هدایت شده از محمد جوانی
♨️انتخاب با ماست...
📍در چرایی پافشاری و هزینهدادن جمهوریاسلامی برای #حفظ_حجاب ، درکنار فشار و هزینهکردن غربیها برای #کشف_حجاب ، نشانههای بسیاری است برای خردمندان؛ اگر اندیشه کنند...
✍محمد جوانی
#غرب
🧠علوم و جنگ شناختی
Eitaa.com/joinchat/1410007159Ccd809476b7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیام امام به ما...
📍قطرهها!
خودتان را به دریا برسانید...
🎙️روحاللهالموسویالخمینی
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
هدایت شده از محصنات
بررسی لایحه عفاف و حجاب.pdf
187.7K
🖋نکاتی درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب (نسخه اصلاحی دولت) و آثار تصویب احتمالی آن
دکتر توکلی
@pajuheshi_motahari
🔹لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که اخیرا از سوی قوه قضائیه تهیه شده است وقوع «گناه بدحجابی» در جامعه اسلامی را تجویز می کند زیرا می گوید: «... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب مینمایند». اکنون بدحجابی، گرچه معصیت و خلاف شرع است ولی با توجه به تعریفی که در دانش اجتماعی از این اصطلاح داریم یک ناهنجاری اجتماعی محسوب نمی شود یا محل شک بوده و محرز نمی باشد تا بتواند مشمول این قانون قرار گیرد زیرا تعلق و شمولیت حکم، نیاز به احراز موضوع دارد.
❌این تجویز، بدعت می باشد و مشروعیت ندارد.
🔹بارها مقام معظم رهبری از واژه «حجاب شرعی» یاد کرده اند و هیچگاه رویه افراد ضعیف الحجاب را مشروع ندانسته اند همانطور که در قانون فعلی نیز از واژه حجاب شرعی استفاده شده است. در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی چنین آمده است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»، البته اکنون این جزای نقدی به دویست هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش یافته است.
🔹متأسفانه شاید متأثر از همین لایحه پیشنهادی قوه قضائیه به دولت و مجلس است که خانم حاضر در نشست اخیرِ خبریِ آقای پورسید(معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در هفتم یا هشتم خرداد ۱۴۰۲) بدحجاب است و در کسوت خبرنگار از ایشان سؤال می پرسد ولی در عین حال، او را به این جمع که از قبل برنامه ریزی شده است راه داده اند!. در جامعه اسلامی، رعایت حجاب شرعی، یک اصل است و پذیرش بدحجابی، بدعت می باشد و تجویز قانونیِ آن، به آیندگان حق می دهد تا ما را شرعا مورد نقد قرار دهند.
🔹بنابراین باید در حوزه تقنین، بر احکام اسلام پای بفشاریم گرچه در اجراء آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم.
🔹 قطعا با لطف الهی و استقامت، در مدیریت بدحجابی و سامان دهیِ آن نیز توفیقات لازم را بدست خواهیم آورد زیرا بروز این عارضه، نه از سر دین گریزی عده از بانوان است بلکه ناشی از عقب ماندگی مدیریتی نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد، قصوری که اگر در هر زمینه دیگر، مانند تولید و توزیع برق، حمل و نقل، آموزش، ... رخ دهد به هم ریختگی هائی را در همان حوزه به دنبال خواهد داشت.
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
14020314_43549_64k.mp3
34.84M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(رحمةاللهعلیه)
۱۴۰۲/۳/۱۴
#صوت_کامل
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
.
♻️ خمینی را برای همین چیزها دوست داشتیم و داریم
🔰 حمید رسایی: صلابت، قاطعیت و صراحت در بیانات امام خمینی (ره) موج میزد. به این جملات ایشان در پاسخ به خبرنگار خارجی دقت کنید: با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر که ندانم
سؤال خبرنگار : [شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی توانید درک کنید؟]
جواب امام : ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی ای که تا به حال به واسطۀ آن تمام مسائل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته ایم. از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم. (صحیفه امام؛ ج 11، ص 160)
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
💢سالروز آغاز رهبری و زعامت علمدار عصر ظهور حضرت آیت الله امام خامنه ای بر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و منتظران ظهورش مبارک باد.
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
⭕️ یک مقایسه با معنی!
