📚 کتابخانه استاد؛
📙 کتاب " والد سوم"
🔹 تاثیر #رسانه ها بر روی تربیت فرزندان
🖍 نویسنده: سید علیرضا تراشیون
🔰 خرید از سایت:
✅ www.tarashiun.ir
#معرفی_کتاب
#پیشنهاد
🌐پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🔰پرسش و پاسخ؛
🌀 شماره ۳۸
-💠 من دو پسر ۱۳ ساله و ۱۰ ساله دارم و خیلی دوست دارم که آنها تربیت دینی و اخلاقی داشته باشند.
-💠 مسلما من نمیتوانم همهجا دنبالشان باشم و مواظب کارهایشان باشم.
-💠 میخواهم بدانم چعه کنم که خودشان بصورت خودجوش به سمت کار خلاف نروند و با وجود زرق و برقهای موجود در جامعه، اهل دین و عفت و خویشتنداری شوند؟
✍پاسخی کوتاه به این سوال:
❓ خیلی از ما والدین دغدغه داریم چه کنیم که فرزندانمان در نبود ما سلامت اخلاقی و رفتاریشان را حفظ کنند؟
1⃣ در واقع اگر بچهها حس کنند که خدا هست، از رگ گردن هم به آنها نزدیکتر است و تمام اعمال و کردار ما تحت نظر الهی است و خدا نظارهگر بر اعمال و رفتار ماست؛ قطعا در نبود ما دچار گناه نمیشوند و زرق و برقهای دنیا نمیتواند آنها را جذب کند.
2⃣ یک تربیت کامل از سه بخش تشکیل میشود:
🔻 اعتقادی
🔻اخلاقی
🔻احکامی یا فقهی و شرعی
✴️ والدین باید توازن تربیت را بین این سه مورد داشته باشند.
🌸 مثلا: بعضی از #والدین فقط تربیت اخلاقی دارند که ممکن است بچهها سر بزنگاه کم بیاورند یا اگر ما فقط بچهها را با مسائل شرعی آشنا کنیم ممکن است یکجا سر بزنگاه کم بیاورند. نیاز به یک باورهای عمیق الهی وجود دارد. باید این تربیتها باهم باشند. و به سه رکن هم توجه کنیم.
#پرسش_پاسخ
#انواع_تربیت
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
#برنامه_استاد
#اطلاعیه
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
🔰 برنامه "رورزی بهتر"
📆 چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
⏰ ساعت: ۹:۰۰ الی ۱۰:۰۰ صبح
🔸 پخش از شبکه قرآن و معارف و سیما
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
هدایت شده از استاد تراشیون
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌺 از اینکه ما را به دوستان خود معرفی میکنید بسیار سپاسگزاریم🙏🙏🙏
🚩کانال رسمی
"حجتالاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون"
💠 مرجع تخصصی
🔸"آثار تربیتی و مهارتهای زندگی"
🔰 در پیام رسانهای اجتماعی:
ایتا:
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2
سروش:
🆔 sapp.ir/tarashiun_ir
بله:
🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT
🔰 همچنین در شبکههای اجتماعی:
اینستاگرام:
🆔 instagram.com/tarashiun_ir
آپارات:
🆔 aparat.com/tarashiun_ir
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
سبک زندگی 02اسلامی.mp3
6.86M
🎼 کلیپ صوتی
⏲ثانیههای زندگی
📝 سبک زندگی اسلامی ۲
🔺 پیشنهاد دانلود
#کلیپ_صوتی
#خانواده
#زندگی
#زندگی_اسلامی
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
#معرفی_بازی
✅ نقشۀ گنج؛
〽️ یک شیء را در محلی پنهان کنید؛ اما آدرس آن را در یک برگه به صورتی که معمولاً نقشههای گنج را مینویسند، بنویسید.
🔺 این بازی را در خانه هم میشود انجام داد.
🔹 برای رقابتی کردن این بازی میتوان به تعداد بچههایی که در این بازی مشارکت دارند، نقشۀ گنج نوشت.
