علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۳.mp3
1.16M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۴)
✨ #دخلمقدرِ نسبت صور لاحقه به سابقه در حکمت متعالیه
❓دستگاه اجناس و فصول در حکمت متعالیة قابل پذیرش است؟
📌 حیثیت تقییدیة اندماجیة و تعابیر آیت الله یزدان پناه(حفظه الله تعالی)
#علم_النفس_فلسفی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_2.mp3
1.15M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(31)
❓چگونه میتوانیم همهی دردهای خودمان را با توحید دوا کنیم؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_3.mp3
633.4K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(32)
❓چرا عالم قیامت و مرگ را عالم توحید مینامند ؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
📘کتاب «اصول فقه دین» جدیدترین اثر استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی در 520 صفحه قطع وزیری منتشر شد.
📚 اصول فقه دین
جلد اوّل: مقدمات مباحث الفاظ (1)
هویّت علم اصول، وضع، کلام (خبر و انشاء)، کلمه (حرف، اسم و فعل)
✅ برخی از مزایای روششناختی درس خارج اصول استاد وکیلی:
جمع «شمول»، «اختصار» و «اتقان»، ثمرهمحوری، پرداختن به اصول فقه دین، تتبع و توجه به آراء صاحبنظران، نوآوری و نظریهپردازی، بهرهگیری از ظرفیت معرفتی متون نقلی، حرکت از وجدان به برهان، تبادرمحوری، ریشهیابی اجتهادی مباحث در ادبیات، توجه به مبانی هستیشناسانه و معرفتشناسانه، جلوگیری از خلط حقیقت و اعتبار، عنایت به قواعد مربوط به مقیاس کلان و اشارات اخلاقی و معنوی.
🚛 تهیه این اثر فاخر با تخفیف ویژه در فروشگاه صبح توحید:
towhidshop.org
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
⭕️علم دینی (14)
💠تحلیل تعریف علم دینی بر اساس نظر مختار❓❓❓
#علم_دینی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
🆔eitaa.com/taraef110
نقش تنبیه در تربیت. استاد وکیلی.mp3
9.6M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (31)
🔶تنبیه و زدن در الگوی تربیتی
🔹در ارتکاز و عرف اصحاب اصل مسئله جواز زدن یکی از مسلمات بوده
🔹در مدل تربیتی اسلام بدون شک تنبیه و زدن داریم
🔹فقها حد و حدود ضرب را بیان کرده اند که درصورت نباشد آسیب زا نباشد مثلا
به نقاط نرم بدن باشد و....
#فقه_تربیتی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(13)
💠جمع بندی بحث لذت
بــا آنچه گفته شــد روشــن میشــود لذت گرایــی به این معناســت کــه مجموعــۀ رفتارهــای اختیــاری انســان بــر بایدهــا و نبایدهــا تکیه می کند و مادر تمام ایــن بایدها و نبایدها،
تحصیــل {لذت برآیندی برتر} اســت.
انســان فطرتا به دنبال هر آنچه صغرای این کبری شــود، حرکــت میکند؛ و در غیر این صــورت، انگیزه ای برای حرکت ندارد.
در نتیجــه وقتــی میخواهیــم در شــخصی انگیــزه ایجــاد کنیــم، باید بتوانیم نشان دهیم که این کار، صغرایی برای این کبرای به خصوص است.
📚معرفت شناسی/صفحه ۴۱
#معرفت_شناسی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110