eitaa logo
تربیت دینی کودک و نوجوان
20.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
493 ویدیو
1.4هزار فایل
✅انواع روش های تربیت دینی 1️⃣ آشنایی با اصول و روشهای تربیت کودک و نوجوان؛ 2️⃣ چگونگی رفتار با نوجوانان و کودکان؛ 3️⃣ چگونگی تربیت دینی کودک و نوجوان و...؛ 💯زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه عرصه ی تربیت کودک و نوجوان ارتباط با ادمین : @Mostafa_m_p
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه اعضای گرامی که دوره مدیریت رسانه به مناسبت فرارسیدن عید مبعث و دهه فجر تا ۲۲ بهمن با تخفیف ارائه می‌باشد. نکته: تا ۲۲ بهمن این تخفیف قابل استفاده می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام : https://mazane.org/g/1/5450
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«♥️🎉» عیداست‌وهواشمیم‌جنت‌دارد نام‌خوش‌مصطفی‌حلاوت‌دارد.. ♥️¦↫ 🎉¦↫ به کانال ملحق شوید: https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
🔔رضایت استفاده کنندگان از دوره مدیریت رسانه در خانواده 👌 ❌توجه: این دوره با تخفیف ویژه به مناسبت فرارسیدن دهه فجر تا ۲۲ بهمن ۹۹ هزار تومان میباشد ❌ کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: https://mazane.org/g/1/5450
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر کنم بختیارم مزدور آخوندا بود😂😂 حرف های بختیار 10 سال بعد از انقلاب 1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎷تخفیف ویژه تا ۲۲ بهمن 🎷❌ ❎❎فقط ۲۴ ساعت فرصت دارید❎❎ 🌀 دورهٔ مدیریت رسانه در خانواده 🔻 کلیپ اول ▫️در این دوره چه مباحثی مطرح می‌شود؟ ▫️ چند نوع مدیریت رسانه داریم؟ ▫️ منظورمان از مدیریت رسانه چیست؟ ❌به مناسبت فرارسیدن عید مبعث و دهه فجر تخفیف ویژه قرار داده شده است❌ ‼️تخفیف تا ۲۲ بهمن معتبر می باشد ‼️ 🔸ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://mazane.org/g/1/5450
آیت الله العظمی جوادی آملی: ما در آستانه ۲۲ بهمن هستيم ممكن است كسی اشكالی، نقدی داشته باشد همه جا هست ولی اساس كار اين است كه ما هرگز اين اشكالات و نقدها را يا از شخص حقيقی يا حقوقی داشته باشيم به حساب اصل نظام، به حساب اصل ايران، به حساب اصل مملكت نياوريم. حتماً با حضور عاقلانه خود اين نظاممان را، اين كشورمان را، اين مليت و مملكتمان را در سايه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حفظ كنيم...خدای سبحان قادر است كه اين كشور ولیّ اش را تا روز ظهور آن حضرت از هر خطری حفظ كند آنچه از ما بر می‌آید اين است كه اين نظام را تا آنجا كه مقدور ماست و می‌فهمیم ياری كنيم.اگر دست بچه‌هايمان را گرفتيم در راهپيمايی شركت كرديم ثواب مضاعف داريم. اگر نباشید و نباشید، این نظام آسیب می ‌بیند، از شرق حمله می ‌كنند از غرب حمله می ‌كنند! مواظب گفتارمان, رفتارمان و كردارمان باشیم و كاری كه به نظام آسیب می‌ رساند نكنیم! برای تقویت و حفظ نظام، انسان می ‌تواند آهسته حرف بزند، در جلسات خصوصی اشكالش را بگوید نقدش را بگوید و راه‌ حل ذكر بكند كه _خدای ناكرده_ این نظام آسیبی نبیند. این مضمون بیان نورانی (سلام الله علیه) است که فرمود مبادا _خدای ناكرده_ اگر اختلاف كردید، در اثر اختلاف به بیگانه راه نشان بدهید! درس اخلاق ۹۱/١١/١٩
سه مرحله برای سه مرحله برای پرورش استعدادهای فردی و خودباوری فرزندتان وجود دارد : اولین مرحله: شناسایی تمام زمینه های برتری فرزندان . همین که نقاط قوت فرزندتان را پیدا کردید ، مرحله دوم این است که آنهارا به کودکتان نشان دهید تا از آنها مطلع شود . این مرحله ضمن تایید ویژگی هایی که کودکتان پیشاپیش از آن ها آگاه است ، به او کمک می‌کند تا تصاویر مثبت جدیدی از خود بسازد . مرحله نهایی با کمک به فرزندتان در تقویت نقاط قوتش استعدادهای او را تا بیشترین حد رشد می‌دهد. این مراحل دومین مهارت اصلی برای موفقیت - پرورش توانایی ها - را تقویت می‌کند. مرحله اول: نقاط قوت و خصوصیات منحصر به فرد فرزندتان را شناسایی کنید . مرحله دوم : به نقاط قوت او اشاره کنید، در نتیجه فرزند شما آنهارا را می‌بیند. مرحله سوم: فرصت تقویت نقاط قوت را فراهم کنید . به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
راه های درمان در مدرسه(1) یکی از موضوعاتی که برای دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه وجود دارد قلدری و زورگویی است که برخی دانش آموزان سایرین را مورد آزار قرار می دهند. در این بین معلمان و ناظمان مدارس باید در این خصوص آگاه باشند و بتوانند با تصمیمات درست از بروز حوادث بعدی جلوگیری کنند و به صورت علمی با این قضیه برخورد کنند چرا که هم فرد قربانی قلدری نیازمند مشاوره است و هم فردی که زورگویی می کند باید تحت درمان و مشاوره قرار بگیرد چرا که ریشه این کار در پایین بودن عزت نفس و اعتماد به نفس کاذب بوده و باید در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرند. به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
راه های درمان در مدرسه(2) 1- برای جلوگیری از زورگویی در مدرسه درباره قلدری صحبت کنید _ برای القای همدلی و هوش هیجانی در دانش آموزان تلاش کنید. _ اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان شما از عواقب قلدری دیگران در مدرسه آگاه هستند. _ آنها باید درک کنند که قلدری تحمل نمی شود و به آنها پرداخته می شود بیشتر محیط را برای آنها سخت گیرتر می کند. _ به دانش آموزان قلدر تاکید کنید بعضی از کتاب های نوع دوستی و ... را مطالعه کنند. به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
راه های درمان در مدرسه(3) 2_ باید دانش آموز را توانمند سازید تا در مقابل قلدری بایستند _ تلاش کنید تا دانش آموزان مدرسه را را توانمند سازید _ آنها را تشویق کنید تا در برابر رفتار قلدری بایستند یا اینکه آن را به شما یا یک بزرگسال دیگر گزارش دهند. _ به آنها یادآوری کنید که قلدری با موضع گیری یک خود آنها پایان می یابد. _ روش های محرمانه ا و ایمن گزارش قلدری را به آنها یاد دهید. به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
چگونه بیش فعالی کودکان را در مان کنیم؟؟👇🏾👇🏾 به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
چگونه را در مان کنیم؟؟(1) از دغدغه های همیشگی والدین و معلمان که در گفتکوهاشون مطرح می شود: _ پسرم هرگز آرام نمینشیند و همیشه به کاری مشغول است؛ _ دخترم حتی یک لحظه به چیزی توجه نمی کند؛ _ فرزندم در مدرسه با کوچکترین بهانه از جا بر میخیزد و دور کلاس راه می رود؛ _ دانش آموزم پیوسته پشت میزش وول میخورد و اصلا آرام و قرار ندارد؛ _ دخترم با کودکان دیگر به خوبی کنار نمی آید؛ فرزندم هرگز در تحصیل موفق نبوده است. _ او الان دو کلاس از همسالانش عقب تر است. _ معلمش میگوید او هنوز «ب» را از «پ» تشخیص نمی دهد؛ _ پسرم تکالیفش را خیلی سریع و معمولا نادرست انجام میدهد؛ این گونه شکایتها که به طور معمول از زبان پدر و مادرها و معلمان شنیده میشود نشانه های اولیه یکی از شایع ترین مشکلات رفتاری کودکان است؛ اختلال بیش فعالی که به گفته برخی پژوهشگران حدود سه تا پنج درصد بچه های دبستانی به آن دچارند و در پسران نیز بیش از دختران شایع است آغاز این اختلال حدود سه سالگی است ولی تشخیص آن معمولا تا زمانی که کودک به مدرسه وارد نشود، مشکل است. ادامه دارد.... به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
چگونه را در مان کنیم؟؟(2) بیش فعالی چیست؟ بیش فعالی نیز مانند بسیاری از اختلالات روان شناختی دیگر تعریفی جامع که همه متخصصان درباره آن به توافق رسیده باشند ندارد تعریف بیش فعالی به گونه ای قراردادی و نسبی است و تقریباً به طور کامل به درجه تحمل و بردباری محیط کودک وابسته است. با آنکه فعالیت حرکتی کودکان متفاوت است این گونه به نظر میرسد که برخی از آنان هیچ گاه از حرکت باز نمی ایستند این کودکان در سالهای پیش از دبستان پیوسته و بدون هیچ هدف آشکاری میدوند و بالا و پایین میروند. وقتی که بزرگتر می شوند نیز هرگز نمیتوانند آرام بنشینند و بسیار بیقرارند به نظر میرسد که این کودکان در قیاس با کودکان عادی بسیار پرتحرک ترند و فعالیتشان نیز بی هدف است. بیش فعالی به وضعیتی افراطی در حرکات و فعالیتهای جسمانی می گویند کودکان بیش فعال بیش از حد طبیعی تحرک دارند؛ یعنی حرکت آنان با سنشان متناسب نیست. این کودکان هنگام یک جا نشستن در زمانی معین بی قرار یا ناراحت اند. گاه از اینان به منزله کودکانی حرف نشنو و نافرمان یاد میشود؛ به ویژه زمانی که به آنان گفته میشود یک جا بمانند یا بی حرکت بنشینند که از انجام آن خودداری میکنند. کودکان بیش فعال به رغم سرزنده بودن اغلب هنگامی که به چیزی توجه میکنند تمرکز خوبی ندارند و محرکهای محیطی حواسشان را به راحتی پرت میکند. ادامه دارد..... به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
چگونه را در مان کنیم؟؟(3) ویژگی های اصلی اختلال (1) هر اختلال، ویژگیها و نشانه هایی دارد که به وسیله آنها می توان به وجود آن اختلال در فرد پی برد. بیش فعالی نیز از این قاعده مستثنا نیست و با نشانه هایی همراه است. البته باید توجه داشت که تنها با دیدن برخی از این نشانه ها و ویژگی ها نباید کودک را به بیش فعالی متهم کنیم تشخیص این اختلال در کودکان به احتیاط لازم و دقت فراوان نیاز دارد و تنها باید روان شناس یا روان پزشک با در نظر گرفتن ملاکهایی ویژه آن را تشخیص دهند. ادامه دارد.... به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
چگونه را در مان کنیم؟؟(4) ویژگی های اصلی اختلال (2) 1. کم توجهی و حواس پرتی در کودکان مبتلا به این اختلال کم توجهی در توجه نکردن به جزئیات یا بی دقتی هنگام انجام کارها یا تکالیف نمود می یابد عملکرد این کودکان به طور معمول بدون دقت و فکر کافی انجام میشود. تمرکز و توجه آنها در فعالیتها و بازی هایشان پایدار نیست و حواسشان به راحتی پرت میشود. معمولا به نظر می رسد که کودکان بیش فعال حواسشان جایی دیگر است و گویا آنچه را که گفته می شود، نمی شنوند. پیوسته از فعالیتی ناتمام به کاری دیگر می پردازند؛ بدون اینکه هیچ یک را به سرانجام برسانند. در انجام کارها کندند و سراغ کاری که نیمه کاره رها شده برنمی گردند. در کارهای یک نواخت و خسته کننده بسیار اشتباه میکنند برای این کودکان کارهایی که سازمان دهی یا کوشش ذهنی پیوسته نیاز دارد نامطلوب و تنفرزا به شمار می آید. در نتیجه از فعالیتهایی که نیازمند کاربرد نظم همیشگی و کوشش ذهنی یا تمرکز حواس است بدشان می آید یا آنها را با بی میلی انجام میدهند. حواس اینان را هر محرک بی اهمیتی به راحتی پرت میکند محض نمونه وقتی برای آوردن چیزی به اتاق می روند، تصویر روی دیوار توجهشان را جلب میکند و فراموش میکنند برای چه کاری به اتاق رفته اند. اگر چند دستور هم زمان به ایشان داده شود، نمی توانند آنها را به یاد بسپارند. وسایلشان را گم میکنند یا جا میگذارند. در دروسی مثل املا که بیشتر به تمرکز نیاز دارد نمره کم میگیرند اشتباهاتشان نیز به سبب کم توجهی و کم دقتی است برای مثال یک واژه را جا می اندازند بیشتر کودکان می توانند. قسمتهایی ویژه از اطلاعاتی را که از محیط میگیرند مسدود کرده بر آنچه مهمتر است تمرکز کنند اما کودکان بیش فعال در تشخیص اطلاعات مربوط و نامربوط محیطی توانایی لازم را ندارند. به این ترتیب هر محرکی برای جلب توجه آنان رقابت می کند. این کودکان دامنه توجه کوتاهی دارند یعنی نمیتوانند بر کاری ویژه برای مدتی طولانی تمرکز کنند. ادامه دارد.... به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan