eitaa logo
تنهاترین منجی ...
614 دنبال‌کننده
4هزار عکس
582 ویدیو
122 فایل
مباحث مهدویت مبحث غیبت حضرت مهدی(عج) مبحث وظایف شیعه در عصر غیبت مبحث فواید دعا برای تعجیل در فَرَج کانال تنهاترین منجی در دیگر پیام رسان ها👇 👈با شناسه ی tanhatarinmonji@ در تلگرام سروش ایتا گپ آی گپ ارتباط با مدیر: @monji55555
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌺 از مشرقِ نگاهِ تو... 🌤خورشید می‌دمد صبحی که با تو می‌شود آغاز، 🌤دیدنی‌ست 🌸🍃 @tanhatarinmonji ⇜ورود 🍃🌺
✔️ نتایج(آثار) و فوائد دعا برای تعجیل فَرَج 📌جلسه صد و بیست و هفتم ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ ۴۸ - تحمُّل احادیث پیچیده و دشوار (۳) فایده دوم : در بیان معنی حدیث که در فرمایشات امامان علیهم السلام آمده: حدیث ما صعب مستصعب است. احتمال دارد که منظور تمام آنچه از ایشان رسیده بوده باشد، و دشواری آن چنین توجیه شود که: تحمُّل آن دشوار است، و معنی تحمُّل: بیان و نشر آن در جاهای مناسب و بنابر مقتضای حال باشد، چون مؤمن کامل، مواقع بیان را می‌شناسد و نیز می‌داند که در چه مواردی باید آن را مخفی کند، لذا در هر مقامی به آنچه صلاح او است - به نور ایمان - عمل می‌نماید. ولی آنچه به نظر قاصر من به واقع نزدیکتر می‌نماید - بلکه به نظر هوشمند ماهر این معنی متعیّن است - اینکه: منظور احادیثی است که در فضائل آنها بیان شده از اسرار غریب و آثار عجیب و مقامات والایی که اندیشه‌ها بدان راه نیابد و شئون بدیعی که خردمندان از بیان آنها عاجزند. بنابراین اضافه برای تخصیص است، یعنی: حدیث مخصوص ما که در فضل و مقامات، وارد است صعب مستصعب است. چون نسبت حدیث به ایشان به دو گونه متصور است: اوّل: مطلق آنچه به آن خبر داده اند، که احتمال اوّل بر این معنی تطبیق می‌شود. دوّم: آنچه به ایشان اختصاص دارد و در بیان شئون و مقامات و علوم و کرامات ایشان است. بنابراین اضافه حدیث به آنها، دلالت بر عموم دارد، و دیگر نیازی نیست که گفته شود: منظور بعضی از احادیث است که مضاف را تقدیر کنیم، و یا بگوییم: از باب مجاز لُغَوی است که عام ذکر گردیده و خاص اراده شده، بلکه متعین آن است که بر حقیقت حمل کنیم، و اضافه را برای اختصاص بدانیم. و ممکن است مراد از حدیث در آن روایات شأن و صفت باشد، چنانکه در بعضی از گفته‌های یکی از بزرگان اینکه حدیث مرادف با ذکر یا امر باشد که همه به یک معنی برمی گردد. و بر آنچه ما اختیار و تأیید کردیم اخبار متعددی دلالت می‌کند که به ذکر قسمتی از آنها تبرک می‌جوییم ان شاء اللَّه تعالی. از جمله: ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ 📚مکیال المکارم فی فوائد الدّعاء للقائم(ع)،ج۱،بخش پنجم،ص۵۹۵ ، ۵۹۶ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... ّ 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