🔹 بر اساس آنچه در چند ماه اخیر دیده ایم سران سه قوه و زیردستانشان جرات اجرای حکم خدا ( حجاب) در جامعه را ندارند و با وقت کشی و بهانه تراشی ( بهانه هایی مانند این که : بگذارید اوضاع آرام شود، فعلا وضعیت برای جدی گرفتن مسئله حجاب مساعد نیست و ممکن است دوباره موجب شورش و ناآرامی شود و ...) این مهم را به تاخیر می اندازند تا امت حزب الله از مطالبه خسته شده و بی حجابی عادی شود!
❇️ خوب است این موضع مسئولان ارشد نظام را با موضع حضرت امام در ماههای نخست پس از پیروزی انقلاب مقایسه کنیم ،زمانی که در چهار گوشه کشور تجزیه طلبی ، آشوب ، شورشهای مسلحانه و آشفتگی های ناشی از انقلاب موج می زد و کشور هر روز با فتنه تازه ای روبرو بود. در آن شرایط حضرت امام خواستار اجرای حجاب اسلامی در ادارات دولتی و ...شده بودند و برخی اجرای این دستور را به آرام شدن اوضاع حواله می کردند. ایشان در پاسخ به این عده فرمودند:
امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا کند. این حرف ها که گفته می شود، نظیر همان حرف ها بود که گفته شد که حالا زود است، صبر کنید. ما اگر اسلام را و احکام اسلام را پیاده نکنیم، کی پیاده خواهیم کرد؟ اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که می گویید نمی شود، پس کی می شود؟ پس بگوئید هیچ وقت !
اگر احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، دیگر نخواهد شد.
صحیفه نور، ج ۷، ص۵۶
✍دکتر کوشکی
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیت_الله_سیفی_مازندرانی
🔵 تبدیـل بدحجـابی از «جــرم» به «تخلّـف» بدعـت در دیـن اسـت❗️
《هر گنـاه و معصیتـی در اسـلام "جـرم" محسـوب میشـود!》
✔️ غیبت «بدحجـاب» به علت فسـق علنـی او جایـز اسـت.
🔴 بدحجـاب دارای سـه "جـرم" اسـت👇
1⃣ نمایش بدن به نامحـرم❌
2⃣ تبـرّج❌
3⃣ تجـاهر به فسـق❌
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
📣📣"یا حی"
آهای عقلای قوم! دانایان!مدعیان انقلابی گری!
❌یکی نیست دهان این تحریف کننده مکتب امام خمینی رو گِل بگیره؟
مگرامام راحل نفرمودنگذارید انقلاب به دست نااهلان ونامحرمان بیفتد؟
❌کجان #عمارهای_انقلاب که اصول مکتب خمینی را #تبیین و روشنگری کنند؟
هنوز زنده اندو نفس میکشندکسانی که مستقیم از دولب مبارک خمینی کبیر پایبندی به ارزش های اسلام راشنیده اند وبرخوردهای قاطع امام را نسبت به بی حجابی و ولنگاری و فحشاءدیده اند
❌چرااساتیدانقلابی دانشگاه،علما و خطبا سکوت مرگ گرفته اند؟
❌چرا ازتریبون دارها،مداحان وافرادموثر وذی نفوذصدایی درنمیاد؟
⭕️ سخنان سال گذشته رهبرانقلاب را درکنار ویدئوی پخش شده ازموسی غنی نژاد بگذارید..
رهبرانقلاب درسالگرد ارتحال امام ۶ توصیه مهم به مسئولان داشتند اکنون بعدازگذشت یکسال وحوادث مهمی که برای کشور پیش آمدبهتر میتوان به عمق راهبردی سخنان رهبر انقلاب وخطراتی که جلوی روی مردم وانقلاب است پی برد
⚠️به صحبت های موسی غنی نژاد نماینده نشان دار#جریان_لیبرال درارکان نظام خوب دقت کنید
▪️هم بدنبال هویت زدایی ازحقیقت انقلاب است
▪️هم فریبکاری وجنگ روانی میکند
▪️ هم بدنبال #ارتجاع به سبک زندگی غربی است
▪️هم وانمودمیکندکه کشوربه بن بست رسیده
▪️هم امام راحل را تحریف میکند
▪️هم بدنبال کم رنگ کردن ایمان مردم است..
✳️رهبرانقلاب سال گذشته،افشای توطئه همین #جریان_شیطانی نفوذ کرده درارکان نظام راهدف قرارداده بودندونسبت به #اغوای_خواص توسط این جریان هشدارداده بودو حالا این جریان بصورت آشکار و وقیحانه داردرجزخوانی میکند
#تحریف_مکتب_امام
#جریان_نفوذ
#نئولیبرالیسم
#مرتجع
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ وقتی فردیت نیچه و یونگ با فردگرایی اشتباه گرفته میشود
🖋 دکتر حمید رفیعیهنر؛ روانشناس و عضو هیئت علمی
🔸 چندی پیش قطعه کلیپی از جناب آقای دکتر خدایاری فرد، منتشر شد که ظاهرا در جمع تعدادی از فرهیختگان شهر شیراز ارائه شده است.
در آن بخش؛ ایشان به لزوم کنار گذاشتن چیزی که آن را «حجاب اجباری» مینامند تأکید میکند و به حاکمیت جمهوری اسلامی توصیه میکند به منظور حفظ سلامت روان جامعه لازم است این قانون برداشته شود و زنان به انتخاب خود با حجاب یا بدون حجاب در انظار ظاهر شوند!
🔺 توجیه علمی ایشان برای این تجویز؛ لزوم «خود بودن» افراد است. ایشان میگویند: «کسی که بدون حجاب بیرون میآید و یا کسی که با حجاب ظاهر میشود این «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع مفیدتر است. بهجای اینکه خودمان را طوری تغییر دهیم و چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم... .» بعد به مسئولین توصیه میکنند «بهعنوان یک نمونه آزمایشی بگذارید «حجاب اجباری» در شهر شیراز برداشته شود و هیچ کس هیچ فشاری را وارد نکند!»
❓اما سؤالی که پیش میآید این است که بازگویی سخنان فردریک نیچه و کارل یونگ در بیش از یکصد سال پیش در جامعه اروپا که نتوانست درستی و کارآمدی خود را اثبات کند و حتی نتوانست سلامت روان خود آنها را حفظ کند (به زندگینامه نیچه مراجعه کنید) الان دقیقا چه سودی برای جامعه ایرانی ما دارد؟
بله!
آنچه ایشان بهعنوان ایده روانشناختی خود در حال بیان بوده؛ و اصرار بر آن دارند «دقیقا» کلام نیچه؛ فیلسوف آلمانی و بعدها؛ یونگ؛ روانتحلیلگر سوئیسی در ضرورت «فردیت» و «خود بودن» جهت حفظ سلامت روان است؛ و تقریبا هیچ چیز جدیدی بدان اضافه نشده است!
🔻 به مطالب ذیل توجه کنید:
➖ نیچه در یکی از آثار خود ادعا میکند سلامت روانی نه در گروهها، بلکه در انسانهای منحصربهفرد و برتر که شهامت «خود بودن» را دارند وجود دارد (Nietzsche 2003)
➖ و یونگ در کتاب «روابط بین ایگو و ناهشیار» (1928) نوشت «در نظر گرفتن کافی خصوصیات خود، بجای سرکوب آنها، برای عملکرد اجتماعیِ بهتر، مفیدتر است». یونگ اغلب از نیچه نقل میکرد که «آن چیزی شو که هستی!»:
Become what you are!
🔺 در چرایی تکرار تحلیلهای شخصی (و نه یافتههای علمیِ) این اندیشمندان توسط یک استاد ایرانی صحبتی نیست؛ امّا ای کاش، حال که قرار است جامعه اسلامی ما نسخهپیچ تجویزهای نیچه و یونگِ قرن نوزده اروپا شود؛ لااقل تمام ایدههای آنها، و نه صرفا بخشی از آن مورد توجه قرار میگرفت!
🔻 نیچه و یونگ در جریان تبیین شخصیت آدمی سه مفهوم جمعگرایی، فردگرایی، و فردیت را از هم مجزا کردهاند. از نظر آنها همراهی با گرایشها و خواستههای جمعی (یعنی سازگاری با جامعه) همواره نمیتواند مفید و یا حتی اخلاقی باشد؛ بلکه لازم است فرد به تفرد یا فردیت خود توجه کرده یعنی به نیروها و انگیزههای درونی خود نیز توجه کند؛ نیروهایی که میتواند مثبت یا منفی باشد و به جای تلاش برای حذف یا ترکیب آنها، همچون یک بوم نقاشی، رنگهای مختلف را در کنار هم بپذیرد؛
امّا موضوع مهمی که یونگ بدان توجه کرده (ولی استاد محترم آن را رها کرده) این است که در کنار این؛ فرد باید مراقب باشد گرفتار پدیده «فردگرایی» نشود! فردگرایی یعنی بیتفاوتی و تحقیر هنجارهای جامعه!
از منظر یونگ بین فردیت و فردگرایی تفاوت وجود دارد: «فردگرایی به معنای تأکید و اهمیت دادن عمدی به برخی ویژگیهای مفروض شخصی به جای ملاحظات و تعهدات جمعی است» (یونگ 1928: 267).
یونگ میگوید «سوژه خود بودن، منفرد بودن، یا فردیت باید چیزی را به نفع جامعه تولید کند و تا زمانی که هیچ ارزش مثبتی ایجاد نکند، به صورت یک حالتِ (رشد نایافته) باقی میماند». از نظر او فرد بهعنوان یک حد وسط بین خودیت و سازگاری با جامعه تلقی میشود، از این رو فرد نمیتواند از سازگاری با جامعه دست بکشد؛ زیرا طبق باور یونگ در دنیای روانی فرد، از قبل، یکسری عناصر جمعی (بهعنوان کهن الگو) وجود دارند که امکان سازگاری با جامعه را فراهم میکند.
♨️ آقای دکتر خدایاری عزیز! آنچه شما در حال ترویج آن هستید «فردگرایی» یونگ است و نه «فردیت یافتگی» او!
تجویز کنار گذاشتن حجاب یعنی تشویق جامعه به زیر پا گذاشتن هنجارهای جامعه؛ یعنی سوق دادن افراد به فردگرایی و نه تفرد روانشناختی! یعنی اهمیت دادن به خواستههای خود و تحقیر هنجارهای اجتماع؛ نه پذیرش نیروهای متعدد در دنیای درون!
تفرد روانشناختیِ یونگ قرار است فرد را به این مرحله برساند که ضعفها را در کنار قوتهای خود ببپذیرد؛ نه اینکه قوتهای جامعه را زیرپا بگذارد!
♨️ ای کاش لااقل همچون نیچه به مفاخر ایران زمین(حافظ و سعدی) توجه میکردید و مثل همیشه برای تداوم فرهنگ اصیل ایرانیِ خودمان تلاش میکردید!
دوست دارم که بپوشی رخ همچون قمرت
تا چو خورشید نبینند به هر بام و درت( سعدی شیرازی)
#حجاب
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ پاسخی به ادعای دکتر خدایاری فرد برای آزادگذاشتن حجاب ۱
🖋 جلال الدین احمدی
🔸 این روزها همزمان با بررسی لایحه عفاف و حجاب، سخنانی توسط یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه مطرح شده است با این مضمون که الزام به حجاب توسط حاکمیت، سبب از بین رفتن سلامت روانی جامعه می گردد و در نهایت پیشنهاد می دهند که در شیراز به عنوان، نمونه حجاب اجباری برداشته شود تا الگویی برای ایران و جهان شود!!
🔺 فارغ از اینکه برخی از اساتید صاحبنظر روانشناسی در دانشگاه، این سخن را از نگاه علم روانشناسی هم مورد نقد قرار داده اند، کلام ایشان از جنبه های دیگر نیز قابل اشکال است:
1️⃣ آیا این نظریه در جایی از دنیا اجرا شده و جواب داده است؟ آیا آمریکا و اروپا در این زمینه الگوی مناسبی به حساب می آیند؟ در بعضی کشورهای غربی که مهد این آزادیها هستند امروزه بسیاری از دانشمندانشان به این نتیجه رسیده اند که باید برای جلوگیری از فروپاشی جامعه و از بین رفتن نهاد خانواده، محدودیتهایی توسط حکومتها در مسائلی همچون پوشش و روابط زن و مرد اعمال شود.
مردم ما به چه دلیلی به نظریات شما اعتماد کنند؟ اگر عمل به این پیشنهاد حضرتعالی سبب شد فرهنگ دینی و اخلاقی که در کشور ما حاکم است از بین رفته و دچار انحراف گردد چه کسی جوابگوست؟
2️⃣ بر فرض این فرضیه درست باشد و ممانعت از هنجارشکنی عدهای در مسأله حجاب سبب شود سلامت روانی آنها به خطر بیفتد، اگر در جامعه ای اکثریت مردم، دینی را انتخاب کرده اند که یکی از اصول مترقی آن که موافق عقل نیز هست، حفظ فضای جامعه نسبت به مسائل و تحریکهای جنسی است و از انسانها می خواهد برای تحکیم نهاد خانواده و ایجاد آرامش در جامعه، خارج از خانه و غیر از روابط همسران، هیچ گونه تحریک شهوی در جامعه وجود نداشته باشد، آیا حاکمیت در مورد این اکثریت وظیفه ای ندارد؟
آیا باید برای حفظ سلامت عده ای هنجار شکن، سلامت روانی دیگران را کنار بگذارد؟ این استاد بزرگوار روانشناسی، برای سلامت روانی جوانانی که می خواهند سالم و آرام و دور از تحریکات جنسی در جامعه زندگی کرده و به کار و رشد علمی و شغلی خود بپردازند چه نظری دارند؟
چرا فقط ما باید مراقب سلامت روانی بی حجابان و هنجارشکنان باشیم؟
3️⃣ این مسأله تا کجا ادامه پیدا میکند؟
آیا این استاد تضمین می دهند که اگر ما الزام به حجاب را به خاطر حفظ سلامت روانی این افراد کنار گذاشتیم، آنها سراغ مرحله بعدی و برهنگی بیشتر و بعد از آن روابط جنسی در فضای باز جامعه و بعد از آن همجنس بازی و ... نروند؟
طبق منطق ایشان باز باید الزام را کنار گذاشت تا نکند سلامت روان این افراد به هم بخورد.
سؤال دیگر این است که اگر عده ای از جامعه خواستند به چاقو کشی و دزدی و یا مصرف مواد مخدر بپردازند و برای خود هم تشکلهایی درست کردند و اعلام کردند که اگر با ما برخورد کنید سلامت روان ما به هم می خورد، آیا این استاد باز شعار حفظ سلامت روان سر می دهند و برای دفاع از آنها به پا می خیزند؟
چرا این نظریه قطعی خود را در مواردی مانند مبارزه با ویروس کرونا و یا الزام به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ... مطرح نمی کنند؟
4️⃣ شیطان در علم شما چه جایگاهی دارد؟ سؤال بنده از ایشان این است که در محاسبات علمی شما و نظریه پردازیهایتان به عنوان یک روانشناس مسلمان، شیطان چه نقشی دارد؟ آیا برای او سهمی قرار داده اید؟
حتما قرآن را مطالعه می کنید، خداوند در قرآن می فرماید «اى مؤمنان! همگى به فرمانبردارى (خداوند) درآييد و از گامهاى شيطان پيروى نكنيد كه او براى شما دشمنى آشكار است. بقره ۲۰۸» و نیز می فرماید: «شيطان شما را از تنگدستى مىهراساند و به كار زشت وا مىدارد... بقره ۲۶۸» و نیز «اى فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد! چنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون راند. اعراف ۲۷»
اگر ما به عنوان مسلمان، بپذیریم که دشمنی چنین فریبکار و پر حیلت در برابر ما قرار دارد که به اشکال مختلف اعمال زشت و ناپسند را برای ما زینت می دهد و زیبا جلوه می دهد (سوره نمل آیه ۲۴) و چنان وانمود می کند که اگر تو با این پوشش خاص بیرون نیایی، از همه خوشبختیها و لذائذ دنیا محروم شده ای، و سبب شود که عده ای از جوانان ما نسبت به این دستور مسلم خداوند متعال یعنی حجاب کم توجه شوند، باز شما می گویید باید برای سلامت روان آنها، آنها را به خودشان واگذار کنیم؟ اگر وساوس شیطان را باور کنیم و آن را همچون ویروسی خطر ناک که نابودکننده دین جوانان ماست بشناسیم، باز هم الزام به حجاب را اینقدر بد می دانیم؟
📌 ادامه در فرستهی بعد...
#حجاب
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ پاسخی به ادعای دکتر خدایاری فرد برای آزادگذاشتن حجاب ۲
🖋 جلال الدین احمدی
5️⃣ اما نکته آخر و مهمترین نکته؛ مراد از سلامت روان چیست و چه مرجعی صلاحیت این تشخیص را دارد که سلامت روانی جامعه چگونه تضمین می شود؟
اگر ما انسانها با عقل خود و به قطع نظر از دین الهی و وحی می توانستیم تشخیص دهیم که چه رفتارهایی سبب سلامت روانی ماست وچه رفتارهایی مضر به آن، دیگر چه نیازی به دین بود؟ مسلمانی چه معنایی داشت؟
🔺 استاد عزیز؛ شما مسلمانید و اساس اسلام بر تسلیم است چنانچه در کلام نورانی امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است (الکافی 2/45) و تسلیم یعنی اینکه علم خداوند را بر فهم خود ترجیح دادن و مطیع دستور او بودن، زیرا او عالِم به همه امور و همه پیچیدگیهای وجودی انسان است و گذشته و آینده را می بیند، اگر او دستور به حجاب داده است (سوره احزاب آیه 52 و سوره نور آیه 31 و ...) و به حاکم اسلامی دستور داده است که آن را در جامعه محقق کند و نگذارد دستورات دین معطل و مطرود بمانند، (مطالعه) یعنی اینکه او به عنوان خالق ما و خدای ارحم الراحمین سلامت روانی جامعه ما را در این امر می بیند. اگر در مغرب زمین، بر اساس انحرافات و تحریفاتی که در دینشان رخ داده و عملا دستشان از منبع زلال وحی کوتاه شده است و به دامن علوم انسانی پناه برده اند و خواسته اند مشکلات خود را خود و با تجربه خود حل کنند دلیل خوبی نیست که ما با داشتن دینی کامل و قرآنی متقن این منبع معرفتی را کنار گذاشته و تنها به یافته های تجربی بشر و فرضیه ها یا نظریات غیر مسلم بشری بسنده کنیم.
🔻 البته مسلما هیچ انسان فهمیده ای برخوردهای بی منطق و خشن و دور از قانون را در برابر هیچ متخلف و مجرمی نمی پذیرد اما الزام حکومت اسلامی به عمل به دستورات نورانی اسلام از جمله حجاب، خود بر گرفته از دین و منطق و عقل است.
#حجاب
@Tanbiholomah
هدایت شده از 💠 مطالبهگران مازندران
29.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❀ ﴾﷽﴿ ❀
#مطالبه_از_مسئولین
💠 خروش مردم دلسوخته و شهیدپرور روستای یانهسر بهشهر، دورترین روستای مازندران
از ما بترس ما طائفهای پر ارادهایم
ما مثل کوه پشت سید علی ایستادهایم
🔸 مطالبهگری بجا و درست خواهران و برادران ولایی #بهشهر به نمایندگی از مردم دیار علویان در اعتراض به #لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه از نمایندگان مجلس و حجةالاسلام #آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه یادواره شهدای روستای یانهسر از توابع هزارجریبِ بهشهر
۱۴ خرداد ۱۴۰۲
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#مازندران
#بهشهر
📡✾═┅┄┈
🔗#گروه مطالبهگران مازندران؛
https://eitaa.com/joinchat/3017277702C75e29fb378
📡✾═┅┄┈
🔗#کانال مطالبهگران مازندران؛
@motalebegaran_mazandaran
🔰 قاطعیت در اسپانیا ؛ قوانین پوشش در بارسلونا
🔹در شهر بارسلونای اسپانیا، کسانی که بدون پیراهن و یا با لباس شنا در شهر تردد میکنند، بین 120 تا 500 یورو جریمه می شوند.
👈برهنه یا تقریباً برهنه 300 تا 500 یورو
👈نیمه برهنه 120 تا 300 یورو
🔹در همه کشورهای جهان، شهروندان باید حدی از پوشش را رعایت کرده و در صورت تخطی، جریمه می شوند.
منبع:
https://www.economistjurist.es/breaking/ilegal-o-legal-ir-sin-camiseta-por-la-calle/
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
🔰 حجه الاسلام ذوالنور عضو هیأت رئیسه مجلس: نمی گذاریم لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه تصویب شود.
🔹تا جایی که جان در بدن داریم نمی گذاریم خلاف حکم خدا (تنزیل بی حجابی از جرم به تخلف) تصویب شود.
🔹مگر ما نمایندگان که هستیم که در برابر خدا بایستیم.
🔹زنان ما بی حجاب نشدند بلکه بی حجابان پرده نفاق را کنار گذاشتند.
🔹اینکه با حجابها به چشم نمی آیند به خاطر این است که زنان با حیای ما اهل تبرج و رژه رفتن و خودنمایی جلوی نامحرم نیستند.
برخی از بی حجابان، معاند نیستند. دستگاه های فرهنگی باید کار کنند. اما این ها به معنای برخورد نکردن نیست.
🔹ما یادمان نرفته است کسانی که به امام تکیه می کردند ولی دخترانشان، کتدامن و دوچرخه سواری بانوان را رواج می دادند.
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
دلیل استردادلایحه.pdf
58K
🔰هفت نقص، ابهام و اشکال راهبردی لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه
#حتما_ببینید
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab
قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
🔰هفت نقص، ابهام و اشکال راهبردی لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه #حتما_ببینید ✾═┅┄┈ 🔊بی تفاوت نباشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی.pdf
231.3K
🔴مقاله نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی
👈پاسخ به این سوال که اگر لایحه عفاف و حجاب تصویب نشود، چه برخورد قانونی با افراد فاقد حجاب شرعی ممکن است؟
✍️به قلم: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری 16 خرداد 1402
🔹با عنایت به مطرح شدن لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» و به منظور دستیابی به نوع تأثیر این لایحه یا هر قانون جدید در این حوزه و اهداف تنظیم کنندگان آن لایحه و نیز اهداف افرادی که عدم برخورد با این پدیده را به فقدان قانون مناسب نسبت می دهند، ابتدا ضرورت دارد وضعیت فعلی قوانین و راهکارهایی که برای مقابله کیفری با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی وجود دارد، بررسی شود.
🔸با بررسی دقیق مواد قانونی مشاهده می شود که مطابق با قوانین فعلی طیف گسترده ای از تدابیر انتظامی و قضایی برای برخورد مؤثر با کشف حجاب و فراتر از آن پوششها و آرایشهای خلاف شرع وجود دارد. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در کشور سند و قانون خوب کم نداریم. بلکه مدیران جهادی لازم است تا این قوانین را اجرایی و عملیاتی نمایند.
🔹در نقدی که متعاقبا منتشر خواهیم کرد، به صورت مستند و مستدل کاملا مشخص خواهد شد که متأسفانه لایحه عفاف و حجاب به رغم برخی نکات مثبت، بیشترین کارکردش تقلیل توان دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با این پدیده است.
🔸به عبارت بهتر هر گونه طرح و لایحه که سطح اختیارات قضایی و انتظامی موجود را در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی از سطح موجود کاهش دهد، باید در صداقت یا آگاهی تدوین کنندگان یا حامیان آن کاملا شک کرد.
✍️ #دکتر_جاویدنیا @Dr_Javidnia
@motalebegari_hejab
🔰 ۸۵ درصد بانوان معتقدند کشف حجاب به نفع امنیت جامعه نیست
👤 غلامرضا عزت زمانی، معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی:
🔹(با اشاره به اقدام پژوهشی پژوهشکده باقر العلوم) در این اقدام پژوهشی جمع قابل توجهی از مردم حجاب را یک امر دینی و رعایت آن را بر مردم واجب میدانستند و براساس آمار قریب به ۸۵ درصد بانوان معتقد هستند که کشف حجاب به نفع امنیت جامعه، خانواده و زنان نیست و باید حدود رعایت شود. این نشان از ریشه دینی و اعتقادی جامعه دارد.
✾═┅┄┈
🔊بی تفاوت نباشید.
#ایلام
#محصنات
✍ارتباط با ادمین ها:
@BANOOYE_IRANI11
@Dialameh
@hejab_ilam
┄┅┅┅┅❁🇮🇷❁┅┅┅┅┄
@motalebegari_hejab