eitaa logo
حمیدرضا ترقی
364 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
67 فایل
باسلام ،بصیرت در این دوران و در همه‌ی دورانها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ 
مشاهده در ایتا
دانلود
✅من طرفدار آقای هستم، اما اگر جبهه انقلاب بر روی آقای قالیباف اجماع کنند حتما به آقای قالیباف رای خواهم داد. ✅من طرفدار آقای هستم، اما اگر جبهه انقلاب بر روی آقای جلیلی اجماع کنند حتما به آقای جلیلی رای خواهم داد. 👌این باید شعار تک تک بچه های انقلابی باشه، اون رو اعلام عمومی کنند تا کشور و انقلاب رو از و اون دوره سیاه نجات بدن. کاری کنید تا .
چرا باید رأی بدهیم؟! 🔰 ۷ دلیل برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 🔷 برگرفته از کتاب #انتخابات_تکرار_یا_تغییر اثر پژوهشی #حجت_الاسلام_راجی 💠 اندیشکده راهبردی #سعداء 🆔 @soada_ir
❌ادعای پورمحمدی و پزشکیان در درباره افزایش فقر مطلق 🔹 و دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی، ادعا کردند فقر مطلق در سال‌های دولت شهید رئیسی افزایش پیدا کرده است 🔹نمودار بالا که توسط گزارش شده است، روند کاهشی نرخ فقر در سه سال اخیر در مقایسه با روند افزایشی آن در ۸ سال گذشته آن را همزمان با رشد اقتصادی نشان میدهد. 🔹در ۸ سال دولت روحانی، ۸میلیون نفر و بطور متوسط سالی ۱ میلیون ایرانی به زیر خط فقر رفتند. 🔹 اما در ۳ سال حدود ۶ میلیون نفر و بطور متوسط سالی بیش از ۲ میلیون ایرانی از زیر خط فقر خارج شدند. 🔹نرخ فقر در ایران از ۲۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۱.۹ در سال ۲۰۲۳ رسیده است. یعنی فقر در دوران دولت شهید رئیسی، ۷.۴ درصد کاهش داشته است. 🔹با این اوصاف، دکترفکت به این ادعای مطرح شده در مناظره ریاست جمهوری، نشان می‌دهد. 👈 در دکترفکت بخوانید 🌐 @drfact 👈 در سعداء بخوانید 🌐 @soada_ir
🔰 حاشیه رهبر انقلاب بر کتاب رسول جعفریان«جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی - سیاسی ایران» ⭕️ آخرین نظرات رهبر انقلاب درباره شریعتی: قضاوت‌های شهید مطهری درباره دکتر شریعتی مبالغه‌آمیز بود در پاورقی چند صفحه از کتاب، نظرات مقام معظم رهبری درباره مرحوم شریعتی منعکس شده است که اختصاصا برای نویسنده کتاب ارسال شده و مطالبی است که رهبر معظم انقلاب هنگام مطالعه چاپ سوم در حاشیه کتاب نگاشته‌اند. رسول جعفریان در چاپ ششم این کتاب ضمن انجام اصلاحات و افزودن مطالب جدید، نظرات مقام معظم رهبری را نیز در پاورقی کتاب افزوده است. در این کتاب و در خصوص «نامه نگاری شریعتی به ساواک و نوع تعامل وی با رژیم شاه»، نویسنده دو نظر را مطرح می‌کند: 1⃣ نخست نظر سید حمید روحانی که دکتر شریعتی را عامل رژیم معرفی می‌کند. 2⃣ دوم کسانی که شریعتی را عامل رژیم نمی‌دانند اما معتقدند که شریعتی و رژیم شاه در چند حوزه از جمله در برخورد با مسائل اجتماعی، روحانیت، مارکسیسم و...، دارای وحدت نظر و همسویی فکری بوده‌اند. در این زمینه مقام معظم رهبری با هر دو نظر فوق مخالفت می‌کنند و بر نظری تاکید می‌کنند که مطابق آن، نامه‌نگاری به ساواک و انتخاب محتوای خاص در این نامه‌ها، یک تاکتیک به قصد فریب دستگاه حکومت شاه تلقی می‌شود. 🔹🔸مقام معظم رهبری در این باره می‌نویسند: «به نظر من و با شناختی که از دکتر داشتم، وی تلاش کرد تا از وجود نقاط مشترک خود با دستگاه مانند ضدیت با مارکسیسم و انتقاد از روحانیت استفاده کند و ساواک را درباره خود به طمع بیندازد و در واقع آن‌ها را فریب دهد و موفق شد. شاکله او با نوکری ساواک سازگار نبود. حداکثر این بود که وی اهل خطر کردن در مبارزه با دستگاه نبود و مایل بود در حاشیه عرصه مبارزه قرار داشته باشد ... در سال ۵۴ که من از زندان آمدم و همه به دیدن من می‌آمدند، او به منزل من نیامد و برای دیدار من منزل جوانی از دوستان مشترکمان را معین کرد و چند ساعتی با هم بودیم (آن جوان فرحبخش بود که به من و دکتر ابراز ارادت می‌کرد).» دومین موضوعی که در این کتاب از حاشیه‌نویسی‌های مقام معظم رهبری منعکس شده است، مربوط به قضاوت تند و همراه با سوءظنی است که نسبت به دکتر شریعتی در نامه استاد شهید مطهری به حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۶ آمده است. بسیاری از افراد طرح این مواضع از سوی استاد مطهری را از سر عصبانیت تلقی کرده بودند و برخی نیز آن را به دشمن‌شناسی ایشان مربوط می‌دانند. در این زمینه هم نظر مقام معظم رهبری متفاوت است و در هر حال قضاوت شهید مطهری درباره شریعتی را نمی‌پسندند. ایشان در این زمینه می‌نویسند: «نظرات مرحوم شهید مطهری درباره شریعتی - چه در آغاز آشنائی‌شان که تا دو سه سال از وی به نحو شگفت‌آوری ستایش می‌کرد و چه در سال‌های بعد که از او به نحو شگفت‌آوری مذمت می‌فرمود - غالبا مبالغه‌آمیز... بود. در همین مطالبی که ایشان به امام مرقوم داشته، نشانه‌های بزرگنمایی آشکار است. برخی دیگر از دوستان ما از جمله مرحوم شهید بهشتی نیز همین نظر را در باره اظهارات شهید مطهری داشتند.» (پاورقی صفحه ۴۷۶ کتاب)