[7] ✔️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از چه بود؟؟ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ. 〰〰▪️〰〰〰〰〰 بعد از آنکه امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمان حرکت دادند ،حر نیز با سپاه خود با آنها به راه افتاد. به همین طریق در حرکت بودند تا به منطقه بیضه رسیدند‌. در آنجا امام علیه‌السلام ایستادند و برای سپاه حر خطبه‌ای خواندند؛ در خطبه بعد از حمد و سپاس خداوند متعال آمده است: ⬅️ ای مردم، رسول خدا فرمود : هر که حاکم ستمگری را دید که حرام خدا را حلال می‌کند ، عهد خدا را می‌شکند با سنت پیامبر مخالفت می‌کند و در بین بندگان با گناه و ستیزه‌جویی عمل می‌کند، پس با گفتار یا عملی بدو اعتراض نکند، بر خدا واجب است که او را به جایگاه آن ستمگر وارد کند. بدانید که این جماعت ملزم طاعت شیطان شده و طاعت خدا را ترک کرده‌اند. فساد را آشکار ساخته و حدود الاهی را تعطیل نموده‌اند، مال خدا را به هوی و هوس ربوده و حرام خدا را حلال و حلال او را حرام کرده‌اند، من از دیگران شایسته‌ترم. نامه‌های شما برای من آمد، رسولان شما بیعت‌تان را برای من آوردند که شما مرا تسلیم دشمن نخواهید کرد و بی‌یاور نخواهید گذاشت . اگر بر بیعت خود باشید، به رشد خود رسیده‌اید، پس من ، حسین بن علی و پسر دختر پیامبر هستم. جانم با شما و خانواده‌ام با خانوادهء شما خواهد بود ؛ من برای شما بهترین نمونه‌ام. اگر عمل نکنید و عهد خود را نقض نمایید و بیعت مرا از گردنهایتان برادرید، سوگند به جان خود که از شما بعید و عجیب نیست. شما قبل از این با پدرم، برادرم و پسرعمویم مسلم بن عقیل پیمان شکستید. مغرور کسی است که به شما فریفته شود؛ بهرهء خود را از بین بردید و نصیب خود را تباه کردید. پس هر که پیمان خود را بشکند، هم به زبان خویش شکسته است. خداوند ما را از شما بی‌نیاز سازد. والسلام علیکم و رحمة الله و بركاته. 👈 امام حسین علیه السلام به حرکت درآمدند؛ جناب حر هم ایشان را تعقیب می‌کرد و در این عمل شدت به خرج می‌داد و مسیر را بر آنان تنگ می‌کرد. در بین راه یک بار امام به او فرمود: برای خدا نگران جانت باش؛ من شهادت می‌دهم که اگر مبارزه کنی، کشته خواهی شد و اگر مقاتله کنی، هلاک خواهی گردید. و امام به او فرمود: 👈 آیا با مرگ مرا می‌ترسانی؟ و آیا خطبه‌های من باعث شده که کمر به قتل من ببندی؟ نمی‌دانم به تو چه بگویم، اما آنچه را که آن برادر اوْس به پسرعمویش گفت، به تو می‌گویم هنگامی که می‌خواست پیامبر را یاری دهد ، به او گفت: می‌روی و کشته می‌شوی. او پاسخ چنین گفت: می‌روم و مرگ بر جوان ننگ نیست، هر گاه قصد حقی داشته و در اسلام جهاد نماید. و دوشادوش مردان صالح جانبازی کرد. و با دشمنان خدا مخالفت نماید و از تبهکاران دوری گزیند. جانم را پیش می‌اندازم و جاودانگی آن را نمی‌خواهم ، تا اینکه لشکری را با بانگ و خروش و گروهی فراوان ببینم. اگر زنده ماندم مورد ملامت قرار نگیرم و اگر کشته گردم پشیمان نخواهم شد، این ذلت برای تو بس که نه آنگونه که بخواهی زندگی کنی. (مقتل الحسین/امین/۸۴ - تاریخ طبری ۱۰۲ - کامل ۲۸۰/۴) ⬅️وقتی حر این مطلب را از امام حسین علیه السلام شنید، از ایشان کناره گرفت. امام در مسیری و حر در مسیر دیگری حرکت می‌کردند. 