eitaa logo
تربیت معنوی
7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔆#اوج_حضور 💠قسمت چهارم: تشرف سعد بن عبدالله قمی ❇️... بعد از اینکه آن کودک احکام هر یک از کیسه‌ها
🔆 💠قسمت پنجم: تشرف سعد بن عبدالله قمی ❇️... یکی از مسائلی که از آن کودک مبارک پرسیدم این بود که چرا انتخاب امام نباید به دست مردم باشد و مردم نمی‌توانند برای خود امامی برگزینند؟ 🔶آن کودک پرسید: آیا قصد دارند امام صالحی را انتخاب کنند یا امام فاسق؟ عرض کردم: امام صالح. او فرمود: آیا ممکن است که آنها قصد داشته باشند امام صالح انتخاب کنند؛ اما در انتخاب اشتباه کنند و شخص فاسقی را برگزینند؟ عرض کردم: بلی ممکن است. فرمود: به همین دلیل است که مردم نمی توانند برای خود امامی برگزینند چون ممکن است آن امامی که انتخاب کردند فاسق باشد. 🔰سپس فرمود: حضرت موسی کلیم الله که از پیامبران اولوالعزم بوده و خداوند به ایشان شریعت و کتاب عنایت کرده و از عقل وافر و علم کامل بهره‌مند بود، هفتاد نفر از امت خود را برای میقات و تکلم با خدا انتخاب کرد که به گمان او از صالحین امتش بودند؛ اما بعد از این که به میقات پروردگار رفتند، تقاضا کردند که خدا را به صورت آشکار ببینند و به همین خاطر از ظالمین قرار گرفتند. وقتی که انتخاب پیامبری همچون موسی علیه‌السلام مطابق با واقع و گمانش نگردید و خداوند ضمیر آنها را آشکار ساخت و دانسته شد که صلاحیت ندارند، پس معلوم می‌شود انتخاب صالحین فقط به عهده خداست که از باطن انسان‌ها و اسرار وجودشان آگاه است؛ و هیچ کدام از مهاجرین و انصار یا سایر مردم صلاحیت انتخاب امام را ندارند. 📎پس از آن وقت نماز شد و ... 📌ادامه دارد... ✅ حدیث سعد بن عبدالله اشعری قمی. کمال الدین و تمام النعمه، ج2 باب43 ص462 @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔳#شرح_غربت 💠فراز دوم خطبه 🔹در این فراز حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پی
🔳 💠فراز سوم خطبه 🔹سپس حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها به مخاطبین و اهل مجلس توجه و التفات کردند و با جملاتی احترام‌آمیز، مسئولیت سنگین آنان را گوشزد کردند و پس از آن به طور صریح از امام و همسر خود امیرالمؤمنین علیه‌السلام دفاع کردند: 🔸 «أَنْتُمْ عِبَادَ اَللَّهِ نُصْبُ أَمْرِهِ وَ نَهْيِهِ وَ حَمَلَةُ دِينِهِ وَ وَحْيِهِ وَ أُمَنَاءُ اَللَّهِ عَلَى أَنْفُسِكُمْ وَ بُلَغَاؤُهُ إِلَى اَلْأُمَمِ زَعِيمُ حَقٍّ لَهُ فِيكُمْ وَ عَهْدٌ قَدَّمَهُ إِلَيْكُمْ وَ بَقِيَّةٌ اِسْتَخْلَفَهَا عَلَيْكُمْ» 🔹«ای شما بندگان خدا، شما پرچم امر و نهی الهی را در دست دارید و حاملان دین خدا و وحی اویید و امینان خداوند بر نفس و جان خود می‌باشید و رساننده احکام الهی به امت‌های دیگر هستید. زعیم بر حق و پیشوای راستین پروردگار (یعنی امیرالمومنین علیه‌السلام) در میان شماست و او کسی است که خداوند قبلاً در مورد اطاعت او پیمانی از شما گرفته و او را به عنوان خلیفه و جانشین خود مقرر فرموده است.» 📚کتاب الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۹۷ @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
💎#اسرار_عبادات 💠حکمت گرفتن ناخن یکی از دستورات شریعت، گرفتن ناخن‌ها است و از آن دستور، این عبرت به
