eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.5هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
145 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام زمان(علیه السلام): زمین، هیچ گاه، از حجّت خالى نخواهد بود؛ چه آن حجّت ظاهر باشد و چه پنهان. 📗کمال الدین، ج۲ ص۵۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ اسراف باعث می‌شود برکت در زندگی‌مان کم‌رنگ ‌شود.
🌷پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم: با کم خوردن و کم آشامیدن به جنگ نفس های خود بروید. 📗مجموعه ورام، ج۲، ص ۱۲۲ 👈منظور این حدیث اینست که اگر دچار گرسنگی و تشنگی نشدید یا گرسنگی و تشنگی شما در حد کم بود، اقدام به خوردن و آشامیدن نکنید و با این کار هم با هوای نفس مبارزه میکنید و اجازه نمیدهید هوای نفس بر شما غالب شود، هم سلامتی خود را تضمین می‌کنید و هم نشاط و حال بهتری خواهید داشت.
سلام بر ابراهیم یادوارۀ شهید «ابراهیم هادی»/حجت الاسلام پناهیان: * با مطالعۀ کتاب خاطرات شهید ابراهیم هادی، نگاه و رفتارتان عوض می‌شود/ به جوان‌هایی که اهل تفریح و خوشگذرانی هستند، پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانند/شهید هادی خیلی شوخ بود و شجاعت بی‌نظیری داشت/افسانه‌های فیلم‌های اکشن غربی به پای داستان‌های جذاب زندگی شهید «ابراهیم هادی» نمی‌رسند * به مردم و جوان‌هایی که این کتاب را نخوانده‌اند توصیه می‌کنم که حتماً این کتاب را مطالعه کنند و مطمئن باشند که نگاه و رفتارشان قبل از خواندن این کتاب، با بعد از آن متفاوت خواهد شد. و حتی می‌توانند تاریخ زندگی خود را دو قسمت کنند: یکی قبل از خواندن این کتاب و یکی بعد از خواندن این کتاب. * بنده مبالغه نمی‌کنم و مطمئنم هرکسی این کتاب را بخواند و با این شخصیت آشنا شود، عرض بنده را تأیید خواهد کرد. حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) می‌فرمود: مطالعۀ زندگی خوبان به منزلۀ کلاس اخلاق است. و شما با مطالعۀ این کتاب، اثر معنوی آن را در وجودتان لمس خواهید کرد. اسم دقیق کتاب: "سلام بر ابراهیم"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اهمیت و برکات تقوا 👈 تقوا یعنی یک لحظه نباید غافل شویم و گرنه ممکن است گمراه شویم و در لحظات آخر زندگی عاقبت به خیر نشویم.
آقا ببخش بس که سَرَم گَرم زندگیست و کمتر دلم برای شما تنگ می‌شود. یا صاحب الزمان ادرکنی و اغثنی اللّهُمَّ عَجِّل لوَلیِّک الفَرَج
4_5789876288810386236.mp3
3.38M
چگونه سرباز واقعی امام زمان (عج) باشیم از زبان رهبر انقلاب
بجای اظهار ناراحتی و نگرانی دنبال راه حل باشیم! بجای این که همش غر بزنیم و ناراحت باشیم که "چرا شرایط این طور است؟"، "چرا همسر من این خصوصیات را ندارد؟"، "چرا اینقدر اوضاع کشور نامناسب است؟"، "چرا اینقدر تورم زیاد است؟"، "چرا مردم اینقدر بی رحم شده اند؟" چرا؟!!! .... بجای این چرا گفتن ها دنبال این باشیم که "چگونه این مشکلات روی ما اثر نگذارد؟"، "چگونه آنها را حل کنیم؟" دنبال راه حل باشیم. آیا این غر زدن ها و نگرانی ها جز ناراحت تر کردن ما مشکلی را حل می کند؟!!!
🌹رسول اكرم صلى الله عليه و آله: هر که صادقانه از خدا شهادت مسألت کند خداوند او را به جایگاه شهیدان می رساند حتی اگر در بستر خود بمیرد. (بحارالانوار: ج۶۷ ص۲۰۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃 ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📖🕋📖🕋📖 💠همراهان گرامی کانال 🌷ختم دسته جمعی زیارت عاشورا به مناسبت آغاز ماه محرم در کانال برگزار میشود ✅ تعداد ثبت مجموعه یا ضامن آهو میشود و توسط متصدی آمار در حرم مطهر 🍃🍂آقا علی بن موسی الرضا 🍂 🍃 از طرف شما عزیزان ثبت میشود و نزد ولی نعمتمان به امانت سپرده میشود ❇️ به نیابت از امام زمان( عج ) هدیه به امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و برآورده شدن حاجت افراد شرکت کننده ❇️فرصت خواندن تا 12 / 6 / 1399 📣لطفا تعداد زیارت عاشورا درخواستی خود را که می خوانید ،به آیدی زیر بفرمایید تا جمع آمار در حرم مطهر امام رضا ( ع ) مطهر ثبت شود تشکر و عاقبت بخیری از حضور پر رنگتون 🌹 ⬅️آیدی جهت پیام دادن برای اعلام تعداد زیارت عاشورا در ختم دسته جمعی 👇👇 🆔 @ZZ3362
❗️[خانم‌ها] زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهران، پدران و ...(محارمشان) 📖 سوره نور آیه ۳۱
✅ احادیثی در مورد اهمیت بسیار زیاد و فوق العاده امر به معروف و نهی از منکر 👈 بخش اول 🔸امام على علیه السلام : همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره‏ اى است در درياى عميق. (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۵۴۲ ح۳۷۴) 🔸رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم: هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود . (کافی(ط - الاسلامیه) ج۲ ص۳۷۴ {شبیه این حدیث در امالى(صدوق) ص۳۰۸}) 🔸امام باقر علیه السلام : خداى تعالى به شعيب پيامبر وحى فرمود كه: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزار نفر بدكار را، شصت هزار نفر از نيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عز و جل به او وحى فرمود كه: آنان با گناهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند. (كافى(ط - الاسلامیه) ج۵ ص۵۶ ح۱) 🔸امام علی علیه السلام: كسى كه منكر را با قلب و دست و زبانش انكار نكند، مرده ‏اى است ميان زندگان. (تهذيب الأحكام(تحقیق خرسان) ج۶ ص۱۸۱ ح۳۷۴) 🔸حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم : گروهى هستند كه نه پيامبرند و نه شهيد ولى مردم به مقامى كه خداوند به خاطر امر به معروف و نهى از منكر به آنان عطا فرموده غبطه مى خورند. (مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج۱۲ ص۱۸۲) 🔸حضرت امام محمد باقر علیه السلام : امر به معروف و نهى از منكر دو واجب بزرگ الهى مى باشند كه ساير واجبات با آنها بر پا مى مانند و بوسيله اين دو راه ها امن و كسب و كار مردم حلال مى شود. با اين دو واجب است كه داد ستمديدگان ستانده مى شود و زمين آباد مى گردد. (وسایل الشیعه ج۱۶ ص۱۱۹ ح۲۱۱۳۲) 🔸امام علی علیه السلام: در وصيّت به فرزندان بزرگوارشان امام حسن و امام حسین (عليهما السلام) فرمودند: شما را به تقواى الهى و امر به معروف و نهى از منكر سفارش مى كنم. (نهج البلاغه نامه۴۷)
Clip-Panahian-DindariAsoone-64k.mp3
2.51M
❓چرا آدم‌ها فکر می‌کنن دینداری سخته، ولی خدا گفته دینداری آسونه؟
🌷امام حسن مجتبی(ع) در مکاشفه به میرزای ایمانی فرمودند: به مردم بگویید توبه کنند و برای تعجیل ظهور حضرت حجت دعا نمایند چرا که دعا برای ظهور یک واجب عینی است. 📗 صحیفة المهدیه ص۵۱ 📗مکیال المکارم ج۱ ص۴۳۸
✨دعا برای تعجیل در فرج بسم الله الرحمن الرحیم إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ همچنین دعای زیر را هم بخوانیم: ✨ اللهم عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْر و اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْه به حق محمد و آل محمد(صلی الله علیه و آله)
◼️ امروز ، روز اول ماه محرم است. طریقه نماز اول هر ماه قمری👆 ☑️ این نماز تضمین سلامتی از جانب خدا در این ماه است. ⏱زمان خواندن این نماز، امروز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️به احترام امام حسین (ع) گناه نکنیم 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
📩 ◄ 🍁شهـید احــــمد کافــی: مؤمنین واقعی در همه حال خود را ملزم به تعهدات‌ایمانی میدانند چه آنجایی که این به سود منافــع شخصی آنها باشد و چــه آنجا که با منافــــع شخصی سازگار نباشد به حکم الهی گردن می‌ نهند و در مقابل آن هستند.
زمان‌هایی فرامیرسدکه تصور میکنی همه چیزبه پایان رسیده است اما خیلی غیرمنتظره‌ گشایشی درزندگیت ایجاد میشه و خدا معجزه اش رانشان میدهد
نکته های معنوی / تنهایی‌های انسان‌ انسان موجودی تنهاست و نمی‌تواند تنهایی‌اش را جز با خدا برطرف کند. بهترین رفاقت‌ها با آدمها در این دنیا، در نهایت طوری می‌شود که باز انسان به تنهایی خود بازمی‌گردد. تنهایی انسان تقصیر کسی نیست، نباید دنبال مقصر بگردیم. انسان فقط با خدای خودش انس می‌گیرد و از تنهایی بیرون می آید. (علیرضا پناهیان)
🌷 امام صادق (ع): ‌ (خداوند) مردمى را به مصيبت ها گرفتار كرد، ولى آنان كردند، در نتيجه، آن مصيبت ها براى آنان به نعمت تبدیل شد. ‌ 📗تهذيب‌الأحكام ج۶ ص۳۷۷