى نهند که اسلام آوردند بگو اسلام آوردن خود را بر من منت ننهيد خداوند بر شما منت مى نهد که شما را به سوى ايمان هدايت کرده است اگر (در ادعاى ايمان) صادق هستيد».
روشن است ايمان آوردن به پيامبر الهى وظيفه، بلکه برنامه سعادت و تکامل و افتخار است. اين چيزى نيست که سبب منت بر پيامبر گردد. همچنين صله رحم همان گونه که اشاره کرديم وظيفه دينى و انسانى است که هر کس موفق به آن شود بايد خدا را شکر گويد و مفتخر باشد نه اين که وسيله منّت گردد.
همچنين عبادت مکتب عالى تربيت انسان است و بايد وسيله تواضع و خضوع انسان در پيشگاه خدا گردد نه اين که وسيله برترى جويى بر مردم شود.
آن گاه امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن به سه عامل فساد در چنين جامعه اى اشاره مى کند که سرچشمه آن اعمال نادرست است، مى فرمايد: «در آن زمان حکومت به مشورت زنان و فرمانروايى کودکان و تدبير خواجه ها خواهد بود»; (فَعِنْدَ ذَلِکَ يَکُونُ السُّلْطَانُ بِمَشُورَةِ النِّسَاءِ، وَإِمَارَةِ الصِّبْيَانِ، وَتَدْبِيرِ الْخِصْيَانِ).
بى شک، زنان در اسلام در بسيارى از حقوق با مردان برابرند، بلکه گاهى از آنان پيشى مى گيرند; ولى با توجه به ساختمان عاطفى آنها
از امور از توان آنها خارج است. به همين دليل در تمام دنيا حتى در زمان ما که شعار مساوات زن و مرد در غرب همه جا را پر کرده ابتکار تمام حکومت ها و پست هاى مهم سياسى و اقتصادى و جنگى ـ جز در موارد بسيار معدودى ـ در دست مردان است چرا که آنها آمادگى بيشترى براى اين کار دارند. حال اگر حکومت با مشورت زنان باشد مشکلات غير قابل انکارى به وجود خواهد آمد.
در بعضى از نسخه ها و حتى نسخه مرحوم سيّد رضى در خصائص الائمه به جاى نساء «إماء» آمده است که اشاره به کنيزانى است که در دربار خلفا بودند و مورد علاقه شديد آنها قرار داشتند. آنها نيز از اين علاقه استفاده کرده و در مسائل حکومت دخالت مى کردند و حتى افرادى که مى خواستند در امور حکومت تأثير بگذارند گاهى از طريق آنها در خليفه يا پادشاه نفوذ مى کردند.
اَللّهُمَ اَرِنیَ الطَلْعَةَ الرَشیدَة، وَالْغُرَة َالْحَمیدَة، وَاکْحُلْ ناظِری بِنَظْرَةٍ مِنیِ إلیهِ، وَ عَجِلْ فَرِجِه، وَ سَهِلْ مَخْرَجِه، و َاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بی مَحَجَتَهُ، وَ اَنْفِذ ْاَمْرَهُ، واشْدُدْ اَزْرَهُ
خدایا آن جمال با رشادت و پیشانی ستوده را به من بنمایان و با نگاهی از من به او، دیده ام را سُرمِه بِنِه و درگشایش امرش شتاب کن، و درآمدنش را آسان گردان و راهش را وسعت بخش و مرا به راهش درآور، و فرمانش را نافذ کن و پشتش رامحکم کن...
🌺 ای حضرت #حاضری که ناپیدایی
غایب شده از زشتی و نازیبایی
شرمنده که جای آمدن، #میگوییم
آقا، تو چه وقت پیش ما می آیی
#صبحم_به_نام_تـــــو🌻
🌾تعجیل در فرج صلوات
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸🍃
روز سیزدهم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
┄┅─✵💝✵─┅┄
@tanhamasirKordestan
┄┅─✵💝✵─┅┄
#تلنگر
✔️ این قانون دنیاست؛
مَردُم، تو را همانگونه می بینند؛
که چشمان تو، آنها را.....
👀 بنشین روبروی آینه و کمی #حساب_کتاب کن!
تو با هر کسی که چشم در چشم می شوی؛
یا تصویرش را در ذهن، مرور می کنی؛
اولین چیزی که ذرّه بینِ نگاهت یا افکارت به آن گیر می کند؛ چیســت؟
✨ قشنگی های ریز و درشتِ باطنش، چشمانت را میگیرد؟
یا ضعف هایِ کم و زیادِ ظاهر و باطنش؟
اگر چشمانت، عادت به دیدن زیبایی ها کرده اند؛ که قلبِ قیمتیِ درونِ سینه ات، مبارکت باشد... ❤️
امّا اگر چونان مگس، عادت کرده ای، روی پلیدی ها، بنشینی؛ حالِ دلت، کم خراب نیست‼️
💫 قرآن عسل را دوای هر دردی میداند،
و عسل؛ محصولِ نشستن زنبور بر زیباییِ گلهایی است که خار هم دارنــد!
از زنبور عسل، کمتر نباشیــم؛ 🌺
عسلِ جانمان، کامِ همه را شیرین خواهد کرد.
༻🦋@tanhamasirKordestan
🌷شهدایی که زمانی آرزویشان را از امام مهربانیها طلب میکردند، اکنون درحالی که به آرزویشان رسیدهاند، به دیدار یار آمدهاند ...
ما که به این حرم میآییم میگوییم، «آمدهام شاه، پناهم بده»، اما آنها قبل از آمدن، در پناه امامشان آرام گرفتهاند ...❤️
▪️مراسم وداع با پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم تازه تفحّص شده از سوریه در بارگاه امام رضا علیهالسلام
#شهدای_خان_طومان
༻🦋 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مناجات دلی #شهید_مجید_سلمانیان با حضرت زینب و گرفتن برات شهادت در خواب...
📹 تا شهید نشدم این فیلمو پخش نکنید.
خوش آمدی به وطن🌷
#شهدای_خان_طومان
༻🦋 @tanhamasirKordestan