📿 ✴️حکمت گذاشتن ريش و گرفتن شارب 📜در حديث قدسى آمده است كه خدا به يكى از انبياء خود خطاب فرمود: به مؤمنان بگو لباس دشمنان مرا نپوشند و از آنچه دشمنان من مى‌خورند، نخورند و راهى كه دشمنان من مى‌روند، نروند كه اگر چنين كنند آنها هم جزء دشمنان من خواهند بود. 🔹مى‌گويم پس اى مسكين بنگر كه سيد و مولايت تو را به خود اختصاص داده و براى خود برگزيده و از دشمنانش جدا ساخته، و تو را از تشبيه به آنها حتى در صورت و هيئت ظاهرى، منزه ساخته، حال اگر با حكم او که شبيه به بندۀ مجرم شدن در صورت نيز از جملۀ محرمات است، مخالفت كنى و از قبول اين عنايت سرباز زنى، و به لباس دشمنانش درآئى عقل خودت در زشتی و جسارت اين مخالفت چگونه حكم مى‌كند؟ ❓آيا اين كار جز اظهار عناد و دشمنى نسبت به آفريدگار چيز ديگرى هست‌؟ پس بر حذر باش كه در رابطه با ملك الملوك چنين رفتار می‌كنى. 📔ترجمه کتاب اسرارالصلوة با اندکی تصرّف، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ص 109 @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔳#شرح_غربت 💠فراز سوم خطبه 🔹سپس حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها به مخاطبین و اهل مجلس توجه و التفات کردند
🔳 💠فراز چهارم خطبه 🔹حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها پس از آنکه امیرالمومنین علیه‌السلام را به عنوان زعیم برحق معرفی کردند، به ثقل دوم یعنی معرفت و شناخت قرآن می‌پردازند و یک قرآن‌شناسی جامعی را بیان می‌کنند: 🔸 «كِتَابُ اَللَّهِ اَلنَّاطِقُ وَ اَلْقُرْآنُ اَلصَّادِقُ وَ اَلنُّورُ اَلسَّاطِعُ وَ اَلضِّيَاءُ اَللاَّمِعُ بَيِّنَةٌ بَصَائِرُهُ مُنْكَشِفَةٌ سَرَائِرُهُ مُنْجَلِيَةٌ ظَوَاهِرُهُ مُغْتَبِطَةٌ بِهِ أَشْيَاعُهُ قَائِداً [قَائِدٌ] إِلَى اَلرِّضْوَانِ أَتْبَاعُهُ مُؤَدٍّ إِلَى اَلنَّجَاةِ اِسْتِمَاعُهُ بِهِ تُنَالُ حُجَجُ اَللَّهِ اَلْمُنَوَّرَةُ وَ عَزَائِمُهُ اَلْمُفَسَّرَةُ وَ مَحَارِمُهُ اَلْمُحَذَّرَةُ وَ بَيِّنَاتُهُ الْجَالِيَةُ وَ بَرَاهِينُهُ اَلْكَافِيَةُ وَ فَضَائِلُهُ اَلْمَنْدُوبَةُ وَ رُخَصُهُ اَلْمَوْهُوبَةُ وَ شَرَائِعُهُ اَلْمَكْتُوبَةُ» 🔹«آن كتاب ناطق و قرآن صادق و نور ساطع و پرتو درخشان است كه مجموعۀ حقائق و قوانين و حجّتهاى الهى در اين كتاب واضح و روشن گرديده است. و شما در صورت عمل به اين كتاب آسمانى به آخرين درجۀ سعادت و ترقّى رسيده و از تيرگيهاى جهالت و گمراهى و گرفتارى نجات يافته و مورد غبطۀ امّتهاى ديگر قرار خواهيد گرفت. و اين را بدانيد كه در اين قرآن وظائف زندگى و حدود و دستورات انفرادى و اجتماعى شما مردم درج گرديده و حجج و بيّنات و براهين حقّ‌ و حقايق و احكام الهى در آن منقوش است، و متوجّه اين مطلب باشيد كه تكاليف الهى و قوانين دينى تنها براى خوشبختى و سعادت شما مردم است.» 📚کتاب الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۹۷ @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿 توسل در قرآن🔻 ⤵️ توسل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔰فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مُتَقَلَّبَكُمْ وَمَثْوَاكُمْ. 🔅سوره محمّد، آیه١٩  ✴️ پس بدان كه هيچ معبودى جز خدا نيست و براى گناه خويش آمرزش جوى و براى مردان و زنان با ايمان [طلب مغفرت كن] و خداست كه فرجام و مآل [هر يك از] شما را مى‏داند! 🔹در آیه‌ی شریف، خداوند به پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله امر کرده که برای مسلمانان استغفار کند. 🔸اين نکته نيز قابل توجه است که خداوند براي مؤمنين و مؤمنات شفاعت نموده و دستور استغفار به پيامبر را داده است تا آنها را مشمول رحمت خود کند، و از اينجا اهميت مسأله‌ی «توسل» ظاهر می‌شود. ✅ بنابراین، مؤمنان برای طلب مغفرت از خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله متوسل می‌شوند. 📕برگرفته از تفسیر نمونه @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔳#شرح_غربت 💠فراز چهارم خطبه 🔹حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها پس از آنکه امیرالمومنین علیه‌السلام ر
