eitaa logo
اندیشکده تربیت زمامدار
737 دنبال‌کننده
93 عکس
17 ویدیو
2 فایل
اطلاع رسانی و انتشار محتوای #اندیشکده_تربیت_زمامدار پژوهشکده شهید صدر، #سلسله_نشست_های_تخصصی، #تولیدات_پژوهشی ، #ثبت_نام_دوره_ها و محتوای مربوط به موضوع تربیت زمامدار
مشاهده در ایتا
دانلود
«کتب تربیت اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» این مجموعۀ پنج جلدی در محورهای زیر به نظام مسائل تربیتی پرداخته است: جلد اول: اهداف تربیت اسلامی (به ضمیمۀ ضرورت و موضوع تربیت) جلد دوم: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد سوم: مؤثران تربیتی جلد چهارم: برنامه‌های تربیتی جلد پنجم: مدیریت تشکل تربیتی
📚 همگام با نمایشگاه | نخبگان و تمدن سازی اسلامی ▫️آیانخبه پروری بی‌عدالتی و تبعیض است؟ ◾️ یا ؟ 🔲 چرا باید نخبه پروری کرد؟ ◾️ نخبه کیست و چه رسالت‌هایی دارد؟ ▫️ نقشۀ راه نخبه پروری چیست؟ 🔸 پاسخ این پرسش‌ها و ده‌ها سؤال دیگر در زمینه‌ی نخبگان ‌و در کتاب نخبگان و تمدن سازی اسلامی 🔸 «نخبگان و تمدن سازی اسلامی» گزیده بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در زمینه نخبگان و نقش آنان در تمدن سازی اسلامی است که در ۱۹۰ صفحه رقعی چاپ و از زمان انتشار تا کنون با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبین مواجه شده است. 🔗 لینک خرید کتاب از پاتوق کتاب
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خودش را برای «صفر» آماده کرده بود🔸 وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار می‌شود. مشکل پیدا می‌شود. شما می‌پرسید مگر این رهبر ما ذوب در ولایت الهی شده است؟ من می‌گویم بله! من ! یک ماه قبل از رحلت امام (ره) برای کاری به دفتر ایشان رفتم. گفتم دوره ریاست جمهوری شما دارد تمام می‌شود، شما بعد از آن چکار می‌کنید؟ گفتند: «حوزه! می‌روم قم و آخوندی می‌کنم. بعد مثل‌اینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهی‌ام کنند. من بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشو؛ »! فکرش را کنید! رئیس‌جمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود. می‌دانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما می‌گوید برای رفتن «تردید نمی‌کنم»! خود را برای «صفر» آماده می‌کند؛ برای «هیچ». می‌رود برای و ناگهان سر از در می‌آورد! تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» می‌ماند. راه بقاء ، فناست! راضی بودن در برابر امر امام(ره) به معنای «ذلت باطنی» است، و «ذلت باطنی» مهارکنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنی» اینگونه است، «عزت ظاهری» برای انسان خطرناک نیست. عزت رهبری به اندازه‌ای است که مردم او را در موقع نماز دعا می‌کنند. این عزت ظاهریِ بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش می‌خواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم می‌خورد. و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد. هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری، از نوع . این رهبر، ذوب است؛ الله است که اینطوری به سر خودش می‌آورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمی‌کند. شما دو تا درس لمعه بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم بگیر، بعد بیا درس جامع‌المقدمات (اولین درس حوزوی) بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش می‌آید؟! اما ایشان می‌گوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم در یکی از روستاها، آن هم در سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمی‌کنم! این، همان نگه داشتنِ است. این انسان وقتی که زمامدار می‌شود، ماشین نظام می‌شود؛ ماشینِ ترمزدار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمی‌گذارد.
🌼دوره مطالعاتی 🌼 🔸مبتنی بر (ره) 📖با محوریت «کتاب انسان آزاد» 🔹به صورت و 🔶۱۲ جلسه در قالب ۶ هفته (هفته‌ای دو جلسه) 📅شروع دوره: از ۹ تیر ماه ✏️ با ارسال عبارت «آزادی+ نام و نام خانوادگی» به سامانه پیامکی 6600056401 ⏰ مهلت ثبت نام: اول تیر ماه ✅همراه با 💢کسب اطلاعات بیشتر: eitaa.com/bineshe_khj ☎️۰۵۶_۳۲۳۴۳۰۲۵ (از ساعت ۷ تا ۱۳) —————💠🍃🌺🍃💠————— 🆔 @bineshe_khj
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فراخوان ثبت نام در دومین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹 درباره دوران جدید https://b2n.ir/n53972 🔹️ فرم ثبت نام https://b2n.ir/f60865 🔹️ سوالات متداولhttps://b2n.ir/d97953 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
ثبت نام در دومین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ ⭕️ در قالب یک دوره آموزشی و نظری در روزهای 18 تا 20 شهریور ماه 1403، حضوری و مجازی ✅اساتید و مربیان دوره: دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد عبدالحمید نقره کار، دکتر محمدهادی همایون، دکتر پرویز امینی، دکتر عبدالکریم خیامی، حجت الاسلام علی فرحانی، دکتر عطاءالله بیگدلی، دکتر محمدجبارپور، دکتر بهزاد عمران زاده، دکتر حمید دهقانیان، دکتر علی امینیان، جمال یزدانی 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹 درباره دوران جدید https://b2n.ir/n53972 🔹️ فرم ثبت نام https://b2n.ir/f60865 🔹️ سوالات متداول https://b2n.ir/d97953 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
هدایت شده از عطاالله بیگدلی
پذیرای مقالات علمی عزیزان در حوزة تخصی نشریه هستیم. 🔴 کسب رتبه «ب» توسط فصلنامه علمی مطالعات میان رشته ای تمدنی انقلاب اسلامی در آخرین ارزیابی وزارت علوم ❇️ با عنایت خداوند متعال، فصلنامه علمی مطالعات میان رشته ای تمدنی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین نشریه علمی کشور در حوزه مطالعات تمدنی انقلاب اسلامی فراتر از سال ۱۴۰۱ در ارزیابی سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه "ب" در ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم گردید. ✅ جهت آشنایی بیشتر با نشریه و ارسال مقالات خود می‌توانید به تارنمای زیر مراجعه فرمایید: https://cir.ihu.ac.ir/ ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
هدایت شده از علیرضا زادبر
سفره حاکم اسلام "احنف بن قیس" نقل می کند: روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم آنقدر طعام مختلف آوردند که نام برخی را نمی دانستم. پرسیدم: این چه طعامی است؟ معاویه جواب داد: مرغابی است، که شکم آنرا با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نِیشکر در آن ریخته‏ اند. بی اختیار گریه‏ ام گرفت. معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه‏ ات چیست؟ گفتم: به یاد علی بن ابیطالب افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم. آنگاه سفره‏ای مُهر و مُوم شده آوردند. از علی پرسیدم: در این سفره چیست؟ پاسخ داد: نان جو گفتم: شما اهل سخاوت می‏باشید، پس چرا غذای خود را پنهان می‏کنید؟ علی فرمود: این کار از روی خساست نیست، بلکه می‏ترسم حسن و حسین‏، نان ها را با روغن زیتون یا روغن حیوانی، نرم و خوش طعم کنند. گفتم: مگر این کار حرام است؟ علی فرمود: نه، بلکه بر حاکم امت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد که فقر مردم،باعث کفر آنها نگردد تا هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست. معاویه گفت: ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی توان انکار کرد. 📚اصل الشّیعه و اصُولُها ، صفحه 65 https://eitaa.com/Politicalhistory
2.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اساس عالم بر تربیت انسان است.انسان عصاره همه موجودات است...
سلام متن منسجم معرفی مجموعه پنج جلدی "حکیم حکمران" مجموعه پنج جلدی *حکیم حکمران* با بررسی سیره حکمرانی آیت‌الله خامنه‌ای، الگویی جامع از مدیریت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌دهد. جلد نخست با عنوان *حکیم مقتدر مظلوم* به تبیین الگوی حکمرانی اسلامی می‌پردازد که در آن اقتدار مشروع با التزام به اخلاق و عدالت تلفیق شده است. این اثر نشان می‌دهد چگونه نظریه ولایت فقیه می‌تواند همزمان از تمرکز قدرت استبدادی جلوگیری کند و کارآمدی نظام را تضمین نماید. در جلد دوم با عنوان *رهبری فراجناحی*، مواجهه فراجناحی رهبر انقلاب با جریان‌های سیاسی مختلف تحلیل شده است. این اثر با نقد دوگانه‌سازی‌های سیاسی دهه ۱۳۶۰، الگویی از حکمرانی ارائه می‌دهد که در آن "مصالح ملی" بر "اختلافات جناحی" اولویت دارد. بررسی تعاملات ایشان با دولت‌های مختلف، نمونه‌ای عینی از این رویکرد است. جلد سوم با محوریت *جذب حداکثری - دفع حداقلی*، به استراتژی نظام اسلامی در مواجهه با جریان‌های سیاسی می‌پردازد. این اثر با الهام از سیره امام علی(ع) در برخورد با ناکثین، قاسطین و مارقین، تمایز میان "اختلاف مشروع" و "واگرایی براندازانه" را تبیین می‌کند. تحلیل ریزش‌های انقلاب و مواجهه با معاندین، از فصول کلیدی این جلد است. *تکثرگرایی در چارچوب انقلاب* عنوان جلد چهارم این مجموعه است که به پذیرش تنوع سیاسی در نظام اسلامی می‌پردازد. این اثر با بررسی مواضع امام خمینی در قبال تکثر سیاسی، نشان می‌دهد چگونه می‌توان میان "وحدت نظام" و "کثرت‌گرایی" تعادل برقرار کرد. مباحثی چون آداب رقابت سیاسی و نقد منصفانه از محورهای مهم این جلد است. در جلد پایانی با عنوان *بر مدار وحدت و وفاق*، وحدت به عنوان استراتژی کلان نظام تحلیل شده است. این اثر با بررسی تاریخی سیاست‌های تفرقه‌افکنانه استعمار، الگویی برای مقابله با جنگ روانی دشمنان ارائه می‌دهد. راهکارهای عملیاتی برای تحقق وحدت ملی و مدیریت منازعات سیاسی، از یافته‌های ارزشمند این پژوهش است. این مجموعه پنج جلدی که حاصل بررسی نظام‌مند سیره نظری و عملی رهبر انقلاب اسلامی است، برای پژوهشگران علوم سیاسی، مدیریت دولتی و اندیشه اسلامی منبعی ارزشمند محسوب می‌شود. تلفیق "اقتدار حکومتی" با "اخلاق سیاسی"، "انسجام نظام" با "تکثرگرایی"، و "وحدت ملی" با "پذیرش اختلافات مشروع"، از ویژگی‌های ممتاز این الگوی حکمرانی است که در این مجموعه به تفصیل بررسی شده است.
3.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- ما حقیقتاً مرده بودیم؛ امام ما را زنده کرد - ما گمراه بودیم؛ امام ما را هدایت کرد. - ما غافل بودیم از وظایف بزرگ انسان و مسلمان؛ او ما را بیدار کرد ‌بیانات | ۱۳۶۸/۴/۱۹ https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔸شهید مصطفی چمران: هنگامی که شیپور جنگ نواخته میشود، شناخت مرد از نامرد آسان میشود! پس ای شیپورچی بنواز! اندیشکده تربیت زمامدار https://eitaa.com/tarbiat_zemamdar