هدایت شده از KHAMENEI.IR
📜 رأی ملت ایران را تنفیذ و آقای دکتر پزشکیان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای دکتر پزشکیان: اکنون اینجانب با تشکر از همهی کسانی که در خلق این افتخار [سرافرازی در آزمون سرنوشتساز انتخابات ریاست جمهوری] نقش آفریدهاند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق، و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. ۱۴۰۳/۵/۷
🔹️ #تنفیذ_چهاردهم
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️😔گشتم؛ هیچکس شبیه شما نبود!
📌🤲شادی روح بلندش صلوات
@Cwarfare
🔻دوگانگی فرساینده؛ گره ناگشودۀ نظام-۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. در اسفند سال پنجاهونه، شهید بهشتی که از جریانهای لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنیصدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامهای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را اینگونه شرح داد:
دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط میشود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشتهای بینابین» است، که نه بهکلّی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را میگوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوهای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه بهسوی پیشرفت، مانع «حلشدن مسلمانها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن، جامعه را به راهی میکشاند که درها را به روی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام میگشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را بهسوی «امامت متقین» راه میبرد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه میکند که راه را برای «نفوذ کممبالاتها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار میسازد. بسیاری از کسانیکه در طول سالهای اخیر در راه حاکمشدن اسلام اصیل کوشیده و رنجها بردهاند و در طول این سالها بهمقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمانها «در اقلّیّت» و «زیر فشار اکثریّت غربگرا» بهسر بردهاند، هماکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفتهاند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، میرود که اکثریّت شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس میکند؛ چنانکه با چماق «ارتجاع» میکوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها میشوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل میشود و نه میتوان برای آینده، طرحهای اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها بهوسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی بهوسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح میدانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلفشدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم.
۲. باور و برداشت من این است که بیشوکم، در بر همان پاشنه میگردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهههای گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دستبهدست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسشهای آغازین» و «مسألههای مقدّماتی»ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاهونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانستهاند بخشهایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانهزنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاکهای ابتداییِ» انقلاب افتادهایم و هر دهه، دستوپا میزنیم و ناله سر میدهیم، اما گرهی گشوده نمیشود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه مییابند و دوگانگی فرساینده میآفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخشهای مخرّب و تلاطمهای متوقفکننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسانها و رفتوبرگشتها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاینجهت، شاهد تراکم و انباشت دشواریها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونیهای عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخشها و تذبذبها و تلاطمهای سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکانها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده میشوند و تردیدافکنی، به ستونفقرات تفکّر انقلابی راه یافته است.
@mahdi_jamshidi60
1_12032448510.mp3
11.45M
💠 "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن _ (بخش اول ایمان _ جلسه اول)
✨ سلسه جلسات استاد سید علی حسینی خامنه ای در مشهد مقدس _ مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
تابستان و پاییز ۱۳۵۳
#کتاب_گویا
#جهاد_تبیین
#نهضت_آگاهسازی
#معرفت_افزایی
#اَللّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلِیَکَالْفَرَجَ🌤
🚩قیـــــــامــــ لله
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ دلم برای انقلاب سوخت!
👈 آقای قالیباف، آقای #تاجگردون را به هیات عالی «نظارت بر منابع نفتی» ، «شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» و ناظر در «هیات امنای حساب ملی پیشرفت و عدالت» منصوب کرد!
🔹 درست است که این جایگاهها به مناسبت ریاست آقای تاجگردون بر کمیسیون برنامه و بودجه بدست آمده، اما ...
🔸 وقتی در داستان رسیدگی به اعتبارنامه آقای تاجگردون، ماده ۲۹ و ۳۲ قانون آییننامه داخلی مجلس نقض شد و اعتبارنامه آقای تاجگردون در صحن علنی به رای گذاشته نشد، باید تمام اقدامات و انتصابات بعدی آقای تاجگردون را پاس گل آقای قالیباف به ایشان بدانید.
💢 بدون تایید اعتبارنامه، اصل نمایندگی آقای تاجگردون محل اشکال است و باقی انتصابات نیز بر همین مبنا!
@dadshahr_iranian
📌 #پندانه
🔸روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود
و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته
به من گفت آیا آن مرحوم را از نزدیک می شناختید؟
گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بوده
🔸گفت: خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت.
آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی هم به هیچکس نزد.
حرف تندی هم به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد.
هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند
و به او احترام می گذاشتند…
.
🔺گفتم: این، به راستی که بیشرمانه زیستن است و بیشرمانه مردن.
🔸با این صفات خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان بر شمردید،
نمی آمد و نمی رفت خیلی آسوده تر بود....
🔺آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک والا مقام دزد منحرف،
به آدم بدکار هرزه، به یک چاقو کش باج بگیر هم نرسیده، چه جور جانوری است؟
🔺آدمی که در طول هفتاد سال، حتی یک بار
با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته،
پسِ گردن یک آدم فروش متقلب نزده،
و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباخته وابسته به اجنبی نینداخته،
با کدام تعریفِ آدمیت و انسانیت تطبیق می کندو به چه درد این دنیا می خورد؟
🔺آقای محترم! ما نیامده ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ،
بر زندگی و بر آینده نداشته باشد.
🔺 ما آمده ایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم
و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم،
و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم.
🔺ما امده ایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم.
🔺نیامده ایم تا پس از مرگمان بگویند:
از کرم خاکی هم بی آزارتر بود و از گاو مظلومتر،
🔺ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان،
و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان
هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود…
🔺ما نیامده ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم
که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند…
#تولا
#تبرا
#جاذبه_و_دافعه
✅به نقل از کانال مصاف
140265.mp3
2.58M
🟢 برنامه #جهاد_تبیین
🔸#قسمت_۲
با حضور #دکتر_علی_تقوی
🎙پخش از شبکه رادیویی #خراسان رضوی
🔺پاسخ به #شبهه👇🏻
اسلام دین اعتداله، چرا در مورد حجاب اینقدر تندروی میکنید؟!..🙍🏻♀🏃
______________________________
اگر میخوای جواب شبهاتتو پیدا کنی، سریع بزن رو آیدی و بپر تو کانال🏃🏻♂
🆔 @aamerin_ir
نیای ضرر کردیا...!؟🤕