فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفدهم روز ربیع الاول است
درمدینه مهر والا آمده ☀️
همزمان با زادروز مصطفی
حضرت صادق به دنیا آمده
از گلستان علی وفاطمه
غنچه ای زیبا شکوفا آمده🌟
عیدتان مبارک🎊🎈🎉
🌼
🌺@tanhamasirKordestan
🎥سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ولادت پیامبر اعظم(ص)
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ مصادف با هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد.
🔸این سخنرانی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد.
✨ 🌸 ✨
#رحمة_للعالمین
#من_محمد_را_دوست_دارم
🌸 @tanhamasirKordestan
مژده 💥💥💥 مژده 💥💥💥
✨رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند:
🌹کسی که ازدواج کند #نصف دینش را کامل کرده است.
یک خبر عااااالی! 😌❤️
🌙 به مناسبت ماه ربیع الاول به مدت یک هفته ثبت نام رایگان در پیام رسان های ایتا، تلگرام، بله، روبیکا انجام می شود. 🤩😍
💕در کار خیر، حاجت هیچ استخاره نیست. پس عجله کنید و این فرصت بینظیر رو از دست ندید. 😍💥👇🏻👇🏻👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/800325663C1035767576
منتظرتون هستیم. ☝️🏻☝️🏻☝️🏻☝️🏻😍😍😍
#همسفران_مسیر_آرامش💕
#همسفر_تا_بهشت
💓تنها مسیری های کردستان
مژده 💥💥💥 مژده 💥💥💥 ✨رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند: 🌹کسی که ازدواج کن
کانال ازدواج همسفران آرامش زیر نظر موسسه تنهامسیرآرامش هست
مداحی آنلاین - عزیز عالم اومده - بنی فاطمه.mp3
6.19M
عزیز عالم اومده❤️
شرف آدم اومده❤️
🍃 سیدمجید بنی فاطمه
#میلاد_پیامبر_اکرم(ص)
#میلاد_امام_جعفر_صادق(ع)
༻🦋 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_124 غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ، وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_125
وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ، وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ.
امام(عليه السلام) فرمود:
است و تصديق همان اقرار و اقرار همان ادا است و ادا همان عمل.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_125 وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ، وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَم
شرح و تفسير :
امام(عليه السلام) در اين کلام پربار و حکيمانه اش، حقيقت اسلام را به گونه اى که پيش از او هيچ کس تفسير نکرده، تفسير مى کند و مى فرمايد: «اسلام را چنان تفسير مى کنم که هيچ کس پيش از من آن را چنين تفسير نکرده باشد»; (لاََنْسُبَنَّ الاِْسْلاَمَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي)
سپس در ادامه سخن ضمن شش جمله پى در پى که هر کدام با جمله قبل به صورت زيبايى گره خورده روح اسلام را با اين شش جمله مى شکافد و حقيقت آن را هويدا مى کند.
نخست مى فرمايد: «اسلام همان تسليم است»; (ألاِْسْلاَمُ هُوَ التَّسْلِيمُ).
تسليم در برابر فرمان خدا و دستورات پيغمبر اکرم و امامان معصوم(عليهم السلام)و تسليم در برابر فرمان عقل و فطرت. قرآن مجيد در آيه 83 سوره آل عمران مى فرمايد: «(وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِى السَّماوَاتِ وَالاَْرْضِ طَوْعاً وَکَرْهاً وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ); و تمام کسانى که در آسمان ها و زمين هستند، از روى اختيار يا از روى اجبار، در برابرِ (فرمان) او تسليم اند و به سوى او باز گردانده مى شوند».
در جمله دوم مى فرمايد: «تسليم همان يقين است»; (وَالتَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ).
زيرا بدون ايمان و يقين، تسليم حاصل نمى شود و در واقع «تسليم» از لوازم «يقين» است که امام(عليه السلام) در اينجا لازم و ملزوم را يکى شمرده و مى فرمايد: تسليم همان يقين است.
در جمله سوم مى فرمايد: «يقين همان تصديق است»; (وَالْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ).
منظور از «تصديق» در اينجا علمى است که از مقدمات يقينى حاصل مى شود و تا اين علم حاصل نگردد «يقين» پيدا نمى شود و تا يقين حاصل نگردد، تسليم که روح اسلام است نيز حاصل نخواهد شد و در واقع اعتقادى که نام يقين بر آن گذارده ايم نتيجه علمى است که به صورت تصديق در مى آيد و در واقع تصديق و يقين نيز لازم و ملزوم يکديگرند که امام(عليه السلام) به واسطه شدت ارتباط اين دو با يکديگر آنها را يکى شمرده و فرموده: يقين همان تصديق است.
در چهارمين جمله مى فرمايد: «تصديق همان اقرار است»; (وَالتَّصْدِيقُ هُوَ الاِْقْرَارُ).
اشاره به اين که تصديق قلبى به تنهايى کافى نيست، بايد با زبان نيز اقرار شود و به صورت شهادتين که بيان ارکان اسلام است درآيد و به همين دليل تا افراد اقرار به شهادتين نمى کردند مسلمان شمرده نمى شدند.
در پنجمين جمله مى فرمايد: «اقرار همان اداست»; (وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ).
منظور از «اداء» در اينجا احساس مسئوليت و آماده شدن و عزم را جزم
کردن بر انجام عمل است، زيرا اگر اقرار از دل برخيزد آمادگى براى انجام وظائف و اداى مسئوليت ها را ايجاد خواهد کرد. در غير اين صورت اقرار، اقرار دروغين است.
آن گاه در ششمين و آخرين جمله مى فرمايد: «و ادا همان عمل است»; (وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ).
زيرا کسى که عزم خود را بر اداى مسئوليت ها جزم مى کند بلافاصله وارد صحنه عمل مى گردد و اعمال صالحى بر طبق احساس مسئوليت درونى برخاسته از اقرار واقعى و تصديق و يقين و تسليم انجام مى دهد.
سخن امام(عليه السلام) در اين تفسير عميقى که براى اسلام کرده اشاره به اسلام واقعى و حقيقى است که در درون جان انسان نفوذ کند و آثار آن يکى پس از ديگرى ظاهر گردد; نخست در مقام تسليم برآيد; تسليمى که زائيده يقين است و يقينى که مولود تصديق است و سپس اقرار از اين تصديق متولد مى شود و اين اقرار چون از عمق جان برخاسته ملازم با احساس مسئوليت در برابر فرمان الهى است و به دنبال اين احساس اعمال صالح يکى پس از ديگرى ظاهر مى شود و قلب و زبان و عمل هر سه هماهنگ مى گردند.
بنابراين اگر کسانى ايمان داشته باشند و اقرار به شهادتين کنند ولى در عمل کوتاهى نمايند چنان نيست که مسلمان نباشند و گرنه اکثر مسلمانان از اسلام بيرون خواهند رفت، بلکه اسلامِ آنها اسلامى در مرحله پايين و ضعيف است و آنچه امام(عليه السلام) در اين کلام پربار بيان فرموده اسلام در درجات عالى وکامل است.
شبيه همين معنا در روايات ديگر اسلامى نيز آمده که عمل را معيار ايمان شمرده اند. در حديثى در غررالحکم از امام امير مؤمنان(عليه السلام)مى خوانيم: «الشَّرَفُ عِنْدَ اللهِ بِحُسْنِ الاَْعْمالِ لا بِحُسْنِ الاْقْوالِ; شرف و مقام والا در نزد خداوند سبحان به اعمال نيک است نه سخنان زيبا».(1)
در حديث ديگرى در همان کتاب آمده است: «اَلْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤمِنِ; عمل شعار افراد باايمان است».(2)
از اين رو بهترين ذخيره انسان براى بعد از مرگ و روز قيامت عمل صالح شمرده شده همان گونه که در نامه معروف «مالک اشتر» گذشت که امام(عليه السلام)خطاب به مالک فرمود: «فَلْيَکُنْ أحَبَّ الذَّخائِرِ اِلَيْکَ ذَخيرَةُ الْعَمَلِ الصالِحِ; بهترين ذخيره ها را نزد خود ذخيره عمل صالح قرار بده».(3)
بنابراين کسانى که به نام اسلام
💓تنها مسیری های کردستان
شرح و تفسير : امام(عليه السلام) در اين کلام پربار و حکيمانه اش، حقيقت اسلام را به گونه اى که پيش
قناعت مى کنند يا تنها به ايمان قلبى و اقرار زبانى قانع هستند و يا تنها به بعضى از ظواهر اسلام پايبندند از حقيقت اسلام دورند و در بيراهه مى روند و خيال مى کنند در مسير حقند.
در کلام حکيمانه 113 نيز بر اين معنا تأکيد شده بود که امام(عليه السلام)فرمود: «وَلاَ تِجَارَةَ کَالْعَمَلِ الصَّالِحِ».
بنابر آنچه گفته شد حمل خبر بر مبتدا در اين شش جمله در بعضى از موارد به صورت حمل حقيقى است و در بعضى از موارد حمل مجازى يعنى حمل لازم و ملزوم يکديگر است.
(1). غررالحکم، ح 2838 .
(2). همان، ح 2777.
(3). نهج البلاغه، نامه 53.
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
🌹✵ ﷽ ✵🌹
روز سی و پنجم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🤲 دعای عهد
🎤 با نوای علی فانی
🌺@tanhamasirKordestan