eitaa logo
قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
344 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
154 فایل
فلسفه تشکیل نظام اسلامی🇮🇷اجرای احکام اسلام است 🔹امام روح اللـــــه: قیــــــــامـــ کنید برای خدا 🔹️امام خامنـــه ای: پرچم #آرمانـخواهی و #مطالبه_گری را زمین نگذارید. #امام_خمینی_میراث_فرهنگی_نیست! #قیام_لله🚩 @hejab_ilam @Dialameh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲ مفاهیم فرهنگیِ دولت‌ها: اعتدال 🖊مهدی جمشیدی ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. @mahdi_jamshidi60
2.91M
🔴پيروان حق و باطل خطبه ۱۶ نهج البلاغه حقٌ و باطلٌ، و لكلٍّ اهلٌ... دنيا حق و باطل وجود دارد و هر كدام را پيروانى است... ✍آیت الله سیفی مازندرانی
🔰اسلام و جمهوری اسلامی در دست شما و ما و همه ملت ایران است، چنانچه خلاف بکنیم، خلاف مصالح جمهوری اسلامی، خلاف مصالح اسلام، به این امانت خیانت کردیم، و در پیشگاه مقدس حق تعالی مُجرم و هستیم. 📚صحیفه نور، جلد ١٩،صفحه ۶٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مواضعِ سیاسی این فرد به مراتب خطرناک‌تر از کدیور و گنجی و سروشه این شخص کجا درس خونده؟! استادش کی بوده؟! در کدام مکتب پرورش یافته که به این نقطه رسیده؟! 🔵صدای انقلاب ‍‌ ‎‌‌‌@hojre_enghelab
قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
#رصد_خواص #غربال_سخت 🔻مواضعِ سیاسی این فرد به مراتب خطرناک‌تر از کدیور و گنجی و سروشه این شخص کجا
✍ نتیجهٔ صحبت‌های علیرضا پناهیان این است که حاصل خون مطهر امام حسین و خون جگر خوردن های امام رضا (علیهماالسلام) این‌ است‌ که‌ فتنه‌گران و رانت‌خواران و آشوبگران و اختلاس گرها و کارچاق‌کن‌های سیاسی در محیطی امن و آرام و با همدلی و صلح کنار یکدیگر زندگی کنند و مؤمنين حساسیت شان نسبت به انحراف را از دست بدهند! نکتهٔ جالب سخنرانی پناهیان اين است که ایشان ترکیب وزرا و دروغ‌های جلسهٔ رأی اعتماد را دیده و با این حال پزشکیان را غیرحزبی می‌داند! البته‌ پناهیان باید توضیح بدهد که اساسا امام حسین چرا قیام کردند و وحدت حیوانی زمانشان را به هم زدند؟! افشاگری‌های حضرت زینب کبری چگونه با دیدگاه‌های سیاسی پناهیان قابل جمع است؟! چرا امام رضا هیچگاه حاضر نشد خلافت مأمون را مشروع اعلام کند؟! از دیدگاه آقای پناهیان و پامنبری های ایشان، تحصّن امیرالمؤمنین علیه‌السلام و امتناع از بیعت اقدامی اصیل و الهی بوده یا نوعی ماجراجویی و وحدت‌شکنی محسوب می‌شود؟! کاش ایشان به بررسی روابط دختر و پسر و مسائل قبل از ازدواج و جلسهٔ خواستگاری ادامه می‌دادند و هیچگاه وارد عالَم سیاست نمی‌شدند... 🔵صدای انقلاب ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🚨آقای پناهیان! کجایی؟ 🔹«..هرچی نماینده انتخاب می‌کنی اکثریت رأی می‌دهند به اینکه رأی نماینده‌ها شفاف نباید باشد. چه خبرتان است؟ بعد به صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند مگر می‌خواهید تفتیش عقاید بکنید؟ مگر شما آنجا رأی به عقاید می‌دهید؟! غلط کردید شما با عقاید چه ربطی دارید؟ رأی‌ات را بگو به چی رأی دادی به چی رأی ندادی. غلط می‌کنید شما بر اساس عقاید رأی بدهی، براساس کار کارشناسی باید رأی بدهی. و من می‌خواهم بدانم تو برای چی رأی دادی. آی مجلس شورای اسلامی آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رأی ندهی؟! کی به شما حق داده شفاف رأی دادن را تفتیش عقاید بدانی؟ چی را از ملت دارید پنهان می‌کنید؟.» 🔸جملات بالا متعلق به منبری معروف تهران علیرضا پناهیان است. مخاطب او نمایندگان مجلس دهم هستند. کسانی که از نظر سیاسی و فرهنگی تفاوت بسیاری با شیخ سخنور داشتند. بعد از پارلمان دهم، تقریبا همفکران این منبری بر کرسی‌های سبز مجلس تکیه زدند اما همین نمایندگان هم در مسیر شفافیت گام برنداشتند و نه رأی به شفافیت آرا دادند و حتی برای دوبار پای کمیسیون ویژه ۸۵ را به مجلس باز کردند تا نظراتشان به دور از دید مردم تصویب شود. اولین کمیسیون ۸۵ مربوط به طرح صیانت بود و دومی آن اختصاص دارد به قانون حجاب! 🔹در این میان دیگر خبری از پناهیان و منبرهای آتشینش نیست. دیگر مجلس را خطاب قرار نمی‌دهد که "آدم باش" و نظراتت را شفاف بیان کن و اجازه بده همه مردم بفهمند در بهارستان چه می‌گذرد. چرا در این ایام که روزهای منبر و روضه است، جناب‌شان به مجلس نمی‌گویند که چرا قانون حجاب را به پستو بردید تا آن را تصویب کنید؟ مگر نه اینکه بر این باور هستید که این قانون بر حق است؟ این سکوت و آن فریاد نشان می‌دهد که دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی زمین مثل قارچ پس از باران بیرون می‌زند که رقیب بر سرکار باشد. اما وقتی دوستان بر کرسی قدرت تکیه می‌زنند دیگر می‌شود ندید و انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است. 🔸مردم به راحتی با مرور شبکه‌های اجتماعی از شما می‌پرسند که چرا آن روز این حرف را زدید و امروز سکوت کرده‌اید؟ بله، درگذشته‌های نه چندان دور سخنرانی می‌کردید و همان اهالی هیئت متوجه حرف‌های شما می‌شدند و یا در نهایت کسانی که نوارهای سخنرانی شما را می‌خریدند؛ اما حالا به قول معروف دوران فراموشی تمام شده و دیگر نمی‌شود از زیر حرف‌های زده شده شانه خالی کرد. پس همچنان منتظر هستیم تا پناهیان در مورد مخفی کاری مجلس یازدهم در مورد مسائل مهم کشور سخن بگوید و آنها را بازخواست کند! ✍مصطفی داننده 🔵صدای انقلاب ‍‌ ‎‌‌‌@hojre_enghelab
45.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وحدت عنایتی!! - سخنان پخش نشده آقای پناهیان در حضور رییس جمهور و رییس مجلس... 🌀 وحدتی که به ادعای آقای پناهیان حاصل خون جگر امام رضا علیه‌السلام است!! فقط توضیح ندادن این که به فعالین فتنه ۸۸ و اغتشاشات ۴۰۱ و امثال ظریف و این‌ها منصب دادند یا اینکه انتخاب وزیران رو به حضرت آقا نسبت دادن و ایشون تکذیب کردن و مواضع دولتی علیه حجاب و ارزش‌ها چه نسبتی با امام رضا علیه‌اسلام و انقلاب دارد؟ ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ حوزه‌‌قمـ Hawzeh_Qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴ضرورت طرح امنیت اخلاقی (گشت ارشاد، طرح نور و...) در کلام شهید بهشتی اجازه می‌دهید عین این مطلب را دررابطه‌با دزدی‌ها عمل کنیم؟! یعنی بگوییم پاسدارها، کمیته‌ها، پاسبان‌ها، تشریف ببرید بخوابید، ما با رادیو و تلویزیون [کار فرهنگی] دزدها را اقناع می‌کنیم که دیگر دزدی نکنند! و قبل از اینکه اقناع کنیم هم زور به کار نمی‌بریم! اجازه می‌دهید چنین کاری بکنیم؟! چه فرقی می‌کند؟! این دزد مال است و آن خانم که خودآرایی [و خودنمایی] می‌کند و آن مرد بوالهوسی هم که خودآرایی و خودشیرینی می‌کند و می‌خواهد جلب نظر خانم‌ها را بکند، دزد سلامت اخلاق هستند. باید جلوی هردوی آن‌ها را گرفت. هم اقناع، هم قدرت. انسان زندگی‌اش بدون زور سامان پیدا نکرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 روشی راحتتر از این واسه برچیده شدن گناه؟ ! ✨ آیه‌الله جوادی آملی حفظه الله 🔻 دیگه اگه اینم انجام ندیم، واقعا در حق خودمون و دیگران جفا کردیم
🔴 ویراست مهم وقتی با بی حجاب ها برخورد نشود گناهان جنسی زیاد شده و برای آن گناهان مقررات الهی (اعدام) در نظر گرفته میشود یقینا برخورد با بی حجابی، جلوی خیلی از اعدام ها را میگیرد. ضمن اینکه خیلی از قربانیان جنسی، به فکر خودکشی می افتند. میگویند برخورد با زن هنجارشکن مفسده ایجاد میکند ولی نمیگویند مفسده های بالاتری اتفاق خواهد افتاد، چرا که خانواده ها متلاشی میشوند، افراد خطاکار اعدام میشوند وجان آنها مهم نبوده ظاهرا
💢 آیفون و اینستاگرام نه! 🔶 خوب می‌دانم که کودکان این نسل یک قدم از سن‌شان جلوتر هستند من برای پسرم آیفون نمی‌خرم و اجازه نمی‌دهم به اینستاگرام برود! 📎 📎 📎
. ♻️ خیلی ها در دنیا مجازی از حد و مرز رابطه با نامحرم عبور میکنن. 🟢 💢مراقب باش! 🔸 ابوبصیر می گوید: در کوفه بودم، به یکی از بانوان درس قرائت قرآن می آموختم. روزی در یک موردی با او کردم! مدتها گذشت تا اینکه در مدینه به حضور امام باقر علیه السلام رسیدم. آن حضرت مرا مورد سرزنش قرار داد و فرمود: کسی که در حال خلوت گناه کند، خداوند نظر لطفش را از او برمی گرداند، این چه سخنی بود که به آن زن گفتی؟ از شدّت شرم، سرم را پایین انداخته و توبه نمودم. امام باقر علیه السلام فرمود: مراقب باش که تکرار نکنی. 📚بحار، ج ۴۶، ص ۲۴۷ امر_به_معروف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نمازجمعه مشهدمقدس ۲۳ شهریور برهنگی ،تکشف ،فتنه دشمنان است مخاطب این پیام ، جناب دادستان است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | چرا اینقدر تاکید دارید روی حجاب⁉️ ♨️ قدم به قدم از بدحجابی تا تباهی... 🌷استاد_عالی    
🍃🌸🍃 خدیجه و کجاست مثل خدیجه؟ او مرا تصدیق کرد آنگاه که مردم مرا تکذیب نمودند و با مال خود مرا بر دین خدا کمک و یاری کرد🍃🌸🍃 🎊 سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) بر عموم مسلمین جهان مبارک‌باد
هدایت شده از شیعه
اینا از شدت بیکاری و شیطنت میخوان بنیاد موسسه مصاف رائفی‌پور رو بخشکونند یه مقدار زیادیش بخاطر اینه که در انتخابات طرفداری قالیباف رو نکرد اما... چراغی را که ایزد برفروزد، هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.. 🇮🇷@Shiitee
❌رمز ریال به تهران رسید... ♦️ یا «ریال دیجیتال» تکه‌ی آخر پازل برای سرکوب تمام عیار آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندیه! 💢لطفا در موردش با اطرافیان‌تون حرف بزنید. CBDC ❗️اگر موفق بشه، یک سلاحه خطرناکه که در دست دولت قرار می‌گیره... ✍🏼امیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27_Goriz_Az_Rajim_1401_06_12_Moharram_1444_aminikhaah.ir.mp3
30.57M
⭕️سلسله مباحث «گریز از رجیم» ✅جلسه بیست و هفتم 🛑فوائد مجلس روضه در منزل 🛑 چه چیزی شیاطین و سحر را دفع میکند؟ 🛑 امام از چه چیزی فراری بود ؛مقام یا مسئولیت؟ 🛑 ارواح را در برزخ چگونه عذاب میدهند ؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚩قیـــــــامــــ لله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ... السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلامِ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚩قیـــــــامــــ لله