👈 به همین ترتیب جدا از هم در حرکت بودند تا به منطقهء عَذیبُ‌الهِجانات رسیدند. در اینجا 4 نفر که عبارت بودند از : نافع بن هِلال ، طِرِمّاح بن عَدیّ ، مجمع بن عبدالله عائذی و عمر بن خالد صیداوی ، برای یاری امام حسین علیه السلام به سوی او آمدند. حر مانع شد و خواست آنان را زندانی کند. امام فرمودند:: 👈 اینها یاران و همراهان من هستند. از ایشان همانگونه که از خود دفاع می‌کنم، دفاع خواهم کرد. اینها یاران منند و به منزله کسانی هستند که با من آمده‌اند. تو گفته بودی که با من نخواهی جنگید مگر آنکه نامه عبیدالله بن زیاد برای تو بیاید. اگر به وعده‌ای که داشتی عمل کردی، هیچ؛ و گرنه با تو به مبارزه برخواهم خاست. 👈 حر راه آنها را باز کرد و رهایشان نمود، امام علیه ‌السلام در مورد مردم از آنها سوال کرد؛ مجمع بن عبدالله عائذی گفت: ▪️اما اشراف مردم، رشوه‌شان زیاد شد؛ غریزه‌هاشان پر گردید و محبتشان جلب شد. به سفارش آنها افراد را رها می‌کنند. آنها جماعتی یکدست در برابر تو هستند.اما سایر مردم ، دلهایشان با توست ولی فردا شمشیرهایشان را در برابر تو خواهند کشید. (تاریخ طبری۳۰۳/۴) نتیج : این خطبه وقتی ایراد شده که کار از کار گذشته است. حر و مردانش در حال اسکورت کاروان هستند تا زمانی که عبیدالله فرمان دهد. و حضرتش درصدد ارشاد آنان بودند. 📝🔍 @tanhatarinmonji
‍ ‍ ‍ 👤سخنران : 💢عنوان : نسبت سیدالشهداء و امام عصر علیهما السلام (وجوه مشترک دو حجت الهی) تاریخ سخنرانی : سال ۱۳۹۳ تعداد جلسات : ۱۳ جلسه ✍ ..خلاصه این جلسه : اگر کار اصلاح امت (فرج امام عصر علیه السلام) در یک شب اصلاح می شود ، اصلاح دیگری که مصلح آن امام حسین علیه السلام بود ، در یک روز محقق گشت. 📌 حتماً استماع فرمایید. جلسه [ 4 ] ⏰ زمان : ۴۷دقیقه و ۳۹ ثانیه 🏴 ایام محرّم و پخش سخنرانی های جذاب اعتقادی و پاسخ به شبهات در کانال تنهاترین منجی ... 📝🔍 @tanhatarinmonji
✔️ نظر قرآن در تعیین خلیفه چیست؟؟ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ 👈اهل تسنن معتقدند رسول اکرم کسی را به عنوان خلیفه بعد از خود معرفی و نصب نکرد و این امر مهم را بر عهده مردم گذاشت؛ حال می‌خواهیم نگاهی به قرآن کریم بیندازیم و این مساله را کمی بررسی کنیم. خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام می‌فرماید: 📗(إنّی جاعلک للناس إماماً)؛ سوره بقره آیه124 👈ما تو را به عنوان امام و پیشوا معیّن می‌کنیم. 👈دقت کنید در اینجا خداوند مسأله خلافت و امامت را از شؤون خودش قرار داد و حضرت ابراهیم هم به این نصب خداوند اعتراض نکرد و نفرمود تعیین رهبر و امام از وظایف مردم است! ☝️تنها سؤالش از این بود که آیا ذرّیة او هم این منصب را خواهند داشت یا نه؟؟ 👈در جای دیگر می‌فرماید: 📗(یا داود انا جعلناک خلیفة فی الارض)؛ سوره ص آیه26 👈ای داود ما تو را در زمین خلیفه قرار دادیم. 👈در جای دیگر به نقل از حضرت موسی علیه السلام می‌فرماید: 📗(و اجعل لی وزیراً من اهلی)؛ سوره طه: آیه29. 👈خدایا قرار بده برای من وزیری از اهلم. در آیه دیگر می‌فرماید: 📗(إنی جاعل فی الأرض خلیفة)؛ سوره بقره: آیه30 👈من در زمین خلیفه قرار دادم. در آیه دیگر خداوند از داود خبر می‌دهد آنگاه که قومش بر نصب طالوت به عنوان حاکم اعتراض داشتند خداوند به نقل از داود(ع) می‌فرماید: 📗(و قال لهم نبیهم ان الله قد بعث لکم طالوت ملکاً قالوا أنی یکون له الملک علینا و نحن احقّ بالملک منه و لم یوت سعة من المال انّ الله اصطفاه علیکم و زاده بسطه فی العلم و الجسم و الله یؤتی ملکه من یشاء و الله واسع علیم)؛ 👈پیامبرشان به آنها گفت: خداوند «طالوت» را برای زمامداری شما مبعوث کرده است. گفتند: چگونه او بر ما حکومت کند با اینکه ما از او شایسته‌تر هستیم و او ثروت زیادی ندارد. (داود) گفت: خدا او را برای شما برگزیده است و او را در علم و (قدرت) جسم وسعت بخشیده است. خداوند مُلکش را به هرکس بخواهد می‌بخشد و احسان خداوند وسیع است و او داناست. 👈دقت کنید این آیه نیز صراحت دارد در اینکه تعیین حاکم و خلیفه و امیر به دست مردم نیست؛ ☝️بلکه باید از طرف خداوند منصوب شود. با دقت در این آیات و آیات مشابه و با توجه به کلمه 👈جَعل👉 که به معنای نصب و تعیین است و در این آیات به خدا نسبت داده شده، روشن می‌شود که قرآن معتقد است که جانشین پیامبر را باید خدا معیّن کند نه مردم. 👈👈آیا این اعتقاد که خلیفة پیامبر باید به دست مردم انتخاب شود مخالف صریح آیات قرآن نیست⁉️⁉️ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
🍃⛅️ چرا شب مانده و... فردا نمی شه؟ گره از کار دنیا... وانمیشه زمین و آسمونو... گشتم؛اما کسی چون یوسف... زهرا(س)نمی شه! ♻️💧 🍃⛅️ @tanhatarinmonji ⇜ورود
🕊🌤 صبحی که به جمالِ تو چشمم بشود باز، ای جانِ دلم، صبحِ من آن روز بخیر است... 💫 @tanhatarinmonji ⇜ورود 🕊🌤
✔️ نتایج(آثار) و فوائد دعا برای تعجیل فَرَج 📌جلسه صد و بیست و هشتم ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ ۴۸ - تحمُّل احادیث پیچیده و دشوار (۴) فایده دوم : و بر آنچه ما اختیار و تأیید کردیم اخبار متعددی دلالت می‌کند که به ذکر قسمتی از آنها تبرک می‌جوییم ان شاء اللَّه تعالی. از جمله: - اخباری است که چنین وارد شده: امر امامان علیهم السلام صعب مستصعب است، مانند: روایت صفّار در بصائر از ابوالربیع شامی از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام که گفت: در خدمت آن حضرت نشسته بودم، پس دیدم حضرت ابوجعفر علیه السلام به خواب رفت، سپس سر برداشت و فرمود: ای ابوالربیع؛ حدیثی است که شیعیان در دهان می‌گردانند و حقیقت آن را نمی دانند، عرض کردم: قربانت گردم آن چیست؟ فرمود: گفته علی بن ابی طالب علیه السلام: « إنَّ أمْرَنا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لا یَحْتَمِلُهُ إلّا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ أوْ نَبیٌّ مُرْسَلٌ أوْ مُؤْمِنٌ إمْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ للإیمان » ؛ ای ابوالربیع، مگر نمی بینی که فرشته ای هست ولی مقرّب نیست، و [حدیث ما را ] متحمل نمی شود جز مقرّب، و گاهی پیغمبر هست ولی مرسل نیست، و آن را متحمل نمی شود جز مرسل، و گاهی مؤمن هست ولی آزموده نشده، و متحمل آن نگردد مگر مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد (۱) .... و نیز به سند خود از ابوبصیر و محمد بن مسلم آورده که حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام فرمود: با مردم از آنچه می‌شناسند گفتگو کنید، و از آنچه ناآشنایند درگذرید، و ما و خودتان را به زحمت مَیندازید، به درستی که امر ما صعب مستصعب است که تحمل نمی کند آن را مگر فرشته مقرّب یا پیغمبر مرسل و یا بنده مؤمنی که خداوند قلبش را برای ایمان آزموده باشد (۲) .... ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ (۱) بصائر الدرجات، ۲۶ 📚مکیال المکارم فی فوائد الدّعاء للقائم(ع)،ج۱،بخش پنجم،ص ۵۹۶ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... ّ 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
✔️معرفت امام زمان در زیارت آل یاسین 📌[جلسه نود و نهم] ➖➖📖📝〰〰✏️ 💢گفتار دهم: سیره ی امام عصر ارواحنا فداه 📝 سیره و روش زندگی امام زمان ارواحنا فداه(۲) یکی از ابعاد مختلف حکومت ایشان که خیلی هم معروف است و هدف کلی همه ی انبیا و اولیا علیهم السلام بوده، بسط عدالت است. ✏️امام صادق علیه السلام در این مورد می فرمایند: هنگامی که قائم بپا خیزد، به عدل حکم می کند و در زمان حکومت او ظلم و جور از بین می رود. به وسیله ی امام زمان علیه السلام راه ها امن می شود و زمین برکاتش را خارج می کند و هر حقی به اهلش بر می گردد. هیچ اهل دینی باقی نمی ماند مگر اینکه اسلام را ظاهر می کند و به ایمان اعتراف می کند. خداوند می فرماید: { تمام آسمان ها و زمین اسلام می آورند، به میل خودشان یا با اکراه، به سوی او بر می گردند }. بین مردم به حکم داود و حکم محمد (ص) قضاوت می کند. در آن زمان است که زمین گنج هایش را ظاهر می کند. کسی از شما محلی برای صدقه هایش پیدا نمی کند؛ چراکه ثروت و بی نیازی شامل همه ی مؤمنین می شود. 👈سپس فرمود: همانا دولت ما اخرین دولت هاست و همه قبل از آن حکومت می کنند تا وقتی که سیره ی ما را می بینند، نگویند اگر ما هم حکومت می کردیم، مطابق سیره ی آنان رفتار می کردیم. این همان فرمایش خداست که می فرماید: { عاقبت از آن پرهیزکاران است }. (۱) .... این حدیث نکات فراوانی دارد؛ از جمله این که می فرمایند: هر حقى به اهلش بر می گردد و نمی فرمایند هر کس به حقش می رسد. ➖➖📖📝〰〰✏️ (۱) بحارالأنوار: ج ۵۲، ص ۳۳۸ 📚نگاهی به مهربان ترین،(سیدحسین حسینی)ج ۱،ص ۲۰۲ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
‍ ‍ ‍ ‍ 👤سخنران : 💢عنوان : عاشورا در آیینهء امروز (چگونگی تطابق عاشورا با امروز) تاریخ سخنرانی : سال ۱۳۹۴ ✍ ..خلاصه این جلسه : قیمت انسان به خواسته اوست 📌 حتماً استماع فرمایید. جلسه [ 4 ] ⏰ زمان : ۳۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه 📽 ایام محرّم و پخش سخنرانی های جذاب اعتقادی و پاسخ به شبهات در کانال تنهاترین منجی ... 📝🔍 @tanhatarinmonji