یادداشت| فردایِ بدون اجماع اگر رئیس جمهور منتخب، منتخب اجماعی نیروهای انقلاب نباشد، به سرعت به دلیل شکاف‌های خرده‌گفتمانی بوجود آمده، پشتوانه‌های سه‌گانه انتخابات چهاردهم یعنی اعتماد، احساس مسئولیت ملی و حس تکلیف ناشی از شهادت آیت‌الله رئیسی را از دست می‌دهد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، انتخاباتِ چهاردهم ریاست جمهوری یک رخداد «غیرمنتظره» بوده است؛ در عین حال فقدان رئیس‌جمهوری مغتنم و پرتلاش (فقدان یک سرمایه ملی) از یک سو و برنامه‌های ناتمامِ برجای‌مانده دولت سیزدهم از سوی دیگر بر غیرمنتظره بودن این انتخابات زودهنگام افزود. انتخابات زودهنگام اما ناشی از یک تصمیم سیاسی نبود بلکه محصول یک حادثه پیش‌بینی نشده و ناراحت‌کننده بود. دولت سیزدهم مسیر نویی را با وجود همه سختی‌ها و کاستی‌ها پیش برد، تلاش رئیس جمهور فقید ستودنی بود و سوگ ملی از دست دادن ایشان، مؤید این برداشت است. اما اکنون کشور در پس یک رخداد غیرمنتظره، منتظرِ یک تحول است. تحولی که می‌تواند بار دیگر مسیر کشور را در جهتِ درست اتکای داخلی و بی‌اثرکردن تحریم‌ها قرار دهد و مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر را مرتفع سازد. پس از انتخاب قانونی بازۀ پنجاه روزه برای تعیین سرنوشت کرسی ریاست جمهوری از سوی رهبرمعظم انقلاب و ابلاغ آن به سرپرست ریاست جمهوری، به سرعت مقدمات یک انتخابات باشکوه مهیا شد، انتخاباتی که خود پشتوانۀ (1) اعتماد ناشی از سوگ مظلومانۀ شهید جمهور، (2) افزایش احساس مسئولیت به امید آینده ایران قوی در مسیرِ شهید جمهور و (3) احساس تکلیف برای جبران غم و فقدان رئیس جمهور مردمی را دارد. اکنون پس از تعیین نتایج احراز صلاحیت‌ها و تأیید شش نامزد، به گمان برخی رسانه‌ها تعدادی از این نامزد‌ها در مقابل اقلیت ایشان صف آرایی کردند؛ فارغ از همه این دست تحلیل‌ها که در جای خود لازم‌اند، می‌خواهیم به بررسی جامعه‌شناختی آینده بدونِ اجماع بپردازیم و ترسیم کنیم اگر اجماع نیروهای منتسب به جریان انقلاب شکل نگیرد، چه وضعیتی در انتظار آنان خواهد بود، با این پیش‌فرض که ملتفتیم رهبر انقلاب فرموده‌اند: «بعد از این حادثه تلخ، مردم جمع بشوند با آراء بالا مسئول (رئیس‌جمهور) بعدی را انتخاب بکنند»[1] 1. پیروزی و شکستِ بی‌اجماع یعنی باخت! اجماع شرایطی غیر تحمیلی است که افراد و گروه‌های مختلف به صورت منطقی و با رضایت آن را می‌پذیرند. در واقع اگر منطق و استدلال وجود داشته باشد و طرف‌ها راضی باشند، آنگاه با یکدیگر توافق و همکاری خواهند کرد. بر این اساس اگر اجماع به واسطه رضایت و به صورت مستدل و منطقی حاصل نشود، نامزدها و مهم‌تر از آن حامیان و طرفداران‌شان حاضر نخواهند شد تصمیم مشترک بگیرند، چرا که اجماع یک عمل جمعی است نه محصول توافق چند نفر؛ البته افراد بانفوذ و دارای اعتبار و نامزدها در تعیین جهت رأی‌دهندگان بسیار مؤثر خواهند بود و حتماً مقدمه اجماع رأی‌دهندگان، اجماع نخبگانی در سطح نامزدهای جریان انقلاب است. بنابراین اگر این وضعیت به دست نیاید، تبعاٌ شاهد اجماعی نخواهیم بود و پیروزی و شکست در انتخابات بدون پدید آمدن اجماع یک باخت را رقم خواهد زد. چرا که هدف، صرفا انتخاب یک نفر از جریان انقلاب نیست، بلکه روی کارآمدن شخصی «کارآمد با رأی بالا» است. موضوعی که در شرایط کنونی جز با اجماع حاصل نمی‌شود. باید توجه داشت که در این نوشته الزاماً فرد مشخصی برای این اجماع مدنظر نیست. از این رو بدون توضیح بیشتر در این خصوص، به بررسی پیامدهای عدم اجماع (در هر دو صورت شکست و پیروزی جریان انقلاب) خواهیم پرداخت. 2. پیامدهای سرنوشت‌ساز عدم اجماع 1-2. ایجاد و تشدید شکاف در میان پایگاه اجتماعی جریان انقلابی در صورت شکست نامزدهای جریان انقلاب، طرفداران هرکدام از نامزدها، دیگر نمایندگان و حامیانش را متهم می‌کنند. تجربه انتخابات 92 و تکرار مجدد آن باعث تشدید جناح‌بندی‌ها درون جریان انقلاب شده و به سرعت این اختلافات مصداقی در انتخاب نامزد اصلح، به اختلاف نظری و گفتمانی بدل شود. این وضعیت فقط محصول شکست نامزدهای جریان انقلاب نیست، بلکه در صورت پیروزی یکی از نامزدها نیز، دیگر نامزدها و جریان‌ها و رأی‌دهندگان حامی‌شان به هر بهانه‌ای نامزد پیروز را متهم به ضعف می‌کنند و افراد حاضر نخواهند بود هیچ هزینه‌ای را برای دولت آینده تقبل کنند. این شرایط موجب می‌شود که نزاع رسانه‌ای و تنش اجتماعی به سرعت افزایش پیدا کند و این گروه‌ها و جناح‌های فکری درون جریان انقلاب فاصله بیشتری از یکدیگر بگیرند. تداوم این شرایط می‌تواند تفاوت‌های فکری درون جریانی را به سمت ایجاد جریان‌های مختلف و بعضاً متعارض سوق دهد، خطری که می‌تواند به ایجاد و تشدید شکاف در میان پایگاه اجتماعی جریان انقلاب منجر شود.
2-2. شکل‌گیری دولتِ ضعیف پشتوانه هر دولتی اولا تعداد رأی‌دهندگان به رئیس آن و دوماً اعتماد جامعه(رأی‌دهندگان و غیر آنان) به نهاد دولت است. دولتی که از وضعیت بی‌اجماعی حاصل شود، حتماً به نسبت وضعیت اجماع سرمایه اجتماعی کم‌تری خواهد داشت، چراکه افراد کمتری به آن رأی خواهند داد و کمتر هزینه‌های تصمیمات آینده آن دولت را می‌پذیرند. به صورت معمول برخی از رأی‌دهندگان مدتی پس از انتخابات به جهت نیافتن اثر آنی وکوتاه‌مدت در بهبود زندگی‌شان یا متأثر از نظرات رأی‌ندهندگان و یا رأی‌دهندگان به نامزدهای دیگر، از تصمیم خود پشیمان می‌شوند. این وضعیت موجب می‌شود که دولت انتخابی ضعیف شود و قدرت چندانی در همراه کردن مردم را نداشته باشد، حال آنکه مطابق بیانات رهبری، اساساً شرایط کنونی اقتضاء دارد یک دولت قوی و مورد اجماع حداکثری مردم سرکار بیاید (مردم جمع بشوند با آراء بالا مسئول (رئیس‌جمهور) بعدی را انتخاب بکنند). 3-2. احساس ترس در کوتاه‌مدت و شکست در میان‌مدت پایگاه اجتماعی جریان انقلاب پس از کشمکش‌های بوجود آمده در وضعیت بی‌اجماعی، به دلیل بروز انتقادهای متعدد، افزایش نفرت، تخریب‌ها و شایعات و همچنین توهم پیروزی جریان رقیب، اولاً در کوتاه مدت دچار ترس از رقیب خواهند شد و به سرخوردگی و وادادگی مبتلا خواهند گشت، ثانیا این ترس موجب تقویت جریان رقیب و پیدایش وضعیت‌های مشابه انتخابات در سال 96 خواهد شد. باید توجه داشت گاهی اگرچه جریان رقیب در کوتاه مدت پیروز نمی‌شود اما به دلیل ترس کاشته شده در ذهن جریان انقلاب، در میان‌مدت یا بلندمدت با بهره‌برداری از همین ترس و اختلاف ناشی از عدم اجماع، به پیروزی خواهد رسید. 4-2. خدشه به تصویر کشور در عرصه بین‌الملل همانطور که رهبر انقلاب نیز در سخنان خرداد ماه خود تأکید داشتند، انتخاب رئیس‌جمهور با رأی بالا می‌تواند یک تجلی درخشان در عرصه بین الملل باشد. حال آنکه عدم تحقق این مهم، می‌تواند تصویر کشور در عرصه بین المللی را دچار خدشه کند و مشروعیت[2] نظام در این عرصه را تاحدودی کاهش دهد. احتمالاً این وضعیت موجب شود که دشمنان به خیال کاهش مشروعیت و سرمایه اجتماعی نظام، پرتحرک‌تر شوند. همچنین نکته دیگر بحث قدرت رئیس‌جمهور آتی در تعاملات و تبادلات خارجی است. بی‌شک یک رئیس‌جمهور حداقلی و غیراجماعی، توان و قدرت کمتری برای نمایندگی ملی خواهد داشت و این موضوع در نوع محاسبات دولت‌ها اثرگذار خواهد بود. 5-2. پیدایش انتظارات متعارض و تحمیل به رئیس‌جمهور منتخب نظام اولویت‌های کشور تابع اصول و برنامه‌های کارشناسی‌شده و اقتضائات و انتظارات جامعه است. و رئیس‌جمهور منتخب باید بتواند مردم را قانع کند که براساس این نظام اولویت‌ها عمل کند. اما رئیس‌جمهوری که از اجماع حاصل نشده باشد اولا باید حامیانی که به او رأی داده‌اند را راضی نگه‌دارد(بخش حداقلی) و ثانیا اقناع بخش‌هایی که با فاصله‌ای نسبت به او تعریف می‌شوند را در دستور کار خود قرار دهد(مخالفان). حال اگر در بخش‌ها و طیف‌های نزدیک به او(حامیان جریانی) نیز اختلاف و نزاع در زمینه این اولویت‌ها وجود داشته باشد باید توان و انرژی زیادی را صرف این امر نماید تا با بسیج نیروها و افکار که مقدمه‌ای حیاتی برای کارآمدی اوست، امر پرزحمت دولت را پیش ببرد. در این وضعیت حتما بخشی از این انتظارات بر خلاف نظرات کارشناسی به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل خواهد شد و روند اجرایی کشور برخلاف الگوهای معنادار و منطقی پیشین، دچار تعارضاتی خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهرک‌نشین یا اشغالگران وحشی؛ روزنامه‌نگار آمریکایی از جنایات شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌گوید! 🔹‌«جرمی لوفردو» روزنامه‌نگار و فیلم‌ساز: شهرک‌نشینان خانه‌ها را آتش می‌زنند، درختان فلسطینی‌ها را قطع می‌کنند و حیواناتشان را می‌کشند. @fetan2
جای تعجب است که این کاندیدای قانون‌مدار و حامی فرهنگ تحمل و مدارا ، به عنوان مشاور فرهنگی خود یک استاد قانون ستیز اخراجی بداخلاق و کم تحمل را که احتمالا وزیر فرهنگ آینده است به میز گرد فرهنگی می آورد که در همان صحنه اول نه تنها روحیه کم تحملی و خشونت و بی فرهنگی خود را به نمایش می گذارد بلکه به نامزد مورد علاقه خودش هم بی حرمتی می کند . این مشاور بی فرهنگ انتخاب او است یا انتخاب ستاد ؟ همراه بردن آقای ظریف به‌عنوان مشاور سیاست خارجی چه پیام و پیامدی دارد ؟ آیا قرار است در دولت ایشان همان راهبرد شکست خورده اعتماد و التماس به آمریکا و شرطی کردن و متوقف کردن اقتصاد ایران که شاخصه اصلی دولت اعتدال بود برای هشت سال دیگر تکرار شود ؟ اگر چنین است چرا این کاندیدای محترم می گوید من دنباله رو دولت اعتدال نیستم . قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را ؟ آیا در حالی که مجلس و نظام ، صد در صد با رویکرد تکیه به آمریکا در سیاست خارجی مخالف است ، معرفی امثال ظریف برای سیاست خارجی مقدمه کشمکش های پر خسارت داخل نظام و ایجاد حاکمیت دوگانه و طمع ورزی دشمن و از دست رفتن فرصت ها نخواهد بود ؟ تبعیت از رهبری که در سخن این کاندیدای محترم تکرار می شود مصداق های روشنی دارد که یکی از آشکارترین آنها بی اعتمادی به آمریکا است ، در حالی که راهبرد کلان و عملکرد بلند مدت آقای ظریف در سیاست خارجی ، اعتماد به آمریکا است . چگونه می توان این دوگانگی بین سخن و عمل این کاندیدا را توضیح داد ؟ ایشان در پاسخ به انتقادها و برای آنکه هیچ پاسخ منطقی ندارد ، با صراحت می گوید من برای رأی آوردن ، این افراد را در ستاد خود پذیرفته ام . کاندیدائی که در انتخابات برای رأی آوردن ، به براندازان و فتنه گران و فریب خوردگان از آمریکا و یا دوستان آمریکا متوسل شود آیا پس از رئیس جمهور شدن برای حفظ هواداران همین مشی را ادامه نخواهد داد ؟ چرا به‌جای راه‌حل درست که استفاده از نیروهای خوشنام و خوش سابقه است ، راه خلاف و راه همکاری با خلافکاران را پیش گرفته و مملکت را به سمت بحران سوق دهیم؟ آیا این کاندیدای محترم نباید از آقای ظریف بپرسن د ، چرا در جمع هواداران و یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ، اعلان پیروزی زودهنگام کرده و هواداران را به جشن پیروزی در روز شنبه دعوت کرده است ؟ آیا این اعلان پیروزی زودهنگام و این دعوت به جشن پیروزی درست مشابه همان اعلان پیروزی زود هنگام و دعوت به جشن پیروزی در فتنه ۸۸ نیست ؟ . چرا برای رأی مردم و انتخاب مردم و صندوق رأی احترام قائل نیستیم و به محض آنکه نظر سنجی ها ، رأی نیاوردن کاندیدای ما را پیش بینی می کنند ، وارد فاز تحریک هواداران برای شورش و لگد زدن به صندوق رأی و آتش زدن به منافع ملی و امنیت ملی می شویم ؟ کاندیدای محترم باید به مردم پاسخ دهند که این نوع رفتار ها چه نسبتی با قانون گرائی مورد تأکید ایشان دارد . این کاندیدای محترم باید در خود بنگرند و ببیند آیا قدرت و توان کنترل این ژنرالهای قانون گریز را دارند و می توانند آنها را در مدار قانون قرار دهند یا آنها او را در جدول قانون گریزی قرار خواهند داد ؟ در روزهای آینده پاسخ این سؤال روشن خواهد شد . مردم عزیزی که سه سال ، خلوص ،صداقت و یک رنگی شهید رئیسی و مواضع منسجم و هماهنگ ایشان را دیده اند و با حماسه بزرگ تشییع ، مشی و مکتب شهید جمهور را امضا کرده اند از کاندیداها انتظار دارند در مناظره ها ، میز گردها و ستادهای خود ، همان خلوص و یک رنگی را داشته و ، ادب و آداب رقابت و اقتضائات مردم سالاری دینی را مراعات کنند تا برکات انتخابات که جشن ملی مردم ایران است روز افزون گردد .
انبارلویی هم: ادب رقابت در مردم‌سالاری دینی محمد کاظم انبارلویی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تماشایی است. فضای انتخابات آکنده از نسیم روح‌بخش فداکاری و جان‌فشانی شهدای خدمت و حضور مردم است. این فضا ، خلاف ادب و اخلاق را برنمی‌تابد. رقبا ، تحت تأثیر این فضا ، پرهیز دارند از این که در گویش‌های رقابتی شان ، بدگویی، بدزبانی، دروغ‌گویی، ، تهمت‌زنی، فحاشی ، سیاه نمائی و اقدامات دشمن شاد کن وجود داشته باشد ، اما گاه ، در ستادهای و به ویژه در میان مشاوران و هواداران حساب کار از دست می‌ رود . ادب رقابت ، در مردم‌سالاری دینی اقتضا دارد به فرهنگ انتخابات ، و آزادی انتخاب مردم احترام بگذاریم. « هر نفر یک رأی» را به‌عنوان یک اصل و یک امانت نگاه کنیم و برای تصمیم مردم حتی وقتی مطابق میل ما نیست ، ارزش قائل شویم. این‌که مشاور یک کاندیدا که سابقه هشت سال وزارت خارجه را دارد و باید از همه سیاستمداران پخته تر ، سنجیده تر و متین تر باشد و به هواداران درس قانونپذیری و خویشتنداری بدهد ، یک هفته قبل از برگزاری انتخابات در جمع هواداران ، مثل یک نوجوان احساساتی ، با هیجان فریاد بزند و با قاطعیت تمام ، اعلان پیروزی کند و کاندیدای خود را که در انتخابات اخیر مجلس حتی در استان خود نتوانسته نفر اول باشد ، پیروز قطعی انتخابات کشوری معرفی کند و ویروس خطرناک خوداکثریت‌بینی و خود پیروز پنداری را زیر پوست هواداران هیجان زده ، تزریق کند، عبور از یک خط قرمز است. از این صحنه پردازی تحریک کننده نه تنها وفاق و وحدت ملی بیرون نمی‌آید بلکه شورش اجتماعی نمایندگی می شود . سکه این تحریک احساسات دو روی دارد؛ یک طرف نا آگاهی و رؤیاپردازی توهمی و فانتزی است که مخصوص برج عاج نشین های جدا از مردم است ، طرف دیگر هم بستر سازی برای کنشگری ساختار شکن ، و هم سو با اشاره دشمن است . نامزد محترمی که خودش ، انگیزه ای و اعتقادی برای ایجاد شورش اجتماعی ندارد ، وقتی درب ستاد خود را به روی فعالان پروژه براندازی نرم می گشاید ، معلوم است که کارها توسط آنها مدیریت خواهد شد و او را هم مثل دیگر فریب خوردگان به راهی خواهند کشاند که تأمین کننده راهبردهای ساختار شکن سرویس‌های سیا و موساد باشد . معلوم نیست نامزد محترم با چه منطقی و با کدام توان و تجربه ، گمان کرده می تواند چنین ستادی را مدیریت کند ؟ ایشان از یک سو خیلی صریح بر قانونگرائی و عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم تأکید می کند و برای اثبات ادعای خود آیه قرآن و کلام امیر مؤمنان (ع) را شاهد می آورد ، و از سوی دیگر ، مشاوران و اعضای ستاد او که از ژنرالهای دولت اصلاحات و دولت اعتدال هستند چیز دیگری را فریاد می زنند. مگر ایشان اطلاع ندارند که این مشاوران و اعضای ستادشان نه تنها در دولت های اصلاحات و اعتدال به سیاستهای ابلاغی و برنامه پنج ساله و سندهای بالادستی وفادار نبوده اند بلکه در مقابل نظام ، سه نبرد نرم دشمن در فتنه های ۷۸ ، ۸۸ و ۹۸ را نمایندگی کرده اند . این رفتارها و سوابق سوء چه نسبتی با قانونگرائی و ولایتمداری مورد تأکید این کاندیدای محترم دارد ؟ ایشان در هر فرصتی تکرار می کنند که باید به نظر کارشناسان و متخصصان احترام گذاشت و مملکت را بر اساس نظر آنان اداره کرد ، این حرف درستی است. اگر این سخن ، اعتقاد قلبی ایشان باشد باید موضع خود را در قبال گزارش های رسمی و کارشناسی در مورد عملکرد دولت های اصلاحات و اعتدال بیان کنند ، برای نمونه ، در گزارش رسمی کارشناسان مالیه عمومی در دیوان محاسبات تفریغ عملکرد نفت در بودجه سال ۸۳ دو خبر مهم از همه برجسته‌تر است. 1- دولت آقای خاتمی 6 میلیارد دلار از فروش نفت را به خزانه واریز نکرده است و همچنین فروش نفت در داخل را وفق تبصره 38 قانون بودجه به خزانه واریز نکرده است. 2- قرارداد ننگین کرسنت و فساد استات‌اویل در این گزارش کارشناسانه ، افشا و موارد تخلف دولت در آن تبیین شده است . این نامزد محترم که خود را ادامه دهنده دولت اصلاحات معرفی می کنند چه پاسخی به این گونه گزارش های کارشناسان می دهند ؟ ، آیا گزارش رسمی کارشناسی را مبنا قرار داده و این تخلفات بزرگ را محکوم می کنند ، یا نظر کارشناسان را زیر پا می گذارند ؟ این کاندیدای محترم ، با این دوگانه ای که بین سخن و ستاد خود دارند ، پدیده حیرت انگیز این انتخابات هستند که حتی هواداران جبهه اصلاحات در داخل و خارج را هم سرگردان کرده اند ، چگونه می شود در سخن مدافع قانونمداری و در عمل حامی قانون گریزان بود ؟ .
🔸توافق ایران و بحرین جهت گفتگو برای احیای روابط میان دو کشور 🔹علی باقری در نشست خبری: در اخرین حلقه در دیدار میان من و وزیرخارجه بحرین اخرین حلقه از سیاست خارجی ایران تکمیل و پر شد. 🔹دو طرف توافق کردند که مراحل گفتگو برای بررسی ترتیبات لازم برای احیای روابط را اغاز کنند و قبل از اغاز دولت جدید این حلقه از سیاست همسایگی دولت شهید رییسی تکمیل شد.
در گفت‌وگو با ایران آنلاین؛ ترقی: آیت‌الله رئیسی سیاست‌خارجی ایران را از انفعال خارج کرد / نقش موثر شهید جمهور در تلفیق دیپلماسی و میدان آرزو نوروزجم سیاست - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برای بازسازی چهره جهانی ایران در مبادلات و معاملات بین‌المللی تلاش کرد و از دیگر دستاوردهای رئیس‌جمهور فقید احیای فضای بازرگانی و اقتصادی و امنیتی و تلفیق بین دیپلماسی و میدان برای ارتقا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در تأثیرگذاری مسائل منطقه به ویژه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با حضور خود در جایگاه ریاست جمهوری این جایگاه را نسبت به گذشته ارتقا داد، اظهار کرد: امروز که ما بدرقه ایشان را انجام می‌دهیم، می‌بینم شخصیت‌های مهم و قدرت‌های بزرگ بین‌المللی و به شکل بی‌سابقه‌ای تعداد زیادی از کشورها نسبت به این شخصیت احترام کرده و در برخی از کشورها عزای عمومی اعلام شده است. وی افزود: برای اولین بار می‌بینیم در شورای امنیت به نشانه احترام سکوت می‌کنند و این اتفاق‌ها نشانه تأثیرگذاری شخصیت شهید رئیسی در بین کشورهای مختلف و نهادهای مهم بین‌المللی است. ترقی با تأکید بر اینکه غم وسیع ملت ایران به پاس زحمات و خدمات ارزنده شهید آیت‌الله رئیسی، نتیجه خلوص ایشان در کار و مردمی بودن در خدمت و رسیدگی به مشکلات آنها بود، گفت: در طول سه سال حضور ایشان، رکوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف چه در رابطه با رفع موانع تولید در کشور و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی در دهه‌های گذشته و چه در خصوص اجرای پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام موثر و مفید در زندگی مردم به ویژه در غرب کشور و نقاط محروم به جای مانده است. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش شهید آیت‌الله رئیسی برای بازسازی چهره جهانی ایران در مبادلات و معاملات بین‌المللی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای رئیس‌جمهور فقید احیای فضای بازرگانی و اقتصادی و امنیتی و تلفیق بین دیپلماسی و میدان برای ارتقا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در تأثیرگذاری مسائل منطقه به ویژه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. وی ادامه داد: شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی کفایت لازم برای مسولیت این پست را داشت و از اخلاص و خستگی‌ناپذیری و تلاش بی‌وقفه برخوردار بود که توانست بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور در ابعاد مختلف را برطرف کند و دولت را روی ریل اصلی خودش قرار دهد. این فعال سیاسی لمس دستاوردهای آیت‌الله رئیسی بعد از شهادت ایشان را برای مردم قطعی دانست و گفت: آنهایی که به دلیل غبار شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی و تبلیغات بدخواهانه نمی‌توانستند زحمات و تلاش‌های ایشان را ببینند بعد از شهادت ایشان بهتر می‌توانند به درک درستی از خدمات ارائه شده از سوی این شهید والامقام برسند. همچنین آن دسته از افرادی که با بی‌انصافی‌ نسبت به ایشان سخن می‌گفتند باید عذرخواهی کنند. ترقی شهید امیرعبداللهیان را یکی از فعال‌ترین و موثرترین وزرای امورخارجه کشور در طول چهار دهه پس از انقلاب دانست و اظهار داشت: ایشان توانست ضمن هماهنگی با میدان و نیروی‌های نظامی و برون‌مرزی، سیات‌خارجی ما را از انفعال خارج کند. او توانست عزت، مصلحت و حکمت را که مورد تاکید رهبری بود، در دستگاه دیپلماسی به گونه‌ای ساری و جاری کند که دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران به وجود آید. وی ادامه داد: دورزدن تحریم‌ها و خنثی کردن آنها و موفقیت ایران در عضویت بریکس و شانگهای و ایفای نقش ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تأثیرگذار در نظم نوین جهانی به ویژه در چندجانبه‌گرایی حاکم در جهان و رفع کدورت‌ها و رفع تنش بین ایران و کشورهای منطقه مرهون تلاش‌های بی وقفه ایشان در عرصه دیپلماسی است. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان در حوزه کاری خود نشان داد اگر وزارت‌ امورخارجه در چهارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری عمل کند، نه تنها منفعل نخواهد بود بلکه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی ارتقا یافته و ایران به جایگاه والایی خواهد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختر ۸ ساله‌ی آمریکایی: اگر همه قدم کوچکی برداریم منجر به انقلاب بزرگی خواهد شد! ⭕️ این نگاه عمیق و بزرگ و نفوذ کلام و جهان‌بینی انقلاب اسلامی در خاک آمریکا را ببینید! ⭕️ دولت چهاردهم باید کسی باشد که این گفتمان را تقویت کند و برای ظهور قدم بردارد. 👈محل اظهارنظر(کامنت) 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
🌺 رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای محترم انتخابات: اگر توانستید مسئولیتی بگیرید، با خدا عهد کنید کارگزاران خود را از این سه دسته قرار ندهید... ✏️ من به نامزدهای محترم انتخابات عرض میکنم با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید: ✏️ ۱- کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد به درد شما نمیخورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود. ✏️ ۲- آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشه و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد. ✏️ ۳- آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد او با شما همکار خوبی نخواهد بود. ✏️ کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. ✏️ اگر شما نامزدهای محترم یک چنین عهدی با خدای خودتان ببندید بدانید که کارهایی که برای انتخابات میکنید همه‌اش حسنه خواهد بود. ۱۴۰۳/۴/۵ 🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷
رابطه احزاب و حکومت و وظیفه متقابل حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، برخورداری از پشتوانه حزبی را یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذاری می‌داند و معتقد است که باید عضویت حزبی به یک ارزش سیاسی در کشور تبدیل شود. وی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اهمیت داشتن پشتوانه حزبی برای نامزدهای انتخابات، اظهار کرد: هنگامی که نامزدی از یک پشتوانه فکری، خرد جمعی و تشکیلاتی منسجم برخوردار باشد، قدرتش در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر جامعه چندین برابر نامزدی می‌شود که هیچ تشکیلاتی ندارد. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: فردی که از یک پشتوانه تشکیلاتی برخوردار باشد، برای به کارگیری نیروهای هم‌فکر و هم‌عقیده خود در مسئولیتی که به عهده می‌گیرد، دچار جهل نمی‌شود، بلکه اطلاعات تشکیلات در اختیار فرد است و می‌تواند از نیروهای آموزش و تربیت‌دیده تشکیلات برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کند. ترقی با اشاره به مزیت برخورداری از عقل جمعی به عنوان دیگر مزیت عضویت در احزاب، بیان کرد: فردی که پشتوانه تشکیلاتی و حزبی داشته باشد، تنها متکی به فکر محدود خود کار را پیش نمی‌برد، بلکه از عقل جمعی که در رشته‌های گوناگون توانمندی و آگاهی دارند، برای تصمیم‌گیری‌های کلان و مهم خود استفاده می‌کند و این امر موجب می‌شود تصمیم‌گیری‌ها و نقطه‌نظرات فرد جامع‌تر شود. باتوجه به این خصوصیات نامزدی که پشتوانه تشکیلاتی داشته باشد ارجح‌تر نسبت به نامزدی است که پشتوانه تشکیلاتی ندارد. رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اغلب نامزدها خود را مستقل اعلام می‌کنند، گفت: یکی از علل این است که احزاب جایگاه خود را به‌ عنوان یک مرجعیت اجتماعی و سیاسی در افکار عمومی جامعه پیدا نکرده‌اند. نکته بعد این است که گاهی برخی از احزاب انتظارات‌ و توقعاتی خارج از قانون و ضوابط دارند و اعضا نمی‌توانند به خواسته‌ها و توقعات در ایفای مسئولیت خود عمل کنند، به همین دلیل  نامزدها سعی می‌کنند وابستگی خود را به تشکیلات کاهش دهند تا این توقعات موجب نشود منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دهند. ترقی اضافه کرد: هنوز وابستگی حزبی در کشور ما به عنوان یک ارزش سیاسی در افکار عمومی جا نیفتاده و اصلاح این روند نیازمند اصلاح نگاه به احزاب است. به این منظور هم احزاب باید رویه‌های نادرست خود را تغییر دهند و هم حاکمیت باید قوانینی را وضع کند که زمینه حضور فعال‌تر احزاب در حوزه سیاسی و قدرت است فراهم شود. وی با اشاره به تعدد شدید احزاب و تحقق نظام حزبی در کشور، اظهار کرد: تعدد و تکثر احزابی که از یک مبانی مشترکی برخوردار هستند، جز تفرقه در جامعه اثر دیگری ندارد. از ابتدای انقلاب برای اینکه راه و روش‌های مختلف را در جهت اهداف انقلاب تغییر دهیم، مجبور به تشکیل انجمن‌های اسلامی صنفی شدیم. این تشکل‌ها عمدتا برای سازماندهی صنفی شکل گرفت، اما اکنون به احزاب تبدیل شده‌است. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: حزب باید تشکیلاتی فراگیر باشد که صرفا بر اساس خاستگاه اجتماعی قشر خاصی از مردم نیست. احزابی که صنفی هستند، در صنف خود فعالیت دارند و نمی‌توانند در جرگه احزاب ملی و فراگیر عمل کنند، منتها چون هنوز قانونی نداریم که محدوده آن را مشخص کند، اکنون تشکل‌های صنفی هم به‌عنوان حزب تلقی می‌شوند. ترقی افزود: در کشور برای اینکه بدنه اجتماعی احزاب قوی‌تر باشد و پایگاه اجتماعی گسترده و وسیع‌تری داشته باشند، بایستی کثرت احزاب در کشور کاهش یابد و نهایت به ۳ یا ۴ حزب قوی تبدیل شوند و اگر می‌خواهند تشکیلاتی صنفی داشته باشند، در ذیل تشکل اصلی آن را سازماندهی کنند. وی با بیان اینکه بخشی از علل عدم تحقق نظام حزبی به کنش‌گری احزاب مربوط است، گفت: اراده حاکمیت از ابتدای انقلاب تاکنون بر این بوده که از تحزب در جهت تقویت و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کند، منتهی کارکردی که از احزاب ظهور پیدا کرد اینچنین نبوده است. این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همانطور که هیچ مشوقی در قانون اساسی برای تحزب پیدا نمی‌کنیم، نمی‌توان فعالیت افراد در احزاب را منع کرد. اکثریت اعضای حاکمیت در احزابی که اول انقلاب با اذن امام تشکیل شده بود، حضور داشتند و همگی به منافع کار تشکیلاتی قائل بودند، اما چون احزاب هنوز خود را در ترازی قرار نداده‌اند که نقش موثری در ارائه راهکار و برنامه برای اداره مطلوب کشور داشته باشند، نیازمند به توانمندسازی احزاب از سوی دولت هستیم تا اثرگذاری آنان در معادلات سیاسی داخل کشور افزایش یابد. انتهای پیام    
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - در گفتگو با بصیرت مطرح شد ترقی: مشارکت بالا موجب تقویت اقتدار و توانمندی دولت می‌شود کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: وقتی مردم حضور حداکثری در پای صندوق رای داشته باشند، قطع به یقین دشمن شکست می‌خورد و نمی‌تواند رابطه حسنه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند، متعاقب این وضعیت نمی‌تواند مردم ایران را تهدید یا تحریم بیشتری کند پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با حمیدرضا ترقی به گزارش بصیرت، انتخابات با مناظره‌هایش راه خود را می‌رود در حالی که شاهد هستیم شبکه‌های فارسی زبان و معاندان به شدت فعال شده اند تا به هر نحوی که می‌توانند آرای مردم را کاهش دهند و مانع از حضور گسترده مردم در پای صندوق رای شوند. کارشناس و تحلیلگر سیاسی درخصوص چرایی اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای با بصیرت گفتگو کرده است. حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با بصیرت در خصوص مولفه‌هایی که به افزایش مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق رای کمک می‌کند اشاره کرد و گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات اعم از اینکه انتخابات ریاست جمهوری باشد یا مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری بدین جهت حائز اهمیت است چرا که ملت خود سرنوشتش را تعیین می‌کند به این خاطر رسانه‌های داخلی، نخبگان سیاسی و دلسوزان مردم بر این موضوع تاکید می‌کنند در انتخابات مشارکت کنید تا منتخب خود را در سمتی قرار دهید که فکر می‌کنید در آن جایگاه می‌تواند نقش خوبی ایفا کند. وی در این باره خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای مساله بسیار مهمی است چرا که مشارکت بالا موجب تقویت اقتدار و توانمندی دولت می‌شود به این معنا که هر چه قدر رئیس‌جمهور از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد با قدرت بیشتری در مجامع بین المللی حاضر می‌شود و از حقوق حقه مردم ایران دفاع می‌کند. حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی تصریح نمود: در این موضوع تردیدی نیست که پشتوانه قوی رئیس‌جمهور عامل مهمی در ارائه راهکار‌ها و خلاصی از بحران ها، چالش‌ها و مشکلات است بخصوص در عرصه اقتصادی، نخبگان اقتصادی و دلسوزان مردم با رئیس‌جمهور و دولتی که اکثر مردم به وی اقبال دارند و رای داده اند قطعا بیشتر و بهتر کار می‌کنند چرا که می‌دانند و می‌بینند که نزد مردم دارای جایگاه و محبوبیت قابل قبولی هستند. حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به این موضوع که دشمن در آستانه انتخابات در این دوره و دوره‌های پیشین خواهان کاهش مشارکت مردم بوده به دلایل این رویکرد دشمن اشاره کرد و در این باره یادآور شد: مردم ایران به عینه بار‌ها و بار‌ها در موضوعات مرتبط با انتخابات شاهد تحرکات دشمن برای فضاسازی‌های مسموم ضد انتخاباتی بوده اند، دشمن دراین دوره‌ها تلاش خود را برای دور کردن مردم از دولت و حاکمیت چند برابر می‌کند. وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: شاهد این موضوع هستیم که رسانه‌های صهیونیسم جهانی دائما بر این موضوع تاکید دارند مردم در انتخابات شرکت نکنید، به این دلیل که آن‌ها از حمایت مردم ایران از مسئولین و دولتمردان نگران هستند. کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دشمن به محض اینکه می‌بینند مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و مسئولین با مقبولیت مردم همراه شده و افزایش یافته، تمام تلاش و فعالیت تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را به کار برای جداسازی مردم از نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد تا با توسل به هر شیوه کثیف و ابزاری زمینه‌ها را برای کاهش حضور مردم در انتخابات بیشتر کند در حالی که ملت غیور ایران با حضور حداکثری خود در پای صندوق رای نشان داده اند با حضور خود در انتخابات تلاش‌های دشمن را هدر می‌دهند. ترقی در این باره تصریح نمود: عدم مشارکت یا کاهش مشارکت مردم جزء سیاست‌هایی است که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری سنگینی کرده است. سال هاست برنامه‌ها و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی ساخته و پرداخته می‌شود با هزینه‌های بسیار بالا تا مردم را از مسئولین و نظام دور کنند، اما موفق نبوده اند چرا که مردم به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی پاسخ منفی داده اند و با مشارکت خود همواره از نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی کرده اند. حمیدرضا ترقی یادآور شد: دشمن با بیش از هشتاد شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان برای ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخاب و ریزش آرای مردم تلاش می‌کند ضمن اینکه در شبکه‌های مجازی به شدت فعال است.
وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: وقتی مردم حضور حداکثری در پای صندوق رای داشته باشند، قطع به یقین دشمن شکست می‌خورد و نمی‌تواند رابطه حسنه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند، متعاقب این وضعیت نمی‌تواند مردم ایران را تهدید یا تحریم بیشتری کند بنابراین باید از مردم خواست در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و بدانند مشارکت بیشتر آن‌ها در انتخابات فرصت ساز است لذا نباید فرصت سوزی کرد. 
باکدام ویژگیها رئیس جمهور را انتخاب کنیم حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور میان مردم نباشد و از نزدیک مشکلاتشان را درک نکند، قادر به حل آن نیست، گفت: در جمع مردم و با آن‌ها نبودن باعث فاصله گرفتن وی از ملت و بی‌توجهی و شناخت درست نداشتن از اصلی‌ترین نیازهای جامعه می‌شود. به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ بی تردید شهید آیت‌ الله رئیسی با ویژگی های اخلاقی خاص خود ازجمله تواضع، پیگیری امور تا حل مشکلات و مردمی بودن الگوی جدیدی در حکمرانی اسلامی در تعامل با مردم ایجاد کرد. نسل گذشته خاطرات خوبی از شهید رجایی در زمینه مردمی بودن داشتند؛ عمر دولت رجایی ۲۹ روز بود، اما آیت‌الله رئیسی در مدت سه سال ریاست جمهوری توانست سبک جدیدی از تعامل با مردم خلق کند. مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور اعلام کردند، چنین سبک حکمرانی ای را می پسندند و راضی هستند این مدل حکمرانی به عنوان مدل برتر مورد توجه نامزدهای ریاست جمهوری و رؤسای جمهور آینده کشور قرار بگیرد. همراهی و همفکری با مقام معظم رهبری به این دلیل حائز اهمیت است که مانع ایجاد دوگانگی قدرت در کشور می شود حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی درباره معیارهای انتخاب رئیس جمهور اصلح که باید مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد، به «راهبرد معاصر» گفت: آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) مقام معظم رهبری در انتخابات سال های گذشته به طور کلی مشخصاتی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی عنوان کردند که با توجه به آن می توان رئیس جمهور اصلح را انتخاب کرد، بنابراین مهم ترین معیارها همان شاخص هایی است که رهبر انقلاب اسلامی برای این جایگاه و منصب مطرح کردند. وی افزود: به جز شاخص های عنوان شده به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدم فردی که به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی و دومین رکن کشور بعد از رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت اجرایی کشور را برهده می گیرد، باید نزدیک ترین فرد به لحاظ فکری به رهبر انقلاب و تسلط ویژه ای بر موضوعات کشور داشته باشد.  کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نامزد اصلح ریاست جمهوری به لحاظ توانمندی و کارآمدی باید سرآمدتر از سایر نامزدها باشد، عنوان کرد: همراهی و همفکری با مقام معظم رهبری به این دلیل حائز اهمیت است که مانع ایجاد دوگانگی قدرت در کشور می شود و آنچه در برخی رؤسای جمهور گذشته مشاهده و باعث خسارت هایی به کشور شد، پدید نمی آید. ترقی درباره معیارهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخاب رئیس جمهور اصلح گفت: یکی از معیارهای مهم انتخاب رئیس جمهور، پرکار بودن است که در امورات اجرایی روحیه جهادی داشته باشد. داشتن روحیه جهادی به این دلیل مهم است که دولت را در اجرای قانون کمک می کند. مردم باید فردی را راهی پاستور کنند که نیروهای مطمئن و سالم را بر اموال مردم بگمارد تا در قسمت های مختلف هزینه کنند وی یادآور شد: اگر رئیس جمهور اهل کار اجرایی نباشد و روحیه کار جهادی نداشته باشد، نمی تواند حجم گسترده و وسیع امورات را به نفع منافع عمومی و ایجاد رضایت مردم دنبال کند، بنابراین مردم باید به این گزینه در انتخاب رئیس جمهور مردمی و مدافع حقوق عامه توجه ویژه داشته باشند. ترقی تصریح کرد: چهارمین معیار انتخاب رئیس جمهور مردمی، امین بودن نسبت به اموال مردم است؛ زیرا هستی کشور در حد ۶۵ تریلیون تومان در اختیار دولت و رئیس جمهور برای هزینه کرد صحیح، عادلانه و به جا قرار می گیرد، بنابراین باید امین و پاک دست باشد تا کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. وی افزود: مردم باید فردی را راهی پاستور کنند که نیروهای مطمئن و سالم را بر اموال مردم بگمارد تا در قسمت های مختلف هزینه کنند؛ بنابراین باید فردی حفیظ، امین و درنهایت مردمی به عنوان رئیس جمهور ملت ایران انتخاب شود. مردمی بودن از معیارهای مهمی است که بی توجهی به آن خسارت به بار می آورد. ترقی معتقد است: اگر رئیس جمهور میان مردم و با مردم نباشد و از نزدیک مشکلاتشان را درک نکند، قادر به حل آنها نیست و این روند موجب فاصله گرفتن وی و ملت و بی توجهی و نشناختن درست اصلی ترین نیازهای جامعه می شود. تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: معیار مهم دیگری که در انتخاب رئیس جمهور اصلح باید به آن توجه کرد، انتخاب رئیس جمهوری است که همراهان، وزیران و همکاران سالم، متعهد، توانمند و متخصص داشته باشد که بتواند وی را در ایفای وظیفه و نقشی که در کشور برعهده دارد، کمک کنند. وزیران و مدیرانی که از سلامت لازم اخلاقی، اقتصادی، دست پاکی و سلامت فکری برخوردار باشند، بهترین گزینه و معیار انتخاب رئیس جمهور مردمی و ایده آل است. انتهای پیام
اجماع در جبهه انقلاب اگر باعث افزایش رای کاندیدای واحد شود، مثبت است ترقی به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: اجماع اصول‌گرایان روی یک گزینه در صورتی که باعث شود رای کاندیدای که انصراف می‌دهد در سبد رای کاندیدای واحد بریزد، مثبت است زیرا هم موفقیت نیروهای انقلاب را تضمین می‌کند و هم از تکثر جلوگیری می‌کند اما اگر این اجماع باعث ریخته شدن آرای انصرافی‌ها به سبد رای فرد مورد نظر نشود دو مشکل پیش می‌آید. وی افزود: یکی این که ممکن است موجب کاهش مشارکت شود و دیگری این که رای فرد انصرافی ممکن است به سبد رای رقیب ریخته شود. بنابراین این کار ریسک بالایی دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. مقبولیت کاندیداهای جبهه انقلاب الان در حال نوسان است سخنگوی حزب مؤتلفه تصریح کرد: روی کسی در نهایت اجماع صورت می‌گیرد که در نظرسنجی‌ها بیشترین مقبولیت را دارد و این مقبولیت الان در حال نوسان است و باید دید پس از مناظره آخر کدام یک مقبولیت بیشتری پیدا می‌کند. تمام کسانی که در جبهه انقلاب هستند در تلاش برای ایجاد اجماع هستند و اعلام نتیجه آن احتمالا تا ۶ تیر طول می‌کشد. وی تصریح کرد: در صورت انصراف جلیلی یا قالیباف در صورتی آرای هر یک از این افراد به سبد دیگری می‌رود که خودش هم از هوادارانش بخواهد به کاندیدای مورد اجماع رای دهند و گرنه بخشی از طرفداران این دو به کاندیدای دیگری رای نمی‌دهند و تمرکز شکل نمی‌گیرد. ترقی درباره علت تکثر در میان جبهه اصول‌گرایی گفت: دو تحلیل در این زمینه وجود دارد؛ دسته اول می‌گویند در این انتخابات باید رقابت درون گفتمانی را دنبال کنیم وحسابی برای اصلاح‌طلبان باز نمی‌کنند.
اصول‌گریان با دامن زدن به رقابت‌های دورن گفتمانی صحنه را مانند سال ۹۲ به رقیب واگذار خواهند کرد وی افزود: دسته دوم مخالف این دیدگاه هستند و می‌گویند وقتی همه اصلاح‌طلبان روی یک گزینه متمرکز شده‌اند و ستادهایشان به طور جدی فعال شده است و می‌خواهند به طور جدی از این فرصت استفاده کنند، رقابت درون گفتمانی اصول‌گرایان یک اشتباه محاسباتی است و نباید فریب خورد و با دامن زدن به رقابت‌های دورن گفتمانی صحنه را مانند سال ۹۲ به رقیب واگذار خواهیم کرد. ترقی درباره علت حضور کاندیدای متعدد اصول‌گرا تصریح کرد: نیروهای جبهه انقلاب ابتدا این تصور را نداشتند که رقیب اصلاح‌طلب این چنین فعال در صحنه حضور یابد لذا تکثر پدید آمد اما با توجه به شرایط موجود این نظریه که باید رقیب را جدی گرفت، روز به روز قوی‌تر می‌شود. اما با تمام این نگرانی‌ها باز هم باید دید پزشکیان تا چه حد در جلب اقشار خاکستری که روی آن‌ها حساب باز کرده، موفق خواهد شد. انتهای پیام/
- سه روز دیگر ملت ایران در یک آزمون قرار می‌گیرد. - یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمن خود فائق می‌کند، انتخابات است. امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند. - مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است. - در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان دراز بوده. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است. - مشارکت فقط برای شهرهای بزرگ نیست، در روستاها و بخش‌ها مردم باید مشارکت کنند تا جمهوری اسلامی سرافراز شود. - انتخابات همیشه آزمون است؛ حالا بیشتر از همیشه. - 40 روز از فقدانِ یک رئیس‌جمهورِ محبوب، مردمی، علاقه‌مند و کاری گذشته که مردم هم او را دوست می‌داشتند و 3 روز دیگر مردم قرار است دوباره انتخاب کنند. - اصلح کسی است که به مبانی این انقلاب و نظام اعتقاد قلبی داشته باشد. رئیسی عزیز به مبانی انقلاب و نظام اعتقاد راسخ داشت. - دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد. هوش و استعداد ذاتی ایرانی از ظرفیت‌های کشور است. - کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور را داشته باشد اصلح است. - باارزش‌ترین ظرفیتِ ما جمعیت جوانان تحصیل‌کرده است. در کشورهای منطقه، هیچ کشوری به‌اندازهٔ ما جوان تحصیل‌کرده ندارد. - کسانی که چشمشان به خارجِ مرزهاست ظرفیت‌های داخلی را نمی‌بینند و طبعاً برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کنند. - جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود و پیش رفته است. - در آینده هم به حول و قوۀ الهی ملت ایران اجازه نخواهد داد سرنوشتش را دیگران بنویسند. - هرکس به ایران قوی علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند. - نامزدها با خداوند خود عهد کنند که اگر موفق شدند؛ از افرادی که ذرّه‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند. - برخی سیاسیون کشور ما تصور می‌کنند باید آویزانِ به این قدرت و آن قدرت باشند یا خیال می‌کنند که همۀ راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد؛ نه این‌طور نیست. - آنکه تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌توان قدم از قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد. برچسب ها رهبر معظم انقلاب اسلامی