eitaa logo
تربیت معنوی
6.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
94 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️اینها آثار عمل خودمان است... آیت‌الله رحمة‌الله‌علیه: 🔻این مشکلاتی که الآن در وجود دارد، این‌ها آثار عمل خودمان است. ما این فسادها را می‌بینیم اما هیچ حرکتی نمی‌کنیم. انکار که نمی کنیم، هیچ، بلکه راضی هم هستیم؛ ▫️ این آثار بدی دارد که دامن‌گیر همه ما خواهد شد؛ مثلاً فرزند، بدحجاب است دلش می‌خواهد این جور بیرون برود. خوب این یک فتنه است. پدر و مادرش وظیفه دارند او را نهی بکنند. اگر آن پدر و مادر هم ساکت بمانند، طبق آیه شریف همان عذاب و ناراحتی که برای دختر ایجاد شده، برای پدر و مادر هم ایجاد می‌شود. 🔻صریح روایت است که : الرَّاضِی بِفِعْلِ قَوْمٍ کالدَّاخِلِ فِیه مَعَهُمْ ؛ کسی که به عمل گروهی راضی باشد، با آنان در آن عمل داخل و شریک است. (بحارالأنوار، ج ۶٣، ص ٣١۴) @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ثروتمندى بخیل، داراى یک پسر بیمار و رنجور بود، خیرخواهان به او گفتند: مصلحت آن است که براى شفاى پسرت، ختم قرآن کنى (یک بار قرآن را از آغاز تا پایان بخوانى) یا قربانى کنى یا ذبح گوسفند یا شتر، و گوشت آنها را صدقه بدهى. 🔹ثروتمند بخیل، اندکى در فکر فرو رفت و سپس سر برداشت و گفت: ختم قرآن ترک شده که در دسترس ما است، بهتر از قربانى از گله‌اى است که در محل دور است. 🔹صاحبدلى سخن او را شنید و گفت: او از این رو ختم قرآن را برگزید که قرائت آن، کار زبان است و زحمت و هزینه‌اى ندارد، ولى زر (طلا) به جان بسته است، و دل برداشتن از آن، دشوار خواهد بود. 🍃دریغا گردن طاعت نهادن گرش همراه بودى دست دادن 🍃به دینارى چو خر در گل بمانند ور الحمدى بخواهی، صد بخوانند 📕حکایتهاى گلستان سعدى به قلم روان، حکایت۱۴۹ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 چون ألست عشق بشنیدی به جان از بلی نفس بیزاری ستان چون بلی نفس گرداب بلاست کی شود کار تو در گرداب راست 💠 معنای شعر وقتی با جان خود آیه «أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ؛ آیا من پروردگار شما نیستم؟» را شنیدی سزاوار است که در مقابل آن بله بگویی و از بله گفتن به نفس خود، بیزاری جویی و فرمان نفس را گوش فرا ندهی؛ چرا که بله گفتن به نفس و اطاعت از آن، گرداب بلا است و کسی که در گرداب بیفتد، از حرکت بازماند. @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخت تر از زخم نیزه اكرم روی منبر می‌فرمودند: 🔹 اگر خانمی را كند ولو با يک‌ يا ، اگر مردی را اذيت كند ولو با يک ‌تندی و زخم‌زبان، او اول كسی است كه وارد می‌شود. يعنی گناهش خيلی بالاست. 🔸 چرا؟ برای اين‌كه اگر درخانه نباشد محيط خيلی است و اگر محبت باشد رفاه هست، هست. 🌷🔹🌷🔹🌷 📘 اخلاق در خانه،ص۳۴۰ (آیت الله مظاهری) @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ امام علیه‌السلام: مُضْطَلِعٌ بِالْامامة(ع) عَالِمٌ بِالسِّیاسَةِ مَفْرُوضُ الطَّاعَة. 🍃حضرت قائم علیه‌السلام بر امر امامت توانا و به نحوه اداره امور امت، عالِم و آگاه است.🍃 📕طب‍رس‍ی، ج ٢، ص۴٣۶ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 سیره عملی و اخلاقی آیت الله شیخ محمد بهاری 💠 خوف و رجاء عامل موفقیت 🔹 از عوامل حرکت و سلوک سالکان الهی، خوف و رجاء است که در افراد، نسبت به روحیات، مقامات و گاهی زمان‌ها و مکان‌ها متفاوت است. این دو، به منزله‌ی دو نور هستند که در مسیر حرکت، دو طرف راه را روشن می‌کنند. 🔸 معمولاً در سالکان، مقدار این دو به یک اندازه نیست. عده‌ای جنبه‌ی خوف از عظمت حضرت حق تعالی در آن‌ها بیشتر جلوه‌گر است و در عده‌ای جنبه‌ی رجاء و شوق به رحمت الهی زیادتر نمود دارد. ✅ آیت الله حاج شیخ محمد مقام انبساط و اراداتش، بر خوف ایشان غلبه داشت، و این را از استاد خود عالم ربانی آیت الله ملا حسینقلی همدانی داشتند؛ یعنی هم دارای خوف بودند و هم دارای رجاء، ولی حالت رجاء ایشان بیشتر جلوه‌گر بوده است. 📚کتاب قله‌نشینان معرفت، ص ۹۰ @TarbiateManavi