6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یا من ارجوه لکل خیر
❔چقدر به این جمله باور دارید؟
🔊 استاد پناهیان
✅ حتما ببینید
📝 یادداشت استاد پناهیان به مناسبت آغاز ماه رجب
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸 آغاز بهار معنوی و فصل ارتباط با خدا مبارک باد.
🔸 ماه رجب را فصلی نو در ارتباط با خدا قرار دهیم.
🔸 ارتباط با خداست که بیشترین گرما و هیجان را به انسان میبخشد. آرامش و لذت، وقتی بخواهند پایدار و عمیق باشند تنها در ارتباط با خدا به دست میآیند. ارتباط با خدا انسان را به خدا علاقهمند میکند و احساس عمیق تواضع به خدا را در انسان ایجاد مینماید و بندگی را با کمال افتخار برای انسان لذتبخش قرار میدهد.
🔸ارتباط با خدا هرلحظه میتواند آنچنان تازه و هیجان برانگیز بشود که گویی قبل از آن ارتباطی نبوده است. ارتباط با خدا تنها ارتباطی است که تا ابد نو و دلگرم کننده باقی میماند و هر لحظه میتواند شدیدتر بشود و هیچ آسیبی هم به دنبال نداشته باشد. خدای مهربان در این فصل معنوی به ما فرصت داده است تا ارتباط خود را با او عمیق کنیم و به دریافت تازهتری از او برسیم.
🔸برای ارتباط با خدا «وقت» بگذاریم با او مناجات کنیم و از او احتیاجات خود را بخواهیم؛ به قرائت کلماتش بپردازیم و در آنها تأمل کنیم. ما روزی نزد خدا باز خواهیم گشت و دیگر تا ابد در کنار او خواهیم بود. برای روز ملاقات با خدا آماده شویم. خدا مهربان است و چه بسا با یک گفتگوی ساده، بندهاش را به خود مقرب(نزدیک) نماید و لذت نزدیک بودن به خودش را به ما بچشاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جدیدترینها در پیشگیری و درمان کرونا
🔊 حکیم حسین خیراندیش
11.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆وقتی داروی امام کاظم عليه السلام ساختار پزشکی را بهم میزند.
سخنرانی استاد رائفی پور در مورد ساختار غلط طب غربی و مزایای طب اسلامی
🍀 داروی امام کاظم علیه السلام که به دو نوع زمستانه و تابستانه تقسیم میشود
✅ در هر دو نوع این دارو شکر سرخ و هلیله سیاه وجود دارد که پایه اصلی این دارو به حساب میآید
👈 و تنها چیزی که متفاوت است رازیانه و مصطکی است
👈که در تابستان رازیانه و در زمستان مصطکی است. نام دیگر مصطکی، کندر رومی است.
👈 این دارو برای هر نوع ویروسی کاربرد دارد، و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع ویروسها است.
♻️ هر سه ماده به میزان مساوی کوبیده و مخلوط شود
پس
نوع تابستانه: شکر سرخ، هلیله سیاه، رازیانه
نوع زمستانه: شکر سرخ، هلیله سیاه، مصطکی
👈از اول بهار تا آخر تابستان داروی تابستانه
👈از اول پاییز تا آخر زمستان داروی زمستانه
(البته بیشتر به دمای هوا دقت داشته باشید اگر هوا خیلی سرد بود زمستانه و اگر خیلی گرم بود تابستانه را مصرف نمایید)
متن شبهه، :
یه زمانی میگفتند برید تو حرم شفا بگیرید، حالا خود حرم را هم بستند و دارند ضد عفونی میکنند!
پاسخ شبهه:
آیا باکتری و ویروس در کنار حرم اهلبیت اثر خودش رو از دست میده؟
یعنی اگه کسی کنار ضریح مقدس، سم بخوره مسموم نمیشه و نمی میره؟
در حالیکه خود صاحب ضریح با سم به شهادت رسیده است!
یکی از سنتهای الهی مریض شدن با ویروس است. حتی اگر آن ویروس با میکروب یا سم وارد بدن ولی خدا شود.
بله در حالتهای خاصی که از کرامات و معجزات است ویروس و سم و حتی گلوله هم به برکت اهلبیت تاثیری نمیگذارند، اما آن یک استثناء است که البته تحت تاثیر قوانین ماورایی بوجود می آید.
توضیح بیشتر اینکه همواره حرم امامان توسط خدام گردگیری، جارو و ضدعفونی میشده است، اینها که بازی نبوده است. هیچ مؤمن و عالمی هم آن را نامناسب با شأن پیشوایان ندانسته است، چون همه سنت و قانون دنیا را میدانند.
اینکه چاقویی که حضرت ابراهیم علیه السلام بر گردن فرزندش قرار میدهد اما نمیبُرد، این یک استثناء است وگرنه همان آهن به صورت شمشیر بر فرق امیرالمومنین و فرزندش امام حسین علیه السلام وارد میشود و اثر میگذارد، یا سم، جگر امام حسن مجتبی علیه السلام را پاره پاره میکند. روایات متعددی هم در بیمار شدن اهل بیت علیهم السلام از جمله امام حسن و امام حسین وجود دارد مانند آنچه در سوره انسان وجود دارد.
خلاصه اینکه دنیای مادی ما قواعد و سنتهای خودش را دارد و نمیتوان انتظار داشت قوانین جهان آخرت یا بهشت در آن جاری باشد، اگرچه یکی از آن قوانین هم دعا و توسل است منتها تاکید میشود که دعا و مناجات یکی از آن قوانین است و هیچ کس ادعا نداشته که ذکر و توسل جانشین همه قوانین زمینی میشود وگرنه خود اهل بیت علیهم السلام به جای کار کردن یا جنگیدن با دشمنان از این روش آسان استفاده میکردند.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
#بهجت_اینگونه_بود ...❗️
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیتالله بهجت قدسسره:
مراسم ختم که تمام شد، جمعیتی دور آقا حلقه زدند؛ دوست داشتند به آقا نزدیکتر شوند، التماس دعا بگویند، دستش را ببوسند. وسط شلوغی، جوانی آمد جمعیت را کنار بزند که ناخواسته با آقا برخورد کرد؛ آقا محکم به زمین خورد، طوری که عمامه از سرش افتاد.
جوان ترسید؛ هاجوواج نگاهش را به سمت مردم چرخاند، از خجالت سرخ شد؛ مردم نگران آقا بودند. آقا بلند شد، بدون معطّلی؛ عمامهاش را که بر سر گذاشت، گفت: «این عبای ما کمی بلند است، بعضی وقتها زیر پایمان گیر میکند و ما را به زمین میزند.»
جمعیت خندید، آقا هم... جوان به عبا نگاه میکرد.
بر اساس خاطرۀ یکی از همراهان آقا
📚 این بهشت، آن بهشت، ص۴۶
داییش تلفن کرد ،
گفت: « حسین تیکه پاره
رو تخت بیمارستان افتاده،
شما همین طور نشستین؟»
گفتم: « نه ؛ خودش تلفن کرد
گفت: دستش یه خراش کوچیک
برداشته پانسمان میکنه می آد
گفت: شما نمیخواد بیاین
خیلی هم سرحال بود....»
گفت: «چی رو پانسمان می کنه؟
دستش قطع شده»
همان شب رفتیم یزد ، بیمارستان
به دستش نگاه می کردم
گفتم: « خراش کوچیک! »
خندید … گفت:
«دستم قطع شده، سرم که قطع نشده»
راوی : مادر شهید
#شهید_حاج_حسین_خرازی
#فرمانده_لشکر۱۴_امامحسین
✨💠✨
🎋 تعلقات شدید به دنیا 🎋
گاهی نیز عامل اصلی ترس از مرگ تعلقات شدید به دنیا است. اگر شما روی کف دست خود چسبی بزنید که مویی ندارد می توانید به راحتی و بدون درد آن را بکنید. اما اگر آن را در جای پرمویی، مثلاً روی پا یا پشت دست خود بزنید که با صدها مو گره خورده، وقتی که می کنید درد دارد.
چه بسا انسان نسبت به امورات مختلف دنیا تعلقات شدید پیدا کرده و مانند هزاران زنجیر به جان او وابسته شده است. طبیعتاً دل کندن از آنها و به سمت مرگ رفتن یعنی دوری کردن از محبوب او.
یک کسی خدمت پیامبر اکرم (ص) رسید و گفت: من از مرگ می ترسم و از آن بدم می آید. پیغمبر فرمود: آیا تو اموالی داری ؟ گفت بله. پیامبر فرمود: آیا در راه خدا چیزی را برای بعد از مرگ خود داده ای ؟ گفت نه. فرمود به خاطر همین می ترسی چون به جان تو وابسته شده است.
〖از بیانات حجت الاسلام عالی〗
#نکته_های_ناب
💥 نباید مغرور شویم.
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸 نباید مغرور شویم. تا نزدیکیهای وفات و تا [آن] زمانی که شیطان زنده است، انسان در مخاطره است! به خدا پناه میبریم.
🔹 إلهی لاتَکلْنِی إِلی نَفْسِی طَرْفَةَ عَینٍ أَبَداً؛
🔹 معبودا! هیچگاه، به اندازهی چشم بر هم زدنی، مرا به خود وامگذار.
🔸 اگر انسان طرفةالعینی به خود واگذار شود، از خدا جدا خواهد شد، و شیطان کار خود را کرده و انسان را فریب خواهد داد.
📚 در محضر بهجت، ج٢، ص١٩۵