شرح ادعیه ماه رجب (1). استاد وکیلی.mp3
28.97M
🌹 هو العلیم
جلسه اوّل #شرح_ادعیۀ_ ماه_رجب با بیان استاد وکیلی (رجب المرجب 1443)
🎧در این جلسه می شنویم:
🔸در باب دعا، اصل، توجه به مفاهیم دعا و در خواست قلبی آنها از خداوند متعال است
🔸علت بیان دعای «يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ» و شرح آن
🔸انگشت تکان دادن در این دعا به چه معناست؟
🔸آیا میتوان از خداوند همۀ خیر دنیا و آخرت را طلب کرد؟
🔸جز مخلَصین هیچ کس از آتش جهنم در امان نیست.
🔸«حَرِّمْ شَیْبَتِی عَلَى النَّار» یعنی خداوندا مرا به کمال قرب و اتصال خودت برسان.
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
⭕️استاد وکیلی: رسالة الوضع(6)
✨ منضبط نبودن معنا نزد فرد واحد
3⃣ «الثمرة الثالثة فی رأی المختار فی تفسیر الدلالة الوضعیة اللفظیة»
هذه فرع خصوصیة أخری للعادات الانسانیة و هی کونها تلقائیة تحصل و تتطور من دون التفات صاحبها و هذه الخصوصیة تقتضی أن لایعلم الانسان تفصیلا عاداته.
و علیه لیس للفظ معنی مضبوط معین عند الشخص الواحد من أبناء اللغة بمعنی أن المستعمل للالفاظ لایعلم حدود معنی ما یستعمله . و الشاهد علیه طروء الشک المستقر فی صحة اطلاق اللفظ علی بعض المعانی. و لو کان سعة المعنی و ضیقه معلومین لما کان للشک محل بل کان الواجب الحکم البتّی دائما بصحة الاطلاق أو بعدمها.
و اشاروا الیه کثیر من الفقهاء کالشیخ الاعظم الانصاری(۱) و المحقق الآشتیانی(۲) و الهمدانی(۳)
📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۴۹ (مع تصرف یسیر)
🏷 فرائد الاصول / ج۲ / ص ۲۳۸
🏷 کتاب الزکوة / ج۱ / ص ۱۰۳و ۴۳۶
🏷 مصباح الفقیه / ج۱ / ص ۲۷
⚠️نظریه برگزیده حضرت استاد در باب تفسیر دلالة وضعیة و عدم پذیرش مقوماتی همچون قرن اکید در پیام های قبل ذکر شد.
#رسالة_الوضع
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
شرح ادعیه ماه رجب (2) - استاد وکیلی.mp3
19.19M
🌹 هو العلیم
جلسه دوّم #شرح_ادعیۀ_ ماه_رجب با بیان استاد وکیلی (رجب المرجب 1443)
🎧در این جلسه می شنویم:
🔹 شرح دعای «خابَ الوافِدُونَ عَلى غَيْرِكَ»
🔸 راه رسیدن به توحید و گرفتن فیوضات بر روی همه باز است.
🔸سنت خداوند لطف کردن و مهلت دادن به گنهکاران است.
🔸تقاضای درجۀ «مهتدین» به معنای رسیدن به خلوص و توحید است.
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
شرح ادعیه ماه رجب (3) - استاد وکیلی.mp3
23.25M
🌹 هو العلیم
جلسه سوّم #شرح_ادعیۀ_ ماه_رجب با بیان استاد وکیلی (رجب المرجب 1443)
🎧در این جلسه می شنویم:
🔹 شرح زیارت رجبیۀ
🔸 دلایل نگفتن مقام اهل بیت علیهمالسّلام برای مردم در سالهای آغازین دورۀ امامت
🔸معنای صحیح تفویض امور به اهل بیت علیهم السّلام
🔸ضرورت حمد خدا بر توفیق زیارت و ادای حقّ امام
🔸تقاضای عالیترین مقامات در زیارت
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
شرح ادعیه ماه رجب (4) - استاد وکیلی.mp3
25.38M
🌹 هو العلیم
جلسه چهارم #شرح_ادعیۀ_ ماه_رجب با بیان استاد وکیلی (رجب المرجب 1443)
🎧در این جلسه می شنویم:
🔹 شرح زیارت رجبیه بخش دوم
1. حقیقت دعا و قسم دادن به خداوند و تأثیر آن در استجابت دعا
2. مراتب تحقق یک چیز در عالم واقع
3. ادب اهل بیت علیهم السلام در بیان عالیترین مضامین با سادهترین الفاظ
4. انواع حالات بهشتیان در استفاده از نعمتهای إلهی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (6).mp3
1.63M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۶)
✨ میراث قدما مجموعه ای از تجربیات حسی صحیح و نظام ساز در علوم
✅ دیدگاه قدما در قیاس با دیدگاه جدد به مراتب به حقانیت نزدیکتر است.
