eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
165 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
وَمِنَ النّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنّا بِاللّهِ وَ بِالْيَوْمِ الاْخِرِ وَما هُمْ بِمُؤْمِنِینَ * يُخادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَما يَخْدَعُونَ اِلاَّ اَنْفُسَهُمْ وَما يَشْعُرُونَ (بقره ۸-۱۴) ترجمه:«و برخى از مردم گويند: به خدا و به روز واپسين ايمان آورديم در حالى كه آنها مؤمن نيستند*می‌خواهند خدا و كسانى را كه ايمان آورده اند فريب دهند، با آنكه جز خودشان را فريب نمى دهند و نمى فهمند». 🕋 | دروغ‎گویی، ریشه نفاق و دورویی 🔸️خداوند در این آیات، خصلت‌هاى مهم منافقان را برشمرده است که به دروغ اظهار ایمان مى‌کنند، با خدعه و نیرنگ، با خدا و مؤمنان برخورد مى‌کنند، دلشان مریض است و روز به روز، بیمارىِ آن‌ها افزوده مى‌شود. ایجاد فساد می‎کنند وخود را مصلح قلمداد مى‌کنند. به مؤمنان نسبت سفاهت و نادانى مى‌دهند...این‌ها و ده‎ها نشانه دیگر، علایم و مشخصات منافقان است، [اما] دروغگویى و اظهارات پوچ، منشأ اصلىِ دیگر مفاسد و تبهکارى‌ منافقان [است]. 📚اخلاق در قرآن جلد۳، صفحه ۳۳۵-۳۳۴ 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
📸 | آمریکا تا کجا آزادی می دهد؟! 🔸️[می‎گویند] بهترین حکومت، حکومتی است که زمینه‌ای فراهم کند تا هر کس هر چه دلش می‌خواهد عمل کند. این فرهنگی که امروز در دنیا ترویج می‌شود و پیشگام و پرچمدارش آمریکاست، همین فرهنگ لیبرالی است. اینها افتخار می‌کنند که در کشور ما هر کس هر جور دلش می‌خواهد زندگی می‌کند؛ البته مادامی که با منافع سیاستمداران پشت پرده تضادی پیدا نکند. ۱۳۸۸/۰۷/۲۵ 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
📸 | توسل به چادر وصله‎دارِ مادر ▪️[این نکته را] ما بارها در جلسات مذهبی تجربه كرديم: اول توبه در درگاه خدا از گناهان گذشته،بعد تمسك به دامن اهل بيت‎علیهم‎السلام و در اين ايام [توسل] به چادر وصله دار فاطمه زهراسلام‎الله‎علیها و با توسل به وجود مقدس ولى‎عصر‎عجل‎الله‎تعالی‏فرجه، مطمئن باشيد كه هر مشكلى قابل حل خواهد بود.اگر امروز بعضى مشكلات لاينحل داريم براى اين است كه توسلاتمان ضعيف شده است. ۱۳۸۱/۰۵/۰۹ 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
103 - از امام صادق علیه السلام در مورد قول خدای عزوجل ((و اکثر آنان به خداوند ایمان نمی آورند جز اینکه مشرکند)) روایت است که فرمود: مشرک بودن مؤمن به این است که مردی بگوید: اگر فلانی نبود من هلاک می شدم و اگر فلانی نبود به چنین و چنان نمی رسیدم و اگر فلانی نبود خانواده ام تلف می شد. آیا در این سخنان نمی نگری که برای خداوند شریک قرار داده است شریکی که به او روزی می دهد و از او دفع بلا می کند - راوی می گوید: - عرض کردم: پس چه بگوید؟ آیا بگوید: اگر خداوند به واسطه فلانی بر من منت نمی نهاد هلاک می شدم؟ حضرت فرمود: آری باکی نیست اگر اینگونه یا شبیه آن را بگوید. ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «گر نگاهی به ما کند زهرا(س)» 🏴 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | ویژگی مهم دوست‌داران خداوند 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔴 علامه مصباح یزدی؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۱) ✍️ احمدحسین شریفی 🔻آیت‌الله مصباح یزدی همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پاره‌ای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستی‌های بی‌شمار می‌دانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. به مناسبت‌های مختلف در اطراف نقص‌ها و ضعف‌های علوم انسانی موجود سخن می‌گفت: ✔️اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود می‌دانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیده‌ها و کنش‌های انسانی ناکارآمد می‌شمرد؛ البته معتقد بود که غربی‌ها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاش‌های گسترده‌ای در بهره‌گیری از این روش داشته‌اند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمی‌زد، ولی آن را پرنقص‌ و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر می‌دانست. ✔️ثانیاً: تأکید می‌کردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالی‌که بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل فرو می‌ریزد و به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریه‌ای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل می‌شود. ✔️و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیه‌های علوم انسانی کنونی با ارزش‌های اسلامی،‌ ناهمخوان، ناسازگار و در تهافت‌اند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم می‌کرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیه‌ای». پاره‌ای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی می‌دانست و البته تعارض علوم انسانی توصیه‌ای با ارزش‌های اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگ‌تر می‌شمرد. 🔻ایشان برای اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت هم‌زمان لازم می‌دانست و خود نیز در حد توان به انجام آن‌ها همت داشت: 🔸یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم می‌دانست. 🔸دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنش‌گرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحول‌گرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامه‌هایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی‌ و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی. 🔸سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامه‌های رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت. 🔻در شماره‌های بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کرد. ان شاالله @Ahmadhoseinsharifi ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۲) 🖊 احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻علامه مصباح پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامی‌سازی علوم انسانی برمی‌شمارد: گام نخست که بسیار بر آن تأکید داشتند، «نقد علوم انسانی موجود» است. شرط لازم برای برداشتن این گام را شناخت عمیق و دقیق نسبت به علوم انسانی موجود و آخرین دستاوردها و نظریه‌ها در علم مورد نظر می‌دانست. در روش نقد به پنج مرحله، توجه داشت: الف) نقد دستاوردها: یعنی نقد نتایج، پیامدها و محصولات نظریه‌های اقتصادی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و امثال آن. این نقد را می‌توان با همان روش‌های شناخته‌شده و مقبول میان اندیشمندان غربی هم انجام داد؛ یعنی با همان پیش‌فرض‌هایِ علوم انسانی و به روش تجربی و تحقیقات میدانی می‌توانیم نشان دهیم که این علوم، دستاوردهای مطلوبی نداشته‌اند. پاره‌ای از اندیشمندان غربی نیز چنین نقدهایی را بر علوم انسانی رایج وارد کرده‌اند و در این مرحله می‌توان از نقدهای آن‌ها نیز بهره گرفت. ب) نقد نظریه‌ها: یعنی نظریه‌های خاص روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، اقتصادی و امثال آن را با دقت، واکاوی و ارزیابی کنیم. این نقد را نیز می‌توان با همان روشِ درونیِ پذیرفته ‌شده خود غربی‌ها به سامان رساند؛ برای مثال در روان‌شناسی رفتارگرا نیز خودِ روان‌شناسان با روش تجربی و همان پیش‌فرض‌ها، تغییراتی در نگاه انسان‌شناسی پدید آورده، مدل‌های دیگری از روان‌شناسی (روان‌شناسی انسان‌گرا، روان‌شناسی تکاملی و...) را مطرح کرده‌اند. ج) نقد روش‌شناسی: مرحله سوم نقد، نقد روش‌‌شناسی علوم انسانی موجود است. روش‌شناسی حاکم بر علوم انسانی کنونی، روش تجربی است که می‌توان با مبانی معرفت‌شناسی و روش‌شناسی، آن را نقد کرد. روش تجربی، مفید اما ناکافی است. د. نقد مبانی: آیت‌‌الله مصباح تأکید بسیاری بر نقد مبانی علوم انسانی رایج داشتند. ایشان مبانی پنج‌گانه‌ای را ذکر می‌کردند و بر فهم آنها اصرار داشتند: مبانی معرفت‌شناسی، مبانی هستی‌شناسی، مبانی انسان‌شناسی، مبانی الهیاتی و مبانی ارزش‌شناسی. ایشان می‌فرمودند: می‌توانیم این پنج مبنا را در علوم انسانی موجود نقد کنیم. علوم انسانی موجود مبتنی بر فهمی از معرفت و جهان و انسان و دین‌اند که آن فهم قابل نقد است. هـ. نقد فلسفۀ رایج در علم موردنظر: پنجمین مرحله نقد، نقد فلسفه رایج در هر یک از علوم انسانی است. به عنوان مثال، برای نقد روان‌شناسی، لازم است فلسفه روان‌شناسی غربی را نقد کرد. و برای نقد جامعه‌شناسی باید به نقد فلسفه جامعه‌شناسی غربی پرداخت. 🔻ادامه دارد @Ahmadhoseinsharifi ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
همانگونه که علم نیاز به استاد دارد فکر هم نیاز به استاد دارد آقای مصباح استاد فکر بودند هم مرجع بودند و هم ملجأ. «مقام معظم رهبری _اردیبهشت 1401» همایش استانی استاد فکر در آستانه بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی ره ✅ علاقمندان به شرکت در این مراسم حضور قطعی خود را با ارسال رمز «یا زهرا» به شماره های ذیل اعلام فرمایند. 👈خواهران 09386785512 👈 برادران 09038473268 ✅ مکان:شیراز. پل حر. باشگاه فرهنگیان شماره یک. تالار سعدی ✅ زمان : چهارشنبه 7دی ماه_ساعت 14 لغایت 17 ستاد بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی ره ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۶ 🏷 🏴 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir ━━💠🍃🌸🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T