*وزیر ورزش و جوانان استیضاح می شود*
🔹 راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه طرح استیضاح حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.
🔹این استیضاح در ۱۲ محور و با ۵۱ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است./باشگاه خبرنگاران
✳️ باسمه تعالی ✳️
💎 فرازی از خطبهٔ فدکیه در مورد فلسفه احکام 💎
🔶 حضرت زهرا (س) فرمودند :
💎 خداى بزرگ ایمان را براى پاک کردن شما از شرک
💎و نماز را براى پاک نمودن شما از تکبّر،
💎 و زکات را براى تزکیه نفس و افزایش روزى
💎 و روزه را براى تثبیت اخلاص
💎 و حج را براى استحکام دین
💎 و عدالتورزى را براى التیام قلبها،
💎واطاعت ما خاندان را براى نظم یافتن آئین اسلام .
💎و امامت ما را براى رهایى از تفرقه،
💎و جهاد را براى عزت اسلام
💎 و صبر را براى کمک دربدست آوردن پاداش قرار داد.
💎و امر به معروف را براى مصلحت جامعه
💎و نیکى به پدر و مادر را براى رهایى از غضب الهى
💎 و صله ارحام را براى طولانى شدن عمر و افزایش جمعیت.
💎و قصاص را وسیله حفظ خونها
💎 و وفاى به نذر را براى در معرض مغفرت الهى قرار گرفتن
💎 و دقت در پیمانه و وزن را براى رفع کمفروشى مقرر فرمود.
💎و نهى از شرابخوارى را براى پاکیزگى از زشتى
⛔️ و حرام بودن نسبت ناروا را براى دور نشدن از رحمت الهى
⛔️و ترک دزدى را براى پاکدامنى قرار داد،
⛔️ و شرک را حرام کرد تا در یکتاپرستى خالص شوند.
💎 پس آن گونه که شایسته است ازخدا بترسید و....
#حکمت_فاطمی
#خطبه_فدکیه
🌺 هدیه به روح قدسی ام الائمه (س)-💐💐💐💐💐 خوش بوی صلوات را تقدیم می داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شناسایی و دستگیری عوامل شعاردهنده در منازل توسط سازمان اطلاعات فراجا!
تمام خانه هائی که دست به شعار علیه نظام زده اند به مرور باید پاسخگوی هنجار شکنی خود باشند .
♨️ ایلان ماسک رئیسجمهور بعدی آمریکاست؟
🔹دمیتری مدودف، رئیسجمهور پیشین روسیه و چهره نزدیک به پوتین، در بخشی از پیشبینیهایش از سال ۲۰۲۳ گفت: بر اثر جنگ داخلی در آمریکا، ایالتهای کالیفرنیا و تگزاس جدا شده و بهطور مستقل اتحادیه تگزاس و مکزیک را تشکیل خواهند داد. پس از آن ایلان ماسک نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری در برخی از ایالتهایی که پس از جنگ داخلی به جمهوریخواهان واگذار میشود، پیروز خواهد شد.
🔹ایجاد رایش چهارم آلمان و جنگ با فرانسه و تجزیه اروپا، فروپاشی اتحادیه اروپا پس از بازگشت بریتانیا به آن، انتقال تمام بازارهای مالی و سهام عمده آمریکا و اروپا به آسیا و فروپاشی صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی از دیگر پیشبینیهای مدودف است.
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این فیلم را با دقت نگاه کنید.
▪️یک اشکال نسل جدید این است که درباره دوره قبل از انقلاب نه کتاب میخواند نه اطلاعات درست و حسابی دارد و تمام دایره اطلاعاتش از دوره پهلوی ۴ تا عکس اینستاگرامی است و فکر میکند آن زمان همه چیز گل و بلبل بوده.
▪️در حالیکه ده ها فیلم اینچنینی وجود دارد که نشان میدهد شاه در حالی که روزی تا ۶ میلیون بشکه نفت میفروخت و هیچ تحریمی هم علیه ایران وجود نداشت و رسما نوکر امریکا در منطقه غرب آسیا بود، حتی نتوانسته بود به اوضاع تهران که پایتخت کشور بود رسیدگی کند چه رسد به شهرستانها و روستاهای دورافتاده.
▪️در این فیلم محله خزانه تهران قبل از انقلاب را میبینید که در هر اتاقی تا ۱۵ بچه زندگی میکردند و برای گرمکردن خودشان مجبور بودند سگها را بغل کنند.
▪️حتی در این محلۀ پایتخت، آب لولهکشی هم وجود نداشت و زنان ظرف و لباسهایشان را در جوی آب میشستند.
▪️جمهوری اسلامی هرچقدر هم اشکال داشته باشد، در ساختن زیرساختهای کشور و تبدیل ویرانه قبل از ۵۷ به کشوری که امروز حتی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ چنان موفقیتی دارد که هیچ فرد منصف و آگاه به تاریخ نمیتواند آن را رد کند. کشوری که از قبل انقلاب تا امروز علیرغم سه برابر شدن جمعیتش، درآمد نفتی اش کمتر شده ولی به لحاظ پیشرفتی که کرده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
🔴 👌 #پینوشت: بر هر #عاقلی، ناگفته پیداست که اشاره به این موضوع هرگز به معنای ندیدن و توجیه مشکلات معیشتی فعلی نیست.
نامه ۳۰۰۰ معلم به رهبر انقلاب
▪️دسیسههای هویتی دشمنان را ناکام میگذاریم
🔹آن هنگام که جنابتان مسیر پر افتخار انقلاب را به پیمودن مسیر قلهها تشبیه نمودید و مخاطرات در مسیر کوهنوردی را به سختی راه انقلاب تعبیر نمودید، دلمان قرص و خاطرمان جمع شد و مگر نه اینکه ایستادن بر آن چه خط مشی گفتمان انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز است، عهدی است جانانه که هیچگاه از قلب مردم شریف این آب و خاک و معلمان آزاده زدوده نخواهد شد.
🔹در این مکتب پر افتخار آموختیم آن چه حرکت در مسیر اعتلای عدالت و نیل به حیات طیبه را کُند میکند دلسوزانه بیان کنیم و از مقاومت دست نکشیده و در صیانت از آرمانهای اين راه پر افتخار از پای نیافتیم. ما اینک خود را سربازان جهاد تبیین میدانیم.
🔹سربازان حریم مقدسی به نام جمهوری اسلامی ایران که سر و تن و جانمان به فدایش. باز هم میگوئیم که در این غبار فتنه و تلاطم خصمانه دشمنان اسلام و قرآن ما پا در رکاب علمدار انقلاب خواهیم ماند.
🔹در روزهایی که دشمنان کینه توز انقلاب نسل نوجوان کشور را آماج دسیسههای هویتی و عملیات فریب خود قرار دادهاند، تمامی دانشآموزان خود را که فرزندان عزیزتر از جانمان میدانیم تنها نخواهیم گذاشت و مجاهدانه اجازه نخواهیم داد ذرهای تردید نسبت به آرمان های بلند و استوار انقلاب در اذهان آنها شکل داده شود.
🔹باشد تا با عنایت خداوند متعال تمامی ایشان سربازان استوار و پای در رکاب بقیه الله اعظم(عج) باشند و ان شاءالله که جز این نخواهد شد.
متن سخنرانی حمیدرضاترقی در جمع اساتید دانشگاه تربیت معلم شهیدرجائی تهران.به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه.
بسم الله الرحمن الرحیم
هرانقلابی دو دوره دارد۱-دوره تکوین ملت که با جهاد تربیتی و اخلاقی و اعتقادی محقق میشود .
۲-دوره تاسیس دولت که با جهاد سیاسی،. اقتصادی،نظامی،تحقق می یابد .
انقلاب اسلامی ما هم این دو دوره را طی کرده است .
در دوره تکوین ملت که از قیام ۱۵خرداد شروع شد،امام و شاگردان و یارانش طی
۱۵سال به جهاد تربیتی و اخلاقی و اعتقادی پرداخته و در اقشار دانشگاهی وفرهنگی،بازاری ومردم متدین ،نیروی انقلابی تربیت کرده ودراین راه شخصیتهای زیادی به زندان افتاده ،شهید و شکنجه و تبعید شدند تا جامعه اماده انقلاب و دگرگونی شد .
یکی از مراکزی که در تربیت نسل انقلابی نقش آفرین بود مراکز اموزش وپرورش و اموزش عالی بود .لذا نفوذ در این دستگاهها برای تربیت نسل جوان انقلابی در دستور کار قرارگاه انقلاب قرار گرفت.
شهید دکتر باهنر برای ورود به اموزش و پرورش و شهید مطهری و شهید دکتر مفتح برای ورود به دانشگاه ماموریت یافتند.
شهید باهنر به تدوین کتب دینی و قرانی پرداخت و شهیدان مطهری و مفتح در دانشگاه الهیات و معارف اسلامی به تحکیم مبانی اعتقادی دانشجویان وپاسخ به سوالات انها پرداختند .
محصول این سیاست و تلاش نسلی بود که در انقلاب ۵۶و۵۷به یاری امام امدند و انقلاب را به پیروزی رساندندو بعد از پیروزی هم در دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب و تجزیه طلبان ومنافقین مجاهدت کردند.
البته جریانهای دیگری هم قبل از انقلاب بفکر نیروسازی بودند وعناصری رابرای اهداف کمونیستی ولیبرالی و ملی گرا تربیت کردند.ولی پیروزی با امام و پیروانش بود .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی واستقرار نظام جمهوری اسلامی، برای تاسیس دولت و جامعه سازی اسلامی ،ما به نیروی تراز انقلابی که در اداره و مدیریت کشور کارامدی داشته باشد نیاز داشتیم .چون با نیروهای رژیم سابق که نمیشد نظام اسلامی را اداره کرد ,لذا باید کارخانه های ادم سازی درکشور اسلامی شده و از ریل وابستگی به غرب و تربیت نیروی مناسب با خواست غرب و رژیم طاغوتی ،خارج میشد.
اینجا بود که دراموزش. و پرورش امور تربیتی ایجاد شد و دردانشگاه به دستور امام ره انقلاب فرهنگی رخ داد و وحدت حوزه و دانشگاه لازم و ضروری شد .
شهید باهنر با تشکیل امور تربیتی و تدوین اهداف دینی ان برای ایجاد زیرساخت عقیدتی برای نسل جوان و تحول در نظام اموزشی در اموزش وپرورش اقدام کردند و شهید مفتح بعد از شهادت شهید مطهری در دانشگاه به نزدیک شدن حوزه و دانشگاه در هدف کمک کرد .
هدف وحدت حوزه و دانشگاه این بود که :
الف) وحدت و انسجام اجتماعی: جامعه برای بقای خود نیازمند وحدت و انسجام اجتماعی است و این وحدت و انسجام اجتماعی از طریق تعامل و همکاری سازنده نهادهای اجتماعی حاصل میشود.تحولات تاریخی، اجتماعی و سیاسی عمیقاً متأثر از پیوست و گسست نخبگان اجتماعی (به طور خاص حوزویان و دانشگاهیان) بوده است و وحدت و تعامل با همگرایی و پیوست حوزه و دانشگاه قبل از اینکه یک وظیفه برای نخبگان این دو نهاد علمی و معرفتی باشد، حقی برای کل جامعه است و تأثیر این پیوست و گسست مستقیماً متوجه جامعه خواهد شد.
ب) تأمین نیروی انسانی برای ساختار نظام اسلامی: بیشک حوزههای علمیه و دانشگاهها به عنوان تأمین کننده نیروی انسانی، دو رکن اساسی و تعیین کننده در ساختار نظام هستند، بنابراین حوزه و دانشگاه به عنوان دو ثقل مؤثر در نظام اسلامی میبایست دارای وحدت نظری و عملی باشند، حوزه و دانشگاه دو نهاد نیروساز اصیل جامعه هستند که کلیدیترین مناصب حکومتی را به عهده میگیرند و این ضرورت دارد؛ برای اینکه ما ساختار نظام اسلامی را حفظ کنیم و همواره به دنبال وحدت این دو نهاد علمی باشیم.
ج) تحقق اسلامیت دانشگاه ها و عینیت یافتن دانشگاه اسلامی: برای سوق دادن دانشگاه به «محوریت قرار دادن دین» و ارزشمدار نمودن آموزش و پژوهش و اهتمام به «جهتگیریهای دینی و ارزش مدارانه» در عرصههای علمی این اقتضا را دارد که به وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک ضرورت و یک موضوع غیرقابل تردید ، نگریسته شود. و این مهم است که میتواند ایده و معرفت و روشهای سکولار را از محیط علم و دانش بزداید.
د) جنبش تولید نرم افزار علمی و دینی: یکی از عوامل اصلی زمینه ساز برای تولید علم و نظریه و تمدن سازی و نهضت نرمافزاری، همانا سالم سازی گفتگوها و سپس تضمین بقای این فضای سالم و علمی برای مباحثه و گفتگوست. و حوزه و دانشگاه برای رشد به فضایی دور از افراط و تفریط نیازمند بوده و وحدت و همگرایی این دو نهاد علمی را هر چه بیشتر ضروری مینماید.
نتیجه این وحدت تا کنون :
ترقی با اظهار تاسف از اقدامات عوامل نفوذی در سیستم اموزش وپرورش و اموزش عالی کشور در دولتهای لیبرال گذشته و انحلال امور تربیتی و نفوذ اساتید مخالف انقلاب و ارمانهای ان در دانشگاه