❓مزاج چیست و تفاوت امتزاج با اختلاط چیست؟
📌اثر مهم مزاج حصول قابلیت افاضه صورت نوعیه جدید است.
#علم_النفس_فلسفی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
احکام شرعی بنحو قضیه حقیقیه جعل شده اند یا خارجیه.آیا احکام شرعی با تغییر زمان ومکان قابل تغییرند.خارج اصول آوکیلی ج۳۱ سال۴..mp3
15.14M
⭕️استاد وکیلی:خارج فقه
❓آیا احکام شرعی بنحو قضیه حقیقیه
جعل شده اند یا خارجیه❓
❓آیا احکام شرعی با تغییر زمان ومکان قابل تغییرند❓
‼️نقل وقولی درباره سبک زندگی ومشکلات تربیت فرزند دراجانین‼️
#خارج_فقه
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_4.mp3
2.97M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(15)
❓آیا میشود از زندگی موجودات زنده مثال بزنید؟(مثال هایی از وجود نظم خاص در موجودات زنده)
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_5.mp3
2M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(16)
❓نظریه تکامل با وجود خدا چه نسبتی داره؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
4_5927222251945461067.MP3
20.04M
🎧 فایل صوتی سخنرانی استاد وکیلی
📌 موضوع: «نقش حوزه و روحانیت در تحقق گام دوم انقلاب»
1️⃣ مطالبۀ اصلی رهبری از مجموعۀ #حوزه و طلاب در #گام_دوم_انقلاب چیست❓
2️⃣ رسالت حوزه و طلبۀ انقلابی نسبت به معارف دینی و تحقق دین در جامعه چیست❓
3️⃣ تفاوت فعالیت فرهنگی طلبۀ عصر انقلاب با دانشجوی متدین و با دغدغه چیست❓
4️⃣ دلیل نارسایی فعالیتهای رایج فرهنگی، در حل معضلات اجتماعی مثل بدحجابی چیست❓
5️⃣ ویژگیهای حوزۀ تراز انقلاب اسلامی چیست؟ معنای صحیح پشتیبانی حوزه از نظام اسلامی چیست❓
6️⃣ اهمیت و جایگاه علوم انسانی نسبت به سایر علوم به چه صورت است؟ علت سرمایه گذاری کشورهای غربی بر نخبگان حوزۀ علوم انسانی چیست❓
7️⃣ ارتباط انقلاب، نظام و دولت اسلامی در روند تشکیل تمدن اسلامی به چه نحو است(جایگاه قدرت و استقلال سیاسی)❓
8️⃣ معنای صحیح حوزۂ سکولار چیست❓
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
فرق تقید و ترکیب - استاد وکیلی.mp3
920K
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(14)
☑️فرق تقید و ترکیب
#کفایة_الاصول
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
آموزش جنسی فرزندان.mp3
4.61M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (23)
🔶آموزش جنسی فرزندان
🔹نظام اسلام و قرآن با آموزش جنسی به کودکان و فرزندان مخالفت ندارد
🔹نوع آموزش مسائل جنسی نباید تمایل آفرین و فتنه انگیز باشد
🔹آموزش مسائل جنسی بیان خط قرمز ها در غالب تهدید و.. است
🔹آموزش مسائل جنسی در جایی باید باشد که بستر ازدواج فراهم باشد
#فقه_تربیتی
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_6.mp3
754.5K
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(17)
❓آیا برهان نظم و هدایت وجود خداوند یگانه را اثبات میکند؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman04_1.mp3
2.55M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(18)
❓آیا ممکن است با استفاده از عقل مانند استدلال های ریاضی وجود خدا را اثبات کرد؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110