eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
164 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره شنیدنی مرد شماره یک اطلاعات ایران در دهه ۶۰: 🔻من شهادت می‌دهم که آیت‌الله خامنه‌ای آرزوی شهادت داشت، ولی آرزوی قدرت نداشت.
🍂🍀🍀علم حضوری و حصولی چیست؟ بی‌شک آگاهی ما از شادی خود، با آگاهی ما از شادی فردی دیگر بسیار متفاوت است. در واقع، آن‌گاه که شادیم، همان حالت شادی را درون خود می‌یابیم، اما آن‌گاه که از شادی کسی دیگر آگاه می‌شویم، همان حالتی را که او درون خود دارد نمی‌یابیم، بلکه از طریق مفهومی که از شادی در ذهن داریم از حالت وی آگاه می‌شویم. معرفت‌شناسان مسلمان با توجه به تفاوت این دو آگاهی، معرفت‌ها را به دو قسم حضوری و حصولی تقسیم می‌کنند. معرفت‌های حضوری، معرفت‌هایی بدون واسطۀ مفهوم‌اند که در آنها، صاحب معرفت یا عالِم، خودِ واقعیتِ معلوم را نزد خویش می‌یابد. در مقابل، معرفت‌های حصولی معرفت‌هایی با واسطۀ مفهوم‌اند؛ بدین معنا که عالِم، از طریق مفهومی که در ذهنش انعکاس می‌یابد از معلوم آگاه می‌شود. با دقت در تعریف علم حضوری، می‌توان دریافت که مقصود معرفت‌شناسان از حضور، معنای عرفىِ آن نیست؛ زیرا مثلاً هنگامی که دو نفر یکدیگر را از نزدیک می‌بینند عرفاً می‌گوییم آنها نزدِ یکدیگرند و با هم ملاقات حضوری دارند، در حالی که معرفت آنان به یکدیگر از طریق دیدن است و با دیدن، تنها تصویری از هر یک نزد دیگری حاصل می‌شود و با واسطۀ آن تصویر است که یکی از دیگری آگاه می‌گردد و بنا بر این، علم آنها به یکدیگرْ حصولی است، نه حضوری. همچنین باید توجه داشت که مقصود از بی‌واسطه بودن علم حضوری آن است که در این نوع علم، عالم برای آگاه شدن از وجود معلوم، واسطه‌ای ندارد، یا به ‌عبارت دیگر، علم او چیزی جز حضور خود معلوم نزد او نیست. اما ممکن است برای پدید آمدن معلوم، عللی در کار باشند و معلوم به واسطۀ آنها پدید آمده باشد. مثلاً ممکن است من به واسطۀ دیدن دوست خود شاد شده باشم. اما آنچه موجب می‌شود علم به شادی خود را علم حضوری بدانیم این است که آن‌گاه که حالت شادی در ما پدید می‌آید، بی‌هیچ واسطه‌ای خود آن حالت را می‌یابیم، نه اینکه برای درک آن، نیازمند مفهوم و تصوری از شادی باشیم که در ذهنمان انعکاس یابد و با واسطۀ آن به شادی خود پی ببریم. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🌺 شرط خوب مبارزه کردن با شیطان و دشمن، از نظر شهید حسن باقری .
📚 «سیری در ساحل» ✴برشی از کتاب: 🔹️ (ره)، مردى بزرگ و نابغه‌اى بى‌نظیر، میان غیر معصومان بود. دانشمندى بود که جامع اضداد مى‌نمود. سیاست را عجین دیانت مى‌دید. استادان بزرگى و شاگردان بزرگى داشت. امام (ره) ، افزون بر آن‌که در تمام علوم اسلامى تبحر داشت، در چهار رشته فقه، اصول، فلسفه و عرفان در عین پایبندى به مبانى و اصول اصیل اسلامى، داراى نوآورى بود و تألیفات فراوانى در زمینه‌هاى علوم اسلامى نگاشت. عصاره قرآن و سنّت را در قالب وصیت‌نامه الاهى ـ سیاسى خود نوشت که هر ورقش، دفترى است از معرفت امام خمینى (ره) و خمینى‌آفرین. آفرین آفریدگار، بر او باد! 🌐 @mesbahyazdi_ir
✅خمینی خداخواه! رمز موفقیت (ره) و روح حرکت امام (ره) و ویژگى شخصیت امام (ره) در بین تمام رهبران جهان در این کلمه نهفته بود که او خداخواه بود، عاشق خدا بود و سراز پا نمی‌‏شناخت. همه چیز را براى خدا می‌خواست. ۷۸/۳/۱۴ 🌐 @mesbahyazdi_ir
🗓 حضرت امام صادق عليه السلام مَن ساءَ خُلقُهُ عَذَّبَ نَفسَهُ؛ هر كس بد اخلاق باشد، خودش را شكنجه و آزار مى دهد. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص321، ح 4  ✨✨✨✨✨@dars_akhlaq 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 قابل توجه هر انسان با خدا
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙صوت محرمانه از جلسه شورای امنیت رژیم پهلوی در ۲۸ دی ۱۳۵۷ 🔻اعترافات شاپور بختیار، نخست وزیر پهلوی درباره شخصیت امام خمینی ره: 🔸من اطلاعات صحیحی از زندگی‌اش دارم فوق‌العاده آدم باتقوا و پرهیزکاری است، اصولاً آدم مادی و دنبال مال و مقام نیست!
☘️☘️🍂اقسام علم حضوری چیست؟ علم حضوری اقسامی دارد که در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم: 1. علم به خود: هر کس وجود خود را می‌یابد، و در این آگاهی، خودش نزد خودش حاضر است، و به دیگر سخن، برای شناخت خود به مفهومی از خویش نیاز ندارد؛ 2. علم به حالت‌های درونی خود: چنان که در ضمن تعریف علم حضوری اشاره کردیم، هر یک از ما حالت‌هایی را همچون شادی، غم، امید، لذت و ترسی که در درون خودش پدید می‌آید، بدون واسطۀ مفاهیم می‌یابد؛ 3. علم به افعال درونی و جوانحی خود: برخی افعال ما، مانند اراده، حکم، تفکر و توجه، در درون خود ما رخ می‌دهند و علم ما به آنها نیز بدون واسطۀ مفهوم است. فی‌المثل، هنگامی که در بارۀ چیزی فکر می‌کنیم، بدون واسطه درک می‌کنیم که در حال فکر کردنیم؛ 4. علم علت هستی‌بخش به معلول خود: با توجه به آنچه در مباحث خداشناسی از نحوۀ ارتباط معلول با علت هستی‌بخش خود ثابت خواهد شد،  معلول به ‌معنای دقیق کلمه در حضور مبدأ هستی‌بخش خویش است و هیچ واسطه‌ای میان آنها نیست، و بدین جهت، علت هستی‌بخش، معلول خود را بدون واسطه و با علم حضوری می‌یابد؛ 5. علم معلول به مبدأ هستی خود: از آنجا که معلول نزد مبدأ هستی خود حاضر است، چنانچه معلول دارای شرایط لازم باشد، او نیز مبدأ هستی خود را بی‌واسطه و با علم حضوری می‌یابد؛ 6. علم به مفاهیم ذهنی خود: مفاهیمی را که در ذهن خود داریم، بدون واسطۀ مفاهیم دیگر می‌شناسیم. محض نمونه، وقتی در بارۀ دوست خود فکر می‌کنیم و او را به یاد می‌آوریم، چهره‌ای که از وی در ذهن داریم، بدون واسطه می‌یابیم، و علم ما به این تصویر ذهنی، با واسطۀ تصویر و مفهومی دیگر نیست. 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🌸 نقشه‌ی هوشمندانه شهید چمران برای فریب دشمن