🔳 💠فراز پنجم خطبه 🔹پس از آنکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها صفات و برکات قرآن را تبیین کردند، به فلسفه و اسرار احکام الهی می‌پردازند و حدود ۲۰ مورد از اسرار احکام الهی را بیان می‌کنند: ۱) فَجَعَلَ اَللَّهُ اَلْإِيمَانَ تَطْهِيراً لَكُمْ مِنَ اَلشِّرْكِ ۲) وَ اَلصَّلاَةَ تَنْزِيهاً لَكُمْ عَنِ اَلْكِبْرِ ۳) وَ اَلزَّكَاةَ تَزْكِيَةً لِلنَّفْسِ وَ نَمَاءً فِي اَلرِّزْقِ ۴) وَ اَلصِّيَامَ تَثْبِيتاً لِلْإِخْلاَصِ ۵) وَ اَلْحَجَّ تَشْيِيداً لِلدِّينِ ۶) وَ اَلْعَدْلَ تَنْسِيقاً لِلْقُلُوبِ ۷) وَ طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ ۸) وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً لِلْفُرْقَةِ ۹) وَ اَلْجِهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلاَمِ ۱۰) وَ اَلصَّبْرَ مَعُونَةً عَلَى اِسْتِيجَابِ اَلْأَجْرِ ۱۱) وَ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ ۱۲) وَ بِرَّ اَلْوَالِدَيْنِ وِقَايَةً مِنَ اَلسُّخْطِ ۱۳) وَ صِلَةَ اَلْأَرْحَامِ مَنْسَأَةً فِي اَلْعُمُرِ وَ مَنْمَاةً لِلْعَدَدِ ۱۴) وَ اَلْقِصَاصَ حَقْناً لِلدِّمَاءِ ۱۵) وَ اَلْوَفَاءَ بِالنَّذْرِ تَعْرِيضاً لِلْمَغْفِرَةِ ۱۶) وَ تَوْفِيَةَ اَلْمَكَايِيلِ وَ اَلْمَوَازِينِ تَغْيِيراً لِلْبَخْسِ ۱۷) وَ اَلنَّهْيَ عَنْ شُرْبِ اَلْخَمْرِ تَنْزِيهاً عَنِ اَلرِّجْسِ ۱۸) وَ اِجْتِنَابَ اَلْقَذْفِ حِجَاباً عَنِ اَللَّعْنَةِ ۱۹) وَ تَرْكَ اَلسَّرِقَةِ إِيجَاباً لِلْعِفَّةِ ۲۰) وَ حَرَّمَ اَللَّهُ اَلشِّرْكَ إِخْلاَصاً لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ 🔸«خداوند ايمان را براى تطهير قلوب شما از آلودگى شرك قرار داده، و اداى نماز را براى دورى از كبر، و پرداخت زكات را براى پاكى جان و بركت رزق و روزى، و روزه را براى تثبيت اخلاص، و اداى حجّ‌ را براى بر پا داشتن دين، و عدل و انصاف را براى نظم اجتماع و حفظ‍‌ روح مساوات، و لزوم اطاعت ما را موجب امان از تفرقه و جدائى مؤمنان، و جهاد را موجب عزّت اسلام و خوارى كفّار و منافقان، و صبر را پايۀ خوشبختى و وسيلۀ نيل به هدف، و امر به معروف را براى صلاح همگانى، و نيكى به پدر و مادر را براى مصون ماندن از عذاب الهى، و صلۀ رحم را براى طولانى شدن عمر و تكثير ياران، و قصاص را براى محفوظ‍‌ ماندن جان مردم، و اداى نذر را براى جلب مغفرت و رحمت حقّ‌، و رعايت وزن و كيل را براى اجتناب از كم فروشى، و ممنوعيّت شرب خمر را براى دورى از پليدى، و خوددارى از فحّاشى و دشنام را براى مصونيت از لعنت مردمان، و دزدى نكردن را براى حفظ‍‌ عفّت و پاكدامنى قرار داده است، و خداوند براى اين شرك را حرام نمود تا همه با اخلاص او را بپرستند.» 📚کتاب الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۹۷ @ Tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔆#اوج_حضور 💠قسمت پنجم: تشرف سعد بن عبدالله قمی ❇️... یکی از مسائلی که از آن کودک مبارک پرسیدم این
🔆 💠قسمت ششم: تشرف سعد بن عبدالله قمی 🔶... بعد از آنکه پاسخ سوالاتم را از آن کودک مبارک دریافت کردم، دیدم وقت نماز شد و امام حسن عسکری به همراه فرزند خود مشغول نماز شدند. من از خدمت ایشان مرخص گشته و به دنبال احمد بن اسحاق قمی روانه شدم؛ اما دیدم احمد بن اسحاق، گریان به سمت من آمد. ♦️سوال کردم: چرا گریه می‌کنی؟ جواب داد: آن پیراهنی که امام فرمود بیاورم را گم کردم. گفتم: خدمت امام برو و مطلب را برای ایشان بیان کن که ایشان خاندان رحمت و کرم الهی هستند. گفت: همین‌کار را می‌کنم. ✅داخل حجره شد و بعد از اندکی لبخندزنان بیرون آمد. گفتم چه شد؟ پاسخ داد: وقتی وارد حجره شدم دیدم مولایم آن پیراهن را زیر پای خود قرار داده و مشغول نماز شده است. من هم خدا را شکر کردم که آن پیراهن به دست مولایم رسیده است. 🚩سعد بن عبدالله می گوید. بعد از آن ملاقات، چند مرتبه دیگر به منزل امام حسن عسکری مشرف شدیم و او را زیارت کردیم. اما دیگر آن کودک را ندیدیم. ✅پایان 📔(حدیث سعد بن عبدالله اشعری قمی. کمال الدین و تمام النعمه، ج2 باب43 ص463) @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
🔳#شرح_غربت 💠فراز پنجم خطبه 🔹پس از آنکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها صفات و برکات قرآن را تبیین کردند،
🔳 💠فراز ششم خطبه 🔹سپس حضرت همه مردم را مخاطب قرار داده و به معرفی خود می‌پردازد و می‌فرماید: 🔸و این منم، فاطمه و پدرم محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله است. 🔹پس از آن انتساب و اتصال خود و امیرالمومنین علیه‌السلام را با پیامبر اثبات، و نسبت دیگران را با پیامبر اسلام سلب می‌کند و بر انتساب خود و شوهرش افتخار می‌کند که: 🔸اگر نسب او را بررسی کنید و خوب بشناسید؛ او پدر من است نه زنان شما و نیز او برادر پسر عموی من، علی است نه مردان شما. 🔹«أَيُّهَا اَلنَّاسُ اِعْلَمُوا أَنِّي فَاطِمَةُ وَ أَبِي مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَقُولُ عَوْداً وَ بَدْواً وَ لاَ أَقُولُ مَا أَقُولُ غَلَطاً وَ لاَ أَفْعَلُ مَا أَفْعَلُ شَطَطاً - لَقَدْ جٰاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مٰا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيمٌ فَإِنْ تَعْزُوهُ وَ تَعْرِفُوهُ تَجِدُوهُ أَبِي دُونَ نِسَائِكُمْ - وَ أَخَا اِبْنِ عَمِّي دُونَ رِجَالِكُمْ وَ لَنِعْمَ اَلْمَعْزِيُّ إِلَيْهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ» 📚کتاب الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۹۷ @TarbiateManavi
🖼 آیت‌الله‌ رحمةالله علیه @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 سلام الله علیها. ▪️سؤالی که تا روز قیامت باقی است! @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه مصباح .mp3
4.24M
🎥 🔹️توصيه هایی زيبا پیرامون 🎙علامه مصباح رحمة الله عليه 🏴به مناسبت سالروز رحلت،دوازدهم دی ماه. @TarbiateManavi
🖼 رحمة‌الله‌علیه
تربیت معنوی
🔳#شرح_غربت 💠فراز ششم خطبه 🔹سپس حضرت همه مردم را مخاطب قرار داده و به معرفی خود می‌پردازد و می‌فرما
🔳 💠فراز هفتم خطبه 🔹در این فراز حضرت صدیقه طاهره توصیف جانانه‌ای از امیرالمومنین علیه‌السلام می‌کند و می‌فرماید: 🔸او که همواره مورد اصابت رنج‌ها و مشکلات فراوان در راه خدا و برای خدا بود؛ 🔹منتهای تلاش خود را در پیشبرد امر خدا به کار می‌برد؛ 🔸قریب و نزدیک به رسول خدا بود؛ 🔹در میان اولیای خدا سید و آقا بود؛ 🔸بر همه امتیاز داشت؛ 🔹کمر همت را محکم بسته و در کارها اهتمام کامل داشت؛ 🔸ناصح و خیرخواه و مجدّ و مصمم و کوشا و تلاشگر بود؛ 🔹در راه خدا، ملامت ملامت‌کننده‌ای او را نمی‌گرفت و در او اثر نمی‌گذاشت. 🔸مَكْدُوداً فِي ذَاتِ اَللَّهِ مُجْتَهِداً فِي أَمْرِ اَللَّهِ قَرِيباً مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ سَيِّداً فِي أَوْلِيَاءِ اَللَّهِ مُشَمِّراً نَاصِحاً مُجِدّاً كَادِحاً لاَ تَأْخُذُهُ فِي اَللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ. 📚کتاب الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۹۷؛ شرح غربت، ص۹۵ @TarbiateManavi