🔸 برای مشارکتی کردن این بازی هم میتوان یک نقشۀ سخت نوشت تا بچهها با همکاری یکدیگر آن را پیدا کنند.
✴️ یک آیۀ قرآن، روایات، جملۀ حکمت آمیز میتواند گنجی باشد که بچهها باید به دنبال آن بگردند.
🌐 پایگاه حفط و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ_تصویری
🌀 شماره ۲۹
😞 قهر کردن!!!
➕ مزیت قهر کردن
‼️ قهر کردن یک مهارت است!
🔺پیشنهاد دانلود
#قهر
#قهر_کردن
#مشکل
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🔰 با توجه به پرسشهای مکرر اعضاء در خصوص تهیه کتاب والد سوم:
💠 شما عزیزان میتوانید این کتاب را از طریق سایت زیر خریداری کنید:
✅ www.tarashiun.ir
#معرفی_کتاب
#پیشنهاد
جایگاه زن و مرد.mp3
5.32M
🎼 کلیپ صوتی
⏲ثانیههای زندگی
📝 جایگاه زن و مرد
🔺 پیشنهاد دانلود
#کلیپ_صوتی
#حقوق_مرد_و_زن
#جایگاه_سالاری
#جایگاه_مرد_و_زن
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
هدایت شده از ریحانه
🔶 معیشت خانواده بر عهده مرد است
🌻رهبر انقلاب: قرآن می فرماید «الرجال قوامونَ علی النساء» یعنی سرپرستی امور خانواده به عهده مرد است، مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهده اوست. زن هرچه ثروت دارد مال خودش است. اما معیشتِ خانواده بر دوش او نیست.
#حقوق_خانواده
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
#معرفی_بازی
✅ بازی فکری جنگا
💢 جنگا یک بازی فکری ساده و بسیار جذاب چوبی است.
⏳ موضوع این بازی ساده است اما پس از گذشت چند دقیقه از شروع بازی متوجه میشوید که این بازی آنقدر هم ساده نیست و نیاز به تمرکز حواس بالایی دارد.
🔺 در این بازی باید ۶ دنگ حواستون رو جمع کنید و ببینید که کدام بلوک را میتوانید راحت از جایش بیرون بیاورید تا برج نریزد.
📝 قوانینی هم میتوانید بگذارید مثل:
🌷 هر کس فقط با یک دست میتواند بلوکها را جابجا کند.
🌷 آن نفری که برج را چیده بازی را شروع کند.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
🌐 پایگاه حفط و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ_تصویری
🌀 شماره ۳۰
⁉️ بچهها شکست بخورند #خوب است یا #بد؟
📋 انواع شکست در فرزندان!
🔸 پیشنهاد دانلود
#شکست_خوردن
#شکست
#موفقیت
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🔰پرسش و پاسخ؛
🌀 شماره ۳۹
-💠 یک پسر ۳/۵ ساله دارم. مدتی پیش به مادرش گفته بود که: مادر به نظرت الآن وقتش نرسیده که من در اتاقم تلویزیون داشته باشم؟
-💠 میخواستم بدانم که تلویزیون بخرم یا نخرم؟
✍پاسخی کوتاه به این سوال:
1⃣ نکتهای را بصورت کلی میگویم:
❇️ "بنا را بر این بگذاریم که برای فرزندانمان این دسته از رسانهها را مثل #تلویزیون، #کامپیوتر، #لپتاپ، #تبلت و... به صورت #اختصاصی نخریم. یک عدد تلویزیون برای محیط خانه کافی است."
⚠️ پدر و مادر هم باید مراقب باشند که خودشان هم در اتاق شخصی خودشان این کار را نکنند و الگوی غلط ارائه ندهند.
2⃣ تلویزیون باید در یک محیط عمومی باشد که قابلیت مدیریت و کنترل داشته باشد.
🔺وقتی میگوییم که قابلیت مدیریت و کنترل داشته باشد منظورمان این است که محتوا و زمان را مدیریت کنیم.
⭕️ ولی وقتی که یک تلویزیون برای فرزندمان خریدیم او احساس #مالکیت میکند و ما دائما باید با او درگیر باشیم که زیاد میبیند و او هم بگوید که: "مال خودم است."
⚜ گاهی ممکن است که بچهها پنهانکاری کنند تا بتوانند از این رسانه بیشتر استفاده کنند.
📍 کامپیوتر هم همینطور است، باید آنرا در محیطهای عمومی خانه بگذاریم.
📍 سعی کنیم تبلت و را هم برای بچهها نخریم. اگر هم خواستند استفاده کنند پدر و مادر اجازه دهند که فرزندشان در زمانهایی از تلفن همراه و برنامههای مناسبی که روی آن نصب شده است، استفاده کند.
3⃣ ما باید فرهنگ استفادهی صحیح از لپتاپ، تبلت و موبایل را به بچهها یاد بدهیم. یعنی به بچهها کارهایی را که برایشان مفید است یاد بدهیم.
🌸 مثال:
🌹 اگر کامپیوتر در خانه است املایش را از طریق کامپیوتر بگوییم و بگوییم تا او تایپ کند تا بچهها هر وقت تلفن همراه یا کامپیوتر میبینند یاد بازی نیفتند.
📌 بنابراین باید شکلهای صحیح استفاده از تکنولوژی را به او یاد بدهیم. والدین هم هیچگاه برایش بصورت اختصاصی تلویزیون نخرند.
#پرسش_پاسخ
#رسانه
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🔰دست نوشت استاد؛
✍ "باسمه تعالی"
🔹تفکر مثبت:
🔸نگرش مثبت نسبت به خود و دیگران داشته باشیم؛
در افراد، به دنبال نقاط مثبت بگردیم.
▫️"تراشیون"
#دست_نوشت_استاد
🆔 @tarashiun_ir
هدایت شده از استاد تراشیون
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌺 از اینکه ما را به دوستان خود معرفی میکنید بسیار سپاسگزاریم🙏🙏🙏
🚩کانال رسمی
"حجتالاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون"
💠 مرجع تخصصی
🔸"آثار تربیتی و مهارتهای زندگی"
🔰 در پیام رسانهای اجتماعی:
ایتا:
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1633943564C0b54b3faf2
سروش:
🆔 sapp.ir/tarashiun_ir
بله:
🆔 http://ble.im/join/ZTI2OWIxMT
🔰 همچنین در شبکههای اجتماعی:
اینستاگرام:
🆔 instagram.com/tarashiun_ir
آپارات:
🆔 aparat.com/tarashiun_ir
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
❣ اکثر بچههای پیشدبستانی عاشق لمس کردن و بازیهای حسی هستند، به همین خاطر شکی نیست بچهها این بازی سرگرمکننده را دوست خواهند داشت.
✴️ یک جعبه کفش یا هر جعبهی دیگری که دَر داشته باشد، پیدا کنید. یک طرف آن را سوراخ کنید- بزرگی سوراخ باید به اندازهای باشد که یک دست به راحتی وارد آن شود.
🌷 اگر میخواهید بازی شکل خلاقانهتری به خود بگیرد، جعبه را با چیزهای زرق و برقدار و علامت سؤال تزیین کنید.
🌷 برای شروع بازی چیزی درون جعبه قرار دهید و از بچهها بخواهید حدس بزنند چه چیزی داخل جعبه است.
🌷 آنها میتوانند در مورد شیء داخل جعبه سؤال هم بکنند یا شما میتوانید آنها را کمی راهنمایی کنید.
💢 برای اینکه هیجان بازی بیشتر شود میتوانید از دانهی کدو تنبل تازه، رشتهی اسپاگتی، میوه، شانه یا اسباببازی استفاده کنید.
💢 برای اینکه فضای رقابتی ایجاد کنید هر کدام از بچهها زودتر متوجه شیء داخل جعبه شد، به او یک امتیاز بدهید.
#معرفی_بازی
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
#لوح
#شهادت
▪️#امام_جواد (ع)
میان حجره چنان ناله از جفا میزد
که سوز نالهاش آتش به ماسوا میزد
به لب ز کینۀ بیگانه هیچ شکوه نداشت
و لیک داد، ز بیداد آشنا میزد
✍ #علی_انسانی
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
┄┅┅🍁💠❀❣️❀💠🍁┅┅┄
💠 امام صادق عليه السلام:
🔸اگر خداوند تبارك و تعالى امير مؤمنان عليهالسلام را براى فاطمه عليهاالسلام نيافريده بود، براى او هيچ همسرى بر روى زمين نبود، از آدم تا كنون.
📚 الكافی، جلد۱ صفحه ۴۶۵
💐 سالروز نورانی ترین پیوند هستی، پیوند حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیهاالسلام بر شما مبارک 💐
🆔 @tarashiun_ir
┄┅┅🍁💠❀❣️❀💠🍁┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ_تصویری
🌀 شماره ۳۱
💢 #تربیت امری اکتشافی است.
📝 چگونه #خوب و #بد را به فرزندمان آموزش بدهیم؟
🔺 پیشنهاد دانلود
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🔰پرسش و پاسخ؛
🌀 شماره ۴۰
-💠 فرزند بزرگترم انحصارطلبی در استفاده از اسباببازیها دارد. چگونه برخورد کنم؟
✍پاسخی کوتاه به این سوال:
1⃣ گاهی ما اسباببازیها را برای یک بچهمان میخریم و این موضوع احساس انحصارطلبی را در بچهمان افزایش میدهد بنابراین ما باید:
📌 اولا، اسباببازی بخریم که بتوانند از آن زوجیتی استفاده کنند یعنی دونفره یا چند نفره.
📌 ثانیا، اسباببازی را خاص او نخریم.
اگر چیزی میخریم بگوییم: "این را برای دوتای شما خریدیم." اجازه دهیم که بچهها حس کنند باید از برخی چیزها استفادهی مشترک بشود و این میتواتد کمک کند که انحصار طلبی را کاهش دهد.
2⃣ گاهی ما (خود والدین) آموزش انحصار در استفادهی از وسایل بازیشان میدهیم.
🌺 مثال:
🌷 به او میگوییم: "این اسباببازی مال توست، مواظب باش دوستت خرابش نکند." و در اصل او را نسبت به اسبابازیاش حریص میکنیم که نتیجهی آن انحصار طلبی خواهد شد.
🌷 اتفاقا ما باید به بچههایمان توصیه کنیم که با دوستت باهم با این اسباببازی، بازی کنید.
⛔️ سعی کنیم از جملاتی که میشود که فکر کند این اسباببازی در #مالکیت اوست و هیچکس هم حق ندارد از آن استفاده کند، استفاده نکنیم. این موضوع با اینکه باید به بچهها یاد بدهیم که مواظب وسایلشان باشند تضاد ندارد.
🔸 استفادهی صحیح میتواند بصورت مشترک باشد.
🔹 انحصارطلبی #خساست ایجاد میکند.
🔕 بعضی وقتها اینقدر والدین تذکر میدهند که "بچه مراقب باشد که اسباببازی خراب نشود" که حتی خودش هم خوب بازی نمیکند. در حالی که ما از جنبهی اشتراکگذاری حمایت میکنیم. و میگوییم استفادهی صحیح را هم باید یاد بدهیم.
⭕️ ما هیچوقت نباید بچهها را وقتی از اسباببازیای صحیح استفاده میکنند و خراب میشود #توبیخ کنیم. اگر دیدیم که خوب نگهداری و استفاده نمیکنند و ناصحیح استفاده میکنند باید #تذکر داد.
‼️ اما اگر بچه خوب از اسباببازیاش مراقبت کند ولو به این باشد که به دیگران ندهد به نظر میرسد روش درستی نیست.
#پرسش_پاسخ
#انحصارطلبی
#حس_مالکیت
#اسباب_